Si in acest an, Mihaela Radulescu a reusit sa aduca sexele la pace. Cel mai bine vindut numar din „revistul de gen masculin“ „FHM“ a fost, in 2007, cel din martie, cu ea pe coperta. La o luna dupa, Mihaela Radulescu facea record de vinzari, pe prima jumatate a lui 2007, pentru revista „Unica“.

„De cinci ani incoace, cele mai mari tiraje le fac patru femei. Noi incercam tot timpul sa avem coperte tari, dar numele tari le terminam in cinci luni. Dupa aia incercam sa ne facem noi vedetele. Daca e mediatizata X, incercam sa prindem valul ala de mediatizare, adaugam PR si o punem pe coperta.

Presa de monden, de scandal, de la noi mediatizeaza doar citeva vedete, daca nu e vorba de un scandal, de un amantlic, le ignora pe celelalte“, explica Dragos Vasile, redactor-sef la revista „Maxim“, rezistenta de piramida a unor VIP-uri. Cel mai bine vindut numar din „Maxim“ a fost cel din februarie, cu Cream, urmat de cel cu Anna Lesko.

„Cream face parte dintre artistele din generatia lui Moga, ascultat de pustii intre 18 si 25 de ani, care cumpara reviste de barbati; am dat-o pe coperta cind avea un videoclip. Anna Lesko e o gagica foarte misto si un personaj controversat“, spune Dragos Vasile.

Redactorul-sef de la „FHM“, Eduard Tone, nu crede atit in puterea vedetei de pe coperta, cit in puterea cadourilor date impreuna cu revista: „Publicul de la noi nu e atit de sensibil la personajul de pe coperta, cit la ideea de a primi ceva, un cadouas“. Redactorul-sef de la „Maxim“ merge mai departe: „Daca dai un cadou in pretul revistei, e perfect.

Tot ce e gratis se vinde. Daca as da cadou tampoane la revista de barbati, s-ar vinde“. Revista „Avantaje“ nu merge niciodata pe mina vedetelor, momindu-si cititorii exclusiv cu cadouri: „Numerele de martie si aprilie s-au vindut cel mai bine, aproximativ 50.000 de unitati. Cauzele ar fi nu atit coperta, cit cadoul inserat chiar pe coperta la vedere.

De exemplu, cosmetice in lunile de primavara/toamna si articolele de plaja (papuci, genti de plaja) in lunile de vara, respectiv iunie“, spune Sorin Lucaci, Senior Marketing Executive la Edipresse.

Cel mai de succes „Cosmopolitan“ de anul asta a fost cel din ianuarie, cu Monica Birladeanu. „Noi sintem cumva obligati sa avem pe coperta mai multe vedete internationale decit locale. Cel mai bine vind insa personajele locale“, a vazut redactorul-sef de la „Cosmopolitan“, Gabriela Zavaleanu.

In luna iulie 2007, revista „Unica“ va folosi combinatia ideala: o vedeta din Big Four-ul monden romanesc pe coperta, tot Monica Birladeanu, si un cadou: un tricou din colectia „Precious“ by Razvan Ciobanu.

Revista „Viva“ a vindut foarte bine in luna mai, cu mult mediatizatii pe atunci Claudiu Niculescu si Diana Munteanu, dar si in lunile ianuarie, cind i-a avut pe coperta pe Andreea Marin si Stefan Banica jr., si in martie, cind Mihaela Radulescu si mama ei stateau la vedere pe taraba.

Pentru revista „Tabu“ nu conteaza marimea vedetei, ci calitatea transformarii, spune Brand Managerul Noemi Revnic. In februarie, crainica Letitia Zaharia a dus revista pe culmile tirajului in 2007, cu pictorialul „Asia Chic“.

„Au contat transformarea neasteptata, cromatica copertei si inserturile cadou: un CD cu remixuri ale unor DJ-i ai momentului pe o melodie compusa de Lanny Kravitz, plus un fragment din romanul «Frida», de la Editura Tritonic. Revista, impreuna cu inserturile, s-a vindut la acelasi pret“, spune Noemi Revnic.

Recorduri din trecut

De-a lungul timpului, cel mai bine vindute coperte „Tabu“ n-au fost cu personaje foarte prezente in reviste, ci foarte bine transformate: Diana Dondoe in 2005 si Rona Hartner in 2006. Jessica Alba a facut anul trecut „FHM“-ul sa se vinda ca piinea calda si, tot atunci, „Maxim“ si-a batut propriile recorduri cu Andreea Marin si cu Bebelusele.

„Cosmopolitanul“ a avut succes cu Adela Popescu in septembrie 2006. „Era foarte pe val, pentru ca telenovelele sint foarte urmarite in Romania si ea, jucind numai rolul fetei bune, a reusit sa-si faca un public de toate virstele“, spune redactorul-sef Gabriela Zavaleanu.

integral in Cotidianul