Expoziția Five in the House a pornit de la ideea unui apel de portofolii aparținând unor artiști foarte tineri (sub 25 ani), care au beneficiat, ulterior, de interacțiune directă cu spațiul galeriei bucureștene din strada Plantelor, nr. 56. Cei cinci artisti plastici Adina Mocanu, Daniel Djamo, Mirela Joja, Oana Rad, Raluca Croitoru isi expun lucrarile la Galeria Anca Poterasu in perioada 30 noiembrie 2012 - ianuarie 2013. Vernisajul expozitiei va avea loc vineri, 30 noiembrie, incepand cu orele 18:00, se arata in comunicatul remis Hotnews.ro.

Intâlnirile preliminare acestei expoziții in situ i-au condus pe artiști către inventarea și, mai apoi, explorarea unor istorii subiective ale locului. Situată într-o clădire începută la final de secol XIX și finalizată în interbelic, galeria Anca Poterașu a devenit obiectul investigațiilor celor cinci artiști, care au propus felurite abordări ale acestui experiment.

Curatorul Simona Vilau prezinta artistii expozanti:

Raluca Croitoru a pregătit un set de vederi de pe strada Plantelor, acesta făcând parte dintr-un demers performativ extins. Artista s-a auto-poziționat în imagini, apărând în diverse ipostaze care să sugereze însușirea anumitor roluri în raport cu spațiul locuit imaginar; ulterior a creat aceste vederi, ce urmează sa fie trimise prin poștă către diverși destinatari.

Daniel Djamo vine cu trei seturi de propuneri diferite: două fotografii din seria Index,cu portrete de revoluționari aflați în propriile lor locuințe, o instalație inedită, intitulată I Lost Him și o intervenție performativ-interactivă, ce chestionează rolul artistului în cadrul deja consacrat al pieței de artă și al actanților săi.

Mirela Joja are un discurs fin și sensibil, legat de depersonalizarea memoriei unui loc fără o istorie cunoscută. Astfel, ea propune serii: trei imagini suprapuse și obiecte uzuale în alb, fără posesor sau cu posesori anonimi, ce ne fac să le anulăm orice miros sau culoare.

Adina Mocanu a cartografiat puncte nodale din spațiu și le-a consemnat ca atare, într-o serie de miniaturi; alături li se adaugă o serie de memorări a locului în prezent, prin înrămare, fizică și simbolică totodată, a unor imagini ale acestuia.

Oana Rad ne vorbește despre timp, memorie și limitele acestora. În instalația sa, compusă dintr-o cabină ce te invită sa intri în ea, o proiecție și sunete compatibile, regăsim un cumul de idei legate indisolubil de perisabilitate, imortalizare, singurătate și izolare.