Berlinezii ar putea fi obligaţi să îşi facă abonamente pentru transportul public

de V.M.     HotNews.ro
Vineri, 12 iunie 2020, 19:57 Actualitate | Internaţional


Transport public Berlin
Foto: BRITTA PEDERSEN / AFP / Profimedia
Autorităţile din Berlin analizează posibilitatea de a impune locuitorilor capitalei Germaniei să plătească pentru un abonament anual cu mijloacele de transport public, în ideea de a face autoturismele mai puţin atractive şi a ajuta la reducerea ambuteiajelor, relatează Agerpres citând Bloomberg.

Propunerea, venită de la Departamentul pentru Transport şi Mediu din Berlin, ar putea să îi coste pe rezidenţii capitalei Germaniei 761 de euro pe an, echivalentul unui abonament pentru transportul public.

Alte propuneri, bazate pe un studiu de fezabilitate elaborat de firma de consultanţă Ramboll, includ perceperea de la turişti a unei taxe pentru transportul public, taxe de barieră pentru a putea circula cu automobilul prin centrul oraşului şi tarife mai mari pentru parcări.

Departamentul pentru Transport „nu este interesat doar în venituri mai mari, dar şi de impactul asupra traficului, precum eliberarea zonelor urbane de congestionare prin oferirea de stimulente pentru a renunţa la automobil. Vrem să extindem transportul public şi să îl facem mai atractiv pentru mai mulţi oameni”, a declarat purtătorul de cuvânt al departamentului, Jan Thomsen.

Oraşul cu peste 3,6 milioane de locuitori a crescut rapid în ultimii ani, astfel că mulţi rezidenţi au fost împinşi să se mute spre periferii, ceea ce a pus presiune pe infrastructurile vechi. Pandemia de coronavirus a pus presiuni suplimentare asupra sistemului, având în vedere că păstrarea distanţei sociale în autobuze a fost aproape imposibil de respectat.

Discuţiile cu privire la modificarea modului de finanţare a sistemului de transport public din Berlin sunt într-un stadiu preliminar şi încă nu au ajuns în legislativul oraşului, a subliniat Jan Thomsen. Orice modificări vor fi controversate şi vor juca un rol în alegerile locale de anul viitor.

Sistemul public de transport din Berlin include 10 linii de metrou, 22 linii de tramvai, peste 150 de linii de autobuze şi mai multe feribot-uri. Există şi o reţea de trenuri regionale care fac legătura între capitala Germaniei şi Brandenburg.

Potrivit autorităţilor din Berlin, sumele colectate de pe urma vânzării biletelor şi închirierea spaţiilor publicitare acoperă mai puţin de jumătate din costurile sistemului de transport în comun iar contribuabilii acoperă restul. În 2017, municipalitatea din Berlin a plătit mai mult de 500 milioane de euro pentru a susţine transportul public.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3292 vizualizari

  • +4 (12 voturi)    
    Lol (Vineri, 12 iunie 2020, 20:46)

    mitg [utilizator]

    Inca o tampenie ilegala venita de la desteptii din senatul berlinului.

    Deseori vin cu prostii de genul ce mai tarziu sunt declarate desigur ilegale.
  • -3 (11 voturi)    
    Este o variantă. (Vineri, 12 iunie 2020, 20:56)

    Tayen [utilizator]

    Hai și la miticii bruneciori!
  • +2 (10 voturi)    
    Lumina socialismului vine de la Berlin (Vineri, 12 iunie 2020, 20:58)

    YorkshireTerrier [utilizator]

    Toata lumea la autobuz!

    Dom sef, dar eu nu am nevoie de autobuz, zice unul.

    Iei abonament, nu conteaza daca il folosesti.

    Eu nu vreau sa merg cu autobuzul, zice altul.

    Daca nu vrei cu autobuzul, poate vrei cu duba!

    Uite-asa se cladeste societatea socialista multilateral dezvoltata, cum spunea un clasic...
  • +2 (8 voturi)    
    Ce stupizenie. (Vineri, 12 iunie 2020, 21:04)

    Marionette [utilizator]

    Autoritatile "te obliga sa mori" dati fiind pericolul COVID.
  • +1 (9 voturi)    
    Un abuz!!!!!!!!! (Vineri, 12 iunie 2020, 21:47)

    MIKI@ [utilizator]

    Ce le mai fată mintea şi germanilor, să impui un bir tuturor cetăţenilor chiar şi dacă nu au maşini să-şi facă abonament anual, ca să folosească transportul public, indiferent dacă îl folosesc sau nu. Mâine o să-ţi spună statul la ce să te mai abonezi, poate la anumite magazine alimentare ori la alte servicii ca să ieşi cât mai puţin din casă. S-a văzut clar în timpul pandemiei de covid că transportul public este cel mai periculos, în comparaţie cu autoturismul. Iar la noi în Bucureşti s-a văzut şi mai clar că în perioada celor 3 luni de stat acasă, când majoritatea autovehiculelor nu au funcţionat ori au mers sporadic, poluarea nu a scăzut aproape de loc, erau zile sau nopţi când abia puteai deschide geamul. Deci, interzic degeaba maşinile! Şi la noi am auzit pe un candidat la primăria capitalei că imediat ce rezolvă problema transportului public în vreo 4 ani, adică să devină funcţional, vrea să impoziteze cu 0,20 bani/ora, toate locurile de parcare amenajate sau neamenajate, asta înseamnă 1752 lei/ anual, iar proprietarii vor trebui să achite un abonament lunar de 300-500 lei - taxă de reşedinţă! Pesemne că citeşte şi el ştirile din străinătate! Dar astea sunt doar propuneri/analize la ei, în vreme ce la noi candidatul spune cert că le va aplica şi va desfiinţa şi toate parcările amenajate de autorităţi pe banda unu de circulaţie! Fără o consultare publică, fără un studiu de impact. "Doamne ajută-ne!"


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by