Ministerul Sanatatii a lansat linia verde Ce te doare pentru a vindeca sistemul medical romanesc

de A. Neagu, V. Marin     HotNews.ro
Luni, 26 ianuarie 2009, 16:28 Actualitate | Esenţial


Ministerul Sanatatii a lansat, luni, linia verde "Ce te doare", "pentru a vindeca sistemul medical romanesc", a anuntat ministrul Ion Bazac. La numarul de telefon 0800 800 855 pot suna atat pacientii nemultumiti, cat si medicii, potrivit ministrului Sanatatii.

Cele mai importante declaratii ale lui Ion Bazac:

  • "De trei zile este o furtuna in sistemul medical si vreau sa lamuresc un lucru. Sunt medic si sunt alaturi de medici, dar trebuie sa fiu si alaturi de pacienti. Ca medic, imi aduc aminte ca am jurat sa pun interesele pecientilor mai presus de problemele mele."
  • "Acest minister este al medicilor si al pacientilor, nu al unor functionari si al unor proceduri, deci acest minister trebuie sa fie un minister al oamenilor."
  • "Ne propunem sa vindecam nu doar pacientii, ci intregul sistem medical romanesc, vrem ca la acest telefon sa sune si omul care a stat o zi-doua la coada, cu toate ca abia se mai putea tine pe picioare, dar si medicii care au vazut 50 de pacienti pe zi si nu isi mai vedeau capul de treaba. Vrem sa sune si omul care nu a gasit in orasul lui un medic care sa ii rezolve problema si medicul care este pus sa lucreze 24 de ore pe zi si apoi inca o zi normala de lucru."
  • "Nu vom accepta insa delatiuni, nu vom accepta turnatorii, nu este o linie de para, este o linie de idei, vrem sa aflam ce e rau si ce cred pacientii ca ar trebui sa facem mai bine. La linia "Ce te doare" vrem sa sune atat pacientii cat si medicii. Stim ca medicii muncesc mult si sunt hartuiti, stim ca pacientii asteapta cateodata prea mult de la ei."
  • "Nu dorim sa declansam un razboi intre medici si pacienti, ci vrem sa facem pace si vrem sa rezolvam problemele din sistem."








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2241 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    . (Luni, 26 ianuarie 2009, 16:56)

    Dani [anonim]

    Deci la telefonul respectiv se poate denunta o spaga? sau si de data asta ministrul nu vrea sa intre in acest subiect?
    • -1 (1 vot)    
      deci (Luni, 26 ianuarie 2009, 17:25)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Dani

      spaga trebuie dovedita nu denuntata...
      trebuie sa aduci dovezi...
      asta 1

      2 nu asa se rezolva problemele... asta e o masura ca sa vrajeasca oamenii, ca cica sar face ceva...

      trebuie intai sa dai salarii si conditii si apoi sa ceri... nu poti face invers...
  • +1 (1 vot)    
    o idee buna....dar cat costa salariul operatorului (Luni, 26 ianuarie 2009, 17:03)

    un domn [anonim]

    decat sa platim aiurea..ca tot din buget se duc bani pe salariul operatorului + costul convorbirii..am inteles ca este telverede....cei de la resurse umane din minister care in opinia mea sunt in numar de minim 100 de persoane sa isi programeze interviuri cu fircare spital din Bucuresti in principal, e mai ieftin si in afara de un ratb sau max un metrou cheltuielimajore nu se vor inregistra. Apoi la nivel de colegiul medicilor intervicurile care ar fi util sa fie confidentiale sa se regseasca alaturi cu un set de masuri/ actiuni.Personalul TESA din aceste spitale sa umble si sa orgenizeze intelegeri cu asiguratorii din mediul privat astfel sectiile cheie pediatrie/chirurgie si care au impact major in bolile cele mai des intalnite sa fie prioritat renovate..despaduchiate si predate medicilor pe baza de semnatura.Pasul al II lea, evaluarea perfmantelor actrora in max 6 luni de la predarea sectiei, rotiea managementului echipelor de sectgie la 12 luni.Ce se obtine ? se vor vedea sctiile care consuma bani, si sectiile care aduc bani fie din programul de sanatate public fie in cel privat (momentan in stadiul de pampers).Aceeasi schema in mod radiar la nivel national. In max 18 luni se va configura real "starea natiunii" apoi putem face un proiect de finantare din fonduri UE ptr a schimba in primul an 50 % din deficiente apoi in max 3 ani ..restul adica..baz amateriala..umana (evaluare continua) etc...si acordarea de salarizarea pe baza de OBIECTIVE !!!!
  • +1 (1 vot)    
    Linia verde (Luni, 26 ianuarie 2009, 17:04)

    costel [anonim]

    Luni, 26.01.2009:
    Daca sunati la 0800 800 855, un robot cu voce de femeie va va anunta:
    "Ne pare rau, numarul apelat nu este disponibil"
  • 0 (0 voturi)    
    Numar de telefon (Luni, 26 ianuarie 2009, 17:19)

    costel [anonim]

    "Comunicat
    Ministerul Sănătăţii a infiinţat o linie telefonică gratuită care poate fi apelat de pacienţi şi de medici: 0800800885 "

    Ati gresit numarul de telefon.
    Comentariul meu dinainte nu este corect
    Retrag remarca.
  • 0 (0 voturi)    
    Raspundeti la intrebarea... (Luni, 26 ianuarie 2009, 17:19)

    Ovidiu [anonim]

    unde crezi ca il doare pe sistem de tine...

    si puteti castiga o aspirina!!!
  • +1 (1 vot)    
    ce e aia responsabilitate? (Luni, 26 ianuarie 2009, 17:27)

    busymf [utilizator]

    Mi se pare mie, sau iar nu si-a asumat nimeni nici o responsabilitate?!

    Am lansat o linie telefonica, ce poarta si un nume, si... asta ar cam trebui sa rezolve problemele tuturor, nu doar ale pacientilor.

    Responsabilitatea la noi in tara este inca la inceput, dar macar suntem pe un trend ascendent.
  • 0 (0 voturi)    
    ptiu, sa nu fie de deochi!!! (Luni, 26 ianuarie 2009, 17:30)

    mink [anonim]

    daca initiativa asta se duce coerent la capat (adica se raporteaza catre public sugestiile carora li se va da curs, si se si implementeaza civilizat initiativele adoptate), jos palaria!
    declara el dom' ministru la un moment dat niste balarii - sustinand ca o sa ia masuri in forta pe tema pretului medicamentelor, spunea ca va introduce masura verificarii preturilor medicamentelor comparativ cu alte 12 tari - din UE...; cool, daca masura n-ar fi deja in vigoare de ~ un an... (ANM nu aproba medicamente la inregistrare decat dupa ce preturile propuse trec prin procedura de comparatie cu 12 tari)
    dar daca se pune corect pe treaba... sa-i tina Dumnezeu "naravul"!!!
  • 0 (0 voturi)    
    :) ce prostie (Luni, 26 ianuarie 2009, 18:13)

    owl [anonim]

    Sugestii si reclamatii - nu o sa vedeti nici o idee buna acolo; si chiar daca este, nu are cine sa o inteleaga . Si daca o intelege cineva, cine sa o aplice.... Hai sa g=fim seriosi, oameni care ne cunoastem de mult timp si sunt momente in care ai dreptate , dar nu reusesti sa-ti convingi 10 colegi de munca (nu cand esti sef!) ....

    Cine sa prelucreze informatia, daca sunt sute de mesaje? Sacrifici un om cu experienta - ca sa poata iontelege sugestiile - ca sa parcurga zeci de ineptii - cel mai probabil?

    Imagine, imagine sau lipsa de experienta?

    Tovarase ministru, daca stii ca e doar de imagine e ok. Daca nu, schimba-ti consilieru' ca e varza.... Dar hai si cu masurile de sistem, ca astea de impresie artistica in curand nu ne mai impresioneaza....
  • +3 (3 voturi)    
    Frectie la picior de lemn (Luni, 26 ianuarie 2009, 18:14)

    Dr. Who [anonim]

    dl. ministru sa isi convinga colegii sa dea medicilor salarii decente, si pe urma sa spere ca obtine un act medical de calitate. problema e infinit mai profunda decit atit.

    1) invatamintul medical e la pamint. la fel ca si restul domeniilor, dar aici pot sa moara (si mor!!!) multimi de oameni din cauza incompetentilor care au patruns in sistem. (o foarte mare parte, din pacate). nu era bun nici inainte, acum, de cind s-a "privatizat", nu e nici cit era.

    2) sistemul medical , la fel ca si invatamintul medical, nu mai e axat pe competenta (nu ca ar fi fost, dar acum nici din greseala). totul e o mare afacere de familie/clan/mafie. trebuie implementat un sistem care sa promoveze competenta cadrelor medicale.

    3) clanurile/mafiile de mai sus sint minoritatea care au acaparat "ciolanul". doar o parte din medici conditioneaza actul medical de spaga. ceilalti au un trai derizoriu, la un nivel incompatibil cu statutul de medic intr-o tara ce se vrea parte din europa. ceea ce ne duce la...

    4) salarizati medicii in mod adecvat. daca s-ar face asa ceva, ar fi extrem de usor sa fie scoasa spaga in afara legii si in mod sigur nimeni n-ar avea de obiectat. este inadmisibil ca un politist cu studii medii (dar ocazional semianalfabet) sa primeasca mai mult decit un medic. raportul este de 1:2 - 1:3 in favoarea politistului la inceputul carierei. creste spre 1:10 si cine mai stie cit pentru gradele superioare (fata de un medic specialist care a studiat minumim 12 ani in plus - deci de multe ori dublu).

    medicina e o meserie dificila, ce implica multa raspundere. un sistem medical viabil nu poate fi construit decit pe standarde ridicate si salarii pe masura. exista deja mii de medici plecati in strainatate la salarii de minim 2-3000 de euro (ca incepator). atita vreme cit ministerul sanatatii nu ofera acelasi lucru, sa nu se astepte la rezultate.

    pentru parazitii din alte ministere se gasesc milioane de euro, pentru sanatatea cetatenilor nu?
    • +1 (1 vot)    
      Subscriu (Luni, 26 ianuarie 2009, 23:12)

      Ivanoschi Nicolae [anonim] i-a raspuns lui Dr. Who

      Este exact si din pacate nu reprezinta decit o foarte pala imagine a ceea ce este de fapt in sistemul sanitar din tara. Comparatia dintre salariile medicilor si a celorlalte categorii se poate extinde mult mai mult. Un vinzator iti da mai putin la gramaj si nu are nici o problema, un medic daca face cea mai mica greseala este o nenorocire. Daca un lucrator de banca intirzie in a te servi la ghiseu, nu-i iarasi nici o problema. In schimb daca acelasi lucru se intimpla medicilor este o catastrofa. Daca vrem neaparat sa reparam ceva fie in sistemul sanitar fie in toate aspectele sociale, atunci sa cintarim faptele cu aceeasi masura. Ca sa nu vorbim de marea diferenta intre responsabilitatile pe care le are un medic vis a vis de multe alte categorii. Coruptia, n-o mai cautati numai prin spitale, mai bine umblati prin guvern, parlament, politie, magistratura, etc. Veti fi uimiti de cele ce ve-ti gasi. Si spuneti, ce responsabilitate are vreunul din cei enumerati mai sus?
  • 0 (0 voturi)    
    sa-i vindecam pe medici? (Luni, 26 ianuarie 2009, 23:20)

    mita [anonim]

    Medicii si asistentele sufera de o boala grava. Le pace Mita. Iar Mita dauneaza grav sanatatii.
  • +1 (1 vot)    
    manipulare (Marţi, 27 ianuarie 2009, 1:28)

    Gheorghe [anonim]

    Manipularea continua in scopul de a abate atentia vulgului de la probleme socio-economice de o severitate cumplita ce ameninta tara in viitorul apropiat. Energia negativa trebuie directionata catre un conflict intre media-pacienti-sector medical. Astfel energia consumata aici va determina o scadere a potentialului conflictual la nivelul raportului intre administratia de stat si populatie. Atentie: s-au vazut conflictele din Islanda, Grecia, Bulgaria si Lituania.
  • 0 (0 voturi)    
    inceput de drum (Marţi, 27 ianuarie 2009, 10:09)

    amu [anonim]

    As propune relansarea implicarii directe a bisericii in sistemul de sanatate.In perioada interbelica biserica patrona multe spitale ,iar peronalul,mai ales maicutele ,inspirau deplina incredere,pentru ca incercau si o vindecare spirituala.De curand am vazut asa ceva in Austria si mi am dat seama ca este de mare impact.Patriarhul Daniel ar avea ocazia sa faca o lucrare cu adevarat Dumnezeiasca pentru a i readuce poporului increderea in etica personalului medical din Romania .
  • 0 (0 voturi)    
    serviciile medicale (Marţi, 27 ianuarie 2009, 18:40)

    dani [anonim]

    la tara suntem si mai putin bagati in seama.chiar daca suntem asigurati si inscrisi la medicul de familie ni-se cer bani pt anumite,,sevicii,, sau in cazul in care un bolnav nu este deplasabil taxa este mai mare 20 ron (la o pensie de 350ron).dar ceea ce este si mai grav medicul vine doar 2 zile pe saptamana si te primeste doar cu programare ,de cand a iesit la pensie medicul celalalt.trebuie sa te imbolnavesti la oanumita data.de ce platim asigurarile de sanatate daca nu putem beneficia macar de consult gratui atunci cand ne imbolnavim.este inadmisibil cao localitae(ion luca caragiale) sa nu aibas decat un singur medic de familie la tre sate.
  • 0 (0 voturi)    
    atributii (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 9:07)

    DANA [anonim]

    Domnule Ministru,
    De ce trebuie sa i se impuna de catre Manager....registratorului medical de pe spital ,sa faca acele scrisori medicale,care trebuie scrise de medic...nu?Mai ales ca ca antetul e ,,STIMATE COLEG''...La spitalul in care lucrez ,introduc toate datele pacientilor,atat pentru consulatii cat si pentru F.O....uneori nu am timp nici sa ma ridic 10 min de pe scaun,sunt si cate 85 consultatii la medicul de garda/zi,lucrez intr-un spital de pediatrie....unde e fff aglomerat,atat as vrea sa stiu:CINE TREBUIE SA SCRIE ACELE SCRISORI MEDICALE?????????
    Va multumesc!
  • 0 (0 voturi)    
    alerta (Joi, 29 ianuarie 2009, 19:07)

    m [anonim]

    Domunle Ministru,
    Sa ne gandim mai bine la un alt subiect!lLa soarta medicului rezident!Va povestesc o zi din viata mea!La ora 8 trebuie sa fiu prezent in clinica,aici incepe calvarul,foi de scris,retete,concedii,dosare,foi peste foi,alergatura prin clinica,vorbeste in numele sefului tau pentru diverse probleme.Vine pranzul..iti este putin foame....fug repede sa iau cel mai ieftin covrig,ma apuc din nou de treaba,iar pana la ora 19 parca reusesc sa termin iar a doua zi esti munstrat ca ai mai gresit ceva!Ce rost are oare?Nici macar nu ma simt medic si asta se va intampla inca 5 ani si pentru ce?Venit lunar 8 mil.Cheltuieli:100 euro chirie,2 mil cheltuieli,mai este nevoie de ceva carti ca doar trebuie sa mai si studiezi,mancare...nu prea mai este(poate ma descurc cu bonurile de masa).halal viata!Eu plec din tara!De fapt plecati cu totii care va regasiti!
  • 0 (0 voturi)    
    intrebare (Duminică, 1 februarie 2009, 12:24)

    anonim [anonim]

    cum e posibil sa existe asa o diferenta de salar intre o asistenta medicala cu studii superioare si una cu postliceala aproximativ 800 ron in contextul in care prestam aceleasi servicii ,muncim cot la cot? Inteleg sa fii platit cu mai mult daca spitalul are nevoie de posturi care necesita studii superioare .dar nu asa Diferenta este exagerata
  • 0 (0 voturi)    
    Razboi impotriva medicilor? (Joi, 5 februarie 2009, 10:07)

    Robert [anonim]

    Domnule Ministru
    Cum este posibil sa se duca acest razboi mediatic impotriva intregului corp de medici? Am sa va spun, ca la Spitalul Judetean Timisoara, sectia Diabet-Nutritie, sint medici exceptionali, medici, care stiu sa se coboare la nivelul pacientului si pacientul se simte respectat. Doctorul Serban Viorel, doctorul Timar Romulus, Laura Diaconu, sunt doar o parte dintre medicii care merita sa fie amintiti. Va rog, ca acesti medici sa fie mentionati, in faptele bune ale breslei medicilor... Intr-adevar pentru multi bolnavi de diabet, este o placere sa mearga la control, tocmai pentru ca acesti oameni deosebiti, respecta pacientii. Faceti o vizita acestei clinici, si veti vedea niste medici desavirsiti, in relatiile cu pacientii.
  • 0 (0 voturi)    
    urgenta (Vineri, 10 iulie 2009, 14:31)

    anonim [anonim]

    domnule ministru,am urmarit cu atentie interventia echipelor de salvare in jud.calarasi la salvarea acelui copil din put,si am tras concluzia la final ca de fapt a fost doar o parada a celor de la isu si smurd,unul mai amator ca altul,practic copilul a murit cu ei,si din vina lor; in nici o tara nu s-a mai pomenit sa se procedeze astfel la asa interventii si chiar va rog sa intrebati un pompier macar din adevarata ue cum ar face iar acel medic smurd care a stat toata ziua acolo,de pomana(putea sa fie chemat inainte cu o ora sa se termine interventia pt ca probabil au mai fost solicitari de elicopter la smurd bucuresti ) se pare ca nu stie cum se procedeaza in cazul unui pacient in stop in soc hipotermic . el a ales varianta cea mai simpla dupa nici 2 minute i_a pus patura pe fata ....asa se procedeaza dragi colegi in astfel de cazuri ??? daca ar fi facut altcineva astazi vorbeam la trecut de respectivul ....


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by