Premierul turc Erdogan va inaugura linia feroviara de mare viteza dintre Istanbul si Ankara, proiect de 4 miliarde dolari

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 25 iulie 2014, 16:40 Actualitate | Internaţional


Tren din Turcia
Foto: railwayinside.eu
Vineri seara, premierul Turciei Recep Erdogan va inaugura o sectiune a liniei ferate ce uneste capitala Ankara, cu cel mai mare oras al tarii, Istanbul. Proiectul a costat 4 miliarde dolari si cei 533 km vor fi parcursi in trei ore si jumatate, fata de sase ore si jumatate. Viteza medie este de aproximativ 150 km/h, cea maxima este de 250 km/h, iar inaugurarea a fost amanata din diverse motive, de la furtul cablurilor, pana la un accident la teste.

Autoritatile turce au investit mult in ultimii ani pentru liniile de mare viteza, iar linia de 533 km cuprinde 31 de tunele, 27 de viaducte si 52 de poduri. Autoritatile spera la schimbari spectaculoase in ceea ce priveste modul in care oamenii vor calatori intre cele doua mari orase. In prezent intre 7 si 10% dintre cei care fac aceasta calatorie aleg trenul si se vrea atingerea unei proportii de 75-80%.

Lucrarile au inceput in 2003 si mai multe tronsoane au fost date in folosinta, printre care si cel dintre Anakara si Eskisehir unde trenurile parcurg in 90 de minute un total de 240 km.

In primavara, ultimul tronson dintre Istanbul si Ankara a fost gata, iar trenurile de test l-au parcurs. Inaugurarea intregului traseu ar fi trebuit sa aiba loc in luna mai, dar din cauza furturilor de cabluri a fost amanata pentru 11 iulie. Viteza medie va fi de 150 km/h deoarece nu toate portiunile au linie speciala ce permite viteze maxime de 250 km/h, pentru asta fiind nevoie de investitii suplimentare ce ar trebui sa se termine in 2016. E in plan si cumpararea unor garnituri

Un bilet dus va costa de la 30-40 de dolari, iar calatoria va dura trei ore si jumatate, fata de sase ore si jumatate in trecut. Trenul va avea zece opriri, iar un bilet costa in jurul a 30-40 de dolari.

Pentru inceput au fost comandate zece trenuri produse in Spania, fiecare avand un total de sase vagoane cu 413 locuri.

Turcia mai lucreaza la o serie de noi tronsoane de mare viteza: Ankara – Sivas (405km), Sivas – Erzincan (235km), Bilecik – Bursa (106km) si Polatli – Izmir (527km).

O buna parte din sistemul feroviar turc dateaza de pe vremea Imperiului Otoman, iar prima linie de mare viteza a fost deschisa in 2009 intre capitala si Eskisehir.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2009 vizualizari

  • +5 (7 voturi)    
    Ce fraieri turcii astia .. (Vineri, 25 iulie 2014, 16:54)

    yoko ono [utilizator]

    In loc sa cumpere ace de cravata, costume de scafandru si studii de fezabilitate .. ca sa fie bine sa nu fie rau .. ei isi fac cale ferata de mare viteza incat 80% din pasagerii de pe acea ruta sa prefere trenul in locul masinii / avionului ..
    Ei nu stiu cum se fac banii, sa vin in Romania la un curs. De spaga, de nevoie ..
  • +1 (3 voturi)    
    Mda... (Vineri, 25 iulie 2014, 19:21)

    Rares101 [utilizator]

    Istanbul are 14 mil loc si Ankara 4 mil conform Wikipedia. Vreau sa ma pronunt inca de pe acum ca proiectul va fi un fiasco si ca nu-si vor recupera turcii cei $4 mld investite nici in 100 de ani, ba chiar mai mult, este foarte probabil sa nu ajunga nici macar la profit anual. Cu alte cuvinte, este un canal Dunare-Marea Neagra in varianta feroviara.
    Conform studiilor de fezabilitate, trenurile de mare viteza nu sunt profitabile pe ruta LA-San Fransisco unde lumea are putere de cumparare mai mare si populatia este mai numeroasa si mai mobila decat in cazul de fata.
    Vom vedea...
    • 0 (0 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Luni, 28 iulie 2014, 10:10)

      [anonim] i-a raspuns lui Rares101

      • 0 (0 voturi)    
        Referinta data de tine nu e buna... (Vineri, 1 august 2014, 10:02)

        Rares101 [utilizator] i-a raspuns lui

        cea de pe wikihow.
        In alta ordine de idei, un tren de mare viteza concureaza cu avionul in primul rand, si nu cu masina. Astfel, indiferent de pretul benzinei, trenul nu e profitabil.
        O fi avand zona metro LA 100km in raza, dar totusi asta nu inseamna ca localnicii nu calatoresc cu avionul, si da, in cele mai multe situatii vin pe LAX cu masina.
        Pretul benzinei in Europa si SUA e la fel, diferenta insa e data de accize. Deci, sa nu ne furam singuri caciula. Supra-impozitezi un mijloc de transport si oferi subventii celulalt pt al face profitabil pe hartie, si tot nu iese la socoteala. In sensul ca, trenul va inregistra piederi operationale. Ar fi bine daca am putea face cablul ala submarin sa alimentam Turcia cu electricitate, acum cand vor avea un deficit si mai mare. De abia aici ar fi o oportunitate de business. Daca binenteles, si studiile de fezabilitate sustin lucrul asta.
        Cat despre siguranta intre cele 2 mijloace de transport, avion si tren, primul e de peste 500 de ori mai sigur ca al doilea, raportat la distanta parcursa.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by