In primul interviu acordat dupa preluarea functiei, directorul general al Tarom, Gabriel Dumitrescu, se declara optimist privitor la sansele de pastrare a cotei de piata a companiei aeriene dupa integrarea Romaniei in UE.

El spune ca anul viitor este posibil sa se aplice in continuare reduceri de 50% la tarife pe anumite curse, dar se arata sceptic fata de o iminenta reintroducere a curselor lung curier.

- De la 1 noiembrie, Tarom va practica tarife reduse la jumatate pe cursele interne. Care a fost ratiunea acestei decizii?

- Aceasta oferta de reducere a tarifelor cu 50% pentru cursele interne este o metoda de marketing. Alte companii au facut oferte cu bilete la pret zero. Oferta Tarom este una de testare a pietei, sa vedem daca piata are potential pentru anumite destinatii. Daca oferta se va dovedi corecta, s-ar putea sa o prelungim. S-ar putea, de asemenea, sa o modulam.

Poate ca reducerea de 50% a fost prea mare, poate ca trebuie numai o reducere de 40%, nu va pot spune acum, asteptam rezultatele.

- Anul trecut, Tarom a avut un profit de circa 3 milioane de dolari la o cifra de afaceri de 250 de milioane de dolari. Care este situatia economica a companiei in prezent?

- Pentru acest an, nu stiu care sunt estimarile, deoarece pretul petrolului a avut un impact mare asupra veniturilor, si asta o spun toate companiile europene. Asociatia companiilor europene de aviatie ne-a anuntat si in scris acest lucru. Toate reducerile pe care le-au operat companiile aeriene au fost practic pulverizate de cresterea pretului petrolului.

- Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, spune ca veti avea mari probleme dupa 1 ianuarie 2007. Credeti ca veti face fata concurentei dupa integrarea in UE?

- Eu zic ca vom face fata concurentei, pentru ca am facut fata si pana acum. Ceea ce va schimba complet harta distributiei pasagerilor va fi penetrarea agresiva a pietei romanesti de catre companiile low-cost. Acesta a fost un fenomen observat in toate tarile care s-au integrat inaintea noastra in valul din 2004.

Date statistice arata ca, in Ungaria Cehia, Polonia, cota de piata a companiei nationale s-a pastrat. Cred ca si noi vom reusi sa ne pastram cota de piata.

Calitatea serviciilor si a produselor oferite pasagerilor se va imbunatati

Integral in Gandul