Franța este țara care a cunoscut cea mai puternică revenire economică post-Covid-19, datorită consumului casnic, dar această creștere a activității depinde de lipsa unui val 2 al epidemiei, dezvăluie un studiu din Boston Consulting Group care a fost lansat vineri, citează AFP.

Uzina Renault SandouvilleFoto: Renault

Firma de consultanță a dezvoltat, folosind instrumente de inteligență artificială, un indice compus cu valoarea de 100 pentru a măsura, în timp real, amploarea recuperării („decalaj de recuperare”) de la un nivel pre-criză pentru nouă țări, inclusiv Franța, Germania, Statele Unite, Japonia și Brazilia.

Începând cu 12 iulie, Franța și Germania au înregistrat un scor de 94, foarte aproape de nivelul de dinainte de criză, urmate de Italia (91) și Spania (90), iar Regatul Unit are un scor de 76.

"Astăzi, Franța este campioana revenirii. Chiar dacă a fost țara europeană care a scăzut cel mai mult, este cea care crește cel mai rapid", analizează Sylvain Duranton, directorul mondial al BCG GAMMA.

Astfel, după ce a scăzut cu 49 de puncte, consumul a revenit în Franța cu 45 de puncte, comparativ cu o cădere de 32, urmată de o revenire de 27 pentru Germania, care nu și-a izolat foarte dur populația.

Sectorul auto, care suferise în special în carantină, începe din nou să recupereze cel mai mult în Franța (95) decât la ​​vecinii săi europeni (90 în medie), „în special datorită planului de stimulare a guvernului”, notează studiul.

Cu toate acestea, "următoarele două luni vor fi o perioadă esențială pentru economiile europene, deoarece nivelurile de activitate sunt cuprinse între 90% și 95% din ceea ce au fost în perioada pre-Covid, dar observăm o mică încetinire a recuperării: fie vom continua să creștem pentru a atinge, sau chiar să depășim nivelurile de dinainte de criză înainte de sfârșitul anului, sau, dimpotrivă, cu temeri de reluare a epidemiei, de carantină parțială, vom vedea că acești indicatori scad " , subliniază Duranton.

Dacă activitatea în Statele Unite, care nu a cunoscut o izolare generalizată, a scăzut cu mult mai puțin (86) decât în ​​Europa, pe de altă parte, nu există un indice de recuperare, iar consumul arată chiar semne îngrijorătoare de blocare, în timp ce Japonia se află într-o situație de stagnare completă.