Detalii din cazul Banca Transilvania: Cine a fost sursa informatiilor confidentiale, cat au castigat Horia Ciorcila si Claudiu Silaghi si cum au disimulat profitul

de Attila Biro     HotNews.ro
Joi, 15 iulie 2010, 17:58 Actualitate | Esenţial


Horia Ciorcila
Foto: Hotnews
Rechizitoriul dosarului Banca Transilvania arata ca investigatia a pornit inca din anul 2006, procurorii au efectuat perchezitii informatice, au facut inregistrari ale convorbirilor telefonice, probatoriul fiind insumat in 34 de volume. Rechizitoriul arata ca principalii beneficiari ai manipularii pietei de capital ar fi fost Horia Ciorcila (profit de aproape 12 milioane de lei) si Claudiu Silaghi (profit estimat intre 17 si 19 milioane de lei). Procurorii descriu si cum cei doi ar fi incercat sa disimuleze sumele obtinute in urma tranzactiilor.
  • In dosar, opt persoane sint acuzate si trimise in judecata pentru manipularea pietei de capital si spalare de bani, printre cei invinuiti fiind Horia Ciorcila - presedintele CA al Bancii Transilvania, Claudiu Silaghi - fostul vicepresedinte al CA al bancii, si Georgios Christofourou – director general al Bank Of Cyprus Romania.
  • La inceputul anului DIICOT a pus sechestru asigurator pe bunurile celor doi.

Rechizitoriul dosarului investigat de DIICOT arata ca investigatiile au inceput inca din anul 2006. In cauza care este trimisa spre judecare la Tribunalul Bucuresti sunt implicate 18 persoane. Procurorii DIICOT au colectat probe din mai multe surse: inregistrari ale convorbirilor telefonice - in special convorbirile telefonice purtate de catre Horia Ciorcila si Claudiu Silaghi - au fost efectuate perchezitii la domiciliile acestora si a altor persoane implicate. Procurorii au efectuat si perchezitii informatice, la dosar fiind anexate copii dupa mailurile trimise si primite de catre cei invinuiti in dosar.

Potrivit rechizitoriului intocmit de catre procurorii DIICOT Cluj, Georgios Christofourou – director general al Bank Of Cyprus – Public Company Limited – Sucursala România, ar fi furnizat informatiile confidentiale legate de achizitia de actiuni BT de catre Bank Of Cyprus. Potrivit procurorilor, beneficiarii acestor informatii au fost Horia Ciorcila si Claudiu Silaghi. Acelasi Georgios Christofourou este si cel care a achizitionat pentru Bank Of Cyprus 46.060.171 actiuni ale emitentului Banca Transilvania S.A.

Procurorii au estimat ca fostul vicepreşedinte al Consiliului de Administraţie al Băncii Transilvania, Claudiu Silaghi, ar fi obtinut un profit apreciat intre 17-19 milioane de lei. Procurorii sustin ca profitul a fost obtinut incorect, beneficiind de informatiile din interiorul Bank Of Cyprus. Procurorii mai arata si ca in perioada mai-decembrie 2009 Silaghi a cumparat în mod repetat la Bursa de Valori Bucuresti (BVB), in numele soacrei sale Marioara Cojocaru, 43.646.740 de actiuni ale emitentului Banca Transilvania S.A., în valoare totală de 74.797.448,34 lei.

Pe 7 decembrie 2009, tot prin intermediul soacrei sale, Silaghi a vândut toate acţiunile deţinute la acel moment, (33.600.000 titluri TLV) la preţul de 80.640.000,00 lei cumpărătorului Bank of Cyprus Public Company Limited, Nicosia, mai arata rechizitoriul procurorilor.

DIICOT: Intreaga activitate de disimulare a provenientei sumelor a fost coordonata de Claudiu Silaghi


Din cei opt invinuiti trimisi in judecata de catre DIICOT, doar Claudiu Silaghi si sotia sa, Mirela, sunt acuzati si de spalare de bani. Rechizitoriul dosarului descrie si mecanismul prin care s-a realizat presupusa spalare de bani. “Intreaga activitate de disimulare a provenientei sumelor a fost coordonata de Claudiu Silaghi, iar o parte din acte au fost semnate de sotia sa, Silaghi Mirela”, se precizeaza in documentul oficial.

Procurorii sustin ca Silaghi ar fi utilizat mai multe metode pentru a ascunde provenienta banilor. Spre exemplu, 1 milion de euro i-ar fi transferat direct fiicei sale. Alte doua milioane de euro le-ar fi folosit pentru a cumpara impreuna cu sotia sa 20 de obligatiuni emise de Ministerul Finantelor cu o valoare nominala de 100.000 de euro pe titlu, operatiune derulata pe 10 decembrie 2009.

O alta modalitate de a disimula provenienta profitului a fost utilizarea unui offshore. Claudiu Silaghi ar fi depus 6 milioane de lei intr-un cont deschis la BT, pe care apoi i-a schimbat in euro, adica 1.490.000 euro la cursul din decembrie 2009. Procurorii sustin ca un milion de euro din contul deschis la BT a fost virat de Silaghi in contul companiei offshore Wellane, inregistrata in Cipru. Investigatiile ulterioare au determinat ca acest offshore s-ar afla in proprietatea lui Claudiu Silaghi.

Procurorii au constatat ca Horia Ciorcila, presedintele CA al BT, ar fi castigat de pe urma utilizarii informatiilor confidentiale primite de la Georgios Christofourou 11.699.576 lei. Ciorcila a vandut pe 7 decembrie 2009 un numar de 8.918.671 de actiuni ale Bancii Transilvania la pretul nominal de 2,4 lei. Procurorii sustin ca Horia Ciorcila a facut tranzactiile in numele unui alt offshore, Dodworth Limited. Profitul de aproape 12 milioane de lei ar fi fost apoi distribuit de Horia Ciorcila in diverse conturi. Investigatiile oficiale arata ca toate aceste conturi sunt ale lui Horia Ciorcila.

Pe 17 martie DIICOT, a emis o ordonanta de dispunerea instituirii sechestrului asigurator asupra bunurilor mobile si imobile ale lui Horia Ciorcila pentru infractiunea de manipulare a pietei de capital, dupa ce facuse acelasi lucru si in cazul lui Claudiu Silaghi. Horia Ciorcila nu a putut fi contactat pentru a oferi un punct de vedere.

Inregistrarile din dosar si depozitia directorului Robert Rekkers

Printre cele 34 de volume ale dosarului, procurorii DIICOT au depus si un volum cu inregistrari telefonice ale invinuitilor. In principal au fost reproduse discutiile dintre Horia Ciorcila, Claudiu Silaghi si presupusii complici ai acestora. Din interceptari reiese ca acestia discutau despre actiunile BT si evolutia pretului la bursa.

Una dintre interceptari arata ca la 7 decembrie 2009, directorul BT, Robert Rekkers, l-a intrebat pe Ciorcila despre tranzactiile de pe Bursa. In permanenta, Horia Ciorcila a negat ca ar sti cine a vandut si cine a cumparat.

In depozitia oficiala anexata dosarului, directorul BT, Robert Rekkers, a povestit procurorilor ca banca a solicitat unei companii specializate sa efectueze un studiu care sa determine ce institutii bancare ar putea cumpara un pachet semnificativ de actiuni ale bancii clujene. In urma studiilor a rezultat ca patru banci din Europa ar fi interesate, printre care si Bank Of Cyprus. Rekkers a mai mentionat ca nu stia de tranzactiile lui Horia Ciorcila.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















21061 vizualizari

  • -8 (22 voturi)    
    cui prodest (Joi, 15 iulie 2010, 18:39)

    Mazeta [utilizator]

    cine are de castigat de pe urma tuturor acestor articole impotriva BT?
    • -4 (20 voturi)    
      ticalosie mioritica (Joi, 15 iulie 2010, 19:01)

      burebista [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      Intr-adevar, se pare ca este o campanie de presa concertata pentru discreditarea celei mai serioase banci comerciale care opereaza pe piata. Avem ramase doar vreo 2-3 banci cu actionariat romanesc in aceasta tara nefericita, Transilvania fiind una dintre ele, si acum vor sa o distruga prin aceasta marsava campanie de presa. Romania cred ca este singura tara de pe planeta in care se practica cu voluptate canibalismul, autodevorarea.
      • +1 (15 voturi)    
        Nu mai exagera (Joi, 15 iulie 2010, 19:18)

        daniel [anonim] i-a raspuns lui burebista

        Evident ca Patriciu & friends au fost super mesteri la capitolul asta si n-au patit nimic. Daca dispare Banca Transilvania nu se va intampla nimic, impactul este neglijabil. Efectul este unul benefic, data urmatoare tycoon-ii romani sa nu mai intinda coarda!
        • 0 (2 voturi)    
          dosarul lui patriciu si colegii e inca pe rol... (Vineri, 16 iulie 2010, 18:19)

          umul lui Patriciu [anonim] i-a raspuns lui daniel

          Patriciu de aceea nici nu vrea sa auda de piata autohtona de capital si prefera sa investeasca doar la bursa germana. E temator, ca-i mai deschid e PG inca doua dosare. in care sunt bagati toti: de la fata lui Voiculescu pina la Tariceanu, Copos. Daca nu era Base fraudau in continuare la BVB
      • +14 (22 voturi)    
        abuz! (Joi, 15 iulie 2010, 19:22)

        cucu [anonim] i-a raspuns lui burebista

        aveti dreptate baieti; astia care si-au bagat in buzunare milioane de euroi in mod ilegat sunt ,culmea tupeului,anchetati!

        mama lor de anchetatori,jos basescu.
        • +3 (3 voturi)    
          Ale cui milioane ? (Vineri, 16 iulie 2010, 12:20)

          adi [anonim] i-a raspuns lui cucu

          Bine ca nu sunt anchetati cei care si-au bagat in buzunare banii statului...
          • 0 (0 voturi)    
            ba sunt! (Sâmbătă, 17 iulie 2010, 13:54)

            mihai [anonim] i-a raspuns lui adi

            - la schimbarea fiecarei guvernari, sa ii calmeze un picut- apoi nu se mai aude nimic
          • +1 (1 vot)    
            asa zici? (Luni, 19 iulie 2010, 0:47)

            srpc [utilizator] i-a raspuns lui adi

            deci cine fura de la stat e de condamnat, dar cine fura de la tine e OK? apropo, unde locuiesti si ce ai valoros prin casa?
      • +10 (20 voturi)    
        Roman verde patriot (Joi, 15 iulie 2010, 19:22)

        ggg [anonim] i-a raspuns lui burebista

        Eu m-as intreba cine a pierdut cele 12 milioane lei pe care i-a bagat in buzunar Ciorcila si ai lui. Daca nu stii iti spun eu actionarii simpli care si-au vandut actiunile unuia care stia ca pretul lor va creste .
        Si inca un aspect de unde si pana unde cei doi inseamna BT?
        Banca serioasa? Capital romanesc? Trezeste-te, in lumea asta doar banul vorbeste.
        Vom mai vorbi peste cativa ani despre cat de serioasa e banca, pentru ca exista o vorba "cum e turcul si pistolul".
      • -1 (9 voturi)    
        Doar atat ai inteles ? (Joi, 15 iulie 2010, 20:26)

        c.mike [utilizator] i-a raspuns lui burebista

        Du-te si fa nani !
      • +3 (3 voturi)    
        gradina domnului (Vineri, 16 iulie 2010, 17:49)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui burebista

        mai baiete..tu chiar esti batut in cap...mai citeste odata articolul, sau roaga pe cineva sa ti-l explice...astia fura si voi stati ca papagalii si vb de capital romanesc.. ne-a batut d-zeu sa fim compatrioti cu tot felul de imbecili.
    • +13 (15 voturi)    
      usurel (Joi, 15 iulie 2010, 20:54)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      daca ataci un escroc din conducerea BT nu inseamna ca ataci banca! deocamdata, Rekkers, olandezul, este temelia, nu jmekerashi gen Ciorcila si Silaghi! asa ca fii pe pace, si eu imi tin banii la BT, fara grija.
      • +2 (6 voturi)    
        Nu acestea sunt adevaratele hotii (Vineri, 16 iulie 2010, 10:36)

        Decebal [anonim] i-a raspuns lui srpc

        Nu e vorba despre oameni obisnuiti. Este vorba despre Horia Ciorcila care este printre cei fondatori si este cel mai important om din banca. Asa ca nu este un atac obisnuit.
        Imi pare rau ca una din putinele banci care are capital romanesc este lovita astfel. Tranzactii de specula la bursa fac multi, (inclusiv de exemplu George Soros). Nu spu n ca e bine, dar e mult mai putin rau decat toate hotiile care s-au facut in tara asta :
        - toate privatizarile facute pe sume de nimic cu comisioane mari in buzunarul unuia si altuia
        - Petrom-ul
        - Rosia Montana
        - platforma continentala, si alte tunuri despre care nici nu stim probabil.
        Acestea sunt hotii adevarate, iar cei care le-au facut si le fac ar trebui judecati pentru subminarea economiei / tradare de tara.
        Nu niste speculatii la bursa...
        • +6 (8 voturi)    
          Ai si n-ai dreptate (Vineri, 16 iulie 2010, 12:02)

          maxi rodrigues [utilizator] i-a raspuns lui Decebal

          Nu e vorba de speculatii la bursa, ci de "speculatii" cunoscand ceea ce se va intampla, ceea ce deja nu mai este o speculatie, ci o certitudine.
          Tranzactiile care folosesc informatii din interior despre ce se va intampla sunt pedepsite in toata lumea, mai informeaza-te.
          Ai dreptate in schimb cu restul hotiilor adevarate. Si alea ar trebui anchetate.
          Dar n-au legatura cu subiectul.
        • +6 (6 voturi)    
          Comment sters de user (Vineri, 16 iulie 2010, 12:34)

          Mowgli [anonim] i-a raspuns lui Decebal

        • +4 (4 voturi)    
          Da, Decebal (Vineri, 16 iulie 2010, 15:16)

          Tepes [anonim] i-a raspuns lui Decebal

          @Decebal: Ai totala dreptate, Decebal. Eu as propune ca, daca o sa-ti fure cineva tot din casa, sa-l lasam liber si sanatos, pentru ca, la cat s-a furat in tara asta, covoarele si lcd-ul tau sunt egale cu zero.
          PS: Lucrezi la BT sau esti ruda cu vreunul dintre arestati ?
          • +1 (1 vot)    
            Traian (Vineri, 16 iulie 2010, 20:39)

            coco [anonim] i-a raspuns lui Tepes

            Nu sunt arestati, sa avem pardon. Au fost deferiti justiei. Mai invata!
      • 0 (0 voturi)    
        rekkers (Vineri, 16 iulie 2010, 20:41)

        lara [anonim] i-a raspuns lui srpc

        O observatie; Ciorcila a facut banca. Rekkers a venit dupa cativa ani, in 2002. Deci temelia e Ciorcila
        • 0 (0 voturi)    
          pardon (Luni, 19 iulie 2010, 0:49)

          srpc [utilizator] i-a raspuns lui lara

          temelia este cine conduce efectiv, nu membrii fondatori!
  • +4 (8 voturi)    
    se auzea si de Ionut Popescu -cat a fost ministru (Joi, 15 iulie 2010, 18:47)

    Eneas [anonim]

    de finante-opera pe bursa in baza unor informatii confidentiale obtinute datorita functiei !deci ce sa ne mai miram....
    • +5 (7 voturi)    
      Confunzi (Joi, 15 iulie 2010, 20:00)

      Nae [anonim] i-a raspuns lui Eneas

      Ministrul de finante n-are acces la informatii despre bursa. Au insa conducerea bursei, brokerii, angajatii CNVM.
      Poate ne spuneti cum si-a vandut pe 01.06.2007 vice-le Bursei, Pop Sergiu Ovidiu, detinerile de la Confectia Targu-Jiu prin Intervam-ul pe care-l conducea, catre SAFI care era tot client Intervam.
      Poate ne spuneti despre vanzarea masiva de actiuni Banca Transilvania din zilele de 02.05.2007 si 04.05.2007 dispusa tot de Intervam pentru SAFI pentru a recumpara actiunile prin august 2007, evident in pierdere,
      La noi perdantii sunt fonduri (de investitii, de pensii), SIF-uri si chiar institutii financiare a caror proprietari nu pot reactiona.
      Apropos dupa tranzactiile TLV ale anului 2007 au aparut 250 mii actiuni Banca Transilvania in contul Mihaelei Dragos, directorul Directiei Juridice a CNVM care s-au subevaluat ca sa nu bata la ochi in declaratia de avere pe 2007 datata 13.06.2008.
      De-aia a sarit si CNVM sa doseasca Ordonanta contra brokerului care a mediat afacerea zicand ca “sancţiunile sunt încă în perioada în care pot fi contestate, astfel că nu au fost publicate”, Aiurea, citim in Buletinul CNVM http://www.cnvmr.ro/pdf/buletinI/Buletin-27-2010.pdf pag.3 Ordonantele 300-305, ca procedura era exact pe dos.
  • +7 (9 voturi)    
    Interese (Joi, 15 iulie 2010, 19:13)

    Catalin [anonim]

    Aceasta miscare, impreuna cu contestarea majorarii de capital din partea SIF 1 ma duce cu gandul ca cineva doreste ca valoarea actiunilor bancii pe bursa sa scada, cu scopul clar de a achizitiona cat mai multe. O sa vedem peste ceva timp cine a fost in spatele acestei miscari. Asta nu inseamna ca cei din conducerea bancii sunt chiar nevinovati.
  • +3 (13 voturi)    
    ok, unde e partea naspa? (Joi, 15 iulie 2010, 19:21)

    lila [anonim]

    Eu nu ma prea pricep, dar unde e partea gresita? La partea cu cumpararea -vanzarea: sunt 2 persoane private, deci nu vad prejudiciul! Poate i-au spus sa cumpere in ideea ca daca venea direct CYprus Bank crestea mai mult pretul, who knows? Apoi, din cate stiu eu, e legal sa-ti faci firma offshore. Ah, ca statului nu-i convine... too bad, sa reduca taxele!
    Din cate stiu eu, cand cumperi-vinzi actiuni, automat se impoziteaza cu 16% profitul, deci s-a platit, nu poti scapa de treaba asta. Ce faci cu banii dupa impozitare, asta e treaba fiecaruia, nu? Ca n-a furat!
    Am de multe ori impresia ca articolele astea induc in eroare intentionat, pentru ca eu nu inteleg nici dupa ce am citit de 2 ori articolul unde e buba. Sorry. Ce nu era voie sa faca???
    • +8 (14 voturi)    
      explicatii (Joi, 15 iulie 2010, 19:55)

      vvv [anonim] i-a raspuns lui lila

      lila: tranzactiile la bursa se fac in baza informatiilor publice, accesibile tuturor investitorilor. directorul oricarei firme are informatii confidentiale despre acea firma si ar putea face o gramada de profit vanzand sau cumparand actiuni inainte sa anunte un eveniment (de exemplu castigarea unui proiect care ar creste pretul actiunilor, o achizitie, merger etc). legal angajatii firmei nu au voie sa tranzactioneze folosind informatii confidentiale, pentru ca atunci pierd de fapt ceilalti actionari ai firmei (care de fapt sunt proprietarii firmei). deci nu e vorba de plata taxelor, ci de "illegal insider trading".
    • +10 (16 voturi)    
      sa-ti explic (Joi, 15 iulie 2010, 19:58)

      otonel [anonim] i-a raspuns lui lila

      partea naspa e ca n-a stiut nimeni altcineva de intelegere.
      Adica neste baeti care sa puna si iei botu' la prajitura. Ai inteles?
      Cyprus a negociat de fapt cu cei doi, sa faca un pachet de o anumita marime pe care sa-l vanda la o anumita valoare. In felul asta se autoprotejau fata de posibili concurenti care le-ar fi stricat socotelile. Pentru ca in piata s-ar fi alflat imediat ca un strain cumpara. Asa, cand au cumparat cei doi, nimeni n-a fodt surprins ptr ca erau de la BT.
      In final, Cyprus a cumparat la sigur pachetul comandat, la pretul comandat si toata lumea a fost fericita.
      Mai putin neste baeti care s-au simtit ca nu au fost bagati in seama. Si s-au suparat. Adica, ba noi suntem neste nimeni, ba, acilisea in tara asta, sub nasu' nostru, adicatelea, faceti voi afaceri? Fara incuviintare de la ....? Pai ia sa vedeti voi ca nu merge asa. Ca daca nu cotizati n-aveti!!
      Acum ai inteles LILA?
    • +5 (9 voturi)    
      pt ca (Joi, 15 iulie 2010, 20:20)

      PaulR [utilizator] i-a raspuns lui lila

      Lila, e ilegal sa faci tranzactii cu actiuni folosind informatii ne-publice din interiorul firmei.
    • +3 (11 voturi)    
      Tu esti oricum intr-o eroare totala, (Joi, 15 iulie 2010, 20:24)

      c.mike [utilizator] i-a raspuns lui lila

      infractiunea se numeste manipularea pietei de capital si se pedepseste cu inchisoare. cum crezi ca cineva cumpara 43.000.000 de actiuni ca investitie ? ele au fost cumparate e informatii certe ca , cineva vrea sa achizitioneze un pachet masiv de actiuni bt mai pe romaneste se numeste tun ia gandeste-te ca tu lila afli de la mine ca firma la care eu lucrez(bank of cyprus ) m-a insarcinat pe mine sa cumpar la bursa $0.000.000 de actiuni bt. nimeni nu stie acest lucru inafara de noi doi . ce faci ? cumperi masiv impreuna cu mine(prin interpusi, soacre ,sotii, cumnati etc. ) iar cand eu lansez oferta de cumparare vindem bineinteles in profit. avand 40.000.000 de actiuni noi (adica tu dictezi pretul) pentru ca , actiunile care mai sunt in piata sunt in numar scazut. ai priceput acum cum sta treaba ?
      • +4 (4 voturi)    
        eronat (Vineri, 16 iulie 2010, 8:19)

        Rhodos [utilizator] i-a raspuns lui c.mike

        manipularea pietei inseamna altceva decat ce au facut ei. prin definitie (sumar) trebuia ca cei doi sa imprastie informatii eronate astfel incat sa determine cresterea/scaderea unui pret pe piata. Ce au facut ei in schimb este inside trading si conform reglementarilor aveau obligatia sa faca publica orice tranzactie cu titlurile tlv. In schimb au ascuns aceste tranzactii.
        E o mare confuzie in ce priveste termenul folosit de parchet, respectiv "manipularea pietei"
        • +1 (1 vot)    
          raspuns (Vineri, 16 iulie 2010, 9:56)

          lila [anonim] i-a raspuns lui Rhodos

          Ok, partial am inteles cu inside trading, dar nu mi se pare destul de clar oricum. De exemplu, un presedinte de banca cum e Ciorcila oricum stie mai multe decat orice actionar BT. Adica, de exemplu, daca la un moment dat banca ar merge rau (inainte de publicarea rezultatelor financiare) ar fi ilegal pentru el sa-si vanda o parte din actiuni? E foarte relativ. Din asta reiese ca nu poti fi si actionar BT si presedinte BT. Ceea ce iarasi e o prostiie , nu?In cazul acesta Inside trading-ul asta de fapt iti spune sa actionezi mereu impotriva intereselor tale, nu?
          • +3 (3 voturi)    
            nu e interzis sa fii actionar si presedinte (Vineri, 16 iulie 2010, 12:13)

            Rhodos [utilizator] i-a raspuns lui lila

            insa exista reguli impuse prin legislatie cu privire la acest aspect. Toate tranzactiile tip insider se fac publice in termen de 24 de ore tocmai pentru a elimina orice suspiciune privind folosirea informatiilor privilegiate. Toate persoanele cu functii de conducere sunt comunicate bursei si cnvm-ului, astfel putand fi verificate in orice moment.
            daca cei doi ar fi comunicat operatorului de piata toate tranzactiile facute pe tlv, nu ar fi avut nimeni nici o problema cu profitul obtinut, ca asa e la bursa, dar pentru ca au ascuns aceste tranzactii, deja este evident ca s-au folosit de pozitia pe care au avut-o, lucru ilegal conform legislatiei.
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns (Vineri, 16 iulie 2010, 11:02)

      marius [anonim] i-a raspuns lui lila

      Anul trecut nu s-a platit impozit pe profitul optimut pe piata de capital!!!!!!!!!
  • +5 (9 voturi)    
    m-am lamurit! (Joi, 15 iulie 2010, 19:44)

    mihai [anonim]

    Acum stiu de ce n-am succes in afaceri:sunt certat cu soacra-mea,iar matusa mi-a murit.De maine ma impac cu soacra-mea si ma pun tare pe business.
    • +1 (5 voturi)    
      gresesti (Joi, 15 iulie 2010, 20:09)

      otonel [anonim] i-a raspuns lui mihai

      n-ai succes ptr ca nu conduci o banca atat de bine, incat altcineva sa fie convins ca ar fi o afacere fff buna sa cumpere actiuni la banca condusa de tine.
      Si sa aiba atata incredere in tine incat sa-ti zica de planul lui si sa te roage sa-l ajuti.
      Tu realizezi ce incredere au avut cei de la Cyprus in oamenii de la BT? Ca au sa livreze pachetul care trebuie, la pretul stabilit?
      Tu iti dai seama ce afacere delicata a fost asta si ce bonitate au avut aia de la BT in fata grecilor?
  • -3 (7 voturi)    
    BT-ule numele tau e bancorex (Joi, 15 iulie 2010, 20:19)

    falitu [anonim]

    ... bursa noastra este un ring de babaroase contrafacute ...

    ... trebuie bagata dinamita sub ea si toti care au condus-o sa stea cu diaconescu in direct la mititica ...
    ... benerele, auzi ba ?
  • 0 (2 voturi)    
    conducerea bank of cyprus (Joi, 15 iulie 2010, 20:37)

    anonim [anonim]

    am auzit ca toata conducerea BaNK OF CYPRUS are doar penal ....ma refer la presedinte si vicepresedinte ...stiti ceva de asta ?
  • +3 (5 voturi)    
    ce e de fapt? (Joi, 15 iulie 2010, 23:11)

    MM [anonim]

    Fiti seriosi! Aici e vorba de altceva. E vorba de D-l Guzman - unul din actionari - care nu mai este in consiliul de administratie. Si acuma face valuri.
    Te apuca rasul...initial se spunea ca Ciorcila a facut smecherii sa fure..5000 de euro (bani de tigari pentru el). Acuma vad ca au dat-0 ca nu e corect nu stiu ce profit, ca au obtinut informatii de la cei din Cipru.
    Apoi BT deranjeaza foarte mult. Ca e romaneasca. Ca poatte ajunge in primele trei (va mai aduceti ce mizerii i s-au facut lui Pop Iosif? ) .
    Stati linistiti.
  • +3 (3 voturi)    
    BT (Vineri, 16 iulie 2010, 10:02)

    Coran [anonim]

    Nu va mai agitati. BNR ii sprijina, pe buna dreptate. In fond, au prezumtia de nevinovatie. Deci hai sa nu aruncam cu vorbe.
  • 0 (0 voturi)    
    Mai sa fie (Vineri, 16 iulie 2010, 11:10)

    droid04 [anonim]

    Ce am inteles io:
    1. astia sunt urmariti -telefon,email, tot- din 2006. S-au strans 34 de volume ! oare ce ma face sa cred ca toti sunt urmariti, si dosarele se deschid atunci cand trebuie...
    2.o sa fie foarte greu sa dovedeasca ceva cu toata urmarirea lor de 4 ani... parca vad ca o sa dureze nu stiu cati ani pana se ajunge la o concluzie ....
    3.bancherii astia smecherasi s-au zgarcit si nu si-au facut o structura offshore ca lumea din care sa nu se afle cine este in spate. Sau au vb ca prostii pe mobile :)
  • 0 (0 voturi)    
    bank of Cyprus (Vineri, 16 iulie 2010, 11:14)

    gaga [anonim]

    Probabil ca autoritatile romane au fost sesizate de actionarii bancii cipriote pentru ca informatia pretioasa a fost furnizata de directorul lor care a comunicat directorilor inculpati de la BT pretul si procentul. Iar directorii romani in intelegere cu furnizorul informatiei au sesizat oportunitatea si au trecut la fapte dand ceea ce se numeste un tun. Intrebarea este cum au reusit romanii sa achite actiunile achizitionate. Chiar si numai sumele vehiculate pentru operatiunea de cumparare (pe numele soacrei!) ar fi pus pe ganduri CNVM sau alte autoritati. Cand rulajele pe un titlu sunt limitate ani la rand la niste sute de mii de euro saptamanal/lunar, cand toata bursa abia produce cateva milioane zilnic si brusc vine soacra si intr-o perioada de cateva saptamani cumpara titluri de zeci de milioane lei/euro, automat apar suspiciuni! Cum figura s-a repetat, evident suspiciunile s-au transformat si ele in certitudini. Din pacate astfel de manipulari descurajeaza dezvoltarea pietei de capital autohtone. Si acesta este doar unul din cazurile facute publice! A mai fost si Rompetrol si probabil multe altele nestiute inca.....
  • +4 (4 voturi)    
    Ideea este de "fair-play" (Vineri, 16 iulie 2010, 12:11)

    ZNU [utilizator]

    si da si nu lila.
    in situatia descrisa de tine, da este ilegal sa isi vanda actiunile pentru ca ar fi o actiune intreprinsa pe baza unor informatii la care are acces pe baza functiei, ceilalti participanti (investitorii de pe bursa) neavand informatia, fiind dezavantajati.
    Ideea nu este sa actionezi impotriva intereselor ci doar sa te bazezi pe informatiile publice (pt ca toti investitorii trebuie sa fie egali din punctul asta e vedere) si pe experienta ta in domeniu. Altfel spus: tu ai 500 de actiuni ABC, eu lucrez la firma de brokeraj cu care ABC deruleaza un proiect si aflu ca in 2 zile pretul ABC se dubleaza. Tu bagi la vanzare ABC la pretul de 2 RON si eu, stiind ca in 2 zile pretul va fi de 4RON cumpar. Daca tu stiai ca se dubleaza pretul, vindeai peste 2 zile la pretul de 4RON nu la 2RON. eu am avut profit 1000 RON in defavoarea profitului tau. ti-ar conveni? asta este "pierderea" despre care se vorbeste in articol.
    Asta este dezavantajul de a lucra intr-o astfel de institutie.
    Mai aiurea sunt alte reguli, cum ar fi intra-day-urile, dar asta e alta mancare de peste :)))))))
  • 0 (0 voturi)    
    cipru nu e offshore (Vineri, 16 iulie 2010, 12:25)

    max [anonim]

    atentie, nu mai folositi exprimarea ca Cipru, stat membru UE, este un offshore.

    nu e adevarat. ce se poate spune e ca are reguli mai usoare de inregistrarea unei afaceri si cota rezonabila de impozit pe profit.
  • +2 (2 voturi)    
    Altceva ma ingrozeste ! (Vineri, 16 iulie 2010, 12:26)

    Razvan [anonim]

    Stimati jurnalisti chiar nu puteti sa vedeti evidentul ? Dosarul cu inregistrarea convorbirilor a inceput in 2006 iar faptele au avut loc in 2009 !
    Lasati-ma sa ascult telefoanele ORICUI din aceasta tara 3 ani de zile si garantat gasesc ceva ilegal sau compromitator.
    Devine evident ca toti oamenii cat de cat publici sau importanti sunt inregistrati non-stop si in momentul in care devin incomozi sunt executati... incepem sa semanam tot mai mult cu Rusia.
    In acest caz vinovatia personajelor in cauza devine minora in raport cu ilegalitatile comise de autoritati. Dar ce ziarist sa scrie despre asa ceva ? Se simte vreunul curat lacrima incat sa-si permita sa abordeze la modul serios problema ? Imposibil pentru ca suntem toti oameni si toti gresim sau avem ceva de ascuns...
    • +2 (4 voturi)    
      toti sunt (Vineri, 16 iulie 2010, 12:36)

      Rhodos [utilizator] i-a raspuns lui Razvan

      ascultati permanent. La nivel de piata de capital, banci etc, e recunoscut faptul ca au telefoanele ascultate. Crezi ca pe astia de la procuratura ii intereseaza ca nu respecta legea? sunt dosare care se fac in timp si daca e nevoi de vreo diversiune, cineva are grija sa o arunce pe piata.
    • -1 (1 vot)    
      Corect (Vineri, 16 iulie 2010, 12:41)

      piro [anonim] i-a raspuns lui Razvan

      Corect! E un fel de a te lega de paiul din ochiul altuia fara sa vezi barna din ochii tai.
  • 0 (0 voturi)    
    BT (Vineri, 16 iulie 2010, 20:37)

    Biro [anonim]

    Lamuriti-ma, va rog: are habar DIICOT-ul de piata de capital?

    Pe de alta parte, voi ati vazut pe site-ul DIICOT ca au dat doua comunicate, primul era confuz de tot. In al doilea, dupa ce au aparut stiri prin presa, au venit, DUPA DOUA ZILE, cu explicatii, cu clarificari...
  • 0 (0 voturi)    
    soacra (Vineri, 16 iulie 2010, 21:27)

    nicu [anonim]

    Asa sa se intample cu toate soacrele! Ioi, ioi ;-)
  • 0 (0 voturi)    
    soacra (Vineri, 16 iulie 2010, 21:27)

    nicu [anonim]

    Asa sa se intample cu toate soacrele! Ioi, ioi ;-)
  • +1 (1 vot)    
    parere (Vineri, 16 iulie 2010, 21:54)

    cetatean [anonim]

    Dupa parerea mea aceasta informatie pateaza imaginea acestei banci care a ajuns destul de sus in top bancilor. Cei din managementul bancii(directii, departamente) au muncit, nu a fost usor mai ales pentru simplii angajati care reprezinta in teritoriu aceasta banca. Ar trebuie ca pe parcursul acestei anchete Horia Ciorcila sa fie suspendat din functia de presedinte. Ar fi mai bine mult mai bine pentru imaginea ei .
  • 0 (0 voturi)    
    Baietii cu ochi albastrii.. (Vineri, 16 iulie 2010, 22:02)

    blueochi [anonim]

    Cel mai de speriat este ce a spus Razvan si cu care ma asociez 100%. Pe ce baza poti sa urmaresti telefoane din 2006 ? CNVM este forul care trebuie sa urmareasca si sa previna "inside trading". Din 2006 nu au facut nimic ? Se stie ca noii baieti cu ochi albastrii (unii sunt cei vechi) controleaza tot in ministere si daca ceva misca si nu se decarteaza la ei aduc ce au la dosar. Nu exista nici o separare de puteri in stat, nu e clar pe ce baza se pot face urmariri de telefoane timp de 4 ani ? Numai ideia este sinistra. Ce ar putea face oamenii de rand ca noi sa prevenim asemenea incalcari ale drepturilor omului ? Tineti minte chestia cu Vanghelie si inregistrarile pe care le avea ? S-a tacut malc si cu asta...
  • +1 (1 vot)    
    bt (Sâmbătă, 17 iulie 2010, 12:00)

    adrian [anonim]

    Faptul ca mentineti acest articol este intre primele cinci de doua zile cind intre timp altele cu subiecte mai importante nu mai apar nici in primele douazeci cum se numeste? Nu incercare de manipulare a pietei si discreditare a bt?
  • 0 (0 voturi)    
    Bt e o banca puternica (Duminică, 18 iulie 2010, 23:03)

    MMMMM [anonim]

    orice ar face cine este rau intentionat sa pateze imaginea Bt nu va reusi. Noi ca si clienti avem incredere in ea si in angajatii ei.
    celalalte jocuri de culise dintre bosi nu ne intereseaza.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by