Dupa uriasul scandal de la Teatrul National, ministrul Culturii a prezentat presei un raport despre abuzurile financiare ale lui Dinu Sararu. Dupa aceasta defilare de hirtii, al doilea pas ar fi fost anuntarea unor masuri administrative clare. Masuri pe care ministerul ar fi trebuit sa le ceara din partea conducerii interimare a teatrului.

Si de asemenea, ar fi trebuit sesizat Parchetul, pentru verificarea afacerilor lui Dinu Sararu. Nu e treaba ministerului sa-i numere banii lui Sararu, dar cineva trebuie sa o faca, mai ales ca presa a oferit citeva piste care ar merita atentie. Ca finantator, Ministerul Culturii ar fi putut cere o evidenta a biletelor vindute la spectacolele cu piesele lui Sararu si Everac.

Dupa care ar fi putut invita conducerea interimara sa ia decizii in consecinta. Si oricum n-ar strica sa se faca o cercetare asupra felului in care Sararu si-a agonisit spectatorii la piesa lui, „Crima pentru pamint", care sta de peste doi ani in repertoriul permanent al teatrului. Se stie despre bilete vindute cu presiuni prin scoli si pe la institutii bugetare.

La Muzeul Taranului Roman, situatia a ramas in ceata

Mona Musca pare sa fi uitat de promisiunea ca va rezolva criza de la Muzeul Taranului Roman. Scandalul care a izbucnit pe vremea ministeriatului lui Razvan Theodorescu sta sa reinceapa. Situatia de la muzeu a ramas in ceata, pentru ca un director din minister si-a inchipuit ca poate impaca si capra, si varza, lansind zvonul ca Dinu C. Giurescu, actualul director al muzeului, va demisiona.

Contestat vehement de o mare parte dintre angajati, pentru ca ar fi incuviintat deformarea pina la falsificare a spiritului in care Horia Bernea a conceput si a realizat muzeul, profesorul Giurescu a anuntat ca va ramine in functie pina in 2006, cind ii expira contractul.

Cind se va incheia controlul de la Opera ?

Cu acelasi elan mediatic, ministerul a anuntat ca va face lumina si la Opera. Nenumaratele plingeri impotriva conducerii ale angajatilor, fosti si actuali, pe care Razvan Theodorescu s-a facut ca nu le aude, au sensibilizat-o pe Mona Musca. Se pare insa ca intre sensibilitatea ministrului si operativitatea cercetarii la locul faptei se interpune o incetineala suspecta.

O incetineala de masina veche cu sofer nou, dar si de interese si aranjamente anterioare care se dovedesc, deocamdata, mai tari decit decizia Monei Musca.

Soarta stipendiilor pentru clientela fostului ministru

Inca n-am aflat ce se va intimpla cu stipendiile acordate pentru edituri, autori si publicatii aflate in relatii clientelare cu fostul ministru al Culturii si cu echipa sa. Mona Musca a anuntat, in principiu, ca va inchide robinetul deschis de Razvan Theodorescu.

Dar intrebarea e cum va face asta, fiindca la noi, de 15 ani incoace, relatiile bat puterea, potrivit constatarii ca cine a fost va mai fi, doar ministrii se schimba.

Razvan Theodorescu a trecut la contraatac

Fostul ministru al Culturii, care a tacut un timp, dupa ce a pierdut puterea, a trecut la atac. Profitind de incetineala si inexactitatile noii conduceri a ministerului, Razvan Theodorescu revine cu aplomb.

Cum nu-l intreaba nimeni, deocamdata, despre implicarea sa in afacerile lui Sararu la National sau despre fondurile dirijate catre edituri si proiecte-fantoma, academicianul explica vioi toate mafiotismele dovedite ca pe acte nobile de sustinere a culturii romane.

Pe cine vrea de fapt sa convinga noul ministru ?

Cind era in opozitie, Mona Musca a demonstrat ca stie ce face Razvan Theodorescu si ca existau alternative oneste fata de abuzurile academicianului. Prin strategia pe care a anuntat-o dupa ce i-a luat locul, Mona Musca l-a lasat pe predecesorul sau intr-un clar ofsaid mediatic.Ea a devenit vulnerabila insa de cind a inceput sa-si puna strategia in aplicare.

E limpede ca o parte dintre functionarii din minister continua sa joace pe mina lui Razvan Theodorescu. Cit despre oamenii din echipa ei, se pare ca acestia inca n-au inteles ca fiecare minut irosit echivaleaza cu un inceput de infringere. Cind Razvan Theodorescu a venit la putere, n-a pierdut vremea cu alcatuirea de strategii, pentru a-si dovedi legitimitatea.

Si-a exercitat mai intii puterea, ca sa-i dezmorteasca rapid pe toti eventualii sai sustinatori. Or, Mona Musca pare mai preocupata sa-i convinga pe cei care sint impotriva ei decit sa-i grupeze alaturi de ea pe cei care au votat-o.