Marea Britanie nu vrea sa primeasca muncitori romani si bulgari

de D. Mihai     HotNews.ro
Duminică, 22 octombrie 2006, 0:00






Documente:
Scrisoarea adresata premierului Tony Blair de comunitatea romaneasca de la Londra
(22.10.2006) DOC

Guvernul de la Londra este hotarat sa nu acorde drept de munca cetatenilor din Romania si Bulgaria, dupa aderarea celor doua tari la Uniunea Europeana, la 1 ianuarie 2007 - precizeaza publicatia britanica The Observer.

Decizia nu a fost luata inca, dar este foarte posibil ca forta de munca din cele doua state sa nu poata ajunge pe piata muncii din Marea Britanie.

Ministrul britanic de Interne, John Reid, urmeaza sa prezinte un plan privind limitarea imigratiei, ceea ce inseamna - potrivit ziarului - ca Guvernul a cedat presiunilor lobby-ului anti-imigratie care a criticat influxul de lucratori, mai ales din Polonia, dupa extinderea UE la 1 mai 2004.

In acelasi timp, comunitatea romaneasca din Marea Britanie a trimis o scrisoare premierului Tony Blair, in care acuza campania de denigrare a romanilor. "Suntem profund ingrijorati cu privire la campania de denigrare din presa britanica a ultimelor saptamani, care afecteaza serios imaginea Romaniei.

Numarul romanilor care ar dori sa vina sa munceasca in Marea Britanie a fost serios exagerat", se spune in scrisoarea adresata premierul britanic de catre comunitatea romaneasca de la Londra.

De altfel, mai mult de trei sferturi dintre cetatenii britanici considera ca in tara lor sunt prea multi imigranti, potrivit unui sondaj publicat vineri de Financial Times.

Studiul reflecta ingrijorarea Occidentului fata de valul de imigranti romani si bulgari, care ar invada piata muncii, dupa integrare.

Procentul de 76%, inregistrat in Marea Britanie, este mai mare decat in Franta, Germania, Italia si Spania, tari in care a mai fost efectuat sondajul.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


247 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    niste cretini care se pretind a fi foarte avansati... (Duminică, 22 octombrie 2006, 18:24)

    Marian [anonim]

    astia se cred supremi?...ce vor defapt sa ne scoata peri albi?...pana la urma cred ca o sa aiba si ei foarte mare nevoie de noi...Uk-UNIUNEA KRETINILOR...asta sunt.se cred superiori din toate punctele de vedere, dar au mai multi analfabeti decat noi.De abia dc stiu sa isi scrie numele.Ce mai...asta sunt.Ne duc cu vb cum vor ei.Mazilitii dracului ....o sa ne vreie ei o data si o data si at cum e romanu de altfel, va fute la britanici de o sa le para rau ca nu neo vrut at cand o trebuit.Hai pa ca m-am enervat
  • 0 (0 voturi)    
    hmm (Duminică, 22 octombrie 2006, 18:46)

    Razvan Nation [anonim]

    Pai nu sunt obligati sa accepte pe nimeni. Creca au luat aceasta decizie dupa ce au facut niste calcule, niste studii si au vazut ca nu e rentabil sa lase muncitori din Romania si Bulgaria...
  • 0 (0 voturi)    
    Noi ne bucuram (Duminică, 22 octombrie 2006, 19:22)

    Anonim [anonim]

    Noi ne bucuram foarte mult ca romanilor nu li da drumul in Marea Britanie sa vina sa ne deranjeze cu cereri de pasapoarte si altele. Noi de aceea ne pregatim de un festival de cheltuit banii romanilor din Romania care ne tine pe salarii degeaba la Londra.

    N.R. Departamentul de Presa al Ambasadei Romane la Londra ne-a trimis un e-mail prin care precizeaza ca mesajul de mai sus nu apartine Ambasadei Romane la Londra, asa cum era semnat de catre expeditor. Facem cuvenita rectificare.
  • 0 (0 voturi)    
    pt marian (Duminică, 22 octombrie 2006, 20:11)

    Henry C. [anonim]

    ai dreptate asai si-n germania, se cred supremi si muncesc tot anul pe branci sa arate lumii pt 2 sapt ca fac concediu unde vor si atunci sunt cei mai mari, dar nu au habar sa-si scrie numele, si va rog credeti-ma: SUNT MULTI!!!!
    la asa viata renunti e buna voie....daca mai ai incotro...
  • 0 (0 voturi)    
    Marea Britanie nu vrea sa primeasca muncitori romani si bulgari (Duminică, 22 octombrie 2006, 20:43)

    Alin Neculai [anonim]

    Pana acum nu aveam o opinie cu privire la acest subiect, ba chiar daca ma gandesc mai bine aveam o usoara parere de rau, o strangere de inima, pentru ca suntem perceputi negativ. Si, uitandu-ma pe comentariice vad? Injuraturi. Asta inseamna ca acele persoane sunt oarecum inciudate de situatia actuala. Si mai inseamna ca aveau dreptate sa nu primeasca asa specimene in tara lor. Acum ma bucur ca nu ii mai primeste acolo. Si sper sa plece totusi din Romania acei "oameni". Sa ne lase.
  • 0 (0 voturi)    
    controlul imigrantilor (UK) (Duminică, 22 octombrie 2006, 21:02)

    ioana [anonim]

    Problema e ca , la Londra, atunci cand se discuta subiectul imigratiei,presa publica e cu ochii doar pe romani si pe bulgari si vor sa le puna restrictii doar lor!!!-iar asta mie imi miroase a discriminare,umilire si denigrare! De ce nu le pun restrictii si polonezilor precum si celorlalte tari care au aderat la UE in 2004?De ce doar noua?!- da' asta e deja,probabil,o intrebare retorica...
  • 0 (0 voturi)    
    Marea Britanie nu vrea sa primeasca muncitori romani si bulgari (Luni, 23 octombrie 2006, 4:24)

    Claudiu Picu [anonim]

    De multa vreme in Occident vorbeste aproape doar banul, mai putin calificarea sau inteligenta. Poti sa fi prost ca noaptea, daca ai bani, stai in fata.
    Majoritatea occidentalilor cred ca daca suntem saraci, suntem si prosti, insa le-am dovedit prin tarile unde eu am lucrat (Germania, Elvetia, Spania), ca putini sunt ca mine, si ca multi altii din Romania.
    Cata mizerie am vazut in Paris sau in majoritatea "cafeter?as españolas" nu am vazut nici macar intr-un cartier tiganesc din tara. Dar asta e, ai bani, stai in fata!
  • 0 (0 voturi)    
    nu mai spuneti ... (Luni, 23 octombrie 2006, 10:28)

    slabanogul [anonim]

    Vai dragilor, dar de ce va agitati atata? Pana la urma este tara lor si fac ce vor in ea, chiar sa aleaga sa aleaga sa primeasca imigranti in mod discrimatoriu.
    Nu stiu nici macar sa se semneze? Ei nu mai spuneti. Sar parea insa ca stiu sa-si asume mai bine o responsabilitate (judecand dupa nivelul economiei lor), si umbla mai putin cu "sa moara si capra vecinului".
    Pana la urma daca tot suntem atat de meseriasi de nu ramanem in tarisoara noastra sa o ridicam deasupra lor?
    Iar chestia cu "daca ai bani, stai in fata" e de coma, asta este o axiologie romaneasca sau US, nu vest europeana.
  • 0 (0 voturi)    
    Franta si Germania (Luni, 23 octombrie 2006, 10:58)

    Maxim [anonim]

    De acord cu continutul scrisorii.

    Ceea ce nu inteleg eu la presa romana e faptul ca discuta atat de mult pe acest subiect.

    Macar in Marea Britanie se dezbate cum vor avea romanii acces pe piata muncii.

    Ce parere aveti de Franta si Germania care din start, fara dezbatere si fara prea mari probleme, ne-au pus 7 ani interdictie?
  • 0 (0 voturi)    
    Hysteria time (Luni, 23 octombrie 2006, 11:15)

    Lavs [anonim]

    Subscriu fiecarei idei enuntate in scrisoarea emisa de comunitatea romana din MB si nu pot intelege de unde isteria si tonul virulent din presa britanica in ceea ce priveste imigrarea romanilor...Sunt pentru o politica de controlare a imigratiei, dar de ce restrictiva numai in ceea ce priveste doua tari? Ipotezele umilitoare care au circulat in ultima perioada in presa britanica (vezi epidemia de SIDA ce ar aprea in MB o data cu patrunderea libera a romanilor pe piata muncii din Anglia) sunt nocive pentru imaginea muncitorului roman calificat si cinstit din Anglia...Si nu e utopie, acest exemplar chiar exista!
    Si inca ceva, in ciuda numarului ridicat de imigranti indieni si asiatici din Londra, nu vezi in presa atitudinea aceasta defaimatoare...Se creaza un precedent periculos iar agresivitatea asta nejustificata la adresa imigrantilor romani trebuie oprita, inainte de a deveni ciumatii Europei...!
  • 0 (0 voturi)    
    Jocuri politice (Luni, 23 octombrie 2006, 15:24)

    Sorin [anonim]

    Nu fiti naivi, totul e un joc politic, si mie nu-mi place ceea ce vad si aud dar ... asta e jocul politic, englezii sunt f. mandrii de ceea ce sunt, se cred cu doua perechi ... mai sti?!
    Ei au nevoie mai mare de noi ca si noi de ei, de asta ne-au si primit in UE, doar nu credeti povestea cu meritele ...
    Daca ar pleca toti emigrantii in scurt timp economia lor s-ar prabusii, depind de emigranti si nu le convine dar asta este.
    Acum s-au saturat de polonezi si nu mai li foame vor doar frisca de pe tort ... si atunci filtreaza
  • 0 (0 voturi)    
    daca eram pakistanez..... (Luni, 23 octombrie 2006, 19:09)

    gigi [anonim]

    era altceva.....ma iubeau.....
  • 0 (0 voturi)    
    nu ne afecteaza prea mult (Miercuri, 25 octombrie 2006, 23:07)

    adi [anonim]

    stiti ce? sint romani in uk de ani de zile.au mers si au muncit si inainte si vor merge si de acum in colo.nu au putut sa-i opreasca pina acum si -i vor opri in viitor? hai ca-mi vine sa rid.o persoana cheltuia chiar si 3000 euro doar sa treaca granita si tot mergea si muncea.ba mai avea nevoie si de number (cei care au fost stiu) pe care -l platea deasemenea.si tot se descurcau romanii.dar de acum ? cei care vor sa munceasca in uk VOR MUNCI !!! am dreptate?

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by