Desi a fost de acord ca autostrada Bechtel sa primeasca, la proxima rectificare bugetara, peste 200 milioane de dolari, joi seara, la o emisiune televizata, premierul Calin Popescu Tariceanu a criticat dur "presiunile" facute de compania americana pentru continuarea lucrarilor. "Ceea ce face Bechtel mie incepe sa-mi displaca, pentru ca suna a presiuni politice.

Transmit, pe aceasta cale, si firmei Bechtel sa fie mai rezervata in a face astfel de presiuni.(...) Noi plecam cu bunavointa, credem ca este nevoie de dezvoltarea infrastructurii, dar sistemul acesta care se practica, cu anunturi prin presa si cu tot felul de amenintari, mie nu-mi place deloc", a spus Tariceanu.

El a mentionat, cu un aer indignat, ca Bechtel "nu da nici un sfant" pentru construirea autostrazii. "Statul roman plateste inclusiv ca Bechtel sa cumpere utilaje", a relatat primul-ministru. El a reluat afirmatiile potrivit carora constructia autostrazii de pe culoarul Nadlac-Sibiu-Bucuresti este prioritara, avand in vedere ca aceasta este si o cerinta a Uniunii Europene.

Premierul a aratat ca s-au facut deja studiile de fezabilitate pentru acest culoar, dar lucrarile au fost lasate "la foc mic". "Este un exemplu tipic de neseriozitate", a sustinut Tariceanu, care a afirmat ca Executivul pe care-l conduce are ca prioritate constructia autostrazii Nadlac-Sibiu-Bucuresti.

Totusi, acum doua zile, purtatorul de cuvant al PNL, Eugen Nicolaescu, a anuntat ca, in 2005, Guvernul va finanta, cu peste 200 milioane de dolari, constructia autostrazii Bechtel, in timp ce lucrarile pe ruta Nadlac-Sibiu sunt blocate de lipsa unor "studii". Constructia autostrazii Brasov-Bors este sustinuta vehement de presedintele PD, Emil Boc, intrucat aceasta trece pe langa ClujNapoca.