Jurnal de gripa noua (A H1N1?)

de M.C.     HotNews.ro
Marţi, 10 noiembrie 2009, 3:47 Actualitate | Esenţial


Aproape 800.000 de cazuri de gripa porcina, dintre care peste 30 mortale. Pana acum Italia e printre tarile cu cea mai rapida evolutie a gripei la nivel european, bilantul de victime se agraveaza pe zi ce trece.

Am simtit ca ma cuprinde panica si pe mine cand am citit despre primii copii decedati: fetita de 11 ani la Napoli, copilasul de cateva luni sau tanara balerina de la Roma, 18 ani abia impliniti. Spitalele de la Roma sunt pline, sirul deceselor e din ce in ce mai lung.

Din primavara am urmarit la tv evolutia gripei: distribuirea mastilor in Mexic si alarmele la tv, spoturile date obsesiv si la televizor in Romania. Vacanta in Egipt din iulie a fost sub semnul ingrijorarii, de cand in aeroport am trecut de cordonul sanitar drastic al personalului, printre formulare, autodeclaratii si control al febrei de la 2 m cu un aparat sofisticat. Egiptul a fost tara cea mai afectata de fosta gripa aviara. Noroc ca, in valiza, aveam doua cutii de Tamiflu...

Intoarsa in Italia, ma cred la loc sigur. Nu auzi de morti, nu auzi de molipsiri noi, doar cateva cazuri importate de turisti. Pana acum cateva saptamani, cand bilantul a inceput sa creasca vertiginos. M-am uitat la televizor, in asteptarea spoturilor anti-suina (suina se zice in italiana la porcina). Dar nimic. Pana acum doua saptamani, cand fiica-mea a venit de la scoala cu o foaie xeroxata cu "Regulile lui Topo Gigio", soricelul italian stie-tot. Topo Gigio le explica elevilor ca trebuie sa se spele des pe maini, sa arunce servetelul cand stranuta si sa nu duca mainile la nas sau gura atunci cand nu au mainile curate.

Si iata ca, acum doua saptamani, din 23 de elevi din clasa a III A unde invata si fiica mea, Giorgia, raman doar 13 la scoala. "Daca era gripa porcina, inchideau scoala", mi-am zis, cu gandul la stirile alarmiste din Romania. Dupa cateva zile m-am intalnit cu mama unei colege de scoala a Giorgiei. Era disperata: toti cei trei copii sunt internati la spital. Cel mai mic, de un an jumatate, in stare foarte grava, cu ambii plamani afectati si insuficienta hepatica. Copiii respectivi traiesc, poate, in conditii mai dificile. "Are gripa asta noua", mi-a mai spus mama copiilor printre lacrimi.

Fugi la scoala si vorbeste cu invatatoarea, sa semnalez cazul. Poate inchid clasa (schema romaneasca). Nici gand, "nu avem nicio circulara de la minister in acest sens. Copiii trebuie doar sa aduca certificat de la pediatru ca sunt insanatositi", imi spune invatatoarea. In rest, nu vad nicaieri voluntari care distribuie masti ca in Mexic si nici spoturi la tv. Fac un test de pe situl ministerului sanatatii, "Mama test", pentru a vedea daca stiu sa ma descurc in caz de infectie cu virusul A H1N1. Dupa o serie de intrebari, tocmai cand ar trebui sa vad rezultatul si sfatul medicului, STOP- Pentru a vedea rezultatul testului, inscrieti-va cu datele personale si veti primi informatiile la adresa de email indicata. "Cum, daca o mama vrea sa vada cum se descurca, tu o pui sa se inscrie??". Las balta testul.

Incep sa ma uit, tot pe net, pentru a vedea cand soseste vaccinul pentru copiii sub 14 ani (ale mele au 2 si 8 ani). In sfarsit, o veste buna: vaccinul se distribuie deja in toate regiunile Italiei, pana la sfarsitul lunii noiembrie vor fi vaccinati si copiii. In presa se vorbeste deja despre anchete ale magistraturii in cazurile de copii decedati: parintii acuza medicii ca nu si-au facut datoria si pe guvernanti ca nu au distribuit vaccinul la timp.

"Cum, tu vrei sa vaccinezi fetele?", exclama la telefon o prietena care lucreaza in lumea editoriala. "Iti dai seama la ce le expui? Iti dai seama ce efecte colaterale de lunga durata poate avea vaccinul?". "E o campanie mediatica, nimic mai mult, voi, jurnalistii o faceti sa para o tragedie! Ai vazut cum toti italienii aici pun eticheta de violatori si criminali romanilor, pe prima pagina a ziarelor. Ei bine, cati criminali sunt la un milion de romani? La fel si cu gripa porcina, apar in ziare doar acei cativa care au murit, bietii".

7 noiembrie

Caut pe internet, si gasesc zeci de apeluri impotriva vaccinului, cospiratia mondiala, fetele lui Obama nevaccinate. Se mai adauga si vestea ca Silvio Berlusconi nu se va vaccina si ca aproape jumatate din medicii italieni refuza sa-si administreze vaccinul. In aceeasi zi, fac serbarea de 8 ani fiicei mele: 19 copii, rasete, joaca, glume si tort. Dar nu mai vreau sa ma gandesc la gripa porcina, vaccin, lista neagra.

Luni, 9 noiembrie dimineata

Fata cea mare e la pat cu durere de cap si de gat, febra (38- 38,5), frisoane, oboseala si lipsa de pofta de mancare. Sun la pediatra, asa cum ne-au sfatuit medicii la TV.

"Fata are gripa A", e sentinta doctoritei.
II vorbesc de simptome "ingrijoratoare", dar imi spune: "simptomele ingrijoratoare sunt dificultati de respiratie, febra mare mai mult de trei zile, buze si fata cianotica, lipsa de reactii la stimuli externi". Pana atunci, paracetamol sau ibuprofen si odihna la pat.

Nu-mi vine sa cred. Uite ca teribila gripa porcina, mexicana, a sosit. "Ii mai fac fetei vaccinul?", o intreb pe doctorita. "Ah, nu mai e nevoie, daca a avut-o deja. Tineti situatia sub control si la orice agravare, veniti la cabinet sau mergeti la urgenta".

Asta e situatia azi, in seara zilei de 9 noiembrie. In Italia, nu se fac teste gratuite pentru a avea confirmarea infectiei cu virusul A H1N1. Medicii le fac doar in spital, dar de acum numai in cazuri disperate si grave. Exista clinici private care fac un screening complet al excretiei din gat, si ai raspunsul in 36 ore. Costul: 130 euro...

Si asa, in confuzia generala, masor cu scrupulozitate febra la toti mebrii familiei, avand setul de pijamale pregatite pentru o eventuala plecare grabnica la spital...


vezi blogul Mirunei Cajvaneanu






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














Comentarii alese de moderator

  • gripa porcina (Marţi, 10 noiembrie 2009, 9:47)
    alex [anonim]

    Eu am facut gripa "porcina" in iulie.

    Mi-as dori toate gripele pe care le am de acum incolo sa fie la fel. Temperatura nu foarte mare (38), fara durere in gat, fara tuse, fara cursul nasului. Doar senzatia de "oase grele", fara durere.

    Sincer ma uit la TV (nu sunt in RO) si ma minunez cat de departe poate sa mearga isteria.

    In primul rand mastile nu ajuta. Dupa o ora-doua se umezesc din cauza respiratiei si virusii pot trece prin ea- ba chiar gasesc un mediu propice in masca usor umezita. Am vazut poze cu vedete purtand masca in club. M-a cam bufnit rasul, sincer iti trebuie multa minte (adica lipsa de...) ca sa faci asa ceva.

    In al doilea rand- medicatia. Eu am luat 3 pastile de paracetamol in 4 zile (pana cand mi-a scazut temperatura la 37). Nu va umflati cu medicamente daca nu aveti simptome mai grave.

    In al treilea rand- buluceala la spital. E posibil sa nu ai gripa, dar mergand la spital pentru analize sa intri in contact cu persoane care au boala. Mai bine consultatia prin telefon.

    Despre vaccin nu stiu ce sa zic. Daca am facut deja gripa, nu prea ma mai intereseaza.





8723 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    A H1N1?) (Marţi, 10 noiembrie 2009, 5:40)

    ion [anonim]

    Foarte bun articolul ....
  • -5 (5 voturi)    
    A H1N1- pesta porcina (Marţi, 10 noiembrie 2009, 8:01)

    ZOICA [anonim]

    Buda-pesta.PESTA PORCINA. RO de unde aduceti purcelusii si concentratele... oare romanii nu au posibilitate sa-si produca puisorii de scroafe autohtone..Avem veterinari f .buni Poate este un interes ca sa se imbolnaveasca numai anumite areale ale globului cu pesta Acesta este un alt fel de razboi "BIOLOCIC"Aerul circula si totusi ne sperie pe BULGARI< ROMANI <UCRAINENI...
    • +1 (1 vot)    
      Sunt boli complet diferite (Marţi, 10 noiembrie 2009, 10:36)

      Catalin Dimofte [utilizator] i-a raspuns lui ZOICA

      Pesta porcina n-are nimic de-a face cu aceasta gripa.
  • 0 (2 voturi)    
    cat adevar este in povestea cu vaccinarea? (Marţi, 10 noiembrie 2009, 8:30)

    bigbrother [utilizator]

    In ultimele zile am auzit atat de multe variante despre ce efecte are vaccinul daca il faci, dar si ce efecte are daca nu il faci, dar nici una din variante nu pune punctul pe i si in nici un caz nu anuleaza semnele de intrebare din cealalta versiune.

    Mai rau e ca sistemul sanitar este la pamant si stim cu totii ce inseamna sa ajungi intr-un spital din Romania.

    Asa ca intreb aici: unde pot gasi/afla o parere avizata si fara dubiu despre acest vaccin?
  • +6 (6 voturi)    
    panica artificiala (Marţi, 10 noiembrie 2009, 8:54)

    panica [anonim]

    Problema e ca voi presa creati panica in randul populatiei in legatura cu noua gripa, se stie foarte clar ca noua gripa nu este atat de periculoasa ca si gripele sezoniere totusi presa a reusit sa creeze panica in randul populatiei cu articolele prezentate si cu cazurile de decese. Oamenii in general sunt prosti mai ales in Romania din cauza articolelor prezentate au reusit sa goleasca farmaciile si sa cumpere medicamente cu roaba. Pentru furnizorii de medicamente este mana cereasca.
    Oamenii care au murit nu au murit din cazua gripei porcine, acei oameni ar fi murit si din cauza gripei sezoniere deoarece acei oameni aveau si alte probleme de sanatate (obezitate, probleme respiratorii, imunitate scazuta ...).
    • 0 (2 voturi)    
      gresit (Marţi, 10 noiembrie 2009, 10:20)

      droid04 [anonim] i-a raspuns lui panica

      Poate ai dreptate si intradevar panica este intretinuta artificial, dar gresesti cand spui ca cei care au murit aveau si alte probleme de sanatate: s-a spus destul de mult (deci tind sa cred ca este adevarat) ca aceasta gripa nu omoara neaparat pe cei cu probleme - au murit multi oameni perfect sanatosi. Cam asta ar fi diferenta dintre gripa noua si cea veche - cea noua te poate omora si daca esti in floarea varstei si complet sanatos.

      Nu mai credeti si voi ca tot ce zboara se mananca. Ia ganditi-va cine beneficaza de zvonurile cu teoria conspiratiei ? Cine are de castigat daca lumea se indoieste de validitatea vaccinului?
      • 0 (2 voturi)    
        CIne? (Marţi, 10 noiembrie 2009, 10:28)

        gigi [anonim] i-a raspuns lui droid04

        Pai spune tu cine? Ca se stie ca doar companiile farmaceutice au de castigat daca se vinde vaccinul, asa cum clar se poate vedea (profituri de peste 15mld $ de pe urma gripei noi si nici macar nu au administrat vaccinul pe scara mondiala).
      • 0 (2 voturi)    
        Nu mai vorbi fara sa te documentezi (Marţi, 10 noiembrie 2009, 13:38)

        OrmenLange [utilizator] i-a raspuns lui droid04

        http://blogs.healthfreedomalliance.org/blog/2009/11/09/swine-flu-one-of-the-most-massive-cover-ups-in-american-history/
        Citez mai jos un paragraf din studiul respectiv:

        Risk of Serious Illness from the H1N1 Mutant Virus

        Their survey of 24 states found that a total of 67 patients out of tens of millions of people ended up in the ICU(Intensive Care Unit). That is, only 6% of the people admitted to the hospital were so sick as to need intensive treatments. Of these 67 patients, 19 died (25%) and of these 67% had obvious underlying long-term medical illnesses. This means that only 6 patients out of tens of millions of people in 24 states that were considered “healthy” before their infection, had died. Is this justification for a mass vaccination campaign?
  • +1 (1 vot)    
    gripa porcina (Marţi, 10 noiembrie 2009, 9:47)

    alex [anonim]

    Eu am facut gripa "porcina" in iulie.

    Mi-as dori toate gripele pe care le am de acum incolo sa fie la fel. Temperatura nu foarte mare (38), fara durere in gat, fara tuse, fara cursul nasului. Doar senzatia de "oase grele", fara durere.

    Sincer ma uit la TV (nu sunt in RO) si ma minunez cat de departe poate sa mearga isteria.

    In primul rand mastile nu ajuta. Dupa o ora-doua se umezesc din cauza respiratiei si virusii pot trece prin ea- ba chiar gasesc un mediu propice in masca usor umezita. Am vazut poze cu vedete purtand masca in club. M-a cam bufnit rasul, sincer iti trebuie multa minte (adica lipsa de...) ca sa faci asa ceva.

    In al doilea rand- medicatia. Eu am luat 3 pastile de paracetamol in 4 zile (pana cand mi-a scazut temperatura la 37). Nu va umflati cu medicamente daca nu aveti simptome mai grave.

    In al treilea rand- buluceala la spital. E posibil sa nu ai gripa, dar mergand la spital pentru analize sa intri in contact cu persoane care au boala. Mai bine consultatia prin telefon.

    Despre vaccin nu stiu ce sa zic. Daca am facut deja gripa, nu prea ma mai intereseaza.
  • 0 (2 voturi)    
    36 de morti in Italia (Marţi, 10 noiembrie 2009, 10:23)

    Bogdan [anonim]

    Nu comentez atitudinea celor din Italia. Sa speram ca gripa asta nu va suferi mutatii si se va stinge ca gripa aviara (care din fericire nu se transmitea decat prin atingere).
    Va reamintesc totusi ca, datorita masurilor lejere de carantina, au murit deja 36 de oameni, desi peste 80. 000 la ora aceasta au fost vaccinati.
  • 0 (0 voturi)    
    Informatii (Marţi, 10 noiembrie 2009, 11:05)

    Duduveche [anonim]

    Sa-l citam pe dr. Astarastoare, Pres. Colegiul Medici:
    -gripa aceasta a aparut prin recombinare transgenica a virusilor de la porc si rate, plus cel uman
    -in fiecare an, dintotdeauna apar aceste adaugiri de gene la tulpini
    -rata mortalitate gripa sezoniera (B si C), functie de tulpina e de la 2,5 la 4,5%; pina acum pt. gripa A (porcina) a fost max. 1,8%. deci??
    -in sec. XX s-a vazut ca a instaura carantina pe granite NU impiedica propagarea virusilor (care "n-au nevoie de pasaport")
    -isteria se pare ca e provocata de OMS din clipa in care UE a zis ca va reduce drastic cotizatiile din cauza Crizei
    -cine are sau a avut o gripa (indif. de tip) nu are de ce sa mai faca vaccin pt. ca este autoimunizat citeva luni.
    -de baut apa multa pt. ca mucoasele uscate sunt f. vulnerabile.
    -sunt categorii vulnerabile de persoane.
    -Streinu a fost dat afara aiurea pt. ca presa a scos cifre din context pt. senzational - el vorbea de SCENARIILE cu care lucreaza OMS (cel mai grav putind ajunge la 4 milioane morti).

    Din alte surse: -pt. isteria Ucraina - cifrele sunt exagerate de Iuscenko pt. ca Ucraina este abandonata si de UE, si de SUA, si de Rusia (au nevoie urgenta de bani ca tara crapa).
    • 0 (0 voturi)    
      procente (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 1:06)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Duduveche

      "-rata mortalitate gripa sezoniera (B si C), functie de tulpina e de la 2,5 la 4,5%; pina acum pt. gripa A (porcina) a fost max. 1,8%."

      cred ca e vorba de mortalitate la mia de imbolnaviri, nu la suta....
  • 0 (2 voturi)    
    Panica aiurea (Marţi, 10 noiembrie 2009, 11:06)

    Lilith [anonim]

    Mai oameni buni, de ce nu calculati procentu de morti din imbolnaviti. Aveti ciferele in primele 2 randuri din articol. Este de-a dreptul penibil. Daca ar da cineva cifre si pentru gripele normale s-ar putea sa aveti surpriza ca gripa normala omoara mai multi oameni. Fie ei sanatosi sau bolnavi.
    Asta vara cand au iesit la rampa medicii de la noi si au zis ca se creaza panica in mod absurd n-ati mai citit?
    E bine ca cititi acum toate aberatiile cu 36 de morti la 800.000 de imbolnaviti.
  • 0 (2 voturi)    
    Aviara, porcina, etc. - totul se rezuma la profit (Marţi, 10 noiembrie 2009, 11:14)

    BX [anonim]

    Dintr-o gripa oarecare in acest moment in lume mor mai multi decat de aviara sau porcina. Nu mai zoc de pneumonii. Din distribuirea unui astfel de vaccin nu au de castigat decat firmele producatoare...si atat. Daca se gasesc doar cateva tari din toate care sa le distribuie masiv, firmele respective s-au scos cu un profit cum n-au facut zeci de ani la rand. A se vedea firma care a facut asa-zisul vaccin impotriva aviarei. Respect pentru Polonia care le-a spus ca nu are nevoie de experimente si le-a urat succes din mers doritorilor de beneficii prin vaccinare.
    Una peste alta, organismul uman e mult mai rezistent decat se crede si in mod normal nu are mare lucru nici de la o gripa de genul asta. Afectati mai grav sunt cei ce deja au probleme severe de sanatate, iar acestia oricum o pot pati cam de la orice le-ar mai cauza probleme aditionale.
    Mi s-ar parea normal ca cel putin televiziunile sa nu sustina dezinformarea generala si masurile puerile gen 'batista pe gura'.
    • +2 (2 voturi)    
      Puerile??? (Marţi, 10 noiembrie 2009, 11:22)

      Duduveche [anonim] i-a raspuns lui BX

      Daca e vorba de ":batista la gura cind tusim" nu e masura puerila ci obligatorie cu sau fara epidemie. Ca din pacate o groaza de romani iti tusesc ca bolovanii direct in nas, sau mai rau isi sufla nasul in degete, in strada.
      Nu trebuie nici sa tratam voiniceste pericolul infectiilor.
  • +2 (4 voturi)    
    panica intretinuta artificial (Marţi, 10 noiembrie 2009, 12:51)

    gab12 [utilizator]

    Este bizar faptul ca nimeni nu mai vorbeste despre criza economica, care in Romània este foarte grava, foarte putini vorbesc despre fraudarea algerilor pentru functia suprema in Stat, in schimb toti vorbesc despre gripa porcina.
    Aceasta panica este intretinuta artificial si va argumentez pozita: in Italia, din cauza gripei"normale" mor anual 8.000 de pers., in plus sintomele gripei fiind mult mai grave, adica febra este de 39°si mai mult, etc. In Italia, pàna acum, din pacate, au murit 24 pers din cauza porcinei. In plus, pagina principala a fiecarui ziar este dedicata, in fiecare zi, gripei porcine; in cazul in care este si un mort toata ziua nu se vorbeste de altceva.
    Ciudat este faptul ca, in trecut, atunci cànd mureau din cauza gripei"normale"nici macar nu se vorbea, era normal ca sa moara?? Asa cum au scris colegii care m-au precedat, aceasta gripa este o mina de aur pt farmacii si pt multinationalele care au produs vaccinul si binenteles profita de frica oamenilor pt ai induce sa DEVOREZE medicamente si sa se vaccineze.
    Intrebarea este: cineva i-a intrebat pe cei care au produs vaccinul care sunt efectele colaterale ale acestuia? Cum a fost testat si care a fost campionul de persoane? A fost testat si pe copii? Cum au reactionat?
    Nu sunt medic dar cred ca o alimentatie bogata in fructe, verdeata, fibre, sport, o igiena stricta ar putea impiedica imbolnavirea pers.
    Cred ca la fel de important este faptul SA NU NE FIE FRICA, sa nu mai ascultam minciunile mass-mediei si ale producatorilor de medicamente!
    Sa nu le permitem sa ne spele materia cenusie!
    Sa auzim numai de bine,
    Gabriela Floria
    • +1 (3 voturi)    
      Vaccinul netestat? (Marţi, 10 noiembrie 2009, 13:20)

      Duduveche [anonim] i-a raspuns lui gab12

      Si eu subscriu la teoria ca este si o conspiratie globala dar mai jos ceva despre afirmatia "vaccinul netestat pe om se da la populatii".
      Trebuie stiut ca dintotdeauna cel putin odata la doi ani tulpinile de virus se modifica cu alte gene si se produce alt vaccin. Care se injecteaza la oameni practic neprobat pe oameni (adica se fac niste verificari pe citiva voluntari, dar asta este insignifiant pt. ca pe fiecare individ un vaccin poate lucra altfel). Deci fiecare la vaccinare isi asuma riscul de a pati ceva din cauza unui teren alergic, din cauza unei boli nestiute, etc, etc.
      Iar daca citeva persoane mor din cauza ca fac soc anafilactic de la vaccin nu trebuie sa dam verdictul ca "OMS vrea sa lichideze populatiile cu vaccinul ca asa au ordonat mondialistii".

      Gabriela la baza isteriei este Criza pe care vor s-o abureasca cu Gripa.
    • 0 (2 voturi)    
      felicitari (Marţi, 10 noiembrie 2009, 14:38)

      Ghitza [anonim] i-a raspuns lui gab12

      felicitari pentru buna functionare a materiei cenusii. Ma bucur sincer ca bunul simt va ajuta sa ganditi limpede si logic. toate cele bune...Mi-as dori ca toti romanii sa fie macar pe jumatate asa de cu bun simt ca dumneavoastra.
  • +1 (1 vot)    
    Hai s-o mai dam si pe altele (Marţi, 10 noiembrie 2009, 13:29)

    Duduveche [anonim]

    Dar de hepatita B si C chiar nu mai gavareste nimeni? Dar de miile de vaci cu TBC care zburda si al caror lapte il beau tincii de la tara?
    • +2 (2 voturi)    
      Suntem un popor bolnav... (Marţi, 10 noiembrie 2009, 14:22)

      CoanaKiritza [anonim] i-a raspuns lui Duduveche

      Ca dovada, numarul imens de farmacii pe cap de locuitor!
      Deci, daca la noi, la un simplu stranut mergi la farmacie si pleci cu sacosa de medicamente, mi se pare firesc sa ni se spele creierii cu amenintarile "pandemiei". Cred ca, pentru Big Pharma suntem cea mai buna piata de desfacere!
      Mai bine ne vaccinam decat sa aplicam niste reguli elementare de igiena ca spalatul mainilor (e valabil si pentru hepatita A), stranutul in batista, etc...
      • +1 (3 voturi)    
        Vaccinul netestat (Marţi, 10 noiembrie 2009, 16:59)

        gab12 [utilizator] i-a raspuns lui CoanaKiritza

        Multumec Duduveche, sunt de accord cu ceea ce ai scris in legatura cu testarea vaccinului! Este revoltator ca totul se rezuma la BANI, la PROFIT! Noi trebuie sa fim CONSUMATORI cuminti si sa credem in povestile lor.
        Ai dreptate si in privinta hepatitei B, C, precum si a TBC-ului dar pentru lumea asta sunt morti de categoria A(victimile gripei suine) si mortii de celelalte categorii, adica cei care nu-i intereseaza pe nimeni pt ca nu fac share in mass media sau nu aduc prea mult profit farmaciilor?
        Cert este faptul ca actuala criza economica, foarte grava de altfel, a fost inlocuita cu gripa suina, convenabil pt porcii nostri politici, nu?
        Ar fi bine daca politicienii si birocratii nostri s-ar imbolnari de o boala incurabila pentru ca nu vad alta alternativa ca sa scapam de ei avànd in vedere ca in puscarie merg doar oamenii saraci care nu au bani sa cumpere judecatorii si avocatii!
        Dar imi dau seama ca iarba rea nu moare niciodata!
        Gabriela


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by