Promovat cu tam-­tam si cu multe lacrimi varsate, "Me Before You" este "Dying Young­ul" generatiei X (Y, Snowflake sau cum i se mai zice prin tratate si­-n eseuri inflorate). Este filmul despre care sa te fereasca Al de Sus sa zici ca nu-­i bun. Sa te fereasca toti sfintii sa spui ca-­i o comedie romantica - ­ ma rog, si­-n "Titanic" era loc de ras. Da. Avem morala si demnitate cat cuprinde dar la final te intrebi daca nu era mai bine sa fi ramas acasa si sa revezi "Terminator: Judgement Day" ( si la asta poti sa plangi).

Me Before You Foto: CineForum

"So this is it. You are scored on my heart, Clark. You were from the first day you walked in, with your ridiculous clothes and your bad jokes and your complete inability to ever hide a single thing you felt" (Will Traynor)

Ea, Lou Clark, munceste din greu ca sa aiba familia de toate pe masa. El, Will Traynor, a avut un accident si acum este paralizat. Ea isi cauta de munca si parintii lui ii cauta o bona/infirmiera/prietena ca sa­-l scoata din pasa intunecata. Spilul este unul menit sa ridice in picioare intreg norodul pupator de moaste. Will doreste sa moara demn. Nu s­-a impacat cu discursurile despre recuperare si despre ceea ce poti sa faci cand esti paralizat. Cand inchide ochii, Will se vede asa cum era inainte. Un barbat sportiv, atragator, destept. Un barbat care de abia isi incepuse viata. Viata e parsiva, cum spune "poetul" iar Will nu accepta resemnarea. In sala de cinema, in jurul meu roiau zumzete si pareri susotite. "Asta nu era asa in carte". Am intuit actiunea pas cu pas, insa in mod cert nu fac parte din publicul tinta. Cu toate acestea, nu ma dau in laturi de la provocari cinematografice. Fie ele lacrimogene.

Discursul celor doi indragostiti abunda de citate care i­-ar face invidiosi pe Otrava si Tony Poptamas. Despre potential, despre carpe diem, despre iubire, despre demnitate, viata, moarte, cum e sa vezi filme subtitrate si bucket lists. Bine ca dialogurile au fost in proportie de 65% sarcastice, iar Emilia Clarke m-­a convins ca-­i buna de comedie.

Nu m­-a convins de talentul actoricesc in "Urzeala Tronurilor" (sorry, Cersei all the way, sa ne traiasca Regina) iar in "Terminator: Genisys" a fost all over the place si mai putin in pielea personajului. O rog doar sa acorde mai multa atentie scenelor in care vrea sa planga. Lou e o fantana de lacrimi si de emotii dar macar sa controlam nitel schimonoselile in scenele cheie.

Sam Claflin aka Will e demn, e sarmant si le face pe domnite sa alerge intre suferinta si extaz mai ceva ca palpitatiile oferite de echipa noastra de fotbal la Euro. Will impresioneaza nu neaparat prin scenele chinuite de romanta cu Lou, ci prin demnitate si puterea de a refuza o viata pe care nu o poate trai. O viata franta in care nu se mai regaseste sufleteste.

Will devine mentorul fetei pierdute intr­-un oras rupt de lume si o convinge pe aceasta sa­-si traiasca viata si sa-si urmeze visele.

Din distributie merita amintiti Charles Dance, intr­-o prestatie mai consistenta fata de ultimele aparitii pe marele ecran, Matthew Lewis (always Neville in our hearts) intr­-un rol comic si cica mai simpatic decat e prezentat Patrick in roman, Brendan Coyle intr-­un "contre emploi" fata de personajul indragit din "Downton Abbey" si Jenna Coleman, o prezenta consistenta care ne face curiosi sa vedem cum joaca in miniseria "Victoria" ce va avea premiera pe Netflix.

In sala de cinema, pe acordurile celor de la Imagine Dragons, se plangea mai ceva ca la "Titanic". Se plangea cu emotie, cu strangere de inima, se plangea in taina si in hohote.

"Me Before You" spune o poveste visata de multe tinere. O poveste despre cum e sa-­ti gasesti dragostea adevarata si puterea de a lua viata in piept.Totodata este un film despre demnitate. Chiar daca nu veti plange, veti aprecia cu siguranta regia marca Thea Sharrock (daca vreti sa vedeti ce-­i poate pielea uitati­-va la "The Hollow Crown: Henry V"), scenariul si jocul actoricesc. Merge si un vin rosu dupa atatea lacrimi si suspine. In ton cu rochia lui Clark.

Ioana, cand ia o pauza si nu mai e workaholica, se uita la filme si seriale cat e ziua de lunga si scrie despre ele pe www.edgeandback.ro.