VIDEO Podul dintre Romania si Bulgaria de la Calafat-Vidin va fi deschis in primavara anului viitor. Ponta: Romanii au construit Podul lui Traian intr-un an, o semnatura la Calafat-Vidin s-a dat in doi ani

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 24 octombrie 2012, 19:58 Actualitate | Esenţial


Podul dintre localitatile Calafat-Vidin, care va lega Romania de Bulgaria, va fi deschis in primavara anului viitor, dupa ce vor fi clarificate si detaliile legate de compania care va administra aceasta constructie, a anuntat premierul bulgar, Boiko Borisov, citat de agentia Mediafax.

Premierul Victor Ponta si omologul sau bulgar, Boiko Borisov, au traversat, miercuri, podul Calafat-Vidin, la eveniment fiind prezent si Johannes Hahn, comisarul european pentru Politica Regionala, proiectul fiind finantat din fonduri ISPA.

Finalizarea tarzie a podului Calafat-Vidin este un exemplu ca mica birocratie si probleme politice blocheaza proiecte importante, guvernele avand nevoie de doi ani doar pentru a aviza un memorandum in timp ce, in urma cu doua mii de ani, romanii au construit un pod intr-un singur an, spune premierul Ponta.

"Nu departe de acest loc, cu doua mii de ani in urma, romanii au construit un alt pod si le-a trebuit doar un an. Guvernele au avut nevoie de doi ani doar pentru a aproba un memorandum. Eu sunt al cincilea premier dupa Isarescu care a semnat acordul de efectuare a lucrarii", a afirmat Ponta.

La inceputul sedintei de miercuri a Guvernului, premierul Ponta a declarat ca Romania a finalizat lucrarile la podul Calafat-Vidin desi Bulgaria sustine contrariul pentru a justifica intarzierea executarii lucrarilor care ii revin, a afirmat premierul Victor Ponta, adaugand ca "este la moda sa dai vina pe altcineva".

Guvernul de la Bucuresti sustine ca, in acest moment, lucrarile proiectului apartinand partii romane sunt finalizate in proportie de 95%, din luna septembrie 2011. Aceeasi sursa arata ca termenul initial de finalizare al lucrarilor a fost decembrie 2010, insa "ca urmare a proiectului elaborat de partea bulgara pentru pod", diferit fata de studiul de fezabilitate elaborat initial de proiectantul partii bulgare, s-a impus reproiectarea inclusiv pentru obiectivul partii romane. Astfel, termenul de finalizare acceptat si de Comisia Europeana a fost septembrie 2011 pentru partea romana, iar pentru partea bulgara-intial septembrie 2010 si prelungit mai intai in februarie 2012, apoi pana in noiembrie 2012.



 "In ceea ce priveste lucrarile executate de partea romana, s-a impus suspendarea lor din cauza prelungirii termenului de executie pentru proiectul bulgar, neexistand posibilitatea de alimentare cu energie electrica a liniei catenare si implicit a efectuarii probelor aferente caii ferate. De asemenea, intarzierile partii bulgare au condus la o crestere a valorii proiectului partii romane cu peste 5 milioane euro (aferente lucrarilor de conservare, organizare de santier, paza, precum si pentru prelungirea serviciilor de consultanta), pe care partea romana trebuie sa le suporte din bugetul de stat", mai sustine Guvernul roman.

Romania si Bulgaria au semnat acordul pentru construirea podului Calafat-Vidin in martie 2000, insa initierea proiectului a intarziat din cauza fondurilor insuficiente.

Podul de doi kilometri peste Dunare este parte a coridorului paneuropean de transport care leaga orasul german Dresda de Istanbul (Turcia).

Costurile totale ale proiectului totalizeaza 226 milioane de euro, iar angajamentul financiar al guvernului bulgar se ridica la 60,7 milioane de euro. Proiectul beneficiaza de imprumuturi si finantari gratuite de la Uniunea Europeana, Banca Europeana pentru Investitii, Agentia Franceza pentru Dezvoltare si Institutia Germana de Credit pentru Reconstructie si Dezvoltare.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3157 vizualizari

  • +6 (8 voturi)    
    Ponta asta nu prea e sanatos la minte ! (Miercuri, 24 octombrie 2012, 20:02)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    Ce legatura este intre Traian si Stanescu Iliescu ?!
  • +1 (3 voturi)    
    A uitat (Miercuri, 24 octombrie 2012, 21:16)

    Kepler [utilizator]

    sa mentioneze pe romanii Burebista si Decebal...
  • +5 (5 voturi)    
    l-au construit intr-un an (Miercuri, 24 octombrie 2012, 22:42)

    graveyard_shift [utilizator]

    pentru pe vremea aia pramatii ca ponta si antonescu dadeau mancare la gaini, nu li se dadea tara pe mana.
  • +1 (1 vot)    
    ponta este bovideu (Joi, 25 octombrie 2012, 2:59)

    andra [anonim]

    Pe vremea aia
    romanii nu existau.Erau daci si romani.
  • 0 (0 voturi)    
    Cine minte? (Joi, 25 octombrie 2012, 8:38)

    Alfabetix [utilizator]

    Te doare capul cu politicienii acestia! Ma refer si la romani si la bulgari.
    Nu e nici un forumist localnic sa ne spuna adevarul despre lucrarile la acel pod?
    Vama de la Giurgiu mi se pare o rusine nationala. E ca "tara nimanui", o dezolanta intoarcere in timp.
    Vina este doar a "gospodarilor" locali. Nu trebuie sa vina UE sa le curete ograda.
    • +1 (1 vot)    
      despre pod... (Joi, 25 octombrie 2012, 10:09)

      eugen [anonim] i-a raspuns lui Alfabetix

      pe partea romana, au fost incheiate lucrarile la infrastructura, sosea, pasaje, cale ferata, punct vamal, in 2011 - se circula pe sosea.
      podul propriu-zis a fost "completat" de bulgari cu ultimul tablier, ultima portiune de punte, in luna septembrie a.c., adica luna trecuta. duminica trecuta inca nu erau date jos echipamentele de ridicare, ancorare etc.
      adevarul este, ca intotdeauna, la mijloc.
      lucrarile la podul propriu-zis au fost mult intarziate si in 2011 si in 2012 din cauza nivelului scazut al apelor Dunarii - nu se poate lucra langa mal cu macarale si barje incarcate cu materialele necesare.
      nu stiu care este situatia infrastructurii de acces dinspre teritoriul bulgar spre pod, dar la noi este totul facut. acum este nevoie de retelele de electricitate si alte utilitati aferente constructiei.
      in orice caz, podul trebuia facut de prin '93-'94, dar trebuie intrebat iliescu, basescu, george paunescu si inca vreo cativa de ce nu au vrut.
      cat despre ce zice ponta.....s-o lase la punctul mort.
  • 0 (0 voturi)    
    Dresda - Istanbul (Joi, 25 octombrie 2012, 9:20)

    Laur [anonim]

    De cand drumul Dresda - Istanbul trece pe la Calafat? Harta imi arata altceva, mai precis Dresda-Praga-Viena-Budapesta-Belgrad-Sofia-Istanbul, iar Calafatul nu e pe ruta.
    • 0 (0 voturi)    
      Probabil pentru ca ... (Joi, 25 octombrie 2012, 11:04)

      me [anonim] i-a raspuns lui Laur

      ... Serbia nu e inca in UE...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by