In ciuda scaderii accentuate din ultimele saptamani a pretului mondial al barilului de titei, companiile petroliere romanesti nu se gandesc la o ieftinire a carburantilor, chiar daca alinierea la cresterile internationale se face aproape simultan.

"In acest moment, nu pot sa va spun decat ca, la nivelul conducerii Mol Romania, nu s-a luat in discutie o eventuala ieftinire a carburantilor distribuiti de compania noastra. Insa nu este exlus ca pe viitor, in contextul international al petrolului, pretul carburantilor nostri sa sufere corectii", ne-a declarat reprezentantul Mol Romania, Catalina Roman.

Mai transant, Ghenadi Abalov, director in cadrul Lukoil Romania, crede ca ieftiniri ale carburantilor nu pot avea loc peste noapte. "Trebuie sa tinem cont si de faptul ca in rafinarii se poate sa fie procesat petrol ce a fost achizitionat la preturi ridicate si nu poate produce efecte de ieftinire ale carburantilor.

De aceea, este bine sa avem rabdare, pentru ca, pe un trend descendent mentinut al petrolului la nivel international, nimeni nu-si va permite sa lase carburantii la valori ridicate. Totul depinde de preturile de achizitie ale rafinariilor ce proceseza petrolul", ne-a declarat oficialul Lukoil.

De cealalta parte, reprezentanti Rompetrol sustin ca fluctuatiile petrolului pe pietele externe se resimt pe plan intern dupa o perioada de circa 30-45 de zile, in functie de ciclul de productie a rafinariilor.

"Rompetrol anunta la inceputul fiecarei saptamani eventualele modificari ale preturilor, calculate in functie de o serie de indicatori variabili, de la costurile cu materiile prime necesare si pana la cele de distributie. Din 2005, politica Rompetrol prevede calcularea preturilor in functie de cotatiile bursiere de pe Platts, care urmaresc intotdeauna balanta intre cerere si oferta.

De retinut ca Rompetrol nu extrage petrol de pe teritoriul Romaniei, acesta fiind importat", ne-au declarat oficialii Rompetrol. Petrom nu a furnizat un raspuns la intrebarea ziarului Gandul daca intentioneaza si o reducere a preturilor carburantilor pe masura majorarilor operate atunci cand cotatiile internationale erau in crestere.