Oscar, tehnologia prin care Franta se asigura ca un tigan nu primeste de doua ori indemnizatia de repatriere

de Redactia Stiri     HotNews.ro
Joi, 19 august 2010, 12:00 Actualitate | Esenţial


Autoritatile franceze vor folosi de la 1 septembrie o tehnologie speciala de detectare a tiganilor care au primit deja ajutorul de repatriere (300 de euro pentru un adult sau 100 de euro pentru un copil), relateaza Le Figaro. Tehnologia numita Oscar se bazeaza pe amprentarea tiganilor si are ca scop impiedicarea curselor du-te-vino intre Romania si Franta cu scopul precis al obtinerii ajutoarelor.

Autoritatile franceze au insa o problema: daca cetateanul strain interpelat de Politie nu vrea sa se lase amprentat de buna-voie, el nu poate fi constrins decit printr-un eventual verdict judecatoresc. Adica politistii francezi nu au voie sa forteze un tigan pentru a-i lua amprentele.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















11824 vizualizari

  • -50 (52 voturi)    
    curent (Joi, 19 august 2010, 12:14)

    Alexandru IANCU [anonim]

    Nu mai folositi termenul: tigan; lasati impresia de lipsa de profesionalism.
    • +35 (37 voturi)    
      curent 380 (Joi, 19 august 2010, 12:45)

      kid [anonim] i-a raspuns lui Alexandru IANCU

      Si cum ai vrea sa le zica daca pina si ei insusi isi zic tigani ?

      Etnici Romani ?
      • +30 (32 voturi)    
        tigan (Joi, 19 august 2010, 13:02)

        Giee [anonim] i-a raspuns lui kid

        Da mai bine sa le zica tigani... pt. asta sunt, ei insisi isi zic asa si termenul asta exista in romana de la cel putin 1800 si ceva. De ce sa le zica rromi? Sa existe confuzii cu romanii? Lasa sa le zica tigani pt. ca asa e normal.
        • +10 (10 voturi)    
          O completare (Joi, 19 august 2010, 16:15)

          radiogargara [utilizator] i-a raspuns lui Giee

          Oricum nu i-a intrebat nimeni daca prefera sa li se spuna rromi in loc de tigani. Tocmai asta este o discriminare, sa se schimbe numele unei etnii dupa bunul plac al unora! Fiecare trebuie numit dupa cum el insusi se denumeste.
          • -1 (1 vot)    
            !!!!! (Duminică, 22 august 2010, 23:16)

            carat [utilizator] i-a raspuns lui radiogargara

            Denumirea de tigan ii suna urat la ureche tovarasului Ion Iliescu care este si roman si atunci a hotarat ca etnia tiganeasca se va numi etnie rroma. El este autorul schimbarii.
          • -1 (1 vot)    
            @ radiogargara: (Luni, 23 august 2010, 2:12)

            NTatiana [anonim] i-a raspuns lui radiogargara

            NU AI DREPTATE !!! Tiganii au un scop bine definit: sa obtina cu deplina aprobare a Europei si probabil a ONU o tara a lor aici pe teritoriul tarii noastre ( care ar deveni o a doua ''fasie Gaza'' in lume...daca va dati seama si priviti putin mai departe de lungul nasului...asta vor...nu e o ''rocket science'' sa intelegeti acest lucru; au avut probabil un sfetnic foarte bun care i-a sfatuit cam asa: ''1. iesiti in afara Romaniei ca acum aveti pasapoarte ( asta imediat dupa 01 Ian. 1990) si faceti prapad in toata Europa ...sa va stie toti ce va poate pielea si sa nu va vrea pe langa casele lor; 2. luati-va oficial numele de rom ca sa fiti usor confundati cu populatia Romana din Romania ( ca asa zic toti aici in Irlanda ca suntem toti o apa si-un pamant); 3.urlati cat puteti ca sunteti discriminati si persecutati in Romania ca organizatiile de ''do-gooders'' sa va ia apararea si sa pompeze fonduri in voi'' si uite asa se face simtita nevoia sa li se acorde o tara a lor...INTELEGETI CLAR ??? e logic si la mintea cocosului...daca ati acceptat ca tampitii sa ii lasati sa iasa in toata Europa mai ales cei care se faceau vinovati de incalcarea legilor Romaniei si care ar fi trebuit sa intre la ''racoare'' nu sa iasa in afara granitelor Romaniei sa sa sperie pe toti, ati acceptat prosteste sa isi spuna ''romi'' cand toata Europa nu ii scoate din Tzigoiner si Gitanes...ma intreb cateaodata daca aveti urme de creier printre tarate ...; si cel mai rau e ca toti care au fost repatriati trebuiau sa nu mai iasa in afara granitelor tarii timp de 10 ani si in cazul in care Politia Romana primea rapoarte ca au inclacat legea in vest cu marturii clare si condamnari suferite in vest sa fie bagati la puscarie ..dar i-ati lasat sa iasa si dupa ce au fost repatriati ...de aia spun ...aveti ceva creier printre taratele alea din cap ??? Nu faceti confuzia intre tigani si cei care s-au ridicat din randul lor prin talent, propria munca si au demonstrat ca sunt Romani in comportament.
    • +26 (28 voturi)    
      Dar cum? (Joi, 19 august 2010, 12:51)

      ionut [anonim] i-a raspuns lui Alexandru IANCU

      Bunicul meu cand se referea la un tigan ii spunea tigan, taica-miu la fel, tiganii cu coloana vertebrala se refera la ei ca fiind tigani (ex Tamango care te spurca daca ii spui rrom).
      Eu ce termen sa folosesc oare? Tigan sau rrom?
      Cred ca raman la forma clasica si zau ca nu vad nimic gresit in asta.
    • +19 (21 voturi)    
      Serios? (Joi, 19 august 2010, 12:55)

      Solaris [anonim] i-a raspuns lui Alexandru IANCU

      Tu gindesti cind scrii? Cum ai vrea sa li se spuna tiganilor? Daca in limba romana li se spune tigani, asta e. Ei pot sa-si spuna romi, e treaba lor. Dar aceasta etnie are un nume in limba romana. Si folosirea termenului rom in loc de tigan da dovada de lipsa de coloana vertebrala. Ne-am plecat la turci, la rusi, la americani, acum sa o facem si la tigani?
    • +5 (5 voturi)    
      dex-ul asa zice (Joi, 19 august 2010, 13:14)

      gogoasa [anonim] i-a raspuns lui Alexandru IANCU

      http://dexonline.ro/definitie/%C8%9Bigan
    • +10 (10 voturi)    
      dar vad (Joi, 19 august 2010, 14:51)

      sabo [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru IANCU

      ca stiti la cine se refera!
      De ce va deranjeaza acest apelativ?
      Ce are el in plus sau in minus?
      Pe unguri ii deranjeaza sa fie unguri?
      pe germani ..germani etc?
      Sau pe sasi sa fie sasi?
      Tigani..! Nu este o rusine!
      NU a fi tigan este problema ci a te comporta ...asa cum nu este civilizat!
      Oricine ai fi!
      • -9 (9 voturi)    
        deoarece: (Joi, 19 august 2010, 16:13)

        Alexandru IANCU [anonim] i-a raspuns lui sabo

        Deoarece cuvantul are mai multe sensuri, folosirea lui intr-o stire/relatare adauga o posibila interpretare. Aceasta lipsa de claritate scade valoarea stirii.

        Parerea mea e ca modul de prezentare e lipsit de profesionalism.

        Cuvantul poate fi folosit in relatie cu lucrurile(ex. muzica tiganeasca, haine tiganesti) deoarece nu are decat un singur sens. Cred ca e vorba despre folosirea corecte a limbi romane.
        • 0 (0 voturi)    
          tigan/rrom (Joi, 19 august 2010, 22:13)

          cris [anonim] i-a raspuns lui Alexandru IANCU

          ' Rom" in loc de "tigan" poate crea, de asemenea, confuzii - la carciuma, bunaoara. In plus, termenul propus de Dumneavoastra este la fel de inoportun pentru limba romana vie, precum este si "oportunitate" in locul ocaziilor si sanselor.
          Si mi-as mai permite sa va atrag atentia ca genitivul articulat al cuvantului "limba" este "limbii" , nu "limbi". Despre" folosirea corecte", ce sa mai zic? mai bine dati lectii de profesionalism decat de limba romana.
          • 0 (0 voturi)    
            imi dati dreptate presupun fara sa vreti :) (Vineri, 20 august 2010, 11:52)

            Alexandru IANCU [anonim] i-a raspuns lui cris

            Exact asta spuneam si eu ca nivelul articolului este de carciuma. Multumesc ca mi-ati dat dreptate desi nu cred ca asta era intentia.
            In privinta limbii romane, cu genitivul, aveti dreptate si m-am corectat deja.
            In privinta "folosirea corecte", evident am tastat gresit asa cum dvs ati deschis un citat cu apostrof si ati omis un 'r' in fata cuvantului "Rom".
            Eu cred in continuare ca este vb. despre profesionalism si nu despre o pb. etnica/morala/juridica sau atacuri la persoana ;)
        • +1 (1 vot)    
          tigan - for ever (Joi, 19 august 2010, 22:52)

          dan63 [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru IANCU

          dacă eşti român, vreau să te văd cum reacţionezi când un străin te întreabă dacă ROMÂNIA vine, etimologic, de la ROManes!
        • +1 (1 vot)    
          Re: deoarece (Vineri, 20 august 2010, 14:24)

          Anna [anonim] i-a raspuns lui Alexandru IANCU

          Aha, deci inteleg ca intr-o stire despre "tarani" reporterul ar trebui sa se autocenzureze si sa se gandeasca la faptul ca "taran" este deseori folosit ca o insulta, si ca sa nu fie prost inteles, sa foloseasca "sateni", "muncitori agricoli", "fiii pamantului" etc. ?
          Este foarte CLAR sensul cuvantului folosit aici. Nu inteleg care e problema dvs.
          • -1 (1 vot)    
            da (Vineri, 20 august 2010, 15:58)

            Alexandru IANCU [anonim] i-a raspuns lui Anna

            Nu e vb despre autocenzura, e vb despre claritate si da, cred ca taran are prea multe sensuri. A folosi exact cuvantul potrivit ajuta cititorul sa inteleaga mai repede despre ce este vb cu atat mai mult cu cat cuvantul se afla in titlu.

            De exemplu daca dvs ati fi un arhitect care tocmai si-a prezentat pentru prima data proiectul unei cladiri si a doua zi cititi presa curioasa sa vedeti reactia criticii. La ziar scrie: "Am vazut balcoanele doamnei arhitect Anna: sunt mari, rotunde si f. bine proportionate". Ati trece in CV-ul dvs aceasta recenzie pozitiva?
    • +8 (8 voturi)    
      papagal (Joi, 19 august 2010, 16:01)

      lulu [anonim] i-a raspuns lui Alexandru IANCU

      Tiganii sunt tigani - iar tu esti un papagal - acu zece ani nu cunosteai alt cuvant decat tigan. Dintr-o data te profesionalizasi premiantu' mamii.
    • +1 (1 vot)    
      ba da! (Joi, 19 august 2010, 19:47)

      mitica [anonim] i-a raspuns lui Alexandru IANCU

      in limba lor sa-si zica cum vor.
      in limba romana se numesc tigani!
    • +2 (2 voturi)    
      dar cum sa le zica... (Joi, 19 august 2010, 20:43)

      V [anonim] i-a raspuns lui Alexandru IANCU

      ... rromani? plm toata lumea le zice tigani (gipsy) iar noi ne invartim dupa cuvinte ca asa a vrut iliescu... sunt tigani si gata, asta sunt ei... nu eu i-am facut tigani si nici nu ma consider rasist zicandu-le tigani... iar termenul de tigan nu are nici o legatura cu termenul injurios: "nigger" din engleza... Pt a fi rasist ar trebui sa scriu ceva de ganu: "in loc sa ii repatrieze mai bine sa ii gazeze" dar nu o sa scriu asta.... :)
  • +15 (17 voturi)    
    O solutie e simpla (Joi, 19 august 2010, 12:14)

    W. [anonim]

    Sa nu le dea cei 300 de euro decat daca se lasa amprentati. Daca nu vor, atunci sunt trimisi acasa fara bani.
    • 0 (2 voturi)    
      te-ai gandit mult? (Joi, 19 august 2010, 14:19)

      db [anonim] i-a raspuns lui W.

      Pai daca nu primesc bani nu pleaca acasa... si tot la fel de bine cum nu poti sa-i amprentezi cu forta, nici nu poti sa-i trimiti acasa cu forta...
      • +6 (8 voturi)    
        ba da, poti sa-i trimiti acasa cu forta (Joi, 19 august 2010, 15:01)

        zambara [utilizator] i-a raspuns lui db

        ...daca nu pot justifica venituri cu care sa se poata intretine in Franta, pot fi trimisi acasa cu forta.
        Mai mult de 3 luni nu ai voie sa stai in tari din UE decat daca poti justifica sederea cu un permis de munca. Sub 3 luni ai voie sa stai oricum, insa daca nu ai suficienti bani sa te intretii ti se poate refuza sederea. Iar cum tiganii sunt la furat si la cersit, evident ca au toate parghiile sa-i trimita inapoi la mama lor...btw, mai bine i-ar trimite direct in India
        • +3 (3 voturi)    
          haha (Joi, 19 august 2010, 17:53)

          sfdgsdg [anonim] i-a raspuns lui zambara

          si cum iti dai seama cand a intrat tiganul in Franta si cand a iesit ca sa ii calculezi alea 3 luni?

          nu mai exista nici un control de frontiera in spatiul Schengen.

          asa ca.... :D
      • 0 (0 voturi)    
        @ db (Luni, 23 august 2010, 2:22)

        NTatiana [anonim] i-a raspuns lui db

        BA DA ...ii pot trimite cu forta: aici in Irlanda ii duce cu politia la aeroport si ii urca in avion si politia nu pleaca de langa avion decat dupa decolarea acestuia ...sa se asigure ca sunt ''in aer'' si nu mai pot fugi si ascunde...si daca i-ati auzi la Cork 96 FM pe toti business people cum se mai vaita ca afaceriloe lor, magazinele, tot sufera si sunt sub permanenta amenintare de jaf atata timp cat tiganii se invart prin zona... nu va vine sa credeti ce auziti...toti cer repatrierea lor...cu sau fara bani de buzunar...nu-i intereseaza...
    • +6 (6 voturi)    
      Mda.... (Joi, 19 august 2010, 14:24)

      Falciparium [utilizator] i-a raspuns lui W.

      Ca si cum ar depinde viata lor de aia 300 euro. Cred ca esti pe alta planeta.... Probabil accepta cei 300 euro si venirea in Ro doar pentru a-si vizita familia... Dupa cateva zile va fi iarasi in Fr...
  • +17 (19 voturi)    
    in schimb (Joi, 19 august 2010, 12:18)

    Elod [anonim]

    Ar putea semna digital ca i-a primit. Certificate digitale tuturor nomazilor!

    PS

    Acum două zile am văzut o piranda care s-a dat jos din Hummer-ul H2 în fața Centrului Comunitar de Asistență Socială Timișoara să-și ajute aproapele să nu dea cu spatele peste indicatoar (parcare rezervata pentru Centru). Au venit probabil să-și ia ajutoarele...
  • +10 (12 voturi)    
    si? (Joi, 19 august 2010, 12:21)

    viorel [anonim]

    si ce-i asa de complicat? sa le dea banii doar daca accepta sa fie amprentati !
  • +18 (18 voturi)    
    Pacat... (Joi, 19 august 2010, 12:23)

    Klaus [anonim]

    ca se intorc tiganii in Romania. Trebuiau sa ramina acolo. De fapt, ar trebui sa plece toti, lumea e larga, ei sunt nomazi, nu vad ce ii tine aici unde e saracie, criza, benim boc.
  • +1 (9 voturi)    
    drepturile omului duse la extrem (Joi, 19 august 2010, 12:26)

    adi [anonim]

    solutia e simpla... sa cheme un politist roman sa-l "convinga"
  • +12 (14 voturi)    
    Vrem si noi Oscarul (Joi, 19 august 2010, 12:39)

    nano2k [utilizator]

    O decizie a Romaniei care sa ii trimita pe tigani in Asia oare cum ar fi privita de "lumea civilizata"?

    In plus, o astfel de stire incepe sa ma repuna pe ganduri: oare ce (mai) inseamna in ziua de azi rasismul si cine il practica la nivel de stat?
    • 0 (2 voturi)    
      @nano2k (Luni, 23 august 2010, 2:31)

      NTatiana [anonim] i-a raspuns lui nano2k

      DA , AI DREPTATE ! imi place cum gandesti! ar trebui sa ii duca direct in Kashmir de unde provin...ca le place asta sau nu...nu mai e treaba noastra... dar tot se plang ei aici in vest ca sunt persecutati si discriminati in Romania...si cand le-am aratat irlandezilor video atasate pe YouTube cu ''palatele'' tiganilor din Romania ...nu le-a venit sa-si creada ochilor...''ce mai discrimnare frate... vrem si noi sa fim ''discriminati'' ca ei ..asa mi-au spus irlandezii;
  • +8 (10 voturi)    
    Nu e nici o problema (Joi, 19 august 2010, 12:44)

    admus [utilizator]

    Acolo merge foarte repede ca sa obtii aprobarea unui judecator de instructie (procurorul de la noi) sau chiar sa ajungi in fata unui judecator de la Curte.
    Stiu ei fracezii sa o faca si repede si bine. Garantat!
  • +4 (6 voturi)    
    - (Joi, 19 august 2010, 12:57)

    Me Again [anonim]

    Da, n-or să mai facă dute-vino pentru a obţine ajutoare, vor face dute-vino pentru că vor să locuiască acolo.
  • +7 (9 voturi)    
    Țigani sau Rromi? (Joi, 19 august 2010, 14:09)

    rugio [anonim]

    Pe exemplul cetatenilor Germaniei se poate vedea 1) absurditatea pretentiei țiganilor de a li se spune rromi in limba romana si 2) puținătatea gândirii parlamentarilor români care au acceptat pretentia. Daca nemtii ar pretinde sa li se spuna cum isi spun ei insisi ar produce modificari radicale in toate limbile pamantului deoarece nicaieri in lume nu li se spune cum isi spun ei: Deutschen - Doicen. Iata ce mare varietate de nume au nemții și asta nu-i supără deloc: Nemți (rom.); Deutschen (ger.); Tedeschi (it.); Germans (eng.); Allemands (fr.); Alemanes (sp.); Немцы-Nemtsy (rus.); Германците (bulg.); Γερμανοί (gr.); Գերմանացիները-Germanats’inery (arm.); 德國人- Déguó rén (chineza); Tyskerne (dan.); Němci (ceh.); Niemcy (pol); Saksalaiset (finl.); Tyskarna (sued.); გერმანელები-germanelebi (gruz.); Almanlar (turc.); Đức (viet.) etc. Dar inca o data țiganul a vrut sa arate ca țiganul tot țigan rămâne!
  • +9 (11 voturi)    
    Stigmatizat! (Joi, 19 august 2010, 15:31)

    yuko [anonim]

    ►Sunt in Franta de 3 ani de zile. Imi continui studiile superioare la o scoala de ingineri foarte bine cotata in Europa si in lume iar in acest moment lucrez la proiectul de dimploma intr-o firma de ingineri.
    ►Pe parcusul sejurului meu in Franta am trait pe pielea mea cum este sa fii stigmatizat ca tigan, doar pentru simplul fapt ca sunt ROMAN. Am avut probleme la inchiriatul masinilor, la a-mi gasi o casa, o slujba si inclusiv la relatiile cu colegii, majoritatea dintre ei fiind straini (Spania, Italia si nu numai) pentru ca sunt ROMAN, pentru majoritatea persoanelor fiind acelasi lucru cu tigan.
    ►Oamenii cu care am intrat in vorba si cu care am cladit prietenii au in acest moment o viziune foarte clara despre Romani si Romania si ma pot mandrii cu acest lucru.
    ►Pe de alta parte, aproape saptamanal intalnesc cate o persoana care dupa o discutie de 15 minute cu mine sau colegii mei (si ei Romani) ajunge sa termine cu o fraza de genul: "Nu-mi pot imagina ca in Romania sunt si persoane ca mine si ca tine. Credeam ca este o tara numai de tigani."
    ►De cand ma stiu i-am numit tigani si ii voi numi in continuare. Asa a fost de cand au fost sclavi, pana acum cativa ani cand a intrat in vigoare termenul de "politically correct".
    ►Peste tot exista minoritati care sunt stigmatizate din cauza rasei, culorii sau religiei si inteleg acest lucru dupa atat de mult timp de stat in aceasta tara. Dar restul minoritatilor nu ies la furat in proportie de 80-90%, nu iti dau in cap, nu te agreseaza pe strada. Se duc LA MUNCA.
    ►Pe vremea lui Ceausescu cand TOATA LUMEA MUNCEA se gaseau tiganii sa zica "Eu nu vmuncesc!". Ei reprezinta minoritatea nedorita de NICI UN STAT. Trebuie sa fie educati sa se integreze si sa respecte cu forta, cu legi, amenzi si amenintare cu inchisoarea. De ce? Pentru ca nu merge cu vorba buna.
    ►In Romania chiar si tiganii care muncesc tot incearca sa te fure. De exemplu soferii de taxi (stiti prea bine la ce ma refer).
    • +5 (7 voturi)    
      Stigmatizat! 2 (Joi, 19 august 2010, 15:41)

      yuko [anonim] i-a raspuns lui yuko

      ►Ce vreau eu sa aflu este ce face clasa politica legat de acest subiect? De ce trebuie sa suferim din cauza acestei minoritati (care devine foarte repede majoritate). In trenurile francezilor (TGV) puteai gasi acum 6 luni anunturi de genul: "Atentie la hotii romani!". Presa de aici nici nu se mai chinuie sa faca diferenta, este ca si cum incearca sa ne scoata din UE din cauza tiganilor.
      ►Asa cum a spus si un om politic francez, este cazul sa nu mai tinem cont de "politically correct" si sa zicem care este treaba cu adevarat inainte de a ni se interzice plecarea din tara pe motivul ca toti iesim la furat, vandalizat, terorizat, violat lumea din UE.
      ►Va recomand sa dati un search pe youtube la "Copii tigani". Un reportaj BBC foarte interesant.
      • +2 (2 voturi)    
        Clasa politica? (Joi, 19 august 2010, 16:07)

        HESS [utilizator] i-a raspuns lui yuko

        Pai avem noi asa ceva?!Sant ca ei.Nu vezi ce repede ii apara.Nu cred ca daca ar fi romanii in acest context i-ar apara asa de vehement.
        Politicienii romani se spala pe maini de 20 de ani.In orice problema.Clasa politica tremura de frica in fata UE si ONG-uriilor.Clasa politica a vrut sa-i integreze schimbandu-le denumirea etniei.Atat.Pacat de tiganii care au facut eforturi si au reusit integrarea.Iar unii de mici au reusit deoarece parintii lor au fost atat integrati cat si constienti ca doar ruperea de escrocherii si mersul in rand cu LUMEA te face respectat.Si sant tigani mai romani ca romanii si romani mai tigani ca tiganii.
        • +2 (2 voturi)    
          doar ca (Joi, 19 august 2010, 16:46)

          yuko [anonim] i-a raspuns lui HESS

          ►Clasa politica ii apara deoarece au nevoie de niste voturi. Acum cativa ani am vazut cum un tip cu insigna PSD ii urca in taxiuri pe tigani sa ii duca la vot. Clasa politica ii apara pentru voturi deoarece odata castigata campania au suficient de multi bani sa angajeze agenti de securitate, asa ca nu le pasa. De aceea lumea ar trebui sa se duca la vot sa incerce sa schimbe cate ceva (da stiu, nu prea avem candiati buni).
          ►Eu unul sper ca UE sa-i calce in picioare pe politicienii nostrii dragi si sa-i oblige sa faca ceva, ca asa nu mai merge. Si criza, si tigani, si Base si... Parca prea multe. Eu vreau sa ma intorc in tara din diverse motive si sa fac ceva pentru viitorul copiilor nostrii in Romania dar sincer imi vine sa-mi bag picioarele cand ma uit la tot ce se intampla
          • 0 (0 voturi)    
            Si eu visez (Joi, 19 august 2010, 18:45)

            HESS [utilizator] i-a raspuns lui yuko

            La reintoarcerea in tara ,dar e doar un vis.In situatia actuala de dezordine sociala si morala care este implementata si intretinuta de politicieni inca din 1989 nici prin vis nu-mi trece romania.Pacat de ea tara si de cetatenii ei care inca sant cinstiti,harnici indiferent de etnie.Care sant din ce in ce mai putini.
  • +3 (3 voturi)    
    Cea mai mare prostie (Joi, 19 august 2010, 16:29)

    travis [anonim]

    Sa dai bani la tigani este ca si cum ai uda nisipul.Dai banii degeaba.Tiganii se vor intoarce,sau vor lua toate tarile la rind,vor alege un loc bun,in centru,si se vor pisa toti in acelasi loc,poate cineva le va da bani sa se care.Si tot asa.Am tigani in bloc,la parter.Nu platesc nimic,fura curent,petrecerile se tin lant,dupa 22.30.Primesc ajutoare sociale,se impuiesc ca iepurii.Nici unul nu munceste,este o rusine ptr barbati(tiganii sint turci).Femeile vind tigari de contrabanda la prostii de romani.Sefii lor au Mercedesuri si BMW seria 7 si primesc ajutoare sociale(doar nu muncesc,inclusiv nevestele lor).Se intimpla la Mangalia.E bine in Romanika.
  • +5 (5 voturi)    
    Asta e! (Joi, 19 august 2010, 16:35)

    radiogargara [utilizator]

    Noi romanii, suntem la mijloc : intre incultura occidentalilor si primitivismul tiganilor! Dupa 1989 tiganii au fost primii care au iesit in Occident; romanii corecti si seriosi isi vedeau de munca lor in tara, si n-aveau bani nici de bilet de tramvai. Va mai aduceti aminte ca multi ani dupa disparitia comunismului in Europa de Est, tiganii ajunsi in UK erau tinuti in puf, ca REFUGIATI POLITICI dintr- o tara comunista? silly ...
    Din pacate primul contact al occidentalilor dupa 50 de ani , l-au avut cu aceasta populatie migratoare , si s-a creat o grava confuzie...
    • 0 (0 voturi)    
      @radiogargara (Luni, 23 august 2010, 2:49)

      NTatiana [anonim] i-a raspuns lui radiogargara

      Nu numai in UK sunt tinuti ''in puf'' dar si in Irlanda...si asta numai datorita organizatiilor de ''do-gooders'' care isi fac munca lor de ''caritate'' si din asta castiga si ei bani garla...accesati pe Google search ''Organizations who support Gipsies '' sau ceva de genul asta si vedeti ce iformatii obtineti...si bagati la cap bine : nu asteptati ca Guvernul Romaniei sa faca ceva in legatura cu tiganii...faceti voi ceva si stiti vorba aia : ''nu lasa pe maine ce poti face azi!''
  • +3 (3 voturi)    
    Filozofie (Joi, 19 august 2010, 16:45)

    george [anonim]

    Este prea multa filozofie in comentariile de mai sus. Pe mine situatia ma amuza. A francezilor, vreau sa spun. Niste domnisoare de pension (cu bona frantuzoaica) s-au trezit cu casa invadata de niste nespalati pentru ale caror drepturi (drepturile omului, frate!) se luptau pana mai ieri. I-ar da afara in suturi si ar trimite la naiba drepturile omului. Dar au niste vecini care stau toata ziua cu ochii pe curtea vecina (a domnisoarelor, deh!),vecini care le-ar bate obrazul daca ar vedea o asemenea grozavie. S-au gandit ca banul e ochiul dracului si poate scapa de nespalati daca-i platesc. Nu! Cand domnisoarele au umblat la seif sa scoata banii, nespalatii au vazut ca fetele mai au. Si atunci, mai vor. Nu ca ar avea vreun drept (in afara de cele ale omului, desigur) dar au simtit ca domnisoarele sunt slabe de inger si tematoare de gura vecinilor. Este belea, fetelor! Nu aveti nici o sansa.
    • +1 (1 vot)    
      Nu este chiar asa (Joi, 19 august 2010, 17:02)

      yuko [anonim] i-a raspuns lui george

      ►Francezii au facut asta deoarece tiganii au invadat si distrus un sediu al jandarmeriei. In plus, campusurile lor sunt focare de infectii iar cum in Franta esti tratat, devenea prea scump pentru stat sa-i intretina, mai ales cabd te gandesti ca mai si fura cate 300-400€ pe saptamana/cap de copil. De fapt Franta, care intra si ea intr-o criza, nu stie de unde sa mai reduca cheltuielile. Tiganii sunt o tinta destul de buna. Oricum o sa vedem niste cazuri de violenta in Franta la cat de razbunatori sunt tiganii.
      ►Ce zici tu acolo "s-au trezit cu casa invadata de niste nespalati pentru ale caror drepturi (drepturile omului, frate!) se luptau pana mai ieri" nu prea este chiar asa. Este vorba sa nu existe discriminare din cauza rasei/culorii sau religiei si nu a faptelor. Sunt cativa francezi care (in privat) vor ca statul sa trimita armata pe capul tiganilor. Ma rog, stigmatizarea este un subiect foarte greoi si sensibil in Franta.
  • 0 (0 voturi)    
    lasa ca e bine pentru companiile low-cost (Joi, 19 august 2010, 16:47)

    gazpefoc [anonim]

    din aia 300 euro o parte o sa-i dea pe biletul de avion dus pentru Franta. tari francezii, aveau bani in plus si nu stiau cum sa ajute companiile aeriene.
  • +1 (1 vot)    
    300 E (Joi, 19 august 2010, 18:13)

    ion rromanul [anonim]

    Daca le'au dat 300 euro de caciula sa inteleg ca au bani de autocar/tren pe ruta Romania-Franta?
  • 0 (0 voturi)    
    tigani sau rromi? (Vineri, 20 august 2010, 9:56)

    Simona Cretu [anonim]

    responsabili pentru ca li se spune rromi tiganilor sunt cei de la Fundatia Soros. Ei au intiat un program si au facut lobby pentru ca termenul rrom sa fie adoptat.
  • 0 (0 voturi)    
    Daca nu le place, (Sâmbătă, 21 august 2010, 8:40)

    Robert White [anonim]

    Sa le zicem "faraoani", poate asa suna mai frumos si mai putin "dezonorant", sau "magraoani". Adica vreau sa spun ca sunt atitea denumiri populare incat cea de rrom est undeva la coada si f nou intrata in vocabular. Sa facem un referendum de culoare, pardon, tiganesc sa-i intrebam cum ar vrea sa-si spuna si cum am vrea sa le spunem si atunci toata lumea va fi multumita.
    Ce parere aveti mancav-as aripioara voastra de pasari maiastre?
    • 0 (0 voturi)    
      De ce? (Marţi, 24 august 2010, 18:35)

      Daniel [anonim] i-a raspuns lui Robert White

      Dar de ce cuvantul "faraoani"? Nu inteleg. Faraoani este o comuna din judetul Bacau si e o comuna cu oameni romani, nu de tigani sau rromi(cum vreti sa le spuneti). Sau poate mai sti tu altceva despre acest cuvant. Lumineaza-ma si pe mine...domnule Robert White.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



hosted by
powered by
developed by