Pariloto este ultimul produs al Loteriei Romane, dar, in acelasi timp, si brandul cu cel mai spectaculos salt in randul caselor de pariuri din Romania. Jocul Pariloto a fost lansat la 24 septembrie 2004, ca raspuns la cererea jucatorilor pentru organizarea de catre Loteria Romana a pariurilor in cota fixa.

La mai bine de un an de la debutul pe piata, se poate vorbi despre o crestere continua a jocului, atat din punctul de vedere al numarului de participanti, cat si din cel al incasarilor. Un avantaj oferit jucatorilor la Pariloto este numarul mare de agentii, peste 1500 in toata tara, si lipsa taxei de 15 la suta.

Importanta in alegerea pariorilor este si suma minima pe care se poate paria, 1 leu la Pariloto, fata de 2 lei plus taxe la Astra si Stanleybet. Cele mai mari castiguri pe un bilet Pariloto s-au situat in jurul valorii de 80.000 lei (800 milioane lei vechi), dar se inregistreaza frecvent castiguri de 10.000-20.000 de lei.

Sumele pariate variaza in functie de evenimentele din oferta. De regula, un jucator pariaza mai multe bilete, suma medie putandu-se situa intre 50 si 1.000 de lei. Pragul superior pentru un eventual castig este de 200.000 de lei, in timp ce la Astra este de 30.000 de lei, iar la Stanleybet, de 150.000.

Un element la care Pariloto este inca deficitar este oferta de joc, inferioara fata de concurenta, dar Adrian Albu, director de marketing la Loteria Romana, ii asigura pe clientii Pariloto ca acest lucru se va schimba in scurt timp.

Cel mai important bookmaker privat este casa de pariuri cu capital croat Astra Bettings, care s-a lansat pe piata romaneasca in anul 2001. In momentul de fata detine 250 de agentii, in toate orasele cu peste 10.000 de locuitori, dar acum tendinta se indreapta spre localitatile mici.

„Avem o evolutie liniara, conform business-planului. Intre 2002 si 2004 am avut cel mai bun profit, cifra de afaceri dublandu-se. Din pacate, in ultimul an am inregistrat o incetinire din cauza impozitarii excesive", ne-a declarat Predrag Jovicic, administratorul Astra Betting Romania.

Urmatorul proiect al conducerii Astrei este crearea de pariuri on-line, deoarece jucatorul este deja obisnuit cu aceasta modalitate, dar si pentru ca bookmakerul nu mai este obligat sa achite taxa pentru jocurile de noroc.

„Este o reactie normala la adresa administrativului din Romania, pentru ca on-line-ul reprezinta un mod de a fenta legea. Firmelor mari le convine aceasta modalitate de pariere pentru ca „ocolesc" platirea taxelor, ba, mai mult, prefera sa aibe o publicitate agresiva.

Guvernantii ar trebui sa se gandeasca la o adaptare in domeniu, la fel ca in Uniunea Europeana", a adaugat Jovicic. Alta casa de pariuri importanta este Stanleybet, care s-a lansat pe piata romaneasca pe 7 ianuarie 2004.

A avut un ritm rapid de extindere in peste 30 de locatii in primele trei luni de activitate, iar in prezent are 86 de agentii, dintre care 33 numai in Bucuresti.

Stanleybet a adus in Romania pariurile de tip britanic, adica o diversitate mare de pariuri speciale pentru un singur eveniment sportiv. Este vorba de un total de 11 pariuri speciale, de la „Minutul primului gol" si „Prima repriza" sau „Repriza secunda", pana la pariurile pe „Numar de goluri", „Scor exact" sau „Handicap".

La fel ca Astra, Stanleybet vrea sa intre si ea pe piata pariurilor on-line.

„La un moment dat a existat din partea companiei noastre un interes pentru acest gen de activitate, ne-am lovit insa de legislatia din domeniu, dar asta nu inseamna ca am renuntat definitiv, e un proiect ramas in stand-by pana la armonizarea legislatiei romanesti – in ceea ce priveste pariurile sportive – la cea europeana", a precizat Elena Tucan, directorul de Relatii Publice al Stanleybet.

Alte case de pariuri cu activitate in Romania sunt Wettpunkt, Victor Chandler sau Gamebookers.