Companiile de asigurare care incheie polite tip CASCO cauta solutii pentru a reduce pierderile dupa ce unele firme au constatat ca, fata de banii pe care ii incaseaza de la clienti, trebuie sa plateasca un volum dublu pentru daunele inregistrate, intr-un an. Si cum nimeni nu gaseste rezolvari in propria curte, cei care vor fi afectati de noile politici vor fi clientii.

In ciuda faptului ca asigurarile tip CASCO sau full CASCO (caz in care masina este asigurata si antifurt) sunt cele mai scumpe de pe aceasta piata, ajungand la prime anuale care variaza intre 4 si 10% din valoarea masinii, asiguratorii spun ca afacerea nu este rentabila.

Asta pentru ca majoritatea autoturismelor care au asigurare CASCO sunt puternice si, in caz de accident, daunele pe care le sufera sau le produc sunt mult mai mari decat in cazul unei Dacii, de exemplu. In plus, piesele si manopera din service sunt mari.

La aceasta se adauga traficul haotic de pe strazile Romaniei, dupa ce parcul auto national a crescut foarte mult. Asiguratorii se plang ca una dintre cauzele pierderilor inregistrate este reprezentata de frecventele fraude cu care se confrunta.

Sunt foarte dese situatiile in care vinovat de producerea unui accident este soferul masinii mai ieftine, desi apar serioase suspiciuni ca lucrurile nu s-au petrecut astfel.

Cu toate acestea, agentii companiilor de asigurari nu pot face nimic, pentru ca procesele-verbale ale agentilor de politie nu pot fi contestate.

Limitarea pierderilor

Pentru a limita pierderile, unele companii au diferentiat tarifele in functie de profilul persoanei care incheie asigurarea, cum este cazul Allianz-Tiriac, care si-a asumat riscul de a pierde clienti din categoria de varsta 18-25 de ani, unde se inregistreaza cele mai multe daune, in timp ce in cazul segmentului de varsta de peste 50 de ani daunele sunt mult mai mici, iar tarifele - la fel.

O alta solutie a gasit INTERAMERICAN, care a lansat produsul CASCO Light, ce se pozitioneaza intre RCA (protectie obligatorie pentru daunele provocate din vina proprie) si CASCO (acoperire facultativa comprehensiva). Tariful sau reprezinta 30% din prima unui full CASCO.

Acest produs se adreseaza conducatorilor auto prudenti, care isi doresc un program de asigurare ce acopera doar daunele produse din cauze independente de sofer.

Capcane in contracte

In paralel, asiguratorii au diminuat drastic si comisioanele agentilor si brokerilor de asigurare cu care lucreaza. O alta tendinta este sa convinga clientii sa-si asume o parte din dauna, adica sa incheie o asigurare cu fransiza. Aceste fransize pot ajunge la 10-20% din valoarea asigurata, caz in care tariful este semnificativ diminuat, atingånd chiar 50% din costul politei.

Integral in Saptamana Financiara