98% dintre participantii la primul studiu de marketing cultural initiat de Festivalul Enescu si realizat de Reveal Marketing Research declara ca Festivalul Enescu contribuie la imbunatatirea imaginii Romaniei in lume si ca este un eveniment important pentru comunitatea culturala din tara.

Infografie Festivalul Enescu, studiu de marketing culturalFoto: Festivalul International George Enescu

Rezultatele studiului mai releva ca pentru respondenti primeaza calitatea artistilor si a orchestrelor invitate in cadrul programului Festivalului: 60% dintre acestia declara ca participa la Festivalul Enescu in primul rand datorita programului care cuprinde orchestre si solisti de top la nivel international. Mai mult, gradul de multumire al respondentilor fata de concertele care au loc in cadrul Festivalului este maxim, procentul evidentiat de studiul Marketing Research fiind de 100%, in timp ce 97% dintre participantii la studiu sunt incantati de atmosfera transmisa in spiritul Festivalului. Dorinta de a fi parte din atmosfera Festivalului Enescu este ridicata, 4% dintre respodenti afirmand ca au cumparat bilete oriunde au mai gasit locuri disponibile, doar pentru a nu rata participarea la eveniment.

In acelasi timp, 82% dintre respondenti afirma ca sunt multumiti de organizarea Festivalului Enescu.

Publicul Festivalului Enescu 2015 este format in proportie covarsitoare din oameni cu educatie superioara ¬ 80% dintre respondenti. In plus, Festivalul Enescu reuseste sa atraga un public nou, tanar, format in principal din studenti, prin intermediul evenimentelor desfasurate in cadrul Pietei Festivalului, mai releva studiul Marketing Research.

"Rezultatele studiului arata forta Festivalului International George Enescu: este o forta care vine din sustinerea pe care o primeste de la publicul sau, care il apreciaza, ii este fidel si ii recunoaste valoarea. Pentru publicul lui Enescu valoarea festivalului provine din calitatea actului artistic, a recunoasterii publice, inclusiv internationale, si a organizarii. Festivalul Enescu restructureaza in mod pozitiv viata sociala si culturala a romanilor si modul in care acestia se raporteaza la ei insisi si la lume. Este evident asadar din cercetarea realizata de ce este important ca toate masurile de organizare a Festivalului sa-i asigure acestuia autonomia culturala, valoarea artistica si potentialul de dezvoltare la nivel international", a declarat pentru presa Oana Marinescu, director de comunicare al Festivalului Enescu.

"Festivalul George Enescu este apreciat pentru expertiza muzicala, renumele international si pozitia sa ca parte din identitatea tarii noastre, pozitionandu-se ca un reper al Bucurestiului cultural. Daca ne gandim la motivatiile publicului de a participa la un astfel de eveniment, identificam beneficii emotionale ca relaxarea, starea de pace interioara si pozitionarea in social. Descoperim, astfel, ca rolul Festivalului Enescu este si de a inchega grupurile de cunoscatori si de sustinatori ai acestui gen, grup de persoane educate si pasionate de cultura, care "isi asuma" rolul de a contribui la imbunatirea imaginii Romaniei prin reprezentarea de calitate a intregului public romanesc.", a declarat Marius Luican, General Manager Reveal Marketing Research.

De asemenea, rezultatele studiului realizat de Reveal Mareting Research pentru Festivalului Enescu releva o constanta a publicului participant la Festival, 70% dintre respondenti declarand ca au mai participat la Festivalul Enescu si la editiile precedente. 38.2% din participantii la editiile anterioare ale Festivalului sunt persoane care au calatorit in strainatate pentru a participa si la alte festivaluri internationale. Directia de deschidere a Festivalului Enescu catre tehnologiile moderne si catre mediul online este confirmata de studiul Marketing Research, respondentii declarand ca Internetul este cea mai frecventa sursa de unde isi iau informatiile despre Festival.

Studiul Reveal Marketing Research a fost realizat in perioada 30 august si 20 septembrie, pe durata editiei 2015 a Festivalului Enescu, pe un esantion de 903 oameni intervievati, metoda de intervievare fiind cea a sondajului fata in fata, in punctele-cheie ale Festivalului: Sala Palatului (281 intervievati), Ateneul Roman (273 intervievati) si in Piata Festivalului (349 intervievati).