Accidentul de avion petrecut pe 30 decembrie 2007 pe Aeroportul International "Henri Coanda" s-a produs din cauza autorizarii eronate date de catre controlorii de trafic aerian, a anuntat Alexandru Ciuca, presedintele Comisiei de ancheta a accidentului.
- Accidentul s-a produs din cauza autorizarii eronate a zborului, in momentul in care pista nu era libera.
- Controlorii de zbor nu au respectat anumite proceduri.
- Comisia a propus 11 masuri pentru siguranta zborurilor.
O aeronava apartinand companiei Tarom s-a lovit de o masina de balizaj aflata pe pista aeroportului. Aparatul Boieng de tip B737-300, inmatriculat YR-BGC, urma sa decoleze spre statiunea turistica egipteana Sharm el-Sheik, avand la bord 120 de pasageri.
Ciuca a afirmat ca, in urma investigatiei tehnice, Comisia a descoperit ca decolarea s-a produs fara a fi eliberata pista. In momentul in care au realizat ca pista nu e libera, cei doi operatori de la Centrul de Control nu au luat masuri pentru a anula decolarea aeronavei.
Comisia de ancheta a propus 11 masuri pentru siguranta zborurilor, printre care instalarea unui sistem de supraveghere a miscarilor terestre de pe suprafata aeroportului.
Presedintele Comisiei de ancheta a anuntat ca cele 11 masuri se regasesc in raportul final.
Ciuca a precizat ca Comisia de investigatie tehnica nu a stabilit vinovati si vinovatii, iar sanctiunile urmeaza sa fie date de institutiile incare persoanele vinovate isi desfasoara activitatea. Seful Comisiei a tinut sa precizeze insa ca persoana care a comis eroarea revenea la serviciu dupa un eveniment nefericit in familie - decesul sotului.
Raportul arata ca nu s-au respectat anumite proceduri de zbor, mai exact cele de vizibilitate redusa, valabile in momentul producerii accidentului.