Haos la plata contributiilor pentru drepturi de autor si PFA. Episodul 1: La Somaj si la Casa de Pensii. 23 august

Functionarii care preiau declaratiile pentru somaj si pensii: "Nu avem niciun cont, deocamdata./ Nu avem soft, scriem de mana./ La somaj, cei mai multi platesc circa 3 lei./ Gata, se inchide! Nu mai putem nici noi"

de Redactia     HotNews.ro
Luni, 23 august 2010, 18:54 Actualitate | Esenţial

Aglomeratie la declaratiile de somaj
Foto: Hotnews
​"Ordonanta 58/2010" este in aceste zile sperietoarea celor care obtin venituri din activitati independente (PFA, drepturi de autor) dar si a functionarilor din institutiile de stat care trebuie sa incaseze contributiile la somaj, pensii si sanatate. Miercuri, 25 august este termenul limita pentru depunerea declaratiilor aferente acestor contributii. Prin urmare luni, 23 august, multi dintre cei care obtin astfel de venituri au purces la drum pentru a isi face datoria de contribuabili. Lucru mai dificil decat v-ati imagina: la somaj si la Casa de pensii domneste un haos total, se asteapta aproximativ o ora pentru a depune declaratiile, cat despre plata efectiva, aceasta este si mai dificila: cei de la somaj, de exemplu, au explicat simplu ca "nu au cont", la fel si la pensii, insa acolo "se poate plati la casierie". In orice caz, raspunsul exasperat al unei functionare spune totul: "Daca este despre Ordonanta 58 nu va putem ajuta!".

Reporterii HotNews.ro va sfatuiesc, din start, sa nu mergeti la agentiile/sucursalele de sector, fiindca aceasta va insemna doua, trei drumuri facute degeaba. Lucru care ni s-a intamplat si noua, in dimineata zilei de luni, 23 august. Astfel ca, spre exemplu, pentru sectorul 6, din Bulevardul Timisoara nr.59 (Agentia locala pentru somaj) am fost trimisi la sediul Agentiei Bucuresti, in strada Spatar Preda nr.12 (undeva in zona Rahova), similar si in cazul pensiilor: de pe Drumul Taberei 18 pe Calea Vitan nr. 6.

Prima informatie clara pe care am descoperit-o a fost aceea ca declaratiile se depun, pentru oricare sector, la AMOFM Bucuresti (somaj) si, respectiv, la Casa de Pensii a Municipiului Bucuresti. Am putea spune ca a fost si ultima informatie clara pe care am aflat-o, dat fiind ca odata ajunsi la ghiseu aveam sa patrundem intr-o atmosfera pur kafkiana, cu raspunsuri diferite la aceeasi intrebare, informatii utile vehiculate pe hol, in comunitatea creata ad-hoc a contribuabililor care stau constiinciosi la coada si nu isi pot plati darile la stat, culmea, din cauza statului.

Somaj: Declaratii de 3 lei


Coada la declaratiile pentru somaj
Foto: Hotnews
La declaratiile pentru somaj, in strada Spatar Preda nr.12 am gasit o coada de circa 50 de persoane care s-a pastrat la aproximativ aceeasi dimensiune, constant, mai mult de o ora. Doua functionare care preluau formularele pentru toate sectoarele, la gramada, si le scriau, de mana, intr-un registru. Aceasta fiindca, potrivit explicatiilor unor functionari, "nu exista program informatic pentru aceste declaratii".

Detaliile utile se vehiculau pe hol, oamenii se intrebau reciproc detalii legate de declaratii, de mersul lucrurilor la celelalte institutii - pensii si sanatate. S-a auzit, asftel, ca "la sanatate" cei de la Casa de asigurari "nu recunosc Ordonanta 58, fiindca ei au o lege speciala".

Cei veniti sa plateasca provin din cele mai diferite domenii: medicina de familie, avocatura, consultanta, arta. In jurul orei 13:00, cand oamenii deveneau din ce in ce mai iritati vazand ca randul avanseaza foarte incet, o "doamna directoare" a venit printre contribuabili si a anuntat ca declaratiile se pot trimite si prin posta, la adresa Agentiei Bucuresti - strada Spatar Preda nr.12, "cu confirmare de primire". Intrebata "unde se plateste contributia, dupa depunerea declaratiei, aceasta a explicat ca "Nu exista niciun cont, deocamdata, astfel incat nu se pot face plati".  La o alta intrebare: "De ce sunt doar doua persoane care fac inregistrarea" aceasta a raspuns: "Am concediat 70 de angajati! De unde sa mai avem personal?"

O scurta plimbare pe holurile institutiei (kafkiana in intregime) ne arata ca, la alte etaje si in alte corpuri de cladire este liniste si pace. Stand de vorba si cu alti functionari din cadrul Agentiei, am mai aflat cateva lucruri interesante legate de depunerea acestor declaratii. Spre exemplu, faptul ca nu exista personal de specialitate care sa prelucreze declaratiile si ca doamna care "inregistreaza de mana" este adusa special de la Departamentul de control, pe motiv ca "scrie mai repede". Functionarii au mai remarcat faptul ca aceste formulare "nici nu arata a declaratii" si, in plus, este prea multa bataie de cap avand in vedere ca majoritatea celor care declara au de plata sume de circa 3 lei, pana la 5 lei.

Pensii: "Daca este despre Ordonanta 58 nu va putem ajuta!"

Coada la declaratiile de pensii
Foto: Hotnews
La Casa de Pensii a Municipiului Bucuresti, inceputul a fost si mai promitator. Cozile pentru toate sectoarele, la aceeasi usa, pe care erau afisate si celelalte documente care sunt necesare: pentru toata lumea  - declaratia si copie dupa buletin; in plus, pentru PFA - procura sau imputernicire daca este necesar, CIF, copie dupa decizia de impunere de la fisc. Despre "dosar cu sina" nu scrie acolo insa credeti-ne pe cuvant ca este absolut necesar - am aflat si noi, multumita existentei traditionalului telefon fara fir de la coada contribuabililor. Pentru copiile necesare, a fost necesar sa iesim din caldire si sa cautam un centru de copiere, iar cand ne-am intors coada se micsorase insa dintr-un motiv mai putin fericit: se apropia fatidica ora de 14:30, cand programul cu publicul se incheie.

In sfarsit, am patruns in sala cu functionarii care preiau declaratii. Cu mare noroc, fiindca majoritatea strigau "Gata, se inchide! Nu mai putem nici noi! Nici la toaleta nu am ajuns, azi!" Am luat in cele din urma exemplarul stampilat de catre functionar si am observat ca nu este completat contul. "Nu va suparati, in ce cont platim?" Raspuns: "Nu avem cont inca, platiti la casierie".

"Doamna, o singura intrebare va mai rog", s-a mai auzit o voce timida din spatele nostru. "Daca este despre Ordonanta 58 nu va putem ajuta!"

Asa s-a incheiat si drumul la Casa de pensii. De platit, tot nu am reusit sa platim, dat fiind ca si casieria are program pana la ora 14:30.

Contributiile pe care trebuie sa le plateasca toti cei care obtin venituri din activitati independente sunt reglementate prin Normele de aplicare a Ordonantei 58/2010, care aduce modificari la Codul Fiscal. Noile Norme au fost publicate in Monitorul Oficial in data de 4 august si au facut obiectul a numeroase dezbateri in randul specialistilor, care acuza carente grave de claritate si exactitate in formularea prevederilor din actele normative citate.


Citeste mai multe despre   







  


15456 vizualizari
  • +4 (4 voturi)    
    Plata retroactiva la pSanatate (Luni, 23 august 2010, 19:16)

    AMS [anonim]

    Deci la Sanatate nu ati ajuns, sa va spuna toti cei care au lucrat pe contract de autor (adica tot ceea ce se impozita pana acum doar cu 16%) trebuie sa plateasca retroactiv 5,5% din venitul obtinut in ultimii 5 ani. Ca altfel nu le primesc nici contributia pe iulie 2010. :)
    • -7 (7 voturi)    
      Rectificare (Luni, 23 august 2010, 19:27)

      AMS [anonim] i-a raspuns lui AMS

      in primul rand, corect e "sa va spuna ca toti cei care..."
      • +1 (1 vot)    
        surpriza (Luni, 23 august 2010, 19:52)

        surpriza [anonim] i-a raspuns lui AMS

        Intr-adevar, surpriza va fi majora. Plata retroactiva de CASS pe 5 ani (din 2006 pana azi). Plus ca la Sanatate nu sunt declaratii lunare, ci una singura pe an, probabil depusa odata cu declaratia 200 (mie inca nu mi-e clar). Asteptam update-ul de la CASMB!
        • 0 (0 voturi)    
          cateva precizari pentru PFA.... (Marţi, 24 august 2010, 7:04)

          minus [utilizator] i-a raspuns lui surpriza

          dupa ce depui la ANAF declaratia 220 - venit anticipat, ANAF iti trimite o declaratie de impunere si te duci la Casa de Sanatate cu ea. Ti se esaloneaza 5.5% din acel venit ca plata CASS anticipata.
          Dupa ce depui in luna mai a anului urmator la ANAF declaratia 200, ANAF iti trimite o declaratie de impunere si te duci la Casa de Sanatate cu ea. Platesti 5.5% din diferenta de venit (venit realizat-venit anticipat).
          • 0 (0 voturi)    
            surpriza (Marţi, 24 august 2010, 8:05)

            surpriza [anonim] i-a raspuns lui minus

            Si pentru DDA, care sunt procedurile? Mergi la plata CASS odata cu depunerea declaratiei 200?
            • 0 (0 voturi)    
              asa ar trebui.... (Marţi, 24 august 2010, 9:30)

              minus [utilizator] i-a raspuns lui surpriza

              In general Casa nu mișca un deget fără o hârtie de la Anaf.
              De fapt un singur lucru este de reținut- și "Onorabila Casa" și ANAF folosesc o baza de date comuna- dar Casa o analizează cu o întârziere de 3 ani, pe baza legii 95/2006 cu soborul de modificări ulterioare.
              Adică după vreo 3 ani, ajunge baza de date la Casa, ei recalculează și aplica penalități...
              • 0 (0 voturi)    
                deci da... (Marţi, 24 august 2010, 9:44)

                AMS [anonim] i-a raspuns lui minus

                Cu alte cuvinte, va trebui sa platim retroactiv pentru un beneficiu de care nu mai avem cum profita - eu personal nu stapanesc stiinta calatoritului in timp ca sa ma mai pot imbolnavi (God forbid!) in 2008 toamna! - si de care, multi dintre noi, nici n-am vrea sa putem profita. La fel ca asigurarea de somaj si contributia la pensii, iata niste bani aruncati pe fereastra. Pentru ca, peste ani, in cazul unui guvern de stanga, vom afla ca "privatii" n-au dreptul sa beneficieze de asigurarile sociale.
                • 0 (0 voturi)    
                  "scuza" lor este.... (Marţi, 24 august 2010, 14:23)

                  minus [utilizator] i-a raspuns lui AMS

                  ca faimosul CASS este o contribuție "sociala", nu este o asigurare si nici o taxa.
                  Adica daca este "sociala", vezi Doamne trebuie sa dai un procent, chiar daca nu beneficiezi de nimic...
                  Iar daca nu este o taxa, ce cauta in Codul Fiscal unde a fost introdusa prin OG 58?
  • +1 (11 voturi)    
    mda (Luni, 23 august 2010, 19:22)

    andrei [anonim]

    eu nu stiu de ce sa plang atat .Solidaritate oameni buni sau ce nu sunteti multumiti sa ati scapat de comunisti acum sunt calugarii si maicutele de la pdl la guvernare.A ajuns un functionar public cu mai mult de 14 ani vechime sa ia in mana 500 de ron incredibil.
    Tara se duce pe rapa.Mi-e scarba de clasa politica din romania in special de partea portocalie care este sub orice critica.
    Sa traiti bine!!!!!!(cine vrea tre sa paraseasca romania).
    • +3 (7 voturi)    
      mda (Luni, 23 august 2010, 19:55)

      me [anonim] i-a raspuns lui andrei

      din pacate de acord
      salariile bugetarilor sunt de mizerie (exceptand bineinteles pilele, care au niset salarii imense)
      oricum legea e de kkt.
      ei vor sa beleasca cei ce fac prosti prin PFA... dar in loc sa puna fiscu pe ei sau sa defineasca ce inseamna pfa... ei distru pfau, ceea ce inseaman ca-i bleesc si pe cei ce merita pfa si chiar beneficiaza de el...
      asta e
      sa traiti bine hahahaha
    • +4 (6 voturi)    
      ce-are .... cu prefectura? (Luni, 23 august 2010, 20:24)

      bibi [anonim] i-a raspuns lui andrei

      ce-are salariul bugetarilor cu contractele pe drepturi de autor? ce-are salariul bugetarului ineficient cu bataia de joc la adresa celor de care guvernul vrea sa mai ia o piele?
      • +2 (4 voturi)    
        N-are nimic de-a face. (Luni, 23 august 2010, 23:17)

        C [anonim] i-a raspuns lui bibi

        E tarziu. Dormi linistit. Guvernul munceste pentru tine. Sau vegheaza. Ma rog.
        • +3 (3 voturi)    
          Excelent comentariu :D (Marţi, 24 august 2010, 3:46)

          ady624 [utilizator] i-a raspuns lui C

          Iar mie îmi e să nu privegheze asupra noastră în curând :D

          Adrian
    • +5 (7 voturi)    
      Ce nu intelegi? (Luni, 23 august 2010, 21:39)

      cum de ce? [anonim] i-a raspuns lui andrei

      Cum adica de ce se plang? Se plang pentru ca s-au dus sa plateasca niste bani, iar cei care trebuiau sa ii incaseze nu s-au sinchisit nici macar sa deschida 2 conturi in care lumea sa plateasca si sa-si vada de drum. Si nu vad salariile mici de care vorbesti, dimpotriva se vad pe siturile institutiilor salarii bunicele, dublate de stimulate de nivelul salariului.
      • -2 (2 voturi)    
        da (Marţi, 24 august 2010, 0:27)

        ady [anonim] i-a raspuns lui cum de ce?

        normal ca tu nu vezi salarii mici pt ca nu traiesti pe lumea asta.Am un var si un unchi amandoi cu peste 14 ani vechime angajati in sistemul bugetar .Unul este functionar la primarie si celalalt elecrician la teatru .Salariile lor au ajuns la putin peste 500 de ron.Ti se pare normal ca doi oameni calificati sa castige atat.Si nu freaca nici unul menta asta pot sa o asigur.
        Pana la urma argumentele mele sunt fondate foarte greu poti sa le combati numai daca vrei sa ignori realitatea.Cum pot sa fii solidar cand castigi la fel sau mai putin decat o femeie de serviciu.
        • +1 (3 voturi)    
          rectificare (Marţi, 24 august 2010, 10:00)

          Seb [anonim] i-a raspuns lui ady

          Nu poti sa compari munca unui functionar sau a unui electrician la teatru cu munca la o institutie privata. As vrea si eu sa am program pana la ora 16 sau vineri pana la ora 14. As vrea si eu sa am un sindicat in spate. As vrea si eu sa nu am nici o responsabilitate si sa imi mearga leafa dupa cum bate vantul, si nu dupa incasarile companiei. Nu ii mai plangeti atat pe functionari. Au reguli si proceduri bine definite pe care trebuie sa le respecte. Nu ii pune nimeni sa produca emisiuni tv sau software dedicat. A fost optiunea lor. Se pot angaja in orice moment la privat. Puteau sa o faca de 20 de ani. S-au complacut ca nu era cine stie ce de munca si leafa mergea... Eu la privat nu beneficiez de aceleasi avantaje ca ei. Aaaa.... era sa uit, prietene... in 2008 cand guvernul Tariceanu impins de PSD a majorat lefurile bugetarilor, asa la sfarsit de mandat, in multe firme private din Romania se punea problema disponibilizarilor sau a incetarii activitatii, dar de, trebuiau marite salariile la bugetari... deci ciocu' mic ca nu ai dreptate...
          • 0 (2 voturi)    
            masa de manevra (Marţi, 24 august 2010, 10:39)

            Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Seb

            Asta esti tu draga Seb. Ai tu o problema cu bugetarii si cu PSD si cu PNL si cu toti cei care critica guvernul si presedintia. Mai bine ai infrunta realitatea in care traim si care e mai trista decat in '89 (macar atunci exista speranta ca se poate mai bine). Tara e in rahat pana in gat si in locul promisiunilor ne alegem cu palme peste ochi (cativa alegatori la propriu).
            Cat timp vor exista muncitori care ii vor uri pe intelectuali (ca in comunism), bolsevici pe mensevici sau mai nou privati pe bugetari guverne de genul astuia vor supravietui. Important e sa ai masa de manevra....
            • 0 (0 voturi)    
              oare? (Marţi, 24 august 2010, 15:19)

              panadol [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan

              Subscriu la ce-a zis Seb, si il intreb pe Bogdan (ca tot suntem off-topic):
              De frustrare suferim toti, ca nu putem face nimic dar te intreb, care e masa de manevra?
              Nu are guvernu bani, s-a terminat sacul. Au furat sau nu toti, dar gata, s-au terminat banii. Ce pana corbului vrei sa manevrezi?
              Indurati, plecati, taiati-va vreo vena ca nu mai conteaza.
              Deal with it.
          • 0 (0 voturi)    
            cum sa nu (Marţi, 24 august 2010, 14:35)

            ady [anonim] i-a raspuns lui Seb

            de ce ???.Parintii mei au lucrat la privat peste 30 de ani si pot sa o spun cu mana pe inima ca nu lucrau mai mult decat varul si unchiul meu .Oricum esti departe de realitate tu nu vezi ca nu ai nici o logica.Ce ai impresia ca cei de la privat tin in spate tara sau ce.Ia sa concediem toti medicii, la cliniucile private le luam partea din contributiile medicale de aproape 30% si sa vezi cum dau toti faliment , pompierii.politistii,profesorii, armata, functionarii, politicienii absolut tot ce inseamna bugetar ca pana la urma cei de la privat tin tara in picioare bugetarii sunt doar niste lenesi care profita de pe urma lor nu au nici un rol sunt inutili ne descurcam si fara ei.
            Unchiul meu a refuzat un loc de munca in olanda unde ar fi castigat lejer de cel putin 3 ori mai mult decat castiga in 2008 si daca muncea putin mai mult si de 5 ori dar a avut incredere in viitorul romaniei se pare ca s-a inselat amarnic .
            • 0 (0 voturi)    
              a refuzat munca in Olanda? (Marţi, 24 august 2010, 14:59)

              roman_roz [utilizator] i-a raspuns lui ady

              Pai a refuzat jobul in Olanda, pentru ca acolo chiar ar fi trebuit sa munceasca, nu sa stea sa invarta 2 hartii pe saptamana.

              Mars la munca, bugetarilor! Nu meritati niciun sfert din banii pe care vi-i dam!
              • 0 (0 voturi)    
                bine le-ai spus (Marţi, 24 august 2010, 23:04)

                alina [anonim] i-a raspuns lui roman_roz

                sa se angajeze bugetarii la privati si cred ca cedeaza in cateva luni. se plang acum de lefurile lor pai cred ca in sfarsit le da cat merita. cand te duci la ei la ghiseu vorbesc cu tine cu jumatate de gura si te privesc in scarba. dar sa nu uite ca salariile lor provin tot de la noi.
            • 0 (0 voturi)    
              continuam off-topicul (Marţi, 24 august 2010, 17:26)

              Seb [anonim] i-a raspuns lui ady

              Nu vreau sa te subestimez, cred si sper ca esti un tanar cam pana in 35-40 de ani care a trait cam aceleasi vremuri ca si mine. La privat in care au muncit ai tai nu inteleg de unde ai scos 30 de ani? Eu stiu ca oficial institutiile private in Romania au fost pana in 1944-1945(poate ma insel putin aici) si respectiv dupa 1989. Nu imi raman decat 2 explicatii: 1. privat post comunist adica o regie autonoma, societate sau companie nationala sau orice alta forma post decembrista in care practic se pastra doctrina de partid (SNCFR, TAROM, PETROM-pana la preluarea de OMV, etc...) si in cazul asta era practic cam la fel ca la stat pentru tine ca angajat, nu prea erai influentat de profitul sau pierderea companiei; 2. privat din strainatate care exista si inainte de 89 ideea de privat si in care cred ca nu e nici un cititor pe aici care sa creada ca ai tai munceau mai putin decat un electrician la teatru, mai ales ca vorbim de state mult dezvoltate.
              DA cei de la privat trebuie sa tina in spate aparatul de stat. In orice stat democratic necomunist indiferent ca este orientat mai mult catre partea sociala (Franta), sau catre partea nesociala, adica fara ajutoare prea multe din partea statului(Germania, Austria) aparatul privat este cel care dicteaza. Bugetarii, indiferent ca sunt guvernanti sau functionari publici nu sunt altceva decat niste simpli administratori ai fiecarei parti care compune o tara. Din tot ce ai mentionat tu acolo... pompierii se pot autofinanta prin abonamente la fiecare cetatean care ar putea avea nevoie de serviciile lor, politistii comunitari se pot autofinanta la fel ca pompierii, profesorii la fel, medicii la fel prin abonamente ale cetatenilor la diferite servicii medicale. Armata, politistii rutieri, dicot, functionarii, profesorii din invatamantul primar, medicii care lucreaza in regim de urgenta(doar cei din sectile de primire urgente, SMURD) nu se pot autofinanta si aici intervine statul... Mai invata capitalism
  • +4 (8 voturi)    
    Tara de tampiti (Luni, 23 august 2010, 19:26)

    Titus [anonim]

    Este exact asa cum s-a scris in articol. Eu am fost azi si chiar in bd timisoara dupa carte am fost la spataru preda. Puteam sa scriu in decl aia ce vreau eu. Important e sa nu iei doua amenzi de cate 2500 lei. Am pierdut o zi de munca. Mi-o plateste Emil Boc ? Au scos legea, au scos normele si au pus in carca angajatilor de la pensii sa rezolve tot. Si ei sunt vai mama lor. Problema e : cand vine controlul si vede ca nu ai decl nu cumva iti da amenda fara mila si fara sa ii intereseze ? Jale mare...
  •    
  • +5 (7 voturi)    
    ordonanta indelung gandita (Luni, 23 august 2010, 19:43)

    cezaria [anonim]

    E greu sa respecti o lege nerespectabila si gandita pe genunchi, din disperare. Poate cautam solutii de a o ataca. Totusi, nu suntem cea mai conformista categorie profesionala. Toata compasiunea pentru colegii de suferinta.
    • +3 (5 voturi)    
      Lege? (Luni, 23 august 2010, 20:10)

      AMS [anonim] i-a raspuns lui cezaria

      Un proverb spune ca "Unde-i lege nu-i tocmeala". Dar cand legea e stupida, ce naiba poti sa faci? Vor sfarsi prin a angaja oameni - noi salarii platite de la bugetul de stat si, peste vreun an, s-ar putea lovi cu un nou procent de someri - proaspetii asigurati, nu? Ca atunci cand esti platit la drept de autor, exista mari sanse sa nu primesti niciun ban cu lunile... Macar de-acum o sa ne tina statul!

      PS In luna de gratie iulie am castigat 530 RON brut, cea ce inseamna ca am de platit la Somaj 2,16 lei. Ma iarta ei de 6 bani, sau au rest 4?
  • +5 (7 voturi)    
    Alo, ceva demiteri, nimic? (Luni, 23 august 2010, 20:55)

    haostotal [anonim]

    La Bucuresti a fost un caz fericit, intr-un oras mare de provincie functionara de la ghiseu a facut ochii mari azi, cu 2 zile inainte de termenul limitat cand m-am prezentat cu declaratia si m-a intrebat "deja vreti sa o depuneti? nu avem program de preluare, mai reveniti, de unde ati luat formularul?" "De pe site-ul cnpas!" Insuficient pentru a o convinge macar sa mai intrebe pe cineva.. Nu se trezeste nimeni, nu vedem si noi niste persoane demise pentru modul cum a fost gestionata aceasta situatie si pentru bataia de joc pe bani la care suntem supusi? Evident ei asteapta sa treaca termenul limita, pentru ca e mai rentabil pentru bonusurile lor sa dea o amenda de 2500 lei in loc sa incaseze o contributie de 10 lei, insa sa nu ne mai ia de prosti, ne-am prins si noi de smecherie si le trimitem prin posta.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu e nevoie de demiteri... (Marţi, 24 august 2010, 10:14)

      Seb [anonim] i-a raspuns lui haostotal

      Asta ma asteptam sa se intample in orasele mici. Era ceva normal. DAR exista si o solutie foarte la indemana oricui. Sunt niste declaratii oficiale. Le depuneti la ei la registratura, va luati numar de inregistrare si nu mai aveti nici un fel de durere de cap. Cand vor fi prelucrate este problema lor. Dar voi v-ati depus declaratiile si puteti sta linistiti.
  • 0 (0 voturi)    
    intrebari (Luni, 23 august 2010, 21:01)

    pfa [anonim]

    De ce o persoana fizica autorizata trebuie sa cotizeze la somaj?
    In ce conditii o persoana fizica autorizata poate obtine ajutor de somaj (pentru ca daca are obligatia de a plati contributia la somaj, normal este sa aiba si dreptul de a obtine ajutor de somaj)?
    O persoana fizica autorizata se poate trimite singura in somaj?
    • +2 (4 voturi)    
      Raspunsurile, pe rand (Luni, 23 august 2010, 23:14)

      C [anonim] i-a raspuns lui pfa

      1) Pentru ca fondul de somaj e in deficit. Guvernul are nevie de bani. Mare.
      2) Guvernul decide ce e normal si ce nu. Da, este normal sa cotizezi fara sa primesti nimic la o adica. Multumit?
      3) Intrebare irelevanta. GOTO 1.
      • 0 (0 voturi)    
        eliberare conditionata (Marţi, 24 august 2010, 14:06)

        Dan [anonim] i-a raspuns lui C

        Parca as fi eliberat conditionat. O data pe luna trebuie sa ma prezint la "ofiterii supraveghetori" de la pensii, sanatate, somaj sa le spun cat am castigat sau ca nu am castigat nimic. Ce mizerie!
        • 0 (0 voturi)    
          da... (Marţi, 24 august 2010, 17:30)

          Seb [anonim] i-a raspuns lui Dan

          Buna asta cu eliberarea conditionata. Asta se va intampla pana vor gandi un sistem mult mai rapid si mai eficent pentru aceste declaratii. Nebunia provine de la faptul ca au publicat declaratiile foarte tarziu si au inceput sa preia declaratiile si mai tarziu.
    • 0 (0 voturi)    
      alte intrebari (Luni, 23 august 2010, 23:57)

      buimacul [anonim] i-a raspuns lui pfa

      situatia e similara la intreprinderile individuale, unde fondatorul nu se poate angaja la prorpria firma. si atunci???? sa platesc ajutor de somaj pentru altii, iar in caz ca dau faliment sa-mi dea statul un sut in fund? la fel si cu pensia. pentru cine platesc eu pensie daca nu voi avea niciodata statut de salariat cu contracte de munca?
    • 0 (0 voturi)    
      incercare de raspuns (Marţi, 24 august 2010, 10:21)

      Seb [anonim] i-a raspuns lui pfa

      La prima intrebare raspunsul l-a dat cineva mai devreme. Il citez "Pentru ca fondul de somaj e in deficit. Guvernul are nevie de bani. Mare." pentru ca sunt multi someri.
      Pai conditiile sunt foarte simple. Iti suspenzi activitatea, inchizi PFA-ul si ramai somer. Atunci iei bani in conditiile legii. Din cauza crizei au existat si pfa-uri care au ramas fara contracte. Si nu erau putine. Multe dintre ele nu si-au gasit inca un loc de munca. Chiar si fara legea asta, daca iti inchideai pfa-ul puteai sa te declari somer. Atata timp cat poti sa te declari somer, poti sa iei si bani, bani se iau dintr-un fond la care tu ca pfa nu ai contribuit. Deci se leaga toate, si mi se pare logic. De ce sa beneficiezi de niste bani dintr-un fond la care tu cu PFA-ul nu ai contribuit?
      3. La intrebarea asta ti-am raspuns anterior
      • 0 (0 voturi)    
        nu poti lua somaj ca pfa chiar asa de usor (Miercuri, 25 august 2010, 23:14)

        Dan [anonim] i-a raspuns lui Seb

        ce spui tu acolo o fi pentru aia cu pile
        pfa, npfa, nu poti lua somaj daca nu ai platit
        ti se verifica contributiile si trebuie sa fie de minimum un an de zile si intr-un cuantum minim
        iar banii de care zici sunt o mizerie si pe perioada limitata, nu egaleaza nici 70% din suma pe care ai contribuit-o
        statul nu pierde, ci castiga
        si te hartuieste cu hartii pana lasi balta demersurile
  • 0 (0 voturi)    
    Oficialii? (Luni, 23 august 2010, 21:05)

    Ceva oficial? [anonim]

    Sa intelegem ca nu il puteti contacta pe domnul ministru pentru a-i cere o pozitie in raport cu situatia incalificabila descrisa in articol si de ce nu, chiar o solutie de urgenta? Va rugam domnilor jurnalisti, faceti-va meseria, va imploram. Voi sunteti a patra putere in stat, voi sunteti interfata cu autoritatile, noi tamplarul pfa, brutarul pfa, mecanicul pfa ce sa facem?
  • +4 (4 voturi)    
    Multumim pentru articol (Luni, 23 august 2010, 21:24)

    multumiri [anonim]

    Multumim pentru reportaj si pentru prezentarea situatiei de fapt, va rugam insa sa il contactati pe ministru si sa ne spuna ce masuri a luat pentru rezolvarea situatiei, in asa fel incat sa ne mai putem desfasura si activitatea de pfa, nu doar sa stam pe la cozi aiurea.
  • +4 (6 voturi)    
    traim in Romania!!! (Luni, 23 august 2010, 21:54)

    the dark [anonim]

    bine ca nu am fost la somaj, azi am fost doar la CAS.

    am luat din proprie initiativa decizia de impunere de la ANAF. am ajuns acolo, bineinteles ca se mai cereau o gramada alte kkturi asa ca m-am intors acasa.

    dupa ce am revenit, am intrat sa intreb ce fac cu vechiul contract pe legea 19/2000 (sunt asigurat la 31,3% din cat am ales eu). o isterica urla ca dementa sa iesim afara ca nu aer sa respire... imi venea sa ii crap capul. in fine, am constatat ca nu pot rezilia vechiul contract, astfel pe o lege si pe o ordonanta eu acuma contribui de 2 ori la CAS.

    dupa stat apx. 1 h la coada, intru sa las declaratia. evident ca nu a fost nevoie decat de declaratia in speta si decizia de impunere de la ANAF, astfel incat drumul pana acasa l-am facut degeaba.
    • -1 (3 voturi)    
      Cap aveti, minte la ce va mai trebuie (Luni, 23 august 2010, 23:12)

      Analfabetul [anonim] i-a raspuns lui the dark

      Ce legatura are venitul anual anticipat stabilit de ANAF( deci pe intregul an 2010, preliminat si nu realizat efectiv) cu contributiile ce" trebuie platite" de la 01.07.2010?
      Iar gluma cu drepturi de autor retroactiv din 2006 cand in lege se impun din 2008 este...delicioasa. De ce se mai fac legi, daca tot nu le citeste nimeni???
      Nici macar cei care le scriu... cu picioarele !
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Marţi, 24 august 2010, 0:59)

        _darkstar_ [utilizator] i-a raspuns lui Analfabetul

        pentru cei cu norma de venit, baza de calcul lunara e NV/12
      • +1 (1 vot)    
        Casa cu bani in cap si minte-n punga (Marţi, 24 august 2010, 16:32)

        minus [utilizator] i-a raspuns lui Analfabetul

        Problema este cam asa: OG 58 face referire la legea 95/2006 cu modificarile ei- si implicit si ordinele CNAS pe aceeasi tema.
        Ordonanta 58 nu vorbeste despre plata retroactiva, dar aberatiile asociate cu legea 95/2006 fac asta.

        In cazul in care in cadrul perioadei de prescriptie de 5 ani figurezi cu venituri impozabile in baza de date transmisa de ANAF (be baza protocolului incheiat cu Casa) pentru care se datoreaza contributia la asigurarile de sanatate DACA nu s-au platit aceste contribuții, esti obligat sa le platesti tu.

        Pentru perioada in care nu ai realizat venituri impozabile ai obligația plații contribuției lunare calculate la salariul minim brut pe tara conform art. 30 al Ordinului CNAS 617/2007 actualizata- Norma metodologica.

        Ai obligatia sa platesti retroactiv daca esti in una din aceste cazuri, pentru a putea face un contract cu Casa. Contractul cu Casa a devenit obligatoriu prin OG 58.

        Mai clar acum?
  • +4 (8 voturi)    
    PFA-ul naiv (Luni, 23 august 2010, 22:05)

    Frobenius [anonim]

    Nimeni din guvern nu si-a imaginat ca va veti duce sa depuneti declaratii si, mai mult, ca veti dori sa si platiti. Voi trebuia sa mergeti sa va anulati autorizatiile si apoi sa va milogiti sa vi se dea si voua ceva de lucru.
    Scopul masurii este cit se poate de clar: "combaterea evaziunii si ordinea in registre". Ma mir cum de nu v-ati dat seama.
    • +3 (3 voturi)    
      ... (Luni, 23 august 2010, 23:51)

      _darkstar_ [utilizator] i-a raspuns lui Frobenius

      la fel cum nu si-au dat seama nici cei care ti-au dat minus ca e vorba de un sarcasm
  • -4 (4 voturi)    
    Rusine sa-ti fie,... (Luni, 23 august 2010, 22:17)

    C [anonim]

    Stiti voi cui trebuie sa-i fie rusine si pentru asta ;-)

    Unele reactii sunt de-a dreptul patetice -- ati ajuns sa va rugati de cei care pana mai ieri erau tonomate si numai ca nu erau linsati pe strada ca nu lasa puterea sa lucreze???
    Iar acu' vreti sa va rezolve problemele???

    Nu mai bine va rugati dvs. de vajnici tovarasi precum judex si-a lui ceata?

    Sau, si mai bine, de tovarasii aia din guvern care, de-aproape doi ani de zile, reformeaza la statul roman de s-a blocat aproape de tot?
  • +2 (2 voturi)    
    Contributii (Luni, 23 august 2010, 23:16)

    Carla [anonim]

    Din pacate , pentru contribuabil si pentru statul Roman , adevarul sta cam asa :
    1. Orice lege se da pentru cine e dispus sa o asculte . Nu exista corp de control , nu exista aparat birocratic si nu exista sistem de gestionare a acestor declaratii in plus .
    2. Nu iti da nimeni garantia , ca ,daca esti indeajuns de bou incat sa mergi sa depui si sa intrii in baza lor de date , nu ti se vor imputa sume deja platite .
    3. Nimeni in Romania * din aparatul de stat , nu se ia de cei care nu merg sa depune declaratii . Toti se iau de cei care , din corectitudine , s-au gandit ca ar fi bine sa le depuna . Pe principiul tiganilor care ii bat numai pe cei carora le simt frica .
    4. Din pacate sunt absolut sigur ca nu va beneficia nici unul din deponenti de beneficiile inchipuite ale acestor contributii . Pensii tot nu se vor da sau vor fi calculate alandala , somaj nu se va lua iar in spitale se vor platii serviciile ca si pana acum .
    5. Eu unul cred ca s-a incercat orientarea populatiei catre alte forme de obtinere a unor venituri * dpv . juridic ) . Nu cred ca s-au asteptat sa percuteze cineva .
    6. Cred ca inainte de toate , Romania ar trebui sa aiba un aparat fiscal bine pus la punct si legi fiscale clare . Altfel , 90% din contribuabili nu vor baga in seama legile si nu vor pati nimic , 9 % le vor eluda la greu si 1% vor da faliment .
    S-ar strange destui bani la buget , daca in loc sa inventeze noi contributii si-ar bate capul cu cele existente .
    Cate societati comerciale din Romania nici nu au depus Bilant pe ultimii cinci ani ????
  • -6 (6 voturi)    
    Bravo! (Marţi, 24 august 2010, 0:09)

    romanverdepraz [anonim]

    ptr Hotnews: sa va traiasca si sa va infloreasca reformistii lu peste oceanic pe care ii sustineti. Spalati-va pe cap cu cuplul genial Basescu Boc. Mars la cozi, ca doar reformam statu, ce mama draku! Si - mai ales! - MUKLES! Pentru ca meritati!
  • 0 (0 voturi)    
    Ma lamureste si pe mine careva? (Marţi, 24 august 2010, 0:41)

    Traducator [anonim]

    Va rog lamuriti-ma si pe mine: lucrez la o firma cu carte de munca de 7 ani, si in paralel sunt traducator freelance, am PFA cu impozit real (de 5 ani).
    1. Trebuie de acum sa platesc CAS si asigurari sociale si pe PFA, si retroactiv?
    2. Daca este coada imensa la Finante si trimit declaratia prin posta recomandata, mai sunt susceptibil de amenda?
    3. Daca imi depun miercuri cerere de anulare a PFA-ului, mai sunt susceptibil de amenda + plata retroactiva a "datoriilor"?
    • 0 (0 voturi)    
      Incerc eu... (Marţi, 24 august 2010, 10:12)

      Seb [anonim] i-a raspuns lui Traducator

      1. Retroactiv de la intrarea in vigoare a legii, adica de la 1 iulie 2010. Impozit real = plateai impozit, CASS la venitul real realizat pe pfa.
      2. Atata timp cat confirmarea de primire este datata pana in data depunerii nu este nici o problema. Dar daca data depunerii este spre exemplu 15 mai iar tu exact pe 15 o depui la posta, confirmarea lor va avea data cel putin 16 mai, deci ai pierdut o zi. Daca in schimb depui pe 5 mai si ei iti data confirmarii (data scrisa pe formularul mic de confirmare, adica data la care au primit ei scrisoarea ta) este 15 nu este nici o problema.
      3. Da, legea se aplica de la 01 iulie 2010. Daca vrei sa "anulezi" PFA-ul o vei face de azi sau o data cel putin mai mare decat data depunerii cererii de suspendare a activitatii. NU se poate retreoactiv.

      Succes
      • 0 (2 voturi)    
        PFA traducator (Marţi, 24 august 2010, 12:49)

        raluca [anonim] i-a raspuns lui Seb

        Sunt in aceeasi situatie cu Traducator, adica angajata cu acrte de munca si PFA traducator de 5 ani.
        Fac precizarea ca ieri am fost la Casa de Sanatate Constanta si mi-au cerut declaratiile de impunere pe ultimii 5 ani, desi le-am spus ca sunt si angajata cu C.M. de peste 7 ani.
        Azi am revenit la Sanatate cu declaratiile de impunere si mi-au spus ca tb sa aduc si declaratiile 200 pe ultimii 5 ani (ieri nu mi-au spus de asa c eva) pt a-mi calcula pe ultimii 5 ani.
        deci, se plateste retroactiv pe 5 ani!!! nu retroactiv 01.07.2010.
        zilele urmatoare o sa merg din nou si cu decl 200 pe ultimii 5 ani, sa vedem ce-mi mai cere.

        Cu privire la trimiterea declaratiilor prin posta, se trimite nu cu confirmare de primire ci RECOMANDAT si se ia in calcul DATA POSTEI.

        La Pensii si Somaj am depus declaratiile aici in Constanta, sapt trecuta dar am putut plati doar la Somaj, la Pensii mi-au spus sa revin sapt asta.
        Traim in Romania!
        • 0 (0 voturi)    
          Contributia sanatate (Marţi, 24 august 2010, 14:28)

          Impozite [anonim] i-a raspuns lui raluca

          La sanatate se plateste oricum contributia, chiar daca esti sau nu angajat cu carte de munca. Asa este legea.
          Eu in 2006 am platit, cu penalitati cu tot, calculate de la deschiderea activitatii, adica din 2000.
          Prin urmare, PFA Traducator, sunteti in ilegalitate.
          • 0 (0 voturi)    
            Corectare (Miercuri, 25 august 2010, 0:26)

            avocat [anonim] i-a raspuns lui Impozite

            Platesti doar daca esti salariat si ai venituri periodice din traduceri, asa scrie in Normele Metodologice, a se vedea art.3(2).
            Daca esti salariat si ai venituri din traduceri ocazionale, nu platesti nimic, a se vedea art.3(3).
            Va rog sa ma completati/corectati cu texte legale nu cu ce a zis tanti X de la ghiseul Y.
        • 0 (0 voturi)    
          sanatate 5 ani retroactiv (Marţi, 24 august 2010, 15:11)

          deep [anonim] i-a raspuns lui raluca

          La sanatate cei 5 ani se cer oricum, cred ca o campanie de verificare fara legatura cu ordonata.
          Mie (in Bv) mi-au cerut detaliile astea anul trecut, cand a trebuit sa duc dovada absolvire facultate (copie diploma) si alte porcarii.
        • 0 (0 voturi)    
          Pt traducator (Marţi, 24 august 2010, 16:05)

          avocat [anonim] i-a raspuns lui raluca

          Conform articolului3 (3) din Normele Metodologice persoanele care, pe langa veniturile de natura salariala, realizeaza si venituri de natura profesionala in mod ocazional nu datoreaza contributiile individuale si pentru aceste venituri de natura profesionala.
          Cred o persoana care este salariat si mai face traduceri ocazional se incadreaza in aceasta exceptie si nu trebuie sa plateasac alte contributii individuale. Daca traducatorul are un contract cu o firma/institutie si primeste periodic o suma de bani(lunar, simestrial, trimestrial) trebuie sa plateasca contributii individuale.
          Art 5 spune ca persoanele fizice care realizeaza venituri de natura profesionala, pentru care se datoreaza contributiile sociale....
          si
          art 15 c) si d) si art 16 - prevede sanctiuni
          Eu deduc din aceste texte ca un angajat care face traduceri ocazionale nu are obligatia sa depuna alte declaratii si sa plateasca alte contributii.
          Rog pe cei cu studii juridice/avocati sa citeasca aceste texte si sa ma completeze, daca e cazul. Recunosc ca e un text foarte greoi cu fraze lungi si complicate.
  • 0 (0 voturi)    
    declaratii pensii PFA (Marţi, 24 august 2010, 8:51)

    g_dragut [anonim]

    Am vorbit chiar acum la Casa de Pensii Bucuresti si am obtinut o informatie utila tuturir: se poate depune declaratia lunara pentru PFA on-line. Se completeaza o cerere (care se ia numai de la ei - nu este postata pe site) si apoi cu userul si parola se poate depune direct pe site-lul lor fara a mai sta la coada.
    • +2 (2 voturi)    
      onlain bugetaresc (Marţi, 24 august 2010, 9:41)

      Filip [anonim] i-a raspuns lui g_dragut

      deci ca sa depui online declaratia trebuie sa te duci tot la ei... sunt singurul care e socat de atata prostie?
    • 0 (0 voturi)    
      Si primesti un reply? (Marţi, 24 august 2010, 9:48)

      AMS [anonim] i-a raspuns lui g_dragut

      Cum confirma ei faptul ca au primit si ca nu esti bun de amenda? Mai ales ca e vorba de o declaratie pe proprie raspundere si ca semnatura electronica nu e recunoscuta in Romania...
  • 0 (0 voturi)    
    cand a fost altfel ???!!! (Marţi, 24 august 2010, 9:40)

    lili [anonim]

    Asa e-n Romania: azi apare legea, HG sau OG si peste 6 luni se intocmesc Normele de aplicare, iar intr-un an acestea apar in MO !!!! Romania fascinanta....
    • +2 (2 voturi)    
      amenda (Marţi, 24 august 2010, 11:42)

      gabi [anonim] i-a raspuns lui lili

      in Romania a fost si altfel. Acum in schimb e de nedescris.
      amenda, diferentele de contributii, dobânzile si penalitățile vor sti sa le aplice, ca si cum toate au fost clare ca lumina zilei de la bun inceput
  • +1 (3 voturi)    
    Pentru ... (Marţi, 24 august 2010, 11:53)

    Gigi [anonim]

    ... toti PFA-isti, autorii samd: Luati de la Basescu! :)) Ha ha ha!
    Luati de la Basescu reforma statului!
  • +2 (2 voturi)    
    Administratia Basescu-Bocu (Marţi, 24 august 2010, 14:16)

    DanBruma [anonim]

    merge ca focu. Sa platiti taxele bine!
  • -4 (4 voturi)    
    ei na (Marţi, 24 august 2010, 15:39)

    arici [anonim]

    Ia utie la snapani care pana acum au facut bani si nu au scos un leu din buzunar, pe drepturi de autor pfa-uri. Azi am ascultat si citit multe pareri despre asta. In principiu pana acum "contribuabili" care nu contribuiau nimic stateau bine-mersi. Acum, in ceasu' 15 (e totusi 24 maine e ultima zi, pana acum no putut face nimic) se plang ca tre sa stea la ghisee, sa complecteze decaratii, etc, adicatelea tot ce facem noi, prostimea, de foarte multi ani LUNA DE LUNA. Daca nu am lucrat pe drepturi de autor in presa (bleah) nu am avut cui ne plange, acum ... se pot plange. Stiti ceva? Ia ciocu mic si treceti la cozi si nu acuzati guvenul ca nu el o inventat sistemu'. Gura si platiti si voi 1-2 lei la bugetul asta din care sugeti si nu ati dat inapoi pana acum nici o letcaie.
    • +2 (2 voturi)    
      "Complecteze?!" (Marţi, 24 august 2010, 15:55)

      AMS [anonim] i-a raspuns lui arici

      Dincolo de faptul ca limba romana nu pare sa fie punctul dv. forte (nici logica sau argumentarea, de altfel), aflati ca ne plangem azi ca maine e ultima zi, pentru ca pana vinerea trecuta nu existau foile pe care sa le depunem.

      In alta ordine deidei - cum exact am supt noi de la stat? "Suptul", din cate stiu eu, e treaba bugetarului...
  • +2 (2 voturi)    
    Pedeapsa dreptului de autor (Marţi, 24 august 2010, 15:55)

    cristianssen [anonim]

    Astazi 24 august 2010 - Casa Teritoriala de Pensii

    Cum intri in institutie vezi cozile de oameni ca niste tentatcule malefice care vor sa te prinda in vertijul delirant al sistemului administrativ.
    Ghiseul de informatii exista, dar fara personal, deci trebuie sa intrebi la fiecare coada pentru ce stau acolo si daca au auzit unde se pot depune declaratiile pentru veniturile din drepturi de autor.
    Dupa jumatate de ora de investigatii, afli unde trebuie sa stai cu drepturile de autor: " la etajul 2 acolo unde este coada mai mare".
    Acolo aerul este greu respirabil, ca in cala unui vapor cu salahori ce traverseaza Ecuatorul. Multa lume dezorientata, mai ales cei "noi veniti" cu veniturile din drepturi de autor.

    La coada, dupa alta jumatate de ora, afli ca iti mai trebuiesc niste acte, pe langa formularele completate deja:
    - Copie buletin titular;
    - Copie dupa decizia de impunere la circa financiara (unde este inregistrata persoana care are venituri suplimentare);
    - Declaratie pe propria raspundere ca detine venitul mentionat in declaratie.
    Asta ca bonus pentru timpul si atentia acordata acestei legi fantomatice.

    Ma gandesc in sinea mea, oare cu ce am gresit pe lumea asta, in tara asta, ca din banii mei munciti din greu, sa-i scot fortat, din buzunar, de niste legi aberante, inventate de un sistem falimentar de stat corup si abject.

    Evident ca am plecat socat, mahnit de ceea ce mi-au pregatit cei ce spuneau cu ceva vreme in urma, cu mare mandrie:
    "Sa traiti bine!"

    P.S.

    Declaratia n-am reusit sa o depun...
  • 0 (0 voturi)    
    Sa fie o exceptie? (Marţi, 24 august 2010, 17:15)

    Maramara [anonim]

    Eu stiu cel putin un judet in care nu s-a primit nici o declaratie la casa de pensii, cel putin nu oficial prin ghiseele dedicate. Pentru cei fericiti ca in sfarsit s-a facut coada si cu pfa-istii, nu doar cu firmele, ar trebui sa se gandeasca ca maine poate apare o lege cu scadenta poimaine, care s-ar putea sa-i puna in aceeasi situatie. Termenul de depunere ar trebui sa fie stabilit un numar de zile, din momentul in care institutia pune la dispozitia contribuabilor posibilitatea de depunere online a declaratiilor. Altfel, daca dai termen 25, dar in 24 nu te apuci de preluat, ce sa mai vorbim. Daca tot am avut sansa sa traim in anul 2010, de ce sa ne batem joc de tehnologia pe care o avem la dispozitie, cumparata tot pe banii nostri si folosita ca cititoare de dischete.
  • 0 (0 voturi)    
    ma poate ajuta cineva? (Marţi, 24 august 2010, 21:19)

    eugen [anonim]

    Sunt pfa si realizez venituri din agricu;ltura platitor de impozit la norma de venit,dar in paralel sunt si angajat la cfr din 1989 cu carte de munca,mai platesc somaj si pensii si ca pfa?
    • 0 (0 voturi)    
      un raspuns (Miercuri, 25 august 2010, 0:40)

      avocat [anonim] i-a raspuns lui eugen

      Art 1(2) din Normele Metodologice prevede ca nu constituie venituri de natura profesionala veniturile din activitati agricole (a se vedea pct d). In consecinta nu va incadrati in categoriile care trebuie sa plateasca alte contributii individuale (asigurari sociale, somaj si asigurari de sanatate) - ca PFA.
      Nu am gasit nici o referire la impozitul la norma de venit.


Abonare la comentarii cu RSS


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version