VIDEO / FOTOGALERIE A 6-a zi de proteste impotriva proiectului de la Rosia Montana: "Cianura omoara mai multi copii decat cainii!" / Protestatarii au blocat bd. Regina Elisabeta

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Vineri, 6 septembrie 2013, 20:16 Actualitate | Esenţial


FOTOGALERIE Miting anti-Rosia Montana
Circa 1.500 de manifestanti au blocat vineri seara bulevardul Regina Elisabeta din Capitala, in a sasea seara de proteste impotriva exploatarii cu cianuri a aurului de la Rosia Montana si impotriva Guvernului Ponta, care a aprobat un proiect de lege in acest sens si l-a trimis Parlamentului pentru a fi votat. "O dorinta sincera, Romania libera" sau "Uniti salvam Rosia Montana", au scandat protestatarii. Manifestantii au adus si un afis cu un mesaj cu potential exploziv: "Cianura omoara mai multi copii decat cainii!". Spre miezul noptii, protestatarilor anti-RMGC li s-au alaturat si suporteri veniti de la stadion, pentru a sarbatori succesul nationalei de fotbal.




HotNews.ro a transmis LIVE TEXT evenimentele din Piata Universitatii


Ora 02.00 Marea majoritate a manifestantilor a parasit piata. A mai ramas un nucleu format in mare parte din membri de galerie, care scandeaza in mijlocul bulevardului

Ora 01.40
In Piata au mai ramas cateva sute de manifestanti, care canta imnul Romaniei

Ora 01.35
Manifestantii s-au masat pe bd. Regina Elisabeta, spre intersectia cu str. Academiei. Jandarmii au dublat cordonul si nu lasa pe nimeni sa treaca. Nu au mai avut loc incidente

Ora 01.10
Protestatarii se retrag spre bd. Regina Elisabeta dupa ce cordonul de jandarmi a fost dublat

Ora 00.52
Jandarmii i-au oprit pe protestatari inainte de a ajunge in rondul de la Universitate. Au avut loc altercatii si imbranceli, iar doi-trei protestatari au fost bagati in duba. Se striga acum "Romania, stat politienesc"

Ora 00.47
Protestatarii au spart cordonul de jandarmi si incearca sa ajunga la rondul de la Universitate

Ora 00.35
"O dorinta sincera, Romania libera", este scandarea cea mai folosita in ultima jumatate de ora, alaturi de "Uniti salvam Rosia Montana".

Protestatarii continua sa ocupe carosabilul pe bd. Regina Elisabeta. Sunt multi suporteri de la stadion si, in timpul scandarilor, isi fac simtita prezenta si membrii de galerie. Nu exista incidente

Ora 00.05
In Piata au aparut si suporteri de la stadion, dar nu sunt urme de factiuni de galerie organizate

Ora 23.45
In Piata Universitatii sunt aproximativ 1.300 de manifestanti, potrivit unei numaratori neoficiale a Jandarmeriei

Ora 23.35 Protestatarii au patruns pe bd. Regina Elisabeta si au blocat circulatia

Ora 23.30 Grupul de protestatari pe biciclete incearca sa intre pe bd. Regina Elisabeta

Ora 23.23
Incep sa vina din ce in ce mai multi manifestanti. Numarul lor a ajuns la circa 500

Ora 23.10
La fantana de la Facultatea de Arhitectura sunt circa 350 de protestatari la aceasta ora. Se striga "Cinste lor, cinste barladenilor" si se bate in tobe si cu peturile in asfalt. Manifestantii aplauda de asemenea succesul nationalei de fotbal

Ora 21.23 Protestatarii se invart in jurul fantanii. Fac apel la calm

Ora 20.58 Numarul manifestantilor a ajuns la circa o suta. Reporterul HotNews.ro relateaza ca printre ei se numara si citiva reprezentanti ai asociatiilor de revolutionari

Ora 20.39 Manifestantii au adus un afis cu un mesaj cu potential exploziv: Cianura omoara mai multi copii decat cainii!

Ora 20.30 Numarul manifestantilor este mai mic decit in zilele anterioare. Reamintim ca pentru vineri seara si-au anuntat prezenta la miting si suporteri ai Stelei.

Protestele impotriva exploatarii aurifere de la Rosia Montana si impotriva deciziei Guvernului de a aproba proiectul si de a-l trimite la Parlament au inceput duminica.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















12036 vizualizari

  • +18 (36 voturi)    
    Hai! (Vineri, 6 septembrie 2013, 20:34)

    Clovis [utilizator]

    Tineretul roman demosntreaza ca nu mai poate fi calcat in picioare. Ajunge!

    Rosia Montana poate fi exploatata doar in alte conditii. Academia Romana si-a exprimat pozitia, iar aceasta pozitie trebuie sa fie punctul de plecarea al oricaror alte negocieri in privinta aurului. Ciudat cum mai toata presa ELUDEAZA sau BAGATELIZEAZA pozitia Academiei Romane (care, printre altele, propune o exploatare in galerii si participatie majoritara a Statului Roman).

    Printre altele, POLONIA detine 100% explorarile si exploatarile metalifere!!!

    Suedia detine 78%!!! (restul de pana la 100% include si participatie privata suedeza nu doar globala)

    Asteptam cu ardoare ampersanzii si ceilalti postaci rmgc sa contrazica pozitia ACADEMIEI ROMANE, ca deh, ei sunt mai destepti...
    • +7 (11 voturi)    
      duminică, mobilizare în toată ţara (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 1:36)

      FFF T [utilizator] i-a raspuns lui Clovis

      Ieșim cu toții pentru Roşia Montană!
      https://www.facebook.com/events/158882944305981/
    • -1 (3 voturi)    
      Rosia Montana.... (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 11:57)

      luciu08 [utilizator] i-a raspuns lui Clovis

      ......le ceri pra mult "demonstrantilor"=repetentii de la bac. si "postacilor "
      Demonstreaza niste "pitipoance"care abia stiu sa se exprime si niste pierde vara/E bine ca asa nu creste nr. somerilor in plata!
      PLATITI VOI CE-I MANIPULATI!!!!!!!!!!
  • -15 (35 voturi)    
    motii (Vineri, 6 septembrie 2013, 20:35)

    Lica.lica [utilizator]

    astia protesteaza de sase zile, in timp ce oamenii din Rosia Montana cer de ani de zile PORNIREA proiectului minier! iar ei locuiesc acolo! asta chiar nu conteaza pentru astia?
    • +8 (28 voturi)    
      postac RMGC (Vineri, 6 septembrie 2013, 20:46)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Lica.lica

      Nu vrea decât să muncească.
      • 0 (24 voturi)    
        culmea (Vineri, 6 septembrie 2013, 21:08)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        postacismului, postacul cacarist mazeta numind pe altcineva postac care vrea sa munceasca, el stie bine cum stau lucrurile,
    • +6 (22 voturi)    
      Nu! (Vineri, 6 septembrie 2013, 20:53)

      MihaelaT. [utilizator] i-a raspuns lui Lica.lica

      Nu, nu conteaza, asa cum nu conteaza daca vecinul de deasupra vrea foloseasca gaze lacrimogene pe balcon!
    • +16 (34 voturi)    
      erata (Vineri, 6 septembrie 2013, 21:03)

      Arh. [utilizator] i-a raspuns lui Lica.lica

      oamenii PLATITI de rmgc cer pornirea... ceilalti (majoritatea) cer STOPAREA urgenta a proiectului
    • +9 (11 voturi)    
      asta-i (Vineri, 6 septembrie 2013, 21:27)

      inmono [utilizator] i-a raspuns lui Lica.lica

      ... Lica Samadaul :))) ptr cine stie :P
    • +10 (14 voturi)    
      Alo nenea (Vineri, 6 septembrie 2013, 23:40)

      roadrunner2n [utilizator] i-a raspuns lui Lica.lica

      mai tii minte referendumul ala? Cica a fost invalidat. Ceea ce inseamna ca oamenii aia or vrea ei sa munceasca dar nu la RMGC.
    • +1 (3 voturi)    
      ... (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 14:20)

      non-stop [utilizator] i-a raspuns lui Lica.lica

      sti ca a fost un refendum local pentru pornirea proiectului RMGC? sti rezultatul? ... mai putin de 30% din electorii locali au fost pentru el, restul e propaganda media! keep in touch...
    • 0 (0 voturi)    
      Ăştia (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 16:51)

      Ana Armanca [utilizator] i-a raspuns lui Lica.lica

      LIcă, lică, "ăştia" au dreptul să protesteze, aşa cum voi v-aţi spus părerea printr-un referendum.
  • +5 (13 voturi)    
    ma indoiesc (Vineri, 6 septembrie 2013, 20:44)

    wedder [anonim]

    ... ca protestatarii anti-RMGC vor iesi in numar atat de mare azi. Multi vor sta acasa pentru ca e toti stiu ca e posibil ca galeriile sa isi arate muschii prin targ si nu-i vad dispusi sa ia parte la confruntari cu jandarmeria, galeriile sau ungurii.
    • +6 (14 voturi)    
      DA... (Vineri, 6 septembrie 2013, 22:04)

      solar [utilizator] i-a raspuns lui wedder

      Perfect adevarat ce spui . Dar nu cred ca odata depasite evenimentele colaterale perturbatoare ale mesajului , manifestarile sa nu fie reluate , poate si mai intens, cu participanti si mai numerosi.
  • -1 (27 voturi)    
    ce cretin (Vineri, 6 septembrie 2013, 20:49)

    Tibi. [utilizator]

    autorul afisului ar trebui sa fie si el "pupat" de maidanezi ca sa aiba ocazia in spital sa studieze conceptul de piramida a nevoilor.. intai iti asiguri nevoile imediate de securitate, gen sa nu te alerge animale salbatice cand iesi la jogging in parc, si apoi te gandesti la efectele pe termen lung de zeci de ani a unei substante..chiar daca amandoua sunt nenorocite, unele sunt mai urgente decat altele.. hipsterii ecologici isi dau cu ciocanul in ******
    • +2 (18 voturi)    
      cretin? (Vineri, 6 septembrie 2013, 21:54)

      gigi1 [utilizator] i-a raspuns lui Tibi.

      Conform ideii tale cu nevoia imediata de securitate, daca stai in zona (chiar si ungurii de peste granita se tem de efectele otravirii) atunci riscul sa nu mai ai ce sa bei si sa mananci sunt mult mai mari decat sa te muste un caine in parc si cu implicatii mult mai grave.
      • -1 (15 voturi)    
        gogule (Vineri, 6 septembrie 2013, 22:40)

        Tibi. [utilizator] i-a raspuns lui gigi1

        esti incoerent..eu am zis tocmai invers, riscul sa te muste un caine in parc AZI e mai grav decat riscul ca peste 20 de ani cianurile sa se infiltreze in mancaruri, ergo vorbim de prioritizare si ce e mai urgent momentan.

        eram solidar cu ecologistii pana acum, dar daca e pe asa si incep cu rahaturi d-astea de afise, mi se taie complet de ei..mai ales ca foarte multi sunt cu adevarat doar niste hipsteri
        • +2 (16 voturi)    
          ciudat (Vineri, 6 septembrie 2013, 23:28)

          gigi1 [utilizator] i-a raspuns lui Tibi.

          Incorente mi se par argumentele tale de om platit sa faca propaganda.

          Riscul sa te muste un caine azi sau maine sunt extrem de mici, uita-te la statisticii din 2 milioane de bucuresteni cativa zeci sunt muscati pe an, pe cand cu cianura in cativa ani sute de mii sau chiar milioane de oameni nu o sa mai aiba apa potabila in gospodarie din cauza poluarii panzei freatice cu cianura.
          • +1 (1 vot)    
            unde locuiesti? (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 7:50)

            Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui gigi1

            Tu stai in luna??? cind cobori in strada dai de haite , aproape oriunde ai fi in romania.Si tu spu ca riscul este mic???Ai mers vreodata noaptea pe strazi sa vezi cine sint stapinii strazilor?
          • +1 (1 vot)    
            e clar (Duminică, 8 septembrie 2013, 10:03)

            Tibi. [utilizator] i-a raspuns lui gigi1

            "Riscul sa te muste un caine azi sau maine sunt extrem de mici, uita-te la statisticii din 2 milioane de bucuresteni cativa zeci sunt muscati pe an"

            acum mi-a devenit 100 % clar ca hipsterii ecologisti sunt mai rai ca politicienii..adica te mint in fata cu un tupeul d-ala de golan, gen ca din 2 milioane de bcuuresteni doar cateva zeci sunt muscati pe an.. asa, cu seninatate..

            de la cateva zeci de muscati pe an la 16.000 care este cifra minima reala inregistrata la spitale (si care certitifica ce am spus, ca riscul este IMENS, azi, nu peste 20 de ani) este o diferenta incomensurabila... si cum comentariul care sustine o asemenea aberatie are per total plus, inseamna ca hotnews da cu minus
  • +6 (24 voturi)    
    Da asta se chema nesimtire!!! (Vineri, 6 septembrie 2013, 21:02)

    warchild [utilizator]

    "Cianura omoara mai multi copii decat cainii!" aduci un astfel de panou doar daca esti imbecil, nu respecti ce s-a intamplat cu copilul ala.

    dar traim in romania si avem un oprescu si un mircea sandu... deci ce sa mai vorbim?
    • +7 (15 voturi)    
      oare? (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 0:04)

      Sakura [utilizator] i-a raspuns lui warchild

      Ceea ce s-a întâmplat cu copilul acela este deja istorie, orice am face nu se va mai schimba. În schimb dezastrul de la Roşia Montană încă poate fi oprit. Aşa că nu văd care-i problema cu panoul acela.
      • -7 (13 voturi)    
        ar fi de comentat si constructia gramaticala (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 0:37)

        warchild [utilizator] i-a raspuns lui Sakura

        omoara... decat - din cate stiam in limba romana decat este intotdeaunta precedat de o negatie. dar cum nivelul "hipsterilor" e undeva jos la genunchiul broastei nu trebuie sa-i sanctionam si pentru asta, nu?

        Alte comentarii cred ca sunt de prisos...
        • +2 (2 voturi)    
          si totusi, gresesti (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 10:55)

          AMS [anonim] i-a raspuns lui warchild

          Stii tu ceva, dar nucomplet. Constructia este perfect corecta gramatical pentru ca e vorba de o comparatie: cianura omoara mai multi oameni decat cainii; tata e mai in varsta decat mama; stiu mai multa gramatica decat tine, etc.
          Folosit cu negatie devine "numai": Nu am decat 7 ani= Am numai 7 ani.
          • +2 (4 voturi)    
            spre rusinea mea la ora 4 dimineata am gresit (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 14:08)

            warchild [utilizator] i-a raspuns lui AMS

            aveti dreptate mii de scuze.

            Chestia asta cu scuzele e ceea ce lipseste la unii....
        • +1 (1 vot)    
          mai pune mana pe carte :P (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 13:55)

          Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui warchild

          ... daca e vorba de "genunchiul broastei"... n-ar strica sa te uiti in primul rand in curtea TA - te afli un pic mai jos decat "hipsterii"
      • +1 (5 voturi)    
        etica si amestec de probleme? iti spune ceva? (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 6:05)

        warchild [utilizator] i-a raspuns lui Sakura

        Nu incercati sa va uracati pe cadavre, nu pe al acelui copil, nimeni nu are acest drept. Modul in care gandesti imi pune mari probleme, putem sa te eutanasiem si pe tine?

        Daca mai vad astfel de panouri in piata le voi rupe personal si cineva in mod sigur va depune plangere impotriva mea pentru ca l-am batut. Exista limite care nu pot nu au de ce si nu trebuie sa fie trecut.
  • -4 (32 voturi)    
    "Cianura omoara mai multi copii decat cainii" (Vineri, 6 septembrie 2013, 21:02)

    Trabucodonosor [utilizator]

    Cei care-au conceput sloganul ăsta au dat dovadă de-o nesimţire cruntă.

    Dar, strict pe tema asta, mă lămureşte cineva câţi copii, în special, şi câţi oameni, în general, au murit în Baia Mare din cauza cianurii? A ajuns Baia Mare un oraş pustiu din cauza exploatării miniere de-acolo?
    • -3 (25 voturi)    
      Intoxicare si istericale (Vineri, 6 septembrie 2013, 21:37)

      Savitar [utilizator] i-a raspuns lui Trabucodonosor

      si nimic altceva; majoritatea habar nu au cum o sa decurga tot procesul de la extractie, la macinare, flotatie, prelucrarea metalurgica ulterioara etc.
      Au tot felul de sloganuri, multe aberante prin continut.
      Asa ar trebui sa se inchida toate minele din tara, pt ca dezastre sunt de zeci de ani si continua nestingherite departe de ochii lumii.
      Greu cu propaganda si cu dublul standard.
      Altele-s bubele la Rosia Montana, cianurile fiind printre ultimele care ar trebui sa ingrijoreze.
      • 0 (4 voturi)    
        Archaeocyathus suflet de postac... (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 12:52)

        Mariicaialbastri [utilizator] i-a raspuns lui Savitar

        in primul rand ca metoda flotatiei e altceva. E metoda care se aplica in anii 80-90 de catr CNCAF Deva SA:
        "Pentru ca aurul sa ajunga in stare pura si pentru a putea fi inlaturate toate elementele nefolositoare, pietroase si lipsite de valoarea economica, materialul trebuie supus unui proces care poarta denumirea de “flotatie”. Astfel, cu ajutorul unor substante speciale sunt separate componentele hidrofile de cele hidrofobe"

        Cat despre nocivitatea cianurii de sodiu asupra oamenilor la Baia Mare am fost si condamnati de CEDO in cauza Tătar c. Romania dar bineînțeles că Dragoș Tănase și cu iuda de Naumovici nu te plătesc ca să scrii despre asta.

        http://www.juridice.ro/38630/hotararea-tatar-impotriva-romaniei-dreptul-la-un-mediu-sanatos.html

        Domnul Tătar care a câștigat la CEDO apare in acest reportaj facut de DW:
        http://www.youtube.com/watch?v=hz4-a_CxGus

        Ponta, Băse, madam Plumb, domnu Barbu, Zgonea poate vă uitați si voi la reportajul ăsta...
      • +1 (1 vot)    
        pai, ar cam trebui! (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 14:13)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Savitar

        Chiar ar trebui sa le inchida - nu produc altceva decat PAGUBE!!
    • +3 (11 voturi)    
      Eu nu te inteleg (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 0:06)

      un dac [utilizator] i-a raspuns lui Trabucodonosor

      Om serios, cu Harley, cu o situatie buna, departe de Romania, multumit de alegerea facuta, educat, sigur nepostac, confunzi oamenii cu cainii si cu pestii. Milioane de pesti au murit dupa incidentul Baia Mare. Doar cateva zeci de mii de caini ar muri in Bucuresti dupa tragedia lui Ionut. Ce te mana pe tine in lupta mai exact?
    • -1 (7 voturi)    
      poate n-ai murit (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 2:21)

      2asdasdasd [utilizator] i-a raspuns lui Trabucodonosor

      ...sau au murit si n-o sa aflam niciodata daca au murit din cauza aia ;)

      dar ti-ai pus vreodata intrebarea cat a platit Romania despagubiri Ungariei pentru dezastrul ala? Asta fiind cea mai putin drastica pedeapsa.

      Ia informeaza-te!
  • -1 (27 voturi)    
    deocamdata (Vineri, 6 septembrie 2013, 21:12)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    cianura nu a omorit pe nimeni, ciiini maidanezi au facut citeva victime, insa utopia criminala national socilaista are la activ cel putin o suta de milioane de victime.Din nefericire, inca o generatie pierduta.
    • +3 (21 voturi)    
      hai serios (Vineri, 6 septembrie 2013, 21:42)

      inmono [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

      cianura nu a omorat pe nimeni ? mai cauta si tu pe net
      • -5 (9 voturi)    
        cauti (Vineri, 6 septembrie 2013, 23:44)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui inmono

        tu pentru mine, ma, si gasesti prajituri pentru rasputin. Asta daca stii sa cauti, ca nu e asa usor cum crezi tu, ma.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu omoara deodata....ci incet incet (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 18:47)

      Nichita [anonim] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

      Pai cianura omoara pervers....incet incet (diluata in panza fratica),cam cum omoara fumatul.....Nu crapi deodata ci inainte de vreme si....mai chinuit.....( ca sa nu mai amintesc de faptul ca-ti cad si dintii mai repede)
  • +7 (23 voturi)    
    Pentru motii (Vineri, 6 septembrie 2013, 21:13)

    Mihaela_M [utilizator]

    Daca nu ar afecta alte zone si nu ar exista riscul foarte mare sa se otraveasca cu cianura apele si panza freatica atunci poate ar fi doar dreptul celor din zona sa se exprime. Canada cheltuieste miliardul de dolari anual sa inghetze solul sa controleze cianura sa nu se extinda. Intre timp ei si-au dat seama de prostia facuta, la noi vor sa exploateze de zeci de ori mai mult cu 13000 de tone de cianura (maximul in Europa este 3000).
    • -4 (14 voturi)    
      hmmm (Vineri, 6 septembrie 2013, 22:50)

      Trabucodonosor [utilizator] i-a raspuns lui Mihaela_M

      "la noi vor sa exploateze de zeci de ori mai mult cu 13000 de tone de cianura (maximul in Europa este 3000)"

      Din câte ştiu, aici e o legislaţie europeană - să-nţeleg că atât gabriel resursă, cât şi statul român, o vor încălca aşa... de patru ori şi ceva mai mult?
      • +4 (8 voturi)    
        Nu chiar (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 2:41)

        AlexNCL [utilizator] i-a raspuns lui Trabucodonosor

        Legislația Europeană nu precizează un maxim admis. Cele 3000 se referă la maximul utilizat astăzi în Europa.
        Ceea ce se știe este că România ar utiliza anual, pe parcursul acestui proiect, 25% din totalul anual de cianuri folosit pe plan Mondial.
        Un sfert din totalul Mondial... în condițiile în care o mulțime de state au interzis deja folosirea acestora. Dacă asta nu ne ridică nici un semn de întrebare asupra riscurilor proiectului... atunci ne merităm din plin otrava.
        • +1 (1 vot)    
          tre' sa traiasca si industria chimica :D (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 13:52)

          Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui AlexNCL

          Cine fabrica cianura? Bayer? Pfizer? Glakso? Etc.? :D
        • -1 (1 vot)    
          ce nu inteleg... (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 15:50)

          miru [anonim] i-a raspuns lui AlexNCL

          Ce nu voi intelege in ruptul capului: de cate ori e prezentata Rosia Montana sunt prezentate paraie in care curge o apa de culoare rosiatica;aceea nu e daunatoare sanatatii, nu distruge panza freatica? Cu atatia"specialisti"zau daca mai intelege ceva cel ce nu-i pus la punct cu terminologia stiintifica, n-ati putea sa explicati mai pe intelesul tuturor si fara paretinire?
  • -4 (16 voturi)    
    ???? (Vineri, 6 septembrie 2013, 22:00)

    solar [utilizator]

    Din moment ce oamenii locului, am inteles in marea lor majoritate, doresc de ani buni repornirea mineritului in zona Rosia Montana, nu organizeaza si ei un miting prin care sa ceara in fata intregii tari acest lucru !! De teama ca vor fi considerati ca fiind oameni cumparati de cineva? Crede cineva ca nu se poate face dovada daca ei sunt manipultai sau nu? CINE REFUZA SA-I ASCULTE SI PE EI? SI DE CE ? EI NU AU DREPTUL LA VIATA? NUMAI CA SUNT NUMERIC MAI PUTINI TREBUIE SA LI SE BAGE PUMNUL IN GURA?Guvernul mincinos al PONTACULUI PLAGIATOR trebuie sa raspunda la manipularile nerusinate la care a recurs si inainte dimpreuna cu REMUS CERNEA cat si ACUM, DUPA.
    Nu se poate face ecologism de dragul ecologismului !! Viata oamenilor si dreptul lor la munca FACE PARTE INTEGRANTA DIN ECOLOGIE SI ECOLOGISM ! EXACT CA SI VIATA LUI IONUT CEL SFASIAT DE CAINI MAIDANEZI!!
    NU EXISTA NICIO DESEBIRE INTRE UNA SI ALTA!! ECOLOGIA ADEVARATA SI MORALA NU POATE AVEA DECAT RESPECTUL CEL MAI PROFUND PENTRU VIATA SI OAMENI!!
    Cine nu cunoaste TEZELE ESENTIALE ale ECOLOGIEI nu are ce cauta la mitinguri!! ECOLOGIA NU POATE FI ADJUDECATA DE COMUNISM!
    De aceea si strig :
    FARA COMUNISTI IN ECOLOGIE si in MISCAREA ECOLOGICA!!
    • +5 (15 voturi)    
      Rosia Montana (Vineri, 6 septembrie 2013, 22:26)

      Maria [anonim] i-a raspuns lui solar

      Lucrez in publicitate, si iti spun cu certitudine ca toti cei care apar la Tv cu acele reclame pentru proiectul Rosia Montana, sunt actori amatori, imbracati si aranjati sa para de la tara si sarmani, astfel sa se creada ca sunt niste bieti mineri disperati dupa un loc de munca.Cei adevarati mineri de acolo nu sunt pro acestui proiect care le va distruge casele, agricultura ..etc...De ce credeti ca la Tv nu apar stiri despre protestele de la Universitate? De 6 zile nicio televiziune nu spune nimic.Toate televiziunile sunt cumparate de RMGC.Cum a cumparat si statul si ne cumpara si pe noi in scurt timp.
      • -10 (12 voturi)    
        da (Vineri, 6 septembrie 2013, 23:49)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Maria

        draga lucratoare in publicitate, asa e, minerii de la rosia montana au investitii in agricultura si nici sarmani nu sint, e o minciuna capitalist-imperialista. Sint niste fermieri demni de middle class, chiar upper middle class si vor sa fie doar trendy si cool. Exact ca tine, draga.
        • +7 (9 voturi)    
          Rosia Montana (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 0:14)

          Maria [anonim] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

          Scuze, dar nu iti inteleg jignirea. Nu intentionez sa fiu nici tendy si nici cool.Nu am jignit mineri, chiar sunt alaturi de ei. Cand am facut trimitere la agricultura nu am spus ca din agricultura traiesc, dar strictul necesar fiecare si-l are in gradina de langa casa, gradina pe care nu o mai pot avea odata ce incepe proiectul.Cine ar mai indrazni sa manance o recolta cu otrava, ba mai mult sa nu mai poata recolta nimic.Vrei sa jignesti pe cineva, cauta-ti alta persoana, si alt comentariu, caci eu chiar am avut bun simt si educatie in ceea ce am scris.
          • -2 (2 voturi)    
            ati jignit (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 12:30)

            Ion Zapada [utilizator] i-a raspuns lui Maria

            chiar si indirect...condirand ca acei oameni sunt actori, bazandu-va pe...who knows what???
            cat priveste recolta de otrava si ce rahaturi mai debitaze, luati va rog o carte de chimie (asta presupunand ca stiti ce-i aia) si vedeti ce-i cu cianura asta, cat timp ii ia sa se descompuna...etc. Asa, sa tipam. omoram de la cianura, vad ca se poate.

            O intrebare, cand a fost accidentul ecologi de la Baia Mare, stii cati oameni au murit din cauza cianurii??? ZERO. Doar pestii pana la Bazias, iar recolta a fost recuperata anul urmator.

            Asa ca cianura pana acum, nu a amorat nici un nom (decat cu exceptia crimelor evident ).
            • +2 (2 voturi)    
              Baia Mare (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 14:08)

              Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Ion Zapada

              Cand a fost accidentul de la Baia Mare orasul unde eram eu (pe Dunare) a ramas, in perioada in care a ajuns acolo unda de plouare, 5 (CINCI!!) zile FARA apa potabila!!

              Oamenii au facut cursuri de actorie - deci SUNT "actori"!! :P

              Intrebarea ta imi aminteste de aia pusa lui Ceausescu: "dar cu cianura ati incercat?"
              N-au murit, na! ca au baut apa imbuteliata sau adusa cu cisterna prin cartierele mai sarace - dar naaa.... RMGC poa' sa mai incerca... doara-doara... >:)
            • +3 (3 voturi)    
              barajul Certej (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 14:10)

              Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Ion Zapada

              Dezastrul de la Certej a avut loc sâmbătă 30 octombrie 1971, la ora 4:55 dimineața, fiind provocat de ruperea digului și alunecarea muntelui de steril din iazul de decantare al exploatării miniere Certej, județul Hunedoara. În perioada de exploatare a iazului, între 1936 și 1971, au fost depozitate în el elemente de depunere complet diferite ca granulație, tasare și umiditate care au creat o falie de alunecare. Digul s-a rupt pe o lățime de 80 de metri și din iaz au fost expulzate în câteva minute 300.000 de metri cubi de steril. Valul acid de steril a înghițit, într-un sfert de oră și a ras de pe fața pământului șase blocuri de locuințe cu 25 de apartamente fiecare, un cămin cu 30 de camere, șapte locuințe individuale și 24 de gospodării au fost distruse sau avariate. Dezastrul a provocat 89 de morți și 76 de răniți. Cianura folosită în procesul de extracție, care se găsea în nămolul scurs impreuna cu alti compusi a "ars" hainele de pe victime. Toate cadavrele care au fost scoase din mâl erau deshidratate. Autoritățile au anunțat oficial la radio și televiziune un număr de 48 de morți pentru a nu fi nevoite să declare doliu național. După un an de cercetări și audieri, ancheta a decis că tragedia este urmarea unor împrejurări ce nu puteau fi prevăzute, nimeni nefiind vreodată condamnat pentru moartea celor 89 de persoane.
            • +2 (2 voturi)    
              da' mi-a PLACUT (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 14:11)

              Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Ion Zapada

              ... expresia "rahaturi", asta, bineinteles, e foarte politicoasa, nu jigneste... :P
              • -1 (1 vot)    
                mesajul (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 19:49)

                Ion Zapada [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

                daca tu cinsideri mesajul "demn de lauda" si aducator de pace....scuze, dar chiar imi pierd vremea .

                Personal, m-as fi asteptat ca "manifestatarii" pt. RM sa se alature indepartarii cainilor stradali si nu sa gaseasca un motiv in plus pentru a jigni si a se baga-n fatza.

                De, unii au prententii ceva mai multe decat: candva, ce-ar fi fost daca...etc.

                Personal, mie incepe sa-mi miroase foarte tare a "Turcia", a marxism ieftin si obosit.
        • +3 (3 voturi)    
          Cred (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 11:06)

          Kappa [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

          ca baietii de la RMGC va dau de trei ori onorariul pe ziua asta.
          Deci in loc de un kil de mezel o s-aveti trei si va ramine si de-o bere.
          Nu-i cazul sa va spun sa va fie rusine, pt.ca n-o mai aveti de mult.
      • -2 (2 voturi)    
        ati in Rosia montana? (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 12:27)

        Ion Zapada [utilizator] i-a raspuns lui Maria

        ati vazut cum traiesc acei oameni????
        • +2 (2 voturi)    
          dar tu ai fost? (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 14:02)

          Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Ion Zapada

          Eu, DA!
        • +3 (3 voturi)    
          Rosia Montana (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 14:44)

          Maria [anonim] i-a raspuns lui Ion Zapada

          Stiu cum traiesc acei oameni si cunosc si situatia lor, insa acest proiect nu le va usura viata pe termen lung. Cine le garanteaza ca acest proiect idiot, le va oferi lor locuri de munca? De unde sti ca RMGC nu are propria echipa pentra minerit? Oamenii care apar in reclamele lor TV sunt pur anagajati RMGC, si nu au nicio reaba ca localnici de la Rosia Montana.Mai cerceteaza si tu putin inainte sa te arunci cu niste vorbe. Cum poti gandi sa fi deacord cu un asemenea proiect , sa fi deacord sa iti dispara un sat intreg de pe harta? Ne videm pe nimicuri. De ce nu ne putem folosi noi de propriul aur? De ce sa il dam strainilor, ca apoi sa dam tot noi bani sa il cumparam de la ei. Ai citit si tu statistici cate sute de ani putem trai doar din acel aur pe care il avem? Si in paralele sa vezi cati ani putem trai din ce primim de mila de la RMGC.
          • -1 (1 vot)    
            doamna Maria (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 19:54)

            Ion Zapada [utilizator] i-a raspuns lui Maria

            nu putem trai sunte de ani, pentru simplu motiv ca, nu putem sa-l scoatem.

            Nu sunt platit de RMGC si personal cunosc cel putin 2 cetateni din zona care sunt pentru, motivul principal fiind viitorul si painea copiilor lor. Oamenii sunt pentru minerit, asta au facut o viata, asa s-au invatat sa traiasca. As paria ca acum 10 ani nici macar nu stiati unde e RM pe harta - si nu numai, ca dovada turismul foarte prost din zona.

            Se pot spune multe despre proiect, se poate insista pe majorarea procentului, se poate insista pe clauzele de protectia mediului, pe pagubele triple care se pot cere in caz de accident, etc...Sunt suficiente cai sa te asiguri ca ai un contract bun (si nu cel ce exista la ora actuala)....Insa a ti pa ca-i aurul nostru asa, la luna, mi se pare doar pierdere de vreme si apa la moara pt. RMGC (ei atat vorca nimeni sa nu-i intrebe de adevaratele clauze).
            • +1 (1 vot)    
              Baiete... (Duminică, 8 septembrie 2013, 12:29)

              Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui Ion Zapada

              1. RMGC si guvernul si presedintia sunt intrebati de toata lumea de ani si ani de zile despre "adevatele clauze" si raspunsul e cel pe care-l stii. Tacere asurzitoare.
              Crezi ca daca de 10 ani n-au spus nici pis (te las pe tine sa-ti imaginezi de ce atata secretomanie... probabil fiindca acele clauze sunt ATAT de bune pentru Romania incat astora de la RMGC le e teama sa nu se faca de ras...), are vreun rost sa mai insistam?
              2. Spui ca se poate insista pe majorarea procentului, triplarea pagubelor cerute etc.
              Cand, prietene - acum, sau DUPA ce legea (care spune altceva) va fi adoptata? Adica intai sa lasam sa adopte legea cum o vor ei, dupa care sa-i rugam s-o schimbe/renegocieze etc... Hai ca nimeni nu poate fi CHIAR atat de naiv...
              3. In calitatea ta presupusa de italian interesat de mineritul aurului, numele FURTEI iti spune ceva? Pe-acolo, pe la voi, si tot cu niste canadieni, daca nu ma-nsel... Iar Rosia ar urma sa fie o exploatare de zeci de ori mai mare, intreprinsa de o companie cu ZERO experienta in minerit si-n orice altceva decat lobby, propaganda, "convins" autoritati samd.
    • +11 (17 voturi)    
      De unde ai inteles? (Vineri, 6 septembrie 2013, 22:36)

      un dac [utilizator] i-a raspuns lui solar

      Ca oamenii locului in marea lor majoritate vor ce zici tu? Se fac cateva confuzii grave in ceea ce priveste oamenii locului.
      1. La referendumul local nu s-a intrunit cvorumul. Chiar daca facem abstractie de oamenii cumparati de RMGC (au cumparat ei politicieni si jurnalisti, nu se incurcau cipu niste oameni flamanzi), chiar daca facem abstractie de oamenii care sunt datori RMGC (si-au vandut casele, dar inca locuiesc in ele sau s-au mutat in cele cateva zeci de case facute de RMGC), tot nu pute, vorbi despre majoritate.
      2. Oamenii locului vor redeschiderea minelor, nu neaparat exploatarea prin cianurare.
      3. Oamenii locului vor sa aiba un loc de munca, ei si urmasii lor, nu doar 15 ani, ci pe o perioada cat mai lunga.
      4. Daca urmaresti documentarul excelent facut de un regizor neamt o sa vezi ca oamenii locului, unii dintre ei, nu vor sub nicio forma sa plece din casele in care s-au nascut.
      5. Chiar daca toti ar vrea sa se exploateze cu cianuri, sunt mai credibile afirmatiile Academiei Romane, afirmatiile ASE-ului sau cele exceptionale ale inginerului sef care cunoaste cel mai binenmina si care a semnat documentatia cumparata de RMGC decat parerile unor oameni care intr-adevar o duc greu, deci sunt subiectivi.

      PS: am vazut multe orori ecologice facute de localnici in Delta. Doar pentru ca sunt localnici nu inseamna ca au dreptate.
  • -2 (18 voturi)    
    Foaie verde cianura.. (Vineri, 6 septembrie 2013, 22:22)

    ipolitic [utilizator]

    ..nu e minte fara gura.
    Verzii astia pot fi de buna credinta, dar mare majoritate
    sunt analfabeti.
    Cum vrei sa cistigi o lupta de idei, daca nu te inarmezi
    cu stiinta?
    Frunzele de eucalipt contin de 8 ori mai multa cianura,
    (glocozide cianogene, amigdalina)
    decat limita permisa in proiectul RM.
    Sa taie australienii etc.,toate padurile de eucalipt?
    Sorg,caise,piersici,visine,soc,mere,porumb,tapioca-
    numai cateva din plante si fructe care pot depasi cu mult
    concentratiile in discutie.
    Nu vom mai manca caise? piersici? migdale?
    NU prezenta cianurii in procesul de extractie este problema,
    ci garantiile obtenabile si verificabile, ca procesul se va
    tine sub control.Ca autoritatile nu vor inchide ochii.
    ACEASTA este problema adevarata.
    Si SOLUTIA este simpla.Trebuie demisa intreaga clasa
    politica, si 70% din popor.
    • +7 (13 voturi)    
      serios? (Vineri, 6 septembrie 2013, 23:43)

      gigi1 [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

      M-ai convins, dar de ce nu bei apa de la un lac cu cianura ramas de la o exploatare miniera in loc de apa daca are asa putina cianura si cianura e buna ca e in toate?
      • -2 (8 voturi)    
        serios! (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 1:28)

        ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui gigi1

        Nu cred ca m-ai citit cu atentie.
        Io zic sa citesti o propozitie, fa o pauza de cinci minute,
        dupa aceea inca o propozitie, si tot asa. Altfel, efortul
        intelectual neobisnuit s-ar putea sa-ti dauneze.
        Afla, ca nu exista apa potabila fara continut de cianuri libere,
        fie ea cea mai curata.
        Directiva 98/83/CE prescrie o concentratie maxim admisa de
        0.01 miligrame per litru, pentru apa potabila.Nu zero, pentru ca nu
        se poate.
        De altfel, de ce as bea? Tu ai bea din Marea Neagra?
        Sau dintr-o baie de galvanizare?
        • +5 (7 voturi)    
          corect dar incomplet (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 3:01)

          AlexNCL [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

          Corect, din depozitele de steril nu cianura este problema, ci toți ceilalți compuși rezultați în urma extracției miniere... în general sulfiți, care cu timpul oxidează și se transformă în acid sulfuric.
          Deci amice, eu mă bag la o gură de apă de mare, tu încerci o gură de lichid de la nenea Gabriel.
          • 0 (0 voturi)    
            Asta fu tare ! (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 14:31)

            micul [utilizator] i-a raspuns lui AlexNCL

            Deci procesul de oxidare a sulfitilor conduce la acid sulfuric ! Nu stiu de ce imi inchipuiam ca oxidarea , recte interactiunea chimica cu oxigenul , ar conuce la , bunaoara , oxizi ?
            • +3 (3 voturi)    
              mai invata chimie!! (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 16:02)

              Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui micul

              Toti sustinatorii exploatarii sunteti asa pafaristi la chimie? :P

              Oxizii de sulf sunt INSTABILI!! Ei se combina rapid cu apa din aer (reactie care, uneori, poate da foc la ce se afla in jur) si... oau!!... rezulta acizi!

              Vai de capu' vostru! Cam asa arata si studiul de impact al Goldului! :P
              • 0 (0 voturi)    
                Eu nu sustin nimic , (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 16:40)

                micul [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

                nu mi-as putea permite si nu am dreptul !Dar ca luminarea mea sa fie ireversibila , ia scrie mata reactia aia chimica de 'oxidare' a sulfitilor din care rezulta acid clorhidric !
              • 0 (0 voturi)    
                Nu sustin nimic (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 18:28)

                micul [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

                nici nu am dreptul acesta!Totusi , intru definitive mea iluminare , scrie-mi te rog si mie ecuatia chimica prin care ' procesul de oxidare a sulfitilor conduce la acid sulfuric '. Multumesc anticipat !
              • 0 (0 voturi)    
                wow!!! (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 20:03)

                Ion Zapada [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

                m-ai spart, ai putea sa ne dai si un exemplu, asa de control???
                Iti spun eu: So2, e destul de stabil si foarte folosit (chiar si-n prondusele bio). Toxic doar in cantitati foarte mari.
                Nu discutam de faptul ca S oxideaza in prezenta unui catalizator puternic.

                Sa-l luam acum pe SO3, (cred ca la asta vroiai sa te referi cand spuneai "instabil".
                Asta reactioneaza intr-adevar cu apa insa "aparitia" lui e chiar asa simpla.

                In plus, exista pasi de neutralizare.

                Acum ce-ar fi sa se renunte la aqua regia ca de, topeste tot ce-i metalic.

                Daca iti iei asigurari serioase si urmaresti atent extractia, chimia secolului XXI a a gasit solutii.
              • 0 (0 voturi)    
                Am incercat (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 21:52)

                micul [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

                de trei ori sa-ti raspund ,dar , pentru oarece motive , nu se posteaza ! Scrie , te rog , ecuatia aia chimica pentru noi ,pafaristii dupa care "sulfiți, care cu timpul oxidează și se transformă în acid sulfuric. " . Incearca sa nu bagi apa in ecuatie ! Nu deocamdata !
      • +8 (10 voturi)    
        Fara Cianuri (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 2:24)

        Fara Cianuri [anonim] i-a raspuns lui gigi1

        O fi cianura si in unele fructe dar este eliminata usor de organism. Oricum dieta unui om nu contine numai un tip de fructe si e variata. Cianurile din lacul imens de cianuri in ani de zile vor ajunge inevitabil in sol cu toate garantiile oferite. Constructia barajului la standarde inalte e putin probabil sa fie respectat 100% pe ditamai suprafata sa. Basca accidentele avand in vedere dimensiunile uriase. Goldcorp are/au o reputatie foarte proasta prin Honduras datoria poluarii si miciunilor propagate initiale eXact ca in Romania ca va fi sigur si nu va exista poluare. Si a fost exact inverrs decat au zis ei. Valabil si in Canada si alte parti.
        Televiziunile, aproape toate, tac la unison SUSPECT si ascund o marsavie URATA.
        ZOna e deja poluata in multe locuri si va fi greu sa se determine daca poluarea va fi de la Barajul RMGC sau e dinainte de la exploatarile anterioare. O acoperire tocmai BUN sa treaca verificari antipoluare si fisuri, infiltratii si scurgeri sa existe. Fisuri sa degenereze in timp fracturi mari sau brusc la vreo calamitate inundatii masive sau cutremure puternice. Avand in vedere dimensiunile foarte mari ale barajului.
        In afara de asta Ponta s-a sucit suspect de la un an la altul cu iz de spaga. Garantiile de siguranta ai si ele iz de spaga. Mai BINE fara. E mai ecologic sa dea legi sa stimuleze firmele sa produca multe alte bunuri care sunt mult mai ecologice decat aurul cu cianuri si decopertari ca SARACEI nu e doar acolo e si in Moldova si in Oltenia nu e doar la Rosia. Si Fondurile Europene sunt foarte slab utilizate.
    • +13 (13 voturi)    
      Ti-am dat plus (Vineri, 6 septembrie 2013, 23:50)

      un dac [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

      Dar nu e chiar asa. Asta e retorica RMGC ca exista cianura si in cafea. Problema cu cianura la Rosia Montana este ca respectarea legilor din timpul si dupa exploatare au legatura cu statul roman, stat corupt pana in maduva oaselor. Deci NU cianurarii cu o clasa politica care nu da doi bani pe sanatatea noastra. Nu poti nega problemele care pot aparea in cazul unor greseli. Iar Romania este tara greselilor din care niste nenorociti se imbogatesc.
      • -3 (5 voturi)    
        Subscriu (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 2:00)

        ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui un dac

        Multumesc.
        Ca sa raspund si lui Alex1234, marturisesc ca nu, nu iau nici
        o letcaie de la Gold, am o parere despre ei pentru care m-ar
        minca avocatii lor, sunt doar un biet
        inginer electronist, si am o teama viscerala fata de cianuri.
        Pe vremuri, cand aveam nevoie de cate o componenta argintata
        pentru aplicatii UHF, ma uitam cu groaza la colegii mei
        chimisti, care bagau degetul in baia de argintare cianurica,
        si dupa aceea mai aprindeau o tigara, fara sa de spele pe maini.
        Totusi: credeti ca exista progres fara riscuri calculate si asumate?
        In industria electronica se utilizeaza substante de sute de ori
        mai periculoase, ca cianul-si putini stiu de ele. Dar toata
        lumea doreste un smartphone, un PC, un orice -care nu ar functiona
        fara contacte de Au. Fara aur, nu am avea industrie high-tech.
        Nici aerospatiale, nici aparatura medicala, nimic.
        Asa ca sa fim rezonabili, sa calculam si sa controlam riscurile,
        si sa producem.
    • 0 (12 voturi)    
      cat iei pe zi de la Gold? (Vineri, 6 septembrie 2013, 23:52)

      alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

      cat iei pe zi de la Gold, @ipoliticule?
  • 0 (16 voturi)    
    cianura nu omoara un copil, omoara un popor (Vineri, 6 septembrie 2013, 22:27)

    abel [utilizator]

    Dumnezeu sa aiba grija de Ionut si sa pogoare liniste in familia lui, de ce s-a intamplat ce s-a intamplat numai el stie.
    Si acum sa revenim la cianura, asta e o otrava lenta care omoara incetul cu incetul orice viata , omoara si copiii nenascuti...Trebuie sa luptam impotriva tuturor exploatarilor care nu respecta viata ,sanatatea noastra este asigurata in primul rand de un habitat nepoluat, hrana ecologica , simbioza cu pamantul asa cum l-a facut Dumnezeu... Cianura, metale grele = cancer, boli autoimune, boli de piele, infertilitate, desert, sa mori de sete cu apa tulbure de langa tine... Eu sunt de parere ca trebuie sa militam impotriva tuturor exploatarilor, impotriva exploatarii gazelor de sist
    • -5 (9 voturi)    
      da (Vineri, 6 septembrie 2013, 23:51)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui abel

      si cipurile si fiara 666 la fel ca cianurile, omoara incet, incet.Mintile mai slabe, restul nu-si fac griji.
  • +4 (14 voturi)    
    natura si cultura (Vineri, 6 septembrie 2013, 22:34)

    ileana [anonim]

    Comunicatul din 12.iunie.2013 al Institutului Bancii Europene deInvestitii prezinta o lista de 7 situri cele mai amenintate. In lista este si Rosia Montana(http://www.europanostra.org/UPLOADS/FILS/7-Most-Endangered-Press-Release-12-06_RO.pdf si http://www.europanostra.org/7-most-endangered/). Media, institutiile statului nostru nu prea promoveaza politicile europene! E oare adevarat ca iazul cu cianura va fi comparabil cu lacul Vidraru?! Cupru provine din latinescul Cyprum, adica numele insulei Cipru. o tara foarte incercata de criza, dar care nu am auzit sa fi recurs la vinderea zacamintelor - au si acum foarte mult cupru in subsol. Noi nici macar nu stim cat suntem de afectati de criza!
    • -6 (16 voturi)    
      Lac de cianura? (Vineri, 6 septembrie 2013, 23:32)

      Savitar [utilizator] i-a raspuns lui ileana

      Vezi daca nu te documentezi si papi pe nemestecate informatii de propaganda? Cianurile nu au voie sa ajunga in decantor, trebuie neutralizate la finalul procesului de flotatie.
      Mai usurel cu toata intoxicarea asta daca nu te pricepi.
      • +11 (17 voturi)    
        Ai aparut Gold-ule ? (Vineri, 6 septembrie 2013, 23:38)

        radu_a [anonim] i-a raspuns lui Savitar

        Ai aparut Gold-ule ?

        Dar la Baia Mare 'au avut voie' sa curga cianurilor

        pana la dunare si la marea neagra nu?

        Si tu vii cu minciuni!!

        Dupa care firma a disparut in ceata si nimeni n-a mai platit
        • -3 (5 voturi)    
          Pai Baia mare trebe luat ca exemplu (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 2:02)

          Savitar [utilizator] i-a raspuns lui radu_a

          Si nu-s Gold tataica. Is bine mersi si la ani lumina distanta. Ma doare fix in cot de aurul romanesc, doar ca nu suport cand vad aberatii. Vezi ca mai curg cianuri prin tara, deoarece romanashi fac economie la neutralizatori, incearca de mai gasesti pastravi prin anumite rauri si daca gasesti..ai mare grija, sa nu-i mananci ca e posibil sa fie aia "mai rezistenti" la cianuri.
          • +1 (1 vot)    
            pai si aici are dreptate! (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 13:46)

            Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Savitar

            nici aici nu era nevoie sa primeasca "minus".
            Da, "mai curg cianuri prin tara" si, da, "romanasii fac economie la neutralizatori".
            Iar RMGC am vazut ca a adoptat RAPID obiceiurile PROASTE de la romani - in plus, a adus si unele noi, "de import" :D
      • +5 (7 voturi)    
        cianura (Vineri, 6 septembrie 2013, 23:47)

        ileana [anonim] i-a raspuns lui Savitar

        Am preluat informatia prezentata la TV de o persoana publica. Totusi, ca sa nu fiu acuzata de ignoranta, te rog sa definesti procesul de flotatie, cat dureaza neutralizarea cianurii, cata cianura se va folosi, ce neutralizator si cat. Multumesc. Si inca o intrebare: vom avea aur mai ieftin, ca si benzina?!
        • 0 (4 voturi)    
          E simplu (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 2:11)

          Savitar [utilizator] i-a raspuns lui ileana

          Se macina minereul, prin mori cu falci, dupa aia cu bile, pana este adus in stadiul de pulbere foarte fina. Dupa aia se baga in niste "bai", amestecat cu apa si chimicale dintre care cianura e importanta deoarece Au se leaga de ea si este colectat ulterior de la suprafata spumata a baii, de aia ii spune "flotare" procesului, aurul fiind foarte greu, trebuie facut sa floteze cumva sa poata fi separat.
          La capatul ciclului se neutralizeaza cianurile prin oxidare cu SO2, rezulta cianati (saruri), stabili si care nu-s periculosi.
          Buba e decantorul, pt ca acolo ajung multe metale grele, care daca scapa in libertate, la ce cantitate o sa fie, solul si subsolul nu are capacitatea naturala necesara ca sa purifice. Pre putine elemente grele or sa fie atrase in combinatii stabile.
          Ca sa nu se intample ca la Baia Mare, iazul de decantare trebuie facut si intretinut cu cea mai mare atentie.
          In rest, poate se sesizeaza cineva sa-i mai controleze pe cei care deja exploateaza si folosesc cianurile (intreprinderi de stat) si care arunca cianurile direct in rauri.
          • +2 (2 voturi)    
            Hahaha (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 11:24)

            un dac [utilizator] i-a raspuns lui Savitar

            Ce faci taicusorule, ai inceput sa-ti pui singuri intrebari-chipurile de la utilizatori anonim? Te dedublezi ca Ponta? Am inteles cu totii ca esti cel mai mare specialist in cianurare, dar RMGC nu te-a angajat pentru ca esti prea scump. Adica drăgălaș. Te-a intrebat femeia daca o sa fie aurul ieftin. Raspunde-i femeii ca o sa fie atat de ieftin incat o sa primim rest cateva grame la fiecare paine. Hai ma lasi?
          • +2 (2 voturi)    
            cam asha... (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 13:43)

            Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Savitar

            Oricat mi-ar displacea Archaeocyathus, in mare a desccris bine procesul, nu avea rost sa ia "minus", mai bine mergeau niste "abtineri".

            Cel putin in privinta ingrijorarii ref. la iaz si la metalele grele, are perfecta dreptate.
            Ce omite sa spuna (nu stiu daca pur si aimplu sau cu intentie) este ca nici un proces tehnologic nu are randament 100% - asa ca o parte din cianurile alea mai si "scapa" in iaz.
            De asemenea omite sa spuna ca firma nu a fost in stare NICI O CLIPA sa spuna EXACT CE compusi vor rezulta din proces! Din cauza compozitiei rocilor de acolo, nu se poate sti EXACT care vor fi compusii finali (combinatia dintre sulf, arsenic, metale grele si mai putin grele si cian)!!

            Daca nu stii exact CE compusi vor rezulta in final din proces (ma refer la ceea ce va merge in iaz, considerat acum "steril") CUM [beep!!] poti sa spui ca totul e "sigur"??!!
            • 0 (0 voturi)    
              Tot respectul (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 19:14)

              Kappa [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

              pt.cunostintele Dvs.de chimie. Posturile au fost superbe.
              Problema:
              1. Daca-i numeri pe toti care inteleg ce spuneti Dvs.nu faci de-un loc de deputat in Parlament.
              2. Oamenii care-ar trebui sa spuna "NU" dau pe alt canal (in majoritate) atunci cind aud de stiinta. Si oricum la noi cistiga cel care vorbeste mai tare.
              Solutia:
              Mesaje simple pe care sa le-nteleaga toti:
              1. Exista precedentul Baia Mare? Exista.
              2. Exista precedentul Uzinei de alumina din Ungaria, 4 oct.2010? Exista.
              3. Ii stiti pe parlementarii nostri? Ii stiti.
              4. Ii stiti pe aia de la RMGC? Uite-i. HN a si-nceput zilele trecute cu unul.
              5. Stiti cite legi au fost incalcate cu proiectul asta? Uite-le.
              Si din p.asta de vedere ce-a facut pustiul ala cu banerul nu este o insulta la adresa memoriei bietului copil. Este o modalitate simpla de a-l trage de mineca pe tot românul care-a pus botu' la propaganda RMGC.
            • 0 (0 voturi)    
              partea finala (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 20:06)

              Ion Zapada [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

              mai, la partea finala, nu spun ca nu ai drepatate. Eu sunt impotriva proiectului ca cum arata clauzele si mai les profitul statului roman, insa de la asta si pana la tipa "cianura ne omoara mai multi copii decat caini, e cale tare lunga".
  • +10 (16 voturi)    
    Sa fim Uniti! Pana la VICTORIE! (Vineri, 6 septembrie 2013, 23:34)

    radu_a [anonim]

    Sa fim UNITI !

    Cianura-3 nu da nimic decat reclamele lui Gold

    I-Realitatea TV nu da nimic decat reclamele lui Gold

    Securistul TV nu da nimic decat reclamele lui Gold

    Ba (de-ce-prostestati) 1 TV nu da nimic decat reclamele lui Gold

    Ghici (de-ce-nu-dam-nimic) 24-din24 TV... nu da nimic

    Nu va mai certati ca 'basisti' si 'usl-isti' toti si-au batut

    joc de noi de 23 de ani!

    Sa fim UNITI !

    Pe de o parte suntem noi astia de care isi bat joc

    si pe de o parte sunt Tradatorii de tara care controleaza

    mass-media si ne vand tara si viitorul copiilor nostri

    pe nimic

    Sa fim UNITI !

    Pana la VICTORIE!
    • +2 (4 voturi)    
      hai ca Digi24 si Realitatea tv au dat (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 2:50)

      FFF T [utilizator] i-a raspuns lui radu_a

      asta seara au dat.Si am impresia ca si B1.
      • +2 (4 voturi)    
        uau (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 9:55)

        ioydasjfadjkl@sadkj.com [anonim] i-a raspuns lui FFF T

        ...au dat digi si realitatea. dupa 6 ZILE de tacere!!!
        Tu realizezi ce inseamna asta? Pai ma, asta trebuia sa fie stire 24/7 de cand a inceput.

        PRESA E CUMPARATA, FRATE, DACA DAU ZIC CA SUNTEM CATEVA SUTE CAND SUNTEM CATEVA MII SI CATEVA ZECI CAND SUNTEM CATEVA SUTE.

        La cluj a venit protv la 12 noaptea, cand mai eram vreo 300 si au zis ca suntem cateva zeci. Cand 2000 de oameni au blocat o intersectie au zis ca 400 de oameni au blocat intersectia.

        DORMI LINISTIT SI ASCULTA CE ZICE PRESA ;)
  • +9 (11 voturi)    
    NU II MAI SUPORT! (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 1:58)

    lll [anonim]

    Ne jignesc inteligenta si nu ii mai suport. Cei din Rosia Montana sunt niste eroi si ar trebui sa primeasca decoratie!

    Zona e declarata zona miniera si oamenii aia nu sunt lasati sa deschida NICIUN ALT FEL DE AFACERE AFARA DE MINERIT. Oamenii aia traiesc in felul asta acolo de 15 ani de zile, pentru ce? Pentru NOI, roamnii, pentru ca a ne apara drepturile atat de vanate de marile corporatii si de vorbitorii de limba romana din parlament, atat de insetati dupa bani.

    FITI UNITI, oameni buni! Nu va lasati manipulati. NU ROSIA GOLD, NU GAZE DE SIST, NU ELDORADO GOLD.

    Tineti minte oameni buni, cat timp parlamentarii de acum, atat de usor de mitut, sunt la putere(USL, PDL, "PLM"), romanii o sa fie constant bombardati de proiecte de acest gen, si Dumnezeu tine-ne sa rezistam la fiecare.

    In parlament sunt vorbitori de limba romana, nu romani. Ei nu fac parte din poporul roman si nu vibreaza la valorile acestui neam. Ei nu vibreaza cand le vorbesti de Mihai Viteazul sau Stefan cel Mare si nici cand le vorbesti de Basarabia. Ei vibreaza doar la bani. Asta e problema!
  • -2 (4 voturi)    
    treziti-va (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 9:00)

    petre2000 [anonim]

    Dupa razboicam 1000 de viteji s-arata, ca pana amu erau pe "facebuc' sau 'expirat'. E tardiv sa protestam acum nu intelegeti ca neinceperea lucrarilor ne costa minim 2.000.000.000/ max 5.000.000 contribuabili la buget=400 dolari de contribuabil. Ati inebunit e un salariu de fiecare. Nu vreti sa veniti voi protestatarilor cu suma de 2.000.000 dolari fiecare si se termina cu unu proiectul Rosia Montana in facem patrimoniu Unesco ii imbotim pe astia ca dam bani apoi sa trecem pe acolo. Da nu vreti sa mergeti la Contanta unde zace un petrolier de luni de zile cu o cantitate de deseuri cat ar rezulta din exploatarea pe 10 ani. Oare are robinetul inchis sa se se scurga in mare?
    • +2 (2 voturi)    
      de ce ne costa atat? (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 15:59)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui petre2000

      De UNDE ai scos asta?

      IA arata matalutza niste dovezi, cevaaa... >:
  • -1 (1 vot)    
    In Parlament sunt cei alesi de poporul roman (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 12:49)

    nicolache [anonim]

    Va place sau nu, asta este situatia! Parlamentul este si oglinda neputintei noastre! Ne comportam ca niste maimute care se uita intr-o oglinda, dar pentru ca nu au constiinta sinelui si nerecunoscandu-si imaginea, incep sa tipe si sa zgarie oglinda! Astia suntem si asta facem acum! Stam in "tribuna" si "spagem" seminte(adica nu facem nimic), dar ne dam cu parerea si vrem sa hotaram noi ce este bine pentru tara! De 24 de ani stam in tribuna si ne dam cu parerea! Intre timp, vreo 3 milioane de "spectatori"(cei mai buni dintre noi) s-au saturat de toata "garagata" asta nationala si au luat drumul strainatatii sa-si castige painea cea de toate zilele! Cei care au ramas acasa au continuat sa stea in tribune si sa-si dea patriotic cu parerea! Nu au spus nimic cand locurile lor de munca au disparut, iar ei au fost "disponibilizati"! Au luat banii din "salariile compensatorii", au acceptat sa iasa la pensie anticipat, s-au "imbolnavit" instantaneu de boli grave si s-au pensionat "de boala"(sanchi!), au lucrat "la negru" pe la diferiti "patroni" cu care s-au facut partasi la eludarea fiscului, CAS-ului si fondului de pensii si....au votat succesiv cam pe aceiasi politicieni, lasandu-se "influientati" de o plasa cu "produse" si/sau de un blid cu trei mici cu mustar ori ciolan cu fasole si-o bere moca! Si pentru ca am stat in trimune nefacand nimic, datoriile s-au acumulat si acum au depasit 100 de miliarde de euro! In tara care poate hranii 80 de milioane de oameni, noi care stam in tribune importam 80% din ceea ce mancam si platim ce importam cu bani pe care-i imprumutam! Economia duduie, bancile au inregistrat 4 milioane de credite neperformante, adica bani imprumutati si nerambursati, investitorii straini nu mai vin si cei care mai sunt isi restrang afacerile sau le lichideaza! Iar cei care ar vrea sa vina stau in expectativa pentru ca cei din tribuna au devenit mari "ganditori", care mediteaza la binele tarii, iar verbul "a muncii" le produce frisoane si greata!
    • 0 (0 voturi)    
      pai treaba lor!! (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 20:57)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui nicolache

      E problema BANCILOR ca au dat "credite neperformante", care-i chestia? Sunt societati comerciale PRIVATE, nu are treaba Statul cu ele!!

      Daca au avut functionari corupti (sau prosti - de n-au reusit sa estimeze riscul) sa-i puna pe EI sa le recupereze banii... sau sa-i puna sa plateasca!!
  • 0 (0 voturi)    
    Imi cer scuze, dar trebuie sa-ti spun! (Duminică, 8 septembrie 2013, 0:28)

    GRANDFATHER [anonim]

    Esti o naiva Codeuta N! Bancile din RO, cu exceptia CEC-ului, sunt succursale ale unor banci straine! Romania ca tara are o datorie externa pe termen scurt, mediu si lung de cca. 100 de miliarde de euro, bani imprumutati de la FMI, Banca Europeana, dar mai ales de la bancile care au sucursale in tara noastra! Numai in anul 2013, Romania trebuie sa imprumute 13,5-14 miliarde de euro ca sa plateasca ratele si dobanzile scadente, sa "rostogoleasca" alte datorii, sa acopere deficitul bugetului de stat, sa acopere diferenta dintre sumele cotizate de angajati si angajatori la fondul de pensii si suma necesara pentru plata pensiilor, sa faca acelasi lucru si pentru bugetul sanatatii si sa plateasca alte cheltuieli curente, ca sa nu imtre in incapacitate de plata(adica in faliment)! Pe scurt, Romania trebuie sa se imprumute in 2013 cu cca. 500 de euro pe secunda! Cam cum iti imaginezi ca discuta aceste banci creditoare cu Romania(guvernul ei) cand e vorba de recuperat datoriile facute de cetatenii romani?! Hai ca trebuie sa sti raspunsul! S-a mai intamplat in 2010, cand am imprumutat 20 de miliarde de euro de la FMI, iti amintesti?!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by