Legile Educatiei, in dezbatere publica

VIDEO Traian Basescu: Scoala romanesca nu-si mai poate permite sa fie producatoare de someri pe banda rulanta. Educatia trebuie reformata radical

de Departamentul Stiri     HotNews.ro
Marţi, 18 august 2009, 7:20 Actualitate | Esenţial


"Scoala romanesca nu-si mai poate permite sa fie producatoare de someri pe banda rulanta", a declarat, marti, presedintele Traian Basescu, prezent la dezbaterea publica cu tema "Reforma structurala a societatii romanesti. Modernizarea Romaniei prin educatie", asupra  tuturor proiectelor care vizeaza legile educatiei. Seful statului a spus ca "nu sustine un cod sau altul", insa "sistemul educational are nevoie de reforma radicala". La dezbaterea de la Palatul Parlamentului participa premierul Emil Boc, ministrul Educatiei Ecaterina Andronescu, liderii partidelor care au semnat Pactul National pentru Educatie, sindicate. Liberalul Varujan Vosganian a anuntat ca PNL nu va participa la dezbateri.

"Vom dezbate toate proiectele de lege din domeniu: cele ale domnului Adomnitei, pachetul Comisiei prezidentiale si Codul Educatiei al doamnei Andronescu. Pornind de la diagnoza sistemului de educatie, a problemelor cu care se confrunta, speram sa avem o intalnire constructiva si sa faca din formula pe care domnul prim-ministru Boc isi va asuma raspunderea o formula agreata si dezbatuta cu toti cei interesati", a declarat  Roberta Anastase.

Premierul Emil Boc anuntase ca la inceputul lunii septembrie, Executvul isi va asuma raspunderea in Parlament pe aceste legi.

La inceputul sedintei, liberalul Varujan Vosganian a afirmat ca PNL nu va participa la dezbateri.

Iata cele mai importante declaratii facute de presedintele Traian Basescu:
  • educatia reprezinta un domeniu strategic pentru dezvoltarea oricarei tari
  • in ciuda dezabaterilor din spatiul public, pentru intaia oara este unanim acceptata ideea unor legi care sa modernizeze sistemul de educatie si sa-l racordeze atat la dinamica societatii romanesti, cat si la realitatile europene si globale 
  • am convingerea ca suntem cu totii de acord ca modernizarea statului si integrarea efectiva si deplina in UE nu pot avea loc fara o schimbare radicala a sistemului de educatie
  • este iluzoriu sa credem ca putem face performanta ca natiune fara ca sistemul sa fie performant
  • consider ca performanta presupune capacitatea sistemului de a forma elevi si studenti capabili,l atat din punct de vedere profesiona, cat si cultural, sa duca Romania inainte, sa fie mai buni decat generatiile actuale care exercita decizia

  • sistemul de educatie actual nu raspunde multimii acestor nevoi
  • este ceea ce rezulta si din raportul Comisiei prezidentiale, raport fundamental stiintific si nepolitizat
  • rezultatul este ca astfel vorbim altfel despre situatia din invatamant
  • este pentru prima oara cand toata lumea accepta vevoia de a schimba maniera in care ne raportam la educatie, nevoia de a porni direct de la beneficiar
  • actualul moment in care actualul sistem de educatie a devenit un subiect major eo sansa nu trebuie ratata
  • unii vor sa ramanem la stadiul diagnosticului, fara a aplica solutii concrete
  • argumentul principal e cel al lipsei dezbaterii
  • in curand se vor implini 3 ani de la formarea grupului de experti condus de prof. Miclea
  • in urma publicarii raportului si a semnarii Pactului pentru Educatie, aceasta comisie a elaborat o strategie pentru reforma educatiei
  • se vorbeste neintemeiat despre graba, deoarece procesul dureaza din 2006
  • numai cine nu doreste cu adevarat modernizarea sistemului poate sustine ca mai trebuie sa amanam acest moment
  • ca o prima concluzie, dupa ce au fost facuti toti acesti pasi incepand cu Raportul din 2006, apoi Pactul si Strategia, putem spune ca dezbaterea asupra solutiilor legislative pentru depasirea problemelor din invatamant trebuie sa intre in ultima faza, la capatul careia sa se exprime vointa politica
  • numai cine nu doreste cu adevarat modernizarea sistemului poate sustine ca mai trebuie sa amanam acest moment.
  • vrem sa reformam sistemul, sau sa-l carpim? Daca vrem sa-l reformam, acum este momentul, daca vrem sa-l carpim, vom mai discuta despre reforma invatamantului inca zece ani, cu rezultatele deja cunoscute.
  • ma vad nevoit sa-mi exprim dezamagirea fata de atitudinea celor care au redactat in cateva saptamani un Cod al Educatiei la elaborarea caruia nici macar nu i-au invitat pe membrii Comisiei Miclea, astfel s-a introdus o forma de rivalitate care contrazice atat spiritul nepartizan al intregii activitati a Comisiei prezidentiale, cat si spiritul consensual al Pactului National pentru Educatie.
  • nu doresc sa sustin exclusiv o formula redactata de unii sau de altii, este bine sa existe solutii concurente si dialog, iar dezbaterea la care participam cu totii astazi poate fi un bun prilej in acest sens.
  • incurajez Guvernul sa tina seama de contributiile care vin din partea tuturor.
  • sustin toate solutiile care vor duce intr-un timp rezonabil la modernizarea si la cresterea performantei sistemului de educatie romanesc.
  • desi nu exista niciun argument solid care sa arate ca dascalii sunt refractari la nou, mult invocatul conservatorism al sistemului face ca invatamantul romanesc sa fie reglementat de o lege peticita, care a suferit peste 50 de modificari, 20 dintre acestea adoptate numai in ultimii doi ani.
  • desi nu ducem lipsa nici de talente, si nici de solutii, scoala romaneasca ramane ancorata in trecut, victima a lipsei de coerenta la nivelul general al organizarii sale.
  • ne aflam astazi in fata unei alegeri fundamentale, care va influenta dezvoltarea unei intregi generatii: vrem un proiect coerent care sa fondeze scoala romaneasca in intregul ei? Sau dorim sa continuam aceasta politica de peticire a unei solutii care si-a dovedit deja ineficienta?
  • avem nevoie de o schimbare majora a sistemului educational romanesc, orientata nu spre trecut, ci spre viitor, bazata nu pe interesele unor grupari, ci pe apararea dreptului la o educatie de calitate al elevilor si studentilor.
  • scoala romaneasca nu isi mai poate permite sa fie codasa clasamentelor internationale si producator de someri pe banda rulanta si de diplome pe banda rulanta, aproape la fel de vizibil si in sistemul privat si in sistemul de stat.
  • victime ale falsului in diplome, in doctorate, in masterate sunt si cei de la stat, nu numai cei din sectorul privat.
  • Oradea Targu Jiu, mai nou Alexandria, Universitatea de Medicina din Iasi sunt echivalentele lui Spiru Haret, oricat nu v-ar placea sa auziti acest lucru. 
  • nu vom putea niciodata performa atata timp cat vom repeta aceleasi solutii rigide definite in laboratoare la centru si atata timp cat nu vom lua in calcul existenta unor planuri individualizate de invatare. In acest sens, gradul de libertate pedagogica de care se bucura dascalii la clasa este fundamental.
Elemente ale Pactului pentru Educatie care nu pot lipsi dintr-un demers legislativ reformator
  • statul trebuie sa finanteaze educatia tinerilor, oriunde aceasta este de calitate, indiferent de forma de capital, de stat sau privat, a furnizorului de educatie.
  • este esentiala depolitizarea si profesionalizarea managementului institutiilor de educatie si cercetare. 
  • educatia permanenta trebuie sa devina baza sistemului educational din Romania.
  •  Nu putem continua sa reproducem retete care si-au dovedit ineficienta
  • nu am ezitari in a sustine o descentralizare profunda la nivelul invatamantului romanesc, precum si implementarea unor mecanisme de responsabilizare a tuturor celor implicati in formarea generatiilor de maine.
  • absenta de performanta a mediului educational romanesc este rezultatul aplicarii indelungate a unei logici a uniformizarii si a centralizarii excesive.
  • finantarea descentralizata si transparenta din invatamantul preuniversitar, in functie de rezultatele unitatilor de invatamant conform principiului finantarea urmeaza elevul ii ajuta pe parinti sa stabileasca daca „scoala de la coltul strazii” este suficient de buna pentru copiii lor, stimuleaza competitia intre scoli si implicit performanta acestora.
  • evaluarea cadrelor didactice si salarizarea acestora in functie de progresul elevilor si de specificul social al comunitatii din care fac parte le responsabilizeaza activitatea la clasa.
  • sindicatele trebuie sa accepte aceasta competitie si sa le spuna celor afiliati ca solutia cea mai realista pentru a le creste veniturile este cea a legaturii lui de performanta si ca actuala reforma este o sansa pentru a nu mai fi dependenti de vointa unui Guvern sau al altuia, ci numai de rezultatele lor si ale echipei pedagogice din care fac parte.
  • cred ca este timpul sa depasim revendicarile sindicale care tin de logica egalitarista.
  • fac apel la toti semnatarii Pactului pentru Educatie si ai Strategiei sa inteleaga importanta unei decizii politice fara de care toate aceste dezbateri vor ramane pur formale.
  • felicit Primul-ministru si Guvernul pentru initiativa de a-si asuma raspunderea pe un text care imi exprim convingerea ca va fi discutat cu toti semnatarii Pactului si cu toti cei prezenti in sala.
  • intrebarea la care trebuie sa raspundem este daca batem pasul pe loc sau avem curajul sa facem o reforma amanata 20 de ani. Raspunsul meu este clar: aleg asumarea riscurilor unei schimbari importante, fiind convins ca acesta este in interesul elevilor, al studentilor si profesorilor, este in interesul Romaniei.



Iata cateva dintre cele mai importante declaratii facute de premierul Emil Boc:
  • Guvernul a incercat si a reusit sa formeze cadrul pentru ca mediul de afaceri sa functioneze
  • actiunile Guvernului vor fi subsumate programului de guvernare acceptat
  •  Executivul va tine seama de propunerile care vor rezulta din cadrul dezbaterii pe marginea pachetelor legislative de reforma a educatiei
  • pe cele mai bune le vom in proiectul pe care ne vom asuma raspunderea.
  • Guvernul va respecta Pactul National pentru Educatie si va aplica strategia "Educatie si Cercetare pentru Societatea Cunoasterii".
  • vom promova solutii la aceste probleme ale educatiei indiferent din ce parte vine titularul sau adjudecarea solutiilor
  • vom promova cele mai bune solutii rezultate din dezbatere asumate de Guvern printr-un proiect de lege

Declaratii facute de ministrul Educatiei Ecaterina Andronescu:
  • proiectul pe care il propun este cel mai bun posibil
  • niciun document nu poate fi declarat ca fiind detinatorul adevarului absolut
  • numai cine nu a lucrat in sistem ar putea pretinde ca educatia sa nu fie folosita in niciun fel si de niciunul dintre actorii politici de pe scena in care azi traim cu totii 
  • am inteles foarte exact sistemul, sunt un slujitor al lui si din aceasta pozitie am abordat toate problemele care tin de invatamant
  • proiectul de legi pe care l-a initiat a fost conceput impreuna cu cei care au o expertiza, care reprezinta partenerii sociali, cei care lucreaza in sistemul de invatamant
  • documentul urmeaza a fi supus dezbaterii publici, pentru ca orice document este perfectibil.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4111 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    in Parlament ? (Marţi, 18 august 2009, 8:13)

    Radu Puscariu [anonim]

    Poate in CLADIREA Parlamentului,nu in Parlament,care e in vacanta !!!!
    • -2 (10 voturi)    
      Asta iar o da nasol... (Marţi, 18 august 2009, 12:07)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui Radu Puscariu

      Daca in Romania ar fi cum trebuie...copiii aia care ies din scoli...n-ar mai fi someri. Oare nu se fac angajari pt ca is ei prosti, asa cum sugereaza mr. President, sau pt ca nu sunt locuri de munca?
      Eu nu vad straini angajati sa ne faca noua treaba (in afara de constructii)....deci se pare ca suntem destul de capabili.
      Ca trebuie reformat sistemul...sigur....dar hai sa nu jignim toata populatia care a trecut prin tot sistemul asta de invatamant defect.
      Sa lasam putin ipocrizia si goana dupa voturi....sa sustinem reforma....dar sa nu dam in atatia oameni performanti care au iesit, culmea, din sistemul asta defect. Eu personal ma simt jignit.
      • +5 (9 voturi)    
        prosti da' multi... (Marţi, 18 august 2009, 12:58)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui bgd

        problema nu este ca sunt prosti, problema este ca sunt atat de multi prosti incat pana la urma trebuie sa angajezi cativa din ei.
        evident ca din momentul ala le dai impresia ca si ei sunt buni la ceva... deh, prostul nu e prost destul pana nu e si fudul.
      • 0 (0 voturi)    
        este vorba despre practica (Marţi, 18 august 2009, 22:10)

        dedeiu [anonim] i-a raspuns lui bgd

        Cred ca a spus-o in 432423423423 de moduri. In scoala romaneasca practica este aproape 0. Da exista un procent de elevi foarte bine dotati iesiti din sistemul romanesc de invatamant. Tu ai dobandit practica(experienta) in sistemul de invatamant romanesc? Spune sincer.
  • +1 (23 voturi)    
    ce te mira? (Marţi, 18 august 2009, 9:36)

    eeeuuuu [utilizator]

    si abolirea monarhiei s-a facut cu parlamentul in vacanta! de ce nu s-ar face praf si invatamantul cu aceeasi formula?
    • -3 (21 voturi)    
      invatamantul este praf demult (Marţi, 18 august 2009, 11:54)

      cucu [anonim] i-a raspuns lui eeeuuuu

      du-te si te culca.
      • +1 (1 vot)    
        ca si tine! (Marţi, 18 august 2009, 19:15)

        eeeuuuu [utilizator] i-a raspuns lui cucu

        ia o citirica!
  • 0 (12 voturi)    
    "de-a aflatu-n treaba" (Marţi, 18 august 2009, 9:51)

    abrambura [anonim]

    Se lucreaza la o noua abrambureala...
  • +1 (13 voturi)    
    Ce invatamant? (Marţi, 18 august 2009, 10:28)

    maria [anonim]

    astia de la guvernare se bat cu pumnii in piept! cat lucram noi... ce bine facem noi tarii......
    scuzati expresia dar nu ma pot abtine sa nu zic: 'de ce mama dracului' nu se face invatamant la nivelul anilor '70 pana in1989, pe vremea aceea cand ieseai de pe bancile scolilor ramaneai cu o groaza de informatii si aveai cat de cat respect fata de cadrele didactice si persoanele din jur.
    din 1990 ei tot restructureaza.......modifica....si iar modifica invatamantul in romania, intrebarea mea: totusi, au de gand sa faca ceva de calitate?
    • -1 (5 voturi)    
      comparatie invatamant.... (Marţi, 18 august 2009, 15:10)

      capatu' satului [anonim] i-a raspuns lui maria

      comparatia este probabil fortata,
      cei ce au studiat in perioada '70-'90, au invatat mai mult pt. ca nu prea aveam ce face altceva, dupa 1980 - 1982 aveam 2 ore de program la televizor, si acesta cu "multumim din inima partidului...",
      carti nu se prea gaseau, iar romanele de calitate se dadeau pe sub mana la librarii.... daca nu aveai pile citeai ce gaseai la Biblioteca Judeteana, etc....,
      povestea cu calitatea invatamantului din acele vremuri este interesanta, numai ca nu are in vedere modul HEIRUP de specializare, lipsa unei comporatii cu invatamantul din alte tari, inapoierea a mai multor facultati, aservirea fata de PCR a decanilor facultatilor din tara,

      asa zisul respect din anii '70 - '90 era nascut din frica, frica de a nu spune ceva impotriva sistemului, toti cei ce se opuneau sistemului erau eliminati;
      au fost foarte putine cazurile in care au existat persoane ce nu au avut rude intemnitate sau pamanturi, averi luate de comunisti,

      de ce draq nu incepe BASEXU cu educatia propriilor progenituri si membrii din partid', sau astia sunt deja oamenii de tip nou, dupa care trebuie sa ne luam toti.....
  • +9 (15 voturi)    
    Ce sa mai zic.. (Marţi, 18 august 2009, 11:23)

    dum_i [utilizator]

    Odata nu ii vezi pe lichelele astea impreuna chiar sa faca ceva pentru tara. Mereu trebuie sa plece unii, sa faca scandal altii, dezvaluiri altii si asa mai departe.

    Cum naiba sa ajunga tara asta undeva cu asemenea secaturi care numai de interes personal acoperit cu circ media se intereseaza ?

    Sa va fie rusine, clasa politica de nimic !
  • +16 (22 voturi)    
    de ce PNL paraseste sala la dezbatere publica? (Marţi, 18 august 2009, 11:30)

    dadan [utilizator]

    Pai nu e de datoria tuturor parlamentarilor sa participe la dezbateri publice? Daca nu faceau dezbatere publica sareau ca arsi ca trec peste vointza poporului (doar cand le convine se identifica cu poporul) si nu dezbat anumite legi...
    cine i-au trimis acolo ar trebui sa le ceara socoteala... invatamantul ii priveste pe toti inclusiv pe alegatorii PNL... iar daca nu le place de Basescu ...atunci sa se lase de politica , ei sunt acolo sa reprezinte niste oameni nu sa se rafuiasca cu anumite persoane...dati dovada de maturitate macar in chestiunile importante
    • +4 (8 voturi)    
      Raspunsul este simplu... (Marţi, 18 august 2009, 14:03)

      judex [anonim] i-a raspuns lui dadan

      PNL face din nou jocul PSD, in dauna romanilor. Tot ce se petrece in parlament arata fata hada a cardasiei adevaratului FSN: PSD + PNL. Oare cand ne vom destepta si da cu ei definitiv de pamant?! Cat le vom mai permite sa-si bata joc de noi? 20 de ani nu sunt de ajuns?
      • 0 (2 voturi)    
        PSD +PNL (Marţi, 18 august 2009, 16:24)

        Nicu [anonim] i-a raspuns lui judex

        Traseistul Marga fost PNTCD si recent devenit PNL eticheteaza un adversar profesional "impostor ordinar"Mare rusine dl Marga ca ministru ati incercat sa promovati o reforma in invatamint si v-am admirat atunci. De ce treceti sub tacere ca urmasul dvs, le-a tras pe dreapta, iar azi ...Rusine, unde va este verticalitatea ???
  • -9 (19 voturi)    
    Nu scoala produce someri (Marţi, 18 august 2009, 11:34)

    DanBruma [anonim]

    Ci guvernul matale, Basescule. Aci o dadusi in bara.
    • 0 (4 voturi)    
      Ai dreptate, Dan (Marţi, 18 august 2009, 15:11)

      nune [utilizator] i-a raspuns lui DanBruma

      Somerii nu sunt cei prost instruiti sau neinstruiti, ci cei care nu isi pot gasi un loc de munca. Iar, in conditiile in care numarul locurilor de munca e atat de redus, somajul nu e consecinta unei indaptabilitati la piata fortei de munca ci e cauza unei proate guvernari, care e mai degraba interesata de cei care cheltuie bugetul decat de cei care il produc...
  • +5 (5 voturi)    
    solutia: introducerea competitiei in educatie (Marţi, 18 august 2009, 11:49)

    mihai [anonim]

    Cateva propuneri care cred ca vor schimba fata invatamantului superior romanesc:


    1. Desfasurarea unui "bacalaureat II" in centrele universitare pentru cei care vor sa urmeze studii superioare. Elevii isi vor alege unul dintr-un numar de directii de studiu stabilite de catre minister. Ministerul stabileste inclusiv numarul de locuri pentru fiecare directie de studiu in parte (ex: stiinte, inginerie electrica si informatica, contructii, inginerie chimica etc. ). In acest mod, statul se va asigura ca nu vor exista fluctuatii mari intr-un anumit domeniu si va putea stabili directii de dezvoltare.

    2. Numarul locurilor cu finantate de la buget ar trebui determinat de alegerea absolventilor care au promovat "bacalaureatul II" ( numarul locurilor cu finantare de la buget alocat unei facultati va fi dat de numarul absolventilor care s-au inscris la facultatea respectiva si de capacitatea facutaltii de a scolariza un numar maxim de studenti).

    OBS: Nu cred ca ministerul ar cheltui mai multi bani (cu exceptia sumelor alocate organizarii), ci numai s-ar distribui in mod echitabil locurile intre facultati. In felul acesta facultatile vor fi interesate sa ofere programe de studiu corelate si piata muncii. In momentul de fata sunt facultati care de ani buni au cate 400 de locuri cu finantare de la buget si care isi ocupa locurile dupa in toamna tarziu.

    8. Impunerea unor cerinte de bun simt privind acordarea titlului de conferentiar sau profesor. Cred ca publicarea unui numar minim de articole publicate in reviste cotate (nu indexate) ISI este singurul criteriu corect. De asemenea mi se pare de bun simt ca titlul de profesor sau conferentiar sa fie retras daca cadrul didactic respectiv nu se mentine la acelasi nivel de performanta (de exemplu sa publice in 4-5 ani, 1-2 articole in reviste codate ISI).

    9. Pentru o mai buna reprezentativitate, cred ca rectorii universitatilor ar trebui alesi de intreaga comunitate academica, prin vot direct.
  • +4 (4 voturi)    
    mda (Marţi, 18 august 2009, 12:13)

    ady [anonim]

    Adoptati modelul englezesc de invatamant sau cel coreean sau cel japonez..uuppss mai e o mica problema ..cum sa schimbi oamenii si mentalitatile lor de zei atotstiutori ?
  • +5 (7 voturi)    
    mda (Marţi, 18 august 2009, 12:15)

    liviu_ [utilizator]

    l-au mai schimbat ei de vreo 5 ori pana acum si nu s-a schimbat nimic...
    sa fim seriosi in romani a trebuie schimbat tot din invatamant (inclusiv o mare parte din profesori)
    si trebuie facuta cu cap, pana atunci tot acasa o sa invatam ca sa ne angajam
  • +4 (4 voturi)    
    o cauza pierduta (Marţi, 18 august 2009, 12:36)

    io [anonim]

    pe langa criza si tarisoara noastra minunata, mai produce cineva someri: sistemul francez de invatamant. de ce, formal, trebuie sa copiem fix sistemul francez de invatamant (lasand la o parte ca, in ce priveste profesionalismul, frantujii au totusi si universitati - scapate din ghearele sistemului lor - cu adevarat prestigioase si la care nu ne putem nici macar uita)? inteleg ca suntem o tara francofona, dar in ce priveste sistemul de invatamant, progresul nu vine din franta.
    de asemenea, ultimul trend in universitatile de la noi e ingroparea facultatilor "neproductive". de pilda sociologia, filosofia, limbile clasice - nu produc absolventi? - nu le dam salariile la profi. bineinteles ca nu produc absolventi, pentru ca studentii destepti care ar fi venit la aceste facultati s-au dus mai bine la facultati mai destepte (ase-ul o mai fi la moda?), nu ca seniorii lor idealisti. doar ca aceste facultati sunt lasate sa se ridice prin forte proprii, fara nici un fel de finantari din partea universitatii pentru a-si putea imbunatati programul academic etc. sa nici nu mai vorbim de universitati precum ubb, unde domnul marga are deja facultati preferate si facultati "inamice", iar bonusurile se platesc in functie de acest lucru.
    asadar e normal ca sistemul roman de invatamant sa produca someri atata timp cat produce in primul rand "facultati" somere, care functioneaza doar in virtutea inertiei. nu e suficienta (si nici necesara, dupa parerea mea) o reforma gen bologna - care doar flutura criteriul eficientei, pierzand din vedere obiectivul principal al invatamantului academic - si anume cel al aprofundarii si al excelentei.
  • -5 (9 voturi)    
    someri (Marţi, 18 august 2009, 12:43)

    ivil [anonim]

    d-nul presedinte ar trebui sa isi asume resonsabilitatea pentru somerii pe banda rulanta. nu doar educatia este de vina ci lipsa de oportunitati care este cauzata de haosul total instaurat ca noua modalitate de guvernare.
  • +4 (8 voturi)    
    Invatamant (Marţi, 18 august 2009, 13:21)

    OVE [anonim]

    Base a zis-o bine.
    Dar este evident (si pentru el) ca daca se va reusi o reforma a invatamantului actual, aceasta va fi pentru generatiile urmatoare. Intreabarea este daca mai rezistam 30 de ani in incompetenta la toate nivelurile...
  • +5 (9 voturi)    
    Educatia in pericol!!!!!!!!!! (Marţi, 18 august 2009, 14:01)

    judex [anonim]

    Este mai mult decat evident ca Ministrul Andronescu si sindicatele aservite PSD vor sa blocheze reformarea reala a invatamantului romanesc si sa nu permita aplicarea competentei, ca sigura metoda de innoire si schimbare radicala a actualui sistem de invatamant, piedica reala in evolutia intelectuala a copiilor si nepotilor nostri. Ei vor perpetuarea actualei stari de lucruri, distrugerea generatiilor viitoare ale Romaniei, pentru a-si satisface interesele lor meschine. Asemenea lipsa de scrupule si egoism primitiv este revoltattoare. Daca Boc nu are curajul sa impuna proiectul Miclea, singurul proiect care poate aduce reforma reala, sa plece! Am pierdut deja destul, 20 de ani, nu ne mai putem juca cu viitorul copiilor si nepotilor nostri.
  • +5 (5 voturi)    
    pe cine avantajeaza un sistem ineficient? (Marţi, 18 august 2009, 14:57)

    Gabriel, Nitu [anonim]

    In 20 de ani un singur lucru s-a facut in mod profesionist si responsabil: proiectul de reformare a educatie al comisiei condusa de d-nul Miclea. Acest proiect a fost asumat prin Pactul pentru educatie de catre toate partidele politice si de catre sindicatele din educatie. Sunt o persona profund dezamagita de catre politica PDL, dar vorbaria si formalismul codului educatiei propus PSD nu face altceva decat sa mentina un sistem educational condus centralizat, ineficient si consumator de resurse financiare. Despre "dezabaterea publica" a proiectului d-nei Andronescu a scris si d-na Culcer, nu are rost sa insist. La un singur lucru te poti astepta cand PSD trimite la negocieri pentru legea educatiei pe Vanghelie, Oprisan si Dragnea: deturnare banilor destinati educatiei, avand in sprijin o lege ambigua in nu exista responsabilitati clare. Degeaba se vor aloca 7% din PIB in educatie, daca acesti bani vor folositi in investitii inutile si care nu se vor finaliza niciodata. Sunt dezamagit si de pozita PNL, partid care din pacate nu are curajul sa participe la discutii pentru un document care s-a semnat in timpul guvernarii lor. Daca nu reusim sa depasim scandalurile politice si intersele indiviuale vom distruge generatii intregi. Pacat! Este vorba de generatiile care vor veni dupa noi si de a caror decizii vom depinde si noi.
    • 0 (0 voturi)    
      Parerea mea (Marţi, 18 august 2009, 17:01)

      cara [anonim] i-a raspuns lui Gabriel, Nitu

      Pantru a avea un sistem al educatiei corect directionat, trebuie stabilit un principiu clar:Copilul este in centrul sau, si se construieste de aici mai departe.
      Acum, oricine are mai multa importanta decat elevul. Si acest lucru se vede: profesori fara vocatie, copii obraznici pentru ca sunt sistematic neglijati, neintelesi si neascultati, alte diverse probleme adiacente care nu schimba cu nimic in bine viata elevului.
      • 0 (0 voturi)    
        copilul trebuie sa fie beneficiarul direct (Marţi, 18 august 2009, 17:46)

        Gabriel, Nitu [anonim] i-a raspuns lui cara

        Exact acest lucru il face proiectul d-nlui Miclea. Concret, statul va aloca o suma de bani pentru fiecare elev pentru scolarizare. Daca elevul sau parintii acestuia nu sunt multumiti de evolutia scolara, atunci, acesta se poate muta la alta scoala. Noutatea vine acum; banii destinati educatiei elevului care pleaca din scoala respectiva nu vor mai fi virati acolo, vor fi virati la scoala unde va studia elevul. Rezultatul: o scoala mai performanta va avea mai multi elevi, deci va primi mai multi, proportional cu numarul de elevi. Mai mult, conform proiectului Miclea, spre deosebire de codul d-nei Andronescu, bani vor putea fi folositi mai rapid si mai efecient fara dependendenta directa fata de minister si inspectorate scolare. Banii vor fi virati din trezoreria localitatii respective direct in contul scolilor.
  • -2 (6 voturi)    
    Vacanta de vara! (Marţi, 18 august 2009, 15:03)

    dinu stefan [anonim]

    alo domnu presedinte, majoritatea cadrelor didactice nu sunt in activitate. va reamintesc ca e vacanta de vara...asadar nu credeti ca acest cod al educatiei ar trebui discutat si cu acesti profesori care acum sunt in concediu??
    • +2 (4 voturi)    
      Re: Vacanta de vara! (Marţi, 18 august 2009, 15:24)

      Dan D. [utilizator] i-a raspuns lui dinu stefan

      Dle Dinu Stefan, daca e vacanta de vara nu inseamna ca profesorii chiar sint plecati 2 luni din orash, nu citesc presa si nu pot sa citeasca proiectele.
      • +1 (1 vot)    
        O precizare... (Marţi, 18 august 2009, 16:32)

        nune [utilizator] i-a raspuns lui Dan D.

        Dle Dan D. ,

        Mai exista profesori si la sate... :)
  • 0 (0 voturi)    
    mda-partea 2 a (Marţi, 18 august 2009, 17:14)

    ady [anonim]

    Basescule mai bine implementeaza legile si ideea ca omu potrivit la locul de munca potrivit..si cum pestele se impute de la cap..incepeti cu voi politicienii..
  • 0 (0 voturi)    
    intrebare (Miercuri, 19 august 2009, 2:00)

    naica [anonim]

    Cine naste someri?
    Invatamantul sau economia romaneasca?
  • 0 (0 voturi)    
    Maturitatea,... (Miercuri, 19 august 2009, 11:37)

    nahir [utilizator]

    politica a oricarui cetatean roman ar trebui sa faca pe oricine sa fie de acord cu ce zice si ce doreste Basescu, din calitatea sa de presedinte de tara,cu privire subiectul educatiei.
    Numai vanghelistii nu vor fi de acord pt. ca n-au almanahe la-ndemana sa le traduca.
    Personal optez pt. varianta Miclea, nu pt. ca vine din zona prezidentiala, ci pt. ca mi se pare cea mai buna.Comparatia am facut-o cu varianta Andronescu, doar pt. ca atat a fost prezentat in media.O exista si varianta Adomnitei,sau e doar un bluf, motiv pt. care Varujan Vosganian a anuntat ca pnl-ul nu participa la dezbateri? Cum bine remarca cineva mai sus, pe pnl-isti nu-i intereseaza nici macar propriul electorat.Altfel ar fi participat la dezbaterile pe tema invatamantului.
  • 0 (0 voturi)    
    iata ca am gasit vinovatii! (Miercuri, 19 august 2009, 16:36)

    profesoru' [anonim]

    Iata ca s-au gasit vinovatii! profesorii, d-le, sunt vinovati de starea dezastruoasa a economiei, de faptul ca nu se investeste un leu in agricultura, singura care ne-ar putea scoate din criza, de faptul ca stam cu mana intinsa la fmi, ca oamenii sunt trimisi acasa la copii cu buzunarele goale dupa ce au slugarit o viata pe un salariu de mizerie...Iata vinovatii!! Si pentru cei pe care scoala i-a scos olimpici internationali si societatea i-a facut someri, pe motiv ca sunt supracalificati pentru job, tot profesorii sunt vinovati! Bravo! acum putem dormi linistiti la noapte, am gasit pe cine sa dam vina...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by