Guvernul pregateste desfiintarea Teatrului National de Opereta, Centrului National al Dansului, Centrului "Tinerimea Romana" si Teatrului "Oleg Danovski". Cele 4 institutii ar urma sa functioneze ca "subdomenii" in cadrul Operei Nationale

de Alina Neagu     HotNews.ro
Vineri, 13 septembrie 2013, 18:24 Actualitate | Cultură


Guvernul pregateste reorganizarea Operei Nationale din Bucuresti, proces ce presupune "fuziunea prin absorbtie cu Teatrul National de Opereta "Ion Dacian", cu Centrul National al Dansului Bucuresti, cu Centrul National de Arta "Tinerimea Romana" si cu Teatrul National de Opera si Balet "Oleg Danovski" din Constanta, institutii ce ar urma sa se desfiinteze", potrivit unui proiect de Hotarare de Guvern postat pe site-ul Ministerului Culturii si Patrimoniului National. "Avand in vedere domeniile de activitate conexe ale acestor institutii de spectacole, necesitatea asigurarii functionarii coerente, concertat a acestor institutii, precum si necesitatea reducerii cheltuielilor bugetare, se impune infiintarea unei institutii publice care sa gestioneze in mod integrat si coerent aceste subdomenii prin reorganizarea acestora prin fuziunea prin absorbtie, cu reducere de personal", se mai arata in documentul citat.

Ce prevede proiectul de Hotarare de Guvern ce vizeaza reorganizarea Operei Nationale:


  • Managerul Operei are dreptul sa depuna un nou proiect de management adaptat noii forme organizatorice a institutiei, in termen de 45 de zile de la aprobarea regulamentului de organizare si functionare pentru punerea in aplicare a reorganizarii.
  • Personalul institutiilor desfiintate se preia si va fi incadrat in limita numarului maxim de posturi aprobat pentru Opera, beneficiind de drepturile salariale acordate, potrivit legii, pentru categoriile de functii din cadrul  institutiei publice.
  • Incadrarea personalului in numarul de posturi aprobat si pe noile functii din institutia care il preia, precum si stabilirea drepturilor salariale aferente se realizeaza pe baza de concurs sau examen, in termen de maximum 90 de zile de la data intrarii in vigoare  a prezentei, cu respectarea regimului juridic aplicabil fiecarei categorii de functii.
  • Incetarea raporturilor de munca ale personalului, ca urmare a reorganizarii potrivit prezentei, se face cu respectarea procedurilor si termenelor  legale aplicabile categoriei de personal din care face parte si a prevederilor legale privind protectia sociala, pe baza criteriilor stabilite intre conducerea institutiei publice si reprezentantii salariatilor sau, dupa caz, ai sindicatelor.
  • Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa introduca modificarile in structura bugetului de stat si in bugetul Ministerului Culturii pe anul 2013 corespunzator prevederilor prezentei hotarari, la propunerea ordonatorului principal de credite, in baza protocoalelor de predare-preluare.
  • Avand in vedere domeniile de activitate conexe ale acestor institutii de spectacole, necesitatea asigurarii functionarii coerente, concertat a acestor institutii, precum si necesitatea reducerii cheltuielilor bugetare, se impune infiintarea unei institutii publice care sa gestioneze in mod integrat si coerent aceste subdomenii prin reorganizarea acestora prin fuziunea prin absorbtie, cu reducere de personal.
  • Realizarea acestei reorganizari prin fuziunea prin absorbtie este necesara si oportuna atat din punct de vedere artistic, din punct de vedere al managementului resurselor, cat si din punct de vedere al imaginii acestor institutii.

Care sunt "oportunitatile la nivel economic/managerial" prezentate in document:


Managementul comun aduce o serie de oportunitati din punct de vedere economic, al resurselor, precum si din punct de vedere strategic. Principalul avantaj este dat de viziunea centralizata atat asupra activitatii artistice, cat si asupra resurselor implicate. La nivel administrativ va avea loc o diminuare in necesarul de personal (departamentele TESA  de tip contabilitate, resurse umane, juridic). Totodata, functiile de conducere vor fi comune tipurilor de activitati artistice. In prezent institutiile supuse reorganizarii cumuleaza un numar de 1023,5 posturi. In urma unirii celor doua institutii, conform cu analizele de la acest moment, estimam o scadere de cca. 45 posturi, din departamentele TESA si tehnic si la nivelul functiilor de conducere. Astfel, aspectele legate de redimensionarea aparatului administrativ si de conducere vor duce pe de-o parte la eficientizarea efortului legat de resursa umana, dar si la o viziune manageriala uniforma si echilibrata.

Din punct de vedere economic, centralizarea presupune optimizarea cheltuielilor prin evitarea dublajelor legate atat de activitate, cat si de resursele implicate, iar cresterile cu privire la volumul activitatii si monopolizarea activitatii muzicale, aduc posibilitatea optimizarii si renegocierii costurilor pentru servicii externalizate si colaboratori.

Totodata, managementul comun poate aduce coerenta in gandirea strategica a activitatii celor cinci institutii reflectata inclusiv in optimizarea eforturilor artistice si in valorificarea la maxim a potentialului existent. Printr-un management comun se va evita dublarea eforturilor legate de activitate sau resurse.


"Oportunitatile la nivel de imagine":


Din punct de vedere al publicului, in prezent, cele cinci institutii isi impart spectatorii. Opera este frecventata de un public caracterizat de traditionalism, cu medii de varsta de peste 30 de ani, in timp ce Opereta atrage publicul tanar, dornic sa experimenteze. Prin urmare, realizarea unui proiect unic format din cele cinci institutii, in sensul nealterarii specificului fiecareia dintre acestea, va aduce un numar mai mare de spectatori. Acest fapt va fi reflectat ulterior intr-o imbunatatire a politicii de parteneriate si sponsorizari, atragand o implicare mai mare a acestora in activitatea institutiei.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















8427 vizualizari

  • -3 (11 voturi)    
    si altii, va rog (Vineri, 13 septembrie 2013, 20:20)

    Dedalus [utilizator]

    Foarte bine. Avem o gramada de "institutii nationale" - create doar pentru a fi mai multi directori.

    Astept sa se intimple acelasi lucru si cu cele mai multe "institute de cercetare" ale Academiei Romane.

    De unele nu avem chiar deloc nevoie.

    Institutul de Cercetari Juridice al Academiei, de exemplu. Directorul sau e platit degeaba. Sunt suficienti doi-trei cercetatori, in subordinea directa a conducerii Academiei Romane.
    • +5 (9 voturi)    
      Ar trebui sa-ti fie rusine (Vineri, 13 septembrie 2013, 23:38)

      vasile78 [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Cum e posibil ca un om inteligent sa accepte asemenea decizii comparabile doar cu perioada comunista de indobitocire in masa a acestui popor?

      Mi se pare strigator la cer ca cineva s-a gandit sa desfiinteze Teatrul de Opereta "Ion Dacian", o institutie prestigioasa de cultura din Romania, infiintata in urma cu 63 de ani. E cazul ca cei care au propus asa ceva sa isi de-a demisia de onoare, in frunte cu ministrul culturii.

      Ce va urma? Desfiintarea prin comasare a Teatrului Bulandra, a Teatrului de Comedie, Teatrului Odeon si a Teatrului Nottara sub egida Teatrului National?
      • -3 (5 voturi)    
        3 directori in loc de 1. De ce? (Sâmbătă, 14 septembrie 2013, 10:44)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui vasile78

        Nu se desfiinteaza nimic. Dispar doar functiile de conducere ale unor unitati mici.

        Oricum nu se justificau functii de conducere, secretare etc.

        In mediul privat aceste institutii comasate ar fi avut cel mult 1/2 di actualul personal.

        Tocmai ca situatia din present apartine trecutului communist cand se angajau gramezi de oameni numai ca sa nu fie somaj.

        Stii ca de fapt aceste institutii sunt subventioante, adica sunt platite din impozitele mele si ale tale si ale altora.

        Daca ar fi sa platesti din buzunar 3 directori in loc de unul, ti-ar conveni?

        Pentur ca acum asta faci,
        • +5 (5 voturi)    
          daaaaaa.. buna idee! (Sâmbătă, 14 septembrie 2013, 17:58)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

          ia explica-ne tu mai exact cati directori sunt la opera, respectiv la teatrul de opereta si cati ar trebui sa fie??? 1? 2? 10? 1 pe tot Bucurestiul si in rest doar actorii si un portar care sa fuga e la un teatru la altul?
          daca le comasezi intr-o singura personalitate juridica se schimba cu ceva situatia la fata locului? mai putine piese? mai putini actori? mai putin personal auxiliar? managementul e management. nu poti sa controlezi eficient mai mult de 6-7 persoane si in aceeasi zi sa-ti mai faci si tu treaba.. daca e o decizie de management atunci asa s-ar fundamenta, nu cu tampenii. ala de la opera are habar ce se intampla la Nottara? o sa puna pe altcineva.. si tot atatia directori vor fi, doar ca institutiile nu vor mai fi independente.. probabil au gasit un dinozaur comunist gen Marga si-i dau in grija institutiile de cultura.
          se vede ca legea e scrisa de un dorel cu aceleasi impresii ca tine.. sa pui Centrul National al Dansului sub Opera pt ca publicul e cu medii de varsta peste 30 de ani? cu siguranta habar nu au cu ce se ocupa CNDB.. altfel ar fi stiut cum e cu media de varsta pe acolo..
          • +2 (2 voturi)    
            ... (Sâmbătă, 14 septembrie 2013, 21:59)

            non-stop [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            dedalus taica, tu ai fot cu idea? spune drept?
    • +3 (5 voturi)    
      Amice... (Sâmbătă, 14 septembrie 2013, 0:02)

      heisenberg [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      esti idiot! Stii macar ce obiecte de activitate au institutiile care se desfiinteaza?
      • -3 (5 voturi)    
        nu se desfiinteaza nimic (Sâmbătă, 14 septembrie 2013, 10:46)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui heisenberg

        Cine incepe un post cum l-ai inceput tu, nu are cum sa fie prea convingator...

        Nu se desfiinteaza decat posturile de conducere, de fapt. Mai citeste articolul si incearca sa intelegi ce scrie acolo.

        Injuratura nu e un argument, ci tocmai semnul lipsei de argumente.
  • +6 (8 voturi)    
    Errata (Vineri, 13 septembrie 2013, 21:18)

    feisbuk [utilizator]

    Cred ca o secretara a batut gresit la masina "vom genera 1 milion locuri de MUNCA in loc de "vom genera 1 milion de SOMERI".

    Va apare si errata la programul de guvernare USL.
  • +7 (9 voturi)    
    promovare???? (Vineri, 13 septembrie 2013, 21:54)

    gabriel67 [utilizator]

    deci desfintam opereta ssi alte teatre ca sa facem ce???ceva instittii pt crudu,dragusanca si alte panarame care sint promovate ?normal ca intelectulaii ramasi incearca sa plece din tara cind numai prostia si coruptia au ramas sa fie promovate
    • -5 (7 voturi)    
      sa citim cu atentie (Sâmbătă, 14 septembrie 2013, 10:55)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui gabriel67

      Nu se desfiinteaza practic decat posture de conducere si administrative.

      Domeniile raman, doar ca sunt mai putine posture si cheltuili mai reduse.

      Nu se desfiinteaza teatrul de operetta, ci doar posturile de conducere ale sale si ceva administrative - se reduc.

      Hotararea are un effect benefic, inclusive in ce priveste managementul.
  • +4 (8 voturi)    
    ce ne trebuie cultura????? (Vineri, 13 septembrie 2013, 22:44)

    antitot [utilizator]

    Mai bine manele,guta si alte maimute.
    Fara cultura suntem o tara fara coloana vertebrala ,dar e greu de inteles asta de catre politicieni.
    • -4 (6 voturi)    
      mai citeste inca o data (Sâmbătă, 14 septembrie 2013, 10:47)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui antitot

      Se desfiinteaza doar posturile de conducere. Nu si activitatile culturale respective. Citeste articolul complet.
  • +8 (10 voturi)    
    Libertate culturala (Vineri, 13 septembrie 2013, 23:25)

    marvio [utilizator]

    Gata! Eu caut versurile de la "Multumim din inima partidului"! Am tot amanat, dar acum imi este clar spre ce tip de libertate culturala ne indreptam!
  • +5 (7 voturi)    
    ce cauta victor-viorel ponta peste Constanta? (Sâmbătă, 14 septembrie 2013, 0:10)

    IancuIancu [utilizator]

    Ce cauta Bucurestiul peste Constanta? vor sa ia si dramul de cultura care mai este? daca ne uitam la cei ce avizeaza acest proiect regasim aproape numai persoane anchetate, cercetate... ce vor sa faca din tara asta? vor sa reduca posturi???? de unde sa mai reduca? ce vor sa faca din tara asta?!!
    • +5 (5 voturi)    
      Isi are prelungirile (Sâmbătă, 14 septembrie 2013, 9:54)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui IancuIancu

      useliste acolo!
      Ce crezi ca face mazare?!
      Ski nautic la orele 15:00!
      La primarie sa stea prostii!
    • -3 (5 voturi)    
      sa reduca (Sâmbătă, 14 septembrie 2013, 10:53)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui IancuIancu

      Da! Foarte bine! Sa reduca!

      Teatrele private se chinuie pentru spectatori, au perfomante mai bune.

      In Anglia grupurile de teatru primesc subventii numai daca dovedesc ca au putut sa se autofinanteze doi ani...
  • +1 (1 vot)    
    errrrrrrrrrrr (Sâmbătă, 14 septembrie 2013, 1:08)

    sobolan [utilizator]

    "In prezent institutiile supuse reorganizarii cumuleaza un numar de 1023,5 posturi."
    Adica cineva are 1/2 de post?
    what the
    • -3 (5 voturi)    
      poate ca ar fi trebuirt sa treaca pe autofinantare (Sâmbătă, 14 septembrie 2013, 10:51)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui sobolan

      Da. Si ce-i cu asta? Exista si contracte de munca cu 1/2 norma.

      Dar gandeste-te daca tie ti-ar placea sa platesti din buzunar trei directori in loc de unul. Asa e acum, sunt mai multi directori si secretare decat e nevoie.

      In mediul privat nu s-ar fi ajuns nici macar la 500 de posture, nicidecum la una mie...

      Asa ca masura e cat se poate de buna. In definitiv poate ca ar fi trebuit chiar privatizate, adica sa-si dea salariile numai din porpriile incasari.

      Este indamisibila concourenta pe care acestia o fac grupurilor private de artisti. Ca sa nu mai pun betele in roate pe care le pun acelora.

      Cred ca ar fi cazul sa munceasca pentru bani, nu sa astepte ca o glorie (cateodata chiar discutabila) sa le aduca spectatori...
      • +3 (3 voturi)    
        doar pentru clarificare (Sâmbătă, 14 septembrie 2013, 20:45)

        DragosVasilescu [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

        Probabil nu ai fost vreodata la opera sau la teatru si te-ai marginit sa participi la susele grupurilor private de "artisti". Daca ai fi fost, probabil ca ai fi comentat mai pertinent. Dar, pentru ca pe viitor sa fii un pic mai informat:
        Cel mai scump bilet la Opera Romana este 15 euro. Cel mai scump bilet la Opera din Viena este 212 euro. Cu toate astea, Opera din Viena este subventionata de statul austriac cu cateva milioane de euro in fiecare an.
        E bine sa stii si ca, in spatele unui spectacol de opera stau sute de oameni, nu numai solistii, corul si orchestra (iti vine sa crezi ca la opera este esentiala si o orchestra...?).
        Ultima fraza a comentariului tau este de-a dreptul antologica. Nu iti spun de ce, oricum nu ai intelege.
        Spor la manele, in continuare!
  • -1 (1 vot)    
    cultura, lipsa de cultura (Sâmbătă, 14 septembrie 2013, 21:13)

    daphina [utilizator]

    nicaieri in lume, actorii/solistii nu au contracte pe durata nedeterminata cu un teatru Fiecare spectacol montat are distributia sa in felul in care in ind exista colectivul de proiect Angajamentul pe viata la un teatru a fost inventat de sovieticii in ideea de ai folosii pe artisti in actul de propaganda
    Asa ca nu strica:
    1 director
    1 serv contabilitate
    1 serv administrativ
    si poate se vor reconsidera si modalitatile in care artistii sunt angajati
    Doriti spectacole de top? atunci si artistii trebuie sa fie de top
    Cine are urechi sa auda ci nu ...
    • +1 (1 vot)    
      teatrele din lume... (Luni, 16 septembrie 2013, 18:25)

      teddy13 [utilizator] i-a raspuns lui daphina

      toate teatrele lirice din lume de repertoriu au in majoritate angajati permanenti in compartimentele de baza: cor, orchestra, balet
      - cand abordezi un repertoriu il faci in functie de personalul artistic pe care il ai- cu colaboratori doar complectezi ce nu ai
      - valoare profesionala a unui compartiment( orchestra, cor, balet) este determinata si de timpul lucrat impreuna
      --- bine ar fi sa avem nivelul profesional al teatrelor si orchestrelor "sovietice"...
      si directori de teatre lirice crescuti in teatre lirice
  • +4 (4 voturi)    
    aberatie (Duminică, 15 septembrie 2013, 22:49)

    liana117 [utilizator]

    Domnul Razvan Ioan Dinca, actualul manager al Operei Nationale, a reusit aproape sa distruga Teatrul National de Opereta "Ion Dacian". Sub "conducerea" lui s-a ajuns ca teatrul sa nu aiba in prezent un sediu. Repertoriul a fost redus la cateva spectacole, majoritatea neavand nici in clin nici in maneca cu opereta. Au fost aruncate la gunoi decoruri si costume valoroase, colectivul este in prag de destramare. Ca rasplata domnul Dinca a fost "avansat" la conducerea Operei Nationale, unde a inceput cu ravna procesul de distrugere. Acum i se dau pe mana atatea institutii de prestigiu, pentru ca sa le ruineze pe toate? Nu vom mai putea vedea un spectacol de calitate la nici un teatru muzical din aceasta tara?
  • 0 (0 voturi)    
    aa (Luni, 16 septembrie 2013, 11:02)

    GabrielDan [anonim]

    langa bibloteca nationala se construeste un nou sediu pentru opereta. in acest caz ce se va intampla cu el? se abandoneaza constructia, se merge mai departe, stie cineva?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by