Comisia de supraveghere a asigurarilor a aprobat un nou set de norme menite sa previna si sa combata infractiunea de spalare de bani prin intermediul firmelor de asigurare si reasigurare.

Normele privind prevenirea si combaterea spalarii banilor si a finantarii actelor de terorism prin intermediul pietei asigurarilor se aplica tuturor societatilor de asigurare si/sau reasigurare, precum si sucursalelor din Romania ale societatilor de asigurare si/sau reasigurare straine, instituind o serie de

obligatii in sarcina acestora, in principal in ceea ce priveste identificarea clientilor si raportarile care trebuie transmise C.S.A.

Astfel, potrivit Normelor, asiguratorul va avea obligatia de a identifica, verifica, inregistra si actualiza identitatea clientilor inainte de a initia orice relatie de afaceri, iar in situatia in care exista indoieli cu privire la faptul ca un client actioneaza in nume propriu sau in cazul in care exista certitudine cu privire la

faptul ca acel client actioneaza in numele altei persoane, este obligat sa ia masuri pentru a obtine informatii cu privire la adevarata identitate a persoanei in interesul ori in numele careia actioneaza clientul.

De asemenea, se instituie obligatia asiguratorilor de a verifica si actualiza datele de identificare ale clientilor pentru orice tranzactie care implica o suma de minimum 10.000 euro, iar in situatia in care aceasta tranzactie se efectueaza in numerar, sa o raporteze catre C.S.A si O.N.P.C.S.B.

Tranzactiile care trezesc suspiciuni de spalare a banilor sau de finantare a actelor de terorism trebuie raportate imediat, chiar daca valoarea este mai mica decat 10.000 euro.