Actrița Adele Haenel și-a argumentat marți „ieșirea din cinematografie” într-o scrisoare către Télérama în care denunța „complezența” celei de-a 7-a artă față de agresorii sexuali, precum și „modul în care aceasta colaborează” cu capitalismul, relatează AFP.

Adèle HaenelFoto: Bertrand GUAY / AFP / Profimedia

La trei ani după ce a părăsit sala în care erau decernate premiile Cesar pentru a protesta astfel față de desemnarea lui Roman Polanski drept cel mai bun regizor, în timp ce era acuzat de viol, actrița din „Portrait de la jeune fille en feu” / „Portretul unei femei în flăcări” vrea „să denunțe complezența generală a profesiei față de agresorii sexuali și (...) modul în care acest mediu colaborează cu ordinea mortală a ecocidului rasist din lume”.

„În contextul unei mișcări sociale istorice, așteptăm să vedem dacă marile nume ale cinematografiei contează - ca și sponsorii industriei de lux - pe poliție, astfel încât totul să meargă ca de obicei pe covoarele roșii ale Festivalului de Film de la Cannes”, continuă ea, cu o săptămână înainte de deschiderea acestui festival.

„Umplerea cu vânt a spațiului mediatic are un scop, acela de a face ordinea burgheză la fel de naturală ca albastrul cerului și de a face inaudibile, marginale, vocile celor care organizează rezistența (...). Acest sistem este criminal”, adaugă ea.

„Dar ei și toți împreună în acest timp își unesc mâinile pentru a salva imaginile lui Depardieu, Polanski, Boutonnat”, adaugă Adèle Haenel, toți acuzați de agresiuni sexuale pe care cei trei le contestă.

Regizorul francez Christophe Ruggia a fost acuzat în noiembrie 2019 de actriţa Adèle Haenel că a hărţuit-o sexual de la vârsta de 12 ani, iar ulterior a fost pus sub acuzare de autorităţile franceze.

Ea spune că acum vrea să-și continue activitatea în domeniul teatrului printr-o colaborare cu Gisèle Vienne, regizoare contemporană.