Prizonieri in America. Romanii care traiesc ilegal in SUA spera ca Obama îi va rezolva cu actele

de Adrian Novac     HotNews.ro
Marţi, 9 decembrie 2008, 8:08 Actualitate | Diasporă


Ionut are 35 de ani. A ajuns in America in 1999 si de opt ani lucreaza in restaurante in New York. Marius este din Sibiu iar in noiembrie s-au implinit sase ani de cand a parasit Romania pentru a trai "visul american". Maria este brasoveanca. A aterizat pe aeroportul JFK in urma cu patru ani si de-atunci a lucrat intr-un hotel, in cateva restaurante iar de cateva luni ofera lectii de yoga unor batrani multimilionari din Upper East Side. Toti trei traiesc ilegal in Statele Unite si toti trei spera ca venirea lui Barack Obama la Casa Alba le va rezolva statutul.

In cautarea visului american

Ionut are 35 de ani. A ajuns in America cu ajutorul unei firme din Cluj, careia i-a platit 3000 de dolari. Impreuna cu alti cativa romani a fost repartizat intr-o tabara de copii din Monticello, un orasel de 7000 de oameni aflat in tinutul Sullivan din statul New York. "Asta se intampla in vara lui '99. Am stat acolo trei luni de zile, facand de toate in tabara: ii invatam pe copii tenis, ajutam la bucatarie sau ii supravegheam la piscina. Cand a trebuit sa ne intoarcem in tara, patru baieti din tabara am inchiriat o masina si am plecat spre New York. Aveam vreo 2.000 de dolari castigati in tabara insa si o viza expirata in pasaport. Asa a inceput povestea mea americana", spune Ionut.

Dupa opt ani de zile, timp in care a lucrat in constructii si in restaurante, Ionut nu a reusit sa-si rezolve statutul de emigrant in America.

Ilegalii spera sa primeasca acte
Foto: AP
O poveste asemanatoare are si Maria. A mers in America cu un contract de babysitter. "Am avut grija de doi copii, intr-o familie bogata din Babylon, in Long Island", spune fata. "Dupa un an de zile, familia s-a mutat insa in San Diego, tocmai pe Coasta de Vest a Americii. Eu n-am vrut sa merg cu ei si am ramas in New York. M-am angajat intr-un hotel, chiar daca n-aveam acte, iar dupa aceea am lucrat un an si jumatate in retsurante, fiindca nimeni nu mi-a cerut pasaportul la control".

Pe Marius l-am cunoscut intr-unul din restaurantele din Sunnyside frecventate de romanii ce locuiesc in metropola americana. "Am venit la New York in urma cu sase ani. In Romania realizam documentare asa ca am profitat sa ajung aici la un festival de film. Am avut permisiunea sa stau in America 2 saptamani, insa am decis sa raman peste viza. Am avut tot felul de slujbe, iar de aproape un an m-am inscris la o scoala de filme si, in paralel, lucrez intr-un bar". Si-a rezolvat cu actele? "Nu, n-am reusit", spune baiatul. "Am sperat sa mi le fac printr-o companie la care am lucrat, insa n-am putut. Patronul a fost dispus sa ma ajute, dar a dat inapoi cand a auzit ca trebuia sa plateasca o sponsorizare de 30.000 de dolari pentru mine".

Prizonieri in America

Povestile celor trei nu sunt singulare in comunitatea romana din America. Potrivit datelor postate pe pagina de internet a Ambasadei Romaniei la Washington, jumatate de milion de romani locuiesc oficial in Statele Unite. Numarul total al romanilor aflati pe teritoriul american este insa aproape dublu, iar dintre acestia ilegalii reprezinta cateva zeci de mii, daca nu chiar sute de mii de persoane.

Multi dintre ei nu mai au niciun fel de acte valabile, dupa ce pasaportul si buletinul de Romania le-au expirat si n-au reusit sa-si faca rost de documente americane. Marius imi explica: "Dupa ce am decis sa raman peste viza, am incercat sa-mi scot macar buletin de State. N-am reusit, fiindca cei de la DMV (n.red Department of Motor Vehicles, cei care se ocupa cu eliberarea cartilor de identitate) au vazut ca viza imi expirase. Niste prieteni mi-au spus sa merg in Queens, deoarece la intersectia dintre Roosevelt si strada 82 sunt niste mexicani care-ti fac orice act doresti. Mi-a fost frica insa sa nu ma prinda politia asa ca nu mi-am mai batut capul".

Ionut a fost mai norocos. "Am buletin si SSN, adica Social Security Number, ceea ce e foarte important. Cu el am reusit sa-mi trec toate facturile pe numele meu, sa-mi deschid un cont la banca si chiar sa ma angajez. Pe cei din restaurantele unde am lucrat nu i-a interesat ca viza mi-a expirat. Important e ca pot sa dovedesc cine sunt", spune romanul.

Il intreb daca stie ce se intampla cu cei care n-au acte. "Ce sa faca, se angajeaza si ei pe unde pot. Pana la 11 septembrie, era foarte usor sa te angajezi undeva. Nu te intreba nimeni de acte, de statut. In ultimii ani insa, a devenit din ce in ce mai greu. Chiar si noi, cei care mai avem un act, simtit ca presiunea e tot mai mare. Nu putem iesi din tara, fiindca atunci totul s-a sfarsit. Nu o sa ne mai lase sa intram. Si mi se face si mie dor de ai mei, de tara. Nu e de mirare ca de multe ori ma simt ca un prizonier in America".


Care sunt solutiile

Mars al imigrantilor ilegali
Foto: AP
O parte dintre romanii aflati ilegal in State incheie casatorii din interes pentru a-si obtine statutul legal pe continent. Asa cum scriam intr-un material anul trecut, tendinta este in crestere dupa ce Congresul de la Washington nu a reusit sa adopte o legislatie favorabila milioanelor de imigranti ilegali. Casatoria cu un cetatean american a ramas astfel, pentru foarte multi, singura solutie prin care isi pot reglementa statutul.

Odata cu respingerea proiectului de lege a imigratiei si inasprirea politicii anti-imigrare a Administratiei Bush, casatoria din interes reprezinta singura optiune viabila pentru majoritatea celor aflata pe teritoriul american. O astfel de solutie este insa destul de costisitoare, ajungand pana la 15.000 de dolari. In acest caz, avocatii sau intermediarul se ocupa de acte, de poze, de scrisorile ce trebuie aratate ofiterilor de la Serviciul de Imigrari (doi romani care au apelat la aceasta solutie mi-au declarat ca avocatii le-au dat un chestionar cu 150 de intrebari la care trebuiau sa raspunda exact atat ei, cat si sotiile lor de convenienta pentru a nu fi prinsi pe picior gresit de inspectorii federali).

Multi dintre cei cu care am discutat spera insa ca solutia la problema lor se gaseste la noua Administratie democrata. "Sper ca Obama ne va rezolva cu actele. Ar trebui s-o faca, doar imigrantii, fie ei hispanici, est-europeni sau africani, au fost cei care au votat masiv pentru el", spune Marius.

Experti in domeniul imigratiei sunt insa de parere ca sansele ca noua Administratie sa modifice legea imigratiei sunt deocamdata scazute. Confruntati cu problemele economice, dar si cu razboaiele din Irak si Afganistan, e greu de crezut ca noii lideri ai Americii vor aborda foarte curand problema imigratiei. De altfel, multi dintre politicienii democrati s-au pronuntat anul trecut impotriva documentului initiat, printre altii, de catre senatorul John McCain ce prevedea intrarea in legalitate a catorva milioane de imigranti.

In plus, legalizarea statului pentru cateva milioane de persoane (si, implicit, acordarea de salarii, pensii, ajutoare sociale etc.) ar pune o povara uriasa pe umerii unei economii care trece oricum prin momente dificile.

Cu toate acestea, romanii ilegali din America nu-si pierd sperantele. "Dupa opt ani in care nu s-a facut nimic pentru noi, e timpul sa se schimbe ceva. Ne-am pus sperantele in Obama si, daca chiar pretinde ca va aduce schimbarea in America, asa cum a promis, ar trebui sa faca ceva si pentru noi", crede Maria.

















31472 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    ? (Marţi, 9 decembrie 2008, 8:32)

    ilegalul [anonim]

    "legalizarea statului pentru cateva milioane de persoane (si, implicit, acordarea de salarii, pensii, ajutoare sociale etc.)"

    realitatea e cu totul alta. ilegali pun o povara pe umerii economiei pt ca lucreaza ilegal si nu platesc taxe apoi profita de servicii medicale pe care nu le platesc sau isi trimit copii la scoli publice fara sa fi platit un dolar...

    salariile vin de la angajatori care nu angajeaza decat daca e profitabil. pensiile vin din fonduri de pensii private de cele mai multe ori si ajtoarele sociale sunt minime in sua, iar toate acestea sunt proportionale cu contributia individului si nu se dau pe ochii frumosi.

    motivele pt care nu a trecut inca de congres reforma imigratiei sunt mult mai complexe si sunt mai mult de natura politica si ideologica dect de natura economica.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu platesc taxe? (Miercuri, 10 decembrie 2008, 3:04)

      Cristina [anonim] i-a raspuns lui ilegalul

      Te inseli. Locuiesc in State de mai bine de un an, mi-a expirat viza, dar platesc taxe. Crezi ca te plateste cineva cu bani in plic? Slabe sanse sa-ti dea cineva cash. Lucrez intr-un restaurant si platesc taxe si pe bacsis daca ma crezi. Declar absolut tot la sfarsitul zilei si primesc un cec o data pe saptamana. Am SSN, dar viza a expirat demult. Servicii medicale pe care nu le platesc? Daca ajungi la urgente poate...
    • 0 (0 voturi)    
      servicii medicale gratis? (Miercuri, 10 decembrie 2008, 11:32)

      anna [anonim] i-a raspuns lui ilegalul

      In America nu stii ca beneficiaza de servicii medicale numai cei care isi pot permite sa plateasca sunt multe milioane de americani care nu au asigurare medicala si nu profita de asigurare si vai de ei daca se imbolnavesc
  • 0 (0 voturi)    
    Ha-ha (Marţi, 9 decembrie 2008, 9:33)

    Oana [anonim]

    Cita naivitate!!!!! daca s-ar ocupa sa legalizeze situatia tuturor ilegalilor, ar duce tara la faliment. Si asa abia accepta imigranti legali, taraganind situatia actelor cate 1 an pina le acorda finalmente dreptul de a intra in US ! Obama nu va face absolut nimic in sensul asta, pt ca acum trebuie protejate drepturile americanilor, nu ale ilegalilor.
  • 0 (0 voturi)    
    E sigur, Obama te spala, te pupa si iti da viza (Marţi, 9 decembrie 2008, 9:49)

    Pupa poala lu'Obama [anonim]

    1. A fi ilegal pe teritoriul oricarui stat din lume e o infractiune, e o bataie de joc la adresa legilor din acel loc, un dispret (chiar daca involuntar) pt. legea si ordinea din acel stat. Daca Romania ar fi invadata de congolezi si chinezi fara nici un fel de acte si care in plus ar avea tupeul sa ceara gratis ajutor medical, alimentar, casa, etc. o imensa majoritate de cetateni ar cere ca ei sa se intoarca imediat in tara lor de origine si sa incerce sa isi transforme propria tara in loc sa vina la pomeni in societati gata facute. Nici Italia, nici Spania nu au reactionat f. pozitiv cand s-au trezit cu sute de mii de romani ilegali si nici dupa intrarea in UE situatia imaginii romanilor nu s-a ameliorat, tocmai datorita clandestinilor.

    2.Imigrantii care vin legal, care au acte pt. ca ocupa legal un loc de munca sau au o bursa, nu isi permit infractiuni, nu isi permit sa isi distruga o cariera sau studiile. pe cand clandestinii sunt "no name", sunt intr-o "zona gri" unde stresul situatiei ii impinge la criminalitate pe multi dintre ei. Si am vazut cu totii ce dezastru de imagine inseamna asta pt. Romania.

    3.Criza economica dura inseamna o diminuare drastica a sanselor ca acest Congres democrat sa isi permita sa legalizeze milioane de clandestini. Mai ales ca ar fi ciudata o astfel de amnistie. Adica un cetatean obisnuit incalca o regula de circulatie si primeste o amenda sau e pasibil de puscarie, iar un ilegal care trece o frontiera scapa doar cu o expulzare! E o discriminare pt. cetatean. care voteaza si care nu va fi deloc multumit sa stie ca milioane de mexicani ilegali ar putea primi drepturi in dispretul legii.

    4.Fara exceptie, toate tarile europene, USA, Rusia, au inasprit legislatia contra imigratiei ilegale, pt. ca toate au constatat ca e un indemn la infractionalitate, la nerespect pt. ordinea sociala, la pierderi mari de la buget, la concurenta neloiala contra muncitorilor autohtoni.

    Criza economica va trimite acasa sute de mii de romani!
    • 0 (0 voturi)    
      Bataie de joc? (Miercuri, 10 decembrie 2008, 3:25)

      Cristina [anonim] i-a raspuns lui Pupa poala lu'Obama

      1. Fiind ilegal pe teritoriul SUA a fost intotdeauna o incalcare civila si nu criminala. Cine cere ajutor medical/ alimentar si casa pe gratis? Lasa-ma cu afirmatii din astea.
    • 0 (0 voturi)    
      Zona gri? (Miercuri, 10 decembrie 2008, 3:45)

      Cristina [anonim] i-a raspuns lui Pupa poala lu'Obama

      2. Confunzi romanii plecati cu miile in Italia cu cei plecati in State.

      3. Confuzi incalcarea unui drept civil cu un act criminal. Nu e nici o discriminare. Ce s-ar face SUA fara forta de munca din Mexic? Imigrantii astia contribuie la cresteres economica, ocupand locuri de munca pe care americanii nu le vor: in restaurante, hoteluri, agricultura, constructii.
    • 0 (0 voturi)    
      lasa gargara ! (Miercuri, 20 octombrie 2010, 2:15)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui Pupa poala lu'Obama

      Spui cam multe prostii mai nene ! nu toti imigrantii ilegali ajung sa comita infractiuni ! asta tine si de educatia omului,,,,,am stat 4 ani ilegal in Belgia si niciodata n-am incalcat legile tarii, decat prin faptul ca nu aveam viza de sedere ,,,,si cunosc o gramada de oameni in aceeasi situatie si astazi in SUA si Canada,,,,deci nu este o regula atentie ! de fapt n-are nicio legatura una cu alta,,,,un individ care se respecta , o va face chiar si atunci cand moare de foame ! nu-si va permite niciodata sa comita infractiuni ptr a supravietui ! cei mai mari infractori sunt cu acte in regula ! ;)
  • +1 (1 vot)    
    Urasc gringos infideli! Dar emigrez in Amriqia! (Marţi, 9 decembrie 2008, 9:59)

    Pedro Bambula Hassan [anonim]

    Milioane de electori americani de origine africana au votat cu Obama din "solidaritate rasiala" (asa se cheama la negri, la albi e taxat imediat ca "rasism":), multi dintre ei neavand nici o idee despre programul sau politic.
    Milioane de electori hispanici au votat cu Obama cu gandul ca democratii sunt laxisti in ce priveste imigratia si ca astfel circa 10 milioane de ilegali sud-americani vor primi acte de "americani" si vor intari comunitatea hispanica.
    Aceste doua minoritati care n-au votat ideologic, ci din pur interes rasial sau comunitar, au adus 30% din voturile pt. Obama, asigurandu-i victoria.
    Iar acum isi vor "rasplata": afro-americanii vor job-uri in administratie si alocatii mai mari (multi dintre ei traiesc doar din asta), hispanicii vor legalizarea ilegalilor.
    Nu e deloc sigur ca Obama isi poate permite politic si economic asemenea gesturi. Democratii stiu ca mare parte din votul obtinut e cel dat de Bush-haters si ca multi albi democrati au votat Hillary Clinton ca prima optiune, nu Obama.
    Sunt convins ca milioane de minoritari pro-democrati vor fi profund dezamagiti, si-au facut iluzii.
  • 0 (0 voturi)    
    Asa patesc jmecherii (Marţi, 9 decembrie 2008, 10:05)

    spysoby [anonim]

    Eu sper sa-i prinda politia americana si sa-i expulzeze.Apoi autoritatile romane sa ii bage putin la puscarie si sa nu mai aiba drept la pasaport 5 ani.Din cauza acestor lepre avem de indurat umilinta de a cere viza la ambasada americana.Toata lumea e revoltata de mentinerea vizei dar uita de jmenarii care vor sa se duca in america s-o puna.Viza este turistica deci e o infractiune de cind incepi sa muncesti.Pe jmecerii asti nu-i duce capul sa respecte legea.Asa le trebuie sa stea in america pina ma duc eu sa-i aduc inapoi.
    • 0 (0 voturi)    
      Romansul destept (Miercuri, 10 decembrie 2008, 11:40)

      TNT [anonim] i-a raspuns lui spysoby

      Habar nu ai ce vorbesti! Pentru cultura ta (pe care nu o ai) , nu te expulzeaza nimeni din America daca nu ai acte si nu ai comis nici o infractiune ! Asa ca fii sigur ca nu o sa ajungi niciodata in SUA , chiar daca de maine nu ar mai fii necesara viza ! Cu mentalitatea ta de mirotic cu IQ in scadere o sa vizitezi cel mult Cucuietii din Deal .
      Daca altii nu se multumesc cu viata ca a ta de trist si vor sa-si faca un rost in viata nu inteleg cu ce te afecteaza pe tine . Ramai tu la slujba ta mizera de 300$ pe luna si nu te mai baga in seama aiurea.
      • 0 (0 voturi)    
        Lui TNT (Miercuri, 10 decembrie 2008, 12:27)

        spysoby [anonim] i-a raspuns lui TNT

        Draga nu-ti bate capul pentru ca n-am leafa de 300$ ;ultima data cind am vorbit de $ oferta era de 4500$ dar am refuzat-o;am preferat aceiasi suma in euro.Vorbesc despre bani in net.In rest numai prostii sunt siguri.Best regards.I P.S.In rest ma amuz de criza economica
        • 0 (0 voturi)    
          Bravo tie... (Miercuri, 10 decembrie 2008, 12:54)

          TNT [anonim] i-a raspuns lui spysoby

          ..daca ai 4500 de euro/net pe luna . Atunci nu inteleg de ce iti doresti cu atita ardoare sa -i expulzeze si apoi sa-i bage la parnaie 5 ani doar pentru ca au incercat si ei sa-si faca un rost in viata in US si nu in Romania.
          Bine ca esti multumit de penalii cu pasaport diplomatic care oricum nu au nevoie de vize din Romania gen Nastase , Hrebe, Mazarica, Base, Tariceni etc. Adevaratii infractori sint fraierii aia care stau fara viza in SUA si lucreaza 14 ore/zi si nu sleahta de "comisionari" din Romania . Sau poate salariul de bugetar in vreo agentie guvernamentala obtinut cu recomandarea taticului din minister te linisteste in fata crizei economice? Sa fii sanatos !
          • 0 (0 voturi)    
            Vai cum te-ai inmuiat (Miercuri, 10 decembrie 2008, 16:00)

            spysoby [anonim] i-a raspuns lui TNT

            Ideea este draga TNT e ca viza turistica nu-ti da dreptul de munca (chiar e interzis).Comparatii cu alti penali nu fac.Adica intre a fura termopane si din buzunare.E vorba de conceptul de regula care nu trebuie incalcata.In general in tarile anglo-saxone se respecta la singe.Dar noi suntem latini:respectam legea numai daca suntem in avantaj.Fi linistit nu mai lucrez la stat din 92 (cind m-au disponibilizat).Sunt inginer si atit.In rest multumesc de urari sanatate si tie.
  • -1 (1 vot)    
    daca n-ar fi imigrantii (Marţi, 9 decembrie 2008, 10:09)

    ela [anonim]

    n-ati manca cu 5$, si ati avea orase gen Napoli la greu ...asa ca nu mai aberati despre falimentarea "super"tarii care de fapt este un stat communist usor permisiv, doar ca cei ce stati acolo de prea multa vreme nu mai aveti puterea de a vedea dincolo de aparente.
    • 0 (0 voturi)    
      Habar nu ai (Marţi, 9 decembrie 2008, 10:57)

      Oana [anonim] i-a raspuns lui ela

      cam nu prea stii pe ce lume traiesti, dar nu-i problema. Nu toti au idee cum e viata acolo. Dar toti pot sa scrie 3 rinduri jumate aici.
    • +1 (1 vot)    
      . (Marţi, 9 decembrie 2008, 11:23)

      Mda [anonim] i-a raspuns lui ela

      strugurii sunt acri ;) lasa, stai tu in democratia din romania si nu-i mai baga in seama pe comunistii americani. haha.
      cati oameni incuiati...
    • 0 (0 voturi)    
      Exact! (Miercuri, 10 decembrie 2008, 4:05)

      Cristina [anonim] i-a raspuns lui ela

      Gandeste-te ce mult s-ar ridica preturile in restaurante daca nu sr exista forta de munca asa ieftina. E un adevar pe care nu multa lume il realizeaza.
    • +1 (1 vot)    
      UAAAAUUUU!! (Miercuri, 10 decembrie 2008, 9:45)

      iancu [anonim] i-a raspuns lui ela

      USA stat comunist??? Fatuca, US nu este un stat in primul rand...ci o federatie. Comunist? Habar nu ai ce inseamna comunism...de poti sa debitezi asa prostii. Nu iti fa griji tu ca sunt destui americani care muncesc pe 5$...nu numai imigrantii./
  • 0 (0 voturi)    
    titlu ii cel mai tare (Marţi, 9 decembrie 2008, 10:40)

    mihai [anonim]

    Prizonieri in America!!!! Cu rosu si BOLD sa se vada ce greu le mere la romanii aia! Au fost nevoiti sa lucreze la McDonalds pentru doar $10/ora (care e cel mai mic salar posibil acolo) si acuma devin dintr-o data "Prizonieri in America" (din nou cu BOLD si cu ROSU). Vai de mine!!! Oare ce se va intampla cu sarmanii Ionut, Maria si Marius?!?
    • 0 (0 voturi)    
      $/ora? (Miercuri, 10 decembrie 2008, 4:09)

      Cristina [anonim] i-a raspuns lui mihai

      Exista salarii mult mai mici de atat. Sunt restaurante sau hoteluri care platesc si cu 4.60/ora, cu 2.13/ora sau cu 3.77/ora.
      • 0 (0 voturi)    
        nu conteaza cat iti da pe ora... (Miercuri, 10 decembrie 2008, 23:08)

        vasilica [anonim] i-a raspuns lui Cristina

        Normal, e posibil sa nu iti dea nici atat, idea ar fi sa iti faci banii din bacsis, ca doar asa isi dau interesu' chelnerii sa serveasca frumos si sa fie respectuosi.
        Sun baruri in Manhattan unde barmanitzele (romance smechere) nu iau nimic "pe ora", dar fac cateva sute de coco pe seara din bacsisuri, in weekend mai ales :)
        N-ar fi rau sa se incerce si prin Romanica solutia asta, sa mai scapam de acreala chelneritelor de pe vremuri :)
  • 0 (0 voturi)    
    Si de ce nu se intorc inapoi in Romania? (Marţi, 9 decembrie 2008, 16:17)

    Tantza si Costel [anonim]

    Si de ce nu se intorc inapoi in Romania?
  • -1 (1 vot)    
    Ce durereeeeeeee! (Marţi, 9 decembrie 2008, 19:18)

    Gabbone [anonim]

    Oamenii destepti renunta la cetatenia americana, ashtia stau sclavi ca sa o ia........

    Asta e America, te prinde si nu-ti mai da drumu daca nu eshti atent. Oricum asta e un fenomen pe cale de disparitie in zilele noastre (ma refer la venitu aici cu work n travel sau alte slujbe de vara si ramas peste viza)
    • 0 (0 voturi)    
      . (Marţi, 9 decembrie 2008, 23:49)

      Mda [utilizator] i-a raspuns lui Gabbone

      ei na? si care-s aia care renunta la cetatenia americana? tu? =))
  • -1 (1 vot)    
    pt. Oana si restul americanilor... (Marţi, 9 decembrie 2008, 20:16)

    FAne [anonim]

    Traiti in State si credeti ca l-ati prins pe Doamne Doamne de un picior, sustinetzi ca ilegalii nu platesc taxe desi ar trebui sa va duca capul cat de cat sa pricepeti ca in State se platesc biruri pe orice, de la mancare pana la benzinica...acu' ca acei ilegali nu platesc Income Tax, e adevarat, insa nu inseamna ca stau pe mocca acolo ci sunt mai istetzi ca voi si se eschiveaza IRS-ului cat pot mai bine( sa nu-mi ziceti unu ca sariti in sus de bucurie in aprilie sau martie cand tre sa dati birul suprem la unchiul Sam ca ati fi cei mai mincinosi). Ilegalii mulg asigurarile de sanatate...interesant cum voi vedeti asta a fi o infractiune si nu faptul ca acele companii de asigurari minunate va mulg pe voi fraierilor de zeci de mii de dolari anual dar cand vine vorba de platit cauta orice motiv sa va abandoneze...aia e legal,va prostesc pe fatza si cu acte in regula, insa daca Jose isi taie un deget la munca si merge la spital sa faca operatzie, atunci este un criminal...apropos, la McDonalds $10 pe ora face un manager, fatuca de la Drive-thru mai mult de 6-7 nu pupa, cunsoc cazuri concrete,copii de 16 ani care lucreaza pe perioada verii si care-s multumiti, dat fiind ca stau inca la mama si la tata si toti banutzii aia ii bag in buzunar...vorbitzi ca sa nu taceti, americanilor (subsemnatul traieste tot in SUA cu acte in regula de cativa ani dar inca vede clar mocirla din jurul sau...si nu pleaca inapoi pentru simplu fapt ca sotzia este nascuta crescuta aici si copilul lor asisderea, atat)
    • 0 (0 voturi)    
      Eshtia care navetz viza, va rezolv, suna la Rezko (Marţi, 9 decembrie 2008, 21:02)

      Obama The One [anonim] i-a raspuns lui FAne

      Si daca suna ocupat sau raspunde direct de la puscarie, incercati la domnu Blagojevich, va rezolva el, e un om corect, e ditamai guvernatoru si cate am baut noi impreuna, e tare sarbu, pai juma de Chicago cu el l-am asfaltat, da!
      Daca suna ocupat si la Rod, pai e nashpa, nu ma mai cautati, ca ma dau la fund un timp, pana uita eshtia de la FeBeI de mine. Nu ca am ceva sa-mi reprosez, dar tre sa ma ocup de niste chestii in Canada, va pup, pa!
      • 0 (0 voturi)    
        as dorii si eu viza (Luni, 9 septembrie 2013, 18:41)

        stoica claudiu [anonim] i-a raspuns lui Obama The One

        Buna,as dori si eu viza si as vrea sa stiu si eu daca ma puteti ajuta.Va multumesc
    • 0 (0 voturi)    
      . (Marţi, 9 decembrie 2008, 23:48)

      Mda [utilizator] i-a raspuns lui FAne

      ca tot zici de taxe si benzina, ia vezi cat sunt ele (atat taxele cat si benzina) in romania ;) daca in america vezi mocirla din jurul tau, in romania ai sa vezi mlastina de pe toata suprafata ei ;)
      • 0 (0 voturi)    
        ai dreptate (Miercuri, 10 decembrie 2008, 1:34)

        FAne [anonim] i-a raspuns lui Mda

        ...de aia am plecat din Romania, insa nu mai pupatzi totzi dosurile americanilor si a Americii, vrajeala pe CNN e multa si colorata fain,insa laturi si porci sunt si aici, nicui o problema...
    • 0 (0 voturi)    
      Nu MAI traiesc in America (Miercuri, 10 decembrie 2008, 9:12)

      Oana [anonim] i-a raspuns lui FAne

      Fane draga, am avut curajul si decentza sa renunt la american dream, pt o cariera in jutitie in Romania, chiar daca deocamdata nu imi pot permite nici o chirie in Cluj!!! dar am venit acasa, tocmai pt ca nu-s cu limba scoasa dupa America! Si da, am trait legal. Imi mentin in continuare parerea, asa cum mai zicea cineva: as detesta sa vad tot felul de imigranti ilegali acasa la mine, dea ceea inteleg perfect ca America face ce brea cu ei: daca ii vrea, ii foloseste ca pe niste sclavi (hri, a fost alegerea lor sa stea ilegal acolo!) sau daca vrea le da un sut in fund si-i deporteaza (f rare cazurile, dar din cand in cand mai face curatenie intre ei).
      So... repet, am locuit in USA (Texas, plin de mexicani ilegali, mai aroganti si plini de drepturi decat texanii ) si acum locuiesc in Romania...
      Cristina, spare me! Daca nu-ti place, hai acasa si fa o scoala, lasa-te de ospatarie!
      • 0 (0 voturi)    
        daca nu ti-a placut... (Miercuri, 10 decembrie 2008, 23:04)

        vasilica [anonim] i-a raspuns lui Oana

        1. Nu te gandi ca Texas-ul e reprezentativ pentru US. E ca si cum ar zice ca Zalau'l e reprezentativ pentru Romania.
        2. Daca erai baiat istet, iti gaseai de lucru pe bani grei si nu trebuia sa te intorci acasa.
        3. Daca erai chiar istet, faceai o scoala buna aici, chiar un Law School, si nu d'alea de cartier.
        4. Esti un fan al Monicai Macovei de vrei o cariera in justitie in Romania? CARE JUSTITIE? O sa te manance smecherii cu fulgi cu tot, stai sa iti vare 1000 de coco sub nas, daca n-ai bani sa iti platesti chiria, cum naiba o sa rezisti la tentatia mitei?
        • 0 (0 voturi)    
          Ma uimesti, Vasilica (Joi, 11 decembrie 2008, 8:49)

          Oana [anonim] i-a raspuns lui vasilica

          Scriu ca ma cheama Oana si tu am faci baiat??? Ok, poate stii tu niste baieti pe care-i cheama Oana, eu nu stiu.
          1. Am locuit cam asa: FL, CA, WA, CO, TX. Deci am vazut mai multe, nu numai "Zalaul" de America.
          2. Se anuleaza, intrucat nu sunt baiat, si nici istet, poate isteatza. Ergo, restul frazei nu are sens.
          3. Law School nu exista, poate te referi la o University cu major in Law !! Pentru asa ceva aveam nevoie de $ 60.000 /an, bani pe care nu-i aveam daca nu m-am incumetat sa-mi trag un sugar daddy. Insa in Romania am facut una din cele mai prestigioase Universitati (Universitatea Babes-Bolyai, DACA ai auzit de ea)
          4. Crezi ca numai cu mita traiesti? Esti cam slab de inger, daca nu poti sa crezi in fortele tale. Poti sa faci un extra banutz din consultanta ocazionala, part-time la un cabinet, etc. Hell, poti sa faci consultatii de lb engleza pina la urma, dar nu-i musai sa te postituezi moral.
          In fine, chiar nu stiu de ce mi-am petrecut cateva minute sa-ti raspund.
  • 0 (0 voturi)    
    american dream (Miercuri, 10 decembrie 2008, 6:07)

    goe [anonim]

    Cu $10/ora nici nu stiu cum poti sa traiesti in America. Nu mai vorbiti ca sa va aflati in treaba, nu profita nimeni de sistem in America. Daca nu ai asigurare de sanatate primesti cel mult un leucoplast si ala numai daca te calca masina. In rest platesti de te usuci. Chiriile sunt mari, mancarea nu e asa ieftina cum credeti voi, fara masina esti cam pierdut (in afara de NY), si multe altele. Benzina e mai ieftina decat in Europa dar distantele sunt mai mari, si nu vreti sa stiti cat costa service-ul.
    Oamenii astia nu sunt infractori, sunt oameni normali care muncesc cinstit si incearca sa aiba un trai poate mai bun decat in Romania. Nu toti il au, dar incercarea moarte n-are. Unii dintre cei care au comentat aici ar face mai bine sa-si verse frustrarile in alt mod.
    America este prin definitie o tara de emigranti, asa ca mi se pare o mare ipocrizie toata politica lor de limitare a emigratiei. Daca ai de lucru si platesti taxe nu ar trebui sa fii oprit la granita. Iar daca nu ai de lucru oricum pleci singur de unde ai venit.
    Dupa parerea mea singurul motiv pentru care se tine cu dintii de vize este ca odata ce ai vazut America iti dai seama ca o viata intreaga ai admirat un gunoi colorat.
  • 0 (0 voturi)    
    "Saracii infractori..." (Miercuri, 10 decembrie 2008, 10:04)

    Dorian [anonim]

    Penibili, asa suntem noi mereu. Indiferent unde... :( Sa-mi fie mila de niste infractori? Sau cum, ca nu inteleg... :(((
  • 0 (0 voturi)    
    "..îi va rezolva cu actele" (Miercuri, 10 decembrie 2008, 11:44)

    Mihai [anonim]

    Ii-e greata de cat de romani suntem. Cum adica sa-i rezolve? De ce muncesc acolo ILEGAL? Cand o sa intelegem ca trebuie sa renuntam la pile, favoruri, relatii, rezolvari, descurcari si alte asemenea mizerii.

    Romanul "s-a descurcat" de cand se stie. Are tot felul de proverbe si zicatori cum ar fi: "Capul plecat sabia nu-l taie. "Ursuletul doarme, a uitat de foame." "... el se jura ca nu fura si l-am prins cu ratza-n gura."

    Cand o sa realizam ca nu avem nici un pic de demnitate?
  • 0 (0 voturi)    
    american dream (Joi, 21 aprilie 2011, 5:43)

    cValentin [anonim]

    tot vb de captivi in america , italia , spania poate voi nu stiti cum e viata de aici de jos , am 27 de ani si stau cu chirie dupa 18 ani de casa de copi , deci nu am casa , parintzi neamuri sau alceva , muncesc cate 10-12 ore pe zi asta si duminica si abea de fac rost de bani de chirie , dupa asta daca mai imi ramane ceva lei imi iau si eu amarat de suc , apoi de luni o iau de la capat . Deci cei care zic de demnitate si alte prosti va spun eu asa ceva nu ma mai existat de 20 si ceva de ani in tara asta plina de corupti !!!
    deci si maine daca as face rost de bani as plecat din cocina asta .
    • 0 (0 voturi)    
      sds (Miercuri, 11 septembrie 2013, 12:18)

      alex [anonim] i-a raspuns lui cValentin

      vino in norvegia este multa mai buna
  • 0 (0 voturi)    
    Rezumat la toate comentariile (Sâmbătă, 9 iunie 2012, 9:40)

    un roman din america [anonim]

    singurul realist de pe aici pare goe ala, si cValentin pare cu picioarele pe pamant insa n-am inteles sigur unde se afla, in romania sau america... in afara celor doi raman la idea bazata pe experienta de viata ca marea majoritatea dintre romani consuma pur si simplu aerul pe degeaba pe planeta asta.... sa nu spun direct ca-s batuti in cap...
    • 0 (0 voturi)    
      salut (Miercuri, 11 septembrie 2013, 12:17)

      alex [anonim] i-a raspuns lui un roman din america

      salaut imi poti spune si mie cum pot ajunge in state, [ilegal binenteles ]
      • 0 (0 voturi)    
        in state ilegal (Luni, 7 octombrie 2013, 23:53)

        gao [anonim] i-a raspuns lui alex

        ... poti ajunge traversand oceanul.
  • 0 (0 voturi)    
    analize medicale (Luni, 12 decembrie 2016, 20:53)

    Iacob Mariana [anonim]

    Buna seara. Indraznesc sa ma adresez romancelor mele care sint in New York, cu o mare rugaminte. Ma poate ajuta cineva sa gasesc un laborator medical cit mai aproape de aeroportul JFK, eventual unul care sa nu-mi ceara prescriptie de la un medic specialist? Va rog din suflet! Chiar daca as avea nevoie de prescriptie, stiti cumva vreo clinica tot cit mai aproape de aeroport care sa aiba mai multe specializari medicale? Multumesc!
  • 0 (0 voturi)    
    Cum mi-am luat spatele ex (Marţi, 15 august 2017, 4:37)

    MABEL [anonim]

    Vreau să împărtășesc această mare mărturie cu întreaga lume cum mi-am adus minunatul soț în viața mea în 48 de ore cu ajutorul acestui mare om numit Dr. Otutu okunta. Pentru că nu am crezut niciodată în vraja în viața mea. Sotul meu minunat este un mare fan al Real Madrid, în a doua jumătate a lunii iunie 2017 a călătorit la balenă pentru a urmări meciul final dintre clubul său Real Madrid și Juventus, după meciul în acea seară mi-a spus că el va deveni acasă Următoarea zi Pentru a sărbători victoria cu mine și copiii noștri minunați și, de asemenea, să-mi aduc noua mașină care mă promite dacă clubul său a câștigat finala. Am încercat să-l sun a doua zi el a refuzat Pentru a-mi alege apelurile am fost îngrijorat pentru că nu știu Ce se întâmplă cu adevărat pentru că el nu glumește cu familia lui l-am scris pe Facebook el a răspuns că el nu a vrut să se întoarcă acasă din nou Că are îndrăgostit de o doamnă în balene că ar trebui să am grijă de copii, am scris din nou el a refuzat să răspund Am chemat el a refuzat să aleagă, eram foarte supărat pentru că nu pot rămâne o zi fără soțul meu minunat prea Distracție de a fi cu am plâns zilnic, pentru că nu știu ce să fac. Deci, pe 6 iunie, am dat peste o mărturie pe internet despre o femeie pe nume Jenifer Smith, care mărturisește cum a recuperat soțul ei cu ajutorul dr. Otutu. Am fost foarte uimit, i-am contactat pe același om pentru ajutor Cu numărul și adresa de email pe care a dat-o dacă cineva are probleme să-l contacteze pe om, de asemenea, pentru ajutor, mi-a spus să nu-mi fac griji că soțul meu se va întoarce la mine în 48 de ore Sub o vrajă că vraja trebuie spartă înainte de a se putea întoarce la mine. Mi-a spus tot ce aveam nevoie să fac și mi-am spus că soțul meu mă va suna la ora 16:00 în următoarele două zile să-mi cer scuze, am fost cu adevărat surprins de acea zi exactă La ora 4:00, soțul meu ma sunat Și a început să-mi cer scuze, că nu știe ce a venit peste el Sunt foarte fericit că mariajul meu a fost res


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version