China vrea sa construiasca o cale ferata de mare viteza pana in SUA, prin Siberia si pe sub stramtoarea Bering. Intreaga calatorie ar dura doua zile, daca proiectul devine realitate

de R.M.     HotNews.ro
Vineri, 9 mai 2014, 15:15 Actualitate | Internaţional


China are in vedere construirea unei linii de tren de mare viteza care sa o lege de Statele Unite, scrie presa oficiala din aceasta tara, citata de cotidianul britanic The Guardian.

Linia de tren va pleca din nord-estul Chinei si va trece prin Siberia, printr-un tunel pe sub stramtoarea Bering si va ajunge in Alaska si Canada, potrivit cotidianului Beijing Times.

Pentru a trece pe sub stramtoarea Bering se propune construirea unui tunel de circa 200 km, scrie acest cotidian, citandu-l pe Wang Mengshu, un expert chinez in caile ferate de la Academia chineza de inginerie.

"Suntem in discutii. Rusia deja se gandeste la asta de mai multi ani", a spus Wang.

Proiectul - denumit linia "China-Rusia-Canada-America" - va avea o lungime de crica 13.000 km, cu 3.000 km mai mult decat Transsiberianul. Intreaga calatorie va dura doua zile, la o viteza a trenului de 350km/h.

Acest plan este privit insa cu scepticism, noteaza The Guardian. Nu se stie daca au fost consultate guvernele Rusiei, SUA sau Canadei iar un tunel pe sub stramtoarea Bering ar necesita un efort fara precedent - ar deveni cel mai mare tunel subacvatic din lume, de patru ori mai lung decat cel de sub Canalul Manecii.

Potrivit cotidianului China Daily, tehnologia pentru acest tunel este deja conceputa si va fi folosita pentru constructia unei cai ferate de mare viteza intre sud-estul provinciei Fujian si Taiwan. "Proiectul va fi finantat si construit de China", potrivit sursei citate, cu precizarea ca "detaliile acestui proiect nu sunt inca finalizate".

The Guardian a incercat sa-l contacteze pe Wang, dar nu a reusit. De la biroul acestuia s-a afirmat ca Wang calatoreste si nu acorda interviuri.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


3482 vizualizari

  • -4 (10 voturi)    
    Tare! (Vineri, 9 mai 2014, 15:28)

    dandra [utilizator]

    Chiar ii cred in stare sa faca asa ceva. Astia sunt ca furnicile, multi si eficienti.
    Nu ca baronii locali romani, care delapideaza fonduri.
    Are China mafiotii lor, dar macar fac lucruri marete.
  • 0 (8 voturi)    
    Inutil (Vineri, 9 mai 2014, 15:38)

    Soljenitin [utilizator]

    Care este utilitatea unui astfel de proiect? Pentru transportul de pasageri pe ruta respectiva exista variantele maritima si aeriana si la fel pentru transportul de marfuri. La ce bun sa investesti atata banet intr-o metoda de transport la care exista deja variante (una mai rapida - cea aeriana - si una mai ieftina - cea maritima)?
    • 0 (4 voturi)    
      poate ca..... (Vineri, 9 mai 2014, 19:02)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      ...proiectul nu este chiar inutil, tinand cont de faptul ca la el pot participa cateva sute de mii de "civili" care vor "sapa" prin.....Siberia (!?).

      Cine stie, poate ca foarte multi vor ramane pe acolo si de sarbatori, asa cu este traditia, cateva milioane de "rude" se vor duce "in vizita" la ei.
  • +3 (13 voturi)    
    Doar ca infrastructura se va prabusi ... (Vineri, 9 mai 2014, 15:42)

    Luke1 [utilizator]

    asa cum li s-au prabusit podurile de la minunatele lor autostrazi - de bine ce-au fost construite !

    Asa ca mare atentie cu cine vrem sa construim diverse chestii - cum ar fi reactoare nucleare si altele ...
    • -1 (3 voturi)    
      Autostrazile chineze (Vineri, 9 mai 2014, 18:28)

      Centurion [utilizator] i-a raspuns lui Luke1

      Sunt de cea mai buna calitate-comparabile cu cele germane. In urma cu trei saptamani am parcurs 3200 km.pe ruta Beijing-Shanghai-Wuhan-Zhengzhou-Beijing. Excelent construita. La ora actuala China are 178.000 Km. de autostrazi construite in ultimii 30 de ani (mai mult decat US si Canada impreuna). Pana in anul 2020 cifra va ajunge la 250.000 Km.
      • +1 (1 vot)    
        Calitatea acelor autostrazi se va vedea in timp (Sâmbătă, 10 mai 2014, 12:54)

        Luke1 [utilizator] i-a raspuns lui Centurion

        Si ale noastre pareau "ca in palma" in primele luni !
        Iar podurile prabusite la minunatele lor autostrazi sunt un FAPT, nu o presupunere !

        Ceea ce spune ceva ...

        Si hai sa fim seriosi - in tara care a dat un nume periorativ de "chinezarii" obiectelor ieftine si de proasta calitate nu ma astept ca fix infrastructura sa si-o construiasca cu ce au ei mai bun !

        Ideea e ca poate ar fi bine sa fim mai rezervati cand vine vorba de proiectele pe care au de gand sa le faca - in special la chestii care implica complexitate si risc crescut
  • 0 (10 voturi)    
    Grandios (Vineri, 9 mai 2014, 15:44)

    Daniels22026 [utilizator]

    Eurasia legata de America. Splendid.

    Daca pina acum legaturile comerciale Rusia - SUA nu justificau investitia enorma, iata ca datele se schimba radical prin implicarea Chinei. Si implicit a intregului continent asiatic, beneficiar al unui asemenea proiect.

    Dincolo de legatura comerciala, apare si posibilitatea conectarii energetice a continentelor. Proiectul este grandios, furnizor de securitate, incredere, bunastare si pace.
  • +1 (9 voturi)    
    Avionul? (Vineri, 9 mai 2014, 16:05)

    rerenenegate [utilizator]

    Ce stupid! Nu pot lua avionul?
    • +2 (6 voturi)    
      Mda (Vineri, 9 mai 2014, 16:44)

      cmg_george [utilizator] i-a raspuns lui rerenenegate

      Repede cu plusuri dar... transportul de marfa este mai ieftin pe tren decat pe avion!
      • +2 (4 voturi)    
        In Alaska? (Vineri, 9 mai 2014, 17:23)

        rerenenegate [utilizator] i-a raspuns lui cmg_george

        Daca e vorba de transportul de marfuri exista si cel maritim. Si nu cred ca au interes economic sa duca marfuri din NE Chinei in Alaska (doar daca nu vor sa ceara retrocedarea Alaskai - la rusi ma refer).
  • +1 (9 voturi)    
    Si astia cu cariocile (Vineri, 9 mai 2014, 16:33)

    Parzivall [utilizator]

    Care-i rostul proiectului? Ca numai tunelul ala de 200km necesita PIB-ul Chinei pe un an. In cate mii de ani s-ar scoate banii?
    Chinejii si cu rusii....mdah, de incredere ambele natiuni....numai ca n-o sa tina la canadieni si americani.
    • +1 (5 voturi)    
      nu necesita (Vineri, 9 mai 2014, 17:30)

      Alex S [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

      Nu necesita PIB-ul Chinei pe un an, noi romanii avem prostul obicei sa supraevaluam lucrarile de genul asta din cauza ca statul face smecherii. Are doar 200 km, au existat proiecte mai mari de atat, vezi Interstate Highway System din SUA care are 76 de mii de km.
      • -1 (1 vot)    
        O fi avand doar 200 de km ... (Sâmbătă, 10 mai 2014, 12:59)

        Luke1 [utilizator] i-a raspuns lui Alex S

        Dar e vorba de un tunel subacvatic - ceea ce implica cu totul alte tehnologii decat o simpla autostrada

        EURO TUNNEL (de doar cateva zeci de km ) a fost construit in niste ani buni si chiar au avut elita inginerilor francezi si englezi - si a inglobat costuri uriase

        Mai intereseaza-te - un asemenea proiect nu este floare la ureche ..
  • 0 (8 voturi)    
    Propaganda nationalista (Vineri, 9 mai 2014, 16:53)

    minup [utilizator]

    fara nici o baza economica menita sa abureasca populatia deja aburita si sa distraga atentia de la problemele cotidiene ca trafic,aprovizionare,drepturi civice,coruptie.Chinezii care produc revendica o viata decenta si partidul conducator ofera vise utopice pe post de realitate.
    • -2 (4 voturi)    
      Ce aprovizionare. (Vineri, 9 mai 2014, 18:37)

      Centurion [utilizator] i-a raspuns lui minup

      Domnule, exprima-te doar asupra unor chestii de care ai cunostiinta. Baza economica a Chinei este excelenta. Cresterea economica de peste 8% anual. Nu am vazut acolo nici un fel de populatie "aburita", iar aprovizionarea este excelenta. In Beijing gasesti toti ce poti gasi in Paris sau Berlin. Chiar si in orasele mici se observa o prosperitate evidenta. Mii si zeci de mii de firme straine. Nici una nu se plange ca afacerile mergbprost sau ca legislatia chineza este nefavorabila. Cand treci granita in Rusia este cam similar cu trecerea din USA in Mexic.
      Trage o fuga pana acolo si convinge-te.
  • -1 (7 voturi)    
    Putler crecă-și freacă mâinile deja :) (Vineri, 9 mai 2014, 16:57)

    Wan Ted [utilizator]

    Și acum pariez că Putler o să vrea să-i elibereze pe rușii asupriți de imperialiștii americani din Alaska!
  • +1 (7 voturi)    
    ... o intrebare .... (Vineri, 9 mai 2014, 17:17)

    cbogdan [utilizator]

    Pe rusi, americani si canadieni i-a intrebat cineva ?
    • 0 (4 voturi)    
      Proiect vechi (Vineri, 9 mai 2014, 18:43)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui cbogdan

      Ideea nu este noua. Dar in cumpana sint costurile si beneficiile. Prin implicarea Chinei, proiectul devine avantajos pentru toata lumea.
  • +2 (4 voturi)    
    megalomania comunista (Vineri, 9 mai 2014, 18:14)

    EMC2*2/2#@4 [utilizator]

    ...gen casa poporului, catedrala neamului..mari si inutile
  • +2 (6 voturi)    
    opinia mea (Vineri, 9 mai 2014, 18:23)

    Nicolae Kidman [utilizator]

    chinejii să rămână la exportul de ciorapi - în ăia-ţi poţi băga picioarele la un preţ de nimic, aia da! afacere.
  • +2 (2 voturi)    
    proiectul fain dar va dura multi ani pana va fi ga (Vineri, 9 mai 2014, 19:32)

    leeloo2 [utilizator]

    In primul rand capacitate mare, preturi mai mici ca la avion si viteza mult mai mare ca la maritim, astea sunt chestiile cheie. China deja are cel mai lung si "adevarat" pod cu suspensie din lume, in lungime de peste 36km... tunelul de 200km o sa fie doar o noua provocare pentru ei. Insa lucrurile nu se opresc aici... exista perspectiva unei linii de mare viteza trans-siberiene care sa lege Moscova de linia chinezilor... si daca lucrurile se calmeaza in regiune, se poate lega si Europa, poate chiar si noi via Ucraina... eu cred ca asta e miza de viitor, unificarea punctelor importante de pe glob pe cale ferata de mare viteza, asa cum face si Europa, si e in plan cica si pe la noi sa ajunga... bine sa vedem cand :P
  • 0 (0 voturi)    
    Siguranta pasagerilor = Avioane contra trenuri (Duminică, 29 martie 2015, 10:01)

    AdelinPestisor [utilizator]

    Mai ales acum dupa ce un tanar pilot german a intrat in istorie pt prietena lui pt ca a prabusit un avion cu oameni si tineri nevinovati , cine nu va prefera trenul de mare viteza pe acelasi traseu , kiar daca merge de 3 ori mai incet ? Intrun tren de mare viteza daca se simt vibratii sau merge cu viteza prea mare orice pasager are dreptul sa traga semnalul de alarma . Daca se dovedeste ca a fost justificat semnalul pt ca sa defectat o roata , a intrat o bucata metalica intrun vagon etc , cel care a tras semnalul de alarma nu va plati nici o amenda .. Cine urca intrun avion isi pune viata in mana pilotilor . Deobicei in caz de accident de avion supravietuitorii sunt putini , deobicei mor toti , in comparatie cu accidente de tren , in care transporta pasageri mult mai multi . Dar in tren mai este o sansa de supravietuire , daca functioneaza semnalul de alarma . In trenuri de mare viteza din Germania , etc , geamurile au ciocanele si puncte marcate pt lovire in care se pot sparge geamurile .
    Oare cine nu sa saturat de zgomotul infernal produs de avioanele care decoleaza uneori din 10 in 10 min diminiata etc , zilnic , si deranjeaza sute de mii de oameni din orase in care oamenii isi petrec 90 % din viata . In plus respctivii oameni platesc subventii de milioane pt ca , companii aeriene sa faca curse si prin orasul lor si dupa cativa ani pleaca asa cum au plecat Nokia dupa ce a incasat ajutor de stat in Romania etc ..

    Deobiecei cand trece un tren se opresc si coloanele oficiale cu presedinti de state .. Intrun tren fiecare vagon oricat de mic si gol , kiar si un mic vagon platforma veki ar fi trebui sa fie capabil sa traga dupa el 50 - 100 de vagoane pline cu mii de tone .. `Zeci de vagoane veki sunt mult mai rezistente decat structura si caroseria unui avion nou .. Intrun tren cei care calatoresc cu spatele si au in fatza tot un scaun orientat cu spatele sau nu au bagaje pasageri , au sanse minime de ranire .
  • 0 (0 voturi)    
    Costuri Vapoare si avioane contra trenuri (Duminică, 29 martie 2015, 10:25)

    AdelinPestisor [utilizator]

    Deocamdata nu cunosc vapoare si avioane care ca mearga cu motoare magnetice free energy . Avioanele si vapoarele actuale consuma motorina si kerosen care polueaza , incalzesc planeta si candva se vor termina . Trenurile de mare viteza din Kina merg cu curent electric din baraje , centrale nucleare , carbuni , gaze naturale , biocombustibili ..

    Pe yu tube se pot vedea in SUA trenuri cu 100 vagoane pline cu carbune , cu doua locomotive in fatza si una in spate . In ambele se aflau probabil 2 oameni si pe traseu mai sunt cativa care supravegheaza intersectiile . Desi probabil trebuie mai putin ekipaj pt tona trasportata pt un vapor care transporta 18 000 de containere , de cate ori un vapor merge cu atatea containere . La satele din Banat sunt trenuri care merg si cu cate 2 vagoane , iar la sarbatori se suplimenteaza cu parca pana la 14 vagoane !? La metrou in orele de varf trenurile merg din 6 in 6 min . In Moscova si parca in Tokio etc , trenurile vin parca din 3 in 3 min , opririle si pornirile se fac mult mai rapid decat la trenurile de mare viteza care merg cu viteza redusa cativa km desi uneori au greutate mai mica decat metrourile .
    Apoi referitor la costurile mici ale transportului pe apa , cat costa vasele de razboi europene si americane care patruleaza in zone unde ataca piratii somalezi , yemeniti , filipinezi etc ?
    La cursele de caiac din Europa deobieci pe marginea canalelor pe care se fac intreceri se deplaseaza si biciclisti . Dupa cativa km un caiacist care merge cu 12 kmh , singur intrun un caiac de aceasi greutate cu o bicicleta este epuizat fatza de un biciclist . Desi apa suporta jumatate din greutatea transportata , daca nu este o apa curgatoare , nu sunt curenti sau o vanturi si vele sau zmee etc , o barca consuma mult mai multa energie ca sa se deplaseze cu aceasi viteza ca si o bicicleta ..
  • 0 (0 voturi)    
    drum suspendat (Luni, 30 martie 2015, 6:13)

    AdelinPestisor [utilizator]

    Cand e vorba sa se faca o cale ferata se taie dealuri , se demoleaza case , se sapa tunele , se contruiesc poduri ca totul sa fie cu o declivitate cat mai constanta si curbe cat mai putine .. Totul este facut pt minimizarea costurilor .
    Kiar si autostrazile veki din SUA , care nu sunt facute in campie , se urca si se coboara aproape continu aproape fiecare delusor , fiecare intersectie cu un drum mai amarat pe care nu circula nimeni . Pe autostrazile americane facute in ultimii vreo 30 de ani sau bagat curbe ca sa se evite accidentele datorate adormirii la volan , drumurile drepte predispunand la plictiseala si adormire . La autostradda Bucuresti - Constanta , in prima parte este camp plat cat vezi cu okii , nu sunt sate sau orase , iar autostrada merge dintro curba in alta .. Vorba lui Mircea Badea = parca toti muncitorii erau beti si nici unu nu vedea ca nu e dreapta autostrada ..
    Am fost pe un drum forestier creat dupa dezafectarea unei cai ferate inguste forestiere , in Novaci judetul Gorj . Desi sunt cateva poduri la care sunt viraje destul de stranse , in rest drumul ramane in memorie pt continuitatea urcarii care se face lent , fara cea mai mica coborare urmata de o alta urcare .. Nu trebuie skimbate viteze , curbele sunt largi , aproape nu se simt ..
    Un deputat a venit in campania electorala parca cu idea construiri de drumuri in Baragan deaspra caii ferate . Nu mai trebuie exproprieri de mii de hectare de terenuri agricole valoroase pt construit inca o banda de drum .. Iarna pe un drum suspendat nu prea se aduna zapada dar exista pericolul de polei . Jumatate din pretul biletelor de tren este suportat de platitorii de impozite asa ca , cei care merg cu trenul vor vedea multi stalpi de la soseaua rapida de deasupra , asa cum se intampla la podul de cale ferata si auto dintre Danemarca si Suedia ..
    Deobicei caiile ferate sunt in linie dreapta si autovehiclele ar putea circula cu viteza de autostrada ..


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by