Haos la plata contributiilor pentru drepturi de autor si PFA. Episodul 2, 24 august

VIDEO Declaratiile pentru asigurarile de sanatate se depun conform vechilor prevederi/ Cele pentru pensii se pot depune si prin posta / Functionarii ANOFM au "coborat" in mijlocul cetatenilor/

de Redactia     HotNews.ro
Marţi, 24 august 2010, 17:40 Actualitate | Esenţial


Aglomeratie la ghisee
Foto: Hotnews
24 august, cu o zi inainte de termenul limita pentru depunerea declaratiilor, pentru cei care primesc venituri din activitati independente si (PFA, drepturi de autor) si trebuie sa plateasca la stat contributii sociale, conform noilor reglementari din Ordonanta 58/2010. Haosul de ieri persista, cu cateva mici imbunatatiri. Dupa multa bajbaiala, in sfarsit, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate s-a hotarat: cei care incaseaza drepturi de autor pe langa cartea de munca nu platesc asigurarile de sanatate si pentru acestea, iar ceilalti le platesc conform vechilor prevederi (trimestrial, respectiv anual). S-a hotarat si Casa de Pensii, dupa ce functionarii au constatat ca nu mai fac fata aglomeratiei de la ghiseu, sa primeasca declaratiile si prin posta (vezi materialul video cu imbulzeala de la ghisee). Toate aceste noutati sunt insa comunicate verbal, fara niciun anunt oficial. Cei mai organizati, la ANOFM: nu au softuri, nu au conturi, dar primesc formulare prin posta si au improvizat inca un birou pe hol, unde un functionar sa preia declaratiile. 12,3 kilometri este distanta minima care trebuie parcursa pentru ajunge la toate cele trei institutii.



Sanatate: se plateste, nu se plateste, se plateste... Pana la urma, nu se plateste

Ce am vazut. O institutie in centrul capitalei, cu pereti si usi jumulite, cu linoleum pe jos - facut ferfenita, cu birouri inghesuite, imbacsite si scari interioare demne de filme de groaza. Aici bucurestenii trebuie sa stea la coada lunar, trimestrial sau anual sa-si plateasca contributiile la stat. Este Casa de Asigurari de Sanatate a Municipiului Bucuresti
Ce am aflat. Cei care incaseaza drepturi de autor pe langa cartea de munca nu platesc asigurarile de sanatate si pentru acestea. Ceilalti, care obtin drepturi de autor dar nu au si carte de munca, platesc "ca si pana acum", anual; iar Persoanele Fizice Autorizate - trimestrial. Informatia a fost confirmata si de catre Lililiana Mihai, director in cadrul departamentului juridic al CNAS.

Pensii: "Trimiteti-le prin posta!"

Ce am vazut. Peste 100 de persoane inghesuite pe un mic hol al Casei de Pensii a Municipiului Bucuresti, care asteapta sa-si plateasca contributiile conform prevederilor Ordonantei 58/2010. Acestia erau primiti in trei birouri, fapt care nu ajuta deloc la reducerea imbulzelii. Coada nu s-a micsorat nici dupa ce o doamna consilier a iesit si a anuntat ca "se pot depune si prin posta". In primul rand, fiindca nu aveau cum sa auda cu totii anuntul facut in mijlocul unei "gramezi" inghesuite langa perete. In al doilea rand, chiar si cei care l-au auzit, au preferat sa raman, fiind destul de suspiciosi de veridicitatea acestuia.
Ce am aflat: Conform anuntului verbal facut de o angajata a institutiei, declaratiile se pot trimite si prin posta, insotite de:
- copie dupa buletin
- certificat de inregistrare fiscala (PFA)
- decizie de impunere de la fisc (PFA)
- un act doveditor pentru veniturile declarate (pentru drepturi de autor)
Conturile in care pot fi platite contributiile, pentru Bucuresti: pot fi gasite la adresa: http://www.cpmb.rdsnet.ro/ in sectiunea - Contribuabili/Declaratii/Cod fiscal si Conturi Trezorerie. Pe ordinul de plata trebuie mentionat ca suma este virata conform O.U.G 58/2010 si CNP-ul.

Somaj: Birou improvizat in hol

Ce am vazut. Aglomeratie mai redusa decat in ziua de ieri, 23 august. Motivul principal, in opinia noastra: anunturile afisate care spuneau ca formularele pot fi trimise si prin posta si ca pentru mai multe informatii trebuie urmarit site-ul institutiei. Coada fiind totusi destul de mare, la un moment dat un functionar s-a instalat la o masuta, in mijlocul holului, inregistrand si el o parte din declaratii.
Ce am aflat: conturile inca nu au fost comunicate oficial functionarilor ANOFM, noutatile vor fi afisate pe Internet.

Traseu intre institutii - Google Earth
Foto: Hotnews
12,3 kilometri de parcurs, pentru a trece pe la toate cele trei institutii

Dupa un calcul simplu facut cu ajutorul Google Earth, am parcurs nu mai putin de 12,3 km pentru a ajunge la toate cele trei institutii, avand ca punct de plecare zona Universitate (vezi foto).
Astfel, intre Universitate si sediul Agentiei de Ocupare a Foreti de Munca Bucuresti (Strada Spatarul Preda nr.12) sunt circa 4,11 km. De acolo si pana la Casa de Pensii a Municipiului Bucuresti, mai sunt inca aproximativ 5,27 km. In total, 9,38 km pe care toti cei cu venituri din activitati independente trebuie sa-i parcurga lunar, pentru a-si depune declaratiile sociale si de somaj.

Persoanele fizice autorizate trebuie, trimestrial, sa mearga si la Casa de Sanatate Bucuresti, adica alti aproximativ 3 km. ​b


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















9116 vizualizari

  • 0 (6 voturi)    
    Avantaje si dezavantaje (Marţi, 24 august 2010, 18:32)

    Seb [anonim]

    Asta este riscul pe care si l-au asumat toti cand au renuntat la calitatea de angajat si au trecut pe pfa. Ca angajat la ora 9 erai la munca la ora 13 pauza de masa la ora 18 acasa. Ca liber profesionist mai trebuie sa mai faci si compromisuri.
    @hotnews haideti ca 12,3 km nu e chiar o distanta asa mare ganditi-va ca exista pfa-uri care au domiciliul fiscal in alta localitate si trebuie sa se duca acolo... si petru ei e mult mai dificil.
    Toata aceasta nebunie este generata de cei de la Casa de Pensii si ANOFM care au stat si au asteptat destul de mult pana sa publice si sa inceapa sa primeasca acele declaratii. Practic pentru toti pfa, dda, etc timpul efectiv este de 4 zile: vineri, luni, marti, miercuri. Deci stimati functionari din cadrul institutiilor mai sus mentionate, cred ca pentru faptul ca nu v-a interesat soarta noastra, a contribuabililor, meritati acea reducere de 25% la salariu. Stiu ca imi voi lua multe injuraturi si contra-argumente, dar imi asum resposabilitatea asupra a ceea ce am scris aici. Incepand de acum 2 saptamani m-am dus la casa de pensii din vitan iar raspunsul era acelasi: nu stim, asteptam sa ne vina programul informatic, asteptam sa primim ordine, mai pe scurt asteptam... Asa ca stimati functionari, va multumim pentru respectul acordat noua (pfa, dda, traducatori) prin a sta la niste cozi interminabile. Cu regret ca spun ca va meritati soarta. Oricare dintre cei care lucreaza intr-o firma privata si din cauza caruia s-ar si intamplat atata tambalau, a doua zi ar fi fost dat afara. La dvs nu s-a intamplat asa ba mai mult, vreti si mariri de salariu...
    • +3 (3 voturi)    
      tu esti Margelatu, nu? (Marţi, 24 august 2010, 19:03)

      ac [utilizator] i-a raspuns lui Seb

      si timpul si statul la coada? 12.3 km nu o fi mult cind te plimbi cu bicicleta. dar timpul meu e pretios. si s-a inventat internet banking-ul de mult. auzi, compromis.
      • 0 (0 voturi)    
        nu sunt Margelatu (Miercuri, 25 august 2010, 17:52)

        Seb [anonim] i-a raspuns lui ac

        Asta cu statul la coada este tot deficienta lor. Cand au vazut luni la ora 9:30, ora la care am ajuns eu la AMOFM ca este o coada de vreo 20-30 de persoane si aceasta coada creste, nu au luat nici o masura pe moment. Abia ieri, marti si-au dat seama ca nu fac fata si au mai scos niste birouri. La CNPAS abia ieri si-au dat seama ca e termenul scurt si ca sunt multi oameni, si pe langa biroul de la etajul 2 au suplimentat jos la parter personalul care prelua declaratiile. Si suplimentar au zis ca se pot trimite prin posta. Nu ma intelege gresit, dar am preferat sa ma duc personal pentru ca sunt niste modificari importante in legislatie si am vrut sa aflu informatiile de la sursa. Apropos, nu stiu daca stii dar se doreste abrogarea legii 19 dupa care plateai CAS, ptr ca exista o noua lege prin senat sau pe la "derutati". Eu consider un compromis ca pe langa ceea ce prestez, mai trebuie sa depun niste declaratii, sa platesc niste contributii si sa fiu atent la modificarile legislative. Puteam sa ma duc de la 9 la 18 la munca sa imi iau salariul si sa nu ma intereseze atatea nebunii... De aceea, stimate coleg de suferinta, le consider compromisuri.
    • 0 (6 voturi)    
      ? (Marţi, 24 august 2010, 19:27)

      ? [anonim] i-a raspuns lui Seb

      nu ai dreptate. nu functionarul modifica sistemul informatic sau da hotararea de guvern cu declaratiile. asta ca sa nu mai vb aiurea. el e un simplu executant care ia bobarnacele si suturile in fund -basca reducerea de 25%.
      daca ar fi depins de el ar fi fost rezolvata problema:)
    • 0 (0 voturi)    
      Asa e (Miercuri, 25 august 2010, 8:58)

      Catalin [anonim] i-a raspuns lui Seb

      De acord!
      Problema mare e debandada si bataia de joc.
      Si pentru salariati trebuie sa depui declaratii pe la toate "casele" si "agentiile", cind toate informatiile sunt scrise si pe declaratia 100 pt Administratia Financiara (sau ar putea fi)
      Astia in 15 ani de zile nu au fost in stare sa faca o baza de date comuna pentru o singura declaratie (un cont unic au reusit - de fapt 2).
      Se pierde mai mult timp si mai multi bani cu statul la coada pentru depus declaratii si consultarea "expertilor". Nimi macar un formular de declaratie, ingrijit, cu explicatii si intins pe 1 pagina nu au fost in stare sa faca. Chestia asta ia maxim 3 ore de munca in "Word".
  • 0 (0 voturi)    
    INTREPRINDERE INDIVIDUALA (Marţi, 24 august 2010, 18:41)

    Anaconda [anonim]

    Intreprinderea individuala in ce categorie intra? Eu am o Intreprindere individuala cu 1 angajat caruia ii platesc carte de munk etc dar sunt in acelasi timp si angajat la stat unde am carte de munca etc.
    Eu mai platesc sau nu ???
    • 0 (0 voturi)    
      regimul este ca la PFA (Marţi, 24 august 2010, 19:04)

      ac [utilizator] i-a raspuns lui Anaconda

      diferenta e ca poti angaja (1), si pot fi asociati doar membri familiei (2). presupun ca la plata e la fel. nu au prevazut ei pe pfa, darmite II, IF si AF.
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Marţi, 24 august 2010, 18:41)

    PFA la norma [anonim]

    Pentru PFAurile cu impozitare la norma de venit aia de la pensii inca nu s-au hotarat daca 10,5% din venitul real sau din norma... e haos total
    • +2 (2 voturi)    
      venit real? (Marţi, 24 august 2010, 19:05)

      ac [utilizator] i-a raspuns lui PFA la norma

      venitul real la norma de venit e... norma de venit. pfa norma nu tine contabilitate, nu are registru jurnal, practic nu are decit o obligatie de plata confirm deciziei de IMPUNERE. poate doar daca te da careva in git ca iei mai mult. altfel nu prea au ce sa iti faca.
      • 0 (0 voturi)    
        nu se pune problema de dat in gat (Marţi, 24 august 2010, 22:03)

        Gigel [anonim] i-a raspuns lui ac

        Din momentul in care atingi pragul de venituri EUR 35k devii platitor de TVA. Din acel moment iti vei publica decontul de TVA care va reflecta veniturile tale reale. Insa asta nu-ti va afecta cu nimic calitatea de PFA cu norma de venit. Daca (sa zicem) castigi EUR 4,000 EUR pe luna, vom constata ca ajugi sa platesti TVA EUR 2,880. Ceea ce inseamna ca statul stie din decontul tau care iti sunt veniturile reale.... si au trait fericiti pana la adanci batraneti, pana in 2010 cand stim cu totii ca a inebunit lupul.
      • 0 (2 voturi)    
        gresesti (Miercuri, 25 august 2010, 15:19)

        HN_reader [utilizator] i-a raspuns lui ac

        pfa cu norma de venit este obligat sa aiba contabilitate in partida simpla (cauta pe net sa vezi ce inseamna). altfel cum ar sti inspectorii care iti verifica tie pfa-ul daca esti sau nu esti platitor de tva ? cine ar mai fi fraierul sa se declare platitor ? citeste legile, si ai sa descoperi cu stupoare ca pfa-urile sunt obligate, repet obligate, sa aiba contabilitate in partida simpla. mai mult, norma de venit este doar o estimare a veniturilor folosite exclusiv de administratia financiara. norma de venit nu are legatura cu cas, cass sau anofm. la cele 3 din urma, se plateste conform contabilitatii in partida simpla, adica dupa venitul net!
        • 0 (2 voturi)    
          nu greseste (Miercuri, 25 august 2010, 16:43)

          Combo [anonim] i-a raspuns lui HN_reader

          Cu norma de venit ne platitor de tva nu trebuie sa tii nici un fel de contabilitate. Teoretic se poate verifica ca ai trecut de 35K din facturi, pe care esti inca obligat sa le faci si sa le tii. Altfel nu faci nici un fel de contabilitate.
        • +1 (1 vot)    
          cauta tu pe net (Joi, 26 august 2010, 16:39)

          ac [utilizator] i-a raspuns lui HN_reader

          si ai sa vezi ca NU se tine contabilitate

          art. 48 alineat 8:
          "Contribuabilii care desfăşoară activităţi pentru care venitul net se determină pe bază de norme de venit nu au obligaţia să organizeze şi să conducă contabilitate în partidă simplă pentru activitatea respectivă."

          nu au obligatia. tu daca vrei sa iti faci si registru jurnal si extrase de cont, treaba ta.
    • 0 (0 voturi)    
      logic ar fi ... (Miercuri, 25 august 2010, 0:00)

      x [anonim] i-a raspuns lui PFA la norma

      Sa fie la norma de venit, ca de-aia ai norma de venit.
  • 0 (0 voturi)    
    luminati-ma (Marţi, 24 august 2010, 19:10)

    costin [anonim]

    eu am carte de munca si mai am un contract de agent de asigurari din care mai iau cateva zeci de lei. n-am reusit sa ma dumiresc pana acum ce am de facut pt acesti cativa zeci de lei. poate cineva ma lumineaza
    • +1 (1 vot)    
      incerc o luminita (Marţi, 24 august 2010, 21:55)

      fat frumos [anonim] i-a raspuns lui costin

      1. Daca veniturile obtinute in calitate de agent de asigurari au un caracter repetitiv (le incasati lunar, trimestrial sau semestrial), sunteti obligat la declararea si plata contributiilor la pensii, somaj si sanatate (HG 791 Anexa 2 art. 3 alin. 2).
      Baza de calcul a contributiilor mentionate mai sus, o constituie venitul net realizat in luna iulie (termen de declarare si plata 25.08.2010), dar nu poate fi mai mare de suma a 5 salarii medii brute pe economie (aceasta suma este de 9180 lei).
      Venitul net lunar se determina ca diferenta intre veniturile lunare si cheltuielile lunare.
      Cuantumul contributiei datorate se obtine prin aplicarea asupra venitului net.
      - venitul net x 10,5% pentru pensii;
      - venitul net x 0,5% pentru somaj;
      - venitul net x 5,5% pentru sanatate.

      2. Daca veniturile obtinute in calitate de agent de asigurari sunt ocazionale, nu datorati contributii individuale (HG 791/2010 Anexa 2 art. 3 alin. 3).

      Ceea ce am spus este valabil doar in cazul celor care au si carte de munca.
      • 0 (0 voturi)    
        ms (Marţi, 24 august 2010, 22:26)

        costin [anonim] i-a raspuns lui fat frumos

        multumesc pentru raspuns, numai ca primisem de undeva o notita ca baza de calcul pentru sanatate este salariul minim pe economie, ceea ce mi se pare aberant sa castig cativa zeci de lei si sa platesc 33 lei numai la sanatate. si mi se mai pare o bataie de joc sa stau la cozi sa depun o declaratie si la casierie ca sa depun 20 sau 30 bani la somaj
        • 0 (0 voturi)    
          baza minima (Marţi, 24 august 2010, 22:36)

          fat frumos [anonim] i-a raspuns lui costin

          Exista o baza minima pentru sanatate (salariul minim pe economie), dar este valabila doar pentru cei care realizeaza NUMAI venituri profesionale.

          HG 791/2010 Anexa 2 art. 6 alin. 2:
          (2) Baza lunară de calcul al contribuţiei pentru asigurările sociale de sănătate prevăzută la art. III alin. (3) din ordonanţa de urgenţă o constituie cuantumul net al veniturilor de natură profesională realizate lunar, determinat ca diferenţă între venitul brut şi cheltuielile deductibile aferente realizării venitului, care este limitat la echivalentul a 5 salarii medii brute pe economie şi NU POATE FI MAI MIC decât un SALARIU MINIM BRUT pe ţară, DACA ACEST VENIT ESTE SINGURUL ASUPRA CARUIA SE CALCULEAZA CONTRIBUTIA.
      • 0 (0 voturi)    
        inca o nelamurire (Miercuri, 25 august 2010, 9:12)

        Nemessiss [utilizator] i-a raspuns lui fat frumos

        Tot mai am niste nelamuriri ,,, poate ma puteti ajuta:
        - daca am castigat 20.000 ron net (suma cumulata din mai multe contracte) pe luna iulie eu trec in declaratii ca baza de impozitare 9180 ron? Sau trec suma intreaga dar platesc numai pentru 9180 ron?
        • 0 (0 voturi)    
          Ref : inca o nelamurire (Miercuri, 25 august 2010, 10:48)

          Mihaela [anonim] i-a raspuns lui Nemessiss

          Veti scrie venit net = 20.000 ron
          Salariu mediu brut = 1836 ron
          Baza de impozitare = 9180 RON
          • 0 (0 voturi)    
            nelamurir2 (Miercuri, 25 august 2010, 11:33)

            Nemessiss [utilizator] i-a raspuns lui Mihaela

            multumesc de raspuns. Mai am inca una.
            Drepturile de autor au o deductie forfetara:
            1. pe iulie e 20% sau 40%?
            2. baza de impozitare se obtine scazand din net (banii pe care ii ieie in mana efectiv dupa retinerea la sursa a celor 10%) cotele forfetare? Hai sa dau un exemplu sa fiu mai clar: am x contracte cumulate in valoare de 10.mii ron (acesti 10 mii sunt banii pe care i-am luat efectiv in mana de la cele x firme, dar fiecare firma mi-a mai oprit 10% din valoarea contractului pentru a vira impozit catre stat). Deductia forfetara fiind 20% inseamna 2000 ron. In aceasta situatie baza de impozitare este 10 mii ron sau este 10 mii - 2 mii = 8000 ron?
            Multumesc!
      • 0 (0 voturi)    
        help (Miercuri, 25 august 2010, 9:38)

        Teo [anonim] i-a raspuns lui fat frumos

        Help: daca sunt si angajat (CM) si PFA (traducator) cu lucrari ocazionale pe baza de comenzi tre sa mai depun declaratii la pensii si somaj? rog ajutor, deoarece eu nu mai inteleg nimic...
        Multumesc.
    • 0 (0 voturi)    
      mai simplu ar fi sa .... (Miercuri, 25 august 2010, 15:20)

      HN_reader [utilizator] i-a raspuns lui costin

      renunti la cei "zeci de lei", si rezolvi problema.
  • 0 (0 voturi)    
    O zi pierdută! (Marţi, 24 august 2010, 21:53)

    altVasile [anonim]

    Pe scurt. La CASS mi-au luat banii, pe sistemul vechi, ceea ce înseamnă că am plătit pentru întreg trimestrul III la norma de venit. Declaraţia însă nu am putut să o depun - nu aveau softul! Am întrebat când se va putea depune. Mi s-a răspuns că o să ne anunţe (prin telepatie la distanţă căci altfel nu-mi dau seama cum o să o facă). M-a liniştit în privinţa amenzii - nu se vor da, d-le, nu este vina dvs! Sunt liniştit!!!

    La pensii, declaraţia mi-a preluat-o, împreună cu copiile a altor vreo 3 documente. Aici sunt liniştit, amendă pentru nedepunerea la timp nu o să iau! Probleme însă au fost cu plata - nu aveau softul! Mi s-a spus că ar putea să-mi încaseze banii prin dispoziţie de încasare către casierie, urmând ca apoi, într-un viitor incert şi în care speranţa moare ultima, să se producă regularizarea (ţinând cont de faptul că în luna iulie eu am plătit deja nişte bani către ei în baza declaraţiei de inpunere). Dar mi-a recomandat să mai aştept încă o zi - poate se clarifică toate în ultima zi! Poate?! Mai aştept o zi.

    Şomaj, am depus şi declaraţia, mi-au luat şi banii. Fericire totală!!! Am intrat şi la biroul juridic. Le-am spus cum am completat declaraţia. Povestea a decurs cam aşa:
    - Sunt PFA la norma de venit. Deoarece codul fiscal nu mă obligă să ţin contabilitatea în partidă simplă am procedat în felul următor: am împărţit norma de venit anulă la 12 luni, am rotunjit la leu întreg rezultatul şi astfel am aflat baza de calcul a contribuţiei.
    - Este părerea dvs, faceţi cum consideraţi că este mai bine.
    - Cum, d-le?! Eu unde mă aflu, nu în biroul juridic? Dacă dvs ştiţi că lucrurile stau altfel, vă ascult cu interes.
    - Ridicare de şolduri urmată de tăcere.

    Încă o precizare. La pensii am avut un dialog similar cu cel purtat la şomaj. Cu unica diferenţă că la pensii încă nu parvenise normele interne de aplicare a OUG 58/2010, ceea ce a însemnat că oricât sens nu aveau cele spuse de mine, funcţionară nu a putut confirmă nimic - nici că-i neagră nici că-i albă.
    • 0 (0 voturi)    
      plata contributiei la somaj? (Marţi, 24 august 2010, 22:28)

      fat frumos [anonim] i-a raspuns lui altVasile

      Cum ati platit contributia la somaj? In ce oras s-a intamplat asta?
      Eu am fost ieri la ANOFM Bucuresti si nu luau nici un ban. Casierie nu exista, iar pentru plata prin virament, mi s-a spus sa urmaresc site-ul ca va apare acolo contul unde trebuie sa virez banii.
      • 0 (0 voturi)    
        răspuns (Miercuri, 25 august 2010, 16:13)

        altVasile [anonim] i-a raspuns lui fat frumos

        Am plătit direct la casieria ajofm. Mi-au dat o chitanţă scrisă de mână!
    • 0 (0 voturi)    
      Multa dreptate iti dau cu ziua pierduta (Miercuri, 25 august 2010, 18:12)

      Seb [anonim] i-a raspuns lui altVasile

      M-am mai contrazis cu tine la alte comentarii. Acum pot sa iti zic ca ai procedat bine. Si eu sunt PFA norma de venit. Eu am impuscat ambii iepuri (AMOFM, CNPAS) luni. Trebuia sa treci norma de venit impartita la 12 si asta era tot. Aceasta intarziere a informatiilor in cadrul celor 2 institutii au generat cozile interminabile din zilele acestea. Din fericire ptr multi s-au gandit sa suplimenteze programul de lucru, dar au mai siplificat si procedura de depunere sub aspectul ca se poate trimite prin posta un plic recomandat. Se vede acolo data postei 25 nu mai ai dureri de cap. Cei de la AMOFM abia azi dimineata au avut cont de trezorerie si abia de azi au inceput sa incaseze. Ca sa nu mai fii suparat pe mine iti mai dau o informatie. In nebunia asta am ajuns azi in audienta la casa nationala de pensii, undeva pe langa Calea Mosilor. NU se poate sa se plateasca CAS si dupa legea 19 si dupa OUG 58. Legea 19 se pare ca va disparea , facand loc noii legi care este prin parlament. NU trebuie depuse declaratiile lunar daca ai venit constant (in cazul nostru norma de venit) ci doar cand se modifica venitul (in ianuarie cand se modifica norma de venit). Dezavantajul este ca, daca dupa legea 19 aveai stagiul de cotizare complet adica 31.3%, dupa OUG 58 ai stagiul de cotizare 10.5% adica o treime. Aceste lucruri raman de clarificat prin reglementari ulterioare care sunt convins ca vor aparea in maxim 1 luna.
  • 0 (0 voturi)    
    Declaratii Intrep.Individ. (Marţi, 24 august 2010, 23:05)

    Adriana [anonim]

    As avea si eu nevoie de ajutorul vostru
    Sunt intrep.individ,dar in acelasi timp sunt angajata cu contract de munca pe perioada nedeterminata la o firma,care plateste lunar acele contributii pt mine la stat.Va rog sa-mi spuneti daca si eu cu intreprinderea trebuie sa platesc contributia pentru CAS si somaj.
    Multumesc
  • +2 (2 voturi)    
    Multumesc (Miercuri, 25 august 2010, 0:22)

    ion [anonim]

    Multumesc statului roman ca ma impinge sa emigrez astfel incat sa nu mai aduc si cheltui cateva mii de euro lunar in romania si am sa-i produc si cheltui in alta tara mai civilizata. Si ii multumesc ca ma constrange sa traiesc mai bine.
    Dar ce sa te astepti de la un ministru de finante care isi ia consilieri un trubadur de categoria D si o vedeta de reality show.
  • 0 (0 voturi)    
    somaj (Miercuri, 25 august 2010, 8:38)

    fat frumos [anonim]

    Pentru Bucuresti unde se plateste somajul? Unde este casieria? Care este contul?
  • 0 (0 voturi)    
    circul de stat prezinta: (Miercuri, 25 august 2010, 8:47)

    morpheeen [anonim]

    Circul de stat prezinta: marea bataie de joc nationala :)))
  • 0 (0 voturi)    
    norma de venit (Miercuri, 25 august 2010, 13:23)

    norma(l) [anonim]

    Stie cineva daca s-au modificat normele de venit de la 1 iulie?
    • 0 (0 voturi)    
      norma de venit (Miercuri, 25 august 2010, 18:14)

      Seb [anonim] i-a raspuns lui norma(l)

      Ar fi trebuit sa se modifice norma de venit pentru activitatile care aveau norma de venit anuala mai mica decat 12 salarii minime pe economie adica mai putin de 7000-8000 lei / an. Doar la aceia ANAF reface deciziile de impunere. La ceilalti nu.
  • 0 (0 voturi)    
    nedumerire (Miercuri, 25 august 2010, 17:55)

    bpsrm [anonim]

    am o intreprindere individuala desfasor activitate de magazin mixt.....eu trebuie sa depun declaratia asta de astazi?
  • 0 (0 voturi)    
    Domnilor Seitan, Vladescu si Boc, (Joi, 26 august 2010, 17:05)

    PFA [anonim]

    De 2 zile bat drumuri pe la pensii si somaj pentru ca nu raspundeti la telefoane, iar pe internet ati pus informatiile abia ieri seara pe 25 cand era prea tarziu. Eu deja trimisesem prin posta, pentru ca asa m-ati obligat. Nu puteam sa stau la cozile alea inumane, pe care voi inca nu le recunoasteti. Eu fost acolo. Eu am batut acele drumuri. De ce am facut efortul asta? Ca sa depun o notificare idioata ca nu am avut venituri in iulie! Culmea dupa ce ca nu am ce manca, voi tot ma puneti pe drumuri si ma amenintati cu amenzi. Se mai gasesc si dobitoci sa spuna "bine le face ca astia fura", ei bine eu nu am loc de munca, singura varianta ca sa nu muncesc la negru si sa platesc taxe e sa fiu PFA. Am zis sa fiu corect si pana la urma ajung tot in ilegalitate. Nu sunt ziarist, nu am treaba cu drepturile de autor, sunt PFA in sistem real. Si nu, nici nu sunt sofer, platit pe drepturi de autor. A vrut Base sa le rupa gatul la ziaristi, dar a lovit de 10 ori mai multi oameni. Asta dupa ce ne-a lovit si Tariceanu in 2007 cu schimbatul certificatelor si autorizatiilor. Voi chiar nu pricepeti ca aceasta instabilitate legislativa te indeamna ori sa pleci din tara, ori sa nu mai muncesti, ori sa furi? De unde bani la buget daca aia care muncesc, dai in ei si-i pui pe drumuri si le consumi nervii si viata? Apoi asa intelegeti reducerea costurilor in sistemul bugetar, punandu-i pe functionari sa lucreze mai mult? Realitatea e chiar in fata voastra, nu va mai prefaceti ca n-o vedeti pentru a va ascunde incompetenta.
  • 0 (0 voturi)    
    declaratii (Duminică, 29 august 2010, 12:34)

    marian [anonim]

    am o intreprindere individuala,ce decl. trebuie sa depun la somaj,casa de sanatate,casa de pensii.care este termenul limita de depunere


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by