A fost gasita cutia neagra a avionului MiG 21 LanceR prabusit luni la Campia Turzii

de Alina Neagu     HotNews.ro
Marţi, 2 noiembrie 2010, 11:55 Actualitate | Esenţial


Echipele de militari si jandarmi care cerceteaza zona unde s-a prabusit, luni, avionul militar MiG 21 LancerR, au gasit cutia neagra a aeronavei, anunta Mediafax, citand surse militare. Cutia neagra urmeaza sa fie analizata de comisia tehnica a Ministerului Apararii. "S-a descoperit cutia neagra a MiG-ului si fragmente umane carbonizate ale celor doi piloti", au precizat sursele citate.

Echipele de militari si jandarmi au cercetat zona atat luni dupa-amiaza, cat si in noaptea de luni spre marti, la lumina reflectoarelor, fragmentele aeronavei fiind imprastiate, dupa impactul cu solul, pe sute de metri.

In cursul diminetii de marti, un elicopter militar a survolat zona in care s-a prabusit avionul si a filmat resturile si locul impactului.

Cauzele producerii accidentului aviatic sunt investigate atat de o comisie tehnica a Ministerului Apararii Nationale, cat si de Parchetul Militar Cluj.

Avionul MiG 21 LanceR s-a prabusit, luni, in apropiere de Campia Turzii, cei doi militari aflati la bord - capitan-comandorul Laurentiu-Nicolae Chirita si capitan-comandorul Sorin-Traian Avram, ambii avand o experienta de circa 1.000 de ore de zbor - pierzandu-si viata in urma accidentului.

Capitan-comandorul Laurentiu-Nicolae Chirita, in varsta de 40 de ani, pilot pe avioane supersonice, clasa I, instructor de zbor ziua si noaptea, in toate conditiile meteorologice, avea la activ aproape 1.300 ore de zbor, din care 940 pe MiG-21. El era casatorit si avea un copil.

Capitan-comandorul Sorin-Traian Avram, in varsta de 40 de ani, pilot pe avioane supersonice, clasa I, instructor de zbor ziua si noaptea, in toate conditiile meteorologice, avea la activ aproape 1.000 ore de zbor, din care 830 pe MiG-21. El casatorit si avea un copil.

Potrivit Ministerului Apararii Nationale, prin ordin al ministrului Gabriel Oprea, marti, la ora 8.00, in toate unitatile militare din tara si din teatrele de operatii, s-au desfasurat ceremonii militare si religioase in semn de recunostinta si respect pentru cei doi militari decedati in accidentul de luni.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















1789 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    Guvernul??? (Marţi, 2 noiembrie 2010, 12:16)

    Lucian* [anonim]

    Alo, guvernul?
    Cand anume aveti de gand fie sa modernizati IAR 99 pt ca sa fie bun de politie aeriana sau sa cumparati niste avioane noi?
    Nu de alta, dar indiferent de concluziile comisiei de ancheta, sunteti responsabili pentru fiecare pilot mort intr-un avion care ar fi trebuit schimbat deja.
    Asteptam...

    Armata Romana intotdeauna a fost lasata de izbeliste poate doar cu exceptia Razboiului de Independenta.
    • +2 (2 voturi)    
      IAR99??? (Marţi, 2 noiembrie 2010, 13:22)

      Marian [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

      Hm, o gluma buna, desigur.
      IAR99 e avion de scoala. nu poti face cu el politie aeriana.
      bine totusi ca nu vrei sa punem IAK52 sau AN-2 ca deh, zboara si ele.
  • +3 (3 voturi)    
    inca o dovada (Marţi, 2 noiembrie 2010, 12:31)

    dan [anonim]

    ca mig 21 si-a trait traiul; trebuie luate cat mai repede niste avioane noi; pacat de piloti iar cei care zic de bani ganditiva cati bani s-au pierdut cu pierderea pilotilor ce aveau 1000h de zbor (cat costa 1h de zbor)
  • -1 (3 voturi)    
    fac pariu... (Marţi, 2 noiembrie 2010, 13:53)

    Laurentiu78 [utilizator]

    ca indiferent ce se afla pe cutia neagra, a fost oricum o eroare umana!

    Dumnezeu sa-i odihneasca!
    • +2 (2 voturi)    
      Ma mir, pe ce te bazezi? (Marţi, 2 noiembrie 2010, 14:39)

      dan [anonim] i-a raspuns lui Laurentiu78

      E totusi prematur sa decizi inaintea comisiei si a inregistrarilor parametrilor de zbor ce s-a intamplat!
      La 1 km de pragul pistei aeronava are o altitudine intre 40-60m, o viteza de cca.300-330 km/h si in cazul unei avarii la turbina 0(zero) sanse de redresare(MIG-21 are portanta foarte slaba, ca F-104 Starfighter). Daca cumva a prins o pasare pe panta de aterizare a tras instinctiv de mansa, a dezechilibrat avionul si s-a angajat. Astea sunt insa doar supozitii,concluzia o vor trage specialistii. Cert este ca aterizarea si decolarea raman la TOATE aeronavele momentele cele mai critice.
      E pacat ca doi aomenii minunati ne-au parasit. Ne raman amintirile si speranta ca Dumnezeu va avea grija de sufletele lor!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version