Dezbatere publica, astazi, privind statutul politistului: Amenda pentru refuzul de legitimare, marita pana la 1.500 lei; inchisoare pentru ignorarea avertismentelor politiei si pentru jignirea politistilor

de N.O.     HotNews.ro
Luni, 11 decembrie 2017, 12:18 Actualitate | Esenţial


Politisti
Foto: Ministerul Administratiei si Internelor
Ministerul Afacerilor Interne (MAI) va organiza luni o dezbatere publica referitoare la proiectul de Lege pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul ordinii si sigurantei publice. Una dintre masurile propuse se refera la marirea amenzii pentru persoana care refuza sa se legitimeze la solicitarea organelor de ordine publica de la maximum 500 de lei la maximum 1.500 de lei, iar persoana dusa la sectia de politie pentru verificare poate pleca dupa 24 de ore chiar daca nu i-a fost stabilita identitatea, aceasta masura avand pana acum doar caracter administrativ, relateaza News.ro. De asemenea, se propune pedeapsa cu inchisoarea pentru ignorarea avertismentelor politiei in cazul faptelor antisociale, precum si pentru jignirea organelor de urmarire penale si de ordine publica. Proiectul de Lege a fost pus in dezbatere publica in 2 noiembrie.

"Prin proiectul de Lege prezentat, Ministerul Afacerilor Interne propune o serie de masuri care sa conduca la cresterea capacitatii de interventie in domeniul ordinii si sigurantei publice, prin aceasta intelegandu-se instituirea instrumentelor legale necesare exercitarii atributiilor de serviciu sau indeplinirii misiunilor, dar si a celor necesare asigurarii unei protectii juridice si, mai ales, fizice, a personalului angrenat. Masurile propuse de MAI sunt insotite si de o serie de garantii oferite cetateanului, care, prin texte de lege predictibile va cunoaste care ii sunt drepturile, caror obligatii trebuie sa se conformeze, care sunt limitele de actiune ale politistului, motivele utilizarii unor mijloace din dotare, s.a.m.d. Asa cum am aratat, masurile propuse de MAI se regasesc si in legislatiile altor state, acestea servind ca sursa de inspiratie la elaborarea prezentului proiect de lege", se arata in expunerea de motive a proiectului de lege.

Potrivit proiectului de lege, va fi incriminata incalcarea repetata a legii, prin ignorarea avertismentelor politiei, fiind vizate faptele antisociale, care creeaza dinsconfort social. Legislatia actuala prevede sanctionarea contraventionala, prin amenzi cuprinse intre 200 si 1.500 de lei, insa prin acest proiect de lege se propune ca repetarea faptei sau refuzul de a inceta dupa ce politistul a dat mai multe avertizari sau amenzi sa fie infractiune si sa se pedepseasca cu inchisoare de la 3 luni la 2 ani.

"Uneori, astfel de evenimente sunt organizate cu buna stiinta, apreciindu-se ca este preferabila amenda in locul identificarii unor locatii adecvate pentru astfel de activitati; in unele cazuri, cei vizati propun chiar aplicarea amenzilor pana la epuizarea chitantierului, pentru a putea continua evenimentul fara a mai fi deranjati de organele de aplicare a legii", scrie MAI in expunerea de motive.

Initiatorii proiectului spun ca faptele prevazute de Legea nr. 61/1991 pentru sanctionarea faptelor de incalcare a unor norme de convietuire sociala, a ordinii si linistii publice vor fi in continuare sanctionate contraventonal, iar aplicarea amenzii sau avertismentului va fi instrumentul principal de restabilire a ordinii publice, insa considera ca repetarea sau refuzul de a inceta savarsirea faptelor dupa avertizarile politistului trebuie sa aiba masuri mai drastice, de natura penala.

Tot infractiune ar putea deveni si impiedicarea politistului de a legitima sau a conduce o persoana la sediul politiei, fapta fiind pedepsita cu inchisoarea de la 6 luni la 3 ani.

"Intalnim situatii in care anumite persoane, desi nu fac obiectul unor masuri politienesti, ci doar asista (din curiozitate sau datorita conjuncturii) la acestea, impiedica luarea unor astfel de masuri fata de persoana vizata. Aplicarea unei amenzi contraventionale impotriva celor care impiedica organele de ordine publica sa legitimeze sau sa conduca o persoana la sediul politiei se dovedeste a fi ineficienta", explica initiatorii proiectului.

Va fi considerata infractiune si folosirea cuvintelor sau expresiilor jignitoare sau obscene, in public, impotriva  unui organ de urmarire penala sau de ordine publica, aflat in timpul lucrului, fapta fiind pedepsita cu amenda sau cu inchisoare de la 3 luni la un an.

In acelasi timp, daca politistul are un astfel de comportament jignitor, este purtare abuziva si intra sub incidenteta Codului penal.

Pentru toate cele trei infractiuni propuse se aplica mai intai conditia avertizarii, se mai arata in proiect. Astfel, inainte de aplicarea pedepsei, politistul va avea obligatia de a avertiza persoana repsectiva prin cuvintele "Actiunea dumneavoastra este ilegala, continaurea acesteia atrage raspunderea penala, potrivit legii".

In plus, vor fi majorate limitele amenzii pentru refuzul persoanei de a se legitima, de la 100 ¬ 500 de lei la 500 ¬ 1.500 de lei, cu motivatia ca acest refuz al cetatenilor determina autoritatile statului la un consum de resurse suplimentare si creeaza o problema de eficienta operationala a activitatii politiei.

De asemenea, sunt clarificate cateva dintre obligatiile politistului, fiind prezentate in cuprinsul actului normativ si activitatile de negociere, asigurarea interventiei pentru eliberarea persoanelor sechestrate sau rapite, imobilizarea persoanelor care folosesc arme de foc sau alte mijloace care pot pune in pericol viata persoanei si asigurarea ripostei imediate ca reactie la un act de terorism iminent sau in desfasurare

MAI explica faptul ca, desi Politia Romana indeplineste astfel de misiuni si in prezent, era necesara mentionarea lor in lege.

Un alt articol din lege prevede ca, pe langa protectia magistratilor si a familiilor lor, Politia Romana sa asigure si protectia politistilor, demnitarilor cu atributii in domeniul afacerilor interne si a familiilor acestora, precum si a conducatorilor autoritatilor straine cu atributii in domeniul afacerilor interne sau justitiei, aflati in Romania in vizite oficiale sau in misiune.

In ceea ce priveste dreptul politistului de a legitima o persoana si de a o conduce la sediul politiei, legislatia actuala nu enumera explicit si detaliat situatiile in care se justifica o astfel de masura, astfel ca se propune introducerea acestora in noul text: daca incalca legea sau exista suspiciuni ca se pregateste sa faca asta, daca exista suspiciuni ca a fost prezenta la locul in care a fost savarsita o fapta ilegala sau stie ceva despre asta, daca persoana respectiva solicita sprijinul sau interventia organelor de politiei, daca descrierea acesteia se potriveste cu a unei persoane cautate de politie sau detine bunuri a caror descriere se potriveste cu cele cautate de politie. In plus, persoana legitimata va avea dreptul de a fi informata verbal de catre politist cu privire la motivul legitimarii. In cazul in care legitimarea nu a putut fi facuta pe baza actelor de indentitate, politistul va avea dreptul sa fotografieze persoana respectiva si sa ii ia amprentele, chiar fara consimtamantul persoanei.

O alta masura propusa este ca persoana care este dusa la sectie pentru verificare sa poata pleca dupa 24 de ore chiar daca nu i-a fost stabilita identitatea si va avea dreptul de a fi informata cu privire la motivele conducerii la sectie, de a formula contestatie impotriva dispunerii masurii, de a fi asistata de un avocat, de a solicita informarea unui membru de familie sau a altei persoane cu privire la masura luata, ori a reprezentantilor diplomatici ai statului de provenienta in cazul cetatenilor straini sau de a fi consultata de un medic. In cazul minorilor sau persoanelor lipsite de capacitate de exerctiu, politistul are obligatia de a informa reprezentantul legal cu privire la masura luata si de a nu lua declaratii de la acestea.

De asemenea, politistul va avea si obligatia de a intocmi un rapot scris care se inregistreaza in evidentele unitatii de politie. O copie a acestui raport va fi oferit persoanei in cauza sau reprezentantului legal. Raportul trebuie sa contina motivele conducerii persoanei la sectie, masurile realizate cu aceasta ocazie, modalitatea de exercitare a drepturilor ca urmare a aducerii la cunostinta, rezultatul controlului corporal, al bagajelor si al vehiculelor, daca au fost utilizate mijloace de constrangere, prezenta unor urme vizibile de violenta la momentul legitimarii si al finalizarii verificarilor, ora inceperii si finalizarii verificarii situatiei persoanei si luarii masurilor legale.

"Prin aceasta, se urmareste eliminarea oricarei conduite arbitrare din partea politistului, dar si crearea unui instrument de protectie a acestuia, impotriva unor reclamatii abuzive. (...) Avand in vedere ca masura conducerii la sediul politiei poate fi luata pentru 12 sau cel mult 24 de ore, obligatia politistului de a detalia masurile realizate cu aceasta ocazie reprezinta un element important pe baza caruia se va putea verifica daca exista o justificare a perioadei petrecute de persoana la sediul politiei. Doar o verificare a identitatii persoanei in bazele de date nu va putea justifica prezenta persoanei la sediul politiei pana la limita maxima prevazuta de lege", se arata in expunerea de motive.

Proiectul de lege mai prevede ca politistul are dreptul sa foloseasca forta fizica, procedee de autoaparare sau lovituri, catuse sau alte mijloace adecvate de imobilizare, mijloace neletale, precum arme cu bile de cauciuc sau dispozitive cu electrosocuri, arme albe si de foc, mijloace adecvate sau, dupa caz, vehicule, pentru oprirea fortata, blocarea sau deschiderea unor vehicule ori spatii inchise in care se gasesc persoane si bunuri, ori pentru inlaturarea unor obstacole, insa toate acestea se fac dupa avertizarea prealabila asupra utilizarii acestora si dupa acordarea timpului necesar persoanei pentru a se conforma solicitarilor, dupa o ¬piramida a pericolului".

Astfel, o rezistenta pasiva a cetateanului va determina utilizarea fortei fizice a politistului, o rezistenta activa va determina folosirea tehnicilor de autoaparare si lovituri, daca este agresiv si produce vatamari corporale vor fi utilizate mijloacele neletale, iar un comportament agresiv extrem va necesita implicit utilizarea armelor de foc.

In ceea ce priveste exercitarea obligatiei de a inlatura pericolele, politistul va avea dreptul de a patrunde intr-o locuinta sau in orice alt spatiu delimitat fara mandat, daca sunt indicii ca in locuinta exista o persoana in pericol, autorul unei infractiuni flagrante comisa prin folosirea unei arme ori substante explozive, narcotice sau paralizante, prin violenta, ori de catre o persoana mascata sau deghizata sau se afla autorul unui act terorist.

Cu toate acestea, inainte de a patrunde, politistul are obligatia de a raporta despre aceasta, iar dupa inlaturarea pericolului ori prinderea autorului infractiunii, trebuie sa iasa din spatiul respectiv fara a face perchezitii. De asemenea, politistul va realiza, la final, un raport scris, pecare, la cerere, il ofera in copie persoanelor carora le apartine sau care folosesc spatiul.

Actiunile politistului vor putea fi inregistrate cu mijloacele audio-video sau foto din dotare, fara consimtamantul persoanelor, mai prevede proiectul de lege.

Un text nou introdus in urma observatiilor formulate in cadrul procedurii de transparenta decizionala se refera la obligatia politistului de a se identifica. Astfel politistul va trebui sa isi faca cunoscuta calitatea, in prealabil, calitatea: daca este in uniforma, prein prezentarea verbala a numelui si a unitatii de politie din care face parte, daca este imbracat civil, prin prezentarea numelui, a unitatii de politie din care face parte si a legitimatiei de serviciu sau a insignei. Exceptie fac situatiile in care siguranta politistului sau rezultatul interventiei sunt periclitate. Politistul isi va face cunoscuta calitatea imediat ce acest lucru este posibil, iar interventia se va face prin anuntare: "Politia!".

Proiectul de Lege pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul ordinii si sigurantei publice a fost pus in dezbatere publica in 2 noiembrie pentru 20 de zile, termenul fiind ulterior prelungit, fiind preluate multe dintre observatiile APADOR-CH, unul dintre contestatari, care avertiza ca unele dintre propunerile de modificare a legilor in domeniul ordinii si sigurantei publice favorizeaza abuzurile.

Ministrul de Interne, Carmen Dan, a declarat, sambata, comentand ultimul incident in care a fost implicat un echipaj de politie, ca au loc "atacuri violente la adresa politistilor" si ca "este mai important ca niciodata sa intelegem ca acum este momentul ca legislatia sa fie schimbata" si, de asemenea, sa fie incadrati mai multi politisti.

La randul sau, premierul Mihai Tudose a declarat, sambata seara, in urma unei intalniri avute cu ministrul Afacerilor Interne, Carmen Dan, ca una dintre problemele discutate a fost legata de atacurile asupra politistilor, el spunand ca lucrurile sunt scapate de sub control si ca in niciun stat nu poti sari cu sabia la un politist.El a spus ca solutia este autoritatii politistului, astfel incat faptele de ultraj sa nu mai fie tratate atat de usor.

Ultimul incident in care a fost implicat un echipaj de politie a avut loc vineri noapte, la Sangeorz-Bai, judetul Bistrita-Nasaud, unde doi politisti ar fi fost loviti cu o bata de catre un barbat. Agresorul,un tanar de 25 de ani, a fost impuscat de catre unul dintre politisti si a murit ulterior, la spital.

De asemenea, la inceputul acestei saptamani, un politist a fost atacat cu o sabie in timpul unor perchezitii la Radauti. Politistul a fost operat si este internat in stare grava, la Iasi.



Citeste mai multe despre   


















3371 vizualizari

  • +25 (29 voturi)    
    in mod normal... (Luni, 11 decembrie 2017, 12:29)

    liviu_ [utilizator]

    sunt de acord cu o mare parte din legile astea...
    ce imi e mie teama e ca le vor folosi ca sa faca romania un frumos stat politienesc.... in care daca protestezi (drept garantat prin constitutie) o sa te amendeze/aresteze (mai ales ca dam militarilor - jandarmeriei- dreptul sa aresteze)
    • +11 (15 voturi)    
      totusi... (Luni, 11 decembrie 2017, 16:13)

      Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Sa nu plecam de la premize conspirationiste.
      Nu cred ca mai exista tara in UE in care sa se poata lua la palme politistii.
      De n ori am vazut indivizi care isi permit sa refuze legitimarea. Nu se poate asa ceva.
      • +10 (12 voturi)    
        manipularea tipica a PSD-ului (Luni, 11 decembrie 2017, 16:36)

        zzztop [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        ei iau niste cazuri serioarse drept motiv pentru limitarea libertatilor majoritatii cetatenilor dar fara a face nimic pentru prevenirea cazurilor serioase.

        din ce citim sunt mai ingrijorati ca cineva produce disconfort social, folosirea cuvintelor jignitoare, nu se legitimeaza, rezistenta pasiva a cetateanului va determina utilizarea fortei fizice a politistului.

        Orice demonstrant pasnic poate fi incadrat in mod subiectiv la ceva, ori si-a uitat buletinul acasa, ori a spus ca jandarmeria apara hotia, ori refuza sa mearga la sectie.

        PSD pune bazele POLITIEI POLITICE in loc sa apere cu adevarat politistii in raport cu cei cu adevarat periculosi, interlopi, camatari, traficanti.
        • +3 (3 voturi)    
          spot on (Luni, 11 decembrie 2017, 17:08)

          GeorgeT [utilizator] i-a raspuns lui zzztop

          Foarte logic ce spui, romanul o sa se resemneze unul cite unul ...
        • +4 (4 voturi)    
          pai... (Luni, 11 decembrie 2017, 17:25)

          liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui zzztop

          interlopii, camatarii etc au aceeasi "meserie" cu politicienii... deci nu ii pot apara pe politisti de ei, ci invers
        • 0 (0 voturi)    
          inseamna ca (Luni, 11 decembrie 2017, 20:18)

          iodixit [utilizator] i-a raspuns lui zzztop

          exact asa ceva trebuie adaugat in lege. sa se faca diferentierea intre demonstratii pasnice si agitatiile cu cocteiluri molotov, bite s.a.
      • 0 (4 voturi)    
        hei (Luni, 11 decembrie 2017, 16:54)

        john70 [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        Insasi existenta unei carti de identitate e samantza unui stat politienesc.
        Ce treaba are politia sa opreasca oamenii liberi care se plimba pe strada????
        Serios, poate cineva sa dea un raspuns la intrebarea asta?
      • +2 (4 voturi)    
        Să fie valabilă și reciproca. (Luni, 11 decembrie 2017, 17:14)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        Adică abuzurile,luarea de mită,traficul de influență,bruscarea fizică și verbală să fie aspru sancționate,nu cu atenționare și mustrare.Cazurile grave pățite de polițiști se datorează și lor sau șefilor acestora,nepurtarea echipamentului corespunzător,acționarea impulsivă și neadecvată,folosirea cu prea mare ușurință a armamentului în loc de șoc electric,spray lacrimogen,folosirea unui limbaj neadecvat,jignitor de multe ori.De multe ori polițiștii o fac pe eroii punând în pericol viața lor ,a colegilor și altor oameni aflați în preajmă.Cazul polițistului lovit cu sabia-după ce a spart ușa de ce nu a lăsat un coleg corect echipat să intre primul!
      • +7 (7 voturi)    
        Abuz (Luni, 11 decembrie 2017, 17:21)

        john-doe [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        Nu e vorba de cei care iau palme sau sabii in cap, pe agresori ii pot potoli cu puscoacele din dotare, e numai un pretext pentru orice politist local sau nelocal, jandarm in timpul mitingului, caruia i se pare ca te-ai uitat urat la el, sau ca i-ai zis altceva in afara de "saru-mana conasule" sa iti arda o amenda serioasa.
      • +3 (5 voturi)    
        aici e vina politistilor... (Luni, 11 decembrie 2017, 17:24)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        si acum au lege care le permite sa aresteze cei ce refuza legitimarea si sa-i duca la sectie...

        trecatorii care urla de "abuzurile politiei" in acest caz au existat si or sa exista in continuare...

        nu e nimis conspirationist.... psd tot urla ca trebuie arestati cei ce protesteaza si ca totu e ilegal! se intampla! momentan mai mult declarativ
      • +1 (1 vot)    
        se da liber la abuzuri din partea politiei (Luni, 11 decembrie 2017, 19:58)

        Kivek [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        de exemplu, un politist te poate opri pe strada ca sa te te legitimeze si tu ii dai buletinul dar in acelasi timp politistul iti poate spune sa stai la 1 metru de el si cu mainile la spate pana cand iti verifica actele iar daca tu refuzi iti poate face dosar penal


        sunt multe lucururi care pot fi interpretate de politist cum ii convine. poti avea dosar penal fara sa-l injuri si fara sa-l lovesti pe politist
      • +2 (2 voturi)    
        Asta nu e motiv... (Luni, 11 decembrie 2017, 22:49)

        ac [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        ... sa sarim in barca opusa. Si politistii care iau palme nu au deja legi care sa justifice interventia asupra atacatorilor? Hai sa dam legi contra unui om prost dispus si poate enervat de un politist zelos din cauza ca un ghiolban ii da cu sabia in cap si el saracul degeaba are arma. E mai usor sa te aperi de cetateni care te ataca prin refuzul de a arata cartea de identitate, nu?
        Si la urma urmei de ce un politist are dreptul asta? Trebuie sa ai probable cause ca in state. Altfel o sa fim opriti cu totii pe 29 si 30 ale lunii ca sa facem planul la amenzi, nu?
        Fir-ar al naibii, cind un taximetrist stationeaza toti localii au curaj. Daca doi gospodari isi dau cu toporu in cap in fata la circiuma nu-s tata pe raza de cinci mile marine.
    • +6 (6 voturi)    
      hahaha (Luni, 11 decembrie 2017, 16:51)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Pai asta exista deja, n-au astia nevoie de vreo lege.
    • +1 (1 vot)    
      Corect (Luni, 11 decembrie 2017, 18:26)

      Melinte [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Dar trebuie facuta o mica selectie si la polititisti, sa nu mai angajeze toti taranii low iq care in loc sa aplaneze un conflict ,instiga prin aroganta si increderea in sine “ SUNT POLITITST,SUNT ZEU,EU FAC LEGEA!”
  • +17 (23 voturi)    
    mda... (Luni, 11 decembrie 2017, 12:31)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    si pentru jignirile si abuzurile politistilor ?
    • +16 (16 voturi)    
      Ar trebui ca si acolo sa mareasca pedepsele (Luni, 11 decembrie 2017, 16:32)

      CezarN [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

      Logic si simetric!
      In plus, ar trebui sa se interzica sefilor politiei sa fie nasi/fini sau sa participe la chiolhanuri cu persoane cu cazier. Isi da demisia din poltie si se naseste cu cine vrea.
  • +23 (25 voturi)    
    Aha (Luni, 11 decembrie 2017, 12:52)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Sper sa nu aiba auzenii vreun politist pe la proteste si sa "aiba impresia" ca a fost jignit de vreun protestatar ca sa inceapa valul de arestari la protestele anti-GIO. Ca poate inceteaza protestele si apare "singura solutie" peste noapte...
  • +9 (21 voturi)    
    nebuni sunt peste tot (Luni, 11 decembrie 2017, 13:02)

    MirceaIo [utilizator]

    ce garantie avem ca politistii nu vor face abuzuri. Eu consider ca acestia sunt in slujba raului. Nu sunt de acord cu acordearea unor puteri sporite acestora. Au avut suficiente pe vremea lui Ceausescu. POLITIA ii APARA pe HOTI!!!!!
    • -3 (7 voturi)    
      Acum este (Luni, 11 decembrie 2017, 16:10)

      A310 [utilizator] i-a raspuns lui MirceaIo

      mult mai rau .
  • +18 (22 voturi)    
    Sa nu uitam (Luni, 11 decembrie 2017, 13:43)

    aniod [utilizator]

    pe tinerii de la Timisoara, care au fost arestati din greseala politistilor, au fost batuti crunt de politisit, au ajuns in spital si nu mai au splina.
    Cum suntem noi, cetatenii aparati? de catre cine????
  • +11 (13 voturi)    
    justitia e problema si nu legea in sine (Luni, 11 decembrie 2017, 15:00)

    jescu [utilizator]

    Eu nu pot sa cred ca nu exista pedepse aspre in legea actuala pentru cei care lovesc politisti. Au recunoscut-o si cei din conducere, ca adevarata problema este durata proceselor, dureaza prea mult. Justitia nu functioneaza, pentru ca procesele dureaza mult, exista multa birocratie. Cine refuza sa se legitimeze pentru ca amenda e doar 500 de lei si nu 1500 lei ? Sigur pe betivanul care abia se tine pe picioare nu il intereseaza.
  • +12 (12 voturi)    
    politistii nu se respecta ei insusi! (Luni, 11 decembrie 2017, 16:22)

    Francisc 1 [utilizator]

    cand se ploconesc la baronii locali sau interlopi si dupa aia au pretentia sa fie respectati . Niciodata nu am sa respect un politai care inainte de a ma opri pe mine l-a lingusit ( pupat in K.R) pe un dragnea sau ceva mai mic de nivel local , niciodata!
  • +14 (14 voturi)    
    Asta se adopta... (Luni, 11 decembrie 2017, 16:37)

    gugurila [utilizator]

    ... dupa ce se scoate imunitatea parlamentara din constitutie si se introduce inchisoarea pe viata pentru actele de coruptie ale angajatilor statului da?
  • +6 (6 voturi)    
    Parerea mea (Luni, 11 decembrie 2017, 16:40)

    beatman [utilizator]

    Ca sa vezi cum vrea sa-i faca ciordache si seful iar
    mari domni pe militieni.Abuzuri exista in toate meseriile pt asta exista justitie ,nu sa ajungem iar la
    meserii privilegiate ,a ce zici mai domnu' Godina?
  • 0 (4 voturi)    
    ! (Luni, 11 decembrie 2017, 17:09)

    tudorr [utilizator]

    Nimic pentru BETIVII care omoara nevinovati atunci cand se urca bauti la volan?
  • 0 (0 voturi)    
    carpeala, (Luni, 11 decembrie 2017, 18:59)

    Non [utilizator]

    tipic. in loc sa se concentreze pe uzul de arma - ca asta at fi fost o problema in cazul atacurilor recente - legiuitorii vietii se duc unde-i interseaza pe ei - refuzul de legitimare adica, cel mai la indemana exemplu, protestatari.

    Ultrajul e in codul penal de cand exista el cod penal in tara asta - nu l-am auzit pe caraliul ala de-a maturat sova cu el pe jos acum ceva vreme (cand pesedistul trasese cu o arma de paintball dupa o pereche de pensionari - e pe net filmarea) sa-l incatuseze/amendeze pe sova pt ultraj. dar, na, la vremea aia prea-miruitul era pe val...
  • 0 (0 voturi)    
    Poliția română să asigure protecția polițiștilor. (Luni, 11 decembrie 2017, 19:37)

    unTaran [utilizator]

    Clar, legea este gândită de militzieni pentru militzieni. Putere fara educație este egală cu puterea fara control (plagiat parțial)
  • 0 (0 voturi)    
    Este nasol si ne indreptam spre dezastru (Luni, 11 decembrie 2017, 21:21)

    Crypthor [utilizator]

    Asta este gestapo. Autoritatea este acolo pentru noi nu impotriva noastra. Intr-adevar le este dificil sa aresteze interlopi, insa este usor sa dai legi cretine pentru oameni cu vieti private putin probabil sa riposteze. Cum adica sa imi faci tu mie poza si sa imi iei amprente pentru ca nu am acte la mine? Dar tu autoritate mi-ai facut mie cadou traiul aici, ce drepturi au autoritatile sa ma verifice pe mine in fund sub pretext de suspicine sau preventiv? Ghestapo! bagati-va mintiile in cap dragi Romani, ca deja furtul de bani din buzunarele noastre nu se mai face doar frumos cu taxe, impozite si amenzi ci incepe cu forta/cu violenta... verificari aiurea pe strada, amprente, aresturi, dormit prin sectii si alte abuzuri extraordinare tolerate generatie dupa generatie. Bai, nu e de discutat... autoritatile astea au devenit o entitate separata care ne tin pe noi la colt... iar ei sunt doar o mana de indivizi. Oameni buni, totul a devenit extraordinar de grav si impotriva noastra, iar noi dezbatem aici pro si contra. Nu exista pro, niciodata nu a existat vreun pro... chiar suntem orbi peste orice posibilitate de recuperare?!


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version