Pentru ca prietenul la nevoie se cunoaste, "intamplarea" face ca proprietarul domeniului fabulospirit.ro sa fie chiar colegul de catedra de la UNATC al lui Lucian Georgescu, Radu Nicoara.

"Intamplator", acesta si-a adjudecat si el domeniul cu aproape trei saptamani inainte de a se face public acest concept de catre Ministerul de Externe, beneficiarul "fabulospiritului".

Daca acest concept va fi adoptat in guvern, Lucian Georgescu si Radu Nicoara au mari sanse sa castige bani frumosi din administrarea celor doua domenii.

"Curentul" arata in numarul anterior modul confuz in care Ministerul Afacerilor Externe a anuntat ca a dat unei firme inexistente la registrul comertului - GAV/Scholz&Friends - peste 3 miliarde lei vechi cu dedicatie.

Banii au mers in conturile firmei Generic Audiovizual, care se prezinta adesea public sub numele de GAV/Scholz&Friends, reusind sa castige astfel contracte importante din bani publici, in ultimii doi ani.

Dincolo de analiza conceptului "fabulospirit" pentru care MAE a platit firmei Generic Audiovizual condusa de Lucian Georgescu peste o suta de mii de euro, intrebarile continua cu maniera de implementare pe internet a campaniei "Fabulospirit", mai exact cine gestioneaza domeniul online-ul pentru Romania-Fabulospirit?

Colegul, la nevoie se cunoaste...

Cercetand mai atent lucrurile, am descoperit ca domeniul www.fabulospirit.ro, fusese inregistrat pe 5 februarie 2007, inainte de a fi facut public de catre MAE conceptul propus de agentia de publicitate a lui Lucian Georgescu.

Si, cine credeti ca este proprietarul acestui domeniu? Chiar colegul de la UNATC al lui Lucian Georgescu, Radu Nicoara.

Cei doi sunt colegi de catedra la Universitatea Nationala de Arta Teatrala si Cinematografica (UNATC) "I.L.Caragiale".

Potrivit site-ului Facultatii de Film si Televiziune, la una dintre specializarile UNATC, din catedra de Comunicare Audiovizuala fac parte Lect. univ. drd. Radu Nicoara si Lect. univ. drd. Lucian Georgescu.

Curios cum functioneaza telepatia pe culoarele UNATC... Radu Nicoara a putut astfel sa inregistreze cu aproape trei saptamani inainte ca MAE sa vorbeasca despre acest concept, domeniul www.fabulospirit.ro, care in cazul in care guvernul va continua acest proiect, s-ar putea sa-i aduca foarte multi bani.

Cine-mparte...

Sa nu credeti insa ca Lucian Georgescu nu s-a gandit si la sufletelul sau. Tocmai de aceea si-a asigurat si el din vreme proprietatea pentru domeniul www.fabulospirit.com. Potrivit datelor oficiale, firma condusa de Lucian Georgescu, S.C.

Generic Audiovizual S.R.L., beneficiarul celor 110.000 euro acordati de MAE fara licitatie pentru consultanta in crearea sloganului Fabulospirit, isi rezervase domeniul fabulospirit.com inainte ca MAE sa anunte oficial conceptul fabulospirit.

Domeniul "fabulospirit.com" a fost inregistrat de catre S.C. Generic Audiovizual S.R.L. in data de 9 februarie 2007, avand ca data de expirare 9 februarie 2008. Si toate acestea in conditiile in care forma finala a campaniei de promovare nationala si internationala a Romaniei - "Fabulospirit"- va fi o pagina de internet.

Prima intrebare

Intr-un interviu acordat pe 4 martie 2007 agentiei Hotnews, Lucian Georgescu, seful Generic Audiovizual, explica ca sloganul Fabulospirit scopul final al campaniei lansate de MAE este crearea unei pagini de internet "(...) Fabulospirit nu este un slogan. El este ce numim o linie, un text, o verbalizare, a carei functie extrem de practica este un site. Totul se termina cu www.fabulospirit.ro".

Sa nu fi aflat oare domnul Georgescu ca domeniile fabulospirit.ro si fabulospirit.com fusesera deja achizitionate? Sau era vorba doar de praf aruncat in ochii romanilor care n-au acces la tepele pe bani publici...

Astfel, pentru a detalia opiniei publice prevederile contractului incheiat de Generic Audiovizual cu MAE, Lucian Georgescu insista in acelasi interviu pe faptul ca "a fost vorba despre un contract de consultanta, platit de MAE cu 110.000 de euro. A fost plata pentru agentie. (...) Repet, contractul nostru a fost doar pentru consultanta".

Georgescu nu spunea insa si ca de aproape o luna de zile isi inregistrase deja domeniul www.fabulospirit.com, cu alte cuvinte asigura continuitatea implicarii Generic Audiovizual in proiectul Ministerul Afacerilor Externe. Si, bineinteles nu sufla nici un cuvant despre afacerile colegilor sai de la UNATC.

De altfel si MAE a precizat ca a implicat Generic Audiovizual doar in crearea sloganului "Fabulospirit", nici vorba despre urmatoarea etapa a proiectului, care trebuie aprobat de catre guvern. Totusi, cele doua domenii fusesera deja inregistrate, inainte de a se cunoaste public existenta sa, bazandu-se bineinteles pe informatii din interior.

Durata campaniei

Dovada ca Generic Audiovizual nu a inchiriat intamplator domeniul pe un an de zile este o alta precizare a lui Lucian Georgescu, referitoare la durata campaniei. In acelasi interviu, seful Generic Audiovizual declara ca "brieful era facut in principiu pe un an". "Dar cand lansezi un concept, puterea lui e in perenitatea lui.

El era in brief ca o campanie punctuala, dar puterea conceptului sta in dezvoltarea lui ulterioara", adauga acesta.

Integral in Curentul