Cristian Diaconescu le propune investitorilor francezi o linie TGV Paris-Viena-Bucuresti-Constanta

de D.G.     HotNews.ro
Luni, 16 februarie 2009, 19:22 Actualitate | Esenţial


Ministrul Cristian Diaconescu, aflat intr-o vizita in Franta, le-a vorbit reprezentantilor cercurilor de afaceri franceze despre masurile anticriza luate de Romania si a subliniat ca o oportunitate de afaceri poate decurge din construirea unei linii TGV Paris – Viena – Bucuresti - Constanta, relateaza NewsIn.

Ministrul roman de externe, invitat la Paris de omologul sau, Bernard Kouchner, s-a intalnit si cu reprezentantii cercurilor de afaceri franceze, carora le-a explicat ca printre masurile economice pe care guvernul roman le are in vedere pentru perioada de criza sunt cresterea gradului de absorbtie a fondurilor europene, neimpozitarea profitului reinvestit, capitalizarea a doua banci unde statul este proprietar - CEC Bank si Eximbank - si cresterea fondurilor pentru stimularea exporturilor. Toate acestea in conditiile in care cota unica de 16% va fi mentinuta.

Oportunitatile de afaceri care decurg din cooperarea bilaterala directa sunt construirea unei linii TGV (tren de mare viteza) Paris – Viena – Bucuresti - Constanta, proiectul gazoductului Nabucco si realizarea unui pol de competitivitate sau de proiecte comune in industria aeronautica si de aparare, a mai subliniat ministrul roman de externe.

Cu aceasta ocazie, Diaconescu a precizat ca Franta este al treilea partener comercial al Romaniei, al patrulea investitor strategic si primul partener in privinta infratirilor institutionale intre diverse localitati. Diaconescu le-a mai spus oamenilor de afaceri francezi ca investitiile franceze directe in Romania au depasit deja 2 miliarde de euro si ca Franta reprezinta o piata atractiva pentru exporturile romanesti. 


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















3667 vizualizari

  • +6 (8 voturi)    
    traversarea Europei (Luni, 16 februarie 2009, 19:38)

    Dan D. [utilizator]

    Chiar ma gindeam zilele trecute, cum naiba dupa atita vreme nu exista linii de tren rapid care sa traverseze Europa de la un cap la altul - ar trebuie sa fie mai economic si de ce nu chiar mai ecologic decit cursele de avioane si ce nu, chiar autostrazi...
    • 0 (0 voturi)    
      exista (Luni, 16 februarie 2009, 23:52)

      dude [anonim] i-a raspuns lui Dan D.

      exista asa ceva. poti sa mergi cu trenul de mare viteza cam peste tot in europa. in germania sunt zeci de garnituri si ii soune ICE si in austria la fel. in rest nustiu cum le zice dar exista cam peste tot.
    • 0 (0 voturi)    
      hmm (Marţi, 17 februarie 2009, 11:36)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui Dan D.

      Ma intreb oare cat de pertinenta e ideea, e putin probabil ca francezii sau chiar austriecii sa doreasca sa vina la Marea Neagra in urmatorii 20 de ani. Singura sursa de venit ar fi turistii romani care se duc in Austria la schi sau in Franta.
      • 0 (0 voturi)    
        Esti foarte prost! Chiar c..retin! (Marţi, 17 februarie 2009, 15:36)

        constanteanu [anonim] i-a raspuns lui Alex

        Esti atit de prost incit ma intreb daca nu esti ardelean.Oare citi francezi sau austrieci vor sa vina la Bucuresti?( este inclus pe traseu).Daca era trecut Clujul sau Timisoara sigura te-ai fi bucurat.Afla prostule ca litoralul Marii Negre atrage mai multi turisti straini decit ardealul in toata marimea si "maretia " lui.Dar tu citesti doar carti de colorat si 1001 de nopti,Nu ma mira!Linia Bucuresti Constanta va permite din vara 2009 viteze de pina la 250 km la ora pe calea ferata.Pina sa se intimple asta in ardeal vor mai trece multi ani lumina!
  • +11 (15 voturi)    
    Foarte bine (Luni, 16 februarie 2009, 19:42)

    Orpheus [utilizator]

    Sunt sigur ca tot parizianul e interesat sa ajunga la Constanta - si cat mai repede.
    • +4 (4 voturi)    
      Timp? (Marţi, 17 februarie 2009, 0:09)

      Marcel Ionita [utilizator] i-a raspuns lui Orpheus

      Da, dar ar fi foarte interesant sa fac 3 ore pana la cluj, 5 ore pana la budapesta si 6 ore pana in viena, nu crezi?
  • +3 (3 voturi)    
    Trinu la Otopeni?? (Luni, 16 februarie 2009, 19:44)

    EccE [utilizator]

    Mhai mai ziceti-ne si noua daca merge trinul asta pana la urma sau nu?Asa mare tabmablau ati facut acum cateva zile si acum nu mai zice nimeni nimic..Merge, sta, depaseste prin dreapta..ce face?Pt citittori: daca l-ati incercat cineva va rog sa impartasiti experienta. multumesc
  • +8 (10 voturi)    
    tres bien! (Luni, 16 februarie 2009, 19:48)

    sadwank [anonim]

    Bravo!
    Sa ne faca francezii cale ferata, dar sa fie a lor, ca noi nu sintem in stare.
    Pe nemti ar trebui sa-i punem la autostrazi; par ca se pricep, daca nu cumva alea pe care am mers in Germania nu sint cumva piste de avion. Da' tot asa, sa fie ale lor.
    Pe greci sa-i punem la turism, pe italieni la confectii, noi sa tragem la masina pentru ei, pe olandezi la agricultura, sa ne invete sa cultivam iarba, pe japonezi la robotii de bucatarie si tot asa.
    Vedem dup-aia cum ne descurcam, ca daca nu sintem in stare sa facem noi, trebuie sa cumparam. Daca nu avem bani sa cumparam, ii rugam pe ei sa le faca si ramin ale lor si autostrazile, si caile ferate si hotelurile etc. Bine, dup-aia n-o sa mai avem o tara, dar vom avea (mult) mai putina bataie de cap.
    • +3 (3 voturi)    
      Suna bine cum zici matale... (Luni, 16 februarie 2009, 20:52)

      Jambo Lion [anonim] i-a raspuns lui sadwank

      ...da' ei vrea?
    • +5 (5 voturi)    
      ....si noi (Luni, 16 februarie 2009, 22:51)

      Stefan [anonim] i-a raspuns lui sadwank

      sa facem managemnt ca tot nu ne pricem decat la dat din gura.
  • +7 (7 voturi)    
    vise placute (Luni, 16 februarie 2009, 19:49)

    dan [anonim]

    iar marmota......
  • +8 (8 voturi)    
    Vise erotice... (Luni, 16 februarie 2009, 19:57)

    Dan [anonim]

    ...vin cam tot de pe pe acolo de unde vin si autostradele suspendate... Oricum, daca o sa construiasca linia asta, o sa inceapa de la Paris, nu de la Bucuresti. Si o sa astepte la granita pana cand o sa il vada pe Nastase la zdup.
    • +2 (2 voturi)    
      Adevarat graiesti (Marţi, 17 februarie 2009, 11:30)

      Mircea [anonim] i-a raspuns lui Dan

      Un comentariu pertinent.
    • 0 (0 voturi)    
      TGV (Marţi, 17 februarie 2009, 21:15)

      Gicu [anonim] i-a raspuns lui Dan

      ministrul asta de externe ar trebui sa se documenteze mai serios inainte sa vorbeasca. Nimeni nu zice ca un km de linie TGV costa mai mult decat un km de autostrada ca sa il construiesti. Nimeni nu vorbeste despre preturile extrem de prohibitive care sunt la tgv si care concureaza de cele mai multe ori cu pretul avionului (Air France nu low cost). O asemenea investitie trebuie sa o si recuperezi, iar preturile pe care le-ar avea biletele la acest tren ar fi cu mult peste posibilit financiare a multor romani.
  • 0 (6 voturi)    
    inteligenta (Luni, 16 februarie 2009, 20:00)

    extern [anonim]

    probabil de mult Romania n-a mai avut un asa ministru de externe. Adica bun, instruit, inteligent. Departe de mine sa inghit PSD, dar saracul om n-are sanse ca independent, asa ca trebuia sa adere la un partid, fie el si psd.
    Domnule ministru, ca pregatire, expertiza si inteligenta, probabil ati avea sansa sa fiti un fel de Barak Obama (la scara redusa, evident), daca ati candida la presedintie...dar in balcanismul caracteristic tarii noastre, mai bine ramaneti la externe, sunteti mai eficient acolo...
    • 0 (0 voturi)    
      mai shefu (Luni, 16 februarie 2009, 21:11)

      adichivu [utilizator] i-a raspuns lui extern

      Eu sunt mai de la tzara.
      Ti-am inteles ironia (ma mir si eu), dar nu inteleg chestia cu "expertiza".
      Deci, Diaconescu are "expertiza".
      Ce este aia?
      In dex "expertiza" este ceva care inseamna cercetare, examinare, consultatie, raport, autopsie (?) bla bla bla (ceva prescurtat s.f.)
      Diaconescu are cercetare? Ori raport?
      Scuze. Dar am auzit des la Antene ca x-ulescu are expertiza in domeniul militar. Si ma intreb: cum adica? Are autopsie (raport, examinare) in domeniul militar?
  • +5 (7 voturi)    
    Cu gaina in tren (Luni, 16 februarie 2009, 20:01)

    Zsolt Bodola [utilizator]

    Mamaaaa, de abia asteapta tanti Veta sa urce cu papornita si gainile in tejeveu! Sa ajunga mai repede la nepoti la oras....
  • +1 (3 voturi)    
    Diaconescu a pierdut trenul. (Luni, 16 februarie 2009, 20:03)

    psd-os-ul [anonim]

    La asa o criza nervoasa, pare dus si intors, ca biletul luat degeaba. Nu-i nimic, ramane ca-n tren.

    Daca nu-i vreo sechela a ultimilor candidati la Primaria capitalei, s-ar putea sa ne trezim si cu Eifel-ul mare in micul Paris.
  • +9 (11 voturi)    
    Se pricep la SF-uri (Luni, 16 februarie 2009, 20:04)

    Dana [anonim]

    Da...intr-adevar...sa construiasca o linie TGV ca sa faca 2 ore din Paris pana in Bucuresti si alte 6 din Bucuresti in Constanta. Buna idee....
    • +5 (5 voturi)    
      Corect (Luni, 16 februarie 2009, 20:58)

      adichivu [utilizator] i-a raspuns lui Dana

      Buna poanta.
      Treaba mai interesanta este ca avem primul pardid SF din lume.
      Autostrazi suspendate, romani in cosmos, TGV Paris-Constanta.
      Ce urmeaza?
      Pariez pe "o calatorie in centrul pamantului" incepand din Vrancea.
      Nu. Mai bine construirea Portii stelare. Pardon, mai bine construim, cum ii spune, aia cu Cpt. Picard.
  • +2 (2 voturi)    
    aferim idee (Luni, 16 februarie 2009, 20:17)

    the [utilizator]

    je suis pentru ... numa sa treaca si pe la Montpellier ... cu halta la Ciulnitza la chioscul de pateuri calde.
    Amu' cum o sa se cheme trenul ista ?
    Ovidiu Wiener Musette ? sau Paris Waltzer Murfatlar ?
    • +3 (3 voturi)    
      :)) (Luni, 16 februarie 2009, 20:58)

      sadwank [anonim] i-a raspuns lui the

      Cognac - Schnaps - Schlibowitza.
  • +2 (4 voturi)    
    TGV? (Luni, 16 februarie 2009, 20:26)

    Tegevistul [anonim]

    Bun, chestia asta a spus-o Basescu pentru care e un subiect de actualitate, in sensul ca el spera sa debuteze constructia tronsonului romanesc prin 2012. Exact despre acelasi lucru a vorbit si Tariceanu, cand era premier, cu Sarko; Orban avea si el un termen - 7 ani, iar Berceanu mai realist a zis ca nu se poate. Inclin sa-i dau dreptate lui Berceanu.
    • +1 (1 vot)    
      Berceanu = nu se poate (Marţi, 17 februarie 2009, 0:20)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui Tegevistul

      De cand il stiu si de cate ori a fost ministru atat a spus: "nu se poate"!

      Cu din astia care cu care "nu se poate" nu vom ajunge nicaieri.

      Vrem in guvern oameni care vor ca sa se poata face tot ce este nevoie!
      • 0 (0 voturi)    
        N-are legatura (Marţi, 17 februarie 2009, 7:14)

        Tegevistul [anonim] i-a raspuns lui un roman

        Bereceanu a spus treaba asta si dupa ce l-a auzit pe "seful de teava" al francezilor, cel care se ocupa cu agentia de finantare a proiectelor de acest gen in Franta. Si luand in calcul si timpul in care s-a construit linia TGV Paris - Strassbourg, Ar fi mai bine sa terminam inainte autostrazile, dupa care in 25 de ani poate o sa avem si bani de asa ceva. cam asta a spus francezul respectiv.
  • +2 (2 voturi)    
    Mai bine francezi decat austrieci sau canadieni (Luni, 16 februarie 2009, 20:36)

    Marius [anonim]

    Ca si rezident in Franta, si bun cunoscator al "mersului trenurilor" pe aici, inclin sa cred ca Diaconescu a fost chemat din alte motive in FR. Este vorba despre binecunoscutul caz al castigarii procesului de la Haga. Grupul Total, cea mai mare companie petroliera din Franta, si una din cele mai mari idn Europa, este direct si intr-o masura foarte mare interesata de a obtine drept de exploatare in Marea Neagra. De fapt, grupul Total a fost de partea Romaniei pe tot parcursul procesului, si a si sprijinit acest demers "in limita posibilitatilor". Nu am nimic contra in acest sens. Ba chiar m-as bucura daca Total ar obtine licenta de exploatare in Marea Neagra, in detrimentul Sterling sau OMV sau alti "rechini". Asta deoarece sa fiti siguri ca vor plati pretul corect statului. Facand acum legatura cu linia TGV enuntata, putem observa lejer ca apare Constanta ca si punct terminus. Adica ultima statie- Marea Neagra.
    • 0 (0 voturi)    
      Mama ce legatura ai facut (Marţi, 17 februarie 2009, 0:24)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui Marius

      Sincer, gazul si petrolul nu se transporta cu TGV-ul, nici macar in Franta.

      Cat despre Total sau chiar si GDF de ar fi, eu nu cred ca sunt cu nimic mai breji decat OMV sau mai stiu eu care companie mare din Europa sau din lume, toti isi apara interesele lor in primul si in primul rand.

      PS: Am fost si eu rezident in Franta vreo 10 ani si mi s-a acrit la un moment dat.
      • 0 (0 voturi)    
        management resurse (Miercuri, 18 februarie 2009, 14:40)

        io [anonim] i-a raspuns lui un roman

        OMV si Gdf nu numai ca nu sunt mai breji decat altii, ba sunt chiar cea mai proasta optiune posibila, pt ca sunt companii de stat! E ca si cum ai lasa alt stat sa-ti controleze tara, e o forma noua de agresiune. Cel mai bine e o piata competitiva, dar daca trebuie sa fie un monopol, e mai bine sa fie al satului tau, daca nu, mai bine privat, iar cea mai proasta optiune e sa fie al altui stat. Asa ca prefer Sterling decat OMV sau Gdf. Si mai bine ar fi niste americani, e.g. Exxon.
    • 0 (0 voturi)    
      revino-ti (Marţi, 17 februarie 2009, 0:58)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Marius

      da un simplu search pe google sau mergi aici
      http://www.wsws.org/articles/2003/jul2003/tota-j11.shtml si dupa aia mai vorbim despre rechini. Peste tot in lume, banii ajung la cine trebuie si tot va fi spoliat un popor intreg ca sa aiba cativa din Dorobanti Rolls-uri si pitipoancele Loui Vuitton-uri.
    • 0 (0 voturi)    
      Francezii nu mai sunt, in Franta e abureala (Marţi, 17 februarie 2009, 10:38)

      Ce naivi [anonim] i-a raspuns lui Marius

      Bai, Francezii au murit de mult!
      TOTAL beneficiu de 12 miliarde de Eurori pe timp de CRIZA Economica. Nu vi se pare Putred?
  • +1 (1 vot)    
    Sa fie cu oprire la Fetesti (Luni, 16 februarie 2009, 20:39)

    Calatorul [anonim]

    Dorim si noi cei din fetesti sa mergem cu un tren din asta cu perna magnetica daca se poate (tehnologia te-je-ve e cam veche), ca sa ajungem si noi la piata in Constanta cat mai repede. La intoarcere propunem sa treaca trenul prin triaj si prin port ca sa mai aducem fier vechi furat de la vapoare.
  • +1 (1 vot)    
    exista deja in plan (Luni, 16 februarie 2009, 20:45)

    saki [anonim]

    Daca dl ministru s-ar fi documentat, ar fi aflat ca TGV-ul deja ajunge de aproape 2 ani pana la Stuttgart si e planificata in viitorul apropiat extinderea planului de calatorie pana la München si Viena.
    Planul de amenajare a teritoriului national limiteaza insa viteza pe cale ferata in Romania la maxim 160kmh, pe cand TGV-ul sau ICE-ul german merge cu viteza de croaziera cu 200-300 kmh. Linii de finantare din fonduri EU sunt deschise pentru modernizarea coridorului IV. Dar trebuie sa mai si faca cineva lucrarile alea...
    Ministrii de astia pot sa se dea mare in Romania, ca afara nu prostesti lumea chiar asa...
    • 0 (0 voturi)    
      TGV-ul (Marţi, 17 februarie 2009, 0:29)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui saki

      Circula deja pana la Munchen, ce-i drept nu in regim 100% TGV.
      Iar ICE-ul nemtesc pana la Viena, deja de mai bine de un an.
      Iar de anul asta au si austriecii Rail-Jet-ul tren care circula cu viteza ridicata (pana la 260 km/h deocamdata) si este folosit si pe relatia Viena-Budapesta.

      Pe cand o sa avem si noi parte de ceva asemenator? Nu se stie, iar daca ne luam dupa Berceanu "nu se poate"!
  • +1 (1 vot)    
    Otopeni (Luni, 16 februarie 2009, 21:13)

    Florin [anonim]

    Astia nu sunt in stare sa faca o gara decenta la Otopeni si viseaza TGV, doamne cu ce a gresit Romania de e condusa numai de natarai
  • +1 (1 vot)    
    TGV = 300KM/ora ! (Luni, 16 februarie 2009, 21:15)

    STEFAN A. [utilizator]

    Noi avem trenuri normale de pe vremea lui NC si acum vrem trenuri de mare viteza !!!
    Are cineva habar de cit costa constructia ? Italienii au cheltuit mai mult de 30 miliarde de euro si au o singura linie, partial in functiune !
    Cum noi avem miliarde de euro cu gramada, linii de tren putine cu viteze de max. 160 KM/ora , incepem sa visam cu ochii deschisi !
    Cum nu sintem in stare sa construim o singura autostrada demna de acest nume, vom fi sigur capabili sa construim cai ferate pentru trenuri cu viteze de 300KM/ora !
    Si cind va trebui sa treaca Carpatii, cum vom face, reducem viteza ?
    Clasa politica interesata doar de ciolan !!!
  • -2 (2 voturi)    
    Universul si prostia sunt infinite. (Luni, 16 februarie 2009, 21:20)

    Caron [anonim]

    Valeu ce a trantit-o asta. Stai si te minunezi cum e posibil ca asemenea idioti sa fie pusi in situatii atat de importante.
    Pai, saracii oameni cand au auzit asemenea imbecilitati de la unu care vin din tara lu "20 de metri de autostrade pa an", le povesteste faza copiilor ca anecdota.

    Cum sa fii atat de prost incat sa spui chestii d-astea nu pot intelege!!!!

    PS: De univers nu suntem inca siguri.
  • 0 (2 voturi)    
    ce aberatii (Luni, 16 februarie 2009, 21:21)

    gimini [utilizator]

    Astia nu sunt in stare sa toarne niste drumuri, nu mai zic de autostrazi, trenurile merg mai incet ca la 1860, dar viseaza la TGV. Nu-l credeam asa tampit pe Diaconescu.
  • 0 (2 voturi)    
    lupta pentru titlul de Prostanac al pedesereilor (Luni, 16 februarie 2009, 21:22)

    continua [anonim]

    Dupa umila mea parere, Geona inca conduce in lupta, ca ala vroia sa ne ducem pe luna.
  • +1 (1 vot)    
    Francezii fac ... (Luni, 16 februarie 2009, 22:19)

    S [anonim]

    .... doar ca trebuie sa plateasca austriecii, ungurii si romanii. TGV-ul e o chastie extraordinara : Paris - Marseille, 850 km in trei ore. O sa existe, fara nici o indoiala dar nici maine nici peste 10 ani. E o tehnologie speciala, totul trebuie construit. Noi nu suntem capabili sa facem 100 km de autostrada intr-un an, deci TGV-ul...
    In alta ordine de idei, interventia ministrului la UBI France de astazi a fost in aceiasi limba de lemn (bla-bla in franceza) ca a predecesorilor sai. Cand a fost luat la concret a luat-o pe aratura. Nimic nou ...
  • -1 (1 vot)    
    train en perte de vitesse (Luni, 16 februarie 2009, 22:37)

    TejevistHarkoff [anonim]

    frumoase vise.
    dar stiu ca francezii sunt extrem de ocupati cu lucrarile demarate la linia de sub alpi intre lyon si torino, si cu cel putin doua linii noi in vest si in in est
    paris-nice.

    ma-ntreb insa cum ajunge tejeveul lui diaconesco la Viena? a uitat de Germania? din cite stiu eu ..nemtii au un IC si nu vor inca TGV.
    doar sa le treci prin tara cu o asemenea linie si fara o gara ...imi pare nerealist.
    oricum europa are nevoie de cel putin un deceniu pentru a ajunge la un "iso" in caile ferate.
    iar noi romanii desi avem traditie in domeniu, ne laudam acum cu o infrastructura obsolete, depasita moral.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu e adevarat (Marţi, 17 februarie 2009, 0:45)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui TejevistHarkoff

      TGV-ul circula deja in Germania pe anumite trasee.
  • 0 (0 voturi)    
    da TGV-ul de Otopeni merge? (Luni, 16 februarie 2009, 23:16)

    marius [anonim]

    intreb si eu ca nu sunt din Bucale. TGV-ul de Otopeni merge? I-au dat drumul sau e tot in proiect? pe site-ul CFR no sign.
  • +1 (1 vot)    
    neam de jigodii, mai rai ca africanii... (Marţi, 17 februarie 2009, 6:53)

    Silvian Reschitzean [anonim]

    Stati cu mana intinsa miticilor sa va ploua in gura..... La muuuncaa baaa!!!! daca se construieste linie TGV (pana la Viena exista proiect) aceea se va opri la Brasov baaa, ca mai la sud si mai la est de Carpati costurile sunt de zeci de ori mai mari datorita lenei si hotiei.... Servus baaaa...
  • +1 (1 vot)    
    Surpriza (Marţi, 17 februarie 2009, 8:47)

    Gila [anonim]

    Nu stiam ca a aparut o urmare la Xfiles: I Want To Believe !
  • 0 (0 voturi)    
    Jap Jap (Marţi, 17 februarie 2009, 9:42)

    Horia [anonim]

    Io vreau trenuri pe perna magnetica. Stii bancu' ala? De ce seamana Romania cu Japonia? Ambele au trenuri suspendate.
  • 0 (0 voturi)    
    Sa nu fim naivi cu Fancezii astia asa zisi francez (Marţi, 17 februarie 2009, 10:46)

    Imparatu navetelor in Franta [anonim]

    Acei asa zisi francezi au creeat TGV-uri si au mai lasat sau eliminat total rasnitele dintre micile orase. Bun jucat, daca nu ai masina nu poti sa circula sau sa-ti gaseseti de servici intre orase mai mici, deci satele si orasele mici=moarte. A stati ca au bagat niste trenulete gen Sageata albastra dar ele sunt la ore Turistice nu cand merge lumea la servici (oricum nu ar incapea navetistii (sunt si doctori si ingineri printre) in pitzicaniile lor frumusele dar ingheti o ora de faci tzurtzuri. A, si dintre aceste piticanii albastre alea BOMBARDIER facute de CANADIENI sunt mai confortabile este mai cald si mai silentioase decat ALSTROM -frantuzesti.
    TGV-ul este infernal de scump (nu stati cu gura cascata ca sunteti Romani cu bani si veniti o data sa-l luati si ramaneti impresionati, dar nu v-ati permite sa-l luati de multe ori in caz ca stati in Franta).
    Restul liniilor ce au mai ramas infara TGV sunt infernale, adevarate rasnite cu vagoane si locomotive inca din anii '50(DA, Da) si mai noi anii '70care, fac CR CR CR si cum vine putina umezeala aluneca pe frunzele umede de pe sina (asta este faza care e de-adevaratelea spusa prin megafon in tren de am zis ca pic pe jos de ras, nici Romanii nu puteau sa scoata mai perfecta idiotenie), cu intarzieri de ore intregi. Va spun eu care fac naveta de 1 ora (dus) si alta 1 ora (intors) cu tren (nu cu RER) pana in Paris si inapoii in orasul unde domiciliez, deci stiu ce zic. TOTAL=o javra enorma care a castigat 12 miliarde de beneficii pe timp de recesiune si isi tine oamenii care lucreaza de 12-15 ani de zile (tehnicienii, nu maherii) pe 1380Euro net/luna, si ingineri pe 2500 EUro net/luna, iar primele sunt pentru maheri. Cusner alta javra, alta poveste, nu va incredeti in el.
  • 0 (0 voturi)    
    balneo (Marţi, 17 februarie 2009, 10:50)

    catalin [anonim]

    pai voi cum credeati ca vine francezu, neamtu, austriacu la baile care o sa le faca madam Udrea langa Bucuresti ? cu tejeveul evident ...

    faza nasoala o sa fie cand o sa dea in autostrada suspendata ... probabil o sa ricoseze ...
  • 0 (0 voturi)    
    eu am o propunere mai buna (Marţi, 17 februarie 2009, 11:47)

    tjveu [anonim]

    hai sa le propunem francezilor o linie si ma buna.
    bucuresti-brasov si bucuresti constanta. ei ne dau tjveu si noi ne plimbam cu el. de preferat ca sa poti intra cu ferrari si lamborghini in tren ca se plimbam fitele si pitipoancele la munte si la mare.
    daca totusi il facem de la paris la bucuresti aveti grija judetul germania, de lebedele din judetul austria si paprica din judetul ungaria ca as vorbiti de parca ai trece cu tjvul vostru din franta in romania direct
  • 0 (0 voturi)    
    Clienti ar fi (Marţi, 17 februarie 2009, 13:27)

    Alui [anonim]

    pentru un tren de mare viteza intre Romania si restul Europei, chiar daca nu neaparat TGV. Cred ca romanii din Spania, Franta, Germania, Austria, Italia, ar folosi trenul asta, daca ar fi cat de cat rapid, minim 200km pe ora, confortabil, si relativ ieftin comparativ cu pretul avioanelor. Daca ai putea sa-ti pui si masina ca in trenul care circula pe sub canalul manecii, ar fi perfect.
  • +1 (1 vot)    
    mda (Marţi, 17 februarie 2009, 14:12)

    anton [anonim]

    amuzant...va spun eu de ce nu este o idee plauzibila...pai inca inainte de a se demara proiectul, toate terenurile ce ar pute fi traversate de linia sus amintita vor fi deja achizitionate de diversi "investitori" pentru ca ulterior sa fie vandute statului pe preturi de 10 ori mai mari....de asemenea, va incepe batalia comisioanelor pentru alegerea firmei care se va ocupa de lucrari...plus ca la o astfel de linie de cale ferata iti trebuie infrastructura, repsectiv statii decente, etc...alte comisioane...estimez ca daca obtinem aprobarea maine, un termen realistic pentru incheierea lucrarilor si inaugurarea linie este 2030-2035...probabil ca pana atunci se va circula cu 400km/h in restul Europei, asa ca din nou vom fi in urma tuturor...
  • 0 (0 voturi)    
    Asta-i la externe? (Marţi, 17 februarie 2009, 15:45)

    Clau [anonim]

    O ia pe calea 'prostanacului'.
    Unu de la 'externe' ar trebui sa aibe arta de a propune compromisuri avantajoase ptr. ambele parti. Acu as vrea sa-i aud explicatia lui Diaconescu pe care i-a dat-o frantuzului, cam ce interes ar avea frantzuzu sa ne faca TGV de Constanta? Si daca-si inchide frantzuzu coasta de azur, si litoralul la Atlantic probabil va gasi alternative mai ieftine si mai bune de-a merge la mare (nu neaparat Neagra, ca n-are afinitati speciale cu negrul). Avea poate vreo rezonanta mai mare propunerea lui daca facea TGV de Sighisoara.
    Oricum, poate-l contactez pe Diaconescu sa-mi dea sfaturi de diplomat ca am de gand sa merg la Patriciu sa-i propun un deal: eu vin cu ideea si el vine cu Rompetrol. Pe chestia asta el imi da juma din Rompetrol si io ii dau patentu pe idee. Buhaha...
  • 0 (0 voturi)    
    Calcul de fezabilitate (Marţi, 17 februarie 2009, 16:17)

    Alui [anonim]

    Cu toate parerile contra eu zic ca asta ar fi o idee foarte buna, daca ar fi pusa in practica.

    Cati romani au emigrat in Europa de vest? Cam 2 milioane. Din astia daca macar un sfert ar folosi trenul de 2 ori pe an, ca sa vina in Romania, asta ar insemna 4 calatorii x 500.000 de calatori/an.

    Eu zic ca ar fi cam cazul sa nu mai fim Gica contra, fatalisti si frustrati. Sper ca ideea asta sa fie pusa in practica cat mai repede, fara mishmashuri/aranjamente, etc. Sper ca eu sa fie cu ochii pe proiectul asta. Banii ar putea veni din exploatarea zacamintelor de petrol si gaza din Marea Neagra.
  • +1 (1 vot)    
    bravo!!! (Marţi, 17 februarie 2009, 16:44)

    resita31 [utilizator]

    de asa ceva avem nevoie! de proiecte care sa angreneze realmente Romania in Europa si care sa fie intr-adevar coerente si de real folos.
    bravo!!!
  • 0 (0 voturi)    
    prostu satului (Marţi, 17 februarie 2009, 22:38)

    titulescu_cel_mic [anonim]

    asta e mai prost ca ala cu "yes of course thank you very much" nici nu mai stiu cum il cheama. O sa se dea babele cu tejeveul mai rau ca in roller-coaster. Vor merge oamenii muncii in grupuri grupuri la tratament la mare. Hai mars de-aici impostorilor!
  • 0 (0 voturi)    
    de acord cu tehnologia avansata, dar, (Marţi, 17 februarie 2009, 23:45)

    ceferistul [anonim]

    pt.noi,in prezent, se pun urmatoarele constringeri practice:
    1.fondurile in valuta de ordinul n mld de euro pt.echipamente si constructii
    2.constructorul, caci noi am uitat sa construim si ce stiam inainte de '89(vezi chinul de la autostrazi, unde de 4 ani,de cind din 2004 s-a pus in functiune autostrada bucuresti-fetesti,nu s-a mai pif nici un km de autostrada)
    3.intretinerea, caci la noi activitatea aceasta a scazut aproape la 0.de ex la metrou in bucuresti,facem intretinere cu Alstom France(platind euro,care nu-i avem), iar pe magistrala Bucuresti-constanta(i reparatii),cu acceleratul,de 2 ani se fac 6 ore , in timp ce inainte de 1938 se facea 3 ore.Noi,am ajuns sa nu mai stim sa facem nimic, nici macar intretinerea la obiectivele construite de noi inainte de '89.
    4.cine pazeste calea ferata de "magnetii",care au provocat si provoaca deraieri pe caile ferate demontind suruburi,sine,ace,traverse sau de la vagoane: saboti frina, etc.?
  • 0 (0 voturi)    
    O trasatura de unire (Miercuri, 18 februarie 2009, 0:00)

    Ariel [utilizator]

    Iata o idee de bun simt, un prim pas pentru a uni vestul cu estul EU. Ar fi mai eficienta decat o autostrada si mai rapida. Mi-a fost dat sa merg de la Paris la Lyon cu masina, pe autostrada si retur cu TGV. M-am simtit incomparabil mai bine pe TGV. Sa dea Dumnezeu sa prinda! Bravo d-le Diaconescu!
  • 0 (0 voturi)    
    grande vitesse !!!! (Miercuri, 18 februarie 2009, 16:35)

    Dan [anonim]

    TGV-ul a depasit 500kmh , de ce sa mearga prin Romania numai cu 300kmh? e putin, e prea incet
    Si 500kmh e lent, dar pe Terra inca mai exista tehnologie innapoiata si se accepta.
    Daca tot se fac investitii de miliarde de euro, de ce sa nu folosim tehnologia la maxim si ne limitam la 300kmh. Sau europenii inca sunt fricosi.
    Nici macar Maglev-ul nu e prea smecher, abia a atins 581 kmh. In conditiile in care tehnologia Maglev permite 6437 km/h si noi mergem numai cu 580kmh, adica folosim cca 9% din potentialul tehnologiei. Ne mai trebuie cateva sute de ani sa folosim potentialul tehnologiilor la maxim.
    Prima viteza cosmica este 7.9 Km/s adica 28440 km/h, avem sateliti lansati cu viteza asta, deci avem tehnologia, de ce nu ne deplasam intre orase cu macar 99% din prima viteza cosmica ?

    Atat timp ca nu putem face maximum 2 ore intre Paris si Beijing, nu ne putem lauda ca avem trenuri de mare viteza. Nicaieri in lume nu exista trenuri de mare viteza.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by