Iasi: Un italian ranit intr-un accident a refuzat internarea dupa ce a vazut conditiile din spital

de D.G.     HotNews.ro
Vineri, 30 aprilie 2010, 20:47 Actualitate | Esenţial


Un cetatean italian care a fost ranit intr-un accident de motoscuter la Iasi a refuzat sa fie internat la Spitalul de Urgente din municipiu. Italianul in varsta de 56 de ani avea citeva coaste rupte si fractura de tibie, dar a spus ca vrea sa se intoarca in tara sa, dupa ce a vazut conditiile din spitalul iesean, informeaza Mediafax.

Medicii ieseni l-au tratat la Unitatea de Primire Urgente (UPU), apoi i-au recomandat internarea in aceeasi unitate medicala.

"Pacientul a refuzat ulterior tratamentul, in ciuda avertizarilor privind riscul la care se expune, motivand ca prefera sa mearga in Italia. El a spus ca nu vrea sa se trateze la Iasi, dupa ce a vazut in ce conditii lucreaza cei de la Spitalul de Urgente, dar si dupa ce a auzit ceea ce se petrece in sistemul medical romanesc", a declarat medicul Tudor Ciuhodaru, seful Unitatii Primire Urgente din cadrul Spitalulului de Urgente.

La Spitalul Clinic de Urgente Sfantul Ioan din Iasi cele cinci mese de operatii reprezinta un real pericol pentru pacienti si viata lor. Ele au o vechime care variaza intre 25 si 37 de ani, in timp ce durata de viata este de patru ani in clinicile similare din strainatate. Un astfel de exemplu este masa de operatii de la Clinica de Ortopedie, veche de aproximativ 30 de ani, data sub forma de 'ajutoare' de o clinica din Franta, care este instabila si mancata de rugina, informeaza Agerpres.

Tudor Ciuhodaru, care este si purtatorul de cuvant al Spitalului Clinic de Urgente Sfantul Ioan din Iasi, unitate medicala care deserveste judetele din partea estica a tarii prin prisma unicitatii clinicilor, sustine ca de cel putin cinci ani se fac demersuri catre forurile superioare pentru alocarea unor fonduri necesare achizitionarii de mese noi. Fara niciun raspuns, sustine acesta. Cu toate acestea, pe cele cinci mese de operatii din spital continua zilnic sa se faca zilnic aproximativ de 30 de interventii chirurgicale.


Citeste mai multe despre   


















3246 vizualizari

  • +17 (19 voturi)    
    a scapat (Vineri, 30 aprilie 2010, 20:44)

    Radu [anonim]

    din accident si sa moara in spital?
    a fost inspirat
  • +18 (18 voturi)    
    are dreptate (Vineri, 30 aprilie 2010, 20:46)

    V [anonim]

    Pai cum sa vrea saracu? Intra in spital romanesc cu doua coaste rupte si iese mort de hepatita. Ii doresc sa ajunga in Italia cu bine, sigur nu se mai intoarce, probabil era in cautare de senzatii tari, in tara lui Dracula, dar totul are o limita.
  • -19 (21 voturi)    
    e grav (Vineri, 30 aprilie 2010, 21:26)

    tsunami [anonim]

    cred ca e lovit si la cap si aia se trateaza numa in italia, sicilia poate
  • -17 (23 voturi)    
    Trebuia lasat in drum... (Vineri, 30 aprilie 2010, 21:31)

    MihaiDanBaiaMare [utilizator]

    Macaronarul lui peste...in Italia se impusca mafiotii intre ei ca niste animale. Oameni nu-i pot numii pe acesti infecti.
    • +11 (11 voturi)    
      iti (Vineri, 30 aprilie 2010, 23:37)

      veninusrl [utilizator] i-a raspuns lui MihaiDanBaiaMare

      dai seama ca prin comentariul tau arati ca nu esti cu nimic mai breaz decat cei pe care ii numesti "infecti"?!
      avea dreptate italianul, e grav si e trist ...
  • +13 (15 voturi)    
    spaga (Vineri, 30 aprilie 2010, 21:33)

    Marian [anonim]

    pai daca omul nu a avut bani de spaga...
    nu s-a orientat
  • +31 (31 voturi)    
    orice om cu ceva minte (Vineri, 30 aprilie 2010, 21:38)

    Ovidiu [anonim]

    Daca ar avea de ales intre a fi in pericol de moarte 2 ore, cat dureaza drumul pana in Italia si o luna cat ar fi stat internat in Romania ar alege doar o ora evident...

    Romania are alte prioritati, construirea de biserici, catedrala mantuirii neamului, programul prima casa, rabla, 1000 euro gratis pentru orice om ce isi cumpara o masina noua.....La noi nu e prioritate sanatatea..

    La noi se iese in strada pentru vietile cainilor vagabonzi din bucuresti dar cand un roman moare in spitale sau in strada, nimeni nu se revolta, nimeni nu iese pe strada sa protesteze...

    are dreptate italianul, cat timp nu vom pune mai mult pret pe o viata de roman, decat punem pe o viata de caine, iti trebuie multa inconstienta ca sa te tratezi in spitalele din Romania....

    in fiecare zi in ziare sunt cazuri disperate, oameni ce mor ca nu au bani de treatement... nimeni nu iese in strada sa protesteze, sa urle de nervi, de ciuda sa strige, pentru un seaman.....

    cand prefectul vrea sa eutanasieze cainii vagabonzi cum face vestul de 50 de ani, se rascoala toti, ca asa e la moda si evident, suntem in trend....

    imi doresc sa ma fi nascut in ziua cand va fi la moda ca romanii sa iasa in strada si pentru o viata de om, nu doar pentru una de caine...
    • +14 (14 voturi)    
      PERFECT ADEVARAT (Vineri, 30 aprilie 2010, 20:53)

      V [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      Nu mai am nimic de adaugat. Doar ca ai pus punctul pe "i". Eu personal mi-am pierdut speranta in mai bine. O tara cu oameni de calitate, se recupereaza in 10 ani si dupa razboi sau bomba atomica.. vezi nemtii sau japonezii. Noi insa nu suntem in stare sa iesim din groapa asta de noroi in care ne balacim de la ..burebista incoace. Pacat de tara noastra, ca e locuita.
    • +13 (15 voturi)    
      bleah... (Vineri, 30 aprilie 2010, 22:07)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu

      Nu-mi aminti de sclerozatele care se viseaza singurele reprezentante ale speciei umane pe Pamant, inconjurate de caini.
      Adica sa moara toti oamenii, ca "e" rai, dar sa ramana cainii.
    • 0 (0 voturi)    
      o, da (Sâmbătă, 1 mai 2010, 14:24)

      kourai [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu

      imi pare rau s-o zic, da' ai dreptate
  • +10 (10 voturi)    
    ! (Vineri, 30 aprilie 2010, 21:41)

    gigi [anonim]

    Nu ne vine noua ca suntem romani sa ne internam in spitalele romanesti da unor straini . Cred ca nu a mai nimerit usa italianu' cand a vazut lipsa de bun simt si mizeria din spitale.
  • +15 (15 voturi)    
    el vrea in tara sa (Vineri, 30 aprilie 2010, 21:42)

    stefan2008 [utilizator]

    Eu vreau sa ma adoarma cineva chiar la intrarea in spital, ca sa nu mor de greata.
    Si mai vreau ceva: sa nu ma mai oblige statul sa platesc asigurare de sanatate. Sa ma lase sa-mi platesc singur spitalizarea, consultatiile, etc.
    Sistemul socialist care ofera "sanatate" celor 20 de milioane de romani cu contributiile de la vreo 4 mil de romani, ESTE PE BUTUCI.
    Iar ideea sa mareasca contributia celor 4 milioane va face ca numarul celor ce contribuie la "sanatate" sa scada.
  • +11 (11 voturi)    
    Cosciug (Vineri, 30 aprilie 2010, 22:43)

    SucKs O' SuKs [anonim]

    Am platit 3 decenii CAS...ETC., ca sa ajung odata in spital..si atunci sa platesc investigatii si alte bazdaganii, cu spaga de rigoare. Mai bine nu platesc nik' la stat si cand sunt constrans sa merg in spital platesc ce e de platit cash
    • +2 (8 voturi)    
      Costul tratamentelor (Vineri, 30 aprilie 2010, 23:48)

      Dr. Mengele [anonim] i-a raspuns lui SucKs O' SuKs

      Stimabile, baţi câmpii cu plătitul din buzunar...Ţin să te informez că sunt medicamente care costă 5500 Euro fiola (de ex. Mabthera). În cazul pomenit se administrează 4 doze pe lună şi pun pariu pe o bere românească ,la PET, că nu te ţin balamalele să cotizezi 22000 Euro pe lună. Bineînţeles, o să adopţi linia românească neaoşă cu "merge şi fără aia" , asezonată cu rinjetul mioritic de rigoare, dar când e vorba de limfoame şi de leucemii opţiunea rămasă e cimitirul. La spitalele de Pediatrie (adică spitale de copii) 80% dintre clienţi sunt ţigani care nu plătesc o leţcaie la CAS pe motiv că progeniturile au gratuitate. Bineînţeles că nu sunt bani pentru sănătate atâta timp cât cotizează 4 milioane şi parazitează sistemul alte 16 milioane. Sănătate...
      • 0 (2 voturi)    
        cele 16 mil care "paraziteaza" sistemul (Sâmbătă, 1 mai 2010, 9:14)

        samoila dan [anonim] i-a raspuns lui Dr. Mengele

        Cum in Romania daca esti somer sau nu lucrezi nu ai asigurare medicala, inseamna ca nu tiganii sau somerii sunt cei care "paraziteaza" sistemul ci batranii si copii.

        Batranii, adica cei care au platit asigurarile de sanatata ca domnul care a postat sa ajunga sanatos sa-si exprime 'ideile' pe post. Si copii, inclusiv ai sai.

        Observ asadar ca ceea ce sugerati este fie sa-i lasam sa crape pe batrani, ca acu oricum nu mai avem nevoie de ei, fie sa restrictionam accesul la sanatate al copiilor, daca de exemplu parintii lor ("tiganii") nu muncesc. Uman, crestin, si mai ales, ospitalier, ca tot romanul.
        • 0 (0 voturi)    
          Urgentele (Sâmbătă, 1 mai 2010, 12:57)

          bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui samoila dan

          sunt gratuite, iar multi abuzeaza de acestea.
        • 0 (0 voturi)    
          Parazitism social (Sâmbătă, 1 mai 2010, 13:02)

          Dr. Mengele [anonim] i-a raspuns lui samoila dan

          I-am explicat domnului "Sucks" care e treaba cu plătitul din buzunar în caz de boală ,nu i-am sugerat că poate să crape liniştit. Statul românesc încurajează masiv nemunca şi parazitismul social fapt care se răsfrânge şi asupra sistemului sanitar. S-a întâmplat să nu existe un termometru în tot UPU (Unitatea Primiri Urgenţe) , asta într-un oraş ardelenesc cu 170000 locuitori. Stimabilii noştri concetăţeni ţigani au prins şmecheria cu ajutorul social şi se duc la Primărie de unde scot o simplă adeverinţă "de sărac" pe baza căreia încasează bani nemunciţi. Alocaţiile de copil reprezintă "afacerea " de bază pentru milioane de indivizi din ţara asta. Statul românesc ar trebui să curme apucăturile astea şi să-i pună la muncă. Vă asigur că este o senzaţie unică să fii de gardă noaptea şi să ai parte de manifestările unei şatre întregi (spicuiesc din meniu - înjurături, urlete, ameninţări cu moartea, etc). Cu respect.
      • +3 (3 voturi)    
        Da, exista (Sâmbătă, 1 mai 2010, 9:46)

        bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui Dr. Mengele

        Exista medicamente care costa 5500 Euro fiola si care sunt cumparate cu 20.000 Euro de la firma nevestei directorului spitalului sau vreunui politician.

        Iar ca sa primesti medicamentul, trebuie sa dai spaga minim 2000 de euro dupa ce-ai platit o viata "asigurarea" medicala. Apoi roaga-te sa nu pleci acasa mai bolnav decat te-ai dus.
      • 0 (0 voturi)    
        prioritati (Sâmbătă, 1 mai 2010, 13:18)

        popeye [anonim] i-a raspuns lui Dr. Mengele

        Ai dreptate in ceea ce priveste tratamentul costisitor....iar referitor la partea cu progeniturile tziganilor....aici ar trebui sa se intervina! Sa aiba gratuitate copii celor care platesc aceste asigurari de sanatate....nu sa beneficieze toti aceia care sparg seminte si toarna plozi din lipsa de ocupatie.
    • 0 (0 voturi)    
      yes! (Sâmbătă, 1 mai 2010, 13:08)

      popeye [anonim] i-a raspuns lui SucKs O' SuKs

      Adevarat graiesti!....Astia nu merita nimik!
  • -3 (5 voturi)    
    Hai sa fim seriosi (Vineri, 30 aprilie 2010, 23:06)

    worker [anonim]

    Nu exista in Romania spitale la standardele unui Italian mediu?! Nici cele private in care o nastere si 2 zile de spitalizare costa 80 de milioane ???? Atunci banuiesc ca italianul respectiv era Dl Berlusconi..
  • +5 (5 voturi)    
    no comment (Sâmbătă, 1 mai 2010, 0:32)

    romanu' [anonim]

    nu pot sa il condamn pe italian!
    mai stiu batrani pe patul de moarte care au zis ca prefera sa moara acasa, si mare dreptate au avut!
  • +6 (6 voturi)    
    corect! (Sâmbătă, 1 mai 2010, 2:49)

    Nicky [anonim]

    ...deci cateva coste rupte, ceva pe la un picior....nimc la cap! Omul gandeste lipede: plec acasa, la rromanica in spital mor oricum, fara sa am nimic......
  • +1 (1 vot)    
    normal... (Sâmbătă, 1 mai 2010, 6:39)

    cristus [anonim]

    Normal, acolo va fi ingrijit, acolo contributia la CAS merge la Sanatate. Aici, in vile si in jocul potentatilor actuali, joc ce poarta numele "Ghici cine-i mai bogat ?". Un joc foarte periculos pentru neparticipanti...
    As vrea sa nu mai platesc CAS si jur ca nu as mai calca in niciun spital de stat. Sa platesc la clinicile private unde am sansa sa supravietuiesc.
    Am vazut ca mama unui cantaret de manele a fost tratata (dupa scandalul aferent etniei) la Urgenta. Pai e drept, domnilor ? Ei nu platesc CAS, iar eu bag fara numar, fara numar impozite, 1500 lei pe luna (cu numar, iata)...
  • 0 (0 voturi)    
    ... corect (Sâmbătă, 1 mai 2010, 13:54)

    alex [anonim]

    Din pacate a avut dreptate. Ce in strainatate este considerat standard, la noi va ajunge abia peste 20-30 de ani... si probabil din ajutoare/donatii, caci se pare ca stimabilii nostri guvernanti au alte planuri cu banii contribuabililor.

    Si as adauga ca nu numai dotarile spitalelor lasa de dorit, ci si salariile medicilor, care sunt platiti cu aproximativ aceleasi sume de bani pe care le poate castiga un instalator sau un muncitor necalificat... si asta dupa aproximativ 15 ani de studiu si practica pentru specializare.

    Nici nu e de mirare ca cei mai lipsiti de scrupule primesc spagi si asa mai departe.

    Personal, tot ce-mi doresc este sa nu am prea curand nevoia de spitalizare, pentru ca daca se va intampla, va trebui sa merg in strainatate, si in niciun caz in vreun spital din Romania.

    Adevarul doare. De aici si "comentariile" ce vor urma....


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version