La sfarsitul anului 2006,

3,3 milioane de conexiuni la Internet in Romania

de Dragos Comache     HotNews.ro
Miercuri, 7 martie 2007, 0:00



Numarul utilizatorilor de servicii de telefonie mobile, pe baza de abonamente si cartele preplatite, atingea 17,4 milioane la finele anului trecut, cu aproximativ 30% mai mult decat in aceeasi perioada a anului precedent, iar rata de penetrare a acestui tip de servicii era de aproximativ 81%, a declarat, miercuri, Dan Georgescu presedintele Autoritatii Nationale pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei (ANRCTI).

[c:1:d]De asemenea, numarul conexiunilor de acces la Internet a atins valoarea de 3,3 milioane, mai mult cu 80% fata de luna decembrie 2005. Dintre acestea, aproximativ 1,8 milioane sunt conexiuni in banda larga, care au inregistrat o crestere de 135% comparativ cu sfarsitul anului 2005, rata de penetrare broadband ajungand la 8,2%.

Operatorii alternativi de telefonie fixa au atins o cota de circa 20% din totalul pietei de profil la sfarsitul lui 2006, iar numarul de furnizori alternativi de servicii de telefonie fixa la nivelul pietei cu amanuntul a crescut la 105, fata de 64 la jumatatea anului, potrivit datelor preliminare furnizate de operatori ANRCTI.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


143 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    ce informatie interesanta... (Joi, 8 martie 2007, 13:01)

    daniel [anonim]

    La o zi dupa publicare, nici macar un singur comentariu...

    Hai sa fac eu unul, asa de plictiseala. Cand spui "numarul utilizatorilor de servicii de telefonie mobila" intelegi una. Cand spui "numarul de abonamente si cartele vandute" intelegi altceva.

    Intelegi, Dragos Comache? Stiu ca nu e afirmatia dumitale, dar nu cred ca meseria de ziarist e totuna cu copist de prostioare.
  • 0 (0 voturi)    
    e nebunie mare... (Joi, 8 martie 2007, 15:54)

    iertare [anonim]

    la noi in oras se sparg geamuri, oamenii se lupta pe strazii, e batalie mare la ghiseuri...oamenii vor cat mai mult internet, majoritatea isi fac cate 3 abonamente, se urca pe stalpi, trag cabluri in disperare, autobuzele nu mai circula, traficul e blocat...peste tot sunt role de cablu si multe scari...oamenii vor sa cucereasca internetu si sa-i depaseasca pe americani ca numar de conexiuni.
  • 0 (0 voturi)    
    pt. Daniel (Joi, 8 martie 2007, 18:47)

    da, cred ca spune ceva acesta informatie... [anonim]

    Daniel, de obicei cand critici ceva, trebuie sa spui si cum ar fi fost corect in opinia ta ...
    Daca nu ai facut-o , hai sa-ti explic eu c eam inteles si de ce cred ca s-a folosit termenul de utilizatori...

    1. tocmai pt a nu crea confuzia de care spui tu, cred ca s-a adaugat nr. utilizatori pe baza de... si s-a spus utilizatori pt ca este vorba si de prepaid unde nu poat efi vorba de abonati in sensul uzual al cuvantului..
    2. corect probabil ar fi fost nr cartele SIM pe baza de abonament si cartele preplatite, dar crezi tu ca intr-un comunicat de presa, pe intelesul tuturor, aceasta exprimare ar fi fost cea mai fericita?
    3. daca te uiti pe siteul celor care au prezentat aceasta informatie, vei gasi un raport in care se explica frumos, cu note de subsol ce si cum...
    4. Iar sa fi spus clienti iarasi nu cred ca era oportun pt c adin cat einteleg eu nu e vorba de un client care poate avea mai multe abonam pe acelasi nume ci de nr. de cartele SIM...
    So, ce-ar fi sa vii si cu o propunere dupa ce te documentezi...asa ar fi fair....

    Multumim!
  • 0 (0 voturi)    
    pt. Daniel (Joi, 8 martie 2007, 18:49)

    Utilizator cartela SIM preplatita [anonim]

    Daniel, de obicei cand critici ceva, trebuie sa spui si cum ar fi fost corect in opinia ta ...
    Daca nu ai facut-o , hai sa-ti explic eu c eam inteles si de ce cred ca s-a folosit termenul de utilizatori...

    1. tocmai pt a nu crea confuzia de care spui tu, cred ca s-a adaugat nr. utilizatori pe baza de... si s-a spus utilizatori pt ca este vorba si de prepaid unde nu poat efi vorba de abonati in sensul uzual al cuvantului..
    2. corect probabil ar fi fost nr cartele SIM pe baza de abonament si cartele preplatite, dar crezi tu ca intr-un comunicat de presa, pe intelesul tuturor, aceasta exprimare ar fi fost cea mai fericita?
    3. daca te uiti pe siteul celor care au prezentat aceasta informatie, vei gasi un raport in care se explica frumos, cu note de subsol ce si cum...
    4. Iar sa fi spus clienti iarasi nu cred ca era oportun pt c adin cat einteleg eu nu e vorba de un client care poate avea mai multe abonam pe acelasi nume ci de nr. de cartele SIM...
    So, ce-ar fi sa vii si cu o propunere dupa ce te documentezi...asa ar fi fair....

    Multumim!
  • 0 (0 voturi)    
    pai, credeam ca am fost destul de clar (Vineri, 9 martie 2007, 13:01)

    daniel [anonim]

    Afirmatia din articol spune asa: "numarul de utilizatori.. este de 17.4 milioane". Cand spui "utilizatori", te gandesti la persoane distincte. Ce face un cotidian central a doua zi? Deduce logic conform evolutiei ratei de penetrare de mai sus ca in curand toata populatia Romaniei va vorbi la un mobil.

    Aici e tampenia. Bebelusi, pensionari, oameni uitati prin cine stie ce cotloane de tara vor vorbi fiecare la mobil. Nu cred ca mai trebuie sa produc eu o formulare corecta.

    Este vorba de manipulare. Orange (nu-mi sariti in cap, am luat Orange la intamplare) poate sustine ca are 8 milioane de clienti, numai ca ce intelege firma prin "client" nu e totuna cu ceea ce "se intelege". Treaba mea ca inteleg aiurea, asa-i? Daca nu m-am documentat pe nu stiu ce alt site... Daca cunosc doar vocabularul comun al limbii romane si nu si termenii si intelesurile specifice ale unei companii...

    Seamana cu un articol de acum cativa ani, Titlu mare, in genul: "X a spionat pentru fosta URSS". Cu lamuriri puse fie undeva in pagina, fie in editia de a doua zi: "informatia s-a dovedit a fi falsa".

    Haide, totusi. Astept de la ANRCTI, pe langa numarul de clienti raportati de companii, si numarul de clienti distincti. Adica, ma gandesc la cei care au doua, trei abonamente/cartele, dar sunt raportati ca o singura entitate. Altfel, vom afla in curand ca numarul clientilor romani ai firmei Z producatoare de ciorapi sare de 1 miliard.
  • 0 (0 voturi)    
    tot pt Daniel (Vineri, 9 martie 2007, 13:35)

    utilizator cartela preplatita [anonim]

    Daniel,

    Daca vei intra pe siteul autoritatii respective, vei gasi si asta si toate explicatiile de care ai nevoie - trust me, am incercat eu.
    Dupa cum ai observat, spre deosebire de operatori (care fac exact asa cum spui tu), nu s-a folosit termenul de clienti - which is a step forward totusi...
    Si repet, termenul corect este nr. cartele SIM - care corespund nr. de abonamente si nr. de cartele SIM preplatite - ale caror beneficiari se numesc utilizatori, tocmai pentru a nu se confunda cu abonatii.

    Ceea ce sustii tu, adica ca s-a interpretat gresit rata penetrarii, este adevarat - numai ca , indicatorul rata de penetrare asa se calculeaza, si nu numai la noi, ci si in alte tarisi nu numai in acest domeniu. Ca sa nu mai zic ca aici intra si abonamentele companiilor - deci din start nu se poate considera ca 8 din 10 romani detin un abonament/cartela preplatita. Problema e ca nu trebuie sa se interpreteze de aici ca 8 din 10 romani folosesc un serviciu de telefonie mobila, pt ca nu vorbim de RATA de UTILIZARE. Sin cate am citit eu, respectiva agentie nu a interpretat asa...Ulterior s-a interpretat asa in ziare pt ca asa e la noi la romani, ne pricepem la toate, le stim pe toate, dar nu punem mana sa citim si noi o formula, o definitie atunci cand emitem judecati de valoare.

    Plus, gandeste -te ca e vorba de un comunicat de presa, ori regula nr 1 a unui comunicat este sa nu scrii povesti si explicatii...ca atunci iese un ..raport, studiu, glosar sau orice altceva.

    And by the way, cei x clienti ai operatorilor, sunt de fapt cartele SIM ...

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by