Peste 100 de camioane aşteaptă de mai multe zile, pe malul românesc al Dunării, să treacă fluviul cu bacul în Ucraina, transmite Agerpres. Pe sensul opus, şoferii care transportă cereale din Ucraina trebuie să înfrunte o coadă de 30 de km pentru a ajunge în vama Isaccea, apoi în portul Constanţa.

Coadă de camioaneFoto: Flickr/ Roger G

La aproape cinci kilometri depărtare de Isaccea, pe şoseaua neasfaltată care uneşte drumul european 87 Tulcea - Brăila de Mănăstirea Cocoş, peste 70 de camioane aşteaptă semnalul autorităţilor să se apropie de vamă.

"Stăm deja de 24 de ore. Încă două sau trei zile o să stăm aici. Apoi, ne duc în carieră, pe deal, unde o să stăm două zile", spune unul din şoferii de camioane care stau pe drumul spre mănăstire.

Şoferi de camioane care vin din Ucraina conduc aproape o săptămână

În oraşul Isaccea, unul din cele două sensuri de mers ale şoselei care uneşte drumul european 87 de trecerea bac este plin de camioane, la fel ca drumul neasfaltat de pe digul ce apără oraşul de inundaţii şi ca parcarea hub-ului umanitar amenajat în apropierea punctului de trecere a frontierei.

Chinul unor şoferi a început pe malul ucrainean al Dunării, la Orlivka, unde este o coloană de tiruri de 30 de kilometri.

"Am făcut şase zile până aici. Am mers o zi până la Orlivka, iar acolo am aşteptat în coloană 30 de kilometri", a povestit un şofer.

Bacul funcţionează la capacitate maximă de la începutul conflictului

Capacitatea bacului este depăşită de numărul mare de camioane care încearcă să treacă în România chiar dacă funcţionează fără oprire.

  • "Capacitatea bacului este de 17 - 18 tiruri, doar că pe acel bac urcă şi autoturisme. La fiecare transport, circa 10 automarfare urcă pe feribot, pentru că toată lumea vrea să ajungă pe partea cealaltă. Bacul funcţionează non-stop, iar noi efectuăm controlul de frontieră atât pe timpul zilei, cât şi pe timpul nopţii.
  • Avem personal suplimentat şi funcţionăm la capacităţi maxime, aşa cum am făcut-o de la izbucnirea conflictului", a declarat purtătorul de cuvânt al Gărzii de Coastă, inspectorul principal Andrei Ene, pentru Agerpres.

Unde merg camioanele

Camioanele care folosesc punctul de trecere din Isaccea transportă cereale din Ucraina şi se îndreaptă spre Portul Constanţa sau în Bulgaria ori Turcia, iar la întoarcere unele sunt goale sau transportă alimente.

Aceasta este a doua aglomerare de mijloace de transport înregistrată de la începutul războiului din Ucraina pe raza judeţului Tulcea, după cea de la bara Sulina, în contextul în care porturile dunărene şi cele de la Marea Neagră din Ucraina nu mai pot fi folosite pentru exportul de produse.