UPDATE 2 Rusia: Gestul Romaniei de a expulza un diplomat rus e neprietenesc, vom lua masuri in consecinta. "A face din cele doua probleme un tot unitar inseamna a otravi in mod constient atmosfera relatiilor ruso-romane"

de Olga Popescu     HotNews.ro
Miercuri, 18 august 2010, 16:36 Actualitate | Esenţial


Reprezentanti ai Ambasadei Romaniei la Moscova au fost invitati la MAE rus in legatura cu declararea persona non-grata a unui diplomat rus care lucreaza la Bucuresti, informeaza Interfax. Potrivit corespondentului agentiei mentionate, la iesirea din sediul Ministerului, diplomatii romani au refuzat sa dea detalii despre continutul intrevederii cu partea rusa si au evitat orice comentarii.

UPDATE 1: MAE rus a calificat gestul Romaniei drept "neprietenesc". Ministerul de Externe de la Moscova a criticat expulzarea unui diplomat rus de oficialii de la Bucuresti, avertizand ca isi rezerva dreptul sa ia masuri in consecinta

Ministerul rus al Afacerilor Externe si-a exprimat protestul fata de expulzarea de la Bucuresti a unui angajat al ambasadei ruse. Moscova isi rezerva dreptul la masuri de raspuns, scrie RIA Novosti, citand un comunicat al MAE rus.

Comunicatul MAE rus (via RIA Novosti)

"Spre deosebire de secretarul I al ambasadei Romaniei in Rusia, asupra caruia s-au gasit bani, materiale si aparatura specifica activitatii de spionaj, diplomatul rus nu are legatura cu nici o actiune care sa justifice o astfel de decizie. A face din cele doua probleme un tot unitar inseamna a otravi in mod constient atmosfera relatiilor ruso-romane. Am avertizat Bucurestiul in legatura cu asemenea actiuni, dar, dupa toate probabilitatile, ratiunea nu a triumfat.

In acest context, exprimam protestul nostru categoric partii romane, care poarta intreaga responsabilitate pentru eventualele consecinte. Ne rezervam dreptul de a adopta masuri de raspuns".



Reamintim ca Romania a declarat persona non-grata un diplomat rus, gest similar cu expulzarea diplomatului roman Gabriel Grecu, acuzat de spionaj.

Vom reveni cu amanunte






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















13551 vizualizari

  • +22 (30 voturi)    
    Macheta prieteniei (Miercuri, 18 august 2010, 16:45)

    hotnewsfil [utilizator]

    Le-a (ne-a) aratat macheta tancului?
    • +10 (14 voturi)    
      mda... (Miercuri, 18 august 2010, 21:44)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Da' ce, mujicii au crezut ca le-am facut cadou tezaurul? Sau de ce ne considerau "prieteni" ?
      • +8 (12 voturi)    
        RUSIA SI ROMANIA, UE SI VIZELE (Miercuri, 18 august 2010, 22:52)

        razvi [anonim] i-a raspuns lui stefan2008

        Deci Romania nu trebuie sa mai spuna nimic ci doar sa faca tot ce este posibil ca cetatenii rusi sa se simta bine in Romania (jumatate vin cu trenul spre Bulgaria).
        Eu la Republica Moldova nu pot sa renunt deoarece sunt fratii nostri si pana la urma dupa mare asteptare sa fim impreuna in UE (in caz ca nu se desfinteaza).
        Rusia se crede o putere mai mare decat este in realitate.
        • +1 (3 voturi)    
          asa e (Joi, 19 august 2010, 9:56)

          sanaq [anonim] i-a raspuns lui razvi

          in primul rand stai linistit ca UE nu o sa se destrame in viitorul apropiat, au fost si niste articole pe hotnews in care se explica ca costurile destramarii UE sunt uriase financiar si in plus cred ca ar fi un soc urias pe piata globala in caz de destramare, deci o sa mearga mai departe indiferent de piedici...legat de rep mold parerile sunt impartite si eu nu prea le impartasesc....legat de macheta tancului de care zice omu bun mai sus nu prea mai impresioneaza, vezi si tu avantajul de a fi membru nato si ue :)
      • +4 (4 voturi)    
        nkvd+kgb (Joi, 19 august 2010, 9:44)

        radiogargara [utilizator] i-a raspuns lui stefan2008

        Nu, ei credeau ca gestul LOR de a mediatiza excesiv acest caz e FOARTE PRIETENESC!
  • +19 (37 voturi)    
    . (Miercuri, 18 august 2010, 16:49)

    radukku [utilizator]

    eu zic ca ar trebui sa urmeze rechemarea ambasadorului roman din Moscova. Daca ne oprim ca n-au facut "neprieteni" cu ei, ar trebui sa ridicam stacheta. Spionii rusi de pe site-ul asta sa se abtina!
    • +14 (26 voturi)    
      incepe lucrarea? (Miercuri, 18 august 2010, 16:54)

      inka [anonim] i-a raspuns lui radukku

      Cred ca asa incepe o lucrare pregatita indelung si atent de rusi?
      Prea au incalcat toate regulile diplomatiei cu arestarea si expulzarea aluia (iar rusii sunt asi in diplomatie), tocmai pentru a enerva Romania, stiau ce va urma cu expulzarea de la noi, si acum au gasit motive de zanzanie.
      Atentie!
      • +18 (22 voturi)    
        . (Miercuri, 18 august 2010, 16:59)

        radukku [utilizator] i-a raspuns lui inka

        sovieticii erau "asi" ai diplomatiei. Rusii au o gluma proasta si grobiana in loc de diplomatie.
        • -5 (15 voturi)    
          Chiar sunt asi (Miercuri, 18 august 2010, 17:54)

          bogdan [anonim] i-a raspuns lui radukku

          ai diplomatiei. Nu prea ai auzit de gafe pe linie diplomatica din partea lor. Atunci cand se poarta ca badaranii inseamna ca asta le e intentia nu ca o fac fara sa isi dea seama. Sunt ei in multe feluri dar e totusi patria sahului si a matematicii, creier au cat multe alte tari la un loc. Interesant ar fi de stiut care e interesul lor sa tensioneze relatiile cu Romania si cu blocul NATO acum?
          • +10 (12 voturi)    
            . (Miercuri, 18 august 2010, 19:05)

            radukku [utilizator] i-a raspuns lui bogdan

            generalizezi cu rusii. Atunci la fel putem spune de noi ca suntem cu totii hoti. Si poate nu stii ca Garry Kasparov e printre cei mai mari opozanti ai kaghebismului, oligarhiei si inapoierii Rusiei prin politica si mass-media controlata de putere. Si, pana la urma, diplomatia nu inseamna cuvinte grosolane insiruite, asa cum cred rusii.
          • +1 (1 vot)    
            Comentariu sters de utilizator (Joi, 19 august 2010, 13:16)

            [anonim] i-a raspuns lui bogdan

        • +4 (4 voturi)    
          Rusii isi respecta dusmanii (Miercuri, 18 august 2010, 21:53)

          Constantin [anonim] i-a raspuns lui radukku

          si isi devoreaza aliatii, asta-i diplomatia lor. Ce-i drept am avea ce castiga daca am fi aliatul lor economic in zona insa trebuie sa fi un acrobat in stare sa mergi pe sarma diplomatiei intre est si vest, orice pas gresit putand duce la o catastrofa. Cum conducerea actuala n-o vad in stare de asa ceva mai bine ramanem fatisi cu americanii.
    • +1 (13 voturi)    
      Spionu' rus NIcu Gheara (Miercuri, 18 august 2010, 18:56)

      satanae [anonim] i-a raspuns lui radukku

      Asadar, ai nostri nu au negat inca de la bun inceput faptul ca prostul ala gras a facut - ma rog, a incercat si el - acte de spionaj pe teritoriul Rusiei. Ei doar au protestat pentru ca rusii si-au permis sa-l prinda in flagrant si sa mai faca si mare balamuc pe chestia asta. Si spun asta de parca ai nostri, cind l-au prins pe Floricel nu au chemat toata presa, ca sa vada lumea ce mult lucreaza ei. Acum, vin si eu si intreb: cum ar putea sa fie masura expulzarii unui secretar 1 al rusilor o masura echivalenta cu ce au facut rusii daca noi nu am fost in stare sa-l prindem pe al lor cu nimic? Poate sint eu mai redus, nu pricep, dar i se pare cuiva care nu e beat mort la ora asta ca al nostru nu facea ce spun rusii dupa ce a vazut filmuletul ala?
      Dar adevarul este ca in aceste momente grele pt tara trebuie sa stringem rindurile in jurul organelor si sa nu spunem ca baietii nostri - vorba lu' nea Nelu, cind doi de la SPP-ul lui au batut un ochelarist pe sosea - au facut-o lata din nou. Ca iau o circa de bani degeaba si ca nu obtin decit rezultate ca cel de acum. Oare cum se gindeau ca o sa spioneze in Rusia, daca pe ei i-a prins Nicu Gheara aici, in Romania, atunci cind l-au urmarit? Dar nu, sa ridicam un imn de slava organelor iubite de notre capitain si sa le apreciem ca stiu sa-si iubeasca si sa-si serveasca patria asa cum se cuvine. Ca de-aia si arata tarisoara noastra asa, pt ca astfel de oameni o iubesc si o servesc.
      P.S. Nenea Gheara ii transmite lu' Grecu multi pupici dulci si asteapta sa-l vada pus sef o data ce ajunge aici in tara. Promite sa se lase prins daca-l va urmari un mare patriot ca el.
      • +10 (10 voturi)    
        imunitatea diplomatica (Miercuri, 18 august 2010, 20:38)

        Dr.A [anonim] i-a raspuns lui satanae

        Rusi nu aveau dreptul sa-l "retina" si nu aveau dreptul sa-i deschida geanta. Nu aveau drptul sa descopere nimic asupra lui. Asta inseamna imunitatea diplomatica.

        a discuta ca e spion sau nu presupune ca acceptam tratamentul aplicat diplomatului de catre rusi.
      • +4 (6 voturi)    
        era diplomat si nu cetatean rus (Joi, 19 august 2010, 5:52)

        ion daniel [anonim] i-a raspuns lui satanae

        Tu nu intelegi diferenta. Floricel de exemplu, e roman, deci se supune legilor romanesti. Daca in locul lui era prins un diplomat rus, atunci acesta le radea in nas si le flutura documentele banii si obiectele de spionaj si nu aveau ce sa ii faca, din cauza imunitatii diplomatice.
        Imagineaza-ti ca in geanta respectiva se aflau documente cu informatii secrete ale romaniei? Adica numele spionilor nato/romani din rusia sau din alte tari, documente militare sau discutii personale etc ti se parea normal sa fie asa de usor desconspirate?
        Daca in locul diplomatului roman era un rus care incerca sa ia acele informatii, atunci aveau dreptul sa pocedeze cum au facut.
        Exista legi internationale si rusii vor fi taxati pentru greseala facuta nu doar de romania ci si de celelate servicii secrete. Aici e o regula si trebuie respectata de toata lumea. Rusia crede ca joaca de pe pozitii de forta cu Romania si ca isi permite orice, dar Romania nu trebuie sa cedeze pentru ca altfel se va matura cu noi pe jos. A mai facut-o Ceausescu odata ! Ai auzit de invazia Cehoslovaciei? Atunci rusii chiar erau o forta si aveau legaturi mai stranse cu noi decat exista acum.

        Oricum, consider gresita si atitudinea spionului roman care nu a protestat deloc si nu a incercat sa se opuna. Acum nu am de unde sa stiu exact cum s-a intamplat, dar nu mi se pare normal sa te lasi asa usor cum apare in filmulet.
  • -11 (41 voturi)    
    vine iarna (Miercuri, 18 august 2010, 16:51)

    Kapo [utilizator]

    Si cand ma gandesc ca vine iarna si iar se va inchide robinetul!!! Domnu* presedinte, suna-l pe licuriciu ala mare sa-ti dea niste gaze din Quatar ca pe rusi i-ai suparat rau de tot! Nu cred ca cineva inghite gogoasa cu spionaj pentru informatii militare, e razboi diplomatic si miza e R. Moldova. Ca tot a facut declaratii Base saptamana trecuta pe tema asta, uite reactiile!
    • +12 (14 voturi)    
      ... (Miercuri, 18 august 2010, 17:24)

      d [anonim] i-a raspuns lui Kapo

      Alo, noi nu suntem Ucraina, importam putin de la rusi.
    • +13 (13 voturi)    
      ... (Miercuri, 18 august 2010, 17:33)

      d [anonim] i-a raspuns lui Kapo

      Ar face bine sa conecteze aia mai repede eolienele CEZ-ului la sistemul national. Paza buna nu strica.
      • 0 (12 voturi)    
        eronat (Miercuri, 18 august 2010, 18:03)

        Kapo [utilizator] i-a raspuns lui d

        Ce spui tu e eronat in doua privinte:
        1. Importam de la rusi fix 28% din consumul de gaze naturale, adica destul de mult daca iei in calcul faptul ca populatia consuma cam 16%. Sau crezi ca vor opri productia in industrie pentru a asigura presiunea, ca pe vremea impuscatului?
        2. Eolienele CEZ-ului produc energie electrica, nu termica, iar CET-urile romanesti, cand functioneaza, produc si ele energiei electrica in paralel cu energia termica. Altfel spus, in perioada de iarna exista oricum supraproductie de energie electrica, in functie de cat de frig este afara. Cu alte cuvinte, eolienele sunt bune, ecologice, dar nu se substituie gazului, dimpotriva, creeaza probleme in transport la Transelectrica, pentru ca nu au capacitate de transport calibrata pe noi producatori!
        • +10 (12 voturi)    
          ... (Miercuri, 18 august 2010, 18:43)

          Dan D. [utilizator] i-a raspuns lui Kapo

          Adevarul e ca prin anumite parti ale tarii unde exista gaz nu prea exista si prize de curent si calorifere, cuptoare si dusuri electrice...

          Tu crezi ca rusii au tupeu sa opreasca gazul si sa incaseze ce, ti se pare ca dau pe'afara la finante?!
          • -1 (1 vot)    
            ce cred eu? (Joi, 19 august 2010, 11:33)

            Kapo [utilizator] i-a raspuns lui Dan D.

            Nu conteza atat de mult ce cred eu, citeste aici ce cred ei si vei intelege. Rusii au pus tot timpul politicul inaintea economicului, au folosit parghiile economice pentru a atinge obiective politice si mai putin invers: http://www.hotnews.ro/stiri-esential-7707479-oficial-rus-criza-diplomatilor-poate-avea-repercursiuni-economice.htm
        • +10 (14 voturi)    
          . (Miercuri, 18 august 2010, 18:59)

          radukku [utilizator] i-a raspuns lui Kapo

          kapule, prin Romania trec conductele spre Bulgaria, Grecia si o parte din fosta Iugoslavie. Daca ne vor taia gazul, vor sari ca arsi tarile din Balcani care depind in proportii de 60 pana la 100% de gazul din import. Pe deasupra, in perioada urmatoare incepe exploatarea zacamintelor din M. Neagra si importul de gaze din Azerbaidjan. Si pe langa asta, trebuie s-o spunem pe aia dreapta: ce primim noi nu e gaz rusesc, ci e gaz turkmen. Rusii o duc mai prost in ultima perioada cu gazul decat lasa sa se vada. Adica rusii sunt doar niste bisnitari!
          • 0 (2 voturi)    
            gazele (Joi, 19 august 2010, 10:09)

            mumuishere [utilizator] i-a raspuns lui radukku

            si prin Ukraina trec conductele catre jumatate din Europa, lucru care nu i-a impiedicat pe rusi sa inchida robinetul. Si doar dupa presiunile tarilor aprovizionate de gazele ce tranziteaza Belorusia Iuscenco a cedat in fata rusilor in cazul platii datoriei la gaze de acum doua luni. Si tot in urma amenintarii cu intreruperea gazelor a fost semnat si pactul vamal intre Belorusia si Rusia. Si crede-ma ...noi nu suntem nici macar o jumatate de scuipat ucranian sau belorus. Sa nu uitati ca din perspectiva rusilor noi nu suntem decat o adunatura de tigani.
          • -1 (1 vot)    
            De ce nu e asa! (Joi, 19 august 2010, 11:41)

            Kapo [utilizator] i-a raspuns lui radukku

            Tarile din balcani aprovizionate prin conducta Isaccea - Negru Voda sunt toate implicate in noul proiect South Steam. Romania nu este aprovizionata prin acea conducta, nu are acces la robineti, si nu e membra in proiectul South Stream. Poate sa acceseze conducta aia doar daca o taie. Gazul primit de la rusi ca taxa de tranzit intra in Romania pe la Mediesul Aurit, prin alta conducta. Nici tarile din Europa nu vor sari in sprijinul Romaniei: Germania este partenera cu Gazprom si la nivel guvernamental si prin BASF si E On, iar Franta are o relatie speciala cu Gazprom prin intermediul GDF Suez Energy, care a fost cooptata ca partener in North Stream si South Stream. Dupa cum vezi, companiile straine de pe piata romaneasca au o relatie buna cu Gazprom, in timp ce clasa politica din Romania are o relatie proasta cu Rusia. Cine crezi ca va iesi in castig din asta? De unde vor veni presiunile si cine va ceda primul? Pe mine ma sperie raspunsul si lipsa de diplomatie a politicienilor romani din ultimii 10 ani!
    • +4 (8 voturi)    
      Importam doar 20% din necesarul de gaze (Miercuri, 18 august 2010, 18:15)

      Frankie [utilizator] i-a raspuns lui Kapo

      Restul de 80% vin din productie interna, asa ca nu te alarma prea mult.
      • -3 (9 voturi)    
        nu e de glumit (Miercuri, 18 august 2010, 18:47)

        Kapo [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

        Vorbim de productia interna de parca ar fi industrie de stat. Doar ce extrage Romgaz mai apartine statului, adica 32%. In rest, OMV - Petrom extrage 29,5% din necesar, dar poate negocia livrare directa catre clienti companii, deci nu este obligat sa furnizeze gaze pentru consumul populatiei, Wintershall AG 9,9%(iar Wintershall are actionari BASF Germania 50% si Gazprom Rusia 50%, ce vrezi, vor face o concesie?) si alti producatori mici care furnizeaza companiilor locale. De aceea o scadere in aprovizionare cu 10% din consum se resimte imediat la presiune si se trece la aprovizionarea din depozite. Problema e ca nici depozite noi Romania nu a reusit sa construiasca, pentru a gestiona mai bine securitatea energetica.
        • +6 (10 voturi)    
          ... (Miercuri, 18 august 2010, 20:28)

          d [anonim] i-a raspuns lui Kapo

          Rusii nu vor aplica tactica cu gazul. Nu depindem de ei atat de mult incat sa ne striveasca cu o asemenea masura.
          30% e ceva dar nu destul ca sa paralizezi o tzara. Si atunci, nu vor reusi decat sa ne indarjeasca mai mult, plus oprobiul lumii intregi care se va indrepta asupra lor.
          Au aplicat metoda asta si In Ucraina, nu mai au tupeu sa recideveze si sa si-i puna pe toti in cap
          Sunt prea multe minusuri.
          Mai probabil, Moldova va fi campul de bataie. Acolo vor folosi toate metodele sa piarda Filat. Inclusiv oprit gazul. Trebuie sa ne gandim cum sa ii ajutam. Daca le aratam ca se pot baza pe noi atunci cand Rusia e suparata rau, atunci am castigat meciul.
          • -4 (14 voturi)    
            Sunteti dusi ! (Miercuri, 18 august 2010, 21:32)

            Adrian [anonim] i-a raspuns lui d

            Copilasi, vorbiti de Rusia de parca am vorbi de vecinul Gigel de la coltu' blocului.

            Cand v-ati nascut ? Si mai ales unde ati trait pana acum?

            Voi chiar nu stiti cu cine avem de-a face.
            Nu spune nimeni ca trebuie sa pupam bombeiuri si sa facem matanii, insa e vorba de RUSIA. Fosta U.R.S.S. !

            In limbaj diplomatic, ceea ce tocmai s-a intamplat, reprezinta un gest de maxima agresiune.Nu va lasati pacaliti de limbajul "moale" gen "ne rezervam dreptul de a raspunde" sau "neprietenesc".

            Asta nu e deloc limbaj "moale"! Cine are cat de cat tangenta cu acest domeniu stie perfect la ce ma refer.

            In aceste conditii, in perioada urmatoare, vom vedea cu siguranta o reactie dura din partea Moscovei. Va reamintesc, nu e vorba de vecinul de la colt si nici de un oarecare Dorel cu care putem sa ne tragem de sireturi dupa cum ni se scoala.

            Faptul ca suntem membri NATO nu ar trebuie sa ne dea dreptul sa fim si aroganti fata de o mare putere militara.

            FIti cu ochii pe acest eveniment.Nu prevad deloc lucruri bune.Pe de alta parte,consider ca e timpul sa va pregatiti pentru scumpirea gazelor naturale... Just a thought.
            • -1 (5 voturi)    
              .... (Miercuri, 18 august 2010, 22:40)

              d [anonim] i-a raspuns lui Adrian

              Si ce "reactie dura" vom vedea? Sunt, asa, curios. Granitza comuna cu ei nu avem. Pile la FMI nu au rusii sa ne taie finantarea. Am fost destul de destepti sa nu le dam Petromul sau altceva de valoare. La UE ne-au tot parat si nu ni s-a intamplat mare lucru.
              Ei pot sa faca rau doar Moldovei. Si ii vor face, tocmai ca sa isi razbune neputintza in raport cu noi.
            • +1 (3 voturi)    
              ... (Miercuri, 18 august 2010, 23:11)

              d [anonim] i-a raspuns lui Adrian

              Ar trebui sa ne gandim ca moldovenii risca mult mai mult decat noi. Lor le-au taiat deja exporturile de vin - asta sa vada cei care vor o "relatie pragmatica" cu Rusia, unde ajungi cu relatia pragmatica.
              Si oricand pot sa le taie curentul si gazele plus ca pot sa vine transnistrenii peste ei. Pt ce risca moldovenii toate astea? Pt noi, pt Romania si lb romana.
              Asa ca, daca noi cedam in fata Rusiei, moldovenii ne vor tine minte multe decenii de acum incolo. Poate Filat o sa piarda alegerile indiferent daca noi il sustinem sau nu, dar daca ei vad ca noi ii lasam balta cand ei se revolta impotriva rusilor atunci ne vor tine minte si data viitoare nu se vor mai rascula. Se vor gandi, "ce rost are sa ne luptam daca Romania nici macar nu sare sa ne ajute."
              • +1 (1 vot)    
                acum! (Joi, 19 august 2010, 3:17)

                cristi [anonim] i-a raspuns lui d

                Ei bine, de data asta Romania va sari sa ii ajute pentru ca acum are cu ce! S-au mai schimbat vremurile si rusnacul va face pasi inapoi precum racul! Diplomatia romaneasca si serviciile secrete au lucrat unde trebuie in ultimii ani si asta se vede!
    • -1 (1 vot)    
      Lingaule! (Joi, 19 august 2010, 9:41)

      radiogargara [utilizator] i-a raspuns lui Kapo

      Asa faci si la munca? Lingi pe cine trebuie, numai sa ajungi si tu cineva! N- ai niciun pic de demnitate! Nici nu conteaza meseria ce o practici nu -i asa? Pupincurismul e ceea ce trebuie sa- ti iasa cum trebuie...
      • -1 (1 vot)    
        Demintate (Joi, 19 august 2010, 10:40)

        mumuishere [utilizator] i-a raspuns lui radiogargara

        Nu are nici o legatura cu demnitatea sau curajul. Deminitatea si curajul ti-o demonstrezi tu in strada atunci cand ai tupeul sa-i dai unuia mai mare un pumn cu toate ca stii ca o sa o incasezi. Cand vine vorba de politica externa si de diplomatie trebuie sa gandesti ceva mai mult dincolo de "da-i dracului de prosti, ce pot sa-mi faca". Trebuie sa ai cu ce sa te poti umfla in pene. In relatia cu Rusia sunt doar cateva state in lume care au puterea si forta de a riposta intr-un razboi diplomatic cu rusia in asa o maniera. Pana si marea britanie poarta manusi de catifea cand se razboieste cu Rusia. Si se razboieste de ceva vreme pe teme serioase gen Litvinenco, Berezovski...
      • -1 (1 vot)    
        nu meriti un raspuns (Joi, 19 august 2010, 11:13)

        Kapo [utilizator] i-a raspuns lui radiogargara

        ....pentrru un asa comentariu. Nu suporti opinii diferite de ale tale. In plus, cand ai o mica afacere numai a ta, din care poti trai decent, nu e nevoie sa fii lingau. Probabil vorbesti din experienta!
  • +18 (22 voturi)    
    haha (Miercuri, 18 august 2010, 17:00)

    I [utilizator]

    niste criminali, betivi si violatori ai crede ca nu sunt asa sensibili la "un gest neprietenesc".
  • +20 (26 voturi)    
    rrusi (Miercuri, 18 august 2010, 17:03)

    joana [anonim]

    un gest cu adevarat prietenesc ar fi fost in opinia rrusilor daca am fi stat capra . si nu ar fi lipsit asa de mult , daca cele cateva procente ar fi atarnat de partea lui geoana mircea.
  • -16 (36 voturi)    
    prostul nu e prost destul daca nu e si fudul (Miercuri, 18 august 2010, 17:04)

    gogu [anonim]

    ne-am grabit cu masura expulzarii diplomatului rus. Cred ca pe aroaganta conducatorilor nostri (base)au mizat si rusii. masura lor a fost sustinuta de un flagrant,a noastra? Incepe tangoul. din pacate conduce rusul. diplomatia nu se face cu aroganta ci cu intelepciune.
    • +13 (15 voturi)    
      . (Miercuri, 18 august 2010, 17:07)

      radukku [utilizator] i-a raspuns lui gogu

      voi ati baut ceva? Cumva vodka direct din Rusia? Ce stii tu, gogule, de diplomatie? Aroganta? E doar principiul reciprocitatii, dar tu de unde sa stii. Tu si ceilalti ca tine merg pe vechea zicala dezastru pt poporul nostru: capul plecat sabia nu-l taie.
      Lasi...
    • +7 (9 voturi)    
      corect (Miercuri, 18 august 2010, 17:08)

      dumil [utilizator] i-a raspuns lui gogu

      dap, cam asa e.
      ramane sa vedem de ce ne-au provocat? probabil e tot un recul la spionii rusi prinsi de americani....
    • +7 (9 voturi)    
      Si unde ai vazut intelepciune la rusi? (Miercuri, 18 august 2010, 17:11)

      Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui gogu

      Poate ma lamuresti si pe mine
    • +11 (11 voturi)    
      conduce romanul! (Miercuri, 18 august 2010, 17:21)

      pan [anonim] i-a raspuns lui gogu

      Oricare ar fi fost fapta "spionului" tratamentul aplicat (unui diplomat) nu se justifica. Ca se smiorcaie, asta e!
    • +14 (14 voturi)    
      E pe dracu' (Miercuri, 18 august 2010, 17:21)

      Morcovu' [anonim] i-a raspuns lui gogu

      Masurile de retorsiune similare sunt o regula in diplomatie. E suficient sa cautati pe net cu sfantu' Google cazuri similare.
      • +1 (7 voturi)    
        mai sunt si altele :P (Miercuri, 18 august 2010, 18:11)

        kubbity [utilizator] i-a raspuns lui Morcovu'

        mai e si Bing. Mai pacatos el, dar exista! :))
    • +16 (16 voturi)    
      .... (Miercuri, 18 august 2010, 17:28)

      d [anonim] i-a raspuns lui gogu

      Si ce trebuia sa facem in opinia ta ca sa ii multumim pe rusi? Sa renuntam inca o data la moldova si sa ii gonim pe americani cu tot cu rachetele lor?
      Ni fvckin way!
  • -8 (22 voturi)    
    Diplomatie (Miercuri, 18 august 2010, 17:04)

    Viorel [anonim]

    Rusia isi permite sa nu fie diplomata. Noi avem libertatea asta ?
  • -11 (27 voturi)    
    Mai mult calm,d-lor. (Miercuri, 18 august 2010, 17:05)

    Pantera Roz [utilizator]

    Treburile astea se rezolva calm,intre state,nu la TV si in presa.Vad ca multi sunt bolnavi de sindromul Basescu-da din gura tare,indiferent ca ai sau nu motiv.Avem un stat dezechilibrat,ca si cel care ne conduce,logic.Nu va mai dati romani verzi si tari in gura.Chestiile astea sensibile se rezolva cu cap.Daca mai avem de astia prin MAE.Inclin sa cred ca nu.Pestele de la cap se impute,asa ca e clar.O zi buna expertilor,oriunde veti fi!
    • -1 (7 voturi)    
      Mda (Miercuri, 18 august 2010, 17:19)

      Hz [anonim] i-a raspuns lui Pantera Roz

      Rromanul se pricepe la tot. Acum pe drept, de ce mi'ar pasa mie daca romania nu mai e 'prietena' cu rusia? Pot sa ajunga si la razboi pt ca asa am vedea 'adevarati' rromani eroi :)) e un scenariu improbabil totusi; dar macar se pot lauda si 'desteptii' ca ii rad in nas rusiei...mare sfecla
      • -1 (1 vot)    
        rusia (Joi, 19 august 2010, 10:16)

        mumuishere [utilizator] i-a raspuns lui Hz

        Atat timp cat te afli sub sfera de influenta a unui stat de tipul Rusiei trebuie sa te joci dupa regulile ei. Este un banc despre un soarece si un elefant. Elefantul il calca din gresala pe soarece. Asta intins pe jos, plin de sange, abia respira...lasa elefantule , nu e nimic, ca se putea intampla si invers....
    • +16 (16 voturi)    
      ... (Miercuri, 18 august 2010, 17:23)

      d [anonim] i-a raspuns lui Pantera Roz

      Si cum se rezolva chestiile astea in opinia ta? Spion, ne spion, aia nu trebuia sa ne duca diplomatul la politie. E ilegal. Diplomatii au imunitate.
    • +10 (14 voturi)    
      Te faci de ras.. (Miercuri, 18 august 2010, 17:43)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Pantera Roz

      Tu ai numai pregatirea de la Frunze???
      ...esti cam rusofon amice....a trecut timpul tau!!!
  • +14 (14 voturi)    
    rusii: ba, ai sapca? (Miercuri, 18 august 2010, 17:08)

    cristi [anonim]

    E ca in bancul ala obosit..
    Pozitia Romaniei este CO-REC-TA, rusii incearca iarasi sa lucreze la intimidare.
    Sper sa nu primeasca niciodata satisfactie.
  • -10 (14 voturi)    
    Sugestie (Miercuri, 18 august 2010, 17:09)

    hotnewsfil [utilizator]

    Traian Basescu ar face bine sa se descotoroseasca de cele cateva milioane de romani din Basarabia. Sa ii lase prada ursului (ursul rus).
    Vedeti? De-asta era de folos Gulagul, cel mai eficient instrument democratic (scurt pe doi !).
  • -11 (15 voturi)    
    gazu de la rusi (Miercuri, 18 august 2010, 17:14)

    Florin [anonim]

    A fost o prostie mare din partea conducerii Romaniei sa faca acest lucru, si oamenii de rand, nu Basescu sau Boc, vor plati pentru asta. Cu cat se va mai scumpi gazul acuma?
    • +2 (2 voturi)    
      gazul nu o sa fie o vesnicie (Joi, 19 august 2010, 5:38)

      ion daniel [anonim] i-a raspuns lui Florin

      mai tin 50 de ani rezervele de gaze din lume. Ce o sa fie atunci? Noi trebuie sa ne gandim la viitor si nu la prezent. Daca vrea romania is poate asigura 100% consumul din productie interna.
      Nu facem asta , deoarece pastram pentru zile negre si bine facem,
      Pentru cei cu Floricel, el era roman, nu avea imunitate si deci se supune legilor romanesti. Un diplomat nu se supune lor , ci are imunitate apropae totala, Poate sa care si o bomba atomica in geanta si tu nu ai voie sa i-o deschizi. In mod normal , ar putea veni cu ea in sectia de politite si sa ti-o fluture pe la nas.
      Gandeste-te , daca acolo erau documente secrete despre Romania? Adica numele tuturor spionilor romani din Rusia, locatia tuturor bateriilor anti racheta care vr fi instalate etc??
      • +1 (1 vot)    
        gazul (Joi, 19 august 2010, 8:43)

        Florin [anonim] i-a raspuns lui ion daniel

        Da, din cate stiu si eu, romania poate asigura consumul de gaz pentru incalzire pe o perioada de 20 de ani doar din resursele interne. Doar ca, daca ne taie rusii gazul atunci inevitabil noi vom avea mai mult de plata pe factura de gaze. Cat despre Rusia, nu m-as necaji tare daca s-ar scufunda de tot, ba chiar as topaii de fericire. :)
  • -9 (13 voturi)    
    totusi... (Miercuri, 18 august 2010, 17:19)

    iulianv [anonim]

    ...ei au avut cat de cat un motiv sa ni-l expulzeze - a cumparat secrete, avea la el aparatura, l-au filmat... in fine, inscenare sau nu, e totusi un motiv (desi al nostru nu mi s-a parut a protesta la arestare). noi pe ce motiv / pretext l-am dat afara pe-al lor? doar asa, sa egalam scorul? intelegeam sa contestam acuzatiile, sa cerem detalii / explicatii suplimentare, eventual daca au dreptate s-o-ngropam in liniste, dar sa dai afara unul de rang similar doar ca sa nu ramai dator mi se pare o abordare cam infantila...
  • +14 (14 voturi)    
    .... (Miercuri, 18 august 2010, 17:19)

    d [anonim]

    Extraordinar, dupa ce ca l-au dus la politie si el era diplomat, mai au si pretentii acum. Si ce o sa ne faca ma rog?
    Noi nu suntem nici Ucraina sa ne taie gazul, nici Georgia sa ne invadeze cand au chef.
    • -1 (1 vot)    
      exact (Joi, 19 august 2010, 10:25)

      mumuishere [utilizator] i-a raspuns lui d

      Da, noi nu suntem nici Ukraina si nici Georgia. Nu poti sa compari Ukraina cu Romania mai ales in relatia cu Russia. Ukraina are a doua armata ca marime din Europa. Nu o poti compara cu doi soldati hraniti cu fasole si AK-uri cu tevile calite si indoite urcati pe UN submarin din al doilea razboi mondial. Nu te mai umfla in pene.
      Nationalismul orb nu are ce cauta in nici o relatie si mai ales in una diplomatica. Numai Hrusciov isi permitea sa dea cu pantoful in masa la adunarea ONU. Baselu .... sa stea cuminte si sa ranjeasca nervos in colt.
  • -10 (12 voturi)    
    MAE are gaze (Miercuri, 18 august 2010, 17:21)

    iceage [anonim]

    ...la stomac. Uite asa s-a gasit repede un motiv sa ne tripleze pretul la gaze, dupa ce bineinteles o sa stranga putin surubul la vreo doi robineti... Tugulanul roman va plati prostia, indolenta, unui guvern inapt, si a lipsei de diplomatie in afacerile externe. Nu e o problema ca au reactionat in acest fel, adevarata problema este ca s-a ajuns aici si nu au prevazut asta. Daca e vinovat tovarasu' Grecu indiferent de ce, de ce a trebuit sa ne spuna rusii ce se intampla in ograda noastra, si daca se stia de ce au fost atat de prosti incat sa-l lase sa fie prins?
  • +17 (17 voturi)    
    Tupeu tipic KGB-ist (Miercuri, 18 august 2010, 17:23)

    Rescatorul [anonim]

    Nu am vazut nicio dovada ca diplomatul nostru a fost prins in flagrant de spionaj, ci doar o provocare organizata de FSB (KGB) cu un individ interpus, in secvente de film trucate. Ce informatii strict secrete au fost? Ce echipament de spionaj s-a folosit? O sinistra si abjecta provocare. Prin urmare, atitudinea inamicala este a Rusiei, nu a Romaniei. Mai mult, Romania fiind membru NATO, atitudinea inamicala a Rusiei este, evident, la adresa NATO. Oricum, rusii au uitat ca in spionaj functioneaza legea Talionului?
  • -22 (24 voturi)    
    Ne certam cu vecinii pentru NATO, UE, "NUE" (Miercuri, 18 august 2010, 17:23)

    karenina [anonim]

    Rusine Romania! De-a lungul istoriei, ai luat numai decizii gresite. Se pare ca prostia triumfa.

    Banuiesc ca stiti deja ce se intampla cand diplomatii tac... Voina!
    • +13 (15 voturi)    
      . (Miercuri, 18 august 2010, 18:12)

      radukku [utilizator] i-a raspuns lui karenina

      oameni buni, persoana careia ii raspund acum e spion FSB. Bag mana-n foc! I-am urmarit comentariile de cateva luni si de fiecare data facea propaganda ruseasca.
      • -5 (9 voturi)    
        de simpatizanti ai auzit? (Miercuri, 18 august 2010, 19:23)

        MG [utilizator] i-a raspuns lui radukku

        de simpatizanti ai auzit? Nimic in lumea asta nu este alb sau negru. Intotdeauna exista nuante, fatzete si unghiuri de privit problema. Este democratie
        • +8 (8 voturi)    
          . (Miercuri, 18 august 2010, 20:44)

          radukku [utilizator] i-a raspuns lui MG

          una e simpatie si alta e propaganda. Crezi ca ma hazardam sa declar asa ceva daca nu as fi vazut lucruri foarte suspecte? Am urmarit aceasta persoana luni la rand, a depasit de mult timp bariera simpatiei. Arunca doar mesaje prin care ridica in slavi muma rossia si loveste in partenerii tarii noastre, ba mai mult, chiar si in actiunile externe ale tarii noastre indreptate impotriva rusilor, vrand sa promoveze instabilitate si neincredere in randul cititorilor acestui site. Vezi si mesajul de mai jos in care vrea sa sperie lumea zicand de un posibil razboi daca nu ne vedem de treaba. MARE atentie la comentariile unor persoane suspecte de aici, mai ales la comentariile celor care vorbesc DOAR cand in articol e vorba de Rusia!
          Dar cu siguranta SRI vegheaza...

          PS: Aici au comentat vreo 5-6 simpatizanti ai Rusiei, sau persoane care nu agreaza actiunea Romaniei. Dar n-am zis de ei ca sunt spioni.
          • -2 (2 voturi)    
            paranoia (Joi, 19 august 2010, 10:57)

            mumuishere [utilizator] i-a raspuns lui radukku

            Cred ca v-ati terminat pastilele. Paranoia incepe sa va domine. Din intamplare si pe mine ma intereseaza problema Rusiei dintr-o pasiune pur intelectuala. Sunt propagandist? Sunt afiliat agentiilor cotropitoare? Miscarilor anti-patriotice si decadente a imperialismului muribund....?scuze am gresit discursul... dar putin scuipat din gura tot a sarit...doar asa...sa fie mai veridic.

            Si apropos... SRI ...mai e doar STS-ul care vinde informatii culese prin convorbiri particulare. Restul...ar trebui sa se apuce de citit carti cu spioni sa mai invete cum se face treaba.
    • +7 (7 voturi)    
      De ce Romania? (Miercuri, 18 august 2010, 21:38)

      Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui karenina

      Dar mati Rossia nu trebuie sa se rusineze? Cand a luat cu japca Basarabia In 1818, 1940 si 1944, Cand a ocupat staul roman care ii fusese aliat si care a scos-o din belea in1878, cand ne-a luat cu japca tezaurul, ne-au arestat ambasadorul si ne-a lasat frontul decoperit fortandu-ne la pace separata in 1916, cand a trimis permanent teroristio peste Nistru, ucigand militari si civili romani in Basarabia, cand a ucis si deportat etnici romani di Basarabia si Bucovina de Nord ocupate, Cand a luat prizonieri militari romani desi armata romana incetase lupta, cand s-au purtat ca ultimioi barbari ca armata de ocupatie in Romania si cate si mai cate. Totul se plateste. Focurile din paduri nu sunt intamplatoare. Asa ca tovarasi de la SVR, lasati-o maiusor cu provocarile. Ne vom descurca si fara gazul vostru. mai greu dar ne vom descurca.
  • +13 (13 voturi)    
    Previzibil (Miercuri, 18 august 2010, 17:26)

    Analfabet [anonim]

    Abia acum se justifica expulzarea diplomatului rus. Cautau motive sa bage sanctiuni Romaniei...
    • +2 (2 voturi)    
      E pe dracu (Joi, 19 august 2010, 10:43)

      Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui Analfabet

      Mai terminati-va bai voi astia cu ne baga sau nu ne baga sanctiuni. KKT cu prune: noi cumparam gazul metan de la NEMTI. Nu are nici o treaba ca intamplator este livrat de rusi. Asta e treaba germanilor cu rusii. Nu se mai livreaza gaz, firma germana plateste despagubiri. Asa ca mai terminati cu vrajeala cu gazul ca se prinde toata lumea ca faceti propaganda.

      Atunci cand un diplomat este perchezitionat cum se numeste gestul? Prietenie absoluta???

      In diplomatie functioneaza principiul reciprocitatii si asta, vrei nu vrei, spion nespion trebuia sa trimitem acasa un diplomat de-al lor. Rusii se prefac fata mare si ca nu inteleg ei ce e cu gesturile astea neprietenesti dar in realitate nu impresioneaza decat pe fraieri pentru ca la nivel inalt nimeni nu are cum sa puna botul: AN EYE FOR AN EYE.
  • -16 (20 voturi)    
    In caz de razboi, in prima linie.... (Miercuri, 18 august 2010, 17:28)

    karenina [anonim]

    i-as pune pe toti guvernantii si parlamentarii de la 1989 pana in prezent. Si abia dupa ce scapam de ei, as mobiliza armata.
    Bestii ce sunteti, ne aduceti in prag de razboi. Asta ne mai lipsea.... ca in rest, le avem pe toate.
    • +8 (8 voturi)    
      Eu as face altceva (Miercuri, 18 august 2010, 21:43)

      Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui karenina

      In prima linie as pune pe simpatizantii bolsevizanti si pe agentii SVR. Si in spate dupa modelul sovietiv, detasamentul de baraj. Am scapa de jegurile care ne trag inapoi. Si inca ceva tavarisci. Cimne ne aytaca pe noi ataca NATO. Noi nu suntem copii nimanui ca bietii georgieni de care v-ati batut joc. las-o balta cu razboiul , nu mai sperii pe nimeni. Iar Basrabia se va uni cu Romania ca sa crapati de necaz. "Ostasi va ordon treceti Prutul! Zdrobiti dusmanul din rasarit si din miazanoapte. Eliberati de sub jugul rosu al bolsevismului pe fratii vostri cotropitri. Raimpliniti in trupul tarii glia strabuna a Basarabiei si codrii voievodali ai Bucovinei, ogoarele si tarinile voastre."
  • -15 (23 voturi)    
    nu va puneti cu rusii (Miercuri, 18 august 2010, 17:33)

    geo12 [utilizator]

    Vad multi viteji pe aici, dupa stilul si asemanarea conducatorului suprem...tari in gura si fara sa se gandeasca la consecinte. Reactia normala ar fi fost ca MAE sa faca un protest oficial privind modul cum a decurs "operatiunea" cu spionu' si atat...nu te pui capra dar nici nu sari la gatul adversarului. Nici nu vreau sa ma gandesc ce va fi la iarna...si cine va plati inconstienta statului roman? tot noi. Da, stiu, sunt securist...pt ca am convingerea ca rusii sunt suficienti de razbunatori si puternici pt a ne lovi?
    • +5 (7 voturi)    
      nu-s rusii (Miercuri, 18 august 2010, 19:50)

      boogeyman [utilizator] i-a raspuns lui geo12

      suficient de razbunatori si puternici, ci esti tu mai tirshelos, asa...
  • +23 (23 voturi)    
    Situatie trasa la indigou (Miercuri, 18 august 2010, 17:37)

    Joao [anonim]

    România , stat vecin cu Imperiul Rus, a suportat consecinţele negative ale evenimentelor distructive de acolo. În imposibilitatea de a-şi impune dominaţia asupra Basarabiei fără susţinerea din partea populaţiei baştinaşe şi din cauza prezenţei armatei române care menţinea ordinea în regiune, Lenin a declarat ruperea relaţiilor diplomatice cu România.Însăşi formularea „ruperea raporturilor diplomatice” nu este corectă, deoarece între ţările respective nu au existat relatii diplomatice.Ideea de a cere României tezaurul românesc depozitat la Moscova în schimbul recunoaşterii unirii Basarabiei cu Patria Mamă (propusă indirect
    de ruşi în mai 1919) a fost refuzată de oficialităţile de la Bucureşti.
    deci se pare ca istoria se repeta si RM este din nou marul discordiei dintre cele doua tari; in cazul Rusiei trebuie avut multa prudenta; este un stat bolsevic , mincinos,si de neincredere din toate punctele de vedere.( parintele marxismului „modern", V.I. Lenin, nu avea cuvinte magulitoare la adresa dreptului international, pe care il considera „o simpla vibratie a aerului lipsita de sens")
    Spre deosebire de pantera roz( draga romene a venit timpul sa fim uniti si sa lasam pisigaiala deoparte si sa ajutam Romania sa fie mult mai respectata) eu am incredere in rationamentul pozitiv si constructiv al diplomatilor romani
  • -10 (12 voturi)    
    acuzatia .. (Miercuri, 18 august 2010, 17:39)

    hash [anonim]

    .. de spionaj a unui diplomat roman cred ca e o acuzatie grava si Ro nu poate da, nici macar prin gesturi, de inteles ca este vinovata, prin actiuni/inactiuni care ar putea sa confirme tacit acest lucru.
  • +15 (15 voturi)    
    Big Brother=Ruskii Bolşoi Drug (Miercuri, 18 august 2010, 17:40)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    Spasiba vam, daraghie druzia !
    Va multumim, dragi prieteni !
    Noi neprieteni, voi ca fraţii !
    Păkat că dragii voştri PDSR-PSD-FSN-ei nu mai sunt la putere să vă pupe poala !
  • +14 (14 voturi)    
    masuri (Miercuri, 18 august 2010, 17:40)

    Analfabet [anonim]

    Or sa opreasca gazele in Republica Moldova... Or sa le spuna ca nu-i mai ajuta si sa caute ajutor in Romania.
    Asta urmaresc ei de fapt... sa loveasca in ambele tari in acelasi timp.
    Sa latre rusii cat vor.
  • +2 (12 voturi)    
    presa occidentala (Miercuri, 18 august 2010, 17:43)

    cri-cri [utilizator]

    Vreau sa remarc audientei o mica diferenta intre stirile europene si cele Nord Americane: pe bbc si euronews s-au specificat denuntarile partii romane fata de incalcarea tratatelor internationale prin arestarea si retinerea persoanei si obiectelor lui Grecu, in timp ce la CNN stirea a fost mult mai scurta, fara aceste amanunte... sunt curios daca escaladeaza situatia cate tari din Nato ne vor lua partea? Deja Americanii se fac ca nu vad, poate e timpul sa cautam aliante regionale, Polonia ne-ar acorda fatis suportul lor si nu uitam ca Marea Britanie a suportat micile pretentii ale lui Hitler pana cand acesta a atacat Polonia - urmarea imediata: Anglia declara razboi lui Hitler; eu zic ca acolo e speranta noastra, caci pretexte de genul asta cautate de rusi tb luate in serios si facut repede bilantul adevaratilor aliati; Americanii sunt ultimii care ne vor sari in ajutor, ca de obicei...
    • +10 (14 voturi)    
      Lasa presa, ca n-are a face (Miercuri, 18 august 2010, 17:53)

      William [anonim] i-a raspuns lui cri-cri

      Si nu mai debita aberatii. Stii prea bine ca orice atac impotriva unui stat membru NATO atrage automat reactia tuturor celorlalte state NATO. Orice razboi impotriva Romaniei e un razboi impotriva intregii Aliante. Asta am semnat, asta avem.

      Rusii o stiu si ei. Nu pot decat sa latre de dupa gard.
    • +3 (3 voturi)    
      presa (Miercuri, 18 august 2010, 19:46)

      tvee [anonim] i-a raspuns lui cri-cri

      cnn nu e nato domnule.
      stirile nu sint o organizatie mondiala. daca s-ar crea asemenea precedent ar aparea mai multe tari care ar arata cu degetul. nu sintem doar noi o putere militara mult sub a rusiei, mai multe tari europene la un loc sint sub, inclusiv mari puteri precum franta. nu doar noi ne-am simti lezati in mod direct de asemenea act. nato nu e liga natiunilor. si rusia nu e urss. nu are sa fie razboi nici macar in declaratii, fac pariu ca asta e si ultimul schimb de replici. in scurta vreme nu o sa mai stie nimeni de incident.
    • +2 (2 voturi)    
      ,... (Miercuri, 18 august 2010, 20:04)

      d [anonim] i-a raspuns lui cri-cri

      CNN-ul e mai international. Acolo sunt multe stiri despre Asia, Orientul Mijlociu. Scandalul nostru nu e inca destul de mare pt CNN.
      Plus ca americanii nu prea pot sa iasa in fatza sa zica ceva ca sa nu fie acuzati ca era spionul lor.
      Rusii asta si vor, sa zica, "ia uite ce replica le-am dat la americani, le-am deconspirat spionul roman."
      Sa asteptam.
  • +13 (15 voturi)    
    mult zgomot pentru nimic (Miercuri, 18 august 2010, 17:48)

    andrei [anonim]

    relaxati-va. acestea sunt doar niste jocuri diplomatice. in maxim 2 saptamini va uita toata lumea de asa zisul scandal.

    este normal ca romania sa trimita acasa un diplomat, fie si nemotivat. asa se practica in toata lumea. iar rusii conform uzantelor depun protest.
  • +7 (9 voturi)    
    alarma cu bomba langa sediul guvernului rus (Miercuri, 18 august 2010, 17:49)

    mbr74 [anonim]

    Acum cateva ore a fost o alarma cu bomba langa sediul guvernului rus in Moscova. Suntem noi sau cevaprieteni ceceni ? :)
  • +1 (7 voturi)    
    mult zgomot pentru nimic (Miercuri, 18 august 2010, 17:49)

    andrei [anonim]

    romania va da explicatii MAE rus si apoi se intalneste ambasadorul roman cu un oficial din cadrul MAE rus la un restaurant in moscova, beau o vodca si a 2 zi totul reintra pe fagasul normal....
  • +14 (16 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 18 august 2010, 17:59)

    [anonim]

  • +12 (14 voturi)    
    Mda (Miercuri, 18 august 2010, 18:06)

    nume [anonim]

    Imaginativa ca si romanii si rusii stiu (neoficial) foarte bine ca aceasta a fost o inscenare la care s-a prins diplomatul (s-au straduit ei sa-l faca sa se prinda cumva). Atunci reactia Romaniei este corecta! E ca si cum l-ai vedea pe vecinul tau ca ti-a aruncat gunoiul in usa si el tipa in gura mare ca tu singur ti-ai facut-o; ce faci atunci, te duci si i-l pui lui in usa in loc sa-i convingi pe vecini. Si daca romanii nu-l expulzau rusii ramaneau agatati pe varianta ca romania poarta o vina majora cu ce se intampla in rusia in ultima perioada prin infiltratiile de spioni pe care le incearca; ceva doar ca sa-si urmeze scopul. Eu vad doar acest scenariu.
    Le-au mai sters din zambetul ce l-au avut dupa ce l-au arestat pe diplomat. Reactii imediate militare n-o sa vedem, e o perioada prea nepotrivita acum
    Straniu lucru, pe pagina televiziunii nationale rusesti n-am gasit nici o stire referitor la acest incident !?!
  • -24 (26 voturi)    
    Eleganti rusii, mult peste prapditii nostri (Miercuri, 18 august 2010, 18:06)

    Marius [anonim]

    Masura lui Basescu de-al returna pe a lor e la fel de rudimentara ca si masura rusilor. Nu suntem cu nimic mai buni decat ei, nu avem diplomatie iar cu Basescu nu vom avea prea curand. SI totusi, rusii au motive, pot fi discutate, pot fi interpretate. Putem sa reprosam modul cum s-a purtat cu tipul ala. Da nu inteleg de ce noi trebuie sa ne purtam la fel sau mai rau. Adica noi nu putem fi inteligenti. Ce-a castigat Romania din scandalul asta. Poate a castigat Base niste voturi de la oameni cu un nivel scazut de inteligenta. Dar daca tipul ala chiar facea spionaj ? Care e justificarea masurii noastre atunci ? Lumea are impresia ca rusii au ceva cu prapadita asta de tara numita Romania. Eu ma indoiesc, eu cred ca noi avem ceva cu ei. Ei ne trateaza cam cum ii tratam noi pe tigani la noi. Cu indiferenta si dispret. Eu nu cred ca rusii au facut-o intentionat. De ce ar fi facut-o acum ? Ei spun ca era interesat de obtine date despre armata a 14-a. Posibil, nu stim. Dar daca Base stie ca ala era spion, de ce practica gesturi de 2 bani. Asta nu e diplomatie. Este Basescu si mentalitatea lui de securist ceausist anti rus.
    • +19 (23 voturi)    
      Cu tine ne putem duce dracului in neant (Miercuri, 18 august 2010, 18:25)

      joao miguel [utilizator] i-a raspuns lui Marius

      Iti respect opinia draga Marius dar sa-ti jignesti propriul popor afirmand "Poate a castigat Base niste voturi de la oameni cu un nivel scazut de inteligenta" si sa pui pe piedestal Intentia binevoitoare a rusilor imi dai o dorinta imensa sa te trimit de unde ai iesit. Esti un tembel fara margini si nu cunosti deloc istoria dintre cele doua tari.
    • +7 (9 voturi)    
      Daca taceai filozof ramaneai! (Miercuri, 18 august 2010, 19:15)

      roman smerit dar nu cu capu plecat. [anonim] i-a raspuns lui Marius

      De unde dorinta asta enorma de autoflagelare la voi (romani, inteligenti, smecheri, cititi deznationalizati,descrestinati, tembelizati)
      Marius dece valorile altora ar fi mai virtuoase decit a romanilor chiar si daca vin din 50 de ani de comunism dezumanizator in care sa rasturnat fortat scara valorilor si azi sintem cum sintem. Is cool to be stupid or feels good to hurt your self.
      • -7 (11 voturi)    
        Pot totusi sa nu fiu de acord cu Base ? (Miercuri, 18 august 2010, 19:55)

        Marius [anonim] i-a raspuns lui roman smerit dar nu cu capu plecat.

        Sau trebuie sa fiu trimis la canal ca nu apreciez un gest stupid de pustani in care fiecare dintre cei doi isi arata muschii (chiar daca nu-i are). Eu n-am vazut un comunicat la MAE in care sa se precizeze daca respectivul individ este implicat sau nu in ceva. Si cum am spus, rusii au niste probe. Dar aici vorbim de diplomatie nu de datul cu ghioaga. Dar atat stie Basescu. Toata cariera lui politica e fondata pe acest principiu : ghioaga. Nu stiu cum naiba lumea in tara asta are incredere dupa 20 de ani intr-un securist ceausist, incult si nesimtit. Omul asta nu-si respecta proprii cetateni, ii alunga din Romania si lumea se bucura la niste gesturi de fals patriotism. Si cel mai bun exemplu e chiar familia lui. Uitati-va ce progenituri are, cam ce cultura au. Pentru mine conteaza de 1000 de ori mai mult gesturile pe care le face fata de proprii cetateni decat mizeriile astea. El nu stie decat sa-si respecte securistii, armata si militia. Nu are respect pentru medici, profesori si alte categorii din astea de intelectuali care pot gandi si altfel decat el, sau altfel decat majoritatea.
        • +8 (8 voturi)    
          Draga Marius (Miercuri, 18 august 2010, 20:47)

          roman smerit dar nu cu capu plecat. [anonim] i-a raspuns lui Marius

          Da poti sa nu fii deacord cu Base nici eu nu sint deacord ce el in multe privinte dar de aici si pana la sindromul Stockholm de care sefera multi dintre noi e mare distanta.Tu te razbuni pe basescu aici nu-i nici o problema dar sa nu confundam pe basescu georgescu petresu cu Romania. Ei sint conducari vremelnici ai acestei tari asa cum arata ea actual (cu toate minusurile care le are) este tot a noastra si sa stii ca nu vei gasi alta in care sa te simti acasa, numai daca renunti la tine insati. Iar pe rusi eu nu pot sa ii cred pentru ca s-au dovedit a fi niste neoameni cind vine vorba de relatiile lor cu popoarele mici si nu numai.Doamne Ajuta
          • -2 (6 voturi)    
            De acord, e vorba de Romania (Miercuri, 18 august 2010, 21:11)

            Marius [anonim] i-a raspuns lui roman smerit dar nu cu capu plecat.

            Problema e ca Romania e condusa de cineva. De exemplu atunci cand SUA a fost condusa de Bush si invada Irakul pentru niste motive puerile, toata Europa stia ca este o minciuna. Toti europenii il detestau pe Bush si nu poporul american. Asa si cu Romania. Noi de ce nu putem sa acceptam ca omul ala era spion. Asta este. Rusii s-au prins si ni-l returneaza pachet. Pe de alta mergand pe principiul "rusii sunt rai, noi suntem buni" nu ajungem nicaieri. Ai impresia ca ungurii sunt mai putin patrioti decat noi ? In timp ce noi implementam cu succes stalinismul in 1956, ei luptau cu arma in mana impotriva rusilor. Atunci cum naiba se explica ca ei platesc pretul la gaz cu 30% mai ieftin, exporta in Rusia de vreo 10 ori mai mult decat noi si sunt parte a SouthStream ? Pentru ca ei sunt mai inteligenti, au conducatori mai inteligenti si realizeaza ca ai provoca pe rusi complet aiurea nu e in avantajul lor. Sunt mult mai pragmatici, trecutul e trecut, si privesc in viitor. Cu ce ma incalzeste pe mine ca berbecul de Basescu duce o lupta personala cu rusii. El va disparea dupa 4 ani si noi vom platim in continuare cel mai scump pret la gaze din Europa. Iar el se duce si se trateaza la Viena , in timp ce noi murim cu zile in spitale subfinantate deoarece fondurile pe care ar trebui sa le bagam in spitale se duc in gaze din import. E usor sa te iei la harta cu unul, problema e sa castigi si batalia. Iar cand acesta e mult prea mare pentru tine, nu te apuci sa-l scuipi in fata, incerci sa fii inteligent. Ce-ar fi fost daca Romania in 1944 ar fi continuat sa lupte alaturi de nemti ? Era o idee buna ca milioane de romani sa fie macelariti de catre rusi in numele unui patriotism de parada ? Se pare ca atunci am avut conducatori mai inteligenti decat azi. Si nu uita, comunismul romanesc a fost mult mai stalinist si opresiv decat cel sovietic de dupa 1970. Si asta este doar meritul nostru ca popor.
            • +5 (7 voturi)    
              putea fi condusa de altcineva (Miercuri, 18 august 2010, 21:41)

              roman smerit dar nu cu capu plecat [anonim] i-a raspuns lui Marius

              si tot am fi platit scump gazelele rusesti deoarece noi am fost pentru rusii de cel putin 2 sute de ani un nod in git iar cu inplementarea comumismului trebuie sa-ti amintesc ca romania la inceput a fost condusa de comisari sovieti care au anihilat orice opozitei nationala si mai tiriziu au crescut cozile de topor.unguri de la bella kuhn in coace se plimba ca o curva din pat in pat si lasai in plata lor ca au coloana vertebrala de molusca. Da la capitolul comunismul romanesc ai dreptate dar acei care au varsat singe de frate nu -si vor gasi gasi pacea in veci sa nu uiti asta.
              • -2 (8 voturi)    
                Intrebarea e ce vrem de la viitor (Miercuri, 18 august 2010, 22:57)

                Marius [anonim] i-a raspuns lui roman smerit dar nu cu capu plecat

                Putem continua inca 20 de ani sa-i tot agasam pe rusi, in numele unei vini trecute, ca mai mult oricum nu facem. Dar eu vreau ca copilul meu sa traiasca mai bine , altfel va pleca din Romania ca milioane de alti tineri. Si daca pentru asta, trebuie sa avem o atitudine mai pragmatica fata de Rusia, sa ne intelegem cu ei, sa dezvoltam niste relatii economice din care noi sa avem de castigat, atunci eu il voi aprecia mult mai mult pe acel presedinte care-i intinde o mana lui Putin si zice "ok, sa lasam ce-a fost si sa incercam sa facem ceva pentru popoarele noastre". Nu spune nimeni ca trebuie sa ne predam, ca trebuie sa vindem active importante din economie (daca or mai fi) catre rusi in schimbul gazelor. Trebuie doar sa clarificam ce putem face astfel incat sa avem noi de castigat pentru bunastarea noastra. Razboaie ca in secolul XX nu vor mai fi in Europa. Nu mai e nimeni atat de tampit sa porneasca un razboi aici. Dar batalii in domeniul economic vor fi. Iar noi deocamdata le-am pierdut pe toate. Si pana la urma asta conteaza. Ungaria are un PIB/loc cu 50% mai ridicat, un sistem educational mult peste al nostru si un sistem sanitar mult mai eficient. Ori pe mine astea sunt lucrurile care ma deranjeaza, ca in tara asta, stau cu frica de a nu ajunge intr-un spital pentru ca nu gasesc medici competenti, ca nu gasesc profesori competenti pentru copiii nostri.
                • +3 (3 voturi)    
                  E /// (Joi, 19 august 2010, 10:53)

                  Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui Marius

                  Cand ei iti expulzeaza un DIPLOMAT (nu turist prins cu spionajul) si tu faci la fel fie ca are sau n-are vina. Astea sunt regulile jocului. Apoi ei protesteaza, tu te faci ca nu auzi si gata.(editat de HotNews.ro)
    • +2 (2 voturi)    
      Cred ca gresesti (Joi, 19 august 2010, 6:57)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Marius

      Ambasadele,la modul general au in mare parte in componenta spioni.Zic asta ca sa incepem cu dreptul.Acu ,revenind la subiectul cu pricina se impune sa analizam insasi semnificatia cuvantului diplomatie.A fi diplomat,in opinia mea,inseamna sa nu faci tam-tam la televiziuni,etc.Rusii cauta samanta de scandal.Vor sa ne intimideze asa cum o fac si cu moldovenii.Numai ca asa cum subliniaza si alti domni in legatura cu acest subiect suntem o tara membra Nato.De cate ori moare un roman in Afganistan ma gandesc ca acesta este pretul pe care-l platim,ce-i drept cam scump datorita nedotarii Armatei,pentru o liniste viitoare .Sper sa nu fim tradati.Atat.
  • -14 (20 voturi)    
    Tembelisme (Miercuri, 18 august 2010, 18:06)

    Gigi [anonim]

    Portocalii se infoaie in pene ca mama ce tare e Basescu asta ... se ia la tranta cu rusii. Eu zic ca e frectie la piciorul de lemn tot acest scandal. Oricat de idioti ar fi rusii (bolsevici, expansionisti, kgb-isti samd) sau cat de revizionisti am fi noi (vrem unirea cu RM, Bucovina etc) intotdeauna sunt de preferat relatiile diplomatice si colaborarea economica. Personal sper ca lucrurile sa revina la normal foarte repede. Poate nici nu exista vreun risc in sensul contrar...cine stie. Problema e ca daca exista vreun risc diliul de la Cotroceni e ultimul capabil sa-l gestioneze in acest moment.

    Sunt curios cum ar mai reactiona portocalii cei plini de vitejism daca maine, poimaine ne-am trezi cu niscai tancuri pe langa Iasi ... da stiu ... suntem membri NATO dar pana nu se intampla pocinogu' nu stii niciodata daca si cum functioneaza aceasta alianta.
    • +3 (5 voturi)    
      Astia sunt postacii fedesenari (Miercuri, 18 august 2010, 21:48)

      Un roma anonim [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      pentru ei nu conteaza interesele natiomnalegenerale, mult deasupra partidelor, ci trancane doar despre obsesia lor cu Basescu care i-a surclasat. Preis ca voi i-ati intampina pe rusi cu paine si sare.
      • 0 (0 voturi)    
        Daca pentru ... (Joi, 19 august 2010, 16:57)

        Gigi [anonim] i-a raspuns lui Un roma anonim

        ... tine gazul rusesc ieftin (poate chiar mai ieftin decat acum) nu este un inters national general iar fitzele de lider regional al Marii Negre (ha ha!) ale lui Basescu sunt mai importante e problema ta.

        Cu paine si cu sare nu i-as intampina dar nici mana pe arma nu as pune pentru airelile din capul manelistul de la Cotroceni, primul ne-diplomat al tarii.
  • +7 (9 voturi)    
    Rusii (Miercuri, 18 august 2010, 18:11)

    KGBorgia [anonim]

    Si care ar fi fost gestul "prietenesc"? Si ce consecinte ar fi avut el? Nu asta asteapta? Sa "avertizam", sa "eventuale consecinte"?
  • -10 (14 voturi)    
    Inconstienta (Miercuri, 18 august 2010, 18:16)

    garabetian1 [anonim]

    Asta e cuvantul de ordine.
    Conducatori nostri au dat inca o data dovada de incompetenta si lipsa de Diplomatie a raspunde cu aceeasi moneda a fost cea mai mare greseala.
    Reactiile nu vor intarzia sa apara iar declaratia MAE rusesc este destul de clara.
    Pentru o tara ca Rusia ,NATO care practic e condus de SUA in caz de escaladre a evenimentelor sunt in stare sa ne lase ca O NAVA IN DERIVA.
    SUA la randul ei nu isi va strica relatiile de (prietenie)influenta mondiala pentru noi.
    Nici mama lui CRISTOS,MARIA nu ar mai putea sa ne scape din ghearele Ursului care nu de mult ne-a sfartecat dupa intalnirea de la IALTA .Si sa nu uitam ca nu de mult inainte de caderea comunismului din statele satelit sau intalnit la MALTA.
    • +6 (8 voturi)    
      Mai defetistilor (Miercuri, 18 august 2010, 21:52)

      Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui garabetian1

      A procedat si Romania odata ca un stat care se respecta si voi v-ati scapat in pantaloni de frica rusilor. Nu va fi nimic, poate doar niste schimburi de mesaje. Nimeni nu isi poate permite sa porneasca un razboi aiurea. Iar rusii pana sa junga la noi trebuie satreaca prin Ucraina. Or fiei priteni la varf dar ucraineni nu ii prea au la inima pe "muscali" Asa ca trageti concluziile si lasati-o mai moale cu deftismul
  • +5 (9 voturi)    
    Relaxati-va oameni buni ... (Miercuri, 18 august 2010, 18:21)

    BlackS3a [anonim]

    ca prietenii nostri rusi inca mai au o flota in Marea Neagra la "prietenii" din ucraina, si cel putin 2 state sclave "independente" care pot inchide niste robineti daca suna telefonul inca rosu .
    Este "deranjant" ca tara prietena incerca sa negocieze pe pozitii de forta cu afirmatii gen : "rezerva dreptul sa ia masuri in consecinta" , insa ma bucura ca nici ai nostri nu dorm si au reactionat prompt prin expulzarea "omologului nr 001" de la ambasada rusa din Romania.
    O retragere a Ambasadei Romane din rusia ar fi o mare greseala ca ar rupe relatiile si asa fragile intre cele 2 tari , iar in conditiile de criza actuale multi romani ar trebui la iarna sa treaca pe lemne si nu avem seminee si sobe suficiente ( dar daca e cazul ne luam :D ) ... Insa e momentul sa negociem daca vor sa negocieze atata timp cat pe ei ii freaca grija unde se instaleaza scutul "anti-racheta" NATO , si ar fi momentul sa "indulceasca tonul nogocierilor" un pic ca si ei sunt vai mama lor de dezbinati de coruptie si saracie si au cam dat-o in bara pe alte continente .

    PS> Am folosit "minuscule" la rusia si ucraina pentru ca atata merita in acceptul meu ...
  • -11 (19 voturi)    
    I-au declarat pe toti persona non-grata :) (Miercuri, 18 august 2010, 18:24)

    CezarN [utilizator]

    Eu cred ca politica noastra de "a ne lua in cioc" cu Rusia este total gresita. Suntem prea mici si avem prea putine atuuri in relatia cu un gigant ca Rusia pentru a le juca(si strica) pe chestiuni de imagine, nu de substanta.

    Au fost inundatii in Romania si au trecut, dar se indoieste cineva vor fi din nou inundatii, la anul sau peste doi ani ??? Nu! Cred ca toti suntem de acord ca inundatiile vor lovi din nou. La fel si cu rusii. Au venit peste zona asta geografica timp de sute de ani cu o periodicitate destul de predictibila, precum fluxul si refluxul. Deci, cea mai prudenta presupunere si ipoteza de lucru ar fi ca vor veni din nou, iar cea mai aventurista ipoteza este cea pe care politica noastra externa lucreaza, anume ca rusii (de nevoie) si-au incheiat socotelile cu noi.

    Afirmatiile publice transante si gratuite, inutile si neimpuse de vreo criza anume la adresa Rusiei sau fostei URSS facute de presedintele Basescu nu fac decat rau relatiei prezente, dar si viitoare, a Romaniei cu Federatia Rusa. Ele pot da bine la imaginea de pe piata interna a presedintelui, insa nu reprezinta decat calcaturi grosolane in strachinile diplomatiei. Astfel de afirmatii de se pot face la birt, la o tabla cu amicii, insa nu la conferite de presa sau in interviuri. O diplomatie mult mai scolita, eficienta si puternica decat a noastra, precum cea germana, de exemplu, nu face astfel de gesturi vis-a-vis de nici un subiect de politica externa.

    De 20 de ani SRI prezinta rapoarte in Parlament iintr-un limbaj de lemn exemplar si nu a deconspirat public niciun spion descoperit pana la celebrul tablagiu Floricel ocazie cu care trei diplomati rusi au fost expulzati din Romania, gest rar intalnit chiar si in timpul razboiului rece.

    Departe de mine ideea ca rusii sunt niste mielusei (cel mult lupi cu blana de miel), insa nu pot sa nu observ ca gesturile noastre diplomatice in relatia cu Rusia au un aer de lumanare cu care cautam ceva ce nu sunt chiar atat de sigur ca o sa ne placa.
  • -12 (18 voturi)    
    chiar mi s-a parut imatur gestul nostru (Miercuri, 18 august 2010, 18:27)

    ion [anonim]

    Mie mi s-a parut complet copilaresc gestul nostru. Ce sens are le dam lectii..dupa cum ii stim pe rusii, isi vor tine promisiunea; Gestul nostru nu va face decat sa escaladam....
    • +1 (7 voturi)    
      Hai sa fim seriosi ... (Miercuri, 18 august 2010, 19:08)

      Blacks3a [anonim] i-a raspuns lui ion

      Sa nu crezi ca s-au tras biletele din bolul de sticla , ci a venit un raport detaliat cu activitatea celor 11 tovarasi "omologi" , si a fost declarat "non-grata" unu ... ala care are dosarul "de activitate" mai gros ca Biblioteca Centrala .
      Chiar daca isi tin promisiunea cu amenintarea si ne taie gazele , le primeam cumva la pret redus sau gratis ca Bielarus ? Care e problema ?

      Marea noastra problema este sa nu se trezeasca iar marinaru` sa se bage-n seama si sa lase diplomatii sa isi faca treaba dupa ce citesc atent rapoartele SRI.

      Se va musamaliza tot , Grecu si "omologul rus" se vor muta la ambasade din tari mai calde si in locul lor vor fi acreditati alti "nevinovati" ...
  • +7 (13 voturi)    
    propunere (Miercuri, 18 august 2010, 18:37)

    kronk [anonim]

    Eu propun sa-l activam pe tavaras Ilici ilescu.Il scoatem de la naftalina si-l facem diplomat.E cam bosorog dar daca ii dam o sticla de vodca o sa joace un cazacioc diplomatic cu ruznacii pina crapa si cu ocazia asta poate il exportam.
  • -7 (11 voturi)    
    Milosevic (Miercuri, 18 august 2010, 18:53)

    Ratko [anonim]

    In 1996 Idiotul Milosevic castiga alegerile parlamentare cu o retorica antiamericana si antioccidentala care si-a aratat roadele in 1999 cand tara i-a intrat in razboi direct cu SUA. La vremea respectiva opozitia de atunci (puterea de azi) zicea "idiotul asta ne va duce direct in razboi cu americanii, dar "Marii Patrioti" sarbi le raspundeau "Sa ne duca! Si ce daca?". Astazi isi inghit vorbele de atunci!
    In 2009 Basescu a castigat alegerile cu o retorica antiruseasca extrem de agresiva: "Votati Geoana - Votati Rusia!". La Kremlin lucrul asta a deranjat tare de tot. Iar rusul nu uita si e razbunator. Deci, zic sa tragem aer adanc in piept pentru ca peste ani "Marii Patrioti" romani sa nu fie nevoiti sa-si inghita vorbele de acum.
  • -8 (14 voturi)    
    Oh those Russians ! (Miercuri, 18 august 2010, 19:01)

    andriuska prostovanul [anonim]

    este de neconceput ce ineptii pot sa declare in acest spatiu un grup de prematuri si jalnici baieti aflati parca la inceputul pubertatii si atinsi profund de acel blestemat stil ,,marinaresc'' care a ,,infectat '' pur si simplu modul de gandire al multor romani ,,slabi de inger'' incepand din 2004 incoace. in politica externa nu tin ,,micile smecherii'' si reactiile tipice de ,,maidan'' , e nevoie din contra de singe rece si gandire ampla in perspectiva. mai pe sleau aici nu castiga neaparat cel care imparte pumni, injurand ! s-ar putea ca primul croseu sa n-il expediem chiar noi in propriul obraz.
    daca situatia totusi va escalada , sunt curios cum ne va incalzi la propriu si la figurat , apartenenta la o iluzorie axa yankeo- britanica ?
  • -10 (14 voturi)    
    suntem irationali - dupa 1990 (Miercuri, 18 august 2010, 19:04)

    roman [anonim]

    suntem irationali in ceea ce face pe plan extern dupa 1990!
    problema este foarte simpla din punctul nostru de vedere, daca lucrurile stau asa cum le prezinta mass media, pentru ca in fapt noi chiar nu stim ceea ce s-a intamplat cu adevarat acolo.
    un "baiat" de-al nostru a fost prins cu "ceva". ok.....si l-au trimis acasa.....MI SE PARE ABSOLUT FIRESC SI NORMAL.
    ideea este ca noi facem acelasi lucru, adica trimitem unul de-al lor acasa fara sa-l fi prins "in flagrant" asa cum au facut ei.
    nu facem decat sa inflamam situatia care oricum nu ne este deloc favorabila.....vezi cat platim gazul importat de la ei.
    • -8 (10 voturi)    
      Scurt , concis si la obiect ! (Miercuri, 18 august 2010, 21:07)

      andriuska prostovanul [anonim] i-a raspuns lui roman

      E rar sa mai gasesti cate un comentariu obiectiv si mai ales RATIONAL ! SUBSCRIU .
      Daca o tara se poate conduce in stil de ,,JUCATOR JMECHER'' declarat , mai putin tine aceiasi atitudine in planul sofisticat al diplomatiei si politicilor mondiale . A cata oara reactionam lamentabil si contrar nevoilor stringente generate de realitatile din tara. Suntem niste bufoni ieftini.
  • +10 (12 voturi)    
    Au probleme mari rusii (Miercuri, 18 august 2010, 19:07)

    yellowdog [utilizator]

    daca recurg la inscenari.

    Cine seamana vant culege furtuna, o sa aflam in curand ce s-a intamplat.
  • +10 (10 voturi)    
    Eu zic (Miercuri, 18 august 2010, 19:47)

    nemesis [anonim]

    ca Rusii sa-si vada de treaba lor.De la inceputul evenimentelor citesc comentariile si am ajuns la aceasta concluzie.
    Toti sau aproape toti postaci de aici sunt niste adolescenti care niciodata nu a pus mana pe vreo arma de razboi ,Habar nu au ce inseamna o haina militara si ce trebuie sa faci cand o imbraci.Cat despre istorie lasati naibi GOAGALUsi WiKipedia pe care orice idiot poate sa puna ce vrea. la scoala se invata istoria(aproximativ reala)si intrebati-va bunici sau strabunici care au trait vremurile de care tot pomeniti.Am trait de curand uni dintre noi o lovitura de stat iar in cartea de istorie apare REVOLUTIE la care uni dintre voi nici nu erati nascuti sau va jucati cu..in tarana.Cat despre eroism si patriotism este usor sa dai din gura sunt curios cati dintre voi au fost prezenti pe vreun teatru de lupta si a simtit fiorul morti care iti patrunde in tot corpul si moartea sa fie compania ta.
    Eu personal sper ca diplomatia noastra si cea rusa sa rezolve pe cale amiabila.
    • +8 (8 voturi)    
      nu fi asa sigur (Miercuri, 18 august 2010, 21:07)

      cri-cri [utilizator] i-a raspuns lui nemesis

      Sentimentul anti-rusesc il avem noi, cei din generatia 30ani+ pt ca am apucat povestile bunicilor nostri care au facut razboiul: in afara de tabula rasa prin curtile satenilor si violatul femeilor, rusii in trecerea lor prin Apuseni au fiert de viu un preot roman in cazanul de tuica si l-au lasat sa urle toata noaptea!!!
      Deci am facut si armata, am tras si cu kalashnikov 7.62mm, am facut aplicatii la Topraisar si la Cincu, am vazut hangarele de fuselaje de avioane la uzina de la Craiova - pe care americanii nu ne-au lasat sa le mai vindem Rusilor pe vremea razboiului din balcani...
      Cred ca suntem generatia cea mai putin ignoranta din punctul asta de vedere, sentimentul antirus este o realitate la noi ca si la polonezi de ex.
      In timp ce americanii au o reputatie in a ne lasa balta la presiunea rusilor...
      Cam asta este, s-auzim de bine!
      • +4 (4 voturi)    
        *erata (Miercuri, 18 august 2010, 21:45)

        cri-cri [utilizator] i-a raspuns lui cri-cri

        fuselajele de avioane respective de la Craiova erau destinate sarbilor - la vremea aceea in embargou
    • +9 (9 voturi)    
      Subtil, dar nu suficient (Miercuri, 18 august 2010, 21:14)

      Daniel [anonim] i-a raspuns lui nemesis

      ca sa ne induca "fiorul fricii" fata de un razboi cu rusi...

      Tocmai pentru ca mi-a povestit bunicul, tocmai pentrun ca am prins revolutia si gloantele muscand din perete la 10 cm de capul meu, tocmai de aia nu imi este frica de ei...

      Nu imi este frica de moarte, si orice s-ar intampla cu mine, chiar daca maine o sa ma omoare rusii, natiunea romana independenta trebuie sa existe pe mai departe...

      Bineinteles ca pacea e preferabila razboiului, dar metodele rusesti din ultimele sute de ani dovedesc ca rusii NU AU FOST, NU SUNT si NU VOR FI adevarati PARTENERI DE DISCUTII...
      Cum te simte ca esti slab, te calca in picioare urgent si te ocupa..
      Daca esti obedient, esti "partener bun" de discutii, iar daca stai demn, esti "NEPRIETENOS".

      Sa ma fereasca Dumnezeu de prietenia rusiilor, zicea bunicul....
    • +11 (11 voturi)    
      Si eu zic ca ... (Miercuri, 18 august 2010, 21:46)

      BlackS3a [utilizator] i-a raspuns lui nemesis

      Stimate domn , lasa-ne cu d-ale razboilui ca nu suntem Afganistan si nici nu am facut vreodata parte din URSS sau CSI ca sa se bage in seama "cu trupe de mentinere a pacii " pe o tara membra NATO.
      Daca vreo fractiune de secunda ti-a trecut prin cap ca rusia va misca vreun siret de bocanc catre Romania esti pe dinafara ... Amenintarile se refereau la "consecinte" economice ( ca asta e razboiul modern ) insa si asta e cam cu dus - intors.
      Scade ratia de gaze pe conducta , scade ratia si la multe tari conectate la gazoduct , ca doar nu crezi ca e conducta separata pentru Romania si una speciala pentru altii . Cand inchid prostii din robinet , isi inchid singuri fondurile din care fura "oficialii" lor ... Si sa nu uiti , si noi si altii le platim gazele cu varf si indesat nu ni le dau pomana ca sa ii iubim .
      Neprofesionalismul a plecat de ei care s-au comportat incalcand tratatele internationale privind imunitea oficialilor si facand un fel de teatru scurt penibil televizat . Mai au tupeul sa zica ca au trupe de "mentinere a pacii" in Transnistria cand in Transnistria si Republica Moldova sunt oameni care inca traiesc, vorbesc , maninca si plang in ROMANA pe pamant ROMANESC smuls din Romania dintr-un condei si al caror spirit romanesc nu au reusit sa il infranga dupa cat i-au facut sa sufere.

      PS. Eram de garda in Spitalul Clinic Universitar Targu Mures la evenimentele romano-maghiare , iar la marea lovitura de stat din Romania am scos gloante din romani trase de romani ... am vazut suferinta cauzata de "oligofreni" ai FSN-ului si UDMR-ului care azi sunt ... intelegi tu unde. Dar asta e alta poveste si noi eram la aia cu "circul KGB/FSB"
  • +8 (10 voturi)    
    Spre independenta energetica (Miercuri, 18 august 2010, 19:58)

    cri-cri [utilizator]

    Cui nu-i este clar ca e vorba de o inscenare? De ce nu au prezentat pe flagrantul in direct probele la TV? iar despre asa zisa tehnica de spionaj la purtator, vrem sa stim si noi despre ce este vorba? ca toti avem mici gadget-uri pe care un idiot rusnac le-ar putea interpreta ca incriminante pt spionaj... De cand aparatura respectiva este interzisa? Mai ales pt un diplomat care are dreptul sa treaca valiza diplomatica nedeschisa??
    Daca nu era inca destul de clar pt noi si pt restul Europei ce fel de parteneri de afaceri sunt rusii, iata inca o dovada!
    Sa incepem cat mai repede exploatarea zacamintelor din platoul Insulei Serpilor ar fi urmatoarea miscare de facut pe tabla de sah.
    De cand orgoliul este important? Hai sa ne amintim de ce se opun rusii unui sistem defensiv instalat de americani in Europa de est? Pt ca asta le-ar da acolor state un sentiment de protectie fata de Rusia cu care ei nu pot fi de acord!
  • +9 (11 voturi)    
    Virulenta si violenta manipularii FSB (Miercuri, 18 august 2010, 20:58)

    Daniel [anonim]

    virulenta armelor de razboi psihologic si agitatia agentilor de dezinformare pro-moscoviti este incredibila in acest moment...

    nu pot sa cred cu cat aplomb au asteptat acest moment si rabdarea cu care au atacat la comanda dupa raspunsul venit de la moscova...

    ma face sa ma simt mandru ca ne acorda atata atentie, dar in acelasi timp ma face sa imi ridic garda sus si sa ripostez...

    pana cand vor rusii sa fim slugile lor in propria noastra tara????????????? ne-am saturat, pashli la voi acasa!!!!!!!!!!

    "doamne cel din zarile crestine
    ce pacate oare ai faptuit
    ca te-au dus acolo si pe tine
    in siberii fara de sfarsit..."
  • +7 (9 voturi)    
    quid pro quo (Miercuri, 18 august 2010, 21:35)

    gheo [anonim]

    romania a gresit cand l-a expulzat pe diplomatul rus. a fost un gest neprietenesc, au dreptate rusii.
    ceea ce ar fi fost normal sa faca era sa aresteze 2-3 rusnaci prin oras, cand erau la cumparaturi, eventual cu familii cu tot. ii arestau pentru ceva, orice, ii eliberau mai pe seara...
    in plus, filajul normal trebuie dublat cu filaj la vedere
    Moscova de fapt anunta ca vrea sa castige alegerile in Moldova. Ai nostri vor sa arate ca nu se lasa intimidati. Nu conteaza daca MAE e intimidat sau nu, conteaza daca cetateanul cu drept de vot din Moldova se intimideaza la auzul unor asemenea stiri.
    pana la urma nu conteaza ce fac rusii cu gazul pentru noi, conteaza ce fac cu gazul pentru moldova. daca noi avem productie interna si am putea face niste eforturi financiare, trebuie sa ne intrebam daca si moldovenii isi permit.
    cand aflam raspunsul la aceste intrebari aflam daca la Chisinau castiga rusii sau romanii.
    Sper sa gresesc dar am impresia ca ai nostri din MAE nu prea si-au facut temele, nu au pregatit serios si din timp lucrarile din Moldova.
    Am putea pierde o oportunitate, nu din cauza rusilor ci din cauza incompetentei externelor...
    era de asteptat ca rusii sa reactioneze, iar ai nostri au raspuns ca la scoala de balet, nu cu sutul in gura pe care-l meritau
  • -5 (7 voturi)    
    TEST pentru interesati ! (Miercuri, 18 august 2010, 21:37)

    cotroceniskaya vodka [anonim]

    Avand in vedere faptul ca am actionat identic cu partea rusa expulzand imediat ( Dar neintemeiat si arbitrar ) un diplomat strain :
    - Ce vom castiga ?
    - Ce vom pierde ?
    Aceasta e singura problema , restul GARGARA .
    • +7 (7 voturi)    
      cinstea obrazului si nu numai (Miercuri, 18 august 2010, 22:10)

      cri-cri [utilizator] i-a raspuns lui cotroceniskaya vodka

      In primul rand nu pierdem cinstea obrazului !
      In al doilea rand este un test pentru comunitatea internationala - oare cat de aberanti si ingamfati pot fi rusii, cate legi internationale pot incalca inainte de a provoca o luare de pozitie de catre o contra-putere echivalenta??
  • +7 (7 voturi)    
    Rusia trebnuie educata (Miercuri, 18 august 2010, 22:24)

    vlad [anonim]

    Rusia trebuie educata putin si adusa cu picioarele pe pamant odata si pentru totdeauna . Romania trebuia sa ia o atitudine mult mai dura decat cea pe care a luat-o. Demult au apus vremurile in care Rusia dorea ca si Germania lui Hitler lumea intreaga la picioarele ei . Rusia este si va fi un cancer pentru Europa ...
    • +2 (2 voturi)    
      Rusia trebuie educata (Joi, 19 august 2010, 11:11)

      Mark [anonim] i-a raspuns lui vlad

      Sunt perfect de acord cu tine Vlad - Romania trebuie sa fie mult mai severa . Si sunt de acord cu cineva care a postat mai jos NU trebuie sa uitam ca Rusia a aduc oriunde si oricand numai suferinta , moarte si saracie .
      Picior de diplomat rus nu trebuie sa mai calce meleagurile noastre ( EVER ! )
  • +7 (7 voturi)    
    Hazliu ! (Miercuri, 18 august 2010, 22:32)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    Secretarul I al Ambasadei Române avea bani la el ?!
    GRAV FFFF GRAV !
    "exprimam protestul nostru categoric partii romane, care poarta intreaga responsabilitate pentru eventualele consecinte. Ne rezervam dreptul de a adopta masuri de raspuns"
    Si toate acestea pentru că Presedintele României se întâlneşte mâine cu Prim-Ministrul Basarabiei să dea ajutoare sinistraţilor !
    Mi-aduc aminte că un TAVARIŞCI de la MASKVA afirma sigur pe el "NAŞA MOLDAVSKAIA" !!!
  • +8 (8 voturi)    
    we do not give a shit about you (Joi, 19 august 2010, 5:48)

    adrian [anonim]

    trebuia expuzata toata ambasada.

    nu prea cred ca exista loc in lumea asta in care astia au adus ceva bun.decit, suferinta,moarte si saracie.

    este pt prima oara cind sint de partea lu Base`.

    na, ca si-au gasit nasul cu rumaski!a vanit si vremea sa-i F... in c...
  • +3 (3 voturi)    
    .... (Joi, 19 august 2010, 7:56)

    Lucian [anonim]

    Gestul Romaniei e conform uzantelor diplomatice si e practicat chiar si de Rusia, daca va mai aduceti aminte de scandalul de spionaj din SUA de acum cateva saptamani. As fi curios ce "aparatura specifica" a fost gasita asupra diplomatului roman, sper ca nu ca in filmele cu James Bond de acum 40 de ani, azi cu un telefon mobil banal poti face poze de inalta rezolutie si poti stoca si transmite zeci de giga de informatie. De asemeni as mai fi curios ce informatii a sustras diplomatul roman, planurile noului tanc rusesc sau vreo reteta ultrasecreta de votca?
  • +1 (1 vot)    
    De ce? (Joi, 19 august 2010, 8:37)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    Poate ne explica Geoana si multilateralul Gusa! .
    Ei au prieteni in Rusia.

    Iliescu ar putea sa ne mai explice. Dar il putem crede?
  • +3 (3 voturi)    
    tot "agenturile" straine (Joi, 19 august 2010, 8:56)

    cititor hotnews [anonim]

    Si la rusi tot "agenturile" straine.
    Daca tot avem mijloace moderne de comunicare,hai sa facem o lista cu agentii rusi din institutiile statului de la noi,inclusiv din parlament,politicieni etc.etc.
    Deschideti lista cu cei vizati.
    Pot fi nume deja vehiculate,iliescu,guse,ca sa dau doar cateva exemple.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by