Cum s-a ocupat firma Globe Ground de degivrarea aeronavelor Tarom pe Aeroportul Otopeni / 3 masini de degivrare la 24 de aeronave

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Joi, 2 decembrie 2010, 18:15 Actualitate | Esenţial


Avion Tarom
Foto: Agerpres
 documente
(02 Dec 2010) PDF, 97KB
Vremea nefavorabila care s-a abatut asupra Capitalei de 1 decembrie a pus in mare dificultate transportul aerian, cateva zeci de curse fiind amanate sau anulate pe Aeroportul International Henri Coanda din Capitala.  Reprezentantii aeroportului si ai companiilor aeriene au pus totul pe seama conditiilor meteo nefavorabile si a fenomenului de "freezing rain". Mai multe persoane care aveau planuite miercuri curse cu compania aeriana Tarom, desi au inteles motivul pentru care avioanele nu pot decola, s-au plans ca situatia a fost ingreunata de ineficienta cu care a intervenit compania care se ocupa cu procesul de degivrare al aeronavelor.

Pe Otopeni sunt doua firme de handling si transport pasageri, ambele ocupandu-se si de procesul de degivrare a avioanelor. Una dintre ele este SC Menzies Aviation SA, care este filiala din Romania a firmei-mama Menzies, cu sediul la Londra, iar cea de-a doua firma este SC Globe Ground Romania SRL. Societatea, infiintata in 1992, a avut sediul in Bucuresti pana in 2007, dupa care s-a mutat in Otopeni.

Globe Ground, acuzata ar fi intervenit ineficient

HotNews.ro a relatat miercuri despre problemele aparute pe aeroportul Henri Coanda din cauza conditiilor meteo nefavorabile. Mai multi pasageri de pe aeroport care au avut de suferit de pe urma anularii curselor din cauza conditiilor meteo ne-au povestit ca, din ce au vazut, procesele de degivrare a avioanelor Tarom nu s-ar fi desfasurat in timp util si ca avioanele ajungeau sa inghete imediat dupa ce se termina dezghetarea lor. Firma care este contractata de catre compania Tarom sa se ocupe de procedura de degivrare este SC Globe Ground SRL.

"Suntem in aeroport de la 6:30. Aveam o cursa pentru Viena. Am fost imbarcati la ora 8:00, iar apoi am fost dati jos. Am stat 3 ore in aeroport. Apoi iar am fost imbarcati, am decolat, am zburat 15 minute si ne-am intors inapoi la aeroport pentru ca avionul avea o defectiune tehnica. Dar toate problemele au fost la Tarom. Pe langa noi toate companiile straine au zburat. Ni s-a spus din partea comandantului aeronavei ca problema e la degivrare, ca masinile care se ocupa de degivrarea avioanelor nu sunt suficiente", ne-a declarat o pasagera Tarom.

"... Acum e trecut de ora 18:00 si nu am plecat. A venit masina de degivrare, si-a facut treaba si a terminat la 17:30, dar noi tot nu am plecat. Acum geamurile iar au inghetat", ne-a declarat miercuri seara un alt pasager.

"Firmele de degivrare au contracte directe cu companiile aeriene. Este o relatie directa intre cei care se ocupa de degivrare si compania aeriana. Se poate crea impresia ca aeronavele Tarom ar fi fost ignorate de masinile de degivrare pentru ca Tarom-ul are si cele mai multe avioane la sol. Tarom-ul apare cel mai afectat, au avut si cele mai multe zboruri anulate si au avut si ghinionul ca avioanele lor sa fie parcate aici si sa fie de dimineata inghetate", ne-a declarat miercuri seara purtatorul de cuvant al aeroportului Henri Coanda, Valentin Iordache.

La solicitarea HotNews.ro, compania Tarom a explicat ca pe 1 decembrie 24 de aeronave erau programate sa decoleze de pe aeroportul Henri Coanda si ca firma Globe Ground, cea contractata sa se ocupe de procesul de degivrare in cazul Tarom, a deservit compania aeriana cu 3 masini de degivrare.

"Miercuri, 01 decembrie 2010, in cursul diminetii, 25 de aeronave TAROM se aflau pe Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti. Dintre acestea, 24 de avioane aveau programate decolari in cursul zilei. (...) Compania GlobeGround a deservit, in cursul zilei de 01.12.2010, compania TAROM cu 3 masini de-givroare, dar din pacate, ne-am confruntat cu un fenomen meteo rar, numit ploaie supraracita sau ploaie care ingheata. In categoria fenomenelor meteorologice care impun unui transportator aerian luarea masurilor speciale de de-givrare /anti-givrare - acest tip de ploaie este unul din cele mai severe, cu efecte secundare ce apar la intervale scurte de timp (de maxim 5 minute) si una dintre cele mai dificile situatii de controlat si inlaturat in mod corespunzator", potrivit companiei aeriene Tarom.

"Facem referire aici la notiunea de Hold Over Time (HOT) care, pentru aviatie, inseamna o restrictie masurata in minute de la momentul incheierii operatiunii de de-givrare /anti-givrare (HOT pentru 1 Decembrie 2010 fiind de sub 5 minute, ceea ce nu a permis decolarea aeronavelor in conditii de siguranta maxima). De altfel, conditiile meteo mentionate ce au caracterizat intreaga zi au inregistrat un caracter agravant imediat dupa lasarea serii", se mai spune in comunicat.

Citeste aici intregul raspuns al companiei Tarom.

Compania Globe Ground nu se afla in fata primului scandal de acest tip. In primele zile ale lunii ianuarie 2008, despre Globe Ground s-a scris ca s-ar fi ocupat de deszapezire fara logica si ca nu a asigurat degivrarea aeronavelor in timp util. In plus, firma a fost acuzata ca ar fi asigurat, preferential, degivrarea aeronavelor, intaietate avand avioanele straine.

"Firma GLOBE GROUND a facut exact ce nu trebuia, motiv pentru care cursele romanesti au intrat in colaps. Deszapezirea s-a facut in maniera romaneasca, fara pic de logica. Practic, zapada a fost aruncata de-a dreapta si de-a stanga, fara a se tine cont ca ingroapa aeronavele in nameti. Fuselajele au ramas inghetate, asteptand degivrarea", aparea scris in presa la acel moment.

Mentionam ca pana la ora publicarii acestui material compania Globe Ground nu a dat niciun raspuns solicitarilor HotNews.ro de a explica cum au decurs operatiunile de degivrare de miercuri.

Cine este compania Globe Ground

Compania GlobeGround face parte din Servisair, una dintre cele trei divizii ale grupului francez de afaceri Derichebourg Group.

GlobeGround a fost fondata in februarie 1990 sub numele de Lufthansa Airport and Ground Services, GmbH (LAGS). In decembrie 1998, LAGS a suferit un re-branding si a fost redenumita in GlobeGround GmbH.

Grupul de afaceri francez Penauille Polyservices a cumparat compania Servisair in mai 1999 iar in luna iulie 2001 a achizitionat GlobeGround. In mai 2003 Servisair si GlobeGround au fost combinate intr-o singura companie, Servisair/GlobeGround care in prezent face parte din Derichebourg Group, organizat din trei divizii  - Corporate, Environmental Services si Servisair.

Freezing rain si de ce este extrem de important procesul de degivrare

In cursul diminetii de miercuri, cursele interne si externe care trebuiau sa decoleze de pe aeroportul Otopeni au fost retinute la sol, din cauza conditiilor meteorologice nefavorabile. Concret, decolarea a fost amanata din cauza unui fenomen meteo relativ rar - Freezing Rain - respectiv ploaie pe temperaturi scazute, astfel incat apa ingheata pe aeronave.

"In cazul fenomenului Freezing Rain, ploaia care cade pe aeronava ingheata la contactul cu suprafetele metalice care au preluat temperatura exterioara negativa, desi la sol conditiile sunt asigurate pentru zbor, respectiv pista de decolare nu este inghetata", a precizat pentru HotNews.ro purtatorul de cuvant al Aeroportului "Henri Coanda", Valentin Iordache.

Degivrarea este procedura prin care cristalele de gheata, gheata, turturii si zapada sunt indepartate de pe fuselajul unei aeronave. Cristalele de gheata, gheata si depunerile de zapada pe suprafetele aeronavei pot afecta serios performantele acestora precum si controlabilitatea lor, dupa cum au explicat pentru HotNews.ro specialisti in domeniu. Depunerile de gheata, zapada sau bruma pe suprafata exterioara a unei aeronave poate sa afectaze in mod drastic zborul datorita portantei reduse, rezistentei sporite care se creeaza la inaintare, precum si a modificarii caracteristicilor de stabilitate si control. Astfel, avionul devine foarte greu si pierde din caracteristicile de zbor care-i dau siguranta. In plus, depunerile de gheata pot provoca blocarea componentelor mobile, cum ar fi profundorul, eleroanele, mecanismele de functionare a flapsurilor etc. De aceea este vital ca suprafetele sa fie curatate inainte de decolare.


Citeste mai multe despre   













Comentarii alese de moderator

  • Degivrare cu 3 masini (Joi, 2 decembrie 2010, 19:32)
    Ra [anonim]

    Aeroportul Otopeni are in jur de 100 de zboruri pe zi, nu 24 (alea-s doar ale Taromului). Degivrarea este o actiune specifica fiecarei ierni si se face pe orice aeroport - deci nu e o exceptie, nu e fenomenal sa degivrezi in decembrie. Daca aveau 3 sau 7 utilaje, daca au deservit 100 aeronave sau 24 (ale Taromului) si asa mai departe, numai Globe Ground poate spune. Mai trebuie sa luati in considerare ca un avion in intarziere ”sta la coada” pentru a-i da liber pe pista (in functie de aterizari/alte decolari). Daca a stat 5 minute ”la coada” iar trebuie degivrat (vezi declaratia Taromului, care spune ceva de HOT p-acolo).

  • Cine a trimis ieri pasagerii in aer pt 20 min? (Vineri, 3 decembrie 2010, 1:01)
    pasager [anonim]

    Cine e responsabil? Daca era atat de clar de ieri ca trebuia sa fie oprite cursele, de ce nu li s-a spus acest lucru pasagerilor dupa 1,2, chiar 3 ore de asteptare?

    - de ce alte curse zburau, doar tarom ramanea la sol? sa spunem ca exista o explicatie, dar ce ce nu era transmisa celor care asteptau boardingul?

    - acceptam si faptul ca ramane tarom la sol (a existat scuza ca avionele companiilor straine erau venite din cursa si erau 'calde', nu apucau sa inghete. fain.

    - dar de ce nu au decis si anuntat anularea curselor cat de repede?

    - de ce pasagerii au fost tratati ca niste animale? de exemplu, pentru cursa de viena (8.00 am) dupa ore in sir asteptate in aeroport, fara nici o informatie, dupa alte ore in sir asteptate in avion, dupa-amiaza, aparatul se ridica, zboara 10 minute, tremura din toate incheieturile si se intoarce, din fericire, in bune conditii, dupa alte 10 minute de zbor. Cine a fost inconstientul care i-a dat drumul asa? Datoram viata unui echipaj de zbor extraordinar, dar nu celor care au trimis in zbor aparatul - fara dubiu, siguranta este cel mai important lucru, dar de ce nu s-a recunoscut neputinta de la bun inceput si nu facute experimente cu ei?

    - de ce a trimis tarom pasagerii, intr-un final, la hoteluri deja pline, de unde a trebuit sa mearga, pe banii lor, la alt hotel, pe banii lor, desi locuiesc in bucuresti, doar pentru a fi mai aproape de aeroport si a nu fi in pericol de a pierde cursa de a 2a zi (joi) - de ce, pentru ca nu au pierdut cursa din vina lor, ba chiar au fost la un ps de ce era mai rau, tot ei, pasagerii, erau penalizati pentru reprogramarea la alt zbor?
    - de ce se percepea penalizare, cand nu a fost vina lor?
    - de ce tot pasagerul plateste, desi a pierdut banii in toate felurile (hotel, etc)?

    - cat de absurda poate fi aceasta companie de stat? - cat de multi puteti fi cei care lucrati la tarom sau la firma de degivrare, care ati intrat pe site sa le luati apararea?
    - oare de ce situatia asta va sfarsi cu un proces?







16751 vizualizari

  • +6 (12 voturi)    
    Sa incercam sa fim corecti (Joi, 2 decembrie 2010, 18:30)

    Calatoru [anonim]

    Daca un astfel de fenomen apare odata la 3-5 ani, cite masini trebuiau sa aibe? 24? Una pt fiecare avion?
    Eu zic ca daca in conditiinormale traficul este normal atunci isi fac datoria.
    Cite domenii la noi nu au mari probleme fara conditii meteo extreme?
    • +4 (6 voturi)    
      corecti.. (Joi, 2 decembrie 2010, 18:43)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Calatoru

      3 masini sunt suficiente pt ca cele 24 de avioane nu decoleaza simultan, dar intrebarea corecta este: de ce doar zborurile tarom au fost afectate de freezing rain? menzies foloseste alte substante pentru degivrare?
    • +9 (9 voturi)    
      Re: Sa incercam sa fim corecti (Joi, 2 decembrie 2010, 19:21)

      neatutan [anonim] i-a raspuns lui Calatoru

      Aeroportul din Bruxelles are tot trei masini, dar care nu opereaza simultan. Pentru ca exista o singura pozitie de degivrare, unde se recupereaza fluidele folosite (!). Coada la acea pozitie poate fi si de 2 ore. Tipic pentru "senzationalul" subiectului, ce sa zic... Mai greu cu documentarea, deh!
  • -12 (12 voturi)    
    pozitia psd pe subiect (Joi, 2 decembrie 2010, 18:31)

    diana [anonim]

    Departamentul pentru Transporturi şi Infrastructură al Partidului Social Democrat atrage atenţia asupra situaţiei fără precedent în care a ajuns compania naţională de transporturi aeriene, TAROM.
    Departamentul pentru Transporturi şi Infrastructură atrage încă odată atenţia asupra neprofesionalismului conducerii actuale a TAROM şi a contractelor păguboase încheiate cu terţii.

    http://departamente.psd.ro/newsroom/63/De_Ziua_Na%C5%A3ional%C4%83_a_Rom%C3%A2niei,_nici_avioanele_companiei_TAROM_nu_zboar%C4%83.html
    • -4 (4 voturi)    
      deci voi nu v-ati prins... (Joi, 2 decembrie 2010, 22:55)

      alex_1 [utilizator] i-a raspuns lui diana

      comentariul este ironic??????
    • +3 (3 voturi)    
      cine e departamentul... (Vineri, 3 decembrie 2010, 9:53)

      monica L [anonim] i-a raspuns lui diana

      normal, departamentul pesede pentru transporturi inseamna mitrea si rodica miculescu, cumnatica lui nastase... taxiurile fly cum au functionat de ziua nationala... a venit dana sa sufle aer cald la garnituri?
  • +6 (8 voturi)    
    Lasati oamenii sa-si faca treaba (Joi, 2 decembrie 2010, 18:34)

    lucard [anonim]

    Lasati oamenii sa isi faca treaba cum trebuie, nu mai acuzati ... peste tot in Europa, cand este vreme proasta sunt intarzieri... eu am stat 10h pe aeroportul din Frankfurt.
    Nu mai bateti campii cu cine e de vina, si ce mare nenorocire a fost ca au intarziat avioanele.
    Asta e ... e vreme proasta ... se merge prost cu masina, cu avionul si cu bocancul...
    Nu mai dati impresia oamenilor ca numai la noi se intampla asa!
  • -3 (5 voturi)    
    Amuzant (Joi, 2 decembrie 2010, 18:40)

    Adrian [anonim]

    Amuzant cum incearca sa se dea totul in spinarea unei alte firme.

    TAROM este singura vinovata. Tot TAROM este cea care avea afara TOATE avioanele in momentul in care a inceput ploaia de gheata.

    Se stia din timp de conditiile meteo. Puteau lua masuri. Puteau baga macar cateva avioane in hangare. Dupa ce a inceput balamucul incearca acum sa gaseasca un tap ispasitor. Celelalte companii cum au putut asigura zboruri?
    • +5 (5 voturi)    
      eroare (Joi, 2 decembrie 2010, 19:07)

      Kris [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      Avioanle nu sunt doar ale Tarom...habar nu ai pe ce lume traiesti
      • -2 (4 voturi)    
        ... (Joi, 2 decembrie 2010, 19:26)

        Adrian [anonim] i-a raspuns lui Kris

        "Miercuri, 01 decembrie 2010, in cursul diminetii, 25 de aeronave TAROM se aflau pe Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti. Dintre acestea, 24 de avioane aveau programate decolari in cursul zilei. "

        Stirea de fata este despre Tarom si faptul ca a fost singura companie care nu a putut opera niciun zbor ca urmare a faptului ca toate avioanele sale nu au putut zbura. Sa iti reamintesc ca in timp ce avioanele Tarom erau la sol, alte companii efectuau zboruri? Sa nu imi spui ca am visat.

        Una peste alta, nu ai fost foarte clar(a) in afirmatia ta. Ce ai vrut sa spui prin "avioanele nu sunt doar ale Tarom" ?
        • +3 (3 voturi)    
          Hangare (Joi, 2 decembrie 2010, 21:40)

          Florin [anonim] i-a raspuns lui Adrian

          Ceea ce numeşti hangare nu sunt locuri de parcare, ci spaţii pentru întreţinerea şi reparaţia avioanelor. În condiţii similare se ia decizia închiderii aeroportului.
        • +4 (4 voturi)    
          eroare (Joi, 2 decembrie 2010, 21:58)

          ip [anonim] i-a raspuns lui Adrian

          Gandeste-te ca avioanele nu pot fi incarcate cu bagaje/catering si realimentate in hangar, gandeste-te ca pasagerii nu pot fi plimbati pe aeroport ca in statia de metrou de la victoriei si ca ala e un mediu in care siguranta primeaza. Nu se intampla doar la noi. Celalalte companii au venit au stat jumate de ora si au pleacat. Banuiesc ca nu ai auzit de sloturi nu?Daca un avion a intarziat si 2 minute pierde slotul si decoleaza cand primeste altul de la Bruxelles si aia dureaza ca cerul nu e autostrada soarelui. Cand o sa intelegi asta poate nu o sa te mai dai atotstiutor.
  • +5 (5 voturi)    
    Cine aduce acuzatiile? (Joi, 2 decembrie 2010, 19:00)

    gaspy [utilizator]

    Am tot citit ca firma respectiva a fost acuzata ca n-a facut ce trebuie.

    O intrebare pertinenta e cine a adus acele acuze? Intreb pentru ca jurnalistii si in general oamenii din Romania sunt experti in toate - de la fotbal la chirurgie.

    Daca acuzele sunt aduse oficial din partea unor companii aeriene sau aeroporturi, sau chiar neoficial de catre personal din domeniu, e OK si de luat in seama, altfel e doar vorbarie fara rost.
  • +10 (12 voturi)    
    decizie corecta (Joi, 2 decembrie 2010, 19:00)

    maxxie jazz [utilizator]

    Am intervenit pentru ca lucrez in domeniu.
    Decizia companiei aeriene de a nu lasa avioanele sa decoleze a fost una corecta. Exista foarte multe cazuri in care s-a riscat siguranta zborului, doar pentru a respecta niste cerinte contractuale.
    Ipoteza conform careia Globe Ground nu si-a facut treaba este discutabila. Aceste companii insarcinate cu degivrarea avioanelor trebuie sa respecte niste standarde internationale, pe de o parte si niste clauze contractuale pe de cealalta parte.
    Contractual, sunt obligate sa furnizeze un numar de masini si un numar limitat de intervenii intr-un anumit interval de timp. Pentru ca Romania nu are, deocamdata, specialistii necesari pentru dezvoltarea infrasturcturii aeroporturilor, suntem nevoiti, de cele mai multe ori, sa apelam la serviciile companiilor straine, care, evident, costa foarte multi bani.
    Sa incerce domnii de la PSD sa plateasca banii pentru aceste lucruri, nu din gura, pentru ca este usor, ci efectiv sa sustina compania aeriana, oferind si aceste servicii in surplus.
    Despre Tarom, numai de bine. Cine nu stie ca Tarom isi respecta orarul de zbor, ca au angajat un personal profesionist si ca se ridica deasupra multor companii aeriene de renume international in acest domeni, inseamna ca nu au zburat destul de des.
    A fost o situatie critica, gestionata, in limita posibilitatilor unei companii gestionate de stat, intr-un mod care ma face sa cred ca mai exista oameni cu capul pe umeri in aceasta tara.
    Stirea de mai sus putea sa fie foarte usor inlocuita cu una anuntand un dezastru aviatic.
    In concluzie, cine doreste servicii exclusiviste, sa se mute in Arabia Saudita, sa zboare cu Emirates. Pana una alta, sunt mandru ca sunt roman si ca am la dispozitie o companie aeriana in crestere, cu preturi bune, capabila sa suporte o concurenta acerba, cum este cea din industria aeronautica, traversand o perioada mai putin fasta pentru noi toti.
  • +4 (4 voturi)    
    ! (Joi, 2 decembrie 2010, 19:07)

    gl [anonim]

    In asemenea conditii meteo, oriunde in alta parte s-ar fi intamplat la fel.Nu mai invinuiti compania de handling, sunt adevarati profesionisti.
  • -2 (6 voturi)    
    Vina apartine Tarom (Joi, 2 decembrie 2010, 19:18)

    Alecu [anonim]

    Nu inteleg de ce se da vina pe firma de degivrare.
    In primul rand in text se baga prea multe chestii din trecut si mai putin de numere concrete. De ex. tot nu am inteles cite avioane Tarom nu au zburat ieri. Toate cele 24?
    Tarom are contract cu Globe Ground, sau nu? 3 masini cred ca ar dezgheta cel p[utin 6 avioane pe ora, presupun ca nu toate cele 24 de aeronave aveau aceeasi ora de plecare, normal ar fi intirzieri, dar nu sa se anuleze. Presupun ca Tarom nu a vrut sa dea prea multi bani pentru degivrare.
    Sau poate ca un politician sau altcineva are interes sa denigreze o companie ca sa-si faca el alta si sa scape de concurenta.
    Am citit ca un avion dupa ce a fost degiverat nu a plecat si ainghetat iar? pai a cui a fost vina ca nu a plecat? Tot a companiei de degivrare?
  • -3 (3 voturi)    
    Interesting (Joi, 2 decembrie 2010, 19:29)

    tot eu [anonim]

    Interesant cum apare in aceasta pagina, in dreapta, exact o reclama la Tarom. Nu insinuez nimic. Doar constatam.
  • +2 (2 voturi)    
    globe ground (Joi, 2 decembrie 2010, 19:31)

    panfil flecaru [anonim]

    este tot sucursala unei firme englezesti, seviceair.
    globe ground a fost infiintzata si in proprietatea luftahansa, intitial.
    exista sucursale globe graund pe toate aeroporturile majore din sua, si in multe orase mari ale lumii.
  • +1 (3 voturi)    
    Degivrare cu 3 masini (Joi, 2 decembrie 2010, 19:32)

    Ra [anonim]

    Aeroportul Otopeni are in jur de 100 de zboruri pe zi, nu 24 (alea-s doar ale Taromului). Degivrarea este o actiune specifica fiecarei ierni si se face pe orice aeroport - deci nu e o exceptie, nu e fenomenal sa degivrezi in decembrie. Daca aveau 3 sau 7 utilaje, daca au deservit 100 aeronave sau 24 (ale Taromului) si asa mai departe, numai Globe Ground poate spune. Mai trebuie sa luati in considerare ca un avion in intarziere ”sta la coada” pentru a-i da liber pe pista (in functie de aterizari/alte decolari). Daca a stat 5 minute ”la coada” iar trebuie degivrat (vezi declaratia Taromului, care spune ceva de HOT p-acolo).
  • +6 (6 voturi)    
    Comunicat (Joi, 2 decembrie 2010, 19:37)

    Gogu [anonim]

    Voi ati citit comunicatul Tarom? Acolo nu se spune nimic rau despre firma de degivrare, ci subliniaza faptul ca Globe Ground Romania "a fost auditata si certificata ISAGO (IATA Safety Audit for Ground Operations Program), fiind, de altfel, singurul agent de handling din Romania, certificat international."

    Prin urmare, Tarom nu a incercat sa arunce pisica in alta curte, ci isi asuma INTEGRAL decizia de a anula respectivele curse pe motive de siguranta, asa cum sta scris si in comunicat.

    Deci, domnul Victor Cozmei, autor al acestui articol de pe HotNews, se pare ca are ceva de impartit cu firma Globe Ground, declansand o rafuiala mai mult sau mai putin personala.

    Citind acest articol, ramai cu impresia (indusa de autor), ca Tarom a dat vina pe firma de degivrare, fapt TOTAL neadevarat.
    • -1 (1 vot)    
      Tarom (Vineri, 3 decembrie 2010, 8:47)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui Gogu

      articolul e rauvoitor. Dar, nici Tarom-ul nu e chiar usa de biserica. Daca tehnic nu ar fi nimic de reprosat, poate dar faptul ca au aprobat plecarea avionului care s-a intors - au pus in pericol pasagerii, in schimb modul in care trateaza pasagerii este foarte slab. nu le spune nimeni nimic, sunt trimisi la hoteluri de doi bani samd. aici e problema Tarom. Si nu e cum zice cineva mai sus acuzatie de la PSD ci de la un pasager. Sau are loc un schimb politic avand in vedere ca Directoarea Tarom e PNL iat hotnews PDL. Oricum, calitatea customer service la Tarom, modul cum se vorbeste cu oamenii, ce si cat li se spune sunt mult sub standardele internationale. Pacat ca dpdv tehnic sunt f buni daca relatia cu pasagerii e handicapata.
  • -2 (2 voturi)    
    Pentru pasagerii TAROM. (Joi, 2 decembrie 2010, 20:27)

    Moromete [anonim]

    http://en.wikipedia.org/wiki/Regulation_261/2004

    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2004:046:0001:0007:EN:PDF
  • +3 (5 voturi)    
    Romanisme (Joi, 2 decembrie 2010, 22:12)

    Mermoz [anonim]

    ...tipice!Se pricep cu totii chiar si la aviatie!!Nimeni nu se gandeste ca nici un pilot de pe lume nu ar decola cu avionul nedegivrat(vezi catastrofa AN24 de la Verona!!!).Decizia de a opri operarea a fost una absolut normala odata cu agravarea situatiei meteo,ar fi culmea sa se zboare dupa parerea presei sau a tovarasilor de la psd!!!
  • +2 (6 voturi)    
    Cine a trimis ieri pasagerii in aer pt 20 min? (Vineri, 3 decembrie 2010, 1:01)

    pasager [anonim]

    Cine e responsabil? Daca era atat de clar de ieri ca trebuia sa fie oprite cursele, de ce nu li s-a spus acest lucru pasagerilor dupa 1,2, chiar 3 ore de asteptare?

    - de ce alte curse zburau, doar tarom ramanea la sol? sa spunem ca exista o explicatie, dar ce ce nu era transmisa celor care asteptau boardingul?

    - acceptam si faptul ca ramane tarom la sol (a existat scuza ca avionele companiilor straine erau venite din cursa si erau 'calde', nu apucau sa inghete. fain.

    - dar de ce nu au decis si anuntat anularea curselor cat de repede?

    - de ce pasagerii au fost tratati ca niste animale? de exemplu, pentru cursa de viena (8.00 am) dupa ore in sir asteptate in aeroport, fara nici o informatie, dupa alte ore in sir asteptate in avion, dupa-amiaza, aparatul se ridica, zboara 10 minute, tremura din toate incheieturile si se intoarce, din fericire, in bune conditii, dupa alte 10 minute de zbor. Cine a fost inconstientul care i-a dat drumul asa? Datoram viata unui echipaj de zbor extraordinar, dar nu celor care au trimis in zbor aparatul - fara dubiu, siguranta este cel mai important lucru, dar de ce nu s-a recunoscut neputinta de la bun inceput si nu facute experimente cu ei?

    - de ce a trimis tarom pasagerii, intr-un final, la hoteluri deja pline, de unde a trebuit sa mearga, pe banii lor, la alt hotel, pe banii lor, desi locuiesc in bucuresti, doar pentru a fi mai aproape de aeroport si a nu fi in pericol de a pierde cursa de a 2a zi (joi) - de ce, pentru ca nu au pierdut cursa din vina lor, ba chiar au fost la un ps de ce era mai rau, tot ei, pasagerii, erau penalizati pentru reprogramarea la alt zbor?
    - de ce se percepea penalizare, cand nu a fost vina lor?
    - de ce tot pasagerul plateste, desi a pierdut banii in toate felurile (hotel, etc)?

    - cat de absurda poate fi aceasta companie de stat? - cat de multi puteti fi cei care lucrati la tarom sau la firma de degivrare, care ati intrat pe site sa le luati apararea?
    - oare de ce situatia asta va sfarsi cu un proces?
    • 0 (0 voturi)    
      stilul romanesc (Vineri, 3 decembrie 2010, 15:36)

      lili [anonim] i-a raspuns lui pasager

      Inconstientul..? Ai ajuns inapoi si a fost totul ok? Se pare ca da, ca altfel n-ai mai fi aici sa scrii prostii. Cursele nu le anulezi la prima ploaie, dar bineinteles.. daca zboara de ce zboara.. daca nu zboara de ce nu zboara. Stii ca poti depune o reclamatie, da? In loc de frustrari aici.
  • 0 (2 voturi)    
    Tarom lasa de dorit (Vineri, 3 decembrie 2010, 9:47)

    adighh [anonim]

    Buna ziua, compania Tarom lasa de dorit, nu se poarta corect cu pasagerii, nu ii informeaza, a ramas o companie de stat si se poarta ca atare. Sunt dezamagita, voi ocoli pe cat posibil aceasta companie. Poate ca exista siguranta, poate ca pilotii sunt foarte buni, dar m-am saturat sa fiu tratata ca un obiect, chiar si cand am doi copii in brate. Sa mi se spuna: "dar nu vedeti ca nu se zboara? !". Pacat de oamenii corecti si competenti de acolo, ca sunt inconjurati de incompetenti si profitori. O zi buna.
    • 0 (0 voturi)    
      Da.. eu cred ca e o conspiratie :) ... (Vineri, 3 decembrie 2010, 17:48)

      alex [anonim] i-a raspuns lui adighh

      Pai si ce ai vrea draga mea.. sa faca contract de exclusivitate cu vremea?!.. daca nu se zboara, nu se zboara.. duhhh!! Rusine TAROM ca n-ai zburat cu avioanele inghetate? Zau, get a grip... e penibil ce spui. Multe aeroporturi din europa au fost inchise din cauza vremii.. n-avem ce manca, dar avem pretentii.. MARI, MARI :) Depune o plangere la Dumnezeu pt ca a plouat cu gheata. Ori tu crezi ca au facut-o intentionat.. ca sa tortureze pasagerii?.. S-au trezit dimineata si au zis.. "astazi nu zburam, hai sa ne distram un pic si sa ne prefacem ca ploua"... :)..
  • 0 (0 voturi)    
    Tarom (Vineri, 3 decembrie 2010, 9:57)

    raluca [anonim]

    Nu le mai luati apararea celor de la Tarom, or avea piloti buni, dar modul cum s-au purtat cu pasagerii e de 2 lei. Ce vreme era in Bucuresti pe 1 Decembrie? era zapada sau furtuna? Ne-au tinut ca pe niste animale 5 ore pana ne-au anuntat ca se anuleaza zborul, si au mai avut tupeul sa ma intrebe daca mai vreau banii inapoi de bilet. A trebuit sa imi cumpar alt bilet pe loc si am zburat cu Czech Airlines la pret dublu! si am aterizat in Praga la -10 grade pe o ninsoare si zapada de 5 cm. Ei cum au plecat!!!! Nu le mai luati apararea daca nu ati fost acolo!!! Ne-au tinut afara in frig si nu ne lasau sa intram in aeroport sa ne luam bagajele. Chiar nu va data seama ca a fost vina lor!!!! Este f simplu, toate companiile au zburat mai putin Tarom, sa inteleg ca celelalte companii au pus viata pasagerilor in pericol si Tarom, au vrut sa ne protejeze!!!!!Nu au fost pregatiti si asta e adevarul!! Si-au batut joc de oameni, se uitau la tine si ridicau din umeri!!!
  • 0 (2 voturi)    
    fenomen meteo special (Vineri, 3 decembrie 2010, 10:35)

    Digitalscribe [anonim]

    Astia care comenteaza impotriva Tarom, au masini? Ati stat dimineata sa "degrivati" autoturismul?

    Apropos de avionul cu probleme, avionul ala care a decolat in intervalul maxim acceptat si in zbor, prin ploaia aia inghetata a patit ceva si a trebuit sa se intoarca care e problema?

    Exista undeva vreun manual al vremii? Sau probabil ni s-a urcat atat de rau la cap incat putem pretinde ca stapanim vremea si controlam perfect absolut tot ce se intampla cu noi?

    Ca sa spunem ca sunt probleme cu Tarom sau mai stiu eu ce alta firma care face degrivarile ar trebui sa se intample frecvent lucruri din astea. Atata timp cat a fost 1 singur incident absolut explicabil, oricat de nasol ar fi fost pentru cei prinsi pe aeroport (eu astept din Franta sa-mi vina sotia, deci sunt si eu ingrijorat ca vine cu Tarom cu 2 avioane pana acasa) ar trebui sa fie multumiti ca n-a existat vreo catastrofa!

    Cu vremea nu te poti pune mai ales cand sunt fenomene speciale. Eu stiu ca in dimineata cu problema am daltuit la masina si pana la urma a trebuit sa astept sa se incalzeasca cu totul ca sa pot pleca ca era glazurata complet cu gheata!

    Poate ar trebui de vazut daca doar Tarom a avut problema, desi, de obicei si-o incaseaza cel de-al locului, avioanele care sunt din afara au prioritate la decolare in conditii de vreme speciale tocmai fiindca nu ar putea stationa prea mult, sunt si probleme de logistica aici.

    Poate ar trebui facut un documentar serios cu ce se intampla in astfel de vremuri si educata populatia!
    • +1 (3 voturi)    
      mai si ganditi (Vineri, 3 decembrie 2010, 12:54)

      bitsy [anonim] i-a raspuns lui Digitalscribe

      bun punct de vedere expus de digitalscribe.
      as completa cu faptul ca, daca se trimitea lumea la hoteluri cum s-a sugerat aici si se imbunatatea vremea , atunci ce se mai facea? a fost o situatie in care chiar nu stiai ce e mai bine de facut. degivrarea alerga sa-si faca treaba, tehnicii alergau la fel de la o aeronava la alta, comandantii isi rupeau picioarele pe gheata, personalul din aeroport trebuia sa faca fata nervilor si atacurilor pasagerilor....
      iar in ceea ce priveste zborurile....wizz care lasa peste noapte aeronave pe baneasa a avut 3 zboruri anulate asa ca...nu e vina tarom ca are baza pe otopeni. ar fi trebuit cu o zi inainte sa mute toate cele 24 de aeronave pe un aeroport in dubai si pe 1 dec sa vina pe rand sa onoreze cursele
  • 0 (0 voturi)    
    Deicing (Vineri, 3 decembrie 2010, 21:25)

    Alex [anonim]

    Lucrand pe AHCB, va pot spune exact cum sta treaba.
    1.Dezapezirea platformei si zonele de parcare a avioanelor se face doar de AHCB si utilajele acestuia si NU de firmele de handling (GG, Menzies sau Tiriac Air)
    2.Ambele companii de handling majore folosesc acelasi tip de lichid de degivrare.(tipul 2)
    3.Globe Ground au in dotare 6 camioane de degivrare iar Menzies au 2.
    4.Aceste intarzieri ale avioanelor din cauza fenomenelor meteo (in cazul nostru freezing rain) se intampla si in afara, pe aeroporturi mari, multa mai bine dotate in toate privintele (Londra,Frankfurt,Paris,Munchen etc)
    5.Daca va uitati pe acest tabel, http://www.tc.gc.ca/eng/civilaviation/publications/tp10643-tables-table2-1756.htm, observati ca pt temperaturile de 0 pana la -3 (cum au fost in ziua respectiva), pt tipul de fluid folosit (tip2) si pt situatia meteo (medium or heavy freezing rain) nu exista HOT (Holdover Time).Insemnand ca avioanele nu pot fi degivrate (nu are sens).In ziua respectiva a fost inregistrat fenomenul de light freezing rain catre medium freezing rain.De aceea , in unele momente ale zilei, s-a putut face degivrare (pt light freezing rain doar).

    Sper ca am facut ceva lumina.Si oameni buni, daca nu aveti acces la informatie sau necunostina de cauza( si ma refer la orice domeniu), nu mai faceti afirmatii gratuite.
  • 0 (0 voturi)    
    PAI DACA ASTIA LUCRAU PTR. RYANAIR ... (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 0:55)

    NTatiana [anonim]

    inca nu au avut de-a face cu compania Irlandeza Ryanair condusa de Michael O'Leary ...ca ar fi vazut ei si ar fi inteles ei ce inseamna sa lucrezi in aviatie si sa nu iti faci treba ca lumea pentru care esti platit in cel mai scurt timp posibil ...ii concedia ala de nu se vedeau ...si le mai si dadea o scrisoare de ''recomandare'' de nu ii mai angaja nici o companie aeriana din lumea asta larga pe vecie !!! Gasiti pe unul ca acest manager Irlandez sa preia conducerea Tarom si aeroportul Otopeni si apoi o sa vedeti ce inseamna cu adevarat ''AVIATIE'' !!!
    • 0 (0 voturi)    
      pt autor (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 13:25)

      ana [anonim] i-a raspuns lui NTatiana

      Draga Victor, de unde ai tras tu concluziile din articolul asta mizerabil?
      1. Sa stii ca GlobeGround nu este o firma de apartament, este o companie cu SUTE de angajati, ZECI de utilaje, o disciplina interna si o procedura de lucru care ar trebui luate drept model. Din ce surse ai tu informatiile astea pe care le interpretezi astfel incat cititorul neavizat intelege ca GlobeGround este o firma care se ocupa cu degivrari ("firma de degivrare")si pe data de 1 decembrie firma asta a degivrat preferential?
      Ca sa nu te mai obosesti sa cauti (ca ai cautat destul si oricum ai scris numai aberatii) iti spun eu ca "firma de degivrari" GlobeGround (apropo, mai cauta ca sa afli cum se scrie) este o companie care presteaza TOATE serviciile la sol pentru o parte din companiile aeriene care nu au baze de operare pe AIHCB dar au zboruri acolo: inregistrarea pasagerilor pe zboruri, imbarcarea acestora, manipularea bagajelor, incarcarea acestora in aeronave, asistarea pasagerilor, alimentarea avioanelor, incarcarea acestora cu bagaje, posta, cargo dupa ce realizeaza foile de balanta; si mai presteaza si alte servicii pe care sunt sigura ca mintea ta nu le intelege.
      Data viitoare fa-ne un serviciu si scrie despre barfe, silicoane, bote, blonde, roscate, manele sau alte chestii care nu au legatura cu aviatia, ok?
      2. Comunicatul Tarom este obiectiv si pe un ton profesionist. "Noroc" cu interpretarile tale, mai bine publicai doar comunicatul.
      3. Care sunt sursele tale? Pasagerii? ("Mai multi pasageri de pe aeroport care au avut de suferit de pe urma anularii curselor din cauza conditiilor meteo ne-au povestit ca, din ce au vazut, procesele de degivrare a avioanelor Tarom nu s-ar fi desfasurat in timp util si ca avioanele ajungeau sa inghete imediat dupa ce se termina dezghetarea lor") Cei care arunca o privire pe geam si inteleg tot ce se intampla? Cei care nu stiu sa citeasca o sigla de companie aeriana? Cei care nu sunt in stare sa gaseasca singuri o toaleta sau banca din aeroport?
      • 0 (0 voturi)    
        pe mine nu ma cheama Victor! (Duminică, 5 decembrie 2010, 16:48)

        NTatiana [anonim] i-a raspuns lui ana

        cred ca ai facut o confuzie: ai dat ''reply'' la comentariul meu , dar de fapt i te adresezi in comentariul tau unui oarecare ''Draga Victor'' ... pe mine nu ma cheama Victor ...ha ha ha ;)
        • 0 (0 voturi)    
          Ai minte, de citit stii? (Duminică, 5 decembrie 2010, 20:11)

          TatianaN [anonim] i-a raspuns lui NTatiana

          Una la mana , scrie clar in titlu ca mesajul se refera la autorul articolului. Mai mult, daca citeai articolul vedeai acolo "de victor...." ca sa vezi, pe autor il cheama chiar victor.....mare-ti e gradina doamne
          • 0 (0 voturi)    
            Ce ma certi aici degeaba?!? (Luni, 6 decembrie 2010, 18:04)

            NTatiana [anonim] i-a raspuns lui TatianaN

            daca am primit raspunsul la comentariul tau pe adresamea de e-mail cum sa crad altefl ca nu mi-ai raspuns mie la comentariul meu ?!? am spus clar: chiar daca nu mi-ai adresat mie personal , comentariul tau , totusi cred ca ai dat gresit ''click'' pe ''raspunde'' in loc sa dai pe ''comenteza'' ...intelegi ?!? asta am vrut sa spun ...nu am dat cu parul !!! si nu mai da asa cu pietre dupa oameni ca nu e frumos! mai bine ai avea grija pe ce dai ''click'' cu cursorul cand atasezi comentarii ...decat sa repezi asa oamenii degeaba !!!
  • 0 (0 voturi)    
    Lumina (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 17:21)

    anonim [anonim]

    Tipic romanesc, toti se gasesc sa dea din gura fara a avea habar despre ce este vorba defapt, iar PRESA asta de rahat nu face nimic decat sa induca omul in erroare. Nu a fost vina nici GG-ului si nici Menziesului, ci pur si simplu CONDITIILOR METEO. Cineva a explicat cum sta treaba cu Hold over Time-ul, pentru Freezing Rain aproape ca nu exista, deci NU AI VOIE SA DECOLEZI.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version