Studiu: Celulele canceroase sunt protejate de sistemul imunitar

de R.P.     HotNews.ro
Marţi, 4 august 2009, 16:20 DoctorH - DoctorH Actualitate

Sistemul nostru imunitar detecteaza celulele canceroase inca de la primele zile de formare a unei tumori, insa nu pentru a le ataca, ci pentru a le proteja. Este concluzia unui studiu realizat de echipa profesorului David Klatzmann, in laboratorul de "Imunologie-Imunopatologie-Imunoterapie" de la Universitatea Pierre si Marie Curie (UPMC-CNRS-Inserm).

In consecinta, celulele canceroase - contrar unei teorii de la inceputul secolului al XX-lea - sunt protejate inca de la inceputul proliferarii, potrivit unui studiu publicat luni, scrie AFP. Pentru o perioada lunga de timp, oamenii de stiinta au crezut ca sistemul imunitar recunoaste ca anormale celulele canceroase inca de la producerea lor de catre organism tocmai pentru a le elimina, iar cand aceste celule sparg bariera de aparare, cancerul se dezvolta.

Echipa condusa de David Klatzmann a aratat ca acest concept este inexact: supravegherea cancerului de catre sistemul imunitar conduce, din contra, la protejarea celulelor tumorale in momentul aparitiei lor, la fel ca in cazul oricaror altor celule din organism. Cercetatorii au aratat ca aparitia primelor celule canceroase declanseaza imediat un raspuns din partea unor celule imunitare, limfocitele T. Aceste celule se indreapta rapid catre tumoare, dar recunosc in celulele canceroase molecule care exista in toate tesuturile normale. Apoi, celulele imunitare blocheaza actiunea altor limfocite, numite "efectori", impiedicandu-le sa atace si sa distruga celulele canceroase.

Cercetatorii au aratat si ca in absenta limfocitelor T, in timpul primei "confruntari" dintre sistemul imunitar si celulele tumorale, sistemul imunitar elimina tumoarea. "Controlul limfocitelor T trebuie sa fie un element esential in dezvoltarea viitoarelor terapii impotriva cancerului", potrivit cercetatorilor. Aceasta descoperire deschide noi perspective terapeutice, cum ar fi vaccinarea preventiva antitumorala, estimeaza ei.

Luptati impotriva cancerului (Marţi, 4 august 2009, 16:46)

romanul [anonim]

Exista un program numit Boinc, de calcul distribuit, unde voluntarii lasa pc-urile lor sa rezolve pt. laboratoarele de stiinta simularea unor probleme complicate, programul are si proiecte medicale
      am incercat si eu (Marţi, 4 august 2009, 17:44)

dan [anonim] i-a raspuns lui romanul

am incercat si eu acel program, nu mi-a mers din prima, l-am sters :(
        Solutie (Marţi, 4 august 2009, 21:51)

romanul [anonim] i-a raspuns lui dan

Vezi ca poate firewall-ul il interzice sa comunice, trebuie sa-l pui manual, intre programele acceptate.
      pantru naivi ca tine, (Marţi, 4 august 2009, 20:35)

autocriticu [anonim] i-a raspuns lui romanul

trebuie mentionat ca "lupta" impotriva cancerului nu se face la computer, ci la bench. Experimentele stiintifice sunt cheia progresului, nu simularile pe calculatoare.
        Asta a fost inainte (Marţi, 4 august 2009, 21:49)

romanul [anonim] i-a raspuns lui autocriticu

Toata lumea stie ca exista supercalculatoare care simuleaza armele atomice, sau fenomene meteorologice, daca te uiti mai atent proiectul rosetta@home este facut de o universitate din washington nu de spiru haret. Daca era o prostie prima data radeau studentii de acolo si din universitatile vecine, n-ar fi primit bani de la organizatii care lupta impotriva sida si cancerului.
    asa se intimpla si in tara noastra (Marţi, 4 august 2009, 17:23)

ioba [anonim]

"celulele" infractionale sunt depistate de "sistemul" care le protejeaza.... uite cum copiem natura.
    Cand va exista un tratament eficient? (Marţi, 4 august 2009, 17:31)

Bogdan [anonim]

Acum 3 zile mi-a murit un amic de cancer la oase. Avea doar 27 de ani! Iar sotul unei colege de serviciu are cancer la stomac, in ultimul stadiu, nu poate sa stea singur in casa, isi vomita zilnic sangele din stomac ...in fine...
    Vad in fiecare zi tot felul de tratamente experimentale, dar, totusi, nu stiu de ce dupa atata timp nu s-a descoperit un tratament adevarat.
      din pacate, (Marţi, 4 august 2009, 20:44)

autocriticu [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

cred ca o sa mai dureze. lupta impotriva cancerului (adica eradicare completa din organism) implica intelegerea mai avansata a celulor stem, intelegerea mecanismelor care permit unei celule sa se multiplice continuu. exista multe exemple unde s-a reusit stoparea sau incetinirea evolutiei bolii in indivizi, dar multe din aceste situatii implica norocul bolnavului (fara a diminua si meritul doctorilor care stiu sa speculeze favorabil aceste "deficiente" ale celulei canceroase).

intr-un fel, lupta impotriva cancerului este masura de evaluare la ce nivel de performanta a ajuns biologia.
    asemanare (Marţi, 4 august 2009, 17:38)

clujean [anonim]

deci sistemul imunitar lupta impotriva organismului! e ca legea moderna, pt. care protejarea infractorului este mai importanta decat protejarea omului cinstit! e limpede, suntem o specie condamnata...
    mai exista si asa ceva: (Marţi, 4 august 2009, 17:44)

Marius [anonim]

nuca'n perete! (Marţi, 4 august 2009, 20:32)

autocriticu [anonim] i-a raspuns lui Marius

ce treaba are folding-ul proteinelor cu studiul mentionat in text?
        Amice mai citeste putin inainte sa vb. (Marţi, 4 august 2009, 21:46)

romanul pt. anticriticu [anonim] i-a raspuns lui autocriticu

Noi suntem facuti din proteine si aminoacizi, genetica noastra este din aminoacizi, virusurile sunt proteine, vaccinurle sunt proteine, tumorile sunt formate din proteine, intelegera lor ne-ar mari mult viata si usura suferinta. Uite Jeanne Calment a trait 122 de ani la 100 inca putea sa mearga pe bicicleta, oarde ce suntem sa de prosti si nu cerem inainte de alte alte mofruri gvernelor cercetare medicala.
          mai romane, (Marţi, 4 august 2009, 22:41)

autocriticu [anonim] i-a raspuns lui romanul pt. anticriticu

eu citesc! dar tu? da-mi voie sa te update - proteinele sunt codificate de gene. genele sunt facute din DNA. intre DNA si proteine se mai afla si RNA. mutatiile (inclusiv cele care favorizeaza transformarea oncogenica) apar la nivel de gena si APOI, inerent, se transmit proteinelor care se comporta anormal... etc etc

pentru faptul ca in Romania nu se investeste in cercetare, exista o explicatie: suntem prea needucati ca sa intelegem puterea pe care o tehnologie o poate oferi unei societati. in cercetare trebuie sa investesti 15-20 ani si abia apoi incepi sa culegi roadele! cine sa inteleaga asta? ca si in cazul tau, probabil ca si pentru guvernul Boc ca si cele anterioare), proteinele, acizii nucleici, cancerul atc sunt doar niste cuvinte goale amestecate haotic si folosite folosite doar daca ar face bine la imagine!
            pt. anticriticu (Miercuri, 5 august 2009, 0:21)

romanul [anonim] i-a raspuns lui autocriticu

Da am gresit cand am spus ca sunt din proteine, ARN-ul interpreteaza informatia genetica ca sa fabrice aminoacizi. Desi vad ca intelegi cum merge treaba cu medicamentele care stau 5-10 ani pana se arunca pe piata, nu inteleg de ce nu-ti place un proiect ca rosetta@home, doar este gandit de oameni de stiinta, ceva mai buni decat noi. De ce vrei sa arunci cu noroi in oamenii care vor sa faca ceva, de ce ar fi o prostie 300 mii de calculatoare unite in retea?oare Roadrunner sa fie o prostie?
              e greu de explicat, (Miercuri, 5 august 2009, 1:08)

autocriticu [anonim] i-a raspuns lui romanul

in citeva cuvinte, de ce cred ca nici o retea de supercomputere nu o sa-ti dea raspunsul la blocarea dezvoltarii canceroase intr-un individ. calculatorul nu este mai destept decat programatorul lui. daca progamatorul (cercetatorul) nu intelege ce se intampla in celula, atunci nici nu va pune intrebarea corecta pe care calculatorul s-o rezolve!

nu arunc cu noroi; da-mi voie sa am o alta opinie! iar chestia cu cercetatori mai buni ca noi este relativa! stiinta e vasta, acum fiecare este specialist pe o "felie"; nu mai exista notiunea ca unii le stoiu pe toate!
                si totusi (Miercuri, 5 august 2009, 12:29)

gigi [anonim] i-a raspuns lui autocriticu

...nu e vorba de asa ceva; calculatorul nu e mai destept decat programatorul lui, dar poate procesa volume uriase de date intr-un timp relativ scurt si poate ajuta cercetatorii enorm pe partea de analiza;

concret, gandeste-te la cum se descopera fel de fel de particule exotice, proprietati ale acestora, etc, folosind acceleratoarele de particule (volumele de date ce trebuie procesate sunt enorme, e ca si cum ai cauta acul in carul cu fan... task-ul e greu pentru un om, nu si pentru computere)

cam la fel e si cu impachetarea proteinelor vs speranta vindecarii cancerului; ... oamenii de stiinta aleg piste si le urmeaza, nestiind neaparat unde vor duce ... si totusi abordarea asta bottom-up s-a dovedit al naibii de eficienta in stiinta
    Reveniti la natura (Joi, 6 august 2009, 14:49)

lstsalma [anonim]

De ce sa luptam impotriva cancerului , cand am putea sa-l prevenim ?
    Cum ar fi daca oamenii s-ar reintoarce la natura si s-ar reveni la un mediu nepoluat, fara SUV-uri inutile cu care sa stai 15 minute la semafor , la aer curat, la alimente nemodificate genetic, la incetarea experimentelor care implica radiatii , etc .
    Probabil ar fi o lume m buna si fara cancer , nu credeti ?
    detectare vs. vindecare (Joi, 6 august 2009, 19:35)

serban [anonim]

daca il depistezi devreme, ai 90 % sanse sa scapi cu viata. daca il depistezi tarziu, ai 10% sanse sa scapi.

dar cu toate acestea banii investiti in "lupta impotriva cancerului" la nivel mondial sunt impartiti - ati ghicit - cam 90% pentru gasirea de tratamente vs. 10% pentru producerea de teste pentru depistare timpurie.

stupid dar adevarat. pentru ca medicii sunt tot oameni - vor "sa gaseasca leacul" pentru eternitate & posteritate, nu sa salveze vieti azi, acum. iata cum ego-ul ne omoara, la propriu.

(un articol foarte misto despre subiectul asta intr-un Wired de anul asta)