Compania Americana Ford a anuntat in cursul zilei de vineri ca intentioneaza sa-si reduca personalul cu aproximativ 14 mii de oameni in efortul de a reduce cheltuielile, informeaza The Guardian. Potrivit datelor oferite de companie, planurile prevad o reducere a costurilor cu aproximativ 5 miliarde de dolari pana la finele anului 2008.

Acesta este cel de-al treilea plan de restructurare pe care compania l-a elaborat in ultimii ani, dupa ce in luna ianuarie anuntase ca intentioenaza sa reduca numarul de angajati cu peste 30 de mii si de asemena stabilise inchiderea unui numar de 12 unitati de productie de pe teritoriul Statelor Unite.

“Aceste actiuni vor avea efecte neplacute pentru angajatii nostrii si mai ales pentru comunitatile din care fac parte” a declarat Bill Ford.

“Nu avem ce sa facem atata timp cat cererea este oscilanta iar preturile pentru materia prima ne obliga sa ne ajustam planurile” a continuat ford.

Analistii citati de The Guardian s-au aratat optimisti in privinta efectelor planului de restructurare.

“Planul este realist atat pentru companie cat si pentru angajati. Se pare ca Ford a inteles ca nu poare ramane pe piata in aceste conditii. Foarte multi oameni au facut greseli dar acest lucru e de domeniul trecutului iar Ford trebuie sa actioneze cu gandul la viitor” a declarat Dewey Ballantines, specialist in cadrul unei firme ce se ocupa de falimente.

Noul presedinte al companiei este Alan Mullay, responsabilul pentru revigorarea Boeing, care l-a inlocuit din functie pe Ford in cursul saptamnii trecute.

General Motors si Ford, cele mai mari companii producatoare de masini din Statele Unite s-au confruntat in ultima perioada cu probele foarte serioase, cauzate in principal de concurenta firmelor japoneze dar si de scaderea in popularitate a pick-upurilor si SUV-urilor.

Numai in prima jumatate a anului compania Ford a inregistrat pierderi de 1.5 miliarde de dolari, previziunile pentru intreg anul indicand pierderi probabile de 9 miliarde.

In conditiile in care singurul model de succes al companiei este Mustang, iar masinile de capacitate mare sunt tot mai greu de vandut in SUA, e foarte putin probabil ca producatorul american sa-si revina din criza fara un plan foarte bine pus la punct