Radu Berceanu: Restructurarile din sistemul feroviar vin ca urmare a datoriilor foarte mari, iar companiile feroviare risca sa fie executate silit de catre furnizorii de energie electrica

de V.M.     HotNews.ro
Joi, 30 aprilie 2009, 19:29 Actualitate | Esenţial


Radu Berceanu
Foto: AGERPRES
Facturile la electricitate neplatite ale companiilor CFR se ridica la 1,2 miliarde, sistemul feroviar aflandu-se intr-o situatie "extrem de dificila", intrucat cele trei mari companii din domeniu - CFR SA, CFR Calatori si CFR Marfa - risca sa fie executate silit de catre furnizorii de energie electrica sau le-ar putea fi confiscate gari sau trenuri, a declarat, joi, intr-o conferinta de presa, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu.

Dintre declaratiile ministrului Radu Berceanu:

  • "In sistemul feroviar sunt datorii de 1,2 miliarde lei la energia electrica. Daca aceasta datorie nu va fi platita, furnizorii privati de energie electrica, CEZ si Enel, vor recurge la  executarea silita a companiilor feroviare de stat, caz in care pot prelua in proprietate gari, trenuri si altele."
  • "Ultima intelegere, facuta in toamna anului trecut, a fost rupta de furnizori, pentru ca nu s-au respectat intelegerile. S-a platit o singura data o suma mica si apoi s-a platit decat prin compensari, prin transporturi de carbune pe calea ferata."
  • "Sistemul feroviar se afla intr-o situatie extrem de dificila. Daca nu se vor lua masuri foarte urgente si din pacate foarte drastice, putem sa ne gandim inclusiv la faptul ca unele dintre aceste companii ar putea sa-si opreasca activitatea peste o luna sau maxim doua."
  • "Sindicatele de la calea ferata nu par interesate de modul in care ar putea fi majorate veniturile si reduse cheltuielile, mai ales ca majoritatea cheltuielilor sunt directionate catre salarii. La CFR S.A., compania care are in administrare infrastructura feroviara, peste 90% din totalul cheltuielilor reprezinta cheltuieli cu personalul."
  • "Nu intentionam sa reducem salariile angajatilor care au mai putin de 1.500 de lei pe luna. In sistemul feroviar sunt si multe salarii care depasesc 10.000 de lei. Trebuie sa inteleaga si directorimea ca poate trece de criza si cu salarii mai mici."
  • "La CFR Marfa se dorea ca in acest an sa se atinga 70% din traficul inregistrat la nivelul lui 2008, insa activitatea a scazut cu 44%. Dupa ce situatia la aceasta companie se va imbunatati, CFR Marfa va fi scoasa la privatizare."

Declaratia ministrului Transporturilor si Infrastructurii, Radu Berceanu, vine ca urmare a protestului organizat miercuri in Capitala de ceferisti impotriva disponibilizarilor.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















608 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    tabu (Joi, 30 aprilie 2009, 20:11)

    craioveanu [anonim]

    acele companii electrice sant ale baietilor destepti. de ce nu cumparati d-le ministru curent electric direct de la hidrocentrale si termocentrale centrale si nu de la baietii destepti din pdl?
  • 0 (0 voturi)    
    tot gasca la putere tine in functie escrocii .. (Joi, 30 aprilie 2009, 20:17)

    hans [anonim]

    din energetica care au nenorocit feroviarii -alde
    Berceanu & Videanu patronati de mai de sus
  • 0 (0 voturi)    
    90% din ce? (Joi, 30 aprilie 2009, 20:40)

    MarioT [anonim]

    In momentul in care micsorezi de la an la an bugetul CNCFR, la ce te astepti? 90% din ceva mic, era 25 % din ceva mare acum trei ani. Halal matematicieni! La fel cu seful tau care spune ca raportul de 1 : 15 la salariile bugetarilor va fi atins prin inghetarea salariilor mari si marirea celor mici. Va trebui sa maresti salariul minim de 6 ori ca sa ajungi la ce vrei (acum spune ca raportul e de 1 : 100). Sunt curios cum o sa cresteti salariile mici prin inghetarea lefurilor...
  • +1 (1 vot)    
    costurile curentului sunt f mici (Joi, 30 aprilie 2009, 21:03)

    nicu [anonim]

    si este vandut prea scump industriei si transporturilor. Trebuie nationalizate TOATE companiile de electricitate. Niste excroci imputiti au pus mana pe domenii vitale ale economiei. Aveti de gand sa-i lasati sa va gatuie ????
    • 0 (0 voturi)    
      ...si sa ne intoarcem in comunism (Joi, 30 aprilie 2009, 22:16)

      acarul paun [anonim] i-a raspuns lui nicu

      ...societatile de electricitate de care zice berceanu sunt fostele Electrica [o parte din sucurale]. Aia au cumparat numai distributia...deci nimic strategic.
  • 0 (0 voturi)    
    Vad ca nimeni... (Joi, 30 aprilie 2009, 22:20)

    Acarul paun [anonim]

    ...nu spune ca trebuiesc facute profitabile societatile CFR. Cand ati mers ultima data cu un tren? Sunt infecte. Iti vine sa vomiti. Calea ferata nu mai e profitabila, lumea prefera sa mearga cu microbuzele, ca fac timpi mai mici si bilete costa si mai putin. Credeam ca a trecut perioada cu marile societati care consuma dar nu platesc...n-au decat sa le desfiinteze.
  • 0 (0 voturi)    
    cash (Joi, 30 aprilie 2009, 23:15)

    Alain Delon [anonim]

    In ultimii 2 ani s-au angajat la CFR Electrificare cam 35 de directori. ideea este ca sunt angajati numai directori si sefi de serviciu si nici un executant. directorul dispune si seful de serviciu executa ca nu are cui sa dea mai departe comanda
  • 0 (0 voturi)    
    Cum spunea si siderurgistul sef.. (Vineri, 1 mai 2009, 0:55)

    Andy [anonim]

    Cine nu-si permite sa plateasca impozitul e incompetent si inchide firma.
    Deci Domnule Pogea va invitam sa faceti curat la dumneavoastra in ograda intai.
  • 0 (0 voturi)    
    restructurari (Miercuri, 13 mai 2009, 17:32)

    FLORIAN [anonim]

    Hai sa lasam la o parte datoriile CFR ca se stie cum sunt facute cum altii mananca acel curent de la CFR si pe degeaba cum altii sunt deserviti degeaba cum fura si nu da inapoi nimic.Nu sunt altceva decat niste lipitori care doar sug si nu da inapoi nimic. RESPECT


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by