La o zi după ce președintele Asociației Municipiilor din România, Emil Boc, s-a declarat nemulțumit de ordonanța care prevede că administrațiile locale trebuie să înființeze și să doteze centrele de vaccinare anti-Covid-19, fără ca documentul să prevadă și sursa de bani, primarul Timișoarei, Dominic Fritz, vorbește și el despre problemele pe care le are primăria privind amenajarea centrelor de vaccinare. "Încă așteptăm această ordonanță de urgență unde să fie clarificată sursa de finanțare, unde să fie niște plafoane, pentru că, din păcate, există o prea mare neclaritate care ne îngreunează să finalizăm aceste centre", a spus Fritz, precizând că cea mai mare problemă este legată de lipsa de personal.

HotNews.roFoto: Hotnews

În 15 ianuarie ar trebui să înceapă etapa a doua a campaniei de vaccinare anti-Covid, în 750 de centre de vaccinare din toată țara.

Primăria Timișoara a anunțat unde vor fi deschise cele 17 centre de vaccinare anti-Covid din oraș, iar deocamdată se lucrează la amenajarea și dotarea acestora, cu bani de la primărie, însă municipalitatea așteaptă încă să fie clarificată sursa de finanțare, scrie tion.ro.

  • "Facem acum toate eforturile posibile să le dotăm din ce avem, din ce găsim, din cabinetele școlare, laptopuri nefolosite în instituții și așa mai departe. Ne ajută Colterm să aranjăm, să punem paravane și așa mai departe.
  • Încă așteptăm această ordonanță de urgență unde să fie clarificată sursa de finanțare, unde să fie niște plafoane, pentru că, din păcate, există o prea mare neclaritate care ne îngreunează să finalizăm aceste centre. O parte din aceste centre cred că din partea noastră pot fi dotate, așa cum este prevăzut. Eu nu știu dacă asta și înseamnă că vor fi funcționale, pentru că nu mi-e foarte clar pe partea de personal medical în sine cum vor parcurge lucrurile”, a explicat primarul Dominic Fritz.

Mult mai important decât mobilier, laptopuri și frigidere o reprezintă partea de personal. În fiecare centru urmează să fie amenajate patru sau cinci stații de imunizare, iar primăria nu are suficienți oameni. Personalul medical școlar ar putea deservi aceste centre, dar numai până când revin elevii în clase. Deocamdată, asistentele medicale ale primăriei sunt detașate la DSP.

  • "O să trebuiască, nu știu, să mai luăm din piața liberă, să facem contracte… Doar că eu, legal, nu pot să fac contracte, dacă nu am posturi prevăzute în organigramă. Baza legală nu este foarte clară. Ne trebuie personal pentru înregistrare.
  • Noi am făcut un calcul că o să ne trebuiască, în jur de 90 de oameni în aceste centre, care să înregistreze persoanele care vin să se vaccineze. Nu ne este foarte clar de unde vor veni. Noi știm de la centrele care au funcționat până acum pentru personalul medical că, de fapt, acolo sunt problemele cele mai mari. Acolo durează câteva minute, începe ca lumea să aștepte în coadă”, a mai precizat Fritz.

El nu crede că cele 17 centre din oraș vor fi deschise la timp, adică din 15 ianuarie, când începe etapa a doua a campaniei de vaccinare.

  • "Eu nu văd cum să fie funcționale, tocmai pentru că partea asta de dotare cu personal nu este clară încă. Nu avem niciun act legal care să ne încredințeze această sarcină de a gestiona din punct de vedere medical și personal aceste centre”, a mai spus primarul Fritz, citat de tion.ro.

CITEȘTE ȘI:Emil Boc, o nouă contră la Vlad Voiculescu: OUG privind centrele de vaccinare reprezintă o sfidare a administrațiilor locale/ Unde scrie în textul Ordonanței că există bani?