Cazul Norica ingrijoreaza PNL

Drumul spre Curtea Constitutionala trece prin sondajele lui Andronic

de Andreea Pora     HotNews.ro
Marţi, 15 ianuarie 2008, 15:00 Actualitate | Esenţial


Premierul Calin Popescu Tariceanu se va consulta miercuri cu liderii PNL pentru a vedea daca Norica Nicolai se bucura de aceeasi sustinere, dupa care va sesiza Curtea Constitutionala. Surse liberale au afirmat pentru HotNews.ro ca premierul doreste sa aiba sustinerea vicepresedintilor PNL inainte de a lua o decizie finala.  La intilnirea pe care a avut-o luni cu Norica Nicolai,  premierul s-a aratat dezamagit de faptul ca aceasta i-a ascuns anumite vulnerabilitati din trecutul sau. Dan Andronic face sondaje pe blogul sau pentrru a vedea opiniile despre cazul Nicolai si neaga ca i s-ar fi cerut demisia dupa discursul pe care care l-a scris pentru ea.

Conducerea PNL va discuta miercuri in cadrul Brioului Politic situatia creata de cazul Nicolai si, probabil, va lua decizia de a sesiza Curtea Constitutionala. " O decizie finala va fi luata doar dupa consultarea Biroului Politic", au declarat pentru HotNews.ro surse liberale.

Potrivit acestora, Norica Nicolai beneficiaza in continuare de sprijinul majoritatii vicepresedintilor, desi exista si citeva reticente, legate in special de faptul ca Norica Nicolai nu a spus despre sanctiunile pe linie profesionala pe care le-a primit in perioada cind era procuror. Insusi premierul i-ar fi reprosat acest lucru la intilnirea pe care au avut-o luni. Cu toate acestea, Tariceanu i-ar fi dat asigurari ca o sustine in continuare pentru functia de ministru al Justitiei.

Andronic face sondaje pe blog

Printre consultantii PNL exista insa o ingrijorare legata de mediatizarea unor aspecte mai putin placute legate de trecutul profesional al Noricai Nicolai. Acesta este motivul pentru care Dan Andronic a lansat pe blogul sau un sondaj pentru a vedea opiniile pro si contra Nicolai.

 Mai exact, Andronic isi roaga cititorii sa raspunda la intrebarea " Daca ati fi vicepresedinte al PNL ati cere retragerea propunerii pentru Ministerul Justitiei".
In prealabil, probabil pentru a nu-i influenta, le precizeaza propria opinie si le spune ca fara exemplele Morar si  Macovei, " procuror care semna mandatele de arestare in alb" ( afirmatie facuta acum circa un an de Dan Voiculescu) ar fi fost "mult mai ferm". " Mi-as dori sa ginditi la fel, indiferent de optiunea politica", afirma Andronic in preambulul sondajului adresat cititorilor, rugati sa se imagineze vicepresedinti PNL.

Discursul Noricai, primit prost la partid

Tot pe blog, Andronic contrazice informatia (lansata de Iosif Buble, reporter Antena 1) potrivit careia i s-ar fi cerut demisa ca urmare a discursului de raspuns la acuzatiile presedintelui pe care l-a scris pentru Norica Nicolai.

Dan Andronic sustine ca nici Dan Motreanu, nici Crin Antonescu nu i-ar fi solicitat  premierului sa rezilieze contractul de consultanta cu firma pe care o conduce." Tariceanu nu avea cum sa vorbeasca cu Dan Motreanu, pentru ca a vazut declaratia Noricai ulterior momentului, fiind intr-o intilnire. Iar Motreanu era intr-un concediu din care s-a intors azi. Crin mi-a spus ca n-are nici un amestec si m-a rugat sa nu iau in seama prostiile astea". Ca argument, Andronic invoca faptul ca el a scris discursul pe baza a "ceea ce imi spunea senatorul PNL".

Cu toate acestea, surse liberale au afirmat pentru HotNews ca discursul scris de Andronic a fost criticat la partid, mai ales partea in care Nicolai a afirmat ca mapa profesionala este o "facatura" a Securitatii si cea in care a facut recurs la statutul sau de "femeie". " A fost patetic, neconvingator si nu a raspuns nimic concret", au declarat sursele citate.

Curtea Constitutionala, presata sa transeze problema

Executivul va sesiza Curtea Constitutionala in urmatoarele zile, liderii PNL mizind pe faptul ca de data aceasta decizia Curtii va fi mai clara decit in cazul Cioroianu.

Atunci judecatorii au stabilit ca presedintele nu are drept de veto fata de un ministru propus de premier, dar au admis ca poate cere o alta nominalizare. Juristii consultati de HotNews.ro considera ca hotarirea Curtii nu a transat chestiunea, pentru ca intre timp a intervenit remanierea guvernamentala si ea nu a mai fost aplicata.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2293 vizualizari

  • -6 (6 voturi)    
    Este jalnica prestatia hotnews.ro (Marţi, 15 ianuarie 2008, 15:19)

    Alex [anonim]

    Va propun o tema
    - Monica Macovei versus Norica Nicolai - de ce este presedintele Basescu in masura sa judece cu unitati de masura diferite prestatia anterioara a celor doua ?
    Asta cred ca este de fapt problema - depasirea sau neindeplinirea atributilor de serviciul ale presedintelui Basescu.
    Inventam legi si calcam totul in picioare pentru ce ?
    Motivatia este simpla - pentru bani, pentru sponsorii nostri care ne-au ajutat in campanie si acum ne trag la raspundere.
    • +3 (3 voturi)    
      eu iti propun o alta tema... (Marţi, 15 ianuarie 2008, 15:39)

      discutabil_indiscutabil [utilizator] i-a raspuns lui Alex

      de ce vrea norica sa faca dragoste cu ...ministeru' cu de-a sila mea?
      chiar hu exista in tot ministerul acela al justitiei un fel de "ciolos". La agricultura cum de s-a gasit?
      Sa inteleg ca in tara asta...gasesti mai buni specialisti in cadrul Ministerului Agriculturii decat in Ministerul Justitie?
      Daca am putea sa ne raspundem onest la intrebarea de mai sus o sa constatam ca nu simt nevoia sa o privesc pe norica nicolai facand dragoste cu justitia si nici pe baselu chicotind de bucurie...
      • -4 (4 voturi)    
        Nu sint de acord cu tine (Marţi, 15 ianuarie 2008, 16:04)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui discutabil_indiscutabil

        Daca o problema veche nu se rezolva ea va persista si se va accentua. Aici sper ca esti de acord cu mine.
        O sa vin cu un exemplu.
        Derbedeul a facut mare tam tam si a cheltuit bani cu raportul Tismaneanu. Nu stiu daca l-ai citit. La sfirsit sint niste recomandari.
        Un minim act de decenta al presedintelui in sustinerea raportului era rastignirea lui Mona Musca care a facut fals, uz de fals, etc., mai ales ca a pierdut in instanta procesul cu CNSAS unde a reprezentat-o lingaul de Stoica.
        Era o lectie pentru tot poporul referitoare la intentiile derbedeului, asta apropo de raportul Tismaneanu si de schimbarea la fata a lui Basescu.
        Era o lectie clara, dura si directa pentru toata satra de parlamentari jegosi ca ii asteapta zile negre.
        In schimb derbedeul de Basescu ce a facut ?
        Vedem si acum, cum am vazut de cind a fraierit o masa de oameni sa il aleaga - scandal, minciuna, hotie, demagogie, lichelism, etc.
        Gindeste-te ca jarteaua aia de Boc este profesor universitar, invata o generatie care probabil va avea niste exponenti care vor fi conducatori.
        Poti sa ai incredere in niste indivizi care au avut asemenea profesori ?
        Si tot asa roata se va invirti la nesfirsit daca toti tac din gura si nimeni nu ia atitudine, stimate domn discutabil_indiscutabil.
        • +2 (2 voturi)    
          eu am fost mai radical decat tine... (Marţi, 15 ianuarie 2008, 16:19)

          discutabil_indiscutabil [utilizator] i-a raspuns lui Alex

          citeste ce am scris. Am luat atitudine chiar mai radicala decat tine. Decat sa ne consumam energiile in cine are si cine nu are dreptate, prefer...un specialist. Personal pina acum mi-au lasat o buna impresie si razvan ungureanu si ciolos. tineretea nu e o virtute si in medie fac o analiza (de contribuabil) si constat ca domnul tariceanu cu foarte mici exceptii a ales prost, mai ales cand a fost nevoit sa accepte pareri din culise. Pe langa Ciorbea si Radu Vasile urmeaza probabil in istoria romanilor un prim ministru de acelasi calibru. In loc sa i se sufle la ureche, mai bine l-ar lasa PNL-ul sa aleaga asa cum il duce mintea.... Chiar sper sa fie si niste specialisti in acel minister si nu niste persoane "speciale" care au nutrit toate viata sa ajunga acolo. Eu nu am incredere in astfel de oameni din principiu: Cel care nu stie sa renunte nu stie nici sa rapsunda unor exigente impuse de contribuabil!
          • +1 (3 voturi)    
            apolitici (Marţi, 15 ianuarie 2008, 16:30)

            radu [anonim] i-a raspuns lui discutabil_indiscutabil

            Un "ciolos" care sa faca inseana ca munca politica s-a ispravit si ca practic ministerul poate fi desfiintat si inlocuit eventual cu o agentie care sa vegheze al respectarea legii.

            Ceea ce s-a intimplat la agricultura a fost ca Guvernul a renuntat la a mai avea o politica proprie in agricultura, pentru ca simpla indeplinire a obligatiilor ca tara UE ii depasea competenta. Ciolos este pentur minister ceea ce este pentru o firma un judecator sindic, adica cineva care vegheaza ca creditorii sa se aleaga cu ceva dupa declararea falimentului, in acest caz politic. A fost de altfel si cazul lui Stolojan cind a fost premier. Asa cum nu judecatorii sindici aduc firmele in topuri, nici tehnocratii nu pot ridica mai sus de linia de plutire institutia pe care o conduc.

            Monica Macovei, fara a face parte dintr-un partid, a avut o politica proprie pe care a incercat sa o puna in practica: de unde si scandalul. Daca s-ar fi multumit ca respectatul Cristian Diaconoescu sa faca competent ceea ce i se spune, nu ar fi deranjat si si-ar fi pastrat imaginea pozitiva (din nou, premierul Stolojan poate fi dat ca exemplu).

            Chiar daca, din pacate, simpla respectare a reglementarilor europene este mai mult decit pot si vor sa ne ofere actuala clasa politica (nu doar PNL), ea nu este suficienta pentru ridicarea societatii romanesti.

            Avem nevoie nu de oameni care sa ne execute profesionist ci de o clasa politica puternica si capabila, ca in schimbul privilegiilor de care se bucura, sa dea o directie clara si constructiva aparatului politic.
            • 0 (0 voturi)    
              disputa dintre ei e apolitica, deci.. (Miercuri, 16 ianuarie 2008, 13:24)

              discutabil_indiscutabil [utilizator] i-a raspuns lui radu

              in linii mari sunt de acord cu cele afirmate, doar ca:
              1. disputele in romania sunt rareori politice, ci apolitice
              2. roadmap-ul pe care romania trebuie sa-l execute e foarte clar, deci avem nevoie de un manager de procese si proceduri
              3. politica in romania se risipeste in prea multe camere si la prea multi analisti
              nici unuii nu sunt pro-activi, ci reactivi.

              cred ca le trebuie "politicienilor" o lectie...
        • -2 (2 voturi)    
          hai ca esti p...rost (Marţi, 15 ianuarie 2008, 16:28)

          cio los [anonim] i-a raspuns lui Alex

          ue, omule !
        • +1 (1 vot)    
          Comentariu sters de utilizator (Marţi, 15 ianuarie 2008, 17:15)

          [anonim] i-a raspuns lui Alex

          • -3 (3 voturi)    
            Imi place sa punctez, ca Basescu (Marţi, 15 ianuarie 2008, 19:23)

            Alex [anonim] i-a raspuns lui

            Prietene, unde vezi tu o injuratura la mine ? Mi-e lene sa scot DEX-ul sa iti dau definitia injuraturii.
            Revenind la subiect - strict la subiect pentru ca tu mai gindesti putin fata de ceilalti basescieni.
            Ce sa intimpla cu Romania in 1989 daca puneam la zid doar nomenclaturistii si aparatul de represiune ? Adica il lasam pe Ceausescu in viata ?
            Nu se intimpla nimic, Ceausescu raminea la locul lui si sistemul se refacea, pentru ca este un organism viu - reapareau jartelele sub forma unor alti indivizi.
            Parerea mea este ca raul pleaca de sus - ca recomandare Scrieri politice si filosofice de Mihai Eminescu. Daca vei avea ocazia sa o citesti iti dai seama ca viata politica in Romania este aceeasi ca la 1890 - 1900.
            Fara un pachet de legi definitiv si pe lunga durata nu se poate face nimic. Intotdeauna va aparea un redus mintal ca Basescu care face ce vrea el si nu poate fi sanctionat.
            Daca vrei birfa si mahala, comenteaza actiunile politrucilor dar, pe termen lung nu iti va fi bine.
            Numai bine prietene si vino cu ceva de substanta.
            Te astept.
      • +2 (2 voturi)    
        '' misterul '' justitiei (Marţi, 15 ianuarie 2008, 16:35)

        GOGU [anonim] i-a raspuns lui discutabil_indiscutabil

        ai mare dreptate, de ce nu se gaseste un tehnocrat din cadrul ministerului, neimplicat politic (cel putin la nivel declarativ)
        Este si o politica buna pentru PNL ca partid (atat cat mai este partid si nu grup de interese), nu uzeaza proprii membri marcanti cu esecul din ce in ce mai evident al reformei in justitie. Ne repezim asupra marinarului pentru esecul motociclistului in a alege membrii guvernului. Mitocania este usor de contracarat cu argumente tari, profesionale si nu cu Norica. Tocmai pe balbaielile si incapatinarea lui Taricenu se bazeaza si Basescu. Ma intreb daca nu cumva primul nu ridica la fileu ''mingii'' stabilite cu mult timp inainte... este doar o parere (teoria conspiratiei ha ha ha). De la Basescu te poti astepta la orice.
        Din tot acest zgomot doar justitia, atata cat a mai ramas, are de pierdut si in cele din urma noi.
        Impotenta guvernului este evidenta in lupta cu un animal politic ca marinarul.
  • 0 (2 voturi)    
    comparatie (Marţi, 15 ianuarie 2008, 15:34)

    cornelius [anonim]

    nici una dintre ele nu face doi bani ,
    simple papusi care se trag de sfori.
  • +2 (2 voturi)    
    andronic (Marţi, 15 ianuarie 2008, 15:35)

    SG [anonim]

    <<si le spune ca fara exemplele Morar si Macovei, " procuror care semna mandatele de arestare in alb" ( afirmatie facuta acum circa un an de Dan Voiculescu) ar fi fost "mult mai ferm".>>
    Asa .. si marmota ? Si ea e mult mai ferma cand inveleste ciocolata altora si mai sensibila cand inveleste ciocolata proprie ?
  • 0 (0 voturi)    
    Andronic (Marţi, 15 ianuarie 2008, 15:43)

    ala [anonim]

    nu Iosif Boda. Ala nu a mai zis nimic de mult. E vorba de Iosif Buble de la Antena 3
  • +2 (2 voturi)    
    Andronic face politica pnl-ului? (Marţi, 15 ianuarie 2008, 15:57)

    felix [anonim]

    Asa de jos au ajuns pnlistii lui tariceanu?
    • 0 (0 voturi)    
      Nu politica ... (Miercuri, 16 ianuarie 2008, 8:05)

      moshu49 [utilizator] i-a raspuns lui felix

      ... cã n-au! El îi sfãtuieste ce si cum sã ... mãnânce când vorbesc (cã el le mãnâncã banii!).
      Ce nu stiu ei, este cã bãiatul ãsta e calul troian al lui Bãsescu si-i lucreazã ca pe pesedisti!!!
      Asa se vede de la mine dupã toate prostiile axei psd-pnl.
      • 0 (0 voturi)    
        Stai linistit, nu trebuie sa-i lucreze nimeni (Miercuri, 16 ianuarie 2008, 13:46)

        katy [anonim] i-a raspuns lui moshu49

        pe pnl-isti, sunt ei destul de batuti in cap si de inchistati in idei fixe. Ce placere or fi avand de scot in fata oameni absolut penibili, gen Chiuariu ?
  • +1 (1 vot)    
    Politica e arta uneori (Marţi, 15 ianuarie 2008, 23:45)

    Eu [anonim]

    Cred ca de asta data Basescu chiar isi doreste sa fie reclamat la Curtea Constitutionala.
    Se pare ca mai are asi in maneca si vrea sa-i joace.
    Ce constat eu este ca fata de ceilalti jucatori politici Basescu este foarte tare, mult prea tare pentru cei 322.
    De cand cu eliberarea doamnei Saftoiu din functie joaca din ce in ce mai tare.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by