BAC 2011 VIDEO Cum explica inspectorii scolari dezastrul de la BAC. Vezi in text cele trei cauze majore

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Luni, 4 iulie 2011, 17:27 Actualitate | Esenţial


Monica Anisie
Foto: HotNews.ro
​Anul acesta a terminat liceul prima promotie a elevilor din scolile de arte si meserii care, in urma cu patru ani, nu au luat Capacitatea, dar care au fost absorbiti de licee in momentul desfiintarii scolilor de arte si meserii. Declaratia a fost facuta de Monica Anisie, profesor de Limba si literatura romana si Inspector Scolar General Adjunct pe Bucuresti. Intr-un interviu acordat HotNews.ro, aceasta a explicat care sunt principalele cauze care, corelate, au condus la prabusirea promovabilitatii la 44.47% la nivel national.

Cele mai importante declaratii ale Monicai Anisie, profesor de Limba si literatura romana si Inspector Scolar General Adjunct pe Bucuresti:



A terminat liceul prima promotie a elevilor din scolile de arte si meserii, care nu au luat Capacitatea
  • In mare parte, avem aceleasi cadre didactice, avem acelasi corp profesoral, insa nu avem aceiasi elevi ca in anii trecuti.
  • Nu neaparat elevii sunt slab pregatiti, dar noi trebuie sa luam in calcul si faptul ca anul acesta termina prima promotie a elevilor de la scolile de arte si meserii care au intrat pe ruta progresiva la liceu.
  • Acesti elevi au intrat la scolile de arte si meserii, nu au promovat examenul de Capacitate, iar acum au mers la liceu si iata termina liceul si isi dau Bacalaureatul. Este prima promotie care incheie liceul in acest mod.
  • Acesti elevi, nepromovand examenul de Capacitate cum era pe atunci, s-au indreptat catre scolile de arte si meserii.
  • In urma desfiintarii acestora, printr-un ordin de ministru, atunci cand era ministru doamna Ecaterina Andronescu, ei au mers catre licee si au incheiat pe ruta progresiva in acest mod liceul.
  • Avand in vedere ca in acest moment noi nu avem decat rezultate partiale ale examenului de Bacalaureat, vom face o analiza la nivelul Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti pentru a vedea cati dintre acesti elevi sunt absolventi de liceu pe ruta progresiva si au promovat sau nu au promovat examenul de Bacalaureat. Dupa rezultatele finale, de dupa contestatii, vom face publica o astfel de situatie.
Este al doilea an cu monitorizare video, sporita insa fata de anul trecut
  • Anul a trecut a fost pentru prima data cand a existat si o monitorizare video.
  • Nu ne putem pronunta cu privire la existenta camerelor de luat vederi ca ar fi cauza pentru care nu avem un procent de promovabilitate foarte mare.
  • Consider ca acest an promovabilitatea a avut drept cauza toti factorii implicati in actul educational: atat parinti, atat elevi, cat si cadre didactice.
  • Anul trecut, in Bucuresti nu a existat supraveghere video. Anul acesta, cam 80% dintre centrele de examinare au avut camere de supraveghere video, conform metodologiei.
  • Metodologia de organizare si desfasurare a examenului de Bacalaureat a prevazut organizarea examenului in centre care au cu precadere si camere de supraveghere video. Anul trecut nu a fost prevazut asa ceva in metodologie.
Elaborarea subiectelor: Este al doilea an cand elevii nu au acces la subiecte inainte de BAC
  • Au fost, pana in acest moment, mai multe modalitati de realizare a subiectelor de la Bacalaureat. Intai au existat acele 100 de variante care erau publicate si copilul le cunostea si se ducea la examenul de Bacalaureat stiind ca va primi una dintre cele 100 de variante.
  • Mai apoi a existat tot posibilitatea cunoasterii subiectelor, dar variantele au fost un pic schimbate si, in felul acesta, se alegea un subiect de la varianta 1, sa spunem, subiectul 2 de la varianta 5 si asa mai departe, in 2009.
  • Iar in 2010 au fost expuse pe site-ul ministerului modele de subiecte, pe care copilul le-a putut consulta, profesorii, la clasa, le-au prelucrat cu elevii si in felul acesta toata lumea a cunoscut exact structura subiectului, precum si modalitatea in care vor fi examinati.
  • Si in anul acesta am avut aceeasi modalitate de desfasurare a examenului de la Bacalaureat: adica subiectele s-au incadrat in programa, iar structura lor a respectat modelele pe care le-au postat pe site-ul ministerului inca din luna februarie.
  • Este al doilea an in care elevii au primit doar model de subiect, (nu si continutul subiectelor). Este al doilea an in au fost supravegheati video, este adevarat, cu mult mai multe camere, si este primul an in care termina liceul cei care au fost la scolile de arte si meserii, dar care au mers la liceu pe ruta progresiva.
  • Acestea sunt principalele modificari care ar fi putut conduce la un astfel de procent.
Vezi si raspunsurile prof. Monica Anisie in cadrul intalnirii online: Foarte multi absolventi de universitati nu sunt pregatiti pentru a deveni dascali

Citeste si:


Citeste mai multe despre   

















11914 vizualizari

  • +31 (31 voturi)    
    CT Popescu spunea ieri, (Luni, 4 iulie 2011, 17:50)

    Audit [utilizator]

    pe drept cuvant, referitor la camerele de supraveghere care - chipurile - i-ar fi stresat, ca aceste camere sunt si in magazine, si in cluburi, si pe strazi iar acolo nu se mai simt stresati!
    NU au fost lasati sa copieze, asta e problema. Nu ca n-ar fi vrut profesorii sa-i lase ci ca existau camerele de supraveghere.
    • +1 (13 voturi)    
      ctp (Luni, 4 iulie 2011, 18:47)

      porky [anonim] i-a raspuns lui Audit

      Tatuka ilici kgb a avut grija sa-si racoleze unelte gen ctp...ei se mentin si functioneaza doar prin promovarea mediocritatii,..
  • +7 (15 voturi)    
    bla bla bla bla (Luni, 4 iulie 2011, 18:25)

    klausq [utilizator]

    binenteles tot felul de motivatii tehnice
    dar poate este posibil doar un picut ca motivul sa fie ca nu au fost lasati sa copie?..
    daca stau bine sa ma gindesc.... e imposibil .ei au dreptate..dificultati de ordin tehnic...
    • +3 (3 voturi)    
      dar tu (Marţi, 5 iulie 2011, 10:49)

      croitoru [anonim] i-a raspuns lui klausq

      pare-se ca tu ai fost lasat sa copiezi, dupa cum scrii
  • +14 (16 voturi)    
    eu nu inteleg ... (Luni, 4 iulie 2011, 18:49)

    Reader [anonim]

    cum vine asta: "Elaborarea subiectelor: Este al doilea an cand elevii nu au acces la subiecte inainte de BAC" ? adica chiar atat de tampiti suntem incat trebuie sa avem un set de x probleme si sigur din alea pica? pai daca in problemele test avem: 2x + 2 = 10, iar in examen apare 2x + 2 = 12, insemna ca elevul e derutat si nu mai stie raspusul? wtf ..
    nu vreti voi sa se rezolve probleme alea 100 la clasa si la bac sa te duci cu caietul?

    supraveghere video ... bine v-a facut. unde se poate ar fi fain sa se introduca examenul direct pe calculator, ca la permisele auto. sa vezi atunci rupere ...
    • -5 (7 voturi)    
      ... (Luni, 4 iulie 2011, 20:04)

      george [anonim] i-a raspuns lui Reader

      si mie de aici din spatele tastaturii mi`ar placea maine sa fim comparati cu china la puterea economica si sa fim acolo sus.Tu te auzi macar ce scrii?cum crezi ca ar arata un examen la matematica pe calculator??eventual nu vrei sa fie si on-line sa nu se mai miste si de acasa..???
      • +4 (6 voturi)    
        ia pune-ti mintea la contributie (Luni, 4 iulie 2011, 21:39)

        Reader [anonim] i-a raspuns lui george

        oare cum ar putea arata un examen de mate test grila? (sau la orice disciplina de profil real)
        in loc sa am 3 intrebari si sa testez nu stiu cate cunostinte, mai bine sparg intrebarile astea in 30 - 50 - 100 de intrebari si testez fiecare cunostinta in parte. daca stii teorema lu' pitagora stii sa rezolvi o problema simpla si sa bifezi raspunsul corect. daca stii sa rezolvi o ecuatie de gradul 2 sau sa faci o integrala, esti in stare sa alegi raspunsul corect. aaa, ca sunt sanse sa gresesti si in loc de + sa pui - din cauza emotiile, tocmai d-aia sa existe mai multe intrebari de acelasi tip. daca ai gresit la toate, inseamna ca nu stii regula. metoda asta poate fi extinsa chiar si la limba straina de ex. teofl este test grila.

        lasand ironia ta la o parte, nu, nu as vrea sa fie de acasa, ci intr-o sala, iar fiecare candidat sa aiba un set de intrebari random. sa nu existe 2 intrebari identice la candidati din aceeasi clasa (simple as that).
      • +2 (2 voturi)    
        Tu te auzi ce scrii? :P (Marţi, 5 iulie 2011, 12:17)

        TudorSerban [utilizator] i-a raspuns lui george

        Daca iti place in China ar trebui sa te duci sa traiesti acolo (sus). De bine ce e acolo pleaca atat de multi chinezi unde vad cu ochii....
        Dar sa revenim. Examenul la matematica ar trebui intr-adevar sa se dea pe calculator. Ideea unui examen de bacalaureat nu este sa vad daca elevul stie sa faca operatii aritmetice. Ba ar fi chiar bine sa fie eliminate erorile aparute din cauza emotiilor la scris sau la calcule simple. In plus se pot testa mai multe cunostinte avansate de matematica intr-un timp mai scurt, reducandu-se timpul necesar scrierii, transcrierii si calculelor mecanice.
        Suntem in 2011 nu 1911.
        Dar probabil ca vei raspunde "pai matematica nu inseamna calcule?"

        ... NU
        • 0 (0 voturi)    
          bac (Marţi, 5 iulie 2011, 17:05)

          george [anonim] i-a raspuns lui TudorSerban

          Pai normal ca pleaca pt ca acolo nu e la fel de simpluy ca il alte tari,uite un exemplu pe care l`am trait pe viu la o intalnire cu niste aminci de alta nationalitate mai precis turci.I`am intrebat pe oameni de ce au ales romania?raspunsul lor a fost unul foarte simplu aici totul e mai usor si se face prin spaga.unu din ei a venit pt ca acolo ca sa intrii la facultate trebuia sa dai nu stiu cate probe nu ca la noi sa te duci cu dosarul si gata esti student.De aici da nota realitatea in care traim.Asa ca sa nu mai visam la matematici pe calculator nu de alta dar bag mana in foc ca sunt elevi care nu stiu sa utilizeze calculatorul chiar daca suntem in 2011 si nu in 1911 cum zicea cineva mai sus.
    • +2 (2 voturi)    
      unde ai fost pana acum? (Marţi, 5 iulie 2011, 9:59)

      Vendetta [anonim] i-a raspuns lui Reader

      ...de vreo 5 ani se practica tampenia cu subiectele afisate din timpul anului...
  • +11 (11 voturi)    
    Despre bacalaureat (Luni, 4 iulie 2011, 18:50)

    olguta [anonim]

    De ce nu spune nimeni, ca dupa atitia ani, s-a facut in sfirsit dreptate copiilor care invatau, fara sa copieze si fara sa dea 500 euro de la parintii din Italia si carora le rideau in nas toti ceilalti. Ar trebui sa le fie rusine profesorilor in primul rind. Stiu ei de ce.
    • +6 (8 voturi)    
      NU s-a facut nici o dreptate (Luni, 4 iulie 2011, 19:30)

      ? [anonim] i-a raspuns lui olguta

      elevii cu 3 si 2 la capacitate merg, acolo unde se poate, la clase de uman si trec bacul in hoarde :D

      la anul vin altii, si mai rai.

      imbecilitatea de a accepta ORICE in licee a dus nu numai la scaderea nivelului, dar si la violenta, agresivitate, medii toxice pentru copii. "liceele" au devenit locuri daunatoare pentru copiii nostri. iar procentul de absolventi la bac este chiar ultima grija a noastra, astazi.

      avem o noua lege a invatamantului, nu mai sunt in vigoare minunile abramburicai, dar in continuare examenul de capacitate nu-i eliminatoriu, in continuare nu poti exmatricula un elev sub clasa a XI-a, in continuare bacalaureatul umanist este o formalitate, in continuare universitatile primesc studenti la kilogram, pe dosare, in continuare scoala romaneasca e o fabrica de imbecili si o bataie de joc la adresa elevilor capabili...

      daca bacul ar fi fost corect, ar fi trecut vreo 30% dintre elevi, si de la uman vreo 10% din cei ce au trecut acum...

      si nu, nu-s un elev frustrat :D ci un cetatean ingrozit de monstrii produsi de educatia romaneasca.
      • -1 (1 vot)    
        uman (Marţi, 5 iulie 2011, 14:34)

        alip [utilizator] i-a raspuns lui ?

        Nu inteleg ce problema ai cu umanul. Daca unii dintre aia pe care nu-i duce mintea se duc la uman este tot vina profesorilor. Ti se pare o banalitate ce face Patapievici si extrem de greu ce face Daianu? Nu e o comparatie corecta. Daca profesorii ar sti sa formeze umanisti si si-ar iubi meseria, nu ar mai intra nici aia care nu au fost destul de buni pentru genialul profil real, caci nici sa stii doua limbi straine, sa interpretezi un text literar sau sa faci o traducere literara nu e pentru toata lumea. Gresesc cu ceva?
        • 0 (0 voturi)    
          da (Joi, 7 iulie 2011, 0:54)

          hatru [utilizator] i-a raspuns lui alip

          Patapievici are doctoratul in fizica.
  • +11 (11 voturi)    
    Sa vedem partea buna (Luni, 4 iulie 2011, 19:04)

    scepticu [utilizator]

    a acestui bacalaureat.
    Este prima oara in ultimii 20 de ani cand avem o imagine clara, rece si necrutatoare a realitatii invatamantului nostru , precum si a societatii noastre care a promovat ca valori furtul, smecheria si orice altceva, numai munca sa nu fie.
    Daca aceasta realitate nu ne place , n-avem decat sa o schimbam! - dar nu maine ci in cateva generatii.
    Un alt lucru bun se refera la industria de masa a meditatiilor. Toti parintii care au dat ,cu efort, bani pe meditatii au luat o "teapa" enorma. Asta pentru simplul motiv ca copii nu au luat bacul. Autorii tepei: profesorii meditatori.
    Ma intreb, parintii astia fraieriti vor inghiti galusca?. Eu cred ca da.
  • +8 (8 voturi)    
    un sistem defect (Luni, 4 iulie 2011, 19:04)

    gina [anonim]

    Sistemul şcolar românesc e un lanţ al slăbiciunilor pe care un simplu efort de organizare corectă a examenului de bacalaureat l-a făcut să îşi arate slăbiciunea. Nu se face şcoală, elevii sunt trecuţi pentru a exista ore şi norme suficiente. Elevii nu sunt toţi capabili să urmeze un liceu, sunt prea multe licee teoretice!
    BRAVO ministrului Funeriu, singurul care a dat elevilor conştiincioşi satisfacţia de a se vedea scoşi din postura de "fraieri" care învaţă, pe când "şmecherii" copiază!
  • +1 (1 vot)    
    Inca nu ati vazut leopardul (Luni, 4 iulie 2011, 19:33)

    bog [anonim]

    Foarte simplu, acum aprox. patru ani au fost desfiintate scolile de arte si meserii si toti elevii au fost tranferati la licee. Chiar si multe din scolile de arte si meserii au fost transformate in licee. Stati sa vedeti ce o sa vina la anul. In 2012 o sa ne laudam cu procentul asta din 2011.
    • +5 (5 voturi)    
      Abramburica (Marţi, 5 iulie 2011, 14:36)

      alip [utilizator] i-a raspuns lui bog

      Si pe asta a facut-o personalitatea din domeniul educatiei care i-a venit probabil lui Ponta in minte cand i-a cerut lui Funeriu demisia. Oare i-a dat cuiva lui Ponta o palma ca a deschis din nou gura aiurea in tramvai?
  • -2 (4 voturi)    
    Asta e realitatea! (Luni, 4 iulie 2011, 19:57)

    Andrei [anonim]

    Cam asta e realitatea invatamantului romanesc! La cest rezultat dezastruos , dar cat se poate de real converg, din punctul meu de vedere trei factori:
    1. Nu s-a mai putut copia ca in anii anterior, de aici rezultand concluzia ca poate si generatiile anterioare tot la fel de pregatite au fost. Anul acesta rezultatele celor mai bune trei judete sunt ale acelora unde nu au fost montate camere de supraveghere...din lipsa de fonduri.. Suveava, Harghita...
    2. Subiectele au fost peste nivelul mediul, dificultatea acestora nefiind una accesibila pentru marea majoritate, la care se adauga si o exprimare greoaie in cerinta subiectelor ( " genul si stilul epic")<
    3. Dezinteresul total al profesorilor cumulat cu nivelul redus de pregatire al acestora....Sa nu uitam de rezultatele dezastruoase ale profesorilor la examenele de titularizare...ulterior acestia fiind suplinitori!
    • +3 (3 voturi)    
      hoho (Marţi, 5 iulie 2011, 10:53)

      croitoru [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      daca asta pentru tine e exprimare greoaie, pai frate, nici tu nu meritai sa treci bacul. Genul epic este unul dintre cele 3 genuri literare de baza. E terminologie uzuala cand studiezi literatura. Da' se vede ca tu nu prea ai studiat-o
  • +6 (8 voturi)    
    secretul la bac a fost dezvaluit (Luni, 4 iulie 2011, 20:09)

    ilici [anonim]

    de marele luminat la umanitatii, vladimir ilici, care a indemnat: invatati, invatati, invatati !

    numai ca, in romana s'a gresit traducerea: copiati, copoiati, copiati !

    pacat ca s'a scos limba rusa din scoli ... :-)
  • +1 (3 voturi)    
    Pentru echitate (Luni, 4 iulie 2011, 20:12)

    lia [anonim]

    Sa se monteze camere de luat vederi in ABSOLUT toate centrele de examinare, respectiv corectare dar nu numai pentru examenul de bac, ci si la capacitate care, consider eu, nu este O.K. sa se desfasoare in incinta scolilor unde ai invatat, cu supraveghetori si profesori corectori cunoscuti sau care-ti cunosc scrisul si sunt interesati sa -ti dea note mari pentru ca diferenta dintre media de absolvire si notele de la evaluare sa fie cat mai mica (anul acesta, ar fi interesant de analizat aspectul,mai ales pentru scolile din mediul rural). Sa ne mai "lase" cu invocarea stresului produs de camerele de luat vederi, daca stii materia n-ai de ce sa fii stresat. Iar supraveghetorii unde camerele n-au avut "unghiul bun" sau au functionat cu pauze"inexplicabile", sa fie sanctionati si scosi de pe viitoarele liste fiindca e cazul ca examenul sa nu mai poata fi luat de cei care "fura startul" . Poate se va stopa contaminarea tinerilor cu aceste practici reprobabile si se va realiza o ierarhie cinstita a valorii absolventilor de la orice nivel ar fi vorba. Sa nu mai fie surclasati elevii muncitori de trantorii fara scrupule care vin cu note umflate din mediul rural sau de aiurea . Si sa se inceapa cu examenul de capacitate, la liceu sa ajunga cine merita, nu toti. Daca nu le-a placut cartea sau nu pot invata carte, atunci sa invete o meserie iar statul sa asigure conditii de liceu celor care sunt vrednici de asta.
  • +2 (4 voturi)    
    bac 2011 (Luni, 4 iulie 2011, 20:14)

    nicu [anonim]

    daca ar fi fost camere video peste tot procentul era sub 20%.va spune un profesor.Acelasi lucru trebuie facut si la examenul de evaluare.
  • 0 (2 voturi)    
    Putea fii si mai rau (Luni, 4 iulie 2011, 21:11)

    radu [anonim]

    Procentul de promovabilitate real este chiar mai mic, insa in liceele bune, pentru a nu le scadea renumele si a nu se face de ras, dupe expirarea timpului de examen, au inchis camerele video si i-au lasat sa copieze 10 minute. Prietenii stiu de ce :P
    • +1 (1 vot)    
      un fiu, doi fii (Luni, 4 iulie 2011, 23:03)

      gabi [anonim] i-a raspuns lui radu

      radule, si tu ai copiat?
      • -2 (4 voturi)    
        un fiu, doi fii, trei in total (Luni, 4 iulie 2011, 23:24)

        radu [anonim] i-a raspuns lui gabi

        Are voie Funeriu si Vanghelie, Udrea si Elena Basescu, si nu am eu? Poate am facut-o intentionat, ca la subiectele de la bacalaureat, sa vad daca te prinzi :D
        • -2 (2 voturi)    
          asa radule ! (Marţi, 5 iulie 2011, 9:16)

          paulica franaru [anonim] i-a raspuns lui radu

          pai ! funeriu nici n'are bacu dat ! ce sa mai vorbim de luat. :-)
          dar, daca la -fii- ai scpat destu pe tasta, oleaca, cu conjuntivul nu stai bine deloc
          i'auzi :..liceele bune, sa nu le scada renumele, sa nu se faca de ras...
          parca suna mai frumos decat infinitivul: "nsa in liceele bune, pentru a nu le scadea renumele si a nu se face de ras, "
          infinitivul ala pus in locul conjunctivului este de moftul baietilor cu stiintza de engleza. cum, procesare in loc de prelucrare, mentenantza in loc de intretinere, etc.
          deci, bacul....44% suna corect. cel putin la romana...
        • +4 (4 voturi)    
          bacul si profesorii (Marţi, 5 iulie 2011, 9:31)

          dumitriu [anonim] i-a raspuns lui radu

          Nu s-a luat bacul. si-a pus cineva intrebarea "dar profesorii de la clasa ce-au pazit timp de 4ani?"
          S-a dat vina pe parinti,meditatori, sistem,Funeriu,camere de supraveghere etc.
          1. La liceu au intrat f.multi neaveniti
          2. E adevarat un parinte fara un minim de cultura nu poate si nu stie sa-i ceara copilului sa invete mai mult.
          3. Profesorii de la clasa nu-si mai dau interesul. Daca le reprosezi ceva raspunsul este: lucrez cu 2-3 elevi care sunt buni si-mi fac ora.
          Eu intreb cu restul elevilor ce faci? De ce nu se cauta sa se ridicice nivelul clasei ,nu cu note scoase din burta ci cu teste de evaluare periodice notate corect.Astfel vei avea o clasa nu de genii dar cel mai slab ar putea fi macar la nivel mediu. Si altfel ar fi intregul invatamant.
          4. Curriculla este depasita moral. Nu s-a mai adaptat. Este valabil si pentru invatamantul universitar,unde si acum la anumite facultati se invata dupa cursuri litografiate din 1972 daca nu si mai vechi.
          5.Meditatiile : daca profesorii aplica acelasi sistem ca la clasa timpul trece dar banul iese sunt ......Dar in general profesorul meditator preda si lucreaza cu elevii asa cum trebuie. Numai ca la meditatii nu poti acopeii absolut toate lacunele ,si daca copilul se duce la meditatii doar ca sa aiba de unde venii si nu lucreaza cu seriozitate ,rezultatul este 0.
          Asa ca d-na Cati sa nu mai dea vina pe Funeriu,ca nu are dreptate. Bravo lui ca a scos putregaiul la suprafata. Adevaratele masuri probabil ca de acum incolo se vor lua.
          • 0 (0 voturi)    
            Sistem depasit. (Marţi, 5 iulie 2011, 12:29)

            TudorSerban [utilizator] i-a raspuns lui dumitriu

            Ai dreptate. Profesorii nu sunt implicati, si atunci evident ca elevii sunt cu atat mai putin implicati in procesul de invatamant. Argumentul ca "uite ca cei care vor cu adevarat sa invete, invata" este invalid. Nu asa educi o natiune. Sperand ca cei ce vor sa invete, invata. Asta se intampla in evul mediu. Intre timp am hotarat sa avem sistem national de invatamant.
            Curricula este depasita, dar de fapt tot sistemul e depasit. Trebuie gandit un sistem cu adevarat nou si adecvat timpului in care traim. Pana nu vom face asta, trebuie sa ne asteptam ca rezultatele sa fie din ce in ce mai dezamagitoare.

            http://www.youtube.com/watch?v=zDZFcDGpL4U
  • 0 (0 voturi)    
    Adevarul... (Marţi, 5 iulie 2011, 8:52)

    Mistretzu [anonim]

    Adevarul e ca de la 1947, de cand Regele a abdicat si comunismul s-a instalat la putere in Romania, cetateanul a fost "invatat" de sistem sa fure/insele/"descurce"/completeze venitul/statutul in societate/imaginea. Din pacate pentru noi, ca natiune, dupa 1989 nu s-a schimbat nimic, ba mai rau, cei care au avut acces la informatii, cupoane (daca mai tineti minte), functii de conducere le-au folosit NUMAI IN FOLOSUL LOR PERSONAL, iar cei pe care multimea a fost manipulata sa-i voteze au reusit sa duca pe cele mai inalte culmi inselatoria, minciuna, dezbinarea romanului... Atata timp cat NOUA nu ne pasa ce fac politicienii, care sunt platiti din bani publici (de la bugetul statului) ca sa lucreze PENTRU NOI, iar ei fac totul DOAR PENTRU EI, nu e de facut nimic.... In ce tara traim printre ce oameni ne-nvartim!
  • 0 (0 voturi)    
    o idee (Marţi, 5 iulie 2011, 9:46)

    Anonima [anonim]

    Poate n-ar strica sa ramana acele camere in functiune si pe durata cursurilor, legate la internet, sa-si poata verifica parintii odraslele si de la servici unde isi petrec majoritatea timpului pentru a face rost de bani pentru meditatii. Si nu ar strica sa-i verifice nici pe profesori, si in momentul in care un profesor nu face altceva decat sa-i numeasca boi si cretini pe copii,in loc sa-i educe, sa poata face ceva.
    Sa fie verificate avizele psihologice ale profesorilor, deoarece sunt destui cu probleme evidente psihice, pe care-i tinem pe banii nostri la catedra din mila unor asa zisi profesionisti, sa ne transforme copii in niste monstri.
    In al doilea rand as aloca bani pe manuale. Sunt scoli, unde copii nici nu mai cunosc manualele. Sa le cumpere parintii. Copii nu-s prosti. Vad ca parintii lucreaza pentru paine. Cartea nu se mananca.
    Si mai ales daca oamenii de vaza ai societatii noastre vorbesc ca niste porci ordinari la televizor si se poarta ca atare, nu mai avem de ce sa ne miram.
    Noi toti suntem de vina.
  • 0 (2 voturi)    
    ... (Marţi, 5 iulie 2011, 10:07)

    io [anonim]

    "Cum explica inspectorii scolari dezastrul de la BAC." Pai e foarte simplu: CU DEMISIA. Cand ai peste 50% picati nu stiu ce mai asteapta. La fel si directorii liceelor unde au picat peste 50%. Aia nu mai e scoala.

    Tot vad o gramada de maimutoi pe aici care zis ca e bine, ca stim macar cum stam...ce e bine? Ca a fost lasata o bomba cu ceas sa explodeze? Ministrul trebuia sa fie primul care demisioneaza, dar el e mandru ca ministerul lui "isi face treaba". Singura problema e ca "treaba" ministerului este sa inspecteze scolile si sa ia masuri inainte de examen, nu dupa. Dar la cata prostie s-a promovat in ultimii ani...

    Astept cu nerabdare pe ministrul justitiei sa ne zica cum 50% din romani sunt infractori, si cum se lauda el ca a reusit sa faca o statistica(si toti astia care credeti ca a facut bine).
  • +1 (1 vot)    
    realitatea este mult mai sumbra... (Marţi, 5 iulie 2011, 10:09)

    Vendetta [anonim]

    cred ca 1/2 din cei 44% care au promovat BAC-ul au copiat dar nu au fost prinsi... dar nu ar trebui sa ne mire nimic... caci in ultimii 20 de ani a existat o adevarata lupta imptriva sistemului de invatamant... Si primele mari erori au fost introducerea examenului de Capacitate, si introducerea admiterii pe baza de diploma la facultati cumultata cu suplimentarea numarului de locuri...

    Parerea mea este ca politica referitoare la BAC de anul acesta a fost corecta, in sensul ca a servit pe post de "trezire brusca la realitate"... Totusi, Funeriu nu ar trebui, inca sa isi asume nici un merit caci mai are multe de facut... decamdata nu a facut decat sa scoata la lumita rahatul... acum trebuie sa gaseasca o cale sa scape de el, iar asta o sa fie partea cu adevarat grea... Reforma in invatamant nu se face doar prin "taieri in carne vie", solutii ar fi, e treaba lor sa le gaseasca...
  • 0 (0 voturi)    
    Dezastru putin zis! (Marţi, 5 iulie 2011, 15:22)

    Ana (din Bucuresti) [anonim]

    Intr-un fel ma bucur ca nu au promovat toti, ca-n alti ani, cand se promova pe capete, cativa nu reuseau, aceia care nu aveau bani si nu isi permiteau sa cumpere BAC'ul sau mami&tati nu lucrau in Italy or Spanish, ca sa dea cu Banu'.
    Eu am dat BAC'ul acum 4ani de zile si nu am copiat nimic, tremura carnea pe mine de frica sa iau, sa iau si am promovat, nu am luat cu 10, dar la probele orale am luat 10, ceea ce m-a ajutat enorm,mi-a ridicat media,plus Sportul pt.ca asa am vrut sa aleg.
    Mi se pare imposibil sa nu iei un amarat de 5, subiectele I si II roman,sunt pt 5 fratilor, 5, de trecere macar!!!!

    MI SE PAR ABERANTE RASPUNSURILE GEN:
    M-AM INCURCAT, NE-AU DAT SUBIECTELE IN ASA FEL INCAT SA NE INCURCE!!! NO WAY!!!
    Daca "copiii" invatau, stiau ce sa scrie, PE BUNE!!!!

    IAR DESPRE DL.Funeriu, nu am o parere f.buna, nu il judec pentru nimic, consider ca nu are nimic in comun cu meseria lui actuala, atat si nimic mai mult, de altfel cum mai sunt si altii, gen Udrea si Basescu, daca ma mai gandesc sigur as mai scrie .... si altii;

    Recunosc, ca am facut meditatii la Mate (pe care am urat-o toata viata) si la Romana, am avut o profesoara extraordinara (care mi-a fost si diriginte), mi-a placut cum punea problema invatarii, nu cuvant cu cuvant, m-a invatat sa retin, sa gandesc logic, si tot nu era multumita de generatia noastra, ca suntem dependenti de pc'uri in loc sa citim o carte, si asa este!!!!!
    Acum nu ca ma laud, dar dupa ce am terminat eu, s-a distrus tot;
    Cel mai trist este ca nimeni nu vrea sa profeseze ca PROFESOR!!!
    Pe cine intrebi ce vor sa ajunga, au aspiratii gen avocati,juristi, ma intreb oare ce se va intampla in viitor, pentru ca profii 'de acum se vor pensiona si ei.... :(

    Mi-e ciuda, s-a ales praful de aceasta tara, de tot!!!
    :(
    Nu am prins vremea Ceauseasca, nu's nostalgica, am doar 23 de ani dar cam asta e realitatea! Muncim ca sa traim!!!

    Va pup, numai bine.
    • 0 (0 voturi)    
      calm (Marţi, 5 iulie 2011, 18:30)

      daniel [anonim] i-a raspuns lui Ana (din Bucuresti)

      Ana, relaxeaza-te ca viata e lunga. Esti o fire emotiva in mod cert. Nu e clar de ce ti-e tie asa de ciuda ca s-a ales praful de tara asta. Nici macar nu e sigur daca s-a ales sau nu praful. Dupa cum spui ai 23 de ani, o varsta super frumoasa. Esti probabil la inceput de cariera. Esti si la inceput de viata. Incearca sa te concentrezi pe ceea ce ar putea fi important pentru tine si lasa macro-analizele in seama altora care nu mai au puterea varstei tale de a se bucura de viata.

      Si Ana, nu peste tot oamenii muncesc ca sa traiasca. Incearca sa te bucuri de ceea ce faci si sa obtii satisfactii cat de mici din orice. O sa vezi ca munca e doar o parte din viata si nu viata in totalitatea ei. Din pacate inca nu am ajuns in societatea perfecta in care nimeni nu trebuie sa munceasca, dar cel putin, la 23 de ani, am putea visa la asa ceva in loc sa fim asa de inversunati.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version