Bucuresti punkt Bonn. Emisiune HotNews.ro / Deutsche Welle

 Iosif Balan, director general adjunct in cadrul Politiei Comunitare sector 1, a  discutat online despre salubritate si animalele de companie

de Redactia     HotNews.ro
Vineri, 6 aprilie 2012, 8:54 Actualitate | Esenţial


Iosif Balan
Foto: Arhiva personala
Bucurestiul si asa nu este cel mai curat oras din Europa, dar excrementele animalelor de companie au inceput sa atinga un nivel insuportabil de densitate pe suprafata trotuarelor. De la skateri in tenisi pana la doamne elegante in pantofi cu toc, efectul unui pas "neglijent" este intotdeauna acelasi. Cine ar trebui sa stranga dupa animalele de companie? Cum se pot educa proprietarii sa respecte niste reguli? Exista aceste regului in legislatia romaneasca? Iosif Balan, director adjunct in cadrul Politiei Comunitare sector 1, discuta online cu cititorii HotNews.ro despre posibilitatile de educare a proprietarilor de animale de companie.

Intalnirea s-a incheiat


Cum fac germanii curat dupa ce isi plimba cateii

Legislatia germana prevede amenzi de pana la 500 de euro pentru mizeria abandonata in spatiile publice.

Detinerea animalelor de companie este reglementata in Germania printr-un set de legi - europene, federale sau locale - generale sau specifice pentru fiecare specie si, cum este cazul cainilor, pentru diverse rase.

Spre deosebire de alte animale de casa, in cazul cainilor, posesorii sunt obligati la plata unui impozit, valoarea acestuia fiind stabilit la nivel comunal.

Taxa perceputa este varsata in bugetul general al serviciilor comunitare, fara a i se atribui de jure o utilitate precisa. Valoarea i se calculeaza in functie de dimensiunile animalului dar si de numarul de caini detinuti. Conform celor mai recent publicate statistici, fiscul german a incasat, in 2008, 247 de milioane de euro din impozitul aplicat posesorilor de caini.

Multe dintre statele Uniunii Europene au renuntat la aceasta taxa: Danemarca a eliminat-o in 1972, Franta in 1978.

Marea Britanie, care a introdus in premiera mondiala impozitul pe caini in 1796, a abandonat impunerea fiscala in 1987. In Olanda, perceperea taxei sta la latitudinea autoritatilor locale, in Luxemburg este obligatorie.

Responsabilitatea pentru curatenia spatiului public - respectiv, pentru inlaturarea mizeriilor lasate in urma de caini - revine in exclusivitate stapanilor, acestia fiind, in caz contrar, pasibili de amenda.

La Berlin, oras in care sunt inregistrati putin peste 105.000 de caini iar "recolta" cotidiana de "treaba mare" este estimata la 55 de tone, reglementarile locale stipuleaza
o sanctiune variind intre 15 si 20 de euro.

La Hamburg (50.000 de caini care genereaza, zilnic, 12 tone de mizerie), in schimb, amenda poate ajunge - ca si la Bonn - la 200 de euro. Pedeapsa maxima merge, la Munchen si Koln, pana la 500 de euro.

In conditiile unor asemenea potentiale incasari, unele municipalitati mai mari isi permit chiar un serviciu de inspectori care sa supravegheze din teren respectarea legii. In numeroase comunitati se aplica, insa, regula primului si ultimului avertisment: autoritatile isi noteaza datele personale ale stapanului, urmand sa il amendeze in caz de recidiva.

Obligativitatea inlaturarii mizeriilor lasate in urma de caini se circumscrie regulilor generale de igiena si securitate publica si de curatenie comunitara.

In catalogul cu sanctiuni publicat pe pagina de internet a administratiei locale din Koln, de exemplu, se precizeaza ca persoanele care scuipa sau arunca guma de mestecat pe strada trebuie sa ia in calcul o amenda de pana la 50 de euro, iar cine isi spala masina in locuri publice este pasibil de sanctiune contraventionala de pana la 100 de euro - atat cat, de altfel, se plateste si pentru cersit agresiv.

Argumentatia care a stat la baza elaborarii normelor in vigoare si a cuantumului amenzilor face referire, intre altele, la riscurile de a aluneca ale pietonilor, la aspectul spatiului public dar si la pericolul ca, in joaca lor, copiii sa se infecteze cu bacterii din fecalele canine.

Legislatia germana - din care stapanii de animale de companie sunt obligati sa cunoasca partea referitoare la animalul pe care il detin - prevede ca proprietarul care isi scoate la plimbare cainele trebuie sa aiba la el si ambalaje pentru a aduna "treaba mare" a patrupedului.

Exista si parcuri in care sunt amplasate cutii cu pungute de plastic, oferite fie de catre autoritati, fie puse la dispozitie de asociatiile crescatorilor de caini. Resturile astfel ambalate pot fi aruncate in cosurile publice de gunoi.


Citeste mai multe despre   


















2518 vizualizari

  • caini sector 1 (Vineri, 6 aprilie 2012, 9:42)

    Dan [anonim]

    Dl. Iosif, eu am mai avut neplacuta ocazie sa cer in anul 2010 o audienta la dvs. (dupa 4 luni de adrese si telefoane) pe problema cainilor comunitari iar raspunsul dvs. oficial a fost "daca ridicam cainii or sa vina altii", in conditiile in care eu am subliniat tot timpul agresivitatea acestora.
    Va intreb astazi, cum intentioneaza primaria sector 1 sa rezolve problema cainilor comunitari ? de cat timp va fi nevoie pentru rezolvarea acestei probleme ?
    • R: (Vineri, 6 aprilie 2012, 12:00)

      Iosif Balan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dan

      Sectorul 1 a construit un adapost pentru cainii comunitari si trei cabinete veterinare, strange cainii comunitari din sector. Apoi, in primul rand, cainii sunt deparazitati, ii returneaza pe cei care sunt revendicati de proprietari si pregatesc pentru adoptie pe cei care nu sunt agresivi. Celorlalti le sunt implantate microcipuri si sunt sterilizati dupa care se reintorc in teritoriu de unde au fost luati. Termenul in care vor disparea este timpul pe care acestia il mai traiesc. Pana acum am constatat ca un caine comunitar traieste in medie intre 4 si 7 ani.
  • Sunteti constient de gravitatea bolii Lyme, transm (Vineri, 6 aprilie 2012, 9:49)

    dutu [anonim]

    Este corect sa exista impozit pentru animalele de companie la fel cum exista pentru automobilele de lux. Sunt cetateni care "pastoresc" doi sau trei caini intr-un apartament de bloc.
    Scutiti trebuie sa fie cainii utilitari(orbi, copii sub tratament). Reduceri substantiale pentru persoanele singure peste 65 de ani.
    In rest, astept sa-si faca treaba politia locala, si sa existe amenzi precum la ridicatul masinilor. De ce nu, o firma care face curat dupa proprietar sa taie chitanta la fel ca la parcatul ilegal?
    Solutiile sunt simple. Nu este vointa. Nu a fost nevoie de lege pentru hingherii de masini. O hotarare locala poate pune amenzi usturatoare pentru animalele detinute fara acte.
    Intrebare:
    Ati inaintat celor in drept proiecte privind aceasta problema, sau se asteapta initiativa altora?
    O alta problema:
    Sunteti constient de gravitatea bolii Lyme, transmisa de capusa? Dar de parazitii transmisi de cainii comunitari dar si cu apartinatori ? Ati initiat o intalnire intre specialistii de la BABES si factorii decizionali? Poate se alege un primar cu un chist de tenie pe creier, sa vedem atunci...
    Capusele, purecii, etc., zac in iarba pe care calca ai nostri copii. Se transmit foarte usor. Aici consider ca e vorba de inconstienta societatii.... si a celorlalti factori care stau si spun "nu avem lege..."
    • R: (Vineri, 6 aprilie 2012, 12:06)

      Iosif Balan [hotnews.ro] i-a raspuns lui dutu

      In sectorul 1 exista Hotararea Consiliului Local nr. 131/2008 prin care se constata si se iau masuri impotriva contravenientilor pe aceasta tema. Pe de-o parte am comunicat masurile respective, pe de alta parte am montat casete sanitare cu pungi pentru cetatenii care isi plimba cainii si trebuie sa curete in urma lor. Cei care nu respecta aceste reguli conform hotararii mai sus mentionate sunt sanctionati cu amenda contraventionala in cuantum de 200 pana la 800 RON.
      In ceea ce priveste impozitul sugerat de dumneavoastra, nu mi se pare fireasca impozitarea unui animal care nu produce nimic. In schimb, mi se pare foarte firesc sa plateasca in plus la intretinerea locuintei - sub forma consumului suplimentar de apa sau a unei contributii mai mari la fondurile pentru curatenia in bloc.
  • Pentru Gardieni (Vineri, 6 aprilie 2012, 9:52)

    Vulpcris [anonim]

    Am vazut echipe de gardieni publici care patrula la diferite ore din zi si din noapte.
    Intrebare : Acestor persoane care isi desfasoara activitatea li se asigura toate conditiile ?; inclusiv locatii - grupuri sanitare , pentru necesitati fiziologice ?
    Discutam despre animale de companie dar NU avem conditii umane pentru oamenii care isi desfasoara activitatea in beneficiul comunitatii.
    Am vazut destui gardieni , care din pacate sunt nevoiti sa se orienteze in lipsa unor grupuri sanitare civilizate
    • R: (Vineri, 6 aprilie 2012, 12:07)

      Iosif Balan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Vulpcris

      Nu suntem gardieni, suntem politisti locali. La sectorul 1, fiecare schimb are prevazuta pauza pentru masa si alte nevoi la sediul sectiei.
  • salubritate (Vineri, 6 aprilie 2012, 10:30)

    watcher [anonim]

    domnule director adjunct, credeti ca uniforma militara va speria cainii fara stapan de pe strazile Bucurestilor sau pe proprietarii de caini care nu fac curatenie in urma patrupedelor ?

    we are in the army now
    Is this illusion or reality ?
    • R: (Vineri, 6 aprilie 2012, 12:08)

      Iosif Balan [hotnews.ro] i-a raspuns lui watcher

      Nu ne-am propus sa speriem pe nimeni, ci numai sa mentinem ordinea, linistea si curatenia sectorului.
  • Caine maidanez agresib (Vineri, 6 aprilie 2012, 10:56)

    Radu [anonim]

    Am facut o reclamatie acum 2 luni referitoare la un caine maidanez de talie mare tinut in apartament de un batran . Acest caine este plimbat de 5,6 ori pe zi , de fapt este lasat liber sa faca ce vrea , "stapanul" fiind putin interesat de soarta sa . Cainele mi-a atacat copilul de 5 luni aflat intr-un carucior , sotia si soacra mea incercand in zadar sa-l indeparteze . Nu sunt singura persoana care a avut probleme cu acel animal . Dupa ce am facut plangere la celebra "Politia animalelor" si dupa 2 luni de "ancheta" am primit halucinantul raspuns ca "cainele este tinut pe spatiu privat si bla bla bla " .. asta in ideea ca in fata blocului exista un parc in care se joaca copii si animalul clar nu este tinut nici in lesa nici in spatiu privat . A , si agentii care au "investigat" mi-au dat si o explicatie profesionista : "noi am fost in apartament si chiar am mangaiat cainele" . Acum , in cazul in care acel caine continua sa fie lasat liber si clar este doar o problema de timp pana va musca pe cineva , la ce rost mai avem Politia animalelor ? Sa apera cainii maidanezi de bebelusi care pot sa-i sperie ? Pentru ce platim impozite daca un batran isi permite sa minta "organele de ancheta" iar mie la telefon ( bine, cand chiar raspunde cineva acolo ) sa mi se spuna : "agentii ancheteaza , da ? nu mai sunati , va anuntam noi " ?!?!
    • R: (Vineri, 6 aprilie 2012, 12:12)

      Iosif Balan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Radu

      Noi nu putem lua nicio masura atata vreme cat acel caine nu a atacat pe nimeni in sensul de "muscatura" sau daca nu putem constata ca animalul are un comportament agresiv fata de oamenii din jur. Mai mult, daca proprietarul/detinatorul il plimba in lesa, cu botnita si are carnet medical la zi si se ingrijeste sa nu deranjeze fonic vecinii (are centura canican) sau prin mirosuri neplacute, atunci nu poate fi amendat de catre Politia Comunitara.
  • Cainii (Vineri, 6 aprilie 2012, 10:58)

    Alex [anonim]

    De ce nu introduceti o lege prin care fiecare proprietar de caine sa fie obligat sa ii ataseze acestuia un cip ( ca la cai ) , sa fie responsabil de animalul pe care il poseda? De asemenea taxele pentru detinatorii de caini ar trebui sa creasca semnificativ astfel incat sa acopere aceste cheltuieli de curatire a trotuarelor. De asemenea toti cainii fara cip ar trebui dusi in adaposturi si de acolo sa ii preia cine doreste .
    Cu o taxa de peste 500 ron pe luna ( in functie de marimea animalului) , foarte multi se vor gandi de 2 ori inainte de a avea un caine , cel putin pe teritoriul Bucurestiului .
    • R: (Vineri, 6 aprilie 2012, 12:15)

      Iosif Balan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alex

      In sectorul 1 s-a pornit un recensamant al cainilor cu si fara proprietar ce va fi finalizat in acest an. In cadrul acestei activitati, cainii recenzati au fost prevazuti cu microcip si sterilizati gratuit cu acordul proprietarilor. Activitatea va continua, ea fiind impusa de faptul ca sursa principala de caini fara stapan sunt cainii din gospodariile cetatenilor.
      La intrebarea cu taxa pentru animalele de companie am raspuns deja mai sus.
  • toalete publice (Vineri, 6 aprilie 2012, 11:05)

    bogdan [anonim]

    De ce nu instalati mai multe toalete publice ca sa nu mai vedem tot felul de oameni facandu-si nevoile pe la colturile blocurilor? Intradevar e si o problema de educatie dar si o lipsa enorma de toalete in tot Bucurestiul.
    • R: (Vineri, 6 aprilie 2012, 12:15)

      Iosif Balan [hotnews.ro] i-a raspuns lui bogdan

      Instalatiile sanitare publice nu intra in atributiile Politiei Comunitare.
  • Caini si iar caini (Vineri, 6 aprilie 2012, 11:19)

    Radu [anonim]

    Eu am o intrebare legata de conditiile tarcurilor pentru caini din parcurile din sectorul 1: sunt curios, domnule Iosif, daca dumneavoastra v-ati duce nepotii la joaca intr-un loc cu pietris grunjos. E bataie de joc ceea ce face primaria in privinta asta. Cainii care merg cu stapanii in parc ar trebui totusi sa aiba niste conditii, nu sa alerge pe pietre ascutite. In plus, in nici unul din parcuri, in locurile pentru caini, nu exista o sursa de apa; trebuie sa ne caram noi de acasa cu sticlele de apa....

    @Alex: in mod normal cainilor cu pedigree li se implanteaza cipuri, numai ca la noi foarte putina lume are caini cu pedigree, desi in ultima vreme acestia se inmultesc. O alta conditie e ca atunci cand stapanul face pasaport pentru caine, pentru a-l plimba in strainatate, trebuie implantat cip.
    Acum ramane ca obligativitatea sa fie impusa si pentru cei care nu au caini cu pedigree si pentru cei care nu-i plimba in strainatate. Simplu, nu?
    • R: (Vineri, 6 aprilie 2012, 12:18)

      Iosif Balan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Radu

      Nu stiu la ce parc va referiti in mod special. Trebuie sa precizez insa ca parcurile Herastrau si Cismigiu nu mai sunt in administrarea Primariei Sectorului 1 de cativa ani buni. In general, marile parcuri ale Bucurestiului au fost trecute in administrarea Primariei Capitalei.
  • intrebare (Vineri, 6 aprilie 2012, 11:27)

    safalax [utilizator]

    Buna ziua,
    Sunt partial de acord cu dvs si am sa explic pe scurt de ce partial.
    Sunt de acord cu o taxa pentru detinerea cainelui.

    Insa, in conditiile in care pe o suprafata de 200 x 200 m sunt aproximativ 12 caini ( zona cu spital, bloc, piata, sediu companie) cum credeti ca as fi de acord sa trang dupa cainele meu?

    In tarile pe care le dati exemplu, si as putea adauga si eu 3-4, nu am vazut caini comunitari pe strazi.

    Deci comparam mere cu pere.
    Multumesc
    • R: (Vineri, 6 aprilie 2012, 12:23)

      Iosif Balan [hotnews.ro] i-a raspuns lui safalax

      Pe scurt, acesta este si obiectivul nostru: sa nu mai avem caini comunitari pe strazi.
      In privinta curateniei, in sectorul 1, societatea de salubritate isi face treaba in mod continuu si are o colaborare foarte buna cu Politia Locala. Prin echipajele politiei este anuntata compania cu privire la locurile unde trebuie intervenit pentru strangerea mizeriei. Argumente de prezenta a unui numar mare de caini intr-o anumita zona nu pot fi invocate atata timp cat exista un text legislativ. Daca legea exista, ea trebuie respectata.
  • animalele de companie (Vineri, 6 aprilie 2012, 12:15)

    andrei sorin [anonim]

    Vad ca se face o mare problema doar a cainilor de companie dar am avazut de nenumarate ori haite intregi de caini comunitari care stateau tolaniti in parcurile mari din Bucuresti , gardienii si politistii din politia comunitara dadeau amenzi la cei cu cainii de companie pe diferite motive iar de celilalti cica nu se atingeau ca ..vezi doamne nu aveau pe cine sa amendeze....:)))
    In schimb la anumite ore cand se producea schimbul le aduceau oase de acasa sa manance. Poate se revizuieste aceasta atitudine.Multumesc anticipat de raspuns.
    • R: (Vineri, 6 aprilie 2012, 12:29)

      Iosif Balan [hotnews.ro] i-a raspuns lui andrei sorin

      Cainii cu microcip sau cu crotal, care au fost deja sterilizati si nu sunt agresivi, nu pot fi ridicati. Numai in sectorul 1 exista peste 20.000 de caini comunitari recenzati pana la ora aceasta. Ne-ar trebui un adapost de 10-15 hectare si un numar foarte mare de oameni pentru intretinerea lor ceea ce este imposibil in momentul de fata din lipsa de fonduri, teren si personal.
      Disparitia lor va fi in timp. Sa ii ucidem nu este o optiune pentru ca ar constitui o infractiune.
  • eu cred ca... (Vineri, 6 aprilie 2012, 12:17)

    adelina [anonim]

    Scopul discutiei acesteia nu este catelul comunitar si ce facem cu ei.

    Scopul este EDUCAREA stapanilor de animale de companie. Sunt perfect de acord ca toti ar trebui sa stranga dupa animalele lor. Dar ca de obicei, cand vine vorba de educarea maselor, masa ce contine oameni cu diferita grade de educatie si constientizare a responsabilitatii sociale si bun-simt, lucrurile sunt mult mai greu de aplicat. La noi in tara nu prea cred ca ar merge aplicata varianta cu "dam o lege, dam amenzi celor ce nu le respecta", pentru simplul motiv ca exista prea multi "smecherasi" care gasesc o metoda de a se fofila. Legea, cu toate ca este pentru toti, o respecta omul cu bun simt.

    Daca se va pune taxa pe caine detinut, atunci am pretentia ca aceste taxe sa mearga spre imbunatatirea si inmultirea spatiilor verzi pentru catei. Daca tot platesc pentru ca am catel, vreau sa am si unde sa-l plimb. Mi se pare corect ca sa si beneficiez de ceva de pe urma acestei taxe.

    De asemenea, daca se stabileste o taxa prea mare pe catel, exista riscul cresterii abandonului, deci inmultirea cainilor comunitari. Trebuie avuta foarte multa grija in aceasta privinta, pentru ca majoritatea romanilor sunt saraci. Cu toate astea detin unul sau mai multi caini, dintre care unii chiar luati de pe strada. Daca taxa este prea mare, romanul sarac, care oricum e cocosat de datorii, nu o sa-si mai poata permite intretinerea acelui caine...

    Dar ca sa revin la tematica acestei discutii, educarea populatiei este un lucru bun. Trebuie insa avuta mare grija in modul in care se vor aplica solutiile, indiferent care vor fi acestea.
    • R: (Vineri, 6 aprilie 2012, 12:35)

      Iosif Balan [hotnews.ro] i-a raspuns lui adelina

      Inca o data, personal nu sunt de acord cu aceasta taxa. Noi ne dorim foarte mult ca toti cainii sa fie adoptati de cetateni si sa nu mai fie pe strada. Ori in aceasta perioada sunt si cetateni care nu mai au posibilitatea sa intretina cainii si ne cheama sa-i luam la adapost. Daca deja nu mai au bani pentru hrana animalelor, o taxa suplimentara sigur ar mari numarul cainilor fara stapan.
      In ceea ce priveste educatia, am facut si vom face in continuare eforturi prin publicatii, pliante si participarea la emisiuni in care vom populariza regulile, legile privind detinerea unui animal de companie si modul de pastrare a curateniei pentru a nu crea disconfort de orice fel vecinilor.
      Acest lucru se poate vedea sambata si duminica in parcurile Kisselef si Regina Maria unde organizam adoptii de animale si impartim pliante. Participam foarte des la scoli si gradinite cu cainii de misiune aratand copiilor cat de folositori pot fi cainii si cat de educati pot fi.
  • Animalul de companie este parte din familie (Vineri, 6 aprilie 2012, 12:23)

    oana86 [anonim]

    Detinatorii animalelor de companie, in special ai cateilor, ar trebui sa fie mult mai atenti. Multi spun ca animalutul face parte din familie. Pai daca tot face parte din familie ar trebui sa ii si curete mizeriile. Nu stiu daca faza cu amenzile va functiona, dar mai multe pungulite pentru excremente si panouri cu instructiuni in spatiile publice sunt foate utile.
    Am observat ca in sectorul 1 exista astfel de pugulite, insa in celelalte sectoare... nimic.
    • R: (Vineri, 6 aprilie 2012, 12:38)

      Iosif Balan [hotnews.ro] i-a raspuns lui oana86

      In sectorul 1 au fost amplasate casete sanitare cu pungi in jurul parcurilor. Acestea sunt alimentate saptamanal de un operator. In celelalte sectoare, decizia apartine edililor respectivi.
  • se vede luminita ? (Vineri, 6 aprilie 2012, 12:26)

    math [utilizator]

    Buna ziua, dupa umila mea parere la noi problema nu este lipsa legilor sau a fondurilor, ci nerespectarea cronica a oricarei legi!

    Mizeria provocata de caini, atat cei de pe strada, cat si cei "scosi la aer" de stapani, DAR si cei care sunt lasati de la curte pe strada (de ce sa curatam in curte dupa ei ??), este inacceptabila intr-o capitala europeana din sec 21.

    Aveti vreo veste buna in acest sens? Vedeti vreo posibilitate de a termina cu acest fenomen, ca sa putem sa ne uitam si la flori sau pasari cand mergem cu copilul pe trotuar ?
    • R: (Vineri, 6 aprilie 2012, 12:44)

      Iosif Balan [hotnews.ro] i-a raspuns lui math

      Daca sectorul 1 ar fi izolat de toti ceilalti, in mod sigur in 3-4 ani nu ar mai fi caini comunitari pe strazi. Cum acest lucru nu este insa posibil, nu pot estima cu exactitate cand vom avea o solutie la aceasta problema.
      Noi ne straduim sa ii determinam pe oameni sa respecte legea pe cat posibil. Eforturile noastre le-am descris pe larg in raspunsul anterior.
  • re: Caine maidanez agresiv (Vineri, 6 aprilie 2012, 12:45)

    Radu [anonim]

    Va multumesc pentru raspuns . Dar asa cum am precizat , omul nu tine cainele nici legat si nici cu botnita . Acest lucru a fost constat de politia locala ( exista un proces verbal ) . Si chestia cu muscatura este mai mult decat penibila , un bebelus de 5 luni muncat de un caine maidanez ca sa se intample ceva ?? Aici trebuie sa se ajunga ca sa se respecte legea ? In 2 luni de zile am vazut de zeci de ori cainele lasat liber , si acel caine sarind la diversi oameni . Chiar nu este posibil sa prevenim o muscatura ? Sau asa cum s-a exprimat cetateanul ( care se lauda ca are pe cineva la politie care il protejeaza ) fara certificat de la iml pe el nu il intereseaza problema ? Cati oameni care au fost atacati de acel caine trebuie sa aduc ca sa nu mai aud explicatii "eu l-am mangaiat, e bland" ??? Egoismul unui astfel de comentariu nu spune decat ca "pe mine nu m-a muscat , pe restul da-i dracului" , nu-i asa ? Asta venind de la un om in uniforma ...
    • R: (Vineri, 6 aprilie 2012, 12:55)

      Iosif Balan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Radu

      Daca acest caine este lasat liber pe strada, adica este sigur pe strada fara stapan, va rog sa ne anuntati si noi venim sa-l ridicam. In situatia in care proprietarul vine sa revendice animalul, atunci va fi sanctionat conform legii.
      Daca acest caine este pe strada cu stapanul sau FARA lesa si botnita DAR face parte din rasele periculoase, atunci proprietarul va fi iarasi amendat.
  • mafia parcagiilor (Vineri, 6 aprilie 2012, 12:45)

    Tudor Florin [anonim]

    Cum se rezolva mafia parcagiilor extinsa aproape la toate strazile principale din sector ?
    • R: (Vineri, 6 aprilie 2012, 12:59)

      Iosif Balan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Tudor Florin

      Incepand de ieri dimineata, primarul sectorului 1 a declansat un plan de masuri anti-smecherie. In acest sens, Politia Locala va urmari toate zonele cu asa-zisii parcagii (apropo: parcagiu inseamna conform DEX o persoana care face curat in parc) si va lua masurile prevazute de lege.
      Acestea sunt: identificare, sanctionare contraventionala si daca in 30 de zile nu platesc amenda primita li se intocmeste dosar pentru instanta solicitand transformarea amenzii in munca in folosul comunitatii. In sectorul 1, deja 3 persoane au executat munca in folosul comunitatii pentru amenzi neplatite.
  • are you sure? (Vineri, 6 aprilie 2012, 12:49)

    math [utilizator]

    Sunt obligat sa revin pentru ca mai sus ati dat urmatorul raspuns:

    "...si pregatesc pentru adoptie pe cei care nu sunt agresivi. Celorlalti le sunt implantate microcipuri si sunt sterilizati dupa care se reintorc in teritoriu de unde au fost luati. Termenul in care vor disparea este timpul pe care acestia il mai traiesc."

    Reiese in mod clar ca acei caini comunitari agresivi se intorc pe strada si ii vom suporta ani de zile. De fapt pentru totdeauna pentru ca nu se vede vrei diminuare naturala a cantitatii.... Intrebarea e simpla: Chiar asa se intampla ? Cine este responsabil, legiuitorul sau cei care realizeaza aceasta actiune ?
    • R: (Vineri, 6 aprilie 2012, 13:02)

      Iosif Balan [hotnews.ro] i-a raspuns lui math

      Aceasta este legea romaneasca in acest moment. De asemenea, acestea sunt posibilitatile rezultate din lege. In alte tari, cainii nerevendicati sau adoptati o anumita perioada de timp sunt eutanasiati. La noi nu exista cadrul legal in acest sens.
  • re: intrebare (Vineri, 6 aprilie 2012, 12:58)

    safalax [utilizator]

    Va multumesc pentru raspuns, dar, citez: "Argumente de prezenta a unui numar mare de caini intr-o anumita zona nu pot fi invocate atata timp cat exista un text legislativ. Daca legea exista, ea trebuie respectata"
    si acum revin. Este lege numai pentru posesorioi de caini?
    - Cum este posibil sa se tina haite de caini in curtile spitalelor?
    - De ce permite Politia, care vreti dvs, caini liberi in curtile companiilor?
    Adica pe mine m-ati amenda, si pe aia nu, pe motiv ca din cercetarea la fata locului nu reiese cu certitudine cine raspunde?
    • R: (Vineri, 6 aprilie 2012, 13:04)

      Iosif Balan [hotnews.ro] i-a raspuns lui safalax

      Legea este valabila si pentru spitale si companii. Daca se gasesc caini pe proprietatea respectiva, atunci administratorul proprietatii este raspunzator de cainii respectivi. Cu alte cuvinte, administratorul este automat proprietarul cainilor.
  • parc caini veronica micle (Vineri, 6 aprilie 2012, 12:59)

    marius [anonim]

    buna ziua,
    locuiesc in veronica micle 20, la 5-6 metri de bloc se afla un parc de caini. este normal sa fie la aceasta distanta si sa nu pot deschide fereastra sa aerisisec pentru ca intra un miros insuportabil de materii fecale? Nu mai zic de ca nu ne putem odihni din cauza latratului si a stapanilor.
    Va invit sa veniti pe aceasta strada, pe care noi, locatarii blocului care se intinde pe aceasta strada o numim "aleea cu rahat".
    Faceti ceva sau ne oferiti un raspuns pe care vrem sa-l auzim si sa nu faceti nimic, ca de obicei?
    • R: (Vineri, 6 aprilie 2012, 13:08)

      Iosif Balan [hotnews.ro] i-a raspuns lui marius

      In acest moment nu va pot da un raspuns precis. Nu cunosc zona foarte bine. Insa voi trimite un echipaj in zona respectiva pentru a verifica si a evalua optiunile.
  • re: Caine maidanez agresiv (Vineri, 6 aprilie 2012, 13:09)

    Radu [anonim]

    Domnule Iosif , nu am pe cine sa anunt . Politia animalelor nu raspunde la telefon decat printr-un noroc chior. Politia locala nu se baga , ca e de competenta altora . Agentul Ilarian chiar mi-a sugerat ca ar putea sa ma amendeze si pe mine nu doar pe cel cu cainele , ca a crezut ca e problema grava , desi a constatat ca animalul era liber ... Cainele este scos la plimbare de 5,6 ori pe zi , liber si lasat sa alerge . Cetateanul sta la taclale in fata blocului si lasa cainele liber 20-30 minute la fiecare iesire . Am sunat la numarul de urgenta de cateva ori , nu se deplaseaza nici un echipaj sau daca vine si cainele a intrat in bloc e inutil . Nu am alta solutie decat sa fac reclamatii in speranta ca exista niste legi si ca la un moment dat voi putea sa-mi las copilul in fata blocului fara grija ca un oarecare cu un caine de talie mare beneficiaza de lipsa de reactie a institutiilor statului si lasa un caine de talie mare liber pe strada sa se repeada la oameni . Va multumesc pentru timpul d-voastra si astept cu nerabdare sa devenim o capitala europeana .
  • Cine curata de pe urma cainilor comunitari? (Vineri, 6 aprilie 2012, 13:10)

    Sorin Anghel [anonim]

    Buna ziua,
    Ma numar printre cei putini care strang mizeria lasata de catel. Cine ar trebui sa stranga mizeria dupa cei 6 caini comunitari aciuati la scara mea de pe strada Avionului? Lasa o mizerie de nedescris in urma lor, scot gunoiul din cosurile de gunoi si il imprastie peste tot, doi dintre ei sunt agresivi, sunt atacatii copiii sau persoanele care vin in vizita, puricii sar pe noi ori de cate ori trecem prin scara. E un atentat la siguranta cetateanului, amenintat cu boli transmisibile prin paraziti sau cu muscaturi. Si asta pentru ca doua familii din scara iubesc cainii si ii hranesc, Dar nu ii deparaziteaza, nu ii duc vaccineaza. Ce e de facut?
  • ref. caini comunitari (Vineri, 6 aprilie 2012, 15:44)

    Florin [anonim]

    Eu si vecinii am facut plangeri timp de 3 ani (peste 20 de plangeri in total). Au fost si poze / filmari vide cu cei 6 caini. Au venit cei de la Politia Animalelor, au ridicat 2 caini si apoi i-au eliberat a doua zi, tot pe aceasta strada, la cererea vecinilor. Ei sunt si astazi liberi si neintretinuti de nimeni in Sector 1, Str. Garii de Nord. Nimeni din Primarie nu are nici o responsabilitate in aceasta privinta. .. totul este o minciuna si se creeaza un labirint in care te incurci daca iti pui ambitia.

    Cu stima,


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă