Povestea Geniului informatic din Carpaţi

Hacker roman in inchisoare, primul admis la Politehnica din Milano

de Miruna Cajvaneanu     HotNews.ro
Vineri, 31 octombrie 2008, 20:44 Actualitate | Esenţial


Vineri a avut loc examenul de admitere la Politehnica din Milano. Gabriel Bogdan Ionescu  a obtinut un punctaj excelent, de 97/100, situandu-se pe primul loc pe lista candidatilor. Pentru informarea cititorilor HotNews.ro, mentionam ca Gabriel Ionescu este detinut la inchisoarea pentru extradati din Como, Italia. In urma cu zece luni el a fost arestat la Craiova, iar in prezent  ispaseste o pedeapsa de 3 ani si o luna de inchisoare pentru furt electronic.

Desi nu a pus niciodata piciorul in Italia, pe numele lui Gabriel a fost emis un mandat international de arestare. Gabriel, student la Universitatea din Craiova si fost campion olimpic si balcanic la informatica,  a realizat un program software care permite golirea conturilor bancare online. Furturile propriu zise nu fost opera lui, ci a unei bande de hoti din Italia. Hotii i-au platit lui Gabriel 5.000 de euro pentru realizarea programului. Dar au fost descoperiti de politie cand, din lacomie, au incercat sa extraga toti cei 100.000 de euro dintr-un cont online. In urma interceptarilor telefonice, politistii italieni au ajuns si la realizatorul programului, Gabriel Ionescu, aflat in Romania.

Maestrul Pierpaolo Livio este considerat unul din cei mai iscusiti avocati penalisti din nordul Italiei. In prezent maestrul Livio a luat in primire cazul lui Gabriel Ionescu, fiind decis sa obtina gratierea sa.

"Am decis sa-l reprezint pe Gabriel in mod gratuit, pentru ca mi s-a parut ca avut parte de o pedeaspa mult prea mare. Consulatul Romaniei de la Milano, prin domnul consul Tiberiu Dinu, mi-a adus la cunostinta cele intamplate romanului. Inca de la inceput mi-am dat seama ca putem cere un regim de semi-libertate pentru Gabriel si apoi gratierea", a declarat pentru HotNews.ro avocatul Pierpaolo Livio.

Dar avocatul a devenit si managerul lui Gabriel: "L-am indrumat sa dea concurs la facultatea de informatica. Astfel, Gabriel s-a inscris la Politehnica din Milano. Iar rezultatul s-a vazut si ma bucura foarte mult. A putut sa sustina examenul datorita unui permis de trei ore in afara inchisorii".

Avocatul Pierpaolo Livio i-a gasit chiar si un loc de munca "tanarului geniu", asa cum isi numeste clientul. Gabriel are deja un contract semnat cu cea mai importanta firma de software din Italia.

"Va lucra intr-o vila, impreuna cu programatorii cu experienta, la categoria Senior", ne-a spus Livio, fara sa ne dea detalii in privinta salariului prevazut de contract. "Va pot spune doar ca este un salariu de principe, pe care niciun tanar obisnuit de varsta lui, de 20 de ani, nu il are. Mai mult, alte doua firme importante, ar vrea sa-l aiba ca angajat pe Gabriel, odata ce va iesi din inchisoare."

"Avem doua cai pentru  a-l scoate pe Gabriel din inchisoare: una este aceea de a cere gratierea din partea presedintelui Giorgio Napolitano. Iar a doua este suspendarea ordinului de detentie, in asteptarea acordarii gratierii. I-am gasit lui Gabriel si un loc intr-o comunitate protejata, unde va avea posibilitatea sa se odihneasca si va avea un regim de semi-libertate. Va trebui sa fie acasa la ora 21 si va fi obligat sa frecventeze cursul universitar. Saptamana viitoare vom depune cererea de gratiere catre Preseidntie. Dar rezultatul nu il vom putea avea inainte de 3-4 luni".

Rep: Cum se impaca Bogdan Gabriel cu ceilalti detinuti din inchisoarea din Como?

P.L.: Este foarte linistit si este considerat mascota inchisorii. Toti considera ca este inchis pe nedrept si ca nu trebuie sa fie in inchisoare. Este protejat chiar de catre detinutul considerat cel mai autoritar!".

Rep.:Cand va iesi, Gabriel va avea un loc de munca asigurat. Doreste sa ramana in Italia?

Desigur, va ramane aici. Desi a vazut prima oara Italia de la fereastra avionului dupa ce a fost extradat din Romania.

In seara de vineri, 31 octombrie, avocatul Livio, se pregateste pentru interviurile cu principalele telejurnale din Italia, care si-au trimis deja reporterii sa afle povestea "geniului informatic din Carpati". In seara asta toti vor vorbi de Gabriel la televizor: Tg 5, Studio Aperto, apoi sunt cei Radio Capital si altii.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















10856 vizualizari

  • -7 (13 voturi)    
    In sfarsit (Vineri, 31 octombrie 2008, 21:21)

    stefan2008 [utilizator]

    Sa vada italienii si un roman de la care iau lectii nu numai... vagabonzi si cersetori.
    • +2 (4 voturi)    
      bogdanele pe unde-i prinzi, rupe-i (Sâmbătă, 1 noiembrie 2008, 8:55)

      worm [anonim] i-a raspuns lui stefan2008

      faptul ca oricine (microsoft) i-mi poate controla calculatorul meu (hard&soft) pe care am dat bani e moral?

      cine a inventat acest sistem de comunicare intre oameni a fost absolut imoral, si toata lumea tace
      • -2 (4 voturi)    
        . (Sâmbătă, 1 noiembrie 2008, 15:33)

        Mda [utilizator] i-a raspuns lui worm

        si pe muzica pe care o ai sau filmele... tot bani ai dat? apropo, vezi ca stai cam prost cu gramatica.
        nu ne mai aburiti (astia cu free software BS), ca folositi SO gratis, dar piratati la greu in rest, apoi veniti sa ne spuneti noua ca suntem nu-stiu-cum ca platim un SO ;)
        • 0 (2 voturi)    
          te inseli (Duminică, 2 noiembrie 2008, 18:41)

          Free you PC [anonim] i-a raspuns lui Mda

          Cred ca multi ar renunta la piraterie daca ar putea cumpara in magazin albumul formatiei preferate (in afara de manele in Romania albume originale nu prea se gasesc).
          In care cinema desfiintat vrei sa ma duc sa ma uit la film? Care mai exista sunt prea scumpe pentru buzunarul muritorilor de rind. Ultima data am platit 50 RON pe 2 bilete la cinema. Ti se pare moral?
          Si apropo, folosesc SO free si gratis, fiindca nu-mi place sa-mi cotrobaie cineva prin calculator si este mult mai fiabil decit unele comerciale.
      • 0 (0 voturi)    
        Nu te mai plange ! (Miercuri, 25 februarie 2009, 15:13)

        costica [anonim] i-a raspuns lui worm

        Instaleaza-ti Linux.
    • +1 (3 voturi)    
      Nu e vagabond si nici cersetor (Sâmbătă, 1 noiembrie 2008, 21:30)

      Marcel [anonim] i-a raspuns lui stefan2008

      E doar un hot. Sau cel putin complice la hotie. Nu-i mai laudati atat ca sunt de aceeasi rang cu bagabonzii si cercesetorii. Chiar ceva mai periculosi...
      • 0 (0 voturi)    
        lol (Joi, 6 noiembrie 2008, 19:49)

        stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Marcel

        mda... fiecare cu a lui... ai fi bun de Radio Erevan.

        N-am scris corect romaneste, sau cum de n-ai sesizat diferentierea intre cineva care le da lectii de informatica tuturor italienilor si care intamplator este roman, versus cersetorii si vagabonzii pe care italienii ii asociaza cu romanii in general ?

        => eu nu l-am catalogat nici "vagabond", nici "cersetor" ci... "profesor" , asa ca sa intelegi.

        Cat despre complicitatea lui la furt... este echivalenta cu a ta la mineriade atunci cand l-ai votat pe Iliescu.
      • 0 (0 voturi)    
        lasa neuronu liber (Miercuri, 25 februarie 2009, 14:07)

        Dany Crane [anonim] i-a raspuns lui Marcel

        gabriel sint convins ca a facut softwareul doar din curiozitate si din dorinta de a realiza o treaba pe care altii nu pot sa o faca si nu s-a gindit si la consecintele faptelor sale si nici la utilizarea softului in interes personal. dar la iq tau demn de homo erectus imparti lumea in hoti si fraieri (adica cei furati de hoti). trezeste-te si intelege ca esti doar o sluga -ca dealtfel noi toti - a sistemului mafiot creat de lacomie si legalizat de biserica acum citeva mii de ani. de aceea nici dumnezeu nu se mai uita la noi ! e dezgustat de ceea ce ved. tu nu esti?
      • 0 (0 voturi)    
        hacker (Duminică, 12 iulie 2009, 16:30)

        matrix [anonim] i-a raspuns lui Marcel

        da , normal un hot, . Dar ia spune-mi simie in afara de muzica si filme XXX u ce mai faci cu , computerul tau?
        stii macar ce e ala un limbaj de programare, sau ai vazut vreodata cum se realizeaza asa ceva, sa stii ca tre sa gandesti f mult la realizarea lui, ceea ce multi dintre voi nu prea faceti. asa ca veziti de treaba ta si lasa pe cei in masura sa comenteze , sa o faca...
  • -10 (10 voturi)    
    Internetul si povarile lui (Vineri, 31 octombrie 2008, 21:26)

    xdynx [anonim]

    Internetul si povarile lui ....
  • +19 (23 voturi)    
    nu-i chiar asa (Vineri, 31 octombrie 2008, 21:38)

    ion ion [anonim]

    Inteleg tendinta de a-l privi pe simpatie pe baiatul asta. La urma urmei, intelectual vorbind, e cu N clase mai sus decit cei linga care e inchis.
    Dar NU e de ajuns.
    Exista ceva pe lumea asta ce se cheama MORALA. Cind a scris softul ala, stia la ce va servi. Sint copii care poate au ramas fara educatie, sint batrini care poate au ramas fara economiile de-o viata sau fara tratamente medicale vitale din cauza FURTURILOR facute cu sooftul creat de el.
    O fi el simpatic si inteligent, dar tot complicele unor hoti ramine. Cei care il laudati - ginditi-va ca vi se furau banii vostrii sau ai copiilor vostrii. Ce mai e de laudat si "inteles" ??
    Hotia ramine hotie peste tot in lumea civilizata. Bineinteles, nu si in Romania.
    • +9 (11 voturi)    
      hotul high-tec (Vineri, 31 octombrie 2008, 22:18)

      dumi [anonim] i-a raspuns lui ion ion

      Aveti dreptate: Faptul ca hotul high-tec e primit cu aplauze de catre unii e o aberatie a zilelor noastre. Tot hot ramane.
      • -3 (7 voturi)    
        hotul it (Sâmbătă, 1 noiembrie 2008, 9:59)

        gogu ion [anonim] i-a raspuns lui dumi

        Nu e o aberatie, dumi. Este realitatea zilelor noastre. Daca poate fi folosit ptr mintea lui ptr a realiza profituri, devine baiat bun. Si daca omora, era scos basma curata
      • -1 (5 voturi)    
        nu e hot (Sâmbătă, 1 noiembrie 2008, 19:25)

        gabi [anonim] i-a raspuns lui dumi

        ce nu par intelege niste ametiti ca voi e ca, spre deosebire de niste hoti ordinari, eroul povestirii noastre poate fi mult mai util societatii daca e in libertate. n-a pierdut nimeni economiile de-o viata, cel mult bancile ar fi pierdut putin din avere pt. ca erau nevoite sa le dea oamenilor inapoi banii care le-au fost furati din conturi; bancile/politia l-au vrut in inchisoare, nu "pagubitii". iar gabriel poate scrie niste programe care or sa aduca multe beneficii miilor/milioanelor de oameni care le-ar folosi, nu e hacker-ul vostru de cartier care stie sa ruleze scripturi si are boti pe irc. si nu e "hot" deloc, a scris un program si a fost platit pt. asta. e drept ca nu s-a gandit prea mult ca comite o ilegalitate, si asta e problema de fapt. tinerii nu se prea gandesc la consecinte, si nu de ieri, de azi. dar, probabil ca pana acum a invatat ca a gresit.
        • 0 (0 voturi)    
          Asa-i (Joi, 6 noiembrie 2008, 20:03)

          stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui gabi

          numai ca din nefericire ai nimerit in ceata lui tanti Mitza... si astia cu au pornit-o cu "hotzul", nu mai scapi de minusuri ;))
    • +7 (9 voturi)    
      total de acord (Sâmbătă, 1 noiembrie 2008, 1:29)

      toro [utilizator] i-a raspuns lui ion ion

      E doar un hot ordinar.
      • +2 (4 voturi)    
        Aveti dreptate. Este doar un hot (Sâmbătă, 1 noiembrie 2008, 15:57)

        Un Trecator Grabit [anonim] i-a raspuns lui toro

        Aveti dreptate. Este doar un hot iar cei care il vad ca pe erou ar trebui sa le fi fost golite conturile bancare si apoi sa comenteze.
    • -2 (6 voturi)    
      ......despre morala (Sâmbătă, 1 noiembrie 2008, 8:00)

      raspuns @ ion ion [anonim] i-a raspuns lui ion ion

      Daca tot esti asa de inversunat in legatura cu morala baiatului din articol, ma intreb de ce nu ai fi si mai mult enervat de morala politicienilor care fac legile in asa fel k sa fure pe toti din tara si mai ales pe cei care nu au conturi de sute de mii de euro. Si pe deasupra nici nu sunt atat de inteligenti ca persoana din artico, ba mai mult sunt chiar prosti gramada dar au puterea pe care au capatat-o prin tot felul de mijloace mai putin MORALE,
      Mi-ar fi placut sa citesc in articol ca folosind programul pe care l-a creat baiatul, au fost golite conturile: lui Tariceanu, lui Geoana, lui Paunescu, lui Becali......... Poate nu e tarziu nici acuma si cineva lucreaza deja. Si ca o ultima recomandare, draga ion ion incearca sa nu mai fi asa de frustrat .

      :))
      • -1 (1 vot)    
        ... (Duminică, 2 noiembrie 2008, 23:34)

        festinalente [utilizator] i-a raspuns lui raspuns @ ion ion

        nu e rasul tau
      • 0 (0 voturi)    
        Iti spun eu de ce... (Joi, 6 noiembrie 2008, 20:07)

        stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui raspuns @ ion ion

        Pentru ca se simt cu musca pe caciula, de-aia.
        Cine crezi tu ca se ascund dupa peudonime de 2 lei... in majoritatea cazurilor parlamentari care se plictisesc la sedinte in timp ce citesc stirile.
        ;-)
        Asadar tu vrei hotii sa se faca pe ei hoti. De ce sa nu sara pe un baiat care in software ii depaseste pe toti astia de aici adunati... "el e hotul, nu noi !"
    • -2 (4 voturi)    
      asa este ! (Sâmbătă, 1 noiembrie 2008, 9:24)

      dana [anonim] i-a raspuns lui ion ion

      Sunt intr-un totul de acord cu d-voastra! Morala sau bunul simt sau frica de Dumnezeu sunt foarte importante in viata unui om ! Pe de alta parte a i se acorda o noua sansa in viata poate nu este chiar gresit. Noi oamenii ne nastem buni ...ce se intampla pe parcurs nu se stie niciodata!
      Deci fara a admira sau incuraja faptele unui furacios ( ca asta e de fapt baiatul asta) consider totusi ca trebuie iertat .
      O zi buna!
    • -1 (3 voturi)    
      parerea mea (Duminică, 2 noiembrie 2008, 0:07)

      Di_q [anonim] i-a raspuns lui ion ion

      In primu rand daca stia exat ce face nu se multumea cu 5000 de euro...hai sa fim seriosi nimeni nu-ar multumi. Doi la mana hai sa terminam faza cu copii ,batranii si furnicile fara adapost pentru ca nu cred ca depineau de banii aia in mod special. Bah tipu are meritele lui si merita respect .
    • 0 (0 voturi)    
      Corect (Joi, 6 noiembrie 2008, 20:01)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui ion ion

      Atunci cum se face ca te uiti la televiziunile unui hot (super profesorul in manevre financiare Vantu) si ale unui informator al Securitatii (super profesoru in... MORALA despre care aminteai)?

      Baiatul ala a facut ceva ce majoritatea oamenilor fac: a ales oferta cea mai mare. Ce, ii platea statul roman ceea ce ii platesc acum italienii?
      Proiectele informatice in Romania sunt "licitate" in stil PCR (Pile Cunostinte si Relatii). De ce sa stea in mediul corporatist de la Siveco, Softwin sau alte firme pline de pcr-isti si sa-i spuna tot felul de prosti ce sa faca?

      Bravo lui! Astfel de oameni trebuie sa lucreze in cercetare (evident nu in Romania), nu pe plantatii pcriste. Probabil asta a fost unul dintre cele mai palpitante cai de a ajunge unde ii este locul.
  • +13 (15 voturi)    
    alt unghi (Vineri, 31 octombrie 2008, 21:39)

    jo [anonim]

    povestea este putin mai altfel in corriere della sera: banda de pirati era compusa in totalitate din romani iar tanarul geniu carpatin era "il capocannoniere della squadra" = "golgheterul echipei".
    de mentionat de asemenea ca articolul din ziarul italian musteste de ironie acuzatoare & ca cele cateva laude sunt acoperite de scrasnetele dintilor autorului & eventualilor cititori.
    pentru cititorul italian lucrurile sunt clare: nu doar romanii analfabeti sunt certati cu cinstea, ci si geniile.

    http://www.corriere.it/cronache/08_ottobre_31/detenuto_romeno_universita_daa8632c-a716-11dd-90c5-00144f02aabc.shtml
  • -9 (13 voturi)    
    Parerea mea (Vineri, 31 octombrie 2008, 21:41)

    Mosu [anonim]

    Daca autoritatile romane l-au extradat catre italieni, inseamna ca traim cu adevarat intr-o tara de cacat.
    M-ai bine plecam cu totii in Italia.
    Cat despre autoritatile noastre, n-au decat sa le putrezeasca oasele aici.
    • +9 (11 voturi)    
      Extradare (Vineri, 31 octombrie 2008, 22:28)

      io [anonim] i-a raspuns lui Mosu

      Daca iti fura tie un italian banii din cont, iti convenea sa nu fie extradat, judecat si condamnat?

      Mai terminati cu prostiile. Ce dracu, am ajuns sa ne laudam cu infractorii?

      Si eu pot sa fac o clona de site sau program de furat datele personale. DAR NU O FAC PENTRU CA NU SUNT HOT!!!
      • -7 (9 voturi)    
        Hot sau geniu, inconstient sau joaca? (Sâmbătă, 1 noiembrie 2008, 2:07)

        Marian [anonim] i-a raspuns lui io

        Si daca in geniul lui face foamea si nu l-a interesat la ce va fi folosit softul? Si daca nu s-a gandit si l-a facut pur si simplu? Si daca a fost amenintat sa-l faca? Si daca? Si daca?
        Daca nu lua el cei 5000 de euro lua altcineva cateva sute si softul ala tot exista intr-o varianta mai lite si erau furati mai putini oameni. Hoti tot furau. Au fost prinsi.
        De acum pustiul isi va folosi cunostiintele in scopuri mai "nobile" ... sau nobile my ass... romanii l-au extradat in loc sa il pastreze, toate geniile noastre ajung sa fure sau sa plece, nu-i putem pastra... good luck romania... e plina lumea de romani de succes la noi au ramas bisnitarii si bagabontii.. super tare frate!
        • +1 (3 voturi)    
          daca facea foamea.. (Sâmbătă, 1 noiembrie 2008, 14:54)

          b [anonim] i-a raspuns lui Marian

          daca facea foamea se angaja ca orice om de rand... dar de dc sa se chinuie sa faca aia 5000 de euro in cateva luni cand a putut sa-i faca intr-o zi. Asta e problema romanilor... ca 99% daca ar putea ar fura, si ptr astia cei muncitori sufera.
      • 0 (4 voturi)    
        @ io (Sâmbătă, 1 noiembrie 2008, 8:04)

        tu [anonim] i-a raspuns lui io

        Sa mori tu k nu ai furat niciodata nimik !!!!

        :))
        • 0 (0 voturi)    
          E UN ROMAN DEMN SI INTELIGENT (Luni, 16 martie 2009, 23:38)

          SENSIBILUL [anonim] i-a raspuns lui tu

          FRATILOR,CE SA FACEM SUNTEM INTELIGENTI .ASTA E.A DAT O LECTIE STRAINILORCARE SE CRED SUPERIORI NOUA .O MERITAU DN PLIN.CAT DESPRE BAIAT RESPECTE .SPARGEI PE FRAIERI
  • -8 (12 voturi)    
    Bine (Vineri, 31 octombrie 2008, 21:42)

    Cotea [anonim]

    Good Joob tinere :)))) ai demonstrat lumii intregi de ce este capabil un roman :P
    • +2 (4 voturi)    
      Foarte Bine (Sâmbătă, 1 noiembrie 2008, 8:45)

      soferul [utilizator] i-a raspuns lui Cotea

      Si acum, noi astia care vrem sa facem o afacere cinstita suntem priviti cu si mai multa suspiciune. Ii urez multa iubire in puscarie.
  • -8 (10 voturi)    
    re (Vineri, 31 octombrie 2008, 21:51)

    geo [anonim]

    bine ca dupa ce a facut scoala aici, acum il iau italienii..insa oricum prea multe optiuni nu are acum ..pe de alta parte-are 'cap' si eventual ambitie -lumea e al lui!
  • -2 (4 voturi)    
    CEH (Vineri, 31 octombrie 2008, 22:31)

    Valy Greavu [utilizator]

    Există o meserie pe lumea asta care se cheam Certified Ethical Hacker.
    Oare nu lipsa de informare l-a determinat pe acest tânăr, ca de altfel pe mulţi alţii, să ajungă după gratii?
    Sigur un CEH poate câştiga suficienţi bani, chiar şi în România, pentru a trăi bine. Sunt tot felul de companii, bănci şi alte organisme care au nevoie de teste de penetrare, şi se plătesc. Dar... ca la noi... dacă ai în cap degeaba, pentru că sunt unii care ştiu de toate, plini de pile şi de influenţe de care nu ai loc pe piaţă.
    Aşa ne trebuie: o să ajungem o ţară de ignoranţi şi de diletanţi, iar adevăraţii profesionişti stau după gratii.
    • 0 (0 voturi)    
      Mda... (Joi, 6 noiembrie 2008, 20:33)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Valy Greavu

      Iar diletantii despre care zici te-au umplut de minusuri ;))
  • +7 (7 voturi)    
    Paguba (Vineri, 31 octombrie 2008, 22:37)

    capsunel [anonim]

    Din cauza unor astfel de "genii" si acolitilor lor, Romania este singura tara cotata la risc maxim pentru transferurile de bani prin Internet. De aceea, acest serviciu de transfer de bani online fuctioneaza spre China si Afghanistan, de exemplu, insa este blocat inspre Romania. Halal!
  • -5 (7 voturi)    
    l-am dat pe gratis (Vineri, 31 octombrie 2008, 22:51)

    ady [anonim]

    italienii l-au cerut si autoritatile l-au dat, acum profita italienii de pe urma geniului romanului,
    sunt sigur ca in romania nu s-a gandit nimeni sa il puna la treaba, adica sa faca ce stie el mai bine.
    Daca romanii ar cere vreun italian, geniu, nu cred ca ei ar fi atat de prosti incat sa ni-l extradeze, sa moarea de foame si de frig in puscariile din romania...
    treziti-va romani !
  • +9 (11 voturi)    
    punem gresit problema (Vineri, 31 octombrie 2008, 22:52)

    andrada [anonim]

    felicitari pt admitere si pt rezultatele de la concursuri, dar fapta e fapta

    inteligenta nu ar trebui sa fie o scuza pentru a cere clementa. in felul asta, toti inteligentii din inchisori ar trebui gratiati, nu?

    mi-e greu sa cred ca atunci cand si=a luat banii pt program nu stia ce face...

    pt italieni, ramanem o tara a hotilor, poate a hotilor destepti
    • -1 (9 voturi)    
      Povestea Geniului informatic din Carpaţi (Vineri, 31 octombrie 2008, 23:29)

      marius [anonim] i-a raspuns lui andrada

      Ai dreptate, Ady. La noi, italienii pot face orice, nu le facem mai nimic, soldatii americani de la bazele din Romania, mai omoara din cand in cand cate un roman cu masina, dar in ziua urmatoare e trimis cu avionul in America si nici nu apuca sa fie arestat.
      Cand o sa auzim noi ca un italian a omorat un roman (cum de altfel au fost zeci de cazuri), si a fost extradat in Romania sa execute pedeapsa ???!!!! NICIODATA !!!
      Daca tanarul asta ar fi avut posibilitatea sa lucreze cinstit pe macar 1000 euro, in Romania, nu cred ca mai ajungea acolo unde a ajuns.
      Parerea mea!
      • +2 (4 voturi)    
        chill baby (Sâmbătă, 1 noiembrie 2008, 0:48)

        gigi [anonim] i-a raspuns lui marius

        baiatu, e vorba unde s-a comis fapta penala. daca italianu a omorat in Italia, pai acolo o sa fie judecat.
      • +1 (3 voturi)    
        putea sa munceasca cinstit (Sâmbătă, 1 noiembrie 2008, 14:57)

        b [anonim] i-a raspuns lui marius

        eu sunt un amarat de programator, departe de a fi genial si castig banii astia dupa 1 an de experienta; el i-ar fi castigat si mai repede si mult mai mult.
  • +2 (6 voturi)    
    Geniu pentru phishing? (Vineri, 31 octombrie 2008, 23:43)

    RandomMan [anonim]

    As vrea sa citesc si niste detalii despre "programul" ala. Daca e doar o copie de prost gust a unei pagini html + spamming + utilizatori care nu stiu ce e ala phishing si isi pun parola pe un site care se termina in .tk .... atunci nu e neaparat geniu Bogdanel al nostru.

    E inteligent pentru olimpiade si pentru admiterea la Poli Milano insa.

    Ma rog, mult noroc si sa-i vina mintea la cap pentru ca data viitoare sa nu o mai faca SAU sa se asigure ca e acoperit. De italieni si de banii lor nu mi-e prea mila, cu tot respectul pentru etica si sustinatorii ei :)
    • +2 (6 voturi)    
      Comment sters de user (Sâmbătă, 1 noiembrie 2008, 2:10)

      sadwank [anonim] i-a raspuns lui RandomMan

      • +1 (3 voturi)    
        Sfatosilor (Sâmbătă, 1 noiembrie 2008, 18:27)

        incurcalume [anonim] i-a raspuns lui sadwank

        V-ati gasit voi sa ghiciti ce soft a facut el. Hai sa ne laudam ca stim ce-i aia phishing (auzi, sadwank, nu e pishing), ca stim sa facem un cod HTML... sunteti grozavi. Omul intra primul la Politehnica (ca e din Milano sau din alta parte are mai putina importanta) pt ca stie sa faca un cod HTML? I-au dat aia 5k de euro pt un cod HTML? Voi va auziti ce aberati?
        Copilul are niste talent, care a fost exploatat gresit. De unde stiti voi situatia lui financiara dinainte de a colabora cu "baietii"? De unde stiti voi pt ce avea el nevoie de bani?
        Cat despre bancile italiene... sa inchida gura! Eu imi duc banii la banca ca sa fie in siguranta. Daca ei nu-s in stare sa-si securizeze sistemele... chiar ca nu mi-e mila de ei. Iar clientii care au fost pagubiti isi vor vedea banii de la asiguratorii bancilor respective, pentru cei care nu au habar cu ce se mananca sistemul bancar.
        Toata admiratia pt el. Sper, insa, sa stea departe de prostii, acum ca are sansa de a invata si lucra intr-un mediu atat de bun. Succes!
        • 0 (0 voturi)    
          Wow.... (Joi, 6 noiembrie 2008, 20:14)

          stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui incurcalume

          Cum a supravietuit comentariul tau? Oricum ti-am dat si eu un +
          Cred ca nu a fost remarcat inca de ceata lui tanti Mitza (care a facut harcea-parcea cu minusuri primele comentarii asemanatoare cu al tau!)
  • +2 (8 voturi)    
    Romania - Justitie de 2 lei (Sâmbătă, 1 noiembrie 2008, 0:05)

    vov [anonim]

    e f periculoasa faza cu extradarea....faptul ca romania isi extradeaza proprii cetateni este un lucru foarte grav, mai ales ca nu a comis nici o infractiune pe teritoriul italiei , dupa cum se spune "nu a pus niciodata piciorul in italia". Ce se intampla daca aia foloseau softul lui in 20 de tari ? il extradau pe rand ? asa oricine se poate trezi ca urmeaza sa fie extradat in vietnam sau cine stie ce tara pt tot felul de aberatii electronice, foarte greu de dovedit....din cate am vazut ala care l-a omorat pe Teo Peter 100% total din culpa, nu numai ca nu l-a extradat nimeni, dar nici macar nu a fost retinut desi se afla la locul faptei, si nu era diplomat....iar asta se trezeste luate de pe strada, urcat in avion si trimis intr-o tara in care nu a fost niciodata, bagat la parnaie pt un presupus delict electronic care, in practica a avut loc pe teritoriul Romaniei (daca se poate demonstra conform legislatiei ca fost delict). Locul faptei este Romania intrucat aici a creeat marele software pe care astia il considera delict...e un precedent foarte periculos....teoretic poti fi trimis in grecia la parnaie pt ca vezi doamne ai dat un email in care anuntai ca e o bomba la parlamentul din Atena, si conf legislatiei grecesti poti fi acuzat de terorism etc...
  • 0 (6 voturi)    
    banii (Sâmbătă, 1 noiembrie 2008, 0:07)

    teo [anonim]

    pai... sa vedem, banii... cum se anunta frauda, banca restituie banii respectivi clientului. in ceea ce priveste un posibil scenariu lacrimogen cu o bunicuta pe moarte avand nevoie de tratament medical... bla bla, povestea se intampla in Italia, nu in SUA, toate tratamentele medicale sunt acoperite de stat, si daca nu ar fi fost si ar fi fost vorba de SUA sau orice alta situatie nemapoimenita in care viata cuiva ar fi depins de cateva sute de euro (ca nu au fost luati 100,000 dintr-un singur cont ci cateva zeci sau sute de euro din mai multe conturi), banca tot ar fi returnat banii in timp util si tratamentul medical (sau facturile urgente pt bordel se pot achita pe credit non-bancar cu plata intarziata), deci, grijile morale... bla bla
    • 0 (6 voturi)    
      degeaba (Sâmbătă, 1 noiembrie 2008, 3:47)

      ionion [anonim] i-a raspuns lui teo

      1 dolar sau 100,000 dolari - tot hotie e si NU are scuza.
      Sa te vad eu stringind cu greu niste bani, sa te vad renuntind sa ii faci niste bucurii copilului tau si pierzind banii din cauza unui baiat simpatic din asta...
      Toate pierderile bancilor si toate problemele legate de hotii in general cine crezi ca le plateste? Tot noi, prin comisioane, taxe si alte minuni.
      Nu mai pierd timpul degeaba, sint convins ca ai inteles ce vreau sa spun. Din pacate, la voi (eram sa scriu "noi", dar din fericire pentru mine sint mai la distanta de evenimentele astea) inca exista o prost inteleasa solidaritate cu hotii. Din cauza atitudinii asteia sint romanii priviti ca niste ciumati in multe locuri din lumea asta.
      • +1 (3 voturi)    
        esti boland? (Sâmbătă, 1 noiembrie 2008, 22:55)

        Gauloise [utilizator] i-a raspuns lui ionion

        clientul nu pierde nimic. banca pierde. societatea de asigurari mai exact.
        • -1 (1 vot)    
          Bancile (Duminică, 2 noiembrie 2008, 10:07)

          soferul [utilizator] i-a raspuns lui Gauloise

          nu pierd niciodata! Gasesc ele o metoda de a-si recupera paguba de la clienti.
  • 0 (6 voturi)    
    Geniul high-tech (Sâmbătă, 1 noiembrie 2008, 0:19)

    EU [anonim]

    Eu as fi preferat ca baietasu asta sa fi fost descoperit in Romania. Da aici, pe plaiurile noastre mioritice, inteligenta se plateste cu IOC.
    Nu cred ca la nascut mama lui hot. Sunt in toate lumea o gramada de banditi adevarati. Vezi criza financiara care a cuprins tot mapamondul venita cu mare galagie din SUA. Acolo, o gramada mare de banditi au vandut iluzii multor prosti sub forma de dividente, carduri, alte instrumente bancare fara o acoperire reala.
    Eu sincer sa fiu as fi vrut ca baietasul asta sa lucreze pentru Romania. Aviz politicienilor care flutura grafice si abureli in campania electorala.
    Oare James Bond-zi de la noi ce mama dracului pazesc ? Numai pe Tasu?!
    • 0 (4 voturi)    
      daca ar fi vrut.. (Sâmbătă, 1 noiembrie 2008, 15:01)

      b [anonim] i-a raspuns lui EU

      daca ar fi vrut ar fi muncit in tara... el a ales sa fure :).
  • +1 (5 voturi)    
    foarte simplu (Sâmbătă, 1 noiembrie 2008, 0:23)

    Q [anonim]

    Este foarte simplu: a facut acel program pt bani pt ca murea de foame in Romania cu toate rezultatele lui exceptionale.
    • +1 (5 voturi)    
      Ei da (Sâmbătă, 1 noiembrie 2008, 3:16)

      Misu [anonim] i-a raspuns lui Q

      Hehe, esti rrromantic...
  • -2 (4 voturi)    
    Trebuie sa fie gratiat! (Sâmbătă, 1 noiembrie 2008, 1:34)

    neo-prof. [anonim]

    Trebuie sa i se ofere sansa de a-si orienta propria cercetare spre o cauza benefica. In Romania nu i s-a oferit aceasta ocazie. Pentru ca nimeni din tara asta nu a fost in stare sa ii recunoasca potentialul a fost nevoit sa isi vanda inteligenta unor infractori!!! Inca o dovada ca Invatamantul in Romania este cu multi ani in urma...
  • +4 (6 voturi)    
    ilegal (Sâmbătă, 1 noiembrie 2008, 2:28)

    Danut [anonim]

    1. Este ilegal ceea ce a facut el, si faptul ca stie programare confirma si faptul ca stia de acest lucru.
    (dupa mine omu o fi facut ceva clona la un site de payment si a pretenii din Italia au gasit clientii; deci trebuie un avocat bun si se rezolva situatia, pentru ca el defapt are o parte foarte nesemnificativa de vina in afacere, cum de altfel banuiesc ca si foloasele)

    2. Cauza pentru care piata de online payment nu e dezvoltata in Ro este foarte simpla: no money = nu sunt tranzactii multe; de ce? pentru ca nivelul de dezvlotare e scazut; intradevar faptul ca potentialul de hacking pentru Ro este unul traditional mare este doar o mica problema;

    3. Sa mearga unde vrea sa munceasca, de aia exista UE si de aia exista munca pe internet, si sa nu aveti impresia ca e un exponent izolat din Ro care face asa ceva, de exemplu daca mergeti pe www.rentacoder.com o sa vedeti ca persista un mesaj de vreo luna cum ca cineva le-a clonat siteul si foloseste datele pentru prostii - asta este un site cu income the $6mil/an deci va imaginati ce "afacere" e pentru unii - si siteul e detinut de un italian, btw)

    4. extradarea este un subiect comparabil cu arma nucleara, daca (virgula) contezi ca si tara atunci poti fi sigur ca beneficiezi de anumite avantaje;

    Numai bine,
    www.dcrsolutions.biz
  • 0 (6 voturi)    
    felicitari Bogdan! (Sâmbătă, 1 noiembrie 2008, 8:24)

    anonim [anonim]

    Felicitari Bogdan pentru primul loc la Universitate din Milano si pentru jobul primit!
    Sa ai spor mai departe!
    • -2 (4 voturi)    
      Bravo nene, mai lipseste sa-i ridici statuie. (Sâmbătă, 1 noiembrie 2008, 16:01)

      Un Trecator Grabit [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Bravo nene, mai lipseste sa-i ridici statuie.
      Si oameni cinstiti, care lucreaza in IT si nu fac magariile pe care le-a facut mucosul asta cum ar trebui priviti? Ca fraieri?
      Ce sila mi-e de toata aceasta campanie ca sa-l scoata pe un hot drept un erou. Rusine
  • -1 (3 voturi)    
    De ce (Sâmbătă, 1 noiembrie 2008, 8:57)

    releu [anonim]

    aia ma-sii, Romanai isi extradeaza cetatenii, dar cehii pe Priplata ala nenorocit nu ?
  • -1 (5 voturi)    
    1+1 (Sâmbătă, 1 noiembrie 2008, 9:05)

    alexx [anonim]

    Ce sa zic primul admis...la modul in care se face admiterea la italieni daca stii ceva mai mult de 1+1 esti admis....hai sa fim seriosi
  • -1 (3 voturi)    
    Nu inteleg (Sâmbătă, 1 noiembrie 2008, 9:31)

    Rb [anonim]

    Nu inteleg cum de a fost extradat. Statul roman isi extradeaza proprii cetateni. Mi se pare o lasitate trebuia sa isi ispaseasca pedeapsa in romania, daca era gasit vinovat de ceva de vre-un tribunal romanesc.
  • +2 (6 voturi)    
    Ce trebuia sa se intample si nu s-a intamplat. (Sâmbătă, 1 noiembrie 2008, 9:31)

    Radu [anonim]

    Autoritatile romane trebuiau sa faca demersuri ca dupa condamnarea acestui tanar sa-l readuca in tara pentru a face puscarie aici.
    Asa, ce se va intampla? Va fi gratiat sau i se va reduce mult pedeapsa, fac pariu, si va fi angajat de o companie foarte puternica, poate chiar de serviciile secrete italiene, deoarece trebuie sa recunoastem, omul este chiar o mina de aur, este un hacker in adevaratul sens al cuvantului.
    Noi in schimb stam aici si comentam degeaba, ca oricum nu mai depinde de noi, ci in totalitate de italieni. Prostie romaneasca, extradam infractorii, dar nu ne uitam si ce extradam. In schimb criminalii gen soldatul care l-a omorat pe Teo Peter ii trimitem la cerere in tara de origine, unde sunt judecati si primesc o pedeapsa foarte blanda.
    • +1 (5 voturi)    
      LOOOOOOOOL (Sâmbătă, 1 noiembrie 2008, 12:19)

      soferul [utilizator] i-a raspuns lui Radu

      Angajat de serviciile secrete italiene :)) Imi si imaginez cum il pun pe "geniu" sa cloneze siturile agentiilor altor tari... mai mai de-o induce in eroare pe spionii straini :))
  • +3 (3 voturi)    
    avocat smecher (Sâmbătă, 1 noiembrie 2008, 10:44)

    patrunjel [anonim]

    mare smecheras avocatul asta.
    isi face reclama dintr-o poveste spectaculoasa.
    in realitate fapta tanarului craiovean poarta circumstante agravante. un tanar pasionat de informatica care poate castiga usor si bani si respect din activitati legale , are relatii cu ciorditorii de carduri , se converseaza cu ei la telefon sii le livreaza marfa ilegala.
    povestile cu angajarea acestui specimen sunt praf in ochi. pentru firmele de it securitatea si protejarea produselor pe care le dezvolta sunt esentiale. cred ca orice firma se gandeste mult inainte sa angajeze un specimen cu antecedentele lui.
    un hot e hot si daca are patru clase si daca stie sa scrie programe informatice, iar faptul ca e mascota inchisorii nu demonstreaza ca e un om schimbat.
  • -3 (3 voturi)    
    Banii furati (Sâmbătă, 1 noiembrie 2008, 10:44)

    Hanibal [anonim]

    Citisem intr-un ziar din Italia zilele trecute ca prejudiciul a fost 100% recuperat,cei 200.000 euro care au facut reprezentat paguba,pe aceasta idee si merge avocatul-ca ele tanar,geniu si banii oricum au fost recuperati.
  • +1 (1 vot)    
    e trist dar tot furt ramane si trebuie pedepsit... (Sâmbătă, 1 noiembrie 2008, 16:58)

    m [anonim]

    cat despre toti cei care afirma ca ..murea saracu de foame cu geniul lui...sa se intrebe...a incercat sa isi geseasca ceva de lucru? pt. un incepator IT salariul minim e de 600-700 euro iar in cateva luni poata ajunge la 1000. Daca esti bun.."geniu", poti avea mai mult. Concluzia, lui i-a convenit sa fure..e mai simplu sa faci doar un programel..just for fun..si sa iei 5000 euro. Pt. toti cei care ii iau apararea, ganditi-va ca aveti copii si ca strageti bani sa ii oferiti copilul vostru o educatie buna, intr-o scoala de prestigiu unde taxele sunt f. mari si peste noapte va treziti cu contul zero...V-ar conveni?
    • 0 (0 voturi)    
      ce vb? (Duminică, 2 noiembrie 2008, 13:35)

      drv [anonim] i-a raspuns lui m

      ai citit si tu prognoze sau de cand la un incepator in IT i se da atat? max 500E , si in nici un caz nu ajungi la 1000 in cateva luni, nu treci nici macar de proba! Dintre toti colegii mei ce am terminat info , nu castiga nimeni peste 1000 si multi luceraza si de un an , an jumate deja!
  • +1 (1 vot)    
    Theodore John Kaczynski, alias Unabomber (Sâmbătă, 1 noiembrie 2008, 17:40)

    ALex [anonim]

    A terminat universitatea Harvard si este master si doctor in matematica. Aceste titluri sunt cu mult peste ceea ce romanasul nostru a absolvit pana in prezent.

    Cu toate acestea, Unabomber este un terorist care in anii '70 a plasat bombe ce au omorat si ranit oameni.

    Va intreb ce sa facem, asa ca oameni buni ce suntem: sa cerem sa fie gratiat ?
  • +1 (1 vot)    
    ce mai subiect (Sâmbătă, 1 noiembrie 2008, 20:15)

    laura [anonim]

    Stire de doi bani! Daca ar fi fost ceva de capul lui -"geniu" cum ii ziceti voi, n-ar fi stat acum in puscarie, pentru ca ar fi fost in stare sa-si "stearga" urmele. E un smecheras ca atatia altii de varsta lui, cu atractie pentru informatica.
    • +1 (1 vot)    
      corect (Sâmbătă, 1 noiembrie 2008, 22:32)

      ggg [anonim] i-a raspuns lui laura

      ...
    • -1 (1 vot)    
      FALS (Duminică, 2 noiembrie 2008, 6:47)

      Danut [anonim] i-a raspuns lui laura

      1. "Laura" n-ar fi fost in stare sa:
      a) contracteze un astefel de proiect (de ce? pentru ca nu toti sunt atata de buni)
      b) sa faca un asemenea proiect (pentru ca se vede clar atitudinea de pierde vara din mesaj)
      c) sa fie pusa sub incidenta legii pentru un asemenea proiect (logic ca daca stai degeaba n-ai cum sa intri sub incidenta legii)

      2. Sa-si stearga urmele de cine? omul a castigat un proiect ca sa faca o clone la un website; cand politia i-a prins pe "buyeri" logic ca nu aveau nici un motiv sa nu-l parasca pe coder, co doar se stie ca in Ro e plin de hackeri, si da bine la ochiul media.

      Pun mesajul pentru a sublinia inca odata faptul ca cel mai important lucru e sa muncesti; regulile sunt facute in scopul optimizarii muncii.

      Cat despre "saracu murea de foame", e complet gresit, eu dau vreo 200 proiecte pe an la diferiti indivizi de pe net, si va asigur ca nici unul nu moare de foame (indiferent daca-mi termina mie proiectul sau nu, deoarece este o piata super evoluata ce se plateste pe masura).

      Numai bine,
      www.dcrsolutions.biz
      • 0 (0 voturi)    
        pentru tine (Duminică, 2 noiembrie 2008, 9:31)

        laura [anonim] i-a raspuns lui Danut

        Doar atat: geniile sunt capabile sa analizeze si consecintele actiunilor lor, nu numai sa le creeze-asta era mesajul, nu ce-as fi sau n-as fi eu in stare sa fac.
  • 0 (0 voturi)    
    toti avem dreptate (Duminică, 2 noiembrie 2008, 11:28)

    lu_is [anonim]

    Cand a creat programul,a stiut pentru ce l-a creat.Dar avocatul cand apara violatorul ,nu stie ca aceste a distrus viata unei nevinovate ,cel de la spalatoria auto stie ca este masina lui AL Capone ,si totusi o spala s.a.m.d.Trebuie eliberat si pus sa lucreze pentru bine.Este tanar si are timp sa faca lucruri bune.Parerea mea.
  • 0 (0 voturi)    
    Aberatii (Sâmbătă, 8 noiembrie 2008, 21:39)

    Calin [anonim]

    Mi se pare absurd sa fie pus in aceeasi oala cu hotii si incultii...ii dau dreptat lui Danut : nu cred ca murea de foame. Acesta a fost pt el un proiect ca oricare altul, poate doar ceva mai bine platit. De ce nu se face asa mare caz cu persoanele care l'au platit ? Ei sunt adevaratii hoti, ei stiau ce au de gand sa faca cu programul si probabil tot ei au fost primii care s'au gandit la asta. Ca le facea un roman, ca le facea un african, american, italian sau oricare altul un asemenea program nu cred ca ii interesa pe ei. Era mai rentabil pt ei sa plateasca 5000 unui roman decat 50000 unui american...Sa fim seriosi, daca cineva iti plateste 10mil sa'i bati 2scanduri sa'i faci un scaun, ti se pare normal sa fi extradat si judecat pt ca acel cineva a dus scaunul in italia si a ucis cu bestialitate zeci de oameni ???Cu siguranta nu vei fi gratiat si angajat la o mare firma de tamplarie
  • 0 (0 voturi)    
    Vom traii si vom vedea! (Sâmbătă, 15 noiembrie 2008, 20:23)

    Florin [anonim]

    Prostia si inteligenta se platesc.A platit pentru prostia facuta,va fi platit pentru inteligenta lui.
  • 0 (0 voturi)    
    Inselatorie (Miercuri, 25 februarie 2009, 14:21)

    dragos [anonim]

    Pai din toata afacerea asta stiti voi cine castiga cel mai mult? Avocatul Livio!!! L-a vandut deja catre "cea mai importanta firma de software din Italia". Pai pentru asta si-a asigurat un venit imens pentru atat timp cat va lucra prostalaul asta de Bogdan in Italia!! Asa ca nu-l apara gratis pe prost chiar pe bani grei.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by