Șeful Colegiului Medicilor: Suntem într-o situație tragică. Când va trece pandemia, trebuie să găsim și niște vinovați, nu numai moral, ci și penal, pentru că au fost făcute greșeli

de D.D.     HotNews.ro
Luni, 18 octombrie 2021, 10:25 Actualitate | Esenţial


Terapie Intensiva COVID-19
Foto: Profimedia Images / Cecilia Fabiano / LaPresse
Președintele Colegiului Medicilor din România, Daniel Coriu, susține că România a ajuns „într-o situație tragică” pentru că la nivel guvernamental nu a existat curajul să se implementeze măsuri care ar fi evitat dezastrul sanitar de acum. În opinia sa, cei responsabili trebuie să răspundă chiar și penal pentru greșelile făcute.

"Când va trece de această pandemie, trebuie să găsim și niște vinovați, nu numai moral, ci și penal, pentru că au fost făcute niște greșeli. Cineva trebuie să răspundă, ca aceste greșeli să nu se mai repete. De ce nu s-a acționat, pentru că tot ce facem noi acum trebuia făcut încă din vară? Cu pașaportul verde, care e o chestiune corectă, cu testarea obligatorie a personalului medical, cu vaccinarea personalului medical... Toate acestea sunt lucruri care puteau fi făcute încă din vară, când s-a discutat la Guvern, la minister. De ce nu au avut curaj să le implementeze atunci?", a declarat medicul la RFI.

"Suntem într-o situație tragică. Spitalele sunt pline, nu mai avem unde pune pacienții, iar boala se transmite. Noi trebuie să facem totul pentru a bloca transmiterea bolii, să vaccinăm oamenii și să mai salvăm vieți. Este o situație critică pentru România. Dacă cei care pot să facă ceva și nu o fac, au o problemă", a mai spus el.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















9947 vizualizari

  • -10 (78 voturi)    
    bai frate (Luni, 18 octombrie 2021, 10:37)

    vox_bobuli_vox_bei [utilizator]

    cum de au ajuns medicii experti in drept, vreau si eu sa stiu?

    mai nou decid ce drepturi si libertati trebuie sa pastram si pe care nu.

    mai bine si-ar vedea de meseria lor, cea de a salva oameni (fara spaga) pentru ca se pare ca o fac foarte prost.

    si daca vrea neaparat sa vorbim despre raspundere penala pentru morti, mai bine s-ar gandi ca astia care mor mor in spitale...deci...careful what you wish for because you may get it
    • +7 (39 voturi)    
      cum au ajuns (Luni, 18 octombrie 2021, 11:18)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui vox_bobuli_vox_bei

      ministrii educatiei sa dea ordine DSP?!
      vreau si eu sa stiu?

      cand campeanu urla ca DSP sa nu recomande inchiderea scolilor ai spus acest comentariu?! evident ca NU!!!

      de asemenea oricine are dreptul sa ceara cercetare penala.... este un drept democratic. tu ceri sa se cerceteze, si alticineva decide daca se condamna sau nu... unde e depasirea atributiilor?! mai noi intr-o tara democratica nu are dreptul un om sa sesizeze procuratura cu privire a unei potentiale incalcari a legii?! mai sa fie... ce "democrati" suntem tovarase...

      also... majoritatea din ce se intampla in spitale (si da sunt si medici marlani -> si nu-s arestati din vina sistemului de justitie corupt, apropos), nu este vina medicilor, pentru ca nu medicul decide ce aparatura se cumpara, citi bani se baga in sanatate etc.... ci politicul... aia pe care, ironic, acum ii aperi ipocritule!
        #showComment()
    • -2 (22 voturi)    
      Nu scapi șoșocel (Luni, 18 octombrie 2021, 11:25)

      Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui vox_bobuli_vox_bei

      O să-ți vină și ție rândul.
        #showComment()
    • +6 (26 voturi)    
      Trebuie sa fi expert in drept?! (Luni, 18 octombrie 2021, 11:27)

      cim [utilizator] i-a raspuns lui vox_bobuli_vox_bei

      Trebuie se fi expert in drept sa ceri pedepsirea vinovatilor?! Daca mi se fura in autobuz portofelulu trebuie sa am studii universitare ca sa reclam furtul?!! Babaiete am ajuns nr. 1 mondial la numarul de decese, la vaccinari stam mai prost ca tarile africane… suntem in top mondial! de ce sa nu i cautam pe “realizatori”…avem cu ce ne “mândri” !! Ase e mor multi in spitale, dar mor si mai multi acasa… dar cei mai multi morti sunt la pompe funebre, acolo trebuie cautati vinovații mars!
        #showComment()
    • +8 (16 voturi)    
      . (Luni, 18 octombrie 2021, 11:50)

      Gigel cu elefantii [utilizator] i-a raspuns lui vox_bobuli_vox_bei

      Chiar azi-dimineata ma gandeam ca dupa valul asta o sa se lase cu acuzatii de genocid si crime impotriva umanitatii. Apoi am citit articolul.

      Ce s-a intamplat in ultimul an numai combaterea sau stoparea epidemiei nu se poate numi. Scolile au fost transformate in focare in loc sa se testeze in mod repetat. Acum e panica mare daca gasesc 2 copii infectati intr-o clasa; dar cum ar fi sa-i gaseasca pe toti infectatii si apoi sa continue linistiti sa faca scoala? De masca nu s-a mai spus aproape nimic; lumea se tot joaca cu masca, ba o pune, ba o da jos, nici nu se gandesc ca poate iau virusul de pe masca pe mana si apoi il dau mai departe. Guvernul a avut mare grija sa nu supere, sa faca totul asa cum se cere si consecinta a fost valul 4 cu spitale pline, cu scene ca in Lombardia. Intre timp, politicienii dintr-un anumit partid s-au certat ca copilasii la gradinita, n-am inteles de ce ma privea pe mine, pana si-au facut congres fizic in plina epidemie. Pai asta e guvernare, asa se procedeaza la o epidemie? Vine azi OMS, discuta cu medicii, poate se vad maine bucurestenii in carantina 2 saptamani; daca nu se face nimic pana e prea tarziu si atunci se face totul, oare o fi mai bine? Clar nu, ca mor oameni pe capete.
        #showComment()
  • +19 (41 voturi)    
    Incepeti… (Luni, 18 octombrie 2021, 10:49)

    mamaika [utilizator]

    …cu sosoaca!
  • +25 (27 voturi)    
    O părere (Luni, 18 octombrie 2021, 10:56)

    Dodel540 [utilizator]

    O să găsiți o p..ă dupa pandemie care sa raspundă penal. Inca unul care a uitat in ce țară traieste..
  • -18 (38 voturi)    
    VACVINAREA OBLIGATORIE ! (Luni, 18 octombrie 2021, 11:00)

    Valtran [utilizator]

    Amendati prostimea nevaccinata, taiati-le salariile, dati-i afara de la munca !
    Altfel, vor muri in continuare oameni nevinovati...
  • +15 (25 voturi)    
    roMANIA tara prostilor... (Luni, 18 octombrie 2021, 11:02)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    roMANIA tara prostilor... nici un vinovat nu plateste in tara asta.
  • +11 (41 voturi)    
    "pașaportul verde, care e o chestiune corectă" !? (Luni, 18 octombrie 2021, 11:02)

    gab2 [utilizator]

    Depinde din ce unghi privesti...

    Cand mai mult de 70% din romani (vaccinati si nevaccinati) declara prin sondaje ca nu sunt de acord cu ele, pentru cine sunt corecte?

    Este corect sa concediezi un procent semnificativ din angajatii din spitale in plina criza sanitara, pentru ca nu sunt de acord cu vaccinarea fortata?

    Ipocrizie maxima, cat timp cer sa semnezi ca nu esti constrans de nimic pentru vaccinare.
    • +8 (50 voturi)    
      Democrație prost înțeleasă (Luni, 18 octombrie 2021, 11:19)

      AntonH [utilizator] i-a raspuns lui gab2

      Dacă întrebi copiii între 6 și 12 ani, peste 70% vor zice că preferă ciocolata pentru prânz, și nu supa.
      Dacă întrebi șoferii, dacă vor limita de viteză de 70 kmph în oraș, peste 70% vor zice că da.
      Dacă întrebi angajații, peste 70% vor zice că vor salarii fără să muncească nimic.
      Dacă întrebi românii, dacă este în regulă că apa conține dihidrogen monoxidat, peste 70% vor zice că nu.
      Ce vreau să subliniez că anumite drepturi și obligații nu se supun la vot. Libertatea mea se oprește atunci când ajunge la libertatea ta. Și invers. Tocmai de aia nu ai voie să circuli pe contrasens, ești constrâns din „libertatea ta de a folosi toată șoseaua” pentru că mă omori. Așa și cu vaccinul. Fă dreq vaccinul că omori oameni, că te omori pe tine.
        #showComment() #showComment() #showComment() #showComment() #showComment() #showComment()
    • +5 (13 voturi)    
      cam cum ar fi o tara (Luni, 18 octombrie 2021, 11:21)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui gab2

      in care se voteaza orice...

      pai sa ne gandim...
      s-ar pensiona oamenii la 50 de ani maxim, ar avea pensie speciala, si salarii enorme (si evident, ar intra in faliment)... de unde stim asta?! pai de la justitie, parlamentari etc!

      de asta nu e bine ca legile sa le voteze beneficiarii legilor.
        #showComment()
  • +5 (41 voturi)    
    Si (Luni, 18 octombrie 2021, 11:05)

    Un_cetatean_oarecare [utilizator]

    santajul acesta pe care il faceti voi va fi sanctionat la un moment dat.

    Oare nu intra sub incidenta legii penale un medic care sub amentintarea pierderii locului de munca, impinge, a se citi santajeaza, un alt lucrator medical deja trecut prin boala sa se inoculeze cu un ser experimental, pentru ale caror posibile efecte adverse nu poarta nimeni raspundarea decat inoculatul, cu un ser experimental dovedit ca nu previne nici infectarea nici transmisia. Si asta in pofida nenumaratelor studii, dintre care cel putin 5 realizate pe un numar mare de lucratori medicali expusi care arata ca reinfectarea este rarisima?

    Oare nu intra sub incidenta legii penale un medic care sfatuieste un pacient sa se inoculeze cu acest ser experimental fara sa il informeze ca poate avea reactii adverse severe si poate duce la deces, chiar daca se intampla foarte rar si fara sa il informeze ca nimeni nu poarta raspunderea pentru aceste cazuri grave?

    Oare nu intra sub incidenta legii penale medicii responsabili de achizitiile de tratamente eficiente disponibile in 18 state membre ale UE inca din iunie?

    Ma intreb si eu.....

    Apropos: din discutia cu un asigurator, de verificat si de catre altii rezulta ca avand in vedere consimtamantul sub semnatura privata dat la inocularea cu serul experimental, decesul din aceasta cauza nu este acoperit de asigurarea de accident si boala.
    • -5 (25 voturi)    
      dar un medic (Luni, 18 octombrie 2021, 11:22)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Un_cetatean_oarecare

      care prin faptul ca NU se vaccineaza, isi impolnaveste pacientii nu intra in incidenta legii penale?!

      interesant cum punem interesul alora care ne convine in fata...

      asa mult valoreaza rublele mai postacule?!
        #showComment()
    • -6 (8 voturi)    
      Krompf... (Luni, 18 octombrie 2021, 11:54)

      Gigel cu elefantii [utilizator] i-a raspuns lui Un_cetatean_oarecare

      Sunt curios cat la suta din populatia Romaniei are asigurare de accident si boala... altele decat accidentele rutiere.
        #showComment()
  • +9 (23 voturi)    
    da (Luni, 18 octombrie 2021, 11:07)

    noi2013 [utilizator]

    Puteti incepe cu muuulte cazuri de malpraxis printre distinsi colegi
  • +19 (37 voturi)    
    Certificat verde? (Luni, 18 octombrie 2021, 11:09)

    JohnDoe666 [utilizator]

    Certificatul verde nu garantează că proprietarul său nu e bolnav sau purtător de virus! Acest certificat verde nu are nicio legătură cu sănătatea! E doar un instrument de limitare a liberății de mișcare a unora, care nu fac ce vor autoritățile, și de recompensă a celor obedienți! Un instrument de învrăjbire a oamenilor, de încălcare a drepturilor și libertăților, de marginalizare a celor ce nu execută imediat ce vor cei de "la butoane", un prim pas spre dictatură! Mult noroc în viitor celor care vor să trăiască o viață controlată pas cu pas de alții și să nu mai aibă dreptul de a decide ce pot face și ce nu!
    • -1 (15 voturi)    
      In privinta epidemiei (Luni, 18 octombrie 2021, 11:55)

      Gigel cu elefantii [utilizator] i-a raspuns lui JohnDoe666

      aveti ceva propuneri? Asta ne-ar interesa in momentele astea...
        #showComment() #showComment() #showComment()
    • -7 (9 voturi)    
      Restul Europie seamana cu o dictatura ? (Luni, 18 octombrie 2021, 15:11)

      Feroviarul [utilizator] i-a raspuns lui JohnDoe666

      Dupa teoria ta, din moment ce s-au vaccinat 80% dintre europeni inseamna ca ei asculta de ce le spun autoritatile, ar insemna ca autoritatile de acolo sunt la un pas de dictatura. Asa o fi ?
      P.S. Formularea ta "Viata controlata pas cu pas" as corecta-o in "Viata care respecta niste minime reguli elementare". Daca nimeni nu respecta nicio regula, ajungem la anarhie. De aia e Romania la coada Europei la orice capitol.
        #showComment() #showComment()
  • +15 (17 voturi)    
    pregatirea pentru valul 4 (Luni, 18 octombrie 2021, 11:22)

    tcvl [utilizator]

    așa cum am mai spus, nu a existat nici un plan concret pentru a atenua impactul valului 4, deși erau avertismente din partea celorlalte țări și organizații mondiale abilitate.
    La noi a fost numai lapte și miere - declarații că pe noi nu ne va lovi, nici o restricție, moțiuni, congrese ale partidelor politice, vacanțe ale parlamentarilor, relaxare la golf, piscine , etc
  • +2 (2 voturi)    
    e stare de alerta bre (Luni, 18 octombrie 2021, 12:00)

    piticu_enigmatic [utilizator]

    la razboi nu bagi in puscarie comandantii care pierd lupte. In al doilea rand sa se uite in propria ograda. Cand vor fi bagati in puscarie doctorii care nu stiu ce sa taie sau cum sa taie sau care trimit oameni acasa si mor acolo sau care nu te baga-n seama fara spaga atunci sa vorbeasca. Ca Astarastoaie i-a tinut imuni la orice pe toti. Nu ca ar fi toti doctorii asa dar aia care sunt sunt tot acolo.
  • +3 (3 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Luni, 18 octombrie 2021, 13:04)

    [anonim]

  • +4 (4 voturi)    
    Pentru ca in tara asta LIPSA RASPUNDERII... (Luni, 18 octombrie 2021, 13:56)

    Olyx [utilizator]

    este "sport" national !!! NIMENI nu isi asuma curajul raspunderii iar acolo unde ar trebui ca cineva sa raspunda PENAL pentru asta, nu se intampla nimic. Functionarii se "blindeaza" cu hartii, pe care tot Statul le cere, si paseaza raspunderea de la institutie la alta. Asta inseama zeci de ani de guvernare slaba si proasta, mai degraba in favoarea structurilor mafiote si nu in favoarea cetateanului...De fapt, Romania "culege" ceea ce a"semanat" ani in sir...
  • 0 (2 voturi)    
    Asa tarziu vom cauta vinovatii ? (Luni, 18 octombrie 2021, 15:13)

    Feroviarul [utilizator]

    Abia dupa ce trece pandemia ? Daca pandemia mai tine 5 ani, abia dupa 5 ani cautam vinovati (daca exista) ? Se presupune ca in momentul de fata se stiu care sunt masurile ce trebuiau luate si care nu s-au luat. Ce ne impiedica sa demaram niste anchete ?
    • 0 (0 voturi)    
      Instinctul de conservare :) cel mai probabil (Luni, 18 octombrie 2021, 18:40)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Feroviarul

      Asta vă împiedică :)
        #showComment()
  • +2 (2 voturi)    
    Dl doc, când ziceați să lăsăm specialiștii să vb (Luni, 18 octombrie 2021, 16:00)

    hsl [utilizator]

    nu vă refereați și la specialiștii în drept?
    Sau mătălică poți să-ți dai cu presupusul despre drepturi însă ne-medicii n-au voie să studieze și să aibă păreri despre medicină?
    • -1 (1 vot)    
      Bai, Gigi, iar te dai drept ceea ce nu esti ? (Luni, 18 octombrie 2021, 22:21)

      Valtran [utilizator] i-a raspuns lui hsl

      Ai uitat ca ai pierdut un proces contra statului roman ca de ce nu procedeaza ca-n Suedia ?
      Daca tu ai uitat, eu nu !
      Cand vine de la tine, orice sfat edte hilar.

      Si da, tu nu vei fi medic indiferent cate ore pierzi pe net.
      Si nici la facultate daca-ai mrrge.
      De ce ? Simplu : ar trebui sa intelegi ce citesti !
  • 0 (2 voturi)    
    Un alter-ego al lui Raed (Luni, 18 octombrie 2021, 18:07)

    Namaste! [utilizator]

    Arafat ?!
  • 0 (0 voturi)    
    De ce (Marţi, 19 octombrie 2021, 15:51)

    Ibit [utilizator]

    Dupa ce trece pandemia ?
    Sa mai moara inca mii de oameni din cauza unor incompetenti ?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by