​​HARTA INTERACTIVA Autostrada A2 Bucuresti-Constanta, finalizata dupa 25 de ani. Joi s-a deschis traficul pe ambele cai de pe tronsonul Cernavoda - Medgidia (update)

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 28 noiembrie 2012, 18:53 Actualitate | Esenţial


A2 aproape de constanta
Foto: USER UPLOADED
CNADNR a anuntat ca, de joi 29 noiembrie, deschide traficul si pe ce-l de-al doilea sens al autostrazii A2 intre Cernavoda si Medgidia. Practic, Autostrada Soarelui A2 Bucuresti - Constanta cu lungimea totala de 211 km va fi terminata complet, la 25 de ani de cand a fost inaugurat primul tronson, Fetesti - Cernavoda (1987). La ceremonia de deschidere a autostrazii a participat si premierul Victor Ponta, dupa ce, in vara pe 20 iulie, a mai participat si la deschiderea traficului pe o singura cale de circulatie de pe tronsonul finalizat acum.
  • Da click pe harta pe segmentele de autostrada colorate diferit pentru a afla mai multe detalii
  • Deschide meniul "Legend" de pe harta pentru a vedea legenda elementelor de pe harta
  • Da zoom pe harta pentru a vedea traseul mai indeaproape


View Larger Map
Harta de baza - Bing Maps Road - Microsoft Corporation and its data suppliers este oferita prin intermediul serviciului de cloud ArcGIS.com, serviciu oferit de ESRI.

Nota: Harta folosita ca fundal (Basemap) este harta "Bing Maps Road" a Microsoft Corporation. Eventualele denumiri sau reprezentari gresite pe harta de fundal (Ex: Denumirea de "Gheorghe Gheorghiu-Dej" pentru orasul Onesti) nu tin de HotNews.ro sau de Esri Romania.

Autostrada integrala din Capitala pana pe litoral

Primul tronson al Autostrazii Bucuresti-Constanta, denumita si autostrada Soarelui, tronsonul Cernavoda-Fetesti, a fost inaugurat in 1987. La 25 de ani mai tarziu, ultimul tronson va fi inaugurat si Bucrestiu va fi legat neintrerupt de Constanta printr-o autostrada.

In 20 iulie anul acesta, premierul Ponta a participat la deschiderea traficului pe tronsonul de autostrada Cernavoda-Medgidia pe o cale in lungime de 20.491 km, la deschiderea traficului Sectorul Medgidia-Murfatlar  parte din Tronsonul Medgidia - Constanta in lungime de 16.35 km si la deschiderea unei portiuni din A4 Centura Constantei.

"Valoarea totala a proiectului "Constructie autostrada Cernavoda - Constanta" este de 1.486.158.338 lei (fara TVA). Sprijinul financiar nerambursabil alocat prin Fondul de Coeziune este de 349.685.338 lei (fara TVA), din care Contributia Comisiei Europene este de 297.232.539 lei (fara TVA) - 85%. Diferenta pana la valoarea totala a proiectului este asigurata de Guvernul Romaniei de la Bugetul de Stat si din alte surse de finantare (BEI)", informeaza CNADNR.

"Lucrarile de constructie pentru tronsonul Cernavoda - Medgidia au fost executate de Asocierea ASTALDI SPA-MAX BOEGL ROMANIA SRL CERNAVODA, cele pentru tronsonul Medgidia - Constanta de Asocierea Astaldi SpA - Max Bogl, iar serviciile de consultanta sunt asigurate de Asocierea S.C. Search Corporation SRL/S.C. Tecnic Consulting Engineering Romania SRL", mai informeaza CNADNR.

Pentru moment, pe noile sectoare de autostrada deschise nu sunt benzinarii sau spatii de refugiu cu toalete, insa premierul Ponta declara in iulie ca important este faptul ca se va putea circula pe autostrada si ca acestea vor fi construite ulterior.

"Decizia mea a fost sa nu mai stam pana cand se fac benzinarii si parcari, si sa se mearga pe autostrada. Imediat vor veni aici si firme private care vor face benzinarii. Sper ca a fost o decizie buna", a afirmat Ponta.

Pe cei 20 de kilometri care au fost deschisi pe o singura cale in iulie 2012 se circula in regim de drum national, astfel ca viteza de deplasare a fost limitata la 80 de kilometri la ora.

Constructori schimbati in 2011

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii a reziliat in 2011 contractul cu firma Colas, cea care ar fi trebuit sa realizeze tronsonul de autostrada Cernavoda - Medgidia, pentru ca lucrarile la acest tronson erau intarziate. In urma unei noi licitatii, contractul a fost castigat de consortiul Astaldi - Max Boegl, acelasi care lucreaza si la tronsonul Medgidia - Constanta.

Semnarea contractului a avut loc pe data de 21 septembrie 2011, iar pe 7 octombrie au inceput lucrarile. Cei 20,5 kilometri din acest tronson urmeaza sa fie finalizati complet in ianuarie 2013, dar din vara se va putea circula pe o singura cale.

Inaugurare in doi pasi, la fel ca in 2011

La sfarsitul lunii iulie 2011 au fost inaugurati 21 de kilometri din autostrada, de la Murfatlar la Constanta, dar doar pentru o jumatate de cale. Astfel, timp de 3 luni, s-a circulat in regim de Drum National cu cate o banda pe sens. Atunci, practic, s-au inaugurat, pe jumatate de cale 14,5 kilometri din A2 - Autostrada Soarelui si 7 kilometri din A4 - Centura Constantei.

Pe 30 septembrie, Emil Boc si Anca Boagiu au inaugurat pentru a doua oara acelasi tronson din Autostrada Soarelui A2. Boc a taiat panglica pentru celelelte doua benzi (al doilea sens) al tronsonului cuprins intre localitatile Murfatlar si Valul lui Traian, tronson partial inaugurat in luna iulie.

Pe langa inaugurarea celor 14 kilometri de autostrada, oficialii au inaugurat si alti 4 kilometri din A4 - Soseaua de Centura a Municipiului Constanta, portiunea de la intersectia cu A2 si pana la DN3.

Prima intersectie intre autostrazi in Romania - A2 cu A4 Centura Municipiului Constanta

Tot in iulie 2012, au fost inaugurati si 11 kilometri din Autostrada A4 - Centura de ocolire a municipiului Constanta, de la nodul rutier cu DN3 pana in localitatea Ovidiu. La acestia se adauga si cei circa 10 kilometri de autostrada de centura inaugurat anul trecut intre DN3 si DN39 Lazu-Agigea.

Pe traseul A4 exista doua noduri rutiere importante: unul la intersectia cu A2 (singurul nod din romania de intersectie intre doua autostrazi) si unul la intersectia cu DN3 (un nod in trifoi).


Citeste mai multe despre   

















20846 vizualizari

  • +8 (14 voturi)    
    Desigur, va fi prezentat... (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 19:18)

    triciupa [utilizator]

    ... ca o mare realizare a regimului voiculescu
    • +1 (1 vot)    
      USL nu are nicio contributie la autostrazi (Joi, 29 noiembrie 2012, 13:10)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui triciupa

      Boagiu a finalizat aceasta autostrada iar Ponta se duce sa o inaugureze pt ca nu are rusine.
  • +6 (10 voturi)    
    felicitari (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 19:27)

    rov [utilizator]

    insa continui sa cred ca cele mai dificile si importante secmente sunt : Pitesti-Sibiu si/sau Ploiesti- Brasov.
    De ce nu ati inceput cu astea mai inteligentilor (nemernici de poliicieni) ???
    • +4 (4 voturi)    
      :) (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 19:53)

      owl [utilizator] i-a raspuns lui rov

      Pitesti - Sibiu trebuia sa fie o cale ferata ; tovarasii n-au mai apucat sa o termine...
      probabil la fel se va intampla si cu autoistrada... ne trezim in comunismul cu fata umana pana se termina ...
  • 0 (2 voturi)    
    salut! (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 19:38)

    a4 [utilizator]

    stie cineva in cat timp a fost terminata autostrada A1 (Bucuresti-Pitesti)?
    • +1 (1 vot)    
      5 ani (Joi, 29 noiembrie 2012, 10:22)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui a4

      1968-1973
    • +1 (1 vot)    
      stiu unde vrei sa bati (Joi, 29 noiembrie 2012, 10:23)

      minos [utilizator] i-a raspuns lui a4

      Probabil s-a facut destul de repede, dar totusi comunistii au facut doar 100 km de autostrada in 45 ani. Nu cred ca este cazul sa spunem ca era mai bine pe timpul lui Ceausescu, de fapt nimeni, nici macar nostalgicii nu ar mai rezista sa traiasca in conditiile si lipsurile de atunci. Nostalgia vine prin comparatie, atunci nu aveai cu ce, toti eram foarte saraci.
      • +1 (1 vot)    
        te rog nu calomnia (Joi, 29 noiembrie 2012, 14:00)

        minimi [utilizator] i-a raspuns lui minos

        hehe, n-au facut pentru ca proletarul nu avea nevoie, nu pentru ca nu ar fi putut! dar pe aceeasi logica, poporul roman a facut doar 500km in peste 2000 de ani! sau numaram doar 94 de ani din 1918, plus unul pe la 1600? ideea e ca bani sunt, statul plateste 6-20 milioane pe km autostrada, da-i in spanac sa ia din fonduri europene cu 15% statul si 85% ue si sa faca 200km / an in urmatorii 10 ani. dar nu se baga nimeni, ca e greu sa iei banii europeni si sa cumperi terenuri si avioane fara sa te prinda!
  • +3 (5 voturi)    
    Sa mergem! (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 19:44)

    stefan2008 [utilizator]

    Sa mergem la maaaare!
    Bravo tolomacilor...
  • +5 (5 voturi)    
    Remarcabil (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 19:51)

    Orpheus [utilizator]

    Sub 1 km pe an. Sunt sigur ca e un record.
  • +3 (3 voturi)    
    Si barierele??? (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 21:38)

    Adi_ro [utilizator]

    Bun, asteptam cu drag ca cineva in mileniul asta sa inaugureze si un sistem de taxare automat la podul de la Cernavoda, cum e in tarile cu apa calda pentru cei ce trec des. Degeaba Bucuresti-Constanta e drum de 2 ore daca iar e coada de 1 kilometru la bariera in sezonul estival.
    Momentan cei ce se ocupa cu barierele vor sa lanseze un sistem de abonament cu biletele, ca acum 100 de ani.
  • 0 (4 voturi)    
    Bing (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 22:22)

    Sar Castic [utilizator]

    Hotnews, va rog sa evitati folosirea hartilor Bing - sint foarte dificil de folosit.
    • +1 (1 vot)    
      Raspuns. (Joi, 29 noiembrie 2012, 13:12)

      Victor.Cozmei [utilizator] i-a raspuns lui Sar Castic

      Harta "Bing Maps Road", in acest caz, este folosita ca harta de fundal - "Basemap". In coltul dreapta-sus al ferestrei hartii interactive veti vedea butonul "Basemap" care va permite sa alegeti si sa incarcati si alte tipuri de harti de fundal.

      Harta de fata cu traseul autostrazii, precum si alte harti interactive pe care HotNews.ro le realizeaza si le include in articolele sale, sunt realizate prin intermediul serviciului ArcGIS.com, serviciu oferit de ESRI.
  • +3 (3 voturi)    
    De ce inaugurare inainte de alegeri? (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 22:35)

    Radu Pandele [utilizator]

    Am dorinta de a face abstractie de la legaturile cu politicul.
    Dar e penibil cum toti (indiferent de partid) fac in asa fel incat sa inaugureze taman inainte de alegeri.
    In cazul d-lui Prim-Ministru ponta (ah, scuze.. am scris fara majuscula), a aparut o 'inovatie' in aces sens: pentru bucata de autostrada Buc Ploiesti, s-a amanat deschiderea (desi era perfect circulabila) pana in ajun de Referendum. Rusine!
    Revenind la Buc-Constanta. Citez din dl Prim Ministru: "Decizia mea a fost sa nu mai stam pana cand se fac benzinarii si parcari, si sa se mearga pe autostrada".
    Ok,ok, dar acum nu e sezon! Ce trafic infernal viseaza?! Acum se merge bine'mersi pe DN-ul vechi.
    Parca vad ca blocati autostrada la vara.. sa se faca beninarii... Nu de alta, dar ati fi i
  • 0 (0 voturi)    
    inceputa pe vremea comunistilor (Vineri, 30 noiembrie 2012, 19:57)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    ...terminata in timpul guvernarii comuniste.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version