Tudorel Toader arată că Ordonanța 6 din 2016, cea care a stat la baza protocolului SRI-Parchet General din același an, a fost adoptată de Cabinetul Cioloș în doar trei zile, precizările fiind făcute după ce au apărut critici în spațiul public legate de ordonanța privind mandatele șefilor Inspecției Judiciare, relatează Mediafax.

Tudorel ToaderFoto: Agerpres

„Simplă informare! OUG nr. 6/2016 privind punerea în executare a mandatelor de supraveghere tehnică dispuse în procesul penal, a fost adoptată fără avizul consultativ din partea CSM! Întreaga procedură de avizare și adoptare a durat trei zile! Astfel: 09.03.2016 M.J. transmite proiectul de OUG, spre avizare, către S.R.I. și C.S.A.T., iar pentru consultare interinstituțională la I.C.C.J. Totodată, proiectul a fost trimis și Departamentului pentru relația cu Parlamentul, pentru avizul de oportunitate. La aceeași dată, MJ transmite proiectul către C.S.M., spre avizare, iar către Secretariatul General al Guvernului, pentru a fi înscris pe ordinea de zi. 10.03.2016 MJ primește de la CSM o adresă prin care este informat asupra faptului că a fost înaintat către Plenul CSM propunerea de aviz favorabil al proiectului, de către Comisia nr. 1 a C.S.M. - Independența și responsabilizarea justiției, eficientizarea activității acesteia ți creșterea performanței judiciare. 11.03.2016 M.J. transmite proiectul către M.A.I., M.F.P. și Ministerul Muncii spre a fi semnat în calitate de avizatori. 11.03.2016 C.S.A.T. avizează favorabil proiectul de OUG 11.03.2016 Guvernul adoptă OUG nr. 6/2016 24. 03.2016 Se primește de la CSM. avizul favorabil asupra proiectului de ordonanță de urgență”, a scris Tudorel Toader pe Facebook.

Guvernul a adoptat, în ședința de miercuri, o OUG potrivit căreia în situația vacantării funcțiilor de inspector-șef și inspector-șef adjunct ai Inspecției Judiciare ca urmare a expirării mandatului, interimatul funcţiei se asigură în continuare de aceștia până la concursul de ocupare a funcțiilor.

Executivul a adoptat o Ordonanță de urgență pentru completarea articolului 67 din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii.

„Întrucât dispoziţiile Legii nr.317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii în vigoare nu reglementează situaţia în care mandatele funcţiilor de inspector-şef şi inspector-şef adjunct al Inspecţiei Judiciare expiră înainte de finalizarea concursurilor pentru ocuparea acestor funcţii şi nici posibilitatea exercitării cu titlu interimar a funcţiilor de inspector-şef şi inspector-şef adjunct, în situaţia în care acestea devin vacante din alte motive. Faţă de faptul că mandatul actualei conduceri a Inspecţiei Judiciare expiră la data de 1 septembrie 2018 şi nu există o dispoziţie legală care să reglementeze expres modul de asigurare a interimatului pentru aceste funcţii; (...) Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă: La articolul 67 din Legea nr. 317/2204 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată în Monitorul Oficial al României, (...) se introduce un alineat nou cu următorul cuprins:

1. În situaţia vacantării funcţiei de inspector-şef sau, după caz, de inspector-şef adjunct al Inspecţiei Judiciare ca urmare a expirării mandatului, interimatul funcţiei se asigură de inspectorul-şef sau, după caz, de inspectorul-şef adjunct în funcţie, până la data ocupării acestor funcţii în condiţiile legii. În caz de încetare a mandatului de inspector-şef ca urmare a altor situaţii, interimatul funcţiei se asigură de către inspectorul-şef adjunct până la data ocupării funcţiei în condiţiile legii, iar în caz de încetare a mandatului de inspector-şef adjunct, interimatul funcţiei se asigură de către un inspector judiciar numit de inspectorul-şef până la data ocupării acestei funcţii în condiţiile legii”, se arată în OUG adoptată, miercuri, în ședința de Guvern.

Potrivit OUG, noile prevederi se aplică și situațiilor în care funcția de inspector-șef sau, după caz, de inspector- șef adjunct al Inspecției Judiciare este vacantă la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.