Ziarul "Adevarul" a incheiat anul 2005 cu pierderi de un milion de euro, insa reprezentantii publicatiei declara ca se va investi in continuare in dezvoltarea cotidianului, astfel incat la sfarsitul lui 2006 sa existe profit.

Consiliul de Administratie al ziarului "Adevarul" a anuntat vineri, intr-un comunicat, ca S.C. Adevarul S.A. "nu are niciun motiv financiar sau de alta natura care sa aiba consecinte in derularea activitatii". Aurelian Amuraritei, directorul general al cotidianului, a declarat ca "Adevarul" nu va fi afectat de pierderile financiare.

El a explicat ca regresul economic a fost cauzat nu numai de declinul vanzarilor, ci si de scaderea veniturilor din publicitatea de stat, pe fondul noilor reglementari in ceea ce priveste acordarea acesteia, releva Mediafax.

"Trebuie specificat ca, in 2004, 60% din publicitatea din "Adevarul" era de la stat. In 2005, nu au mai existat aceste venituri importante", a precizat el. In plus, anul trecut, conducerea a investit in relansarea ziarului, un proces "destul de costisitor" din punct de vedere financiar.

Reduceri de cheltuieli si restructurare de personal

Amuraritei se declara optimist in ceea ce priveste situatia economica a ziarului in acest an, mai ales dupa ce Adunarea Generala a Actionarilor a aprobat, vineri, in unanimitate, propunerea Consiliului de Administratie privind bugetul pentru acest an. Potrivit noului buget, numai pentru marketing se vor aloca aproximativ 200.000 de euro.

Directorul general a prezentat actionarilor o strategie de crestere pentru 2006, potrivit careia "Adevarul" ar trebui sa termine anul pe profit. In acest sens, conducerea intentioneaza sa reduca cheltuielile si sa restructureze personalul "chiar daca nu este usor".

Putine sperante, mult scepticism

In plus, conducerea "Adevarului" isi propune sa cumuleze venituri mai mari din vanzari si din publicitate. Potrivit Amuraritei, cresterea vanzarilor are la baza imbunatatirea la nivel editorial a ziarului prin angajarea de personal specializat, precum si prin vizarea unui public-tinta clar, interesat indeosebi de economie.

Un prim pas in acest sens il reprezinta schimbarea fasciculului economic al ziarului, conform unui concept editorial apartinand Adrianei Halpert si lui Stefan Onica, fosti jurnalisti la "Capital". De asemenea, ziarul lucreaza la mai multe proiecte, printre care si relansarea "Adevarului economic", sub indrumarea acelorasi doi jurnalisti.

In conditiile in care ziarul a inregistrat pierderi financiare, Amuraritei spune ca bugetul necesar finalizarii acestor proiecte va fi asigurat din rezervele ziarului si din fluxul de numerar.

Totusi, mai multi actionari ai ziarului s-au declarat sceptici in privinta succesul strategiei actualei conduceri. Unul dintre ei a declarat pentru Mediafax ca proiectul de a incheia anul 2006 cu un profit de 60.000 de lei (600 de milioane de lei vechi) este nerealist.

In prima jumatate a anului 2005, o mare parte a echipei ziarului "Adevarul", in frunte cu redactorul-sef Cristian Tudor Popescu, a parasit publicatia pentru a fonda "Gandul".

Jurnalistii ramasi in redactia "Adevarului" si cativa nou-veniti, condusi de Corina Dragotescu, numita director editorial, au incercat sa faca fata scaderii masive a tirajului si a numarului de abonati.

Ziarul a trecut prin primul proces semnificativ de rebranduire, finalizat cu modificarea layout-ului, modernizarea continutului si numirea lui Razvan Mitroi in functia de redactor-sef.

Citeste articolul complet Evenimentul Zilei